Se on vaa niin saakelin tiukka. Mä muistan, ku sitä pulttasin kiinni, ni se piti niillä muttereilla kiristää, et meni pohjaan asti.
Jos uusi ruuvi ei mene kevyesti käsin kiertämällä niin mutteri, pultti tai molemmat on viallisia. Tai sitten välissä on lastuja/purua/muuta joka nalkkaa.
Ja jos nalkkaa niin väkisin ei kannata yrittää, silloin jää helposti juuri noin jumiin. Välillä tulee vastaan uusiakin kierreviallisia.
Ehkä mä ton porauksen sit valitsen... Pitää tilata vaan kunnon terä. Sinänsä harmittaa, ku oli törkeen vaikee löytää mustia kuusiokolomuttereita, mut ehkä mä löydän sen saman mestan uudestaan. Eikä toi nyt enää niin justiinsa ole, ku ne mutterit jää ritilän alle piiloon. Ainut ongelma on vaa se, et jos se kuusiokolomutteri alkaa pyörimään poran terän mukana.
Valitse sen kokoinen pora joka justiinsa mahtuu kuusiokoloon, voi olla myös hiukan iso (jolloin syö ensin tasaisista sivuista vähän) tai sopia suoraan.
Sillä poraat kannan paksuuden verran.
Jos ruuvi lähtee pyörimään niin pidä siitä kiinni pihdeillä. Jos omat kädet ei riitä niin pyydä apuri.
Kierreosa on suunnilleen kuusiokolon kokoinen ja yleensä kannan reunus jää ohuella kannaksella kiinni tai lähtee kokonaan irti.
Varovasti poraus, ei liian isoilla kierroksilla ja mahdollisimman suorassa niin ei tule vahinkoa.
Jos ei lähde suoraan irti niin porauksen jälkeen kunnon pihdeillä (lukkopihdit/papukaijat/vastaava) loppu kanta pitäisi saada väännettyä irti jolloin elementin saa pois.
Ja jos kerran mutteri pyörii toisella puolella niin loput saa työntämällä katkaistu ruuvi levyn läpi.
Kyllä mustia pitäisi löytyä, tietysti koosta riippuen. Esim Tools tai Metaplan. Jos vain värin vuoksi niin M3-M5 pitäisi löytyä monista harrasteliikkeistäkin (Hobbylinna, Lindinger, Hoellein, jne).
Tai käytät normaaleja kirkkaita ruuveja ja maalaat ne mustaksi.