Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin pirun vaikea sanoa jos on tuulista tms. mutta sanoisin itse että n. 12min. Näin ainakin itse päässä "kellottanut"Hei! Tarvitsisin apua Ooni Koda (16) omistajilta! Ostin kyseisen uunin, mutta minulla ei vielä ole lämpömittaria kiven lämmön tarkistamiseen, joten osaisiko joku omistaja kertoa kuinka pitkään menee, että kivi lämpenee siihen ~400 asteeseen?
Loistavaa! Kiitos nopeasta vastauksestaNiin pirun vaikea sanoa jos on tuulista tms. mutta sanoisin itse että n. 12min. Näin ainakin itse päässä "kellottanut"
E: annat olla sen 20min, niin pitäisi olla kyllä 400 paremmalla puolella.
Meistä on moneen lähtöön. Itse olen kokeillut kerran, eikä toista kertaa tule. Yhden parhaista karvakäsikebabbilan imitoimiseen soveltuvista kebab-kastikkeista olen tehnyt tällä ohjeella:Korv Göranin soossit on ihan hyviä perus karvakäsikebabbilan imitoimiseen.
Hyvää tulee ku ite tekee, monesti on tullu tehtyä... Laiskana en oo jaksanut tehdä ite lihaa (se tässä odottaa itseään että saa aikaseksi, kummiski pitää uunia yön yli pitää päällä). Kastikkeena oon käyttänyt felixin mietoa chilikastiketta joka siis on "chilikastike", ei oo tulista mutta ihan maukasta kyllä.Oottekos tehnyt rullakebabeja itse? Lähes pitsaahan tuo on, niin ehkä se käy tänne threadiin. Meinasin tossa joku päivä kokeilla, mietin mistä saisi hyvän kastikkeen tuonne väliin, muut aineet löytyy aika helposti.
Ei ole kokemusta, mutta hieman ihmetyttää väite, että optimi lämpötila pizzan paistoon olisi vain 330 astetta. Napolilaiset pizzat kuitenkin tehdään lähemmäs 500 asteessa, joten melkoinen ero noissa lämmöissä. Sanotaanhan tuossa toki, että uunilla pääsee noin 400 asteeseenkin, joten kuitenkin lienee kyseessä upgrade verrattuna sähköuuniin.Onko kellään kokemusta tästä laitteesta? Aitoa pitsaa takapihalla
Ei ole kokemusta, mutta hieman ihmetyttää väite, että optimi lämpötila pizzan paistoon olisi vain 330 astetta. Napolilaiset pizzat kuitenkin tehdään lähemmäs 500 asteessa, joten melkoinen ero noissa lämmöissä. Sanotaanhan tuossa toki, että uunilla pääsee noin 400 asteeseenkin, joten kuitenkin lienee kyseessä upgrade verrattuna sähköuuniin.
Mä veikkaan ettäEi ole kokemusta, mutta hieman ihmetyttää väite, että optimi lämpötila pizzan paistoon olisi vain 330 astetta. Napolilaiset pizzat kuitenkin tehdään lähemmäs 500 asteessa, joten melkoinen ero noissa lämmöissä. Sanotaanhan tuossa toki, että uunilla pääsee noin 400 asteeseenkin, joten kuitenkin lienee kyseessä upgrade verrattuna sähköuuniin.
Mulla on toi prisman ja jotenkin tuntuu ettei varaa lämpöä kyllä hyvin vaikka kuinka paahtas uunissa ennen pizzan laittoa.Päätin kokeilla poolish taikinaa. Se olisi valmis 4 tunnin päästä. Puuttuu vain pizzakivi jota voisi myös kokeilla.
Lidlissä ei ollut. Prismassa olisi kultakeramiikan. Onko näissä aidosti eroja vai kelpaako kultakeramiikka siinä missä joku hifimpi? Vähän epäilyttää kun tuo ei ole tasainen.
Meetvurstisuikaleita, pekonilastuja, mozzarellaa sekä mozzarella- ja emmentalraastetta.
Lopuksi pinnalle ranskankerma-ruohosipulimajoneesia.
Näissä lämpötiloissa täytyy pitää suolatasapaino kunnossa.Söisin ja näyttää hyvältä mutta mahtaa janottaa tuon jälkeen
Meneekö muilla tuo housen pitsa-alusta vähän kuperaksi paistaessa?
Menee mutta palautuu kyllä. On ollut käytössä useamman kuukauden ja vielä käyttökuntoinen.Meneekö muilla tuo housen pitsa-alusta vähän kuperaksi paistaessa?
Joo, tais olla max 230c. Itsellä menee myös kuperaksi paistaessa ja palautuu normaaliksi viilentyessä.Eikös tuossa housen pizzapellissä ollut joku suositus paistolämpötila ja ainakin oman muistikuvan mukaan sen yli mentäessä vääntyilee tuo pelti uunissa.
On ehkä monille itsestäänselvyys ja joillekin ei, mutta näissä säilyvyysasioissa kaikkein suurin merkitys on sillä, että purkista otetaan tavaraa ulos vain mihinkään muualle koskemattomalla ottimella. Ei siis millään millä on otettu toisesta purkista jotain saati sitten käytetty suussa välillä. Eikä jätetä purkkia pöydälle kansi auki lojumaan yhtään pidemmäksi aikaa kuin on tarvis.Tuli ostettua purkki ndujaa Citymarketista tämän ketjun innoittamana. Mites hyvin tuo säilyy? Eihän tuo iso purkki ole, mutta tuskin kerralla menee. Purkissa lukee, että lisäämällä öljyä purkkiin säilyvyys paranee. Sama juttu on Lidlin chilitahnassa, mutta vaikka sinne öljyä laittaa, niin reilun viikon päästä purkissa on homepilkkuja, vaikka on säilytetty jääkaapissa.
Pakastanko suosiolla ylijäävän osan? Sen verran tyyristä tuo on, ettei viitti testata homehtuuko vaiko ei...
On ehkä monille itsestäänselvyys ja joillekin ei, mutta näissä säilyvyysasioissa kaikkein suurin merkitys on sillä, että purkista otetaan tavaraa ulos vain mihinkään muualle koskemattomalla ottimella. Ei siis millään millä on otettu toisesta purkista jotain saati sitten käytetty suussa välillä. Eikä jätetä purkkia pöydälle kansi auki lojumaan yhtään pidemmäksi aikaa kuin on tarvis.
Noiden kanssa kun on tarkkana niin säilyy kuukausia ilman ylimääräisiä kasvustoja, ainakin tuo lidlin chilitahna omassa jääkaapissa.
Aika erikoista, että uunin vaihtaminen vaikutti pizzan pyöreyteen. (kun noita sinun aiempia pizzakuvia vertaa...)
Fazerin pohja ja laitoin täytteet kotona ja sitten siirto pizzalapiolle.Aika erikoista, että uunin vaihtaminen vaikutti pizzan pyöreyteen. (kun noita sinun aiempia pizzakuvia vertaa...)
Mutta tosiaan, ehkä hieman liian kuuma uuni, muuten näyttää jo aika buenolta!
Tohonhan saisi hyvin oonilla tehdyt pitsat paistamisen jälkeen säilöön, pitääpä miettiä jos hakisi itekkin tommosenKävin hakemassa Lidlistä tämmöisen setin
Mä meinasin käyyttää myös siihen, että tekee kotona noihin alustoihin pizzat ja siirtää paistettavaksi pizzauuniin ulkona.Tohonhan saisi hyvin oonilla tehdyt pitsat paistamisen jälkeen säilöön, pitääpä miettiä jos hakisi itekkin tommosen
Mitä on kepsu?Uusi kalusto ja taikina testattu. Paranee, paranee.. Nduja+hunaja ja kepsu on kova! Sairaan kova yhdistelmä.
Pizzakivi auttaa hieman. Eikä maksa paljoa.tavallisella jokakodista löytyvällä sähköuunilla ei taida saada tommosia hyvän näkösiä rapeita pizzoja....paistoin pellillä ja alalämmöllä ettei jää pohja liian pehmeeks...pohjana fazerin pakastepallot joita käytin 2kpl yhteen pizzaan että sai tarpeeks ison.
eka kuva ennen uuniinlaittoa ja ilma päällysjuustoa
Kuvista päätteleen olettaisin sen olevan kebabliha.Mitä on kepsu?
Mitä on kepsu?