• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Perussuomalaiset

PS:n pitäisi lähteä yksin ajamaan perustuslain isoa uudistusta, vieläpä aiheista mitä kukaan muu ei tule eduskuntasalissa kannattamaan?
Noista pitäisi käydä julkinen keskustelu. Itse en näe kaksikielisyydellä mitään arvoa, turha kuluerä. Samoin ahvenanmaan tukia pitäisi leikata. Kerätköön itse veronsa.

Mutta näitä tärkeämpi olisi kansalaisperusteinen sosiaaliturva. Tällöin voisi vapauttaa työperustaista oleskelulupaa.

Yritetääs nyt palauttaa keskustelu palstan persuston savuverhon alta itse asiaan: Ihmismieliin kohdistuva sodankäynti murentaa yksilöitä, yhteisöjä ja yhteiskuntia

Tos on lisää tietoa Venäjän informaatiosodankäynnistä. Sitä vastaan taisteluun tarvitaan edellä mainittua informaatiopuolustusta. Persut kuitenkin epäisänmaallisesti torppasivat hankkeen. En voi ymmärtää. Tai, no tietty persut on varmaan aatelleet (sikäli mikäli ajatteleva persu ei ole oxymoron), et oma perse (nettimöyhkääminen) on tulilinjalla, vaikka kyse ei ole siitä.

Yritetääs nyt palauttaa keskustelu palstan persuston savuverhon alta itse asiaan: Ihmismieliin kohdistuva sodankäynti murentaa yksilöitä, yhteisöjä ja yhteiskuntia

Tos on lisää tietoa Venäjän informaatiosodankäynnistä. Sitä vastaan taisteluun tarvitaan edellä mainittua informaatiopuolustusta. Persut kuitenkin epäisänmaallisesti torppasivat hankkeen. En voi ymmärtää. Tai, no tietty persut on varmaan aatelleet (sikäli mikäli ajatteleva persu ei ole oxymoron), et oma perse (nettimöyhkääminen) on tulilinjalla, vaikka kyse ei ole siitä.
Tässäkin on taas täyttä kaasuvalotusta. Esim persut vastusti ainoana puolueena Ottawan sopimusta jalkaväkimiinojen käytöstä poistoa. Toki jotain keskustalaisia oli mukana mutta vähemmissä määrin.

Noista pitäisi käydä julkinen keskustelu. Itse en näe kaksikielisyydellä mitään arvoa, turha kuluerä. Samoin ahvenanmaan tukia pitäisi leikata. Kerätköön itse veronsa.

Mutta näitä tärkeämpi olisi kansalaisperusteinen sosiaaliturva. Tällöin voisi vapauttaa työperustaista oleskelulupaa.
Itse oon sitä mieltä että ihan kaikki maakunnat voisi itse kerätä ne veronsa ja turhat tuet jäihin. Esim sote-vero kelpaisi itsekkäälle itselleni hyvin sen sijaan että lapioidaan valtion euroja jonnekin Rautavaaran kerran kahdessa viikossa auki olevalle terveysasemalle.

Vaatii kyllä aikamoista lapsenuskoa, jos kuvittelee ettei tällainen "informaatiopuolustus" luikertele muuallekin kuin vaikkapa Venäjän informaatiovaikuttamista vastaan.

Ja se olennaisin osa: ”Kärjistäen voisi sanoa, että pahimmassa tapauksessa havaitsemme aivan liian myöhään jonkin merkittävän ilmiön, joka vaikuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan ja suomalaisten arvoihin ja asenteisiin.”

Informaatiopuolustus on jo osa kokonais- ja kyberturvallisuusstrategiaa, sinne oltaisiin haluttu lähinnä konkreettisempi kirjaus informaatiopuolustuksesta. Meillä löytyy jo sellaisia hankkeita, kuin hybridiuhkien torjunnan osaamiskeskus, kyberturvallisuuskeskus, informaatioturvallisuuden osaamiskeskus ja puolustusvoimien omat koulutushaarat. Perussuomalaiset olisivat halunneet rajata tuon ulkomailta/ulkomaisilta tahoilta kohdistuvaan informaatiovaikuttamiseen, syitäkin on jo avattu.

Toki tuota venäjämielinen narratiivia on mukava rakentaa, vaikka puolueesta ollaan otettu kantaa vahvasti esimerkiksi kaksoiskansalaisuutta ja pääsyä puolustusvoimien keskeisiin tehtäviin, energiariippuvuutta, kaasuputkia, maakauppoja ja miinakieltoja vastaan jne.

Viimeksi muokattu:
Perussuomalaiset olisivat halunneet rajata tuon ulkomailta/ulkomaisilta tahoilta kohdistuvaan informaatiovaikuttamiseen, syitäkin on jo avattu.
Onko joku taho sitten vastustanut tätä? Typerää torpata koko hanke, kun sitä olisi voinut informaatiopuolustuksen määritelmää rajaten jatkaa. Ja nimenomaan hankkeen ensimmäinen vaihe olis ollut kyseisen käsitteen tarkempi määrittely, mutta ei. Joku tässä tuoksahtaa. - Joko typeryyttä, tai venäjämielisyyttä.

Onko joku taho sitten vastustanut tätä? Typerää torpata koko hanke, kun sitä olisi voinut informaatiopuolustuksen määritelmää rajaten jatkaa. Ja nimenomaan hankkeen ensimmäinen vaihe olis ollut kyseisen käsitteen tarkempi määrittely, mutta ei. Joku tässä tuoksahtaa. - Joko typeryyttä, tai venäjämielisyyttä.
No sitten ei olisi varmaan ollut mitään ongelmaa rajata sitä ulkomailta/ulkomaisilta tahoilta kohdistuvaan informaatiovaikuttamiseen? Meillä kun rikolaista löytyy kansalaisille noudatettavaksi miljoona ja yksi asiaa.

Jos ei nyt ymmärrä, minkälaisen takaportin tuollainen "arvoihin ja asenteisiin" perustuva takaportti voi avata, niin en voi auttaa. (sosialismissa toki halutaan valtion hallitsevan kaikkea, kansalaiskeskustelusta tiedonvälitykseen.)

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 873
Jäsenet
74 505
Uusin jäsen
Weiho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom