Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nykäise tuo alkuperäinen eriste pois ennen puristamista ja laita tilalle kutistesukkaa? Ainakin niissä liittimissä mitä olen itse käyttänyt eristeosa ei ole tiukasti kiinni liittimessä ennen puristamista.Ehkä tämä selventää mitä olen tekemässä. Parempi tuo olisi ilman eristettä niin saisi edes järkevästi oman sukan päälle.
![]()
Mä olen joskus poistanut eristeen ja juottanut piuhan kiinni, eriste lähtee ihan liuuttamalla ja voi työntää takaisin.Ehkä tämä selventää mitä olen tekemässä. Parempi tuo olisi ilman eristettä niin saisi edes järkevästi oman sukan päälle.
![]()
Liittimen punaisen eristeen on tarkoitus estää: sähköisku, oikosulku runkoon, korroosio ja sormien haavat terävästä metalliliittimestä.Kävin hakemassa motonetista näitä ja eipäs olekaan kutistesukkaa. Mikähän tarkoitus tuolla eristeellä on? Punaiseen kun tungetaan 1mm kaapelia niin ei tuolla tee mitään.
![]()
Toivottavasti tiedät, mitä olet tekemässä. Lähtötilanne "mikähän liitin" ja nyt ollaan rakentamassa jotain akustoa ja vetämässä jotain paukkulankaa (oletettavasti balansointia) ties minne asti jne.Ehkä tämä selventää mitä olen tekemässä. Parempi tuo olisi ilman eristettä niin saisi edes järkevästi oman sukan päälle.
![]()
Kyllähän se pois yleensä lähtee mutta jos haetaan oikeaoppista puristusta, se ei sitten enää kyllä toteudu samoilla työkaluilla.Nykäise tuo alkuperäinen eriste pois ennen puristamista ja laita tilalle kutistesukkaa? Ainakin niissä liittimissä mitä olen itse käyttänyt eristeosa ei ole tiukasti kiinni liittimessä ennen puristamista.
Juottamalla menee paikassaan mutta siinäkin pitäisi kyllä tietää, mitä tekee. Ei siis automaattisesti mikään paras tapa.Mä olen joskus poistanut eristeen ja juottanut piuhan kiinni, eriste lähtee ihan liuuttamalla ja voi työntää takaisin.
2:1 ja 3:1 kuitenkin ne normaalit, aika turhana pidän etsiä enemmän kutistuvaa. Ja kun valitaan alkujaan oikean kokoinen sukka, ei kutistumisen tarvitse olla niin suuri.eristys kutistesukalla, jossa on liima sisäpuolella. Valitse sellainen, joka kutistuu kolmasosaan tai pienemmäksi, sillä muuten ei asetu tiiviisti 1 mm-piuhan ympärille.
Sellainen 2:1 sukka, jonka mahtuu vetämään kysytyn liittimen vakioeristeen yli, ei kutistu tiiviiksi 1 mm2-piuhan ympärille. Siksi ehdotin 3:1 tai enemmän kutistuvaa. Tarkoitin sitä, että vähintään 3:1, mutta ei ole pahitteeksi, jos vastaan tulee vaikkapa 4:1, kuten Yleiselektroniikan myymä 4 mm 4:1 liimapinnalla:Toivottavasti tiedät, mitä olet tekemässä. Lähtötilanne "mikähän liitin" ja nyt ollaan rakentamassa jotain akustoa ja vetämässä jotain paukkulankaa (oletettavasti balansointia) ties minne asti jne.
Noissa hommissa tulee aika äkkiä tosiaan damagea jos ei tiedä, mitä tekee.
Ja mitä itse liittimiin tulee niin juuri siksi sitä kohdetta ja muuta kysytään.
Noiden käyttämiesi lisäksi kun tarjolla on esimerkiksi:
![]()
BM 01131 BM GROUP - Pääte: silmukka | M6; 0,25÷1,5mm2; puristus; johtoon; eristämätön; BM01131 | Transfer Multisort Elektronik Suomi
BM GROUP BM 01131 | Pääte: silmukka; M6; 0,25÷1,5mm2; puristus; johtoon; eristämätön - Tuote saatavilla Transfer Multisort Elektronikilla. Tutustu meidän laajaan tarjoukseemme.www.tme.eu
![]()
3806/M.05.00.9 IMP - Pääte: silmukka | M6; 1÷2,5mm2; puristus; johtoon; suorat; ei ole | Transfer Multisort Elektronik Suomi
IMP 3806/M.05.00.9 | Pääte: silmukka; M6; 1÷2,5mm2; puristus; johtoon; suorat; ei ole - Tuote saatavilla Transfer Multisort Elektronikilla. Tutustu meidän laajaan tarjoukseemme.www.tme.eu
Ja paremmin hakemalla sitten variaatioita / eri valmistajia jne. Luonnollisesti sekin on syytä huomioida, että eri liitintyyppi vaatii yleensä eri pihdit.![]()
ST-083/R-T NINIGI - Pääte: silmukka | M6; Ø: 6,5mm; 0,5÷1,5mm2; puristus; johtoon; 150°C | Transfer Multisort Elektronik Suomi
NINIGI ST-083/R-T | Pääte: silmukka; M6; Ø: 6,5mm; 0,5÷1,5mm2; puristus; johtoon; 150°C - Tuote saatavilla Transfer Multisort Elektronikilla. Tutustu meidän laajaan tarjoukseemme.www.tme.eu
Kyllähän se pois yleensä lähtee mutta jos haetaan oikeaoppista puristusta, se ei sitten enää kyllä toteudu samoilla työkaluilla.
Tosin eipä tuon koon johdossa isoja virtoja liikutella joten sikäli on vähän toki toleranssia.
Juottamalla menee paikassaan mutta siinäkin pitäisi kyllä tietää, mitä tekee. Ei siis automaattisesti mikään paras tapa.
2:1 ja 3:1 kuitenkin ne normaalit, aika turhana pidän etsiä enemmän kutistuvaa. Ja kun valitaan alkujaan oikean kokoinen sukka, ei kutistumisen tarvitse olla niin suuri.
Kyllä, säästää sekä liittimen kustannuksessa sekä asennusajassa, kun kaikissa normaaleissa asennuksissa niille ei ole tarvetta. Vähän sama kuin ihmettelisi, että miksi myydään sinkittyjä pultteja, kun haponkestävät pultit kestää merivettä paremmin.Kiitos kaikille kommenteista. Mun postauksen pointtina oli ihmetellä miksi tuollaisia liittimiä myydään. Kai niillä 0,5c säästää kustannuksissa verrattuna kutistesukkaan, tai sitten sähkärit ovat niin kiireisiä ettei aika riitä kutistesukkien kanssa touhuamiseen. Amazonista ja Alista toki saa oikeaa tavaraa mutta olisin halunnut tänään saada valmiiksi.
Tästä mun systeemistä tulee sisätiloihin/matkailuautoon roiskesuojattu eli 3d-tulostan napoihin suojat päälle. Ei nyt ihan veden kanssa jatkuvasti tai ei koskaan joudu tekemisiin, mutta haluan suojata kaikki hyvin. Nuo liittimet menee roskiin.
Ei sähkärit noita abikoliittimiä juuri käytä, pääasiassa automekaanikot yms.Kiitos kaikille kommenteista. Mun postauksen pointtina oli ihmetellä miksi tuollaisia liittimiä myydään. Kai niillä 0,5c säästää kustannuksissa verrattuna kutistesukkaan, tai sitten sähkärit ovat niin kiireisiä ettei aika riitä kutistesukkien kanssa touhuamiseen. Amazonista ja Alista toki saa oikeaa tavaraa mutta olisin halunnut tänään saada valmiiksi.
Tästä mun systeemistä tulee sisätiloihin/matkailuautoon roiskesuojattu eli 3d-tulostan napoihin suojat päälle. Ei nyt ihan veden kanssa jatkuvasti tai ei koskaan joudu tekemisiin, mutta haluan suojata kaikki hyvin. Nuo liittimet menee roskiin.
Siksi kun nuo ovat se useimpiin tarpeisiin sopiva tuote. Ja useimmille ei-ammattilaiskäyttäjille.Mun postauksen pointtina oli ihmetellä miksi tuollaisia liittimiä myydään.
Kun se sähkärin aika maksaa myös. Ei ole mitään järkeä tehdä turhaa työtä, sen sukan voi laittaa vain jos on oikea tarve.Kai niillä 0,5c säästää kustannuksissa verrattuna kutistesukkaan, tai sitten sähkärit ovat niin kiireisiä ettei aika riitä kutistesukkien kanssa touhuamiseen.
Eli palataan siihen alkuun... Et kertonut mitä / mihin käyttöön tarvitset niin ei kukaan voinut suositella oikein mitään.Amazonista ja Alista toki saa oikeaa tavaraa mutta olisin halunnut tänään saada valmiiksi.
Tämähän se. Aivan käypä tuollaisessa paikassa.Kyllä, säästää sekä liittimen kustannuksessa sekä asennusajassa, kun kaikissa normaaleissa asennuksissa niille ei ole tarvetta. Vähän sama kuin ihmettelisi, että miksi myydään sinkittyjä pultteja, kun haponkestävät pultit kestää merivettä paremmin.
Käytä vaan noita liittimiä, juuri tuohon käyttöönhän ne on tehtykin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.