Oukei. Oli tuntematon ilmaus, niin ajattelin, jos on jotain eksoottisempaa.Kebabiksi myös kutsutaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oukei. Oli tuntematon ilmaus, niin ajattelin, jos on jotain eksoottisempaa.Kebabiksi myös kutsutaan.
tommosia hyvän näkösiä rapeita pizzoja....paistoin pellillä ja alalämmöllä ettei jää pohja liian pehmeeks...
Niinhän se Ooni sanoo, mutta kyllä mulla ainakin sen verran siihen jää pizzanpaistosessioista palanutta jauhoa tms. että olen harjalla enimpiä putsaillut ennen uusien pizzojen tekemistä. Lisäksi ainakin mulla jonkin verran nokeaa, niin sitäkin saa putsailla. Piipusta tippuu nokea suoraan kiven päälle jo yhden polttokerran jäljiltä kun vähänkään uunia käyttää. Poltan siis koivuklapeja (kuivia, palavat kyllä hyvin ja lähes ilman näkyvää savua, mutta nokihiutaleita lentelee silti).En jaksa edes yrittää. Onneksi pitsauunissa puhdistuu itsestään...
Treeni = lisää pizzaaEi tuossa näin täältä katsottuna ainakaan mitään periaatteellista vikaa näytä olevan.
Näin on tarkoitus ja tuossa videossa kanssa opastetaan.Toi Dennis ja muutkin kaupan pallot mitä oon testannu (Fazer ja Lahtelainen Mamma Maria) sitten maistuu kanssa paremmilta kun ne antaa sulaa ja levätä pari päivää jääkaapissa. Eli pistä jo nyt jääkaappiin sulamaan, jossain astiassa.
Huomenna tai lauantaina tulee ainakin täältä kokemuksia.Onko jollain jo kokemuksia noista Denniksen palloista? Fazerin palloista ei ainakaan meillä kovin kummoisia tullut, onkohan nuo sitten parempia.
Erityisesti kiinnostaa jos joku on tosiaan Napoli tyyliin tehnyt.
Sanoisin, että itsetekemäni ovat parhaita, mutta nuo Dennikset tuli kyllä hyvänä kakkosena. Taikinassa ei ole öljyä eikä sokeria eli jossain määrin kunnioittaa Napolilaisuuttaan. Kannattaa kokeilla.Onko jollain jo kokemuksia noista Denniksen palloista? Fazerin palloista ei ainakaan meillä kovin kummoisia tullut, onkohan nuo sitten parempia.
Erityisesti kiinnostaa jos joku on tosiaan Napoli tyyliin tehnyt.
Ihan testauksen ilosta ja voi vertailuttaa omatekemiin taikinoihin.Mitä iloa noista pakasteista yleensä on? Nimimerkillä, väänsin juuri taikinan, meni ainakin 4 minuuttia.
Isket päälle ja odotat että lämmöt on 450, lätty sisälle. puol minsaa ja kääntö. 30sec ja ulos. Noin suurinpiirtein. Niin ja käytä sitä metallista lapiota..Hommasin koda12 ja siihen metallisen ja puisen lapion, ettei hommat komplisoidu. Olisiko jotain käytännön vinkkejä ton kodan kanssa? Lämpömittaripyssy löytyy, että siltä osin voi lämmöt tsekata.
Uunissa lämmitten kiveä grillivastuksella reilun aikaa ja kiveä pidän niin lähellä grillivastuksia kuin uunissani järkevästi saan...
- uuni täysille grillivastuksella ja kivi sisään noin tunniksi niin ylös kuin saa, että pizzakin vielä mahtuu sinne...
Juurikin näin, kivestä loppuu teho kesken ja eikä luovuta lämpöä niin nopeasti pois, kuin teräs. Myöskään terästä et saa mitenkään hajalle.Teräs tavallisessa uunissa paljon parempi kuin kivi, ja ero korostuu jos tehdään useampi pitsa kuin yksi.
Sitten kivi ei todennäköisesti ole vielä sisältä ehtinyt lämpenemään kunnolla. Huokoinen kivihän on lähinnä eriste. Omien käyttökokemuksien perusteella edes tommonen ohuehko sentin paksuinen kivi ei ole varannut itseään täyteen lämpöenergiaa vielä siinä vaiheessa, kun uunin termari naksahtaa pois päältä, vaan niitä lämmityssyklejä saa antaa huoletta muutamia lisääkin. 45 minuuttia lämmitetyllä kivellä ei saa kuin pahan mielen, vaikka uuni on saavuttanut maksimilämmön 10 minuuttia aiemmin. Puolitoista tuntia lämmennyt kivi toimii paljon paremmin. Se on sitten toinen kysymys, että onko mitään järkeä huudattaa uunia täysillä puolitoista tuntia yhden viidessä minuutissa kypsyvän uunivoikkarin vuoksi.Tosiaan about 100 astetta viileämpi on kivi viiden minuutin pizzapaiston jälkeen ja jonkin aikaa pitää uudelleenlämmitellä sitä ennen seuraavaa lättyä. Kiinnostaisi mitata teräksenkin lämmöt ennen ja jälkeen paiston jne.
Sitten kivi ei todennäköisesti ole vielä sisältä ehtinyt lämpenemään kunnolla. Huokoinen kivihän on lähinnä eriste.
Hommasin koda12 ja siihen metallisen ja puisen lapion, ettei hommat komplisoidu. Olisiko jotain käytännön vinkkejä ton kodan kanssa? Lämpömittaripyssy löytyy, että siltä osin voi lämmöt tsekata.
Ite teen monesti siten että teen pizzapohjan, siirrän sen puiselle lapiolle ja sitten ne täytteet. Ja paistumaan. hyvin irtoo myös puiselta. Puisen huono puoli on paksuus, jolloin raakaa pizzaa täytteiden kera on hankalampi siirtää. Varmasti on myös taidosta kiinni, jota itsellä ei vielä niin ole että voisin julistautua pizzakeisariksiPuiselta lapiolta pizza lähtee helpommin irti niin itse heittelen ne sillä ooniin. Metallisella sitten pyöritys ja pois otto.
Samanlailla teen itse, sitten jos toinen tekijä on kaverina niin uuniinlaiton jälkeen saa tuon puulapion uuden pitsan täyttöön kun metallinen on vapaana.Ite teen monesti siten että teen pizzapohjan, siirrän sen puiselle lapiolle ja sitten ne täytteet. Ja paistumaan. hyvin irtoo myös puiselta. Puisen huono puoli on paksuus, jolloin raakaa pizzaa täytteiden kera on hankalampi siirtää. Varmasti on myös taidosta kiinni, jota itsellä ei vielä niin ole että voisin julistautua pizzakeisariksi
Mihis vehkeeseen pelletit laitat?Pitäisi taas tänään pyöritellä pitsaa, tulee varmaan testattua noita tammipellettejä miten pelaa.
Itse kanssa poolishia tehnyt. Pakkaseen aina pari extraa jemmaan niin on ns. hyvää kamaa tai ainakin itse tehtyä.Joo ei ole ihan liian vaikeeta vetää Vito Iacopellib poolish ja siitä taikina. Helppoo ja hiton hyvää. Eikä ole teollista..
Siirtyikin sunnuntaille paisto ei ainakaan huono tullut vaikka oli ekstra päivän jääkaapissa. Nduja ja kotivaran pepperonisalamiaItse kanssa poolishia tehnyt. Pakkaseen aina pari extraa jemmaan niin on ns. hyvää kamaa tai ainakin itse tehtyä.
Huomenna paistellaan peltipizzaa ja taikinan teko alkoi eilen tämän ohjeen mukaan Roomalainen peltipizza
Aika jännä tuote, kun ilmeisesti ei ole mitään perunajauhoja tai muitakaan parantamassa koostumusta. Onko tuo sillä tavalla kuitenkin saatu jäämään irtonaiseksi, ettei ole pakko sulattaa kerralla könttänä?Juustona mozza joka on pakasteena ja ollut kyllä mainio mitä pari kokeilua tehnyt sillä https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/fior-di-latte-mozzarella-julien-15kg-pa-8052080431092
Mistäs?Tuli hommattua kanssa pizzakiven tilalla 46x36 cm ja 8 mm paksu paistoteräs.
Itse pistin pienemmiksi paloiksi joita sulatan sitten. Isona könttänä oli alunperin ainakin oma.Aika jännä tuote, kun ilmeisesti ei ole mitään perunajauhoja tai muitakaan parantamassa koostumusta. Onko tuo sillä tavalla kuitenkin saatu jäämään irtonaiseksi, ettei ole pakko sulattaa kerralla könttänä?