- Liittynyt
- 13.12.2016
- Viestejä
- 1 324
No lue se teksti tuossa ensimmäisen kuvan oikeassa alareunassa.
tl;dr ei ole
No mä kyllä luin sen, mutta kun tossa toisessa kuvassa se oli ERI PAIKASSA! Se oli se mun kysymys, että kumpi on oikein
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No lue se teksti tuossa ensimmäisen kuvan oikeassa alareunassa.
tl;dr ei ole
No mä kyllä luin sen, mutta kun tossa toisessa kuvassa se oli ERI PAIKASSA! Se oli se mun kysymys, että kumpi on oikein
Commercial PSUs
With 3 connectors: P1 – 6pins, P2 – 6 pins, P3 – 4pins.
Connect or short PS_ON signal (P2 pin 3, green color wire) to Ground (P1 pin 1-2, black color wires) using a jumper wire.
Figure : Commercial PSUs
Kai sen voi ryöstää sieltä emolevyn 16 pinnistä. En ole virtalähteitä yhdistellyt, mutta tarvitseekohan tuossa yhdistää myös virtalähteiden maat ettei tule ongelmia? Mitä teet tuolla toisella virtalähteellä?Jatketaas pienillä powereihin liittyvillä kysymyksillä.
Kyseessä HP:n 240W PC9055 poweri:
Sen käynnistys löytyy tuosta pienestä liittimestä vihreästä johdosta:
Kysymys kuuluu: Tuleeko teille mieleen, mitään headeria tai nastaa emolevyltä, jota voisi käyttää tuon powerin käynnistämiseen kun haluaisin että se käynnistyy samalla kun tietokoneen (joka on varustettu normaalisti omalla powerillaan) käynnistää? Voinko käyttää esim. fan headerin maa nastaa, vai onko siinä koko ajan maa? Vai laitanko sen esimerkiksi samaan nastaan missä normi ATX24pinnissä on käynnistys? PIN16?
Asiantuntija sanoi:Kai sen voi ryöstää sieltä emolevyn 16 pinnistä. En ole virtalähteitä yhdistellyt, mutta tarvitseekohan tuossa yhdistää myös virtalähteiden maat ettei tule ongelmia? Mitä teet tuolla toisella virtalähteellä?
Pelkkiä potikoita.Ovatko autojen kaasuläpän asennontunnistimet (TPS) ihan vain potentiometrejä vai jotain fiksumpia laitteita?
Eteisessä on nettitökkeli muttei pistoketta lähimain. Saanko kytkeä wifi-reitittimeni katossa olevaan valaisimen sokeripalaan vai onko tämä jotenkin kielletty?
Eteisen lamppua ohjaisin sitten philips hue lampulla.
hima samsung HT-BD7200 ei lue enää mitään levyä, saako laserin tai uuden soitimen sinne sisälle. purkamatta ei varmaan löydy mitään tietoa soittimesta. jaksaisikohan purkaa jotta löytyy jotain osanumeroita vai onko kaikissa samppareissa samanlainen soitin?
Melkein olisi tarvetta pienelle karkaisu-uunille, muttamutta, ainakin nuo halvemmat mallit (~500e) ottaa sähköt normi 230v, ja mielessä ollut malli olisi 2200w. Ongelmana se, että sähkölämmitteisessä rintamamiestalossa ei kyllä varsinkaan talvella välttämättä ole kymmentä ämpäriä tarjolla yhteen vaiheeseen ylimääräisenä, varsinkin jos emäntä sattuu tekeen ruokaa, keittään kahvia tai kuivaileen pyykkejä, imuroimaan tai jotain, niin itse kysymys, onko olemassa mitään sopuhintaisia purkkeja, jotka kytkettäisiin 3-vaihesähköön ja se tekisi siitä yksivaihetta tuolle uunille?
Toiseen suuntaan eli yhdestä vaiheesta 3 näkyy löytyy vaikka miten, mutta toiseen suuntaan oma googletus ei tuottanut tulosta.
Näkyy ~200e sais 2.8kw aggregaatin käytettynä, joka toimis sit myös sähkökatkosten varalle, eli tuokin voisi olla yksi vaihtoehto jos halvempaa ei löydy.
Kutistesukalla?Tarvisin kuulokkeisiin päällystettyä kierrettyä parikaapelia, ei maailman huonoimmalla laadulla tietenkään. Eli siis ns. assy cableksi jolla vasen elementti yhdistyy headbandin kautta oikeaan. Mistä tällaista etsimään? Esim perus cat5e kaapelistahan löytyy jo sisältä suht laadukasta cordaa, mutta millä tuollaista mukamas lähtee päällystämään?
Kaikki tuotteetOnkos hyvää ideaa mistä laadukas 5.5-6volttinen poweri.
5.5-6v DC
2.5-5A virta.
Kokeilin kännykän laturilla joku Deltaco 2A, sen verran kuorman kanssa kyykkäsi ettei toimi. Pitäisi saada järeämpi virtalähde ettei virta piikin kohdalla jännite tipu liian pieneksi. Joku LM317 12voltin powerista tiputtamalla 5.5v toimisi toki, mutta "aina" seinässä olevana laitteena ei ole varmaan se järkevin ratkaisu.
Tarvisin kuulokkeisiin päällystettyä kierrettyä parikaapelia, ei maailman huonoimmalla laadulla tietenkään. Eli siis ns. assy cableksi jolla vasen elementti yhdistyy headbandin kautta oikeaan. Mistä tällaista etsimään? Esim perus cat5e kaapelistahan löytyy jo sisältä suht laadukasta cordaa, mutta millä tuollaista mukamas lähtee päällystämään?
Kuten sanottu niin kutistesukkaa, vaihtoehtoisesti kaveriksi jotain paracordia jos haluaa.
Kellään mielenkiintoa ottaa kantaa tekisikö jotain erilailla schemaan liittyen. Dropbox - circuit.png
ESP8266 (nodemcu) ohjataan siis 3-4kpl RC autoissa käytettäviä servoja ( https://hobbyking.com/en_us/hobbyki...-bb-w-proof-12-8kg-0-22sec-58g.html?wrh_pdp=7 ) kohtuu vastaavia kun esim nämä. Servoja ajetaan hidastettuna steppi kerrallaan tietyllä ms viiveellä, nykyisellä nopeudella/kuormalla sain noin 600-1100mA lukemia 3servon kokonaiskulutuksena.
Ajatus olisi laittaa tuosta valoa jonka läpi piirtää.
Joku vanha Compaq Armada (1500 tms...)
Nuo lukee piirikortissa:
ea02209T invr-041 rev b TAD209-3
Itse piiri: tl1451
Kyllä jotain löysin, mutta en ole nyt varma saako tuota suoraan piuhoista kytkettyä...
Tuollainen
Jos se on kaapelitv liittymä perinteisessä mielessä se on koaksiaalikaapelia. Nykyään tosin kaapelitvkin tuodaan omakotitaloihin kuidulla. Tarkalleenottaen onhan perinteinen ouhelinliittymäkin kaapeliliittymä, kaapelia pitkinhän sekin tulee.Omakotitaloon on vedetty vintille kaapeliliittymää varten kaapeli, minkäs näköinen tuo kaapeli on. Vintillä on kerällä vaikka minkälaista piuhaa.
Voi, mutta se pitää jatkaa oikealla liittimellä. Tosin yleensä kaapelioperaattori tarjoaa liittymän perinteiseen F-liittimeen asti.Löytyi se lopulta oikea piuha, vanhat antennikaapelit siellä kummitteli. Voiko tuota koaksiaalia jatkaa vaikka Tellu 13 kaapelilla.
Iskin töissä jatkojohtoon kiinni Ninebot Kickscooter ES2:sen laturin, jonka pistoke iski liitettäessä tennispallon kokoisen kipinän ja rikkoi sulakkeen. Sama pistorasia on iskenyt kipinää aiemminkin, mutta hyvin pientä. Nyt mietin, että uskaltaako tuota laturia enää ottaa käyttöön? Sähköjohto laturin ja seinän välissä on irroitettava ja haisee hieman kärvähtäneeltä. Sen saan kyllä vaihdettua, mutta mietin miksi kipinää yleensäkään tuli ja että rikkoiko myös jotain laturista?
Disclaimer: en ymmärrä sähköasioista mitään, joten olkaa kilttejä ja selittäkää kuin hieman hitaalle 10-vuotiaalle.
USB-pistorasia, uppoasennus - CO/TECH | Clas OhlsonLöytyykö piuhoilla kytkettävää 240V -> 5V virtalähdettä joka sopii kojerasiaan?
Pitäisi saada virtalähteitä USB:n kautta virtaa ottaville systeemeille. 2-2,5A antava periaatteessa jo riittäisi.
Miksi se 24v lähtö tarvitsee ylivirtasuojan ja mihin tuossa tarvitsee erillisen piirikortin?Firma X valmistaa tuotetta Y. Tuotteen Y sähkökaappi koostuu moottorin ylikuormitussuojasta, kahdesta kontaktorista ja 400Vac-24Vac-muuntajasta.
Tuohon sähkökaappiin pitäisi lisätä simppeli 24Vac-piirikortti, jolla on ylivirtasuoja ja kaksi relettä.
Firma tekisi piirrustukset kortille itse ja tilaisi ne komponentteineen jostain piirikorttifirmasta. Sitten piirikortti lisätään sähkökaapin piirikaavioon.
Tarvitseeko tuolle piirikortille jonkin sertifikaatin vai riittääkö sähkökaapin vaatimustenmukaisuusvakuutus? Piirikorttia ei ikinä käytetä sähkökaapin ulkopuolella.
Mitäs jos piirikortin jännite onkin 230Vac tai 400Vac? Muuttaako se asiaa jotenkin?
Sit menee hankalammaksi, Mouserilta löytyy yksi pulikka mikä saattaisi mennä rasiaan kenkälusikan avullaSisäkäyttöön sinänsä ok, mutta vielä ulkokäyttöönkin pitäisi olla. Ajatuksissa ihan virtalähde minkä input/output vedetään ihan piuhoilla rasian sisällä. Menee turhan virittelyksi ja varmaan laittomaksi puukottaa ihan perus USB-laturia, mikä olisi koonpuolesta ok
Sit menee hankalammaksi, Mouserilta löytyy yksi pulikka mikä saattaisi mennä rasiaan kenkälusikan avulla
https://www.mouser.fi/datasheet/2/468/RECOM_11062017_RACM18-ER_W-1220809.pdf
Jos se saa olla "patentti", niin laita pieni kännykän laturi sinne kojerasian sisään.Nyt ollaan lähellä, mutta enää jää hinta tuon kanssa. Euron ESP8266 ja 35€:n poweri
Vaikuttaa siltä, että pitää tämä lähestyminen hylätä ja syöttää ihan 5V powerilla riittävän läheltä tai sääsuojattua koteloitua pistorasiaa, jossa ihan tökkelilaturi tai sitten jännitehäviöitä kompensoi isommalla jännitteellä.
Auto radiosta tarkemmin volkkarin RNS-D on yksi vaaka raita valkoisena. Muutenkin tekisi mieli vaihtaa LCD paneeli uudempaa jossa on korkeampi kontrasti. Onko tämä liitin sellainen, josta on mahdollista napata signaali ja kääntää jollain tempuilla uudemmalle LCD-näytölle vai voiko tuollainen sisältää jonkun custom - tapauksen? Ihanteellisin tilanne olisi sellainen, missä uuden paneelin taakse laittaisi rasperyllä pyörimään jonkun media/navigointi systeemin ja inputtia voisi vaihtaa näiden kahden välillä ( auton alkuperäinen ja android car ).
EDIT1: "RNS-D has 5" sharp monitor with a resolution of 320x234"
EDIT2: Ilmeisesti Signal Type: Analog RGB + Composite Video (NTSC/PAL), 22 pins , Connector
Siihen 24V lähtöön tulee kiinni 70 W moottori ja se ylivirtasuoja toimisi rajakytkimenä. Eli jos joku ohjaa moottorin ihan ääriasentoon ja moottorin virta nousee, niin virransyöttö tulisi katkaista. Ylivirtasuoja voi olla väärä termi. Haluaisin käyttää jotain piirilevykomponenttia, koska fyysisten rajakytkimien käyttö ei ole mahdollista tai on liian hankalaa.Miksi se 24v lähtö tarvitsee ylivirtasuojan ja mihin tuossa tarvitsee erillisen piirikortin?
Ylijännitesuojaa jos tarvitsee niin se isketään suoraan syötön rinnan.
Pienoisjännite voisi olla vaihtoehto. Jos putkissa kulkee 24V piuhat nätisti niin laittaa keskukseen virtalähteen ja jakelee siitä kojerasioille esim. 24V. Virtalähteen hinta rasiaa kohden pienenee sitä mukaa kun laitteet lisääntyy. Jännitehäviötä saa olla aika lailla. Maksaahan se DC-johtokin jotain, väkisin maksaa useamman euron.Nyt ollaan lähellä, mutta enää jää hinta tuon kanssa. Euron ESP8266 ja 35€:n poweri
Vaikuttaa siltä, että pitää tämä lähestyminen hylätä ja syöttää ihan 5V powerilla riittävän läheltä tai sääsuojattua koteloitua pistorasiaa, jossa ihan tökkelilaturi tai sitten jännitehäviöitä kompensoi isommalla jännitteellä.