Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan yleisten ohjeiden mukaan. Mitä löytyy jokaisella Googlehaulla.Miten olet sen tehnyt?
Miksi purkitettua tonnikalaa myydään vain kauhean pienissä pakkauksissa?
Pitkään ihmetyttänyt tämä kun tonnikala kuitenkin on ymmärtääkseni varsin kulutettu eläinproteiini arkitasolla täällä pohjolassa. Jos nyt verrataan vaikka johonkin jauhelihaan, joiden pakkauskoot tuppaavat yleisesti alkamaan tuosta 400 grammasta, niin miksi tonnikalapurkkien sisällöt huitelee jossain 100-150 gramman holleilla?
Vaikka tonnikala nyt esim. naudan jauhelihaa proteiinipitoisempaa onkin, niin aika samoja määriä sitä tulisi silti tunkea vaikka pastakastikkeeseen samojen ravintoarvojen takaamiseksi. Tuntuu typerältä sohlata kolmen tonnikalapurkin kanssa vs. yksi 400g jauhispaketti.
Menemättä kummemmin itse tonnikalan syömisen vastuullisuuteen, niin tuntuu nykyisen ilmastotilanteen valossa hieman turhalta pakkausjätteen synnyltä tuo pienissä purkeissa pysyminen, vaikka paketit pääasiallisesti kierrätettäviä ovatkin. Lidlissä on tainnut joskus joillain teemaviikoilla olla isommissa lasipurkeissa jotain premiumimpaa tonnikalaa - sitä täälläkin jossain langassa taidettiin hehkuttaa, mutta itse en koskaan tuota kerennyt kokemaan ja on ainoa kerta kun oon kuullut että kyseistä fisua vähän isommassa pakkauksessa saisi.
Kukaan muu kiinnittänyt tähän huomiota?
Muistelinkin että nykyäään purkinsisältö lienee jotai syömistä kestävää, mutta en jaksanu sivujuonnetta tarkastella.Se muuten on todennäköisesti boniittia eikä tonnikalaa jota niissä purkeissa on
Mutta koska kyseessä on säilyke ja yleisin käyttöannoskoko on kuitenkin about se ~100-150g kun tehdään salaattia tms niin varmaan sen takia purkit tuon kokoisia,
Avattunahan se ei pitkään säily.
Tämä makea versio nimenomaan ihmetytti. Moista kuvausta, kun ei ole makkaroiden kohdalla tullut vastaan.@VonKaiser Kyllä noita raakamakkaroita löytyy isommista marketeista. Salsiccia olisi varmaan paras, mutta sen saatavuus heittelee. Ei ole vissiin tarpeeksi kysyntää. Chorizo-tyyppisiä on paremmin tarjolla, mutta makumaailma ei ihan täsmää. Pirkalla on tällä hetkellä jalapeno-cheddar, jolla ehkä itse yrittäisin säveltää ilman salsicciaa. Makean ja tulisen ero lienee käytetyn chilin määrässä. Mä lähtisin ihan vain kokeilemaan sillä, minkä sattuisin löytämään omasta kaupasta. En tosin katsonut videota, jätetään pieni disclaimer.
Kai se on joku jenkkien hömpötys. Wikissä tuo sweet mainittu.Tämä makea versio nimenomaan ihmetytti. Moista kuvausta, kun ei ole makkaroiden kohdalla tullut vastaan.
Sama pätee ilm. Keskonkin vastaavaan palveluun?
Ite satunnaisesti kokkailevana koko elämän haaveillu kanssa isosta kunnon puupölkystä leikkuulaudaksi. Mutta sen verta vieraissa keittiöissä kokkaillut moisilla, että on kyllä melkosia vittusaatanoita omasta mielestä ylläpitää. Mitään nestepitoisempaa ei parane jättää pitkäksi aikaa lillumaan ja vaikea kuvitella miten noita saa pidettyä siistin värjäämättöminä punajuuria/paprikoita/tomaatteja/värjääviä marinadeja työstäessä.Minkälaisia leikkuulautoja techiläisillä? Olisi aika ostaa isompi lauta ja myös panostaa vähän enemmän laatuunkin. Noita arcosin puukuituja oon katellut, mutta toisaalta taas myös tommoiset massiiviset (hienot) puiset kiinnostais. Näin insinöörinä sitä tuppaa kuitenkin käytännöllisyys olemaan tärkeintä[/url]
Pahvisen noin 200x100cm Ikean kierrätyslavan kierrättäminen / palasiksi hajoittaminen?
Mattoveitsi ei oikein meinaa purra tuohon materiaaliin ja on melko paksua.
Ei viitsisi viedä taloyhtiön jätekatokseen yhdessä palassa ja haluan tuon pois silmistä kotoa.
Lavan alla oli kolme normaalia vahvempaa liuskaa, joihin ei purrut mattoveitsi, eikä puukko. Lavan kennorakenteiseen osaan puri lopulta terävä puukko.Sellainen kennolevy?
Kyllä siihen mattoveitsi varmasti puree, ensin päälipahvi -> taitto -> kenno -> pohjapahvi.
Vie vaikka parvekkeelle kostumaan jos sellainen on.
Kauhukeittiön pippurikastike.200g pala sinihomejuustoa, missä päiväys menossa. Jouluna/yms. tuli vedettyy niin paljon juustoja ettei oikein enää mee sellasenaan/oikein muutenkaan. Johonkin kastikkeeseen ois tarkotus heittää, mitä kastiketta suosittelisitte tohon 200g palalle missä se ei ihan älyttömästi maistuis kaiken muun läpi? TLDR; kastike/ruoka missä paljon sinihomejuustoa, mutta kuitenkin maut balanssissa?
Moskovanpata. Aivan tajuttoman herkullista.200g pala sinihomejuustoa, missä päiväys menossa. Jouluna/yms. tuli vedettyy niin paljon juustoja ettei oikein enää mee sellasenaan/oikein muutenkaan. Johonkin kastikkeeseen ois tarkotus heittää, mitä kastiketta suosittelisitte tohon 200g palalle missä se ei ihan älyttömästi maistuis kaiken muun läpi? TLDR; kastike/ruoka missä paljon sinihomejuustoa, mutta kuitenkin maut balanssissa?
200g pala sinihomejuustoa, missä päiväys menossa. Jouluna/yms. tuli vedettyy niin paljon juustoja ettei oikein enää mee sellasenaan/oikein muutenkaan. Johonkin kastikkeeseen ois tarkotus heittää, mitä kastiketta suosittelisitte tohon 200g palalle missä se ei ihan älyttömästi maistuis kaiken muun läpi? TLDR; kastike/ruoka missä paljon sinihomejuustoa, mutta kuitenkin maut balanssissa?
Aura toimii myös piparkakun päällä loistavasti. Nam!Hapankorpun tai ruisleivän päällä sellaisenaan, himo kun iskee saada lisää niin menee äkkiä.
Hyviä olut-ehdotuksia, jotka ovat alle 4%, mielellään lähemmäs 3%?
Whiplashin Northern LightsHyviä olut-ehdotuksia, jotka ovat alle 4%, mielellään lähemmäs 3%?
Voi ei räisky ja sopii paistamiseen paremmin.Käytän paistamiseen rypsiöljyä, joka räiskyy kovasti kun paistaa jotain vähänkin kosteaa, esimerkiksi halloumia tai paprikaa. Pääsisikö tästä ärsyttävyydestä jotenkin eroon? Pitäisikö vaihtaa paistorasvaa?
Mutta voi palaa herkemmin. Öljyä ja hiukan voita tai sitten näitä juoksevia paistorasvoja.Voi ei räisky ja sopii paistamiseen paremmin.
Mä pidän vielä paistamisen ajan paria talouspaperin palaa tuon siivilän päällä niin blokkaa vielä paremmin rasvaa.Meille jäi edelliseltä asukkaalta perintönä paistinpannun roiskesuoja. Sellainen littanaksi puristettu tiheä siivilä. Sillä saa pahimmat roiskeet pysymään pois liedeltä. Kyllä meinaan voikin räiskii, kun on tarpeeksi lämpöä. Sen verran pumppaavat vettä läskeihin, ettei sitä oikein voi välttää.
Mitä ihmettä kiiveille on tapahtunut vai onko mun kohdalle vaan sattunut huonoja yksilöitä? Haluaisin syödä enemmän kiivejä, mutta olen heittänyt varmaan viimeiset 10 hedelmää roskiin, kun ne ovat olleet ihan syömäkelvottomia. Siis vaikuttavat jotenkin raaoilta ja se hedelmälihakin on ollu tosi kovaa, vaikka pitäisi niitä viikon kypsymässä. Se valkoinen keskusta varsinkin on ollut niin kovaa, ettei meinaa lusikalla saada irti ilman, että koko pöytä on ihan mäiskeessä... Olen ostanut rasiassa ja irtotavarana, mutta ei jaksaisi roudata niitä enää kotiin ja heittää suoraan roskiin. Vinkkejä kiivien ostoon tai kypsyttämiseen?
Varmaan sama kuin persikoille. Meinasi päästä itku silkasta ilosta, kun lomareissulla sai käteensä kypsiä persikoita.Mitä ihmettä kiiveille on tapahtunut vai onko mun kohdalle vaan sattunut huonoja yksilöitä?
Tuolla niiden tuotesivuilla näkee ihan sämpylöiden aineslistauksen, niin onhan tossa melkosesti enemmän sokereita, siirappeja ja tärkkelyksiä tuossa gluteenittomassa pullassa. Gluteeniton leivonta ei oo mitää kovin helppoa hommaa, niin eiköhän siinä mennä aikalailla koostumus/maku edellä, josta seurauksena sitten energiatiheämmät raaka-aineet.Huomasin tuossa sattumalta, että McDonaldsin gluteenittomat hampurilaiset sisältää hurjasti enemmän energiaa kuin tavalliset. Esim. BicMac 670kcal vs. 502kcal eli yli 30% enemmän energiaa. Mistä ihmeestä tämä johtuu? Onkohan kuinka moni gluteenittomalla ruokavaliolla oleva tuota edes tajunnut?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.