Justiinsa kuten jo muutkin ehdottivat, ruuvi löysälle ja painaa kannasta -> sisäosan pitäisi tulla putkesta ulospäin ja löystyä.
Eikä tosiaan pöytää vasten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Iso kiitos nyt kaikille. Mikään ei tuntunut auttavan, ruuvin poistaminen ei vaan avannut sisempää muovituubia lainkaan.
Lopulta päädyin vähän näyttämään väkivaltaa sisätuubille ja ruuvarilla väkisin vääntämään sitä sisätuubia "auki". Sain kuin sainkin sen nylkytettyä takaisin tappiin. Ruuvi auttavasti kiinni ja en koske enää
Polkupyörän akun korjaus onnistui, kun vihdoin löysin häviksissä olleen kolvin. Tina tarttui hyvin katkaistuihin metallikontakteihin. Yli jäi pari 18650 akkua, jotka pitää virittää sähkökäyttöiseen kärpäslätkään.
Vesi oli päässyt ohjausmoduulin sisälle, eikä elvyttelystä huolimatta koeajolle päästy. Tuo kontrolleri varmaan on joku kiinalainen yleismalli, täytyy tutkia…
Ne myydään aina kokonaisina tankoina eli jostain romuttamolta tai sähköasennusliikkeestä lähtisin kysymään jämäpätkiä.Tietääkö joku mistä saisi kuparilattatankoa sähkötarkoituksiin pienen pätkän? Joku 25x6mm olisi täydellinen paksuus. Mitä kysellyt niin jotkut myyvät vain koko 5 metrisen tangon.
Pystyy vaihtamaan ja jos talo on tarpeeksi vanha niin ei silloin mitään pistokkeita ollut edes olemassa joten siinä syy miksi katossa tuommoinen on. Mitään käytännön hyötyä sillä pistokkeella, et saavuta, kun tuohon voi sen pistokkeen myös kytkeä.Mennään taas hävettävän ummikkotasoisella kysymyksellä, kun ei näitä ole koskaan päässyt oppimaan : Pystyykö kuvankaltaisia lamppupiuhahärdellejä vaihdattamaan (olettaen vuokranantajan suostuvan) sähköasentajalla pistokemallisiin? Onko tuonlaisille "lamppupaikoille" jokin erityinen syy?
Pystyy vaihtamaan ja jos talo on tarpeeksi vanha niin ei silloin mitään pistokkeita ollut edes olemassa joten siinä syy miksi katossa tuommoinen on. Mitään käytännön hyötyä sillä pistokkeella, et saavuta, kun tuohon voi sen pistokkeen myös kytkeä.
Pystyy vaihtamaan ja jos talo on tarpeeksi vanha niin ei silloin mitään pistokkeita ollut edes olemassa joten siinä syy miksi katossa tuommoinen on. Mitään käytännön hyötyä sillä pistokkeella, et saavuta, kun tuohon voi sen pistokkeen myös kytkeä.
No mikä estää laittamasta siihen tavallisen? Ei mikään. Hyvin todennäköisesti tuota kruunuominaisuutta ei asukas edes tarvitse, kun harva valaisin tuota edes nykyään osaa hyödyntää.Ei vaan maadoitettua kruunupistorasiaa ei ole olemassa edes DCL-mallisena jos ei tuplaa laita. Sokeripaloja löytyy vielä tänäkin päivänä valmistuvista taloista.
No mikä estää laittamasta siihen tavallisen? Ei mikään. Hyvin todennäköisesti tuota kruunuominaisuutta ei asukas edes tarvitse, kun harva valaisin tuota edes nykyään osaa hyödyntää.
Kyllä vastaavalla tavalla voi kaksi pistoketta laittaa niihin vanhanmallisiinkin kattorasioihin. Kannessa on hahlo jolla naksautetaan toinen rasiapaikka auki ja lisätään runkoon toinen rasia.DCL standardi toi tuohonkin mahdollisuuden, eli kruunukytkentä maadoitettuna. VALAISINPISTORASIA KATTOON, DCL, 2-OSAINEN | tarviketalo.net
Ainakin uusissa rakennuksissa käytettävä DCL-liittimiä, olisi varmaan syytä siirtyä näihin myös kaikissa remonttiasennuksissakin. (edit: niissä kohteissa missä on suojamaadoitus)
En ole vielä päässyt hypistelemään, mutta lupaavalta näyttää. Itse pistotulppa sukeltaa syvemmälle peitelevyn sisään, myös vanhemmat pienikupuiset valaisimet saattaa istua paremmin paikoilleen. Vanha pistotulppamalli oli aika kookas, eikä saanut kuvun yläreunaa ihan kattoon kiinni.
Päästöhidastettua saa jokseenkin joka ainoasta sähkötarvikkeita myyvästä liikkeestä.Kuka myy sellaista relettä joka pidentää pulssia?
Tarvitaan yhteen summeriin vakiopituinen 1-10s pulsshi vaikka liipaisu olisi lyhytkin, esim 0,5s.
Tekisin itse mutta pitää olla tehdastekoinen.
Minulla ollut kyllä huonoa tuuria löytää sellaista uppomallia, missä vanhanmallinen pistoke uppoaa edes osittain kannen pinnan sisään.Kyllä vastaavalla tavalla voi kaksi pistoketta laittaa niihin vanhanmallisiinkin kattorasioihin. Kannessa on hahlo jolla naksautetaan toinen rasiapaikka auki ja lisätään runkoon toinen rasia.
Ja sitä vanhaa mallia sai yhtälailla uppomallisena kuin tuota dcl:kin.
Tämmöinen Kierresovitin 1/8 ?Mikä tämä on suomeksi, ja mistä niitä mahdollisesti saa ostaa? Minulle sopii paremmin sellainen jossa molemmissa päissä on "uroot".1/8ips Male Threaded X 1/8ips Female Threaded Knurled Swivel - Polished Nickel
1/8ips Male Threaded X 1/8ips Female Threaded Knurled Swivel - Polished Nickelgrandbrass.com
Tämmöinen Kierresovitin 1/8 ?
Kysymäsi on kyllä sikäli varsin harvinainen että ehkä kannattaa avata kohdetta vähän paremmin. Joku voi keksiä muun, siihen sopivan.Ei, tuossa linkkaamassani on siis pallonivel.
Hydrauliikkaliikkeistä lähtisin Suomessa kysymään. Nivelliitin on tuota lähinnä oleva. Käytetään paineilman kanssa esimerkiksi. Ei vain sattunut ainakaan pikaisesti sopivalla kierteellä olevia, mutta varmaankin semmoisiakin on saatavilla. Kaksoisnippa on ilman niveltä olevan nimi.Ei, tuossa linkkaamassani on siis pallonivel.
Jossain törmäsin kokonaan upotettuun, mutta ainakin ilman valoa se kokonaan upotettu ei ollut yhtä siisti kuin esim tuo abb akk13j. Valaisimen kanssa etua on tietysti siitä että pistotulppa menee syvemmälle.Minulla ollut kyllä huonoa tuuria löytää sellaista uppomallia, missä vanhanmallinen pistoke uppoaa edes osittain kannen pinnan sisään.
Valaisinpistorasia ABB maadoitettu AKK13JP
Aina niissä tahtoo olla tuon tyyppinen kaulus. Tuo linkkaamani dcl olisi sellainen kaulukseton, mitä olen vastaavana toivonut löytäväni vanhanmallisena koukullisena. Tosin nyt on 3D-tulostin, joten valaisimen modaaminen sisustukseen sopivaksi helpottui huomattavasti.
Kiitokset.Päästöhidastettua saa jokseenkin joka ainoasta sähkötarvikkeita myyvästä liikkeestä.
Avainsana siis tuo päästöhidastettu. Moni nykyaikainen aikarele taipuu tuohonkin.
Ja vaikka itse teko olikin pahasta niin tuo nyt onnistuu konkalla releen käämin rinnalle jos kovin tarkkaa toimintaa ei tarvita.
Normaalin päästöhidastetun releen päästöhidastusaika alkaa siitä kun laukaiseva impulssi loppuu. Eli jos 10sec hidastus aika ja 2sec pitkä pulssi kärki on yhteensä 12sec kiinni. Esim kerrostalojen rappukäytävissä on päästöhidastettu rele, tosin viive yleensä muutaman minuutin.Kiitokset.
Uskaltaako täällä sanoa hyvää aikarelekauppaa. Niistä saa varmaan noita päästöhidastettujakin. Tosin jos sisäänmenopulssi on kovin pitkä, ulostulon pitää silti olla 1-10s.
Kävisikö tarpeeseesi:Kiitokset.
Uskaltaako täällä sanoa hyvää aikarelekauppaa. Niistä saa varmaan noita päästöhidastettujakin. Tosin jos sisäänmenopulssi on kovin pitkä, ulostulon pitää silti olla 1-10s.
Mulla on mutu että tuo kahva hajoaa siksi että se varsinainen hana jäykistyy jotenkin maagisesti niin ettei sitä vaan tajua käyttäessä.Kyselisin vähän näistä vesihanan kahvoista, kun meni taas rikki. Joskus 3-4 vuotta sitten meni edellinen saman näköinen samasta hanasta rikki jolloin tämän nyt hajonneen siihen vaihdoin. Mallia Oras Vienda. Näyttäisi että tuo muovi mureni palasiksi. Lähinnä onko tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin ostaa tasan samanlainen ja toivoa että kestää edes jonkin aikaa? Vähän kyllä ihmetyttää tuotteen rakennesuunnittelu ja laatu.
Onko Suomessa mitään hyviä liikkeitä, missä voi 3D-tulostuttaa? Ei nyt ihan parin tulosteen vuoksi viitsisi ostaa koko tulostinta
Onko Suomessa mitään hyviä liikkeitä, missä voi 3D-tulostuttaa? Ei nyt ihan parin tulosteen vuoksi viitsisi ostaa koko tulostinta
Onko Suomessa mitään hyviä liikkeitä, missä voi 3D-tulostuttaa? Ei nyt ihan parin tulosteen vuoksi viitsisi ostaa koko tulostinta
Monesti myös esimerkiksi ammattiopistot tarjoavat näitä mahdollisuuksia.Onko Suomessa mitään hyviä liikkeitä, missä voi 3D-tulostuttaa? Ei nyt ihan parin tulosteen vuoksi viitsisi ostaa koko tulostinta
Oikosulku kuoreen todennäköisesti.Valovirta kompressori laukaisee johdosuojakytkimen ja vvs heti kun kytkee päälle, pyöritin moottoria käsin ja tilanne muuttui hiema että moottori piti todella lyhyen murauksen ja pelkkä vvs laukesi kaapista.
Voiko syynä olla mottorin konkat ennemmin kuin moottori itse?
Laittaa potentiometrin ääripäiden väliin sopivan vastuksen rinnalle niin pystyy säätämään tuota säätöaluetta pienemmälle ohmiluvulle.Haluaisin laittaa Noctuan 12V tuulettimen nopeussäädöksi potentiometrin jossa on kytkin samassa. Eli kun poweria säätää pienelle, lopulta napsahtaa virta kokonaan pois. Ja maksimilla saisi olla ~0 ohmia. Mitä tutkin niin Noctuan omat hidastimet on 51 ja 98 ohmia. Riittääkö siis mikä tahansa potentiometri jossa säätö n. 0-100 ohmia? Kannattaisiko olla lineaarinen vai logaritminen asteikko?
Täältä kun esim. katsoo niin noi on hieman väärässä ohmiluokassa: Potentiometrit kytkimellä
Noissa olisi ilmeisesti tuo kuvailemani kytkintoiminto?
Laittaa potentiometrin ääripäiden väliin sopivan vastuksen rinnalle niin pystyy säätämään tuota säätöaluetta pienemmälle ohmiluvulle.
Vähän riippuu millainen potikan alkuperäinen arvo on. Tietty jos laittaa 100ohm vastuksen johonkin 100k potikkaan niin meneehän se kohtalaisen jyrkäksi. Tietty parashan olisi jos olisi suoraan sopivan kokoinen potikka.Tuosta kuulema seuraa että säätöalueesta tulee rajallinen, melkein on/off-tyylinen. Onkohan noin?
Ja jos se potentiometri on 3 napainen, eli mono. Pitää ostaa sellainen jossa kytkin on halutussa laidassa säätöaluetta. Nuo ääripäät jos yhdistät vastuksella, se kytkin toimii todella huonosti siinä kytkennässä.Tuosta kuulema seuraa että säätöalueesta tulee rajallinen, melkein on/off-tyylinen. Onkohan noin?