Mitäs pikku Oonin omistajat ovat lämpötilan säädöstä mieltä?
Tiputatteko puoleen väliin aina kun lätty sisässä ja sitten takaisin maksimiin kun lätty ulkona?
Mä olen tiputtanut puoleen tai jopa alle. Siltikin se polttimon puoleinen reuna palaa tai melkein palaa ennenkuin pitsaa alkaa uskaltaa kääntää (noin 40sec kohdalla) ettei se vaan hajoa uuniin. Käytännössä pistän aluksi pienelle ja sitten ekan käännön jälkeen nostan. 2,5min about itsellä lätty sisällä ja 4,5-5,5min uuden pitsan teko eli uutta pitsaa sisään 7-8min välein.
Lisäksi olen työntänyt sen liekin ohjauspellin polttimoihin kiinni siten että kivi ei ole sen päällä ollenkaan vaan niiden niitin ”kantojen”. Näin se liekki ohjautuu mielestäni paremmin ylöspäin ja se pitsan reuna ei ota niin pahasti itseensä.
Myöskään tuo 5min välilämmitys ei oikein riitä, 2-3 pitsaa mutta sitten huomaa että pohja ei paistu samalla tavalla.
Mielestäni homma on kokonaisuutena aikamoista leikkimistä kun oikein 2 käännöllä ei edes reunat paistu tasaisesti vaan 3 kertaa saa veivata
. 1-2 pizzaa ihan jees tehdä mutta joku 4-6 ottaa aikaakin 30min-45min, siinä saa työntää tavaraa 60C lämmitettyyn kotiuunin jos meinaa lämmintä safkaa yhdessä syödä.
Noita uuneja tarttis olla kaks ja kaks/kolme tekijää, 1 paistaa ja muut preppaa että tuolta kohtuullisessa ajassa saa syötävää ulos. Yhdellä uunilla tulee kiven jäähtyminen nopeasti vastaan jos toinen preppaa.
Itte jonkun 300 pitsaa tehnyt tuntuu ettei vaan osaa, ei taikinaa, ei sen työstöä pohjaksi eikä itse paistamista
.