• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Perussuomalaiset

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 182
Toisaalta olet määritellyt itsesi absoluuttisen sananvapauden intohimoiseksi puolustajaksi, mutta sananvapaus ei näköjään kuulu olympialaisten taiteelliselle johtajalle.
Kuuluu se mutta olympialaiset taitaa olla jokseenkin väärä kanava kritiikille uskontoa kohtaan loukkaamalla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 195
Olen enemmän huolissani kaksoisstandardeista kuinka joidenkin uskontojen tai asioiden loukkaaminen tuntuu olevan iloinen asia joillekkin samalla kun saarnataan että ketään ei saisi loukata ja hurjistutaan jos esim. islamia loukataan.
Eli onko sulla tossa sellainen olkiukko minkä kasasit ja mitä pieksät?

Se että Päivi Räsänen näytti loukkaantuneen, ei tarkoita että kristityt loukkaantui shown pikkuhetkestä jossa ennenkaikkea muistutettiin mitä kristinusko on.

Edelleen, miksi sinun mielestä siinä loukattiin jotakuta?
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 750
Pilkkaantuiko kristinusko? Jotkut uskovat toki loukkaantuivat ja näköjään jokunen ei kristittykin siinä sijassa. Mutta kristinusko on ja voi hyvin joka tapauksessa. Ehkä tosiaan olisi hyvä muistuttaa niitä uskovia ja sijaisloukkaantujia siitä kristinuskon ytimestä.
Mitä tarkoittaa "Pilkkaantuiko", google ei sanaa tunne?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 195
Onko tämä sellaista tyhmän leikkimistä?
Ei, vaan ihan oikeasti penään sinulta että mitä tossa on sun mielestä pilkattu? Minun mielestä siinä on tuotu esiin kristinuskon ja jeesuksen opetusten syvin olemus. Suuri kunnianosoitus. mutta olet nähtävästi eri mieltä, niin voitko kertoa miksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 375
Green Wilders selittikin saman.

Jos Geertin mielestä hänen sarjakuvansa eivät olleet jumalanpilkkaa, niin oliko tämä esitys nyt hänen mielestään jumalanpilkkaa vai ei? Vai olivatko ne molemmat hänen mielestään jumalanpilkkaa?

Paavi ja muut uskonnolliset johtajat antanevat omat lausuntonsa ja käskynsä seuraajilleen ja alaisilleen.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 182
Sinä et itse ole uskovainen, etkä siten loukkaantunut mutta sinusta silti sisältö oli loukkaavaa.
Mitä ihmeellistä tässä on? Ihan yhtälalla jos joku tekee jotain transuparodiaa vaikka islamista tai haukkuu suoraan islamia niin se on tietenkin loukkaavaa islamia kohtaan?
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 548
Mitä ihmeellistä tässä on? Ihan yhtälalla jos joku tekee jotain transuparodiaa vaikka islamista tai haukkuu suoraan islamia niin se on tietenkin loukkaavaa islamia kohtaan?
no mun mielestä ei ole. jos jonkun jihadistin mielestä on niin sitte on.

Nyky tyyli on todella ihmeellinen, missä kukaan ei myönnä loukkaantuneensa mutta jokanen näkee loukkaavaa sisältöä kaikkialla.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 182
Ei, vaan ihan oikeasti penään sinulta että mitä tossa on sun mielestä pilkattu? Minun mielestä siinä on tuotu esiin kristinuskon ja jeesuksen opetusten syvin olemus. Suuri kunnianosoitus. mutta olet nähtävästi eri mieltä, niin voitko kertoa miksi.
Anteeksi mutta leikit nyt vaan tyhmää.

Mitä oikein kuvittelet jos esim. näiltä transhenkilöiltä ja samanmielisiltä kysyttäisiin mitä tuumaavat kristinuskosta? Luuletko että he ihan oikeasti arvostavat ja kunnioittavat kristinuskoa? ja että tässä vilpittömästi haluttiin sitä arvostaa? Ei todellakaan haluttu vaan haluttiin vääntää joku oma transuparodia siitä ja suututtaa vanhoillisia kristittyjä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 195
Anteeksi mutta leikit nyt vaan tyhmää.
Anteeksi mutta nyt leikit muiden fundamentalistien puolestaloukkaantujaa. Voi olla että joku "päiviräsänen" tosta loukkaantui, mutta onko sinulle tärkeää että "päiviräsäset" ei loukkaannu? Se on edelleen ihan faktisesti esitys siitä mitä Jeesus opetti, nykyajassa. Talebanifanit toki ottaa nokkiinsa, mutta mitä sitten.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 548
Anteeksi mutta leikit nyt vaan tyhmää.

Mitä oikein kuvittelet jos esim. näiltä transhenkilöiltä ja samanmielisiltä kysyttäisiin mitä tuumaavat kristinuskosta? Luuletko että he ihan oikeasti arvostavat ja kunnioittavat kristinuskoa? ja että tässä vilpittömästi haluttiin sitä arvostaa? Ei todellakaan haluttu vaan haluttiin vääntää joku oma transuparodia siitä.
Miksi pitää "kuvitella"? Mulla ei ole mitään käsitystä tarkoitusperistä, eikä tarvi kuvitella mitään ja ovat mielestäni vapaita tekemään mitä haluuvat huolimatta siitä tykkäsinkö vai en.

Jos joku päivi räsänen loukkaantui niin sitte loukkaantui. Ei loukkaantujat tai sijaissellaiset voi määritellä ykspuolisesti ilmaisuvapauden rajoja.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 182
Anteeksi mutta nyt leikit muiden fundamentalistien puolestaloukkaantujaa. Voi olla että joku "päiviräsänen" tosta loukkaantui, mutta onko sinulle tärkeää että "päiviräsäset" ei loukkaannu? Se on edelleen ihan faktisesti esitys siitä mitä Jeesus opetti, nykyajassa. Talebanifanit toki ottaa nokkiinsa, mutta mitä sitten.
Kyllä se on minulle tärkeää että päiviräsäset ei loukkaannu kun tahallinen loukkaaminen ei kuulu olympialaisiin ja mistään islamista ei ikinä uskaltaisi tai haluta vääntää samanlaista ja haluaisin että ihmisiä kohdeltaisiin tasavertaisesti.

Eikä tämä nyt ole mikään "päiviräsäsäset" vaan useampi kristitty ympäri maailmaa nähtävästi. Useampi juutalainen myös twitterissä huomauttanut kuinka loukkaavaa tuo oli.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 548
Kyllä se on minulle tärkeää että päiviräsäset ei loukkaannu kun tahallinen loukkaaminen ei kuulu olympialaisiin ja mistään islamista ei ikinä uskaltaisi tai haluta vääntää samanlaista ja haluaisin että ihmisiä kohdeltaisiin tasavertaisesti.
eli loukkaantujat saa määritellä ykspuolisesti ilmaisuvapauden rajat vai?
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 787
eli loukkaantujat saa määritellä ykspuolisesti ilmaisuvapauden rajat vai?
Ei saa. Olen käynyt riparin ja annan luvan tuolle ja edustan kaikkia kristittyjä.

1) kristinuskoa ei tietääkseni mainittu, johonkin keskiaikaiseen maalaukseen saattaa nähdä viittauksia
2) ristipukeutuminen on mainittu Raamatussa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 172
Sanoinko noin? En sanonut. Sanoin että tahallinen loukkaaminen ei varmaankaan kuulu olympialaisiin. Sille on ihan omia kanavia.
Vaikea kyllä nähdä tuossa mitään "tahallista loukkaamista". Vanhaa kulttuuri-ikonia käsiteltiin uudelleen, niin kuin kulttuurissa on varsin tavallista tehdä.

Tavio kyllä edustaa cancel-kulttuuria pahimmillaan.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 324
Minä en edelleenkään tajua mikä tossa on loukkaavaa, oon kyllä kysynyt, mutta siihen ei pystytä vastaamaan
Kristityt on usein konservatiiveja, eivätkä tykkää drag -esiintymisistä. Nyt heidän symbolinsa oli pistetty drag -muotoon tarkoituksena ärsyttää näitä konservatiiveja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 854
Kristityt on usein konservatiiveja, eivätkä tykkää drag -esiintymisistä. Nyt heidän symbolinsa oli pistetty drag -muotoon tarkoituksena ärsyttää näitä konservatiiveja.
Miksi oletat, että tuossa olisi tarkoituksena ärsyttää noita konservatiiveja?
Ei niillä konservatiiveilla nyt kuitenkaan ole mitään yksinoikeutta kristilliseen symboliikkaan ja sitä symboliikkaa saavat käyttää muutkin kristityt siinä missä konservatiivitkin.
Toki konservatiiveille ei riitä, että ihmiset palvovat samaa jumalaa kuin he, vaan he haluavat myös, että sitä jumalaa palvotaan juuri niin kuin konservatiivit haluavat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 002
Green Wilders selittikin saman.

Ottaa huomioon, että Olympialaiset ovat Ranskassa, niin ihan hyvä, että heillä edes itsesuojeluvaisto toimii. Ehkäpä 2100-luvulla nähdään samankaltainen kattaus possun ruholla toisesta uskonnosta (possua (muhkua) voi näytellä vaikka lihava vhm omena suussaan.).

Kuuluuko politiikka urheiluun, tuo ikuisuuskysymys. Venäjä käyttää sitä häikäilemättömästi.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 197
Viestejä
4 329 903
Jäsenet
72 148
Uusin jäsen
yasj

Hinta.fi

Ylös Bottom