Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
On-off-on toggle switch on ihan ok termi. Auto reset tms. voisi olla termi palautukselle. Ja kyllä, eri asennoissa kytkeytyy eri pinnit, mutta on varmaan olemassa sellaisiakin kytkimiä, joissa molemmissa asennoissa kytkeytyy sama pinni.Ajattelin värkätä Arduinolla jonkinlaisen kytkinpanelin lentosimulaattoreita tms. varten, mutta en tiedä minkä nimisiä kytkimiä minun pitäisi tilata. Tarvin siis vipukytkimen, jolla on kolme eri asentoa: normaalisti kytkin on off-asennossa, mutta sen voi kääntää ylä- tai ala-asentoon. Olisi myös hyvä jos vipu vielä palautuisi itsestään keskelle off-tilaan, kun siihen ei kosketa.
Mikä tällaisen kytkimen nimi on? On-off-on toggle switch? Toimiiko on-off-on niin, että eri pinnit yhdistyvät kummassakin on-asennossa, jolloin voin erottaa ylä- ja ala-asennon? Onko tuolle itsestään palautukselle myös joku virallinen termi?
Tuo automaattisesti keskiasentoon palautuva saattaa kulkea myös sanalla momentary ja monesti merkitään (on)-off-(on) eli palautuvat asennot merkittynä sulkeilla. Myös on-off-(on) -tyylisiä kytkimiä on, siinä toinen puoli on palautuva ja toiseen laitaan vipu jää.Mikä tällaisen kytkimen nimi on? On-off-on toggle switch?
Paras tina? Lyijyllinen vai ilman?
Lyijyllisellä tulee kestävämmät juotokset.Paras tina? Lyijyllinen vai ilman?
RoHS merkityissä?Mistä sitten tiedän, missä on lyijytöntä tinaa..
Kuulin juttua, että jos ennestään on käytetty lyijytöntä tinaa niin on syytä käyttää lyijytöntä tinaa ja ei lyijyllistä tinaa sinne missä on lyijytöntä tinaakin. Tuli meinaan tilattua lyijytöntä tinaa.
Mistä sitten tiedän, missä on lyijytöntä tinaa..
Kestääkö tavallinen 100A auton starttiakku n. 80 Ampeerin kuormaa 15-30 minuutin ajan?
Ehkä sieltä sitten jotain tippui pois. Huomasin juuri että vanhassa modeemissa on samannäköinen Wifi-antenni. Siinä näyttää piuha menevän sinne muovisen osan sisälle.Tietenkään toimiva antenni ei voi olla pelkkää muovia.
Ei tässä jonka löysin ole kuin johto jonka nappasin irti modeemin sisältä, johdon keskellä jokin leveämpi kohta, häiriönpoistaja ehkä.Onko siinä samaa sukupuolta sma kuin wlanipurkeissa?
Jos, niin eipä syytä räpeltää.
v70 Volvo piti katsastaa, mutta ABS valo paloi ja vika osoittautui ABS moduulin suuntaan kun testasin veljen boxilla niin sillä valo sammui. Löytyikin netin syöväreistä, että vanhuuttaan boxin kolvaukset halkeilee ja korjasinkin ne, mutta sitten huomasin, että oli tuossa kuvassa näkyvästä kohdasta tuollainen komponentti pudonnut. Vieressä samanmoisia rivissä eli mikä tuo mahtaa olla? Mitään arvoja ja tunnuksia tuohon parin millin osaan ei ole merkitty. Katsoin SER laatikkoa, missä oli rikkinäinen vahvistin niin siinä oli tuollaisia samanlaisia. Voisko siitä ottaa?
Tippunu ilmeisesti siinä vaiheessa kun lakkaa poistin ja luulen, että vika oli juuri tuossa osassa kun ABS valo lähti välillä pois auton täristäessä ajossa.
Onko noissa sitten jos kierrättäisin jostain romusta samoilla mitoilla olevan keraamisen kondensaattorin niin toimisko vai heittääkö noissa arvot vaikka ois saman kokoisia. Tuollakin piirilevyllä on montaa eri kokoa pienempiä ja isompia, nuo rivissä olevat ovat kaikki samoilla mitoilla. Tyhmää kun siinä ei lue mitään. :8Taitaa puuttua keraaminen kondensaattori. Kapasiteetti voi sitten olla mitä vaan. Ylärajan asettaa kotelon koko.
Ok. No otin nyt hetkeksi pois. Tarkkaillaan tilannetta. Ostan uuden valaisimen jos tuntuu kuumenevan.Se on itsepalautuva sulake. Pahimmillaan poiston jälkeen palaa puoli lääniä.
Sillä ADC:lla voi lukea käyttöjänön pinneistä 3&4 kun jättää pinnin kellumaan. Oletettavasti nuo RF-powerit on kytkennässä samassa akkujännitteessä kiinni kuin muutkin käyttöjännitepinnit.Olen hieman mietiskellyt mahd pieni kulutteista tyyliä käyttää ESP8266 mikrokontrolleria.
Ajatuksissa kävi koittaa lipefo akkuja jotka on noin 3.2v jännitteessä normaali tilassaan täyteen ladattuna jotan 3.6v ja tyhjänä vissiin 2-2.5v. Hyvänä puolena myös etteivät tee ihmeellisyyksiä vaikka kohtelisi kaltoin esim purkamalla liian tyhjäksi.
Paintilla piirrustelin mietettä miten tuon tekisin, ehtona olisi saada akkujännite mikrokontrolleriin tietoon ja sekin toki mahd pienellä virran kulutuksella. Mietin myös mahdollisuutta fetillä kytkeä koko jännitteen mittauspiiriä pois päältä, esim kun esp tiputetaan sleep modeen niin fetti katkaisee koko vastusjaon pois virtapiiristä.
Mahtaakohan olla ihan mahdoton idea vai voisiko jotain tälläistä alkaa testaamaan? Kytkennän vastus arvot temmottu tuulesta, lähinnä ideaa siis piirtelin.
Linkki kytkikseen
Olen hieman mietiskellyt mahd pieni kulutteista tyyliä käyttää ESP8266 mikrokontrolleria.
Ajatuksissa kävi koittaa lipefo akkuja jotka on noin 3.2v jännitteessä normaali tilassaan täyteen ladattuna jotan 3.6v ja tyhjänä vissiin 2-2.5v. Hyvänä puolena myös etteivät tee ihmeellisyyksiä vaikka kohtelisi kaltoin esim purkamalla liian tyhjäksi.
Paintilla piirrustelin mietettä miten tuon tekisin, ehtona olisi saada akkujännite mikrokontrolleriin tietoon ja sekin toki mahd pienellä virran kulutuksella. Mietin myös mahdollisuutta fetillä kytkeä koko jännitteen mittauspiiriä pois päältä, esim kun esp tiputetaan sleep modeen niin fetti katkaisee koko vastusjaon pois virtapiiristä.
Mahtaakohan olla ihan mahdoton idea vai voisiko jotain tälläistä alkaa testaamaan? Kytkennän vastus arvot temmottu tuulesta, lähinnä ideaa siis piirtelin.
Linkki kytkikseen
Kannattaa unohtaa koko ESP jos pitää vain saada akunjännite tietoon, ellei siinä espissä ole sitten jotain muuta mitä tarvitsee. Esim joku picopower atmelin piiri mittailemaan tuota jännitettä
ilman erillistä atmelia. muistaakseni jotkut prossut tuki sleeppiä x ms ajaksi yksinään esim 60s sleeppejä. sen jälkeen aina herääminen .. x asioiden teko ja taas sleep modeen 60s ajaksi.
Ilmaisella Audacitylla onnistuu, Effect, Change Speed. Signaali täytyy tallentaa 192kHz taajuudella, että tuo 75kHz tulee mukaan.Mitenkäs onnistuisi (audio)signaalin taajuuden jakaminen esimerkiksi neljällä tai kahdeksalla? Audio sulkeissa siksi että audiosignaalin mukana kulkee tässä tapauksessa noin 75kHz datasignaali.
Behringer U-Phoria UMC202HD on melko halpa USB laite joka kykenee kappaamaan 75kHz. RTA:lla saa kuvaa reaaliajassa, löytyy mm. ilmaisesta Room EQ Wizard ohjelmasta.Juu, softalla tuo kyllä onnistusi mutta tuo 192kHz tallennus saattaa tuottaa tässä tapauksessa ongelmia. Lähinnä siis jotain rautapohjaista ratkaisua ajattelin. Lisäksi olisi kiva että tuota signaalia pystyisi monitoroimaan (lähes) reaaliajassa.