Tästä on muistaakseni enemmänkin ollut juttua io techissä ja murossa.
No kyseessä on opiskelijoiden lehti niin ei pitäisi olla mikään ylläri että sen kirjoitukset peilaavat niiden opiskelijoiden arvomaailmaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Tästä on muistaakseni enemmänkin ollut juttua io techissä ja murossa.
Muistaakseni persut on aika suosittu myös nuorison keskuudessa, joten ei tuossa välttämättä peilattu muiden kuin kirjoittajien ajatusmaailmaa.No kyseessä on opiskelijoiden lehti niin ei pitäisi olla mikään ylläri että sen kirjoitukset peilaavat niiden opiskelijoiden arvomaailmaa.
Muistaakseni persut on aika suosittu myös nuorison keskuudessa, joten ei tuossa välttämättä peilattu muiden kuin kirjoittajien ajatusmaailmaa.
Nuorison keskuudessa ehkä mutta luvut tippuu aika radikaalisti jos mennään kysymään yliopisto-opiskelijoilta.
Tosin PS:n kannatus on ihan viime vuosina muistaakseni noussut muissa kuin kaikkein heikoimmin koulutetuissa. Aiemmin PS oli aika selkeästi kouluttamattomien puolue. Nykyään ei yhtä selvästi. Ei PS suosituin ole mutta ei ihan pohjallakaan korkeakoulutetuissa. Veikkaan että Vihreät tai ainakin Kokoomus menevät silti ohi yhä.
Jussi Halla-ahon puheenvuoro jouluksi 2021 video.
Jep. Yliopistojen aivopesu vasemmistolaisuuteen alkaa näkyä siellä. Toivottavasti päästään joskus siitäkin eroon ja annetaan kehittyvien nuorten itse valita mistä tykkää.Nuorison keskuudessa ehkä mutta luvut tippuu aika radikaalisti jos mennään kysymään yliopisto-opiskelijoilta.
Jep. Yliopistojen aivopesu vasemmistolaisuuteen alkaa näkyä siellä. Toivottavasti päästään joskus siitäkin eroon ja annetaan kehittyvien nuorten itse valita mistä tykkää.
Opiskelijoista perussuomalaisten kannatus on keskittynyt ammattikorkeakouluihin, ei yliopistoon. Muistaakseni oli 2019 eduskuntavaalitutkimuksen mukaan amk-opiskelijoiden keskuudessa kannatukseltaan eniten kasvanut puolue.Tosin PS:n kannatus on ihan viime vuosina muistaakseni noussut muissa kuin kaikkein heikoimmin koulutetuissa. Aiemmin PS oli aika selkeästi kouluttamattomien puolue. Nykyään ei yhtä selvästi. Ei PS suosituin ole mutta ei ihan pohjallakaan korkeakoulutetuissa. Veikkaan että Vihreät tai ainakin Kokoomus menevät silti ohi yhä.
Avaatko tätä.amk oli poliittisestikin ihan jo alunperin kepulainen projekti.
Koulutuspoliittisesti nimenomaan Kepu ajoi aikanaan voimallisimmin duaalimallia, ja kaikki kunnia heille, sehän on osoittautunut menestystarinaksi muutenkin kuin siinä aluepoliittisessa merkityksessä, mikä tietysti Kepun mielessä oli.Avaatko tätä.
Juha Mäenpäällä on asiaa. Eli taas on paha hallitus syypää reilun maalaisjantterin ahdinkoon, kun ei saa tarpeeksi romutuspalkkioita autoromuistaan.
Kansanedustaja vei 13 autoa romuksi – heti seuraavana päivänä alkoi tulla lunta tupaan
Innokas autoharrastaja, kansanedustaja Juha Mäenpää (ps) teki vuoden 2020 vaihtuessa uudeksi tiukan päätöksen. Vaikka hallituksen päätöksiä mies on tottunut moittimaan, niin uusi laki henkilöautojen romutuspalkkiosta olisi laki, joka voisi ollakin hyvä.www.is.fi
Eniten miestä sieppaa se, että kaikkien moniromuttajien päälle on Traficomin taholta isketty vilunkimiehen leima.
– Helsingissä eivät varmaan ymmärtäneet, että täällä maaseudulla jollakin voi olla paljon autoja. Mielestäni julkisuuteen annetuilla väitteillä moniromuttajien vilunkipelistä ja syyllistämisestä päivämäärien väärennöksiin yritetään peitellä hallituksen ja viranomaisten omia ratkaisuja ja kunnianhimoista romutuskiimaa, Mäenpää lataa.
– Jos joku päivämääräväärennöksellä rahaa pyrkii saamaan, tulee se tietenkin häneltä evätä ja rangaista, mutta ei tämä voi koskea muita viranomaisen ohjein toimineita moniromuttajia. Jos joku tässä asiassa kusee omiin housuihinsa, ei se oikeuta viranomaista kusemaan muiden housuille.
PS pelaa poliittista peliään täysin totuuden jälkeisen ajan kortein. Miettikää nyt oikeasti, perussuomalaisten puoluesihteeri väittää julkisuudessa että Keskusta ohjeistaa aluehallintovirastoja sabotoimaan perussuomalaisten vaalikampanjointia.
Tätä samaa hommaa on Luukkanen jatkanut koko kevään ja ilmeisesti puoluejohdon siunauksella, kun kukaan ei käske lopettamaan tuota perseilyä.
Missä kohdassa tuossa Luukkasen twiitissä kerrotaan, että Kepun ohjeistuksells sabotoidaan Perussuomalaisten vaalityötä?
Ihan yleiselle kannanotolle tuo omaan silmään näyttää.Miten itse tulkitset tuon twiitin?
Ihan yleiselle kannanotolle tuo omaan silmään näyttää.
Ihan yleiselle kannanotolle tuo omaan silmään näyttää.
Tässä maassa on runsaasti väkeä, joille vaalitorit ja vastaavat tapahtumat ovat tärkeitä. Ja kun tällainen asia mennään kieltämään, niin silloin tällaisten henkilöiden näkökannalta heikennetään demokratian toimimista.
Ihan yleisessä kannanotossa mainittiin että Kepulaiset Avissa ovat kieltäneet vaalitorit. Silleen yleisesti. Ihan puhumatta mistään tietystä minkään puolueen agendasta joka ulottuu Aviinkin.
Kirjoittaja jolle vastasin väittää, että kepu nimenomaisesti kohdistaa nämä toimet persuja vastaan. Kyseisestä twiitistä ei tätä ilmene. Twiitissä tuodaan esille, että kepu toimii yleisesti demokratiaa vastaan.Ihan yleisessä kannanotossa mainittiin että Kepulaiset Avissa ovat kieltäneet vaalitorit. Silleen yleisesti. Ihan puhumatta mistään tietystä minkään puolueen agendasta joka ulottuu Aviinkin.
Luukkasella voi olla aika paha hätä päällä. Aluevaalien äänestysaktiivisuus jäänee todella matalaksi, mikä ei varmastikaan suosi perussuomalaisia. Ja kun vaalit menee myttyyn, vastuun kantaan PJ:n lisäksi puoluesihteeri.
Kyllä. Kuten ylemmässä viestissä sanoin.Yleinen kannanotto?
Ja vielä vihjataan Venäjän tapaiseen 'ohjattuun demokratiaan', jossa valtapuolue ohjeistaa viranomaiset haittaamaan opposition toimintaa ja kysytään että ottiko Keskusta mallia Venäjästä kun sen nimittämät tai ohjauksessa olevat virkamiehet kielsivät vaalitorit.
Mutta ehkä näin tämä asia koetaan tai sitten Luukkanen vain esittää näitä kysymyksiä tarkoittamatta niillä mitään.
Miksi sinua haittaa, jos Venäjän demokratian tilaa ei pidetä näin länsimaalaisesti kovin demokraattisena? Tulisko Venäjän demokratian tilaa kehua?
Miksi sinua haittaa, jos Venäjän demokratian tilaa ei pidetä näin länsimaalaisesti kovin demokraattisena? Tulisko Venäjän demokratian tilaa kehua?
Nuorison keskuudessa ehkä mutta luvut tippuu aika radikaalisti jos mennään kysymään yliopisto-opiskelijoilta.
Näyttää demarit olevan se todellinen matalasti koulutettujen puolue.Näemmä persut on saaneet 10% kannatuksestaan yliopistokoulutetuilta, mikä on samaa luokkaa kuin SDP:llä. Lisäksi "elämän koululaisten" osuus romahti 2019 vaaleissa, joten ei voine enää puhua erityisen matalasti koulutetusta puolueesta. Olisikohan syynä että Soinin populismi vaihtui Halliksen (ja sittemmin Purran) nationalistishenkiseen oikeistolaisuuteen?
Puolueiden äänestäjät - Vaalitutkimus
Aleksi Suuronen, Kimmo Grönlund ja Rasmus Sirénwww.vaalitutkimus.fi
Näemmä persut on saaneet 10% kannatuksestaan yliopistokoulutetuilta, mikä on samaa luokkaa kuin SDP:llä. Lisäksi "elämän koululaisten" osuus romahti 2019 vaaleissa, joten ei voine enää puhua erityisen matalasti koulutetusta puolueesta. Olisikohan syynä että Soinin populismi vaihtui Halliksen (ja sittemmin Purran) nationalistishenkiseen oikeistolaisuuteen?
Puolueiden äänestäjät - Vaalitutkimus
Aleksi Suuronen, Kimmo Grönlund ja Rasmus Sirénwww.vaalitutkimus.fi
Tosin puhe oli opiskelijoista, ei kaikista koulutuksen saaneista.
Menee toki aika vahvasti interpolaation puolelle mutta tuossa vuonna 2019 AMK-opiskelijoille kohdistetussa kyselyssä persut sai 8% kannatuksen samalla kun kaikista AMK-koulutuksen saaneista kannatus oli 18%. Eli puolet vähemmän.
Joten jos sama pätee yliopistojen kohdalla niin se persujen kannatus siellä yliopisto-opiskelijoiden joukossa olisi jotain 5% luokkaa.
PS kansanedustaja Mäkynen jatkaa persujen "asiallisesti keskustellaan" linjalla. Aikaisemminhan Mäkynen kehotti kansalaista hirttäytymään.
Mistäs tämä kuva peräisin? Googlen kuvahakuun kun laittaa niin ei löydy mitään.
Mistäs tämä kuva peräisin? Googlen kuvahakuun kun laittaa niin ei löydy mitään.
Ilmeisesti koronadenialistien Telegram-ryhmästä.
Mistä tämä tieto peräisin?
Twitteristä. Uskokoon siis ken tahtoo. En varsinaisesti epäile etteikö tuo kekkuli vois olla moista heittäny mut tietty vähän huonoilla kantimilla on joku käppänen capture kuukausien takaa tänä misinformaation aikakautena. En siis kans liiemmin lähtis moista levittelee.
Voi hyvinkin olla oikea kuvakaappaus, mutta vaikka olisikin, en ihmettelisi jos tuota olisi edeltänyt päiväkausien vääntö jossa joku rokote'kriittinen' on uhkaillut, kiristellyt ja toiminut muutoinkin huonosti. Seuraan muutamaa telegramin rokotefoliohatturyhmää ihan mielenkiinnosta, ja siellä on porukkaa jotka ovat valmiita kiusaamaan kaikkia kansanedustajia jotka ovat toimineet heidän mielestään väärin.
Nyt on kovaa settiä. Vähän kuin "Ihmisten puolue"-satiirisarjan käsistä lukisi, mutta pirun paljon hauskempaa:
Aluevaaliehdokkaan mainoksessa täysin perätön väite – näin hän perustelee: ”Vaalit on ja roiskuu”
PS:n Tiina Haapala: ”Tässä on nyt näköjään taas vaalit tulossa ja käydään kimppuun.”www.iltalehti.fi
Aluevaaliehdokkaan mainoksessa täysin perätön väite – näin hän perustelee: ”Vaalit on ja roiskuu”
PS:n Tiina Haapala: ”Tässä on nyt näköjään taas vaalit tulossa ja käydään kimppuun.”
Perussuomalaisten aluevaaliehdokas, Vihdin kunnanhallituksen jäsen Tiina Haapala kertoo Facebook-sivuilleen 9.12. lataamassa vaalimainoksessa olevansa Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin Husin valtuuston jäsen.
Tiina Haapala ei ole Husin valtuuston jäsen. Hän ei ole edes Husin valtuuston varajäsen.
Husin valtuuston sivujen mukaan te ette ole Husin valtuuston jäsen.
– Juu, no tota siinähän on ihan looginen selitys. Asiaa on tänään selvitelty ja viestitetty eteenpäin, mikä se tilanne siinä on. Että ei siinä sen ihmeempää ole.
Miksi te kerrotte olevanne Husin valtuustossa, jos te ette kerran siellä ole?
– No, ensinnäkin sanon näin, että ohjaan nämä vastaukset joillekin muulle kuin itselleni. Se tietää nämä asiat paremmin.
Eikö teidän pitäisi itse tietää, missä te olette ja missä te ette ole?
– Juu, kyllä ja vastaan ihan siitä, mitä olen laittanut. Kyllä näin on. Mutta niin kuin sanoin, että tässä on nyt näköjään taas vaalit tulossa ja käydään kimppuun. Niin kuin minä sanoin, jotkut muut viralliset tahot saavat vastata. Minä olen vaan tällainen ehdokas tässä.
Miksi siinä väitetään, että olette Husin valtuustossa, jos te ette ole Husin valtuustossa?
– Minä kyllä nyt ihmettelen, että mitä varten se kiinnostaa teitä nyt niin hirveästi?
Olette ehdolla julkisissa vaaleissa.
– Kyllä, kyllä, kyllä
Ja annatte väärää tietoa.
– Niin. Sitähän nyt voi sitten...jos sinä nyt joku Iltalehden toimittaja nyt edes oletkaan.
Voin kyllä vakuuttaa, että olen Iltalehden toimittaja.
– Niin, joo.
– No, mitä muita kysymyksiä sinulla nyt voisi vielä olla? Voitaisko puhua ihan minun tavoitteista? Mielelläni puhuisin, miksi olen ehdokkaana.
Lähdetään nyt kuitenkin siitä, että kun olette aluevaaleissa ehdolla, niin vaalimainoksessa olevien asioiden pitäisi olla kunnossa.
– Kyllä. Se pitääkin paikkansa se Hus-valtuuston paikka. Kyllä. Näin on. Mutta kuten sanoin, niin ohjaan nyt siitä nämä kysymykset varmaan sitten meidän johonkin muualle viranomaisille.
Ei tämä nyt mikään viranomaisasia ole. Kysymys on teidän poliittisesta uskottavuudestanne ja siitä vastaatte te.
– Niin. No, joo, minun uskottavuus...No, siellä on joku muukin. Vaalit on ja roiskuu. Vihamiehiä on, jotka pistävät kaiken näköistä liikkeelle, että ihan siitä vaan voit pistää poliittista uskottavuutta minun puolestani. Tiedän ihan, miten nämä asiat ovat.
Eli ette ole Husin valtuustossa, mutta kuitenkin mainoksessa kerrotte, että olette.
– No, olen kyllä. Olen.
Husin valtuustossa?
– En tällä hetkellä vielä. En tällä hetkellä.
Teidän mielestänne voitte sanoa, että olette Husin valtuustossa, vaikka te ette ole siellä vielä tällä hetkellä.
– No, kyllä minä voin sen sillä tavalla sanoa. Voi sanoa näin jälkikäteen, että ehkä se on ollut väärin sanottu. Sanotaan nyt näin. En tiennyt, että yhdestä minun paikasta nousee tällainen haloo. Että se oli nyt kyllä ihan suuri yllätys. Mutta en pidä sitä sillä tavalla yllätyksenä, kun olen huomannut, kuinka minun kimppuuni aina ennenkin on käyty.
Kun te ette nyt ole siellä Husin valtuustossa, niin milloin te olette Husin valtuustossa?
– Niin kuin minä sanoin, niin ohjaan nämä kyselyt meidän puolueen taholle tai jollekin muulle. Minä en voi näihin vastata.
Ette kai te nyt puoluetta voi panna vastaamaan puolestanne.
– Totta kai voin laittaa, heh. Kertoisin mielelläni tavoitteistani ja siitä, miksi olen ehdolla.
Käydään nyt tämä asia kuitenkin ensin läpi.
– No, tästä ei nyt päästä puusta pidemmälle ollenkaan. Sinun pitää soitella muille viranomaisille, meidän...kenelle nyt soitteletkin ja kyselet tätä asiaa.
Ulkoistatte ongelman.
– Juu, kyllä. Tässä tapauksessa teen niin.
Miksi?
– No, eihän minulla ole valtuuksia kertoa enempää. Olen vaan tavallinen ehdokas.
Kai teillä nyt on valtuudet kertoa siitä, mitä te olette ja mitä te ette ole?
– No, minä olen kertonut ne siinä (mainoksessa) ja se pitää...joka tuntee minut, tietää miten asiat ovat.
Eli jätätte nyt äänestäjän harkittavaksi, oletteko Husin valtuustossa vai ette?
– Äänestäjät saavat päättää, just mitä haluavat päättää, mitä nyt äänestää tai ei äänestä. Ei tämä nyt ole minulle elämän tai kuoleman asia. Jos jostain tuollaisesta asiasta, mikä ei nyt ihan noin ole, joku näkee vaivaa, niin ihan siitä vaan. Ei kai mun meriitit täällä, mitä olen saanut aikaiseksi Vihdissä ja ajanut ihmisten asioita...Se on paljon tärkeämpää kuin se, istunko siellä Husin valtuustossa vai en. (--) En kyllä ymmärrä, miten joku edes viitsii puuttua tähän.
Onko käynyt niin, että sen Husin on laittanut mainokseenne joku muu kuin te?
– Ei.
– Ja se on nyt poistettu sieltä.
Voitteko kertoa, mikä tämä Hus-kuvio oikein on?
– En voi kertoa, koska tähän liittyy muitakin ihmisiä. Muut saavat kertoa.
Keitä nämä muut ovat?
– No, sinun pitää itse miettiä, keitä ne voisivat olla, heh.
– En minä mitään valehtele. Tulen kyllä olemaan Husin valtuuston jäsen.
Milloin?
– Tulevaisuudessa. Mutta kuten sanoin, ohjaan nämä kysymykset...Että se pitää ihan paikkansa kyllä ja olen kyllä omassa ryhmässäkin sitä selvittänyt. (--) Kysypä sitä sieltä sitten.
Keneltä?
– No, en minä voi sanoa. Mutta jos sinua kiinnostaa se tietää, niin näinhän se vaan on. En kai minä nyt mitään potaskaa pistä sinne, että olisi jossain Husin valtuustossa. Kyllähän nyt jokainen järkevä ajattelee, etten minä mitään potaskaa sinne pistä.
No, kuka sen on sitten sinne pistänyt?
– No, kyllähän minä olen sen laittanut, mutta jos minä en siellä tule olemaan...Nämä paikathan ovat sellaisia, että meitähän valitaan kahdeksi vuodeksi ja sitten taas vuodeksi eteenpäin. Nehän voivat olla sellaisiakin paikkoja.
Ei kyllä voi muuta sanoa tuosta Tiinan toiminnasta ja "vastauksista".
Miten ihmeessä tälläinen on päässyt seulan läpi, vai onko sitä seulaa edes ollenkaan?
Luulisi että edellisistä vaaleista on opittu, vain ajatellanko puoluetoimistolla että All Publicity Is Good Publicity. Vai eikö siellä kenties ajatella mitään.No siis, puhutaan puolueesta jonka "seulan" seurauksena Ano Turtiainen on eduskunnassa...
Luulisi että edellisistä vaaleista on opittu, vain ajatellanko puoluetoimistolla että All Publicity Is Good Publicity. Vai eikö siellä kenties ajatella mitään.
Edit. Se tästä olisi enään puuttunut että Ossi olisi ehdolla.
Ei ihan heti tule mieleen millon oon viimeksi lukenu mitään tällaista tuubaaNyt on kovaa settiä. Vähän kuin "Ihmisten puolue"-satiirisarjan käsistä lukisi, mutta pirun paljon hauskempaa:
PS:n Tiina Haapala: ”Tässä on nyt näköjään taas vaalit tulossa ja käydään kimppuun.”www.iltalehti.fi
*snip*