Pienten kysymysten ketju

Tuo systeemi toimii siis siten että valvontakortti käyttää käyttöjännitteenä vahvistimen lähettämää pilottisignaalia joka on 20kHz ja vahvistin lähettää ilmeisesti jonkun kyselyn valvontakortille ja vastaus pitäisi tulla 75kHz taajuusmoduloituna signaalina. Valvontakorttien osoitteita on 64 ja vahvistin kutsuu jokaista eri osoitetta erikseen ja odottaa vastaako kortti kutsuun.

Oletan siis tällä hetkellä että vahvistin lähettää jonkun datapurskeen valvontakortille ja se kuuluisi taajuutta laskemalla tyyliin "piip" ja vastaus valvontakortin suunnalta tulisi sitten perään "tööt" jos oikealla osoitteella oleva kortti on kaiutinlinjassa. Loppupeleissä tarkoituksena olisi kehitellä systeemi jolla pystyisi lähettämään noita kutsuja osoite kerrallaan kaiutinlinjalle ja kuunnella että vastaako kyseisellä osoitteella oleva valvontakortti vai ei.
Jos tarvitsee vain kuunnella pilotti-ja datataajuutta, se onnistunee helposti jakamalla esim. 4-bittisellä laskurilla. Tasot täytyy vain rajoittaa/vahvistaa piirille sopiviksi.
 
Jos tarvitsee vain kuunnella pilotti-ja datataajuutta, se onnistunee helposti jakamalla esim. 4-bittisellä laskurilla. Tasot täytyy vain rajoittaa/vahvistaa piirille sopiviksi.
Hmm... Tuota tapaa pitää vähän miettiä. Tuo pilotti on koko ajan päällä ja sen näkee yleismittarillakin (Fluke) riittävän luotettavasti ja teoriassa ei tarvitsisi muuta kuin tietää tuleeko vahvistimen lähettämään kutsuun vastausta. Pitää koittaa vähän skooppailla tuota signaalia kunhan joskus duunissa muiden kiireiden ohella kerkiää.
 
Hmm... Tuota tapaa pitää vähän miettiä. Tuo pilotti on koko ajan päällä ja sen näkee yleismittarillakin (Fluke) riittävän luotettavasti ja teoriassa ei tarvitsisi muuta kuin tietää tuleeko vahvistimen lähettämään kutsuun vastausta. Pitää koittaa vähän skooppailla tuota signaalia kunhan joskus duunissa muiden kiireiden ohella kerkiää.
Sitten täytyy suodattaa pilotti ja jakaa 75kHz tai muuntaa se alas ( NE612 )
 
_-14_2.jpg


Tuli mieleen tuosta TV-ketjusta.

Minulla on tällainen DAC, kun se on pitkään päällä, siitä katoaa ääni. Ääni tulee takaisin, kun pitää pari tuntia kylmänä ja irti verkosta.

Vaihdoin noi elkot, jotka menee piirilevyn läpi tuoreisiin Panasonicceihin, mutta sillä sai vaan lisää käyttöaikaa. Pintaliitoskondensaattoreita en vaihtanut vielä.

Onko veikkausta/valistunutta arvausta, mitä kannattaisi koettaa seuraavaksi? Jos siis ei roskiin ole heittämässä..

--

..ja veikkasin virtalähdettä aluksi, niin se on korvattu laadukkaammalla ja ei se aiheuta tätä virhettä.
 
Thomson 40FU3253C töllötin.
Miten pääsee service menuun?
Ainakaan Vol- ja Prg- kikka ei toimi.
Liekö vaatii jonkun haistapaskakoodin...
 
  1. With the TV on, press Menu.
  2. Select Picture Menu
  3. Select Contract Submenu
  4. Press 9, 7, 3, 5
  5. Select FAC HOTKEY item then press enter / return key.
 
Riistakamera pätkii, lopettaa randomilla kuvien lähettämisen vaikka vielä hyvin ottaa niitä kuvia kortille. Ratkaisua itse kameran ohjelmiston korjaamiseen ei taida olla.

Ajattelin että jos laittaisi ulkoisen 6V akun ja kameran väliin jonkinlaisen automaatti-rebootterin, joka vaikka kerran viikkoon tms. katkaisisi hetkeksi virrat.

Ei oikein elektroniikka ominta alaa niin ei oikein tuntunut löytyvän sopivia loitsuja googleen. Mielellään mahdollisimman valmis säänkestävä paketti, toki sen koteloinnin ja kaapelit nyt rakentaa itsekin.
 
  1. With the TV on, press Menu.
  2. Select Picture Menu
  3. Select Contract Submenu
  4. Press 9, 7, 3, 5
  5. Select FAC HOTKEY item then press enter / return key.

Thanks.
Toimii kunhan korvaa tuon contractin contrastilla. Ja submenu on hieman harhaanjohtava. Kontrastisäätöä ei saa valita, vaan se "kursori" vaan siirretään siihen kontrastin kohdalle. Nus nus.
En tosin onnistunut löytämään käyttötunteja.
Ei tässä ultimatekurapaskamökkinäytössä mitään vikaa ole (Eli huomenna hajoaa.), mutta ihan mielenkiinnosta olisin halunnut tunnit tarkistaa.

Tai tarkemmin ottaen onhan tässä vikaa. Tai oikein ilmaistuna ärsyttävä ominaisuus, jolle tuskin ilman suurempaa modausta mahtaa mitään.
Taustaledejä ohjataan vammaisella taajuudella ja yön hiljaisuudessa töllö ulisee perskuulolla jollain 500-1000 Hz tjs. taajuudella.
Liekö ohjauksen komponentit vai itse ledit resonoi. Ei tuo nyt vielä mielenterveyttä uhkaa, mutta olisihan tuon voinut toteuttaa ilman ulinaakin.
Ja tietenkin HD-virittimet puuttuu, mutta eipä tule juuri noita kokkiohjelmia ym. paskaa katsottua, kun netin kautta näkee kaiken kiinnostavan HD:nä, silloin kuin huvittaa katsella.
Muutenhan tämä hoitaa asiansa varsin mallikkaasti ja varsinkin paneeli on yllättävän siedettävä reilun parin satkun romuksi eikä tämmöinen halpispaska taida nykyisin varkaitakaan kiinnostaa.

Vierastöllötin on myös Thomson. Tosin postimerkin kokoinen 32 tuumainen. Otin sen romulavalta talteen, koska kiinnosti hieman sen sisuskalut. Muistaakseni Samhwan elkoja täynnä, joten voinee olettaa kestävän näissä uudemmissa romuissa jokusen vuoden, jos ei nyt ihan saunassa käytä. Tai tuossa kestää ehkä 15 vuotta, kun sitä käytetään ehkä 10 tuntia vuodessa. Tai vähintään sen verran, että muutaman kerran vuodessa pidän vähän aikaa päällä, jotta elkot pysyvät periaatteessa paremmassa kunnossa.
Oli sen verran vähän käytetyn näköinen, että päätin sijoittaa siihen kaksi euroa ja vaihtaa ilmeisesti salaman jämän hajottaman sulakkeen, hakkuripiirin ja sen diodin minkä oikeaa nimitystä en muista. Toistaiseksi toiminut ihan noinkin simppelillä korjauksella.
 
BenQ vga näyttö temppuili niin, että kuva näkyi vain sekunnin aina kun sai signaalin, ja sitten pimeni. Esim. bios logo näkyi, sitten pimeni, taas kohta näkyi Windows työpöytä ja taas pimeni.
Avasin näytön jo ennemmin, mutta kaikki näytti normaalilta, ja en saanut korjattua vikaa.
Nyt avasin taas uudestaan perusteellisemmin, ja jopa niin että paneelin muovikalvotkin lensivät pois paikoiltaan vahingossa :lol:
Mutta ihmeellisesti näyttö alkoikin toimimaan, vaikka paljon muuta tehnytkään kuin vääntelin osia pois paikoiltaan ja vähän pyyhin pölyjä pois.
Mikähän näytössä mahtoi olla vikana?
 
Thanks.
Toimii kunhan korvaa tuon contractin contrastilla. Ja submenu on hieman harhaanjohtava. Kontrastisäätöä ei saa valita, vaan se "kursori" vaan siirretään siihen kontrastin kohdalle. Nus nus.
En tosin onnistunut löytämään käyttötunteja.
Ei tässä ultimatekurapaskamökkinäytössä mitään vikaa ole (Eli huomenna hajoaa.), mutta ihan mielenkiinnosta olisin halunnut tunnit tarkistaa.

Tai tarkemmin ottaen onhan tässä vikaa. Tai oikein ilmaistuna ärsyttävä ominaisuus, jolle tuskin ilman suurempaa modausta mahtaa mitään.
Taustaledejä ohjataan vammaisella taajuudella ja yön hiljaisuudessa töllö ulisee perskuulolla jollain 500-1000 Hz tjs. taajuudella.
Liekö ohjauksen komponentit vai itse ledit resonoi. Ei tuo nyt vielä mielenterveyttä uhkaa, mutta olisihan tuon voinut toteuttaa ilman ulinaakin.
Ja tietenkin HD-virittimet puuttuu, mutta eipä tule juuri noita kokkiohjelmia ym. paskaa katsottua, kun netin kautta näkee kaiken kiinnostavan HD:nä, silloin kuin huvittaa katsella.
Muutenhan tämä hoitaa asiansa varsin mallikkaasti ja varsinkin paneeli on yllättävän siedettävä reilun parin satkun romuksi eikä tämmöinen halpispaska taida nykyisin varkaitakaan kiinnostaa.

Vierastöllötin on myös Thomson. Tosin postimerkin kokoinen 32 tuumainen. Otin sen romulavalta talteen, koska kiinnosti hieman sen sisuskalut. Muistaakseni Samhwan elkoja täynnä, joten voinee olettaa kestävän näissä uudemmissa romuissa jokusen vuoden, jos ei nyt ihan saunassa käytä. Tai tuossa kestää ehkä 15 vuotta, kun sitä käytetään ehkä 10 tuntia vuodessa. Tai vähintään sen verran, että muutaman kerran vuodessa pidän vähän aikaa päällä, jotta elkot pysyvät periaatteessa paremmassa kunnossa.
Oli sen verran vähän käytetyn näköinen, että päätin sijoittaa siihen kaksi euroa ja vaihtaa ilmeisesti salaman jämän hajottaman sulakkeen, hakkuripiirin ja sen diodin minkä oikeaa nimitystä en muista. Toistaiseksi toiminut ihan noinkin simppelillä korjauksella.
Ainakin joissakin Thomson/TCL-malleissa on toinenkin piilovalikko johon pääsee muuten samalla tavalla mutta numerot olivat eri. Hatarien muistikuvien mukaan olisikohan ollut 6, 4, 8, 3 vai oliko se nuo Tina Silta:n mainitsemat takaperin. Pari vuotta sitten tuli yhden Thomsonin kanssa laikittyä niin ei enää muista.
 
Kysytäämpä olisiko kellään ehdotusta mitä kannattaisi vaihtaa kyseiseen kamppeeseen jos hakisi pitkää käyttöikää. Elkoja itse lähinnä mietin.

https://esp8266hints.files.wordpress.com/2016/02/sonoff_v1-top-oblique.png
https://esp8266hints.files.wordpress.com/2016/02/sonoff_v1-bottom.png

Itselle tuli lähinnä mieleen esim nämä elkot:
3.3uf 400v - ECA2GHG3R3 - PANASONIC ELECTRONIC COMPONENTS - Electrolytic Capacitor, 3.3 µF, 400 V, NHG Series, ± 20%, Radial Leaded, 10 mm | Farnell element14 Suomi
btw. hurja ero tunti kestossa esim panasonicciin: 400LLE3R3MEFC10X9 - RUBYCON - Electrolytic Capacitor, Miniature, 3.3 µF, 400 V, LLE Series, ± 20%, Radial Leaded, 10 mm | Farnell element14 Suomi

330uf 16v - EEUFM1C331 - PANASONIC ELECTRONIC COMPONENTS - Electrolytic Capacitor, 330 µF, 16 V, FM Series, ± 20%, Radial Leaded, 8 mm | Farnell element14 Suomi

Kannattaako jännite arvoja muuttaa mihinkään esim isommiksi? Tai onko näiden sarjojen tilalle jotain parempia yksilöitä?

Tuon "leimahdus" vastuksen tilalle kiinnostaisi myös samalla vaivalla vaihtaa kunnon sulake, en tiedä onko kyseisessä hommassa järkeä?

Esim jollain järkevällä mA arvolla oleva tämän tyyppinen sulake: C310T-3.15-R-TR1 - EATON BUSSMANN SERIES - Fuse, PCB Leaded, 3.15 A, 250 VAC, C310T Series, Time Delay, Axial Leaded | Farnell element14 Suomi

Mouserinkin valikoimat käy jos sieltä löytyy parempia vaihtoehtoja.
 
Viimeksi muokattu:
Pystyisiköhän tuollaisen etäohjattavan pistorasian säänkestävyyttä parantamaan - uskaltaisi käyttää ulkona.
Olisi tulossa kuitenkin katoksen alle, seinäpistorasiaan. Eli ei joutuisi suoraan vesisateeseen. Spekseissä puhutaan että käyttölämpötila olisi 0-40ºC...

Aika heikosti saatavilla ulkokäyttöön tarkoitettuja pistorasioita. 433mhz standardilla löytyy, mutta mitään tuoreempaa en ole itse onnistunut löytämään.
 
Tuli ostettua livestriimaukseen mikrofoni (Audio technica at2020USBi) jossa on liian lyhyt johto. Johto on Micro-hdmi - USB ja mistään en tämmöstä valmista johtoa ole onnistunut löytymään. Löytäisikö joku muu? Aina on noita adaptereita millä saa kikkailtua muusta johdosta sopivan mutta aina mieluusti ottais valmiin piuhan niin ei tulisi mahdollisia ongelmia.
 
Tuli ostettua livestriimaukseen mikrofoni (Audio technica at2020USBi) jossa on liian lyhyt johto. Johto on Micro-hdmi - USB ja mistään en tämmöstä valmista johtoa ole onnistunut löytymään. Löytäisikö joku muu? Aina on noita adaptereita millä saa kikkailtua muusta johdosta sopivan mutta aina mieluusti ottais valmiin piuhan niin ei tulisi mahdollisia ongelmia.
Miten olis ihan vaan USB jatkojohto? Mistä hitosta sitä tietää liitinjärjestystä tommosessa USB-mikroHDMI johdossa, kun ei ole mikään standardi.
 
Oliskohan tämä järkevä valinta ohjaamaan 10A ledinauhaa, jota ohjataan esp8266 (3.3v) prossulla?

http://www.mouser.fi/ProductDetail/Nexperia/PSMN011-30YLC115/

Muitakin saa ehdottaa mouserilta ja vielä enempi kiinnostaisi kuulla onko jotain perusteluja miksi joku muu malli? Tarkoituksena saada kohtuullisen pieni fyysinen koko, ettei piirilevyn koko turhaan kasvaisi isoksi.

edit: Mieluummin ehkä tämä paremmalla 1.4mOhm resistanssilla.
http://www.mouser.fi/ProductDetail/Nexperia/PSMN1R0-30YLC115/
10A kuormalla omien laskujen mukana (pienellä varmuuskertoimella) noin 0.2W hukkuisi fettiin, eli imeytynee piirilevyn kuparikerrokseen ihan mukavasti. (piirilevylle tulee näitä 3kpl... 5x5cm)
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua livestriimaukseen mikrofoni (Audio technica at2020USBi) jossa on liian lyhyt johto. Johto on Micro-hdmi - USB ja mistään en tämmöstä valmista johtoa ole onnistunut löytymään. Löytäisikö joku muu? Aina on noita adaptereita millä saa kikkailtua muusta johdosta sopivan mutta aina mieluusti ottais valmiin piuhan niin ei tulisi mahdollisia ongelmia.
Mikä hemmetin mikroHDMI?
Kyllä toi minusta näyttää ihan normaalilta USB B-liittimeltä?! Samaa liitintä käytetään mm. tulostimissa...
:smoke:
AUDIOTECHNICAAT2020USBMIC-D5_3d604c1e-95f9-4f07-91a8-73753c14dbd2.jpg
 
Sen takiahan se on, että saadaan samaan liittimeen mahtumaan myös äpölin vehkeiden signalointi.
 
Sen takiahan se on, että saadaan samaan liittimeen mahtumaan myös äpölin vehkeiden signalointi.
No eikö tuosssa vois olla pelkkä lightning liitin? USB-lightning kaapeleita on kuitenkin varmaan vähän helpompi löytää kuin epästandardia mikroHDMI-USB piuhaa, eikä taida kovin helposti olevan microHDMI-lightning kaapeleitakaan saatavilla...
 
Ei taida löytyä lightning-lightning kaapelia, että ei sen puoleen oikein onnistu. Saati paljonko lisenssit naaras lightning liittimen käyttöön maksaisi, jos edes on tarjolla.
 
Onko kellään tietoja mistä saisi pidemmän johdon kuulokkeisiin 2.5mm plugi liittimellä-3.5mm toisessä päässä.
n1.5-1.8m riittäisi.
 
Onko kellään tietoja mistä saisi pidemmän johdon kuulokkeisiin 2.5mm plugi liittimellä-3.5mm toisessä päässä.
n1.5-1.8m riittäisi.

Onko Sennheiserit kyseessä? Niitä saa ebaystä laadusta riippuen 5-15€..

edit: tuossa halvimman pään vaihtoehto:
3.5mm Male to 2.5mm Male 3Pole Record Car aux Audio Cord headphone connect Cable | eBay

3 ft = 1m
4.5 ft = 1.5m
6 ft = 2m

edit2: sama punaisena:
3.5mm Male to 2.5mm Male 3Pole Record Car aux Audio Cord headphone connect Cable
 
Viimeksi muokattu:
Mistä vastakappale kuvissa näkyvälle liittimelle?
Ilmeisesti 2mm jalkajaolla...
DSC00512.JPG DSC00515.JPG
Ko. liitin löytyy mm. Pioneer VSX-921 vahvarista...
Edit: ja vielä kun löytyisi sellainen, jossa on piuhan pätkät valmiina.
 
Kävisiköhän tuohon joku balansointipiuha. Tyyliin 10 PCS 2S1P Balance PVC Charger Cable Wire JST XH Connector Adapter Plug | eBay

Jos ei käy suoraan, niin vaihda "kaukalo". Lähtee yleensä melko helposti, mutta varovaisuutta moisten pertinaxpaskojen kanssa... Eli tarkoitan, että nitkuttele muovi pois ja nitkuttele balansointinarun muovi (mistä alkup. pinnit poistettu) tilalle. Sitten folioiden tarkastelu, että kestivätkö (mahdollisesti hyppylankojen lisäilyä) ja uudestaanjuottaminen.

PS. Ikävää kyllä kaikki noiden kurapaskarakkineiden kanssa, jossa pertinax on pinnasta värjätty joksikin...
 
Viimeksi muokattu:
Kävisiköhän tuohon joku balansointipiuha. Tyyliin 10 PCS 2S1P Balance PVC Charger Cable Wire JST XH Connector Adapter Plug | eBay

Jos ei käy suoraan, niin vaihda "kaukalo". Lähtee yleensä melko helposti, mutta varovaisuutta moisten pertinaxpaskojen kanssa... Eli tarkoitan, että nitkuttele muovi pois ja nitkuttele balansointinarun muovi (mistä alkup. pinnit poistettu) tilalle. Sitten folioiden tarkastelu, että kestivätkö (mahdollisesti hyppylankojen lisäilyä) ja uudestaanjuottaminen.

PS. Ikävää kyllä kaikki noiden kurapaskarakkineiden kanssa, jossa pertinax on pinnasta värjätty joksikin...
Ilmeisesti JST PH on se oikea liitin, jos noi nyt ylensä ottaen on ees JST:n liittimiä.
Noh, pitää laittaa tollanen JST:n PH sarjalainen johto tilaukseen ja kahtoo käykö.

Periaattteessahan vois vaan juottaa johon pätkät liitimen juotos nastoihin kiinni, kun kuitenkaan ei ole kuin pienen mittaus hetken ajan tarvetta.
 
probleema.png

Windows toolilla Error kun koitan asentaa 8gb(7.22gb) usb tikulle(tähän asti käyttämätön).
Rufus ohjelmalla käytin tän tikun, kun ei ekalla kerralla toiminut.
Rufuksella muuten hassua että A: asemaa kyseli useasti. Missäs vika?
 
a) Väärä alue
b) Alusta tikku NTFS muotoon
c) Laita virustorjunta pois päältä työkalun käytön ajaksi
d) Ei tartte Rufusta ollenkaan
 
Jätesäkkiin.

(Antistaattisia pusseja on kertynyt varastoon ja pakkaukset ehkä myyntiin päätyvistä säästetään.)
 
kun myytte vanhaa elektroniikkaa postitse, miten pakkaatte esim piirilevyn/emolevyn/näytönohjaimen mille ei ole enää alkup. pakkausta tai anti-staattista nyyttiä olemassa?

pahviin? kuplamuoviin? leivinpaperiin?

Jos on kyseessä vaikka näytönohjain, niin pahvilaatikkoon johon pehmusteita vaahtomuovia ja sanomalehtiä. Pahvia voi käyttää siihen laitteen ympärille, mutta varoa ettei väännä laitteessa olevia osia mitenkään.

Pertti tuossa ylempänä taisi tarkoittaa että jätesäkkiin jonka jälkeen pahvilaatikkoon. :)
 
Vuosia jo tiennytkin sen että kuka vastaa aina samalla tavalla :lol: Hyvinhän tuo puhallin toimi kun testasin.
 
Onko korjaajalla edes käsitystä, mitä nuo 103 ja 104 tarkoittaa? Ja mikähän mahtoi olla "kapasitaattoreiden" jännitekesto? (suomeksi kondensaattori, btw)
 
Kasettisoittimessa radio kuului hyvin, mutta jos yritti soittaa kasettia niin toisesta kaiuttimesta kuului vain surinaa.
Avasin ja mitään erikoista ei näkynyt. Sitten huomasin että toisessa äänipäässä ei ollut maajohtoa ollenkaan?
Äänipään kiinnitys oli kuitenkin maadoitettu. Koskin johdonpätkällä siitä maadoituksesta äänipään mustan johdon kiinnityspaikkaan, ja kuului pieni räsähdys, jonka jälkeen ei kuulunut enää surinaa.
Kasettisoitin on nyt korjattu, mutta mikähän mahtoi olla vikana?
 
Haittaakohan kun vaihdoin kuumailmapuhaltimen keraamisen 103 kapasitorin 104:seen?
Erohan noissa on:
All About Capacitor Markings
103 - 0.01
104 - 0.1

Oliko vanha rikki vai miksi se piti vaihtaa? Kapasitanssissa on kymmenkertainen ero, mikä voi hyvinkin haitata. Jossain tapauksessa ehkä ei, mutta jos edes kyseisen kondensaattorin tehtävä ei ole tiedossa, ei tuollaisia modifikaatioita kannata tehdä. Jännitteenkestokin on ihan hyvä varmistaa.


Minkä ihmeen takia kondensaattorien arvot muuten merkitään tällä tavalla eikä suoraan esimerkiksi "1µ" ? Tilaa se ei veisi yhtään sen enempää.
 
Oliko vanha rikki vai miksi se piti vaihtaa? Kapasitanssissa on kymmenkertainen ero, mikä voi hyvinkin haitata. Jossain tapauksessa ehkä ei, mutta jos edes kyseisen kondensaattorin tehtävä ei ole tiedossa, ei tuollaisia modifikaatioita kannata tehdä. Jännitteenkestokin on ihan hyvä varmistaa.


Minkä ihmeen takia kondensaattorien arvot muuten merkitään tällä tavalla eikä suoraan esimerkiksi "1µ" ? Tilaa se ei veisi yhtään sen enempää.

Oli rikki ja muutenkaan tule käytettyä kuin ehkä hyvin harvoin, joten ei ole suurta merkitystä.
 
Mistä kannattaa tilata laadukkaita elkoja <50kpl, imusukkaa, Wellerin PT-sarjan kärki/ä, lyijyllistä tinaa. Ei ole kiire, kunhan hinnat jotenkin siedettäviä ja elkot tuoreita.

Amigan monitori sippaa vartin käytön jälkeen. Avata se piti että saan arvot kateltua, samalla sai todeta että puolet elkoista pullistunut. Varmaan on kaikki enemmän ja vähemmän paskana. Vaihtaa kaikki kerralla uusiin, ihmetellään sitten lisää jos ei auttanut. Samalla varmaan tilaan/vaihdan kahteen A500:n elkot.
Digikey?
Imusukaks itse suosittelen Chem Wik merkkiä ja tinaks Multicorea!
 
mihinköhän lohkolämmittimeen mahtaa käydä energy+ lohkolämmittimenkaapeli
 
Suositelkaa hyvää juotostinaa fluxilla, kohtuu hintaista sais kuitenkin olla. Oon kärsinyt kuitenkin tarpeeksi kiinakuratinoista. :/ Plussaa jos sais jostai lokaalista tai pienillä posteilla.
 
Hienoa muuten mutta noita multicore tinoja on kymmenittäin esim tuolla digikeyllä. Mitkä on hyviä elektroniikkajuotoksiin? :|
 
Merkkinä siis Multicore. Valitse paksuus ja rullan koko sen mukaan mitä olet juottamassa, fluxikin kaitten jossain määrin vanhenee?. Itsellä on jo yli 10v aikaa kun viimeksi asemaa käynnistellyt. Nyt innostuin Amiga hommista, niin menee monitori, 2kpl A500, tv-moduuli + 2kpl poweri elkot vaihtoon.

Edit: Niin ja eti "hyvää vanhaa lyijyllistä". Vtun "lyijyttömillä"tinoilla mitään tee.

Emt tilasin jotai tällästä "Multicore 63/37 CRYSL 502 2% .022DIA/24SWG" vitu kallista mutta ei kiinnosta enää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 045
Viestejä
4 564 307
Jäsenet
75 078
Uusin jäsen
badiherrox82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom