Tuo systeemi toimii siis siten että valvontakortti käyttää käyttöjännitteenä vahvistimen lähettämää pilottisignaalia joka on 20kHz ja vahvistin lähettää ilmeisesti jonkun kyselyn valvontakortille ja vastaus pitäisi tulla 75kHz taajuusmoduloituna signaalina. Valvontakorttien osoitteita on 64 ja vahvistin kutsuu jokaista eri osoitetta erikseen ja odottaa vastaako kortti kutsuun.
Oletan siis tällä hetkellä että vahvistin lähettää jonkun datapurskeen valvontakortille ja se kuuluisi taajuutta laskemalla tyyliin "piip" ja vastaus valvontakortin suunnalta tulisi sitten perään "tööt" jos oikealla osoitteella oleva kortti on kaiutinlinjassa. Loppupeleissä tarkoituksena olisi kehitellä systeemi jolla pystyisi lähettämään noita kutsuja osoite kerrallaan kaiutinlinjalle ja kuunnella että vastaako kyseisellä osoitteella oleva valvontakortti vai ei.
Jos tarvitsee vain kuunnella pilotti-ja datataajuutta, se onnistunee helposti jakamalla esim. 4-bittisellä laskurilla. Tasot täytyy vain rajoittaa/vahvistaa piirille sopiviksi.
Jos tarvitsee vain kuunnella pilotti-ja datataajuutta, se onnistunee helposti jakamalla esim. 4-bittisellä laskurilla. Tasot täytyy vain rajoittaa/vahvistaa piirille sopiviksi.
Hmm... Tuota tapaa pitää vähän miettiä. Tuo pilotti on koko ajan päällä ja sen näkee yleismittarillakin (Fluke) riittävän luotettavasti ja teoriassa ei tarvitsisi muuta kuin tietää tuleeko vahvistimen lähettämään kutsuun vastausta. Pitää koittaa vähän skooppailla tuota signaalia kunhan joskus duunissa muiden kiireiden ohella kerkiää.
Hmm... Tuota tapaa pitää vähän miettiä. Tuo pilotti on koko ajan päällä ja sen näkee yleismittarillakin (Fluke) riittävän luotettavasti ja teoriassa ei tarvitsisi muuta kuin tietää tuleeko vahvistimen lähettämään kutsuun vastausta. Pitää koittaa vähän skooppailla tuota signaalia kunhan joskus duunissa muiden kiireiden ohella kerkiää.
Minulla on tällainen DAC, kun se on pitkään päällä, siitä katoaa ääni. Ääni tulee takaisin, kun pitää pari tuntia kylmänä ja irti verkosta.
Vaihdoin noi elkot, jotka menee piirilevyn läpi tuoreisiin Panasonicceihin, mutta sillä sai vaan lisää käyttöaikaa. Pintaliitoskondensaattoreita en vaihtanut vielä.
Onko veikkausta/valistunutta arvausta, mitä kannattaisi koettaa seuraavaksi? Jos siis ei roskiin ole heittämässä..
--
..ja veikkasin virtalähdettä aluksi, niin se on korvattu laadukkaammalla ja ei se aiheuta tätä virhettä.
Riistakamera pätkii, lopettaa randomilla kuvien lähettämisen vaikka vielä hyvin ottaa niitä kuvia kortille. Ratkaisua itse kameran ohjelmiston korjaamiseen ei taida olla.
Ajattelin että jos laittaisi ulkoisen 6V akun ja kameran väliin jonkinlaisen automaatti-rebootterin, joka vaikka kerran viikkoon tms. katkaisisi hetkeksi virrat.
Ei oikein elektroniikka ominta alaa niin ei oikein tuntunut löytyvän sopivia loitsuja googleen. Mielellään mahdollisimman valmis säänkestävä paketti, toki sen koteloinnin ja kaapelit nyt rakentaa itsekin.
Thanks.
Toimii kunhan korvaa tuon contractin contrastilla. Ja submenu on hieman harhaanjohtava. Kontrastisäätöä ei saa valita, vaan se "kursori" vaan siirretään siihen kontrastin kohdalle. Nus nus.
En tosin onnistunut löytämään käyttötunteja.
Ei tässä ultimatekurapaskamökkinäytössä mitään vikaa ole (Eli huomenna hajoaa.), mutta ihan mielenkiinnosta olisin halunnut tunnit tarkistaa.
Tai tarkemmin ottaen onhan tässä vikaa. Tai oikein ilmaistuna ärsyttävä ominaisuus, jolle tuskin ilman suurempaa modausta mahtaa mitään.
Taustaledejä ohjataan vammaisella taajuudella ja yön hiljaisuudessa töllö ulisee perskuulolla jollain 500-1000 Hz tjs. taajuudella.
Liekö ohjauksen komponentit vai itse ledit resonoi. Ei tuo nyt vielä mielenterveyttä uhkaa, mutta olisihan tuon voinut toteuttaa ilman ulinaakin.
Ja tietenkin HD-virittimet puuttuu, mutta eipä tule juuri noita kokkiohjelmia ym. paskaa katsottua, kun netin kautta näkee kaiken kiinnostavan HD:nä, silloin kuin huvittaa katsella.
Muutenhan tämä hoitaa asiansa varsin mallikkaasti ja varsinkin paneeli on yllättävän siedettävä reilun parin satkun romuksi eikä tämmöinen halpispaska taida nykyisin varkaitakaan kiinnostaa.
Vierastöllötin on myös Thomson. Tosin postimerkin kokoinen 32 tuumainen. Otin sen romulavalta talteen, koska kiinnosti hieman sen sisuskalut. Muistaakseni Samhwan elkoja täynnä, joten voinee olettaa kestävän näissä uudemmissa romuissa jokusen vuoden, jos ei nyt ihan saunassa käytä. Tai tuossa kestää ehkä 15 vuotta, kun sitä käytetään ehkä 10 tuntia vuodessa. Tai vähintään sen verran, että muutaman kerran vuodessa pidän vähän aikaa päällä, jotta elkot pysyvät periaatteessa paremmassa kunnossa.
Oli sen verran vähän käytetyn näköinen, että päätin sijoittaa siihen kaksi euroa ja vaihtaa ilmeisesti salaman jämän hajottaman sulakkeen, hakkuripiirin ja sen diodin minkä oikeaa nimitystä en muista. Toistaiseksi toiminut ihan noinkin simppelillä korjauksella.
BenQ vga näyttö temppuili niin, että kuva näkyi vain sekunnin aina kun sai signaalin, ja sitten pimeni. Esim. bios logo näkyi, sitten pimeni, taas kohta näkyi Windows työpöytä ja taas pimeni.
Avasin näytön jo ennemmin, mutta kaikki näytti normaalilta, ja en saanut korjattua vikaa.
Nyt avasin taas uudestaan perusteellisemmin, ja jopa niin että paneelin muovikalvotkin lensivät pois paikoiltaan vahingossa
Mutta ihmeellisesti näyttö alkoikin toimimaan, vaikka paljon muuta tehnytkään kuin vääntelin osia pois paikoiltaan ja vähän pyyhin pölyjä pois.
Mikähän näytössä mahtoi olla vikana?
Thanks.
Toimii kunhan korvaa tuon contractin contrastilla. Ja submenu on hieman harhaanjohtava. Kontrastisäätöä ei saa valita, vaan se "kursori" vaan siirretään siihen kontrastin kohdalle. Nus nus.
En tosin onnistunut löytämään käyttötunteja.
Ei tässä ultimatekurapaskamökkinäytössä mitään vikaa ole (Eli huomenna hajoaa.), mutta ihan mielenkiinnosta olisin halunnut tunnit tarkistaa.
Tai tarkemmin ottaen onhan tässä vikaa. Tai oikein ilmaistuna ärsyttävä ominaisuus, jolle tuskin ilman suurempaa modausta mahtaa mitään.
Taustaledejä ohjataan vammaisella taajuudella ja yön hiljaisuudessa töllö ulisee perskuulolla jollain 500-1000 Hz tjs. taajuudella.
Liekö ohjauksen komponentit vai itse ledit resonoi. Ei tuo nyt vielä mielenterveyttä uhkaa, mutta olisihan tuon voinut toteuttaa ilman ulinaakin.
Ja tietenkin HD-virittimet puuttuu, mutta eipä tule juuri noita kokkiohjelmia ym. paskaa katsottua, kun netin kautta näkee kaiken kiinnostavan HD:nä, silloin kuin huvittaa katsella.
Muutenhan tämä hoitaa asiansa varsin mallikkaasti ja varsinkin paneeli on yllättävän siedettävä reilun parin satkun romuksi eikä tämmöinen halpispaska taida nykyisin varkaitakaan kiinnostaa.
Vierastöllötin on myös Thomson. Tosin postimerkin kokoinen 32 tuumainen. Otin sen romulavalta talteen, koska kiinnosti hieman sen sisuskalut. Muistaakseni Samhwan elkoja täynnä, joten voinee olettaa kestävän näissä uudemmissa romuissa jokusen vuoden, jos ei nyt ihan saunassa käytä. Tai tuossa kestää ehkä 15 vuotta, kun sitä käytetään ehkä 10 tuntia vuodessa. Tai vähintään sen verran, että muutaman kerran vuodessa pidän vähän aikaa päällä, jotta elkot pysyvät periaatteessa paremmassa kunnossa.
Oli sen verran vähän käytetyn näköinen, että päätin sijoittaa siihen kaksi euroa ja vaihtaa ilmeisesti salaman jämän hajottaman sulakkeen, hakkuripiirin ja sen diodin minkä oikeaa nimitystä en muista. Toistaiseksi toiminut ihan noinkin simppelillä korjauksella.
Ainakin joissakin Thomson/TCL-malleissa on toinenkin piilovalikko johon pääsee muuten samalla tavalla mutta numerot olivat eri. Hatarien muistikuvien mukaan olisikohan ollut 6, 4, 8, 3 vai oliko se nuo Tina Silta:n mainitsemat takaperin. Pari vuotta sitten tuli yhden Thomsonin kanssa laikittyä niin ei enää muista.
Pystyisiköhän tuollaisen etäohjattavan pistorasian säänkestävyyttä parantamaan - uskaltaisi käyttää ulkona.
Olisi tulossa kuitenkin katoksen alle, seinäpistorasiaan. Eli ei joutuisi suoraan vesisateeseen. Spekseissä puhutaan että käyttölämpötila olisi 0-40ºC...
Aika heikosti saatavilla ulkokäyttöön tarkoitettuja pistorasioita. 433mhz standardilla löytyy, mutta mitään tuoreempaa en ole itse onnistunut löytämään.
Tuli ostettua livestriimaukseen mikrofoni (Audio technica at2020USBi) jossa on liian lyhyt johto. Johto on Micro-hdmi - USB ja mistään en tämmöstä valmista johtoa ole onnistunut löytymään. Löytäisikö joku muu? Aina on noita adaptereita millä saa kikkailtua muusta johdosta sopivan mutta aina mieluusti ottais valmiin piuhan niin ei tulisi mahdollisia ongelmia.
Tuli ostettua livestriimaukseen mikrofoni (Audio technica at2020USBi) jossa on liian lyhyt johto. Johto on Micro-hdmi - USB ja mistään en tämmöstä valmista johtoa ole onnistunut löytymään. Löytäisikö joku muu? Aina on noita adaptereita millä saa kikkailtua muusta johdosta sopivan mutta aina mieluusti ottais valmiin piuhan niin ei tulisi mahdollisia ongelmia.
Muitakin saa ehdottaa mouserilta ja vielä enempi kiinnostaisi kuulla onko jotain perusteluja miksi joku muu malli? Tarkoituksena saada kohtuullisen pieni fyysinen koko, ettei piirilevyn koko turhaan kasvaisi isoksi.
edit: Mieluummin ehkä tämä paremmalla 1.4mOhm resistanssilla. http://www.mouser.fi/ProductDetail/Nexperia/PSMN1R0-30YLC115/
10A kuormalla omien laskujen mukana (pienellä varmuuskertoimella) noin 0.2W hukkuisi fettiin, eli imeytynee piirilevyn kuparikerrokseen ihan mukavasti. (piirilevylle tulee näitä 3kpl... 5x5cm)
Tuli ostettua livestriimaukseen mikrofoni (Audio technica at2020USBi) jossa on liian lyhyt johto. Johto on Micro-hdmi - USB ja mistään en tämmöstä valmista johtoa ole onnistunut löytymään. Löytäisikö joku muu? Aina on noita adaptereita millä saa kikkailtua muusta johdosta sopivan mutta aina mieluusti ottais valmiin piuhan niin ei tulisi mahdollisia ongelmia.
No eikö tuosssa vois olla pelkkä lightning liitin? USB-lightning kaapeleita on kuitenkin varmaan vähän helpompi löytää kuin epästandardia mikroHDMI-USB piuhaa, eikä taida kovin helposti olevan microHDMI-lightning kaapeleitakaan saatavilla...
Ei taida löytyä lightning-lightning kaapelia, että ei sen puoleen oikein onnistu. Saati paljonko lisenssit naaras lightning liittimen käyttöön maksaisi, jos edes on tarjolla.
Mistä vastakappale kuvissa näkyvälle liittimelle?
Ilmeisesti 2mm jalkajaolla...
Ko. liitin löytyy mm. Pioneer VSX-921 vahvarista...
Edit: ja vielä kun löytyisi sellainen, jossa on piuhan pätkät valmiina.
Jos ei käy suoraan, niin vaihda "kaukalo". Lähtee yleensä melko helposti, mutta varovaisuutta moisten pertinaxpaskojen kanssa... Eli tarkoitan, että nitkuttele muovi pois ja nitkuttele balansointinarun muovi (mistä alkup. pinnit poistettu) tilalle. Sitten folioiden tarkastelu, että kestivätkö (mahdollisesti hyppylankojen lisäilyä) ja uudestaanjuottaminen.
PS. Ikävää kyllä kaikki noiden kurapaskarakkineiden kanssa, jossa pertinax on pinnasta värjätty joksikin...
Jos ei käy suoraan, niin vaihda "kaukalo". Lähtee yleensä melko helposti, mutta varovaisuutta moisten pertinaxpaskojen kanssa... Eli tarkoitan, että nitkuttele muovi pois ja nitkuttele balansointinarun muovi (mistä alkup. pinnit poistettu) tilalle. Sitten folioiden tarkastelu, että kestivätkö (mahdollisesti hyppylankojen lisäilyä) ja uudestaanjuottaminen.
PS. Ikävää kyllä kaikki noiden kurapaskarakkineiden kanssa, jossa pertinax on pinnasta värjätty joksikin...
Ilmeisesti JST PH on se oikea liitin, jos noi nyt ylensä ottaen on ees JST:n liittimiä.
Noh, pitää laittaa tollanen JST:n PH sarjalainen johto tilaukseen ja kahtoo käykö.
Periaattteessahan vois vaan juottaa johon pätkät liitimen juotos nastoihin kiinni, kun kuitenkaan ei ole kuin pienen mittaus hetken ajan tarvetta.
Windows toolilla Error kun koitan asentaa 8gb(7.22gb) usb tikulle(tähän asti käyttämätön).
Rufus ohjelmalla käytin tän tikun, kun ei ekalla kerralla toiminut.
Rufuksella muuten hassua että A: asemaa kyseli useasti. Missäs vika?
kun myytte vanhaa elektroniikkaa postitse, miten pakkaatte esim piirilevyn/emolevyn/näytönohjaimen mille ei ole enää alkup. pakkausta tai anti-staattista nyyttiä olemassa?
Jos on kyseessä vaikka näytönohjain, niin pahvilaatikkoon johon pehmusteita vaahtomuovia ja sanomalehtiä. Pahvia voi käyttää siihen laitteen ympärille, mutta varoa ettei väännä laitteessa olevia osia mitenkään.
Pertti tuossa ylempänä taisi tarkoittaa että jätesäkkiin jonka jälkeen pahvilaatikkoon.
Onko korjaajalla edes käsitystä, mitä nuo 103 ja 104 tarkoittaa? Ja mikähän mahtoi olla "kapasitaattoreiden" jännitekesto? (suomeksi kondensaattori, btw)
Kasettisoittimessa radio kuului hyvin, mutta jos yritti soittaa kasettia niin toisesta kaiuttimesta kuului vain surinaa.
Avasin ja mitään erikoista ei näkynyt. Sitten huomasin että toisessa äänipäässä ei ollut maajohtoa ollenkaan?
Äänipään kiinnitys oli kuitenkin maadoitettu. Koskin johdonpätkällä siitä maadoituksesta äänipään mustan johdon kiinnityspaikkaan, ja kuului pieni räsähdys, jonka jälkeen ei kuulunut enää surinaa.
Kasettisoitin on nyt korjattu, mutta mikähän mahtoi olla vikana?
Oliko vanha rikki vai miksi se piti vaihtaa? Kapasitanssissa on kymmenkertainen ero, mikä voi hyvinkin haitata. Jossain tapauksessa ehkä ei, mutta jos edes kyseisen kondensaattorin tehtävä ei ole tiedossa, ei tuollaisia modifikaatioita kannata tehdä. Jännitteenkestokin on ihan hyvä varmistaa.
Minkä ihmeen takia kondensaattorien arvot muuten merkitään tällä tavalla eikä suoraan esimerkiksi "1µ" ? Tilaa se ei veisi yhtään sen enempää.
Oliko vanha rikki vai miksi se piti vaihtaa? Kapasitanssissa on kymmenkertainen ero, mikä voi hyvinkin haitata. Jossain tapauksessa ehkä ei, mutta jos edes kyseisen kondensaattorin tehtävä ei ole tiedossa, ei tuollaisia modifikaatioita kannata tehdä. Jännitteenkestokin on ihan hyvä varmistaa.
Minkä ihmeen takia kondensaattorien arvot muuten merkitään tällä tavalla eikä suoraan esimerkiksi "1µ" ? Tilaa se ei veisi yhtään sen enempää.
Mistä kannattaa tilata laadukkaita elkoja <50kpl, imusukkaa, Wellerin PT-sarjan kärki/ä, lyijyllistä tinaa. Ei ole kiire, kunhan hinnat jotenkin siedettäviä ja elkot tuoreita.
Amigan monitori sippaa vartin käytön jälkeen. Avata se piti että saan arvot kateltua, samalla sai todeta että puolet elkoista pullistunut. Varmaan on kaikki enemmän ja vähemmän paskana. Vaihtaa kaikki kerralla uusiin, ihmetellään sitten lisää jos ei auttanut. Samalla varmaan tilaan/vaihdan kahteen A500:n elkot.
Suositelkaa hyvää juotostinaa fluxilla, kohtuu hintaista sais kuitenkin olla. Oon kärsinyt kuitenkin tarpeeksi kiinakuratinoista. :/ Plussaa jos sais jostai lokaalista tai pienillä posteilla.
Merkkinä siis Multicore. Valitse paksuus ja rullan koko sen mukaan mitä olet juottamassa, fluxikin kaitten jossain määrin vanhenee?. Itsellä on jo yli 10v aikaa kun viimeksi asemaa käynnistellyt. Nyt innostuin Amiga hommista, niin menee monitori, 2kpl A500, tv-moduuli + 2kpl poweri elkot vaihtoon.
Edit: Niin ja eti "hyvää vanhaa lyijyllistä". Vtun "lyijyttömillä"tinoilla mitään tee.