Perkeleen naapurit.

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Nämä on mun mielestä ihan perusvedätyksiä vuokranantajilta noin yleensäkin. Vaikka kuinka siivoaa niin aina "löytyy" jotain poismuuton jälkeen joillan vuokranantajilla. Tilillä oleva vakuuvuokra alkaa kiinnostaa, että saiskohan sen jollain kikalla jätettyä maksamatta takaisin. Itsellekin sattunut että on muka jouduttu siivoamaan kun lattiat on likaisia vaikka imuroin ja luutulla pyyhin kiiltäväksi. Mitään kuitteja siivouksesta ei tietenkään ole =ei ole oikeasti siivottu mitään. Ja rahat tulee aina takaisin kun on kuvaa mistä näkee kun lattiat kiiltää. Varmasti ovat oppineet sen, että moni ei viitsi jostain pienistä aiheettomista siivousmaksuista valittaa niin se on melkein kuin helppoa rahaa.
Tuosta tuli kyllä siivouskuitti, kun pyysin enkä alkanut siitä sen enempää tappelemaan.
 
Liittynyt
13.08.2020
Viestejä
34
Ll
Olikos täällä jollain taloyhtiössä niitä yale doormaneja tai vastaavia älylukkoja pesutupien ovissa tai muualla taloyhtiössä?

Nyt niiden kulkurekisterit ovat sitten virallisesti gdpr:n alaisia henkilörekistereitä, eli prosessit ja rekisterit kuosiin ettei valittaja hanki taloyhtiölle kunnon sakkoja henkilörekisteririkkomuksesta...

Todennäköisesti tässä kyseessä iLoq, joka varustettu kellopiirillä. Tai vanhempi Abloy Cliq. Abloy Pulseen ei taida vieläkään kelloa saada. Yale Doorman on luultavasti vain toimittajan arpoma kuvituskuva. Doormania ei ole suunnattu, eikä se sovellu hyvin, taloyhtiöille tai suurelle käyttäjäryhmälle.

Olen ollut siinä uskossa että kulkurekisterit on olleet alusta asti GDPR:n alaisia. Nyt siitä vasta joku älähti. Ihan selvä asia että avaimen voi yhdistää vähintään asuntoon, vai mitä ihmettä tuolla kulkurekisterillä muuten tehtäisiin?

Taloyhtiö taitaa valehdella ettei avainten luovutuksia rekisteröidä. Vai eikö siellä oikeasti oteta kuittauksia avainten luovutuksista!? Siinä ovat oikeassa ettei tietoja ole mahdollista saada lukkorungosta, mutta avainpesästä tai avaimesta on. Monet lukkoliikkeet käy kyllä lukemassa noita tietoja vaikka huoltomiehen tai isännöitsijän pyynnöstä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 039
Jos viittaat syövällä yksityiseen valvontaan, niin se on ihan taloyhtiön kanssa tehdystä sopimuksesta kiinni miten valvovat ja kuinka asukasystävällistä meno on. Itellä ei ole pahaa sanaa oman taloyhtiön alueen valvonnasta, vaan ovat aivan loistava lisä palvelutasoon.
Viittaan nimenomaan yksityiseen valvontaan yritystoiminnan alana. Se on rentseeking-ilmiö.

Meilläkin on kaupunkiasunnolla käytössä. Minullakaan ei ole pahaa sanottavaa palvelun laadusta tai valvonnasta - mitä nyt joskus kyylä aiheuttaa tarpeetonta liikennettä ahtaassa paikassa eli juuri sitä turhaa peruuttelua ja pyörimistä, jota on kai tarkoitus vähentää. Sikäli kun Paskapaten kesähessu ei tee mitään virheitä, kukaan ei kärsi sen enempää kuin jos julkinen pysäköinninvalvonta toimisi.

Alkuperäinen ongelma on se, että julkinen pysäköinninvalvonta ei ole hoitanut tehtäviään ja lakia huononnetaan siten, ettei se aina edes pysty. Toinen siihen liittyvä ongelma on, että minkään mopokerhojen sivubisnesten ei saisi antaa laajentaa ainakaan asuintalojen viranomaistoimintaan, ja tämän muotoisena toiminta on kyseenalaista muuallakin. Johdannaisongelma on se, että mikäli tällaisen toiminnan annetaan vakiintua, julkisella vallalla on yhä vähemmän motivaatiota hoitaa edes yövartijavaltion ydintehtävänsä kunnolla. Saatana.

Taloyhtiössä ei ole parkkipaikan väärinkäytön kanssa ongelmaa, koska sinne ei ilman lätkää tai puhelinnumeron rekisteröintiä pääse. Leikkipoliisi valvoo vain ahdasta varsinaista pihaa, jossa on 30 minuutin paikkoja ja voisihan sinne kai joku muutenkin vituiksi pysäköidä. Siinä tarkoituksessa se toimii, mutta ei se silti oikein ole. Tämän kuuluisi olla kaupungin tehtävä ja "palvelun" mahdollisilla "asiakkailla" pitäisi olla myös oikeusturvaa. Tosin eihän sitäkään enää ole edes julkispuolella, mutta yksi virhe maailmassa ei tarkoita etteikö kuuluisi pitää ääntä toisesta virheestä.

Onhan se hieman hassua, että parkkikyylän auto vie seitsemästä vieraspaikasta yhden muutaman minuutin ajan parhaimmillaan puolen tunnin välein.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
OAS asunnossa oli havaittu, muuton aikana, aiemmin palanut seinä. Tai siis seinä oli nokeentunut ja siinä oli hiiltynyt alue alkaneen palon jäljiltä.

Huolto kävi maalaamassa noen ja palaneet kipsilevyt umpeen. Lähettivät laskun ilmoittajalle asukkaan pyytämästä huollon maalaustyöstä .
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
138
Itsellä kanssa oli kerran tapaus että tuli 350€ lasku luovutetun asunnon siivouksesta. Itse olen ollut laitoshuoltajana yli 10v. niin voitte arvata oliko oikeasti mitään sanomista. Ja tietysti oli kuvatodisteet ennen sisäänmuuttoa ja poismuuton jälkeen, voin sanoa että moneen vuoteen ei se kämppä niin hyvässä kunnossa ollut, lattiatkin vahasin ihan hyvää hyvyyttäni.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Itsellä kanssa oli kerran tapaus että tuli 350€ lasku luovutetun asunnon siivouksesta. Itse olen ollut laitoshuoltajana yli 10v. niin voitte arvata oliko oikeasti mitään sanomista. Ja tietysti oli kuvatodisteet ennen sisäänmuuttoa ja poismuuton jälkeen, voin sanoa että moneen vuoteen ei se kämppä niin hyvässä kunnossa ollut, lattiatkin vahasin ihan hyvää hyvyyttäni.
Itse olen saanut aikanaan 80€ laskun kun yksi keittiön hylly unohtui pyyhkiä. Noh, paha kiistääkkään..

Seuraavassa asunnossa koiranpentu söi parikin betoniseinää. Ei siis kyprokkia, vaan ihan kantavia betonielementeistä pystytettyjä seiniä. Helvetin iso kasa pakkelia suunnilleen sinnepäin levitettynä ja hiottuna sekä astetta vaaleampaa sävyä olevaa valkoista maalia päälle, niin poismuuttaessa palautui koko vuokravakuus, vaikka oli törkeämmässä kunnossa kuin tuo ensimmäinen asunto...
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
26
Todennäköisesti tässä kyseessä iLoq, joka varustettu kellopiirillä. Tai vanhempi Abloy Cliq. Abloy Pulseen ei taida vieläkään kelloa saada. Yale Doorman on luultavasti vain toimittajan arpoma kuvituskuva. Doormania ei ole suunnattu, eikä se sovellu hyvin, taloyhtiöille tai suurelle käyttäjäryhmälle.
Siinähän se päätöksessä luki, että iLOQ S10. Ja asun kyseisessä yhtiössä, josta valitus tehty, ihmettelinkin kun kuulosti uutisen asiat niin tutuilta. Kuun lopussa yhtiökokous, saa nähdä minkälainen mylläkkä siellä syntyy. Kyseisen lukitusjärjestelmän asennuksen jälkeen yksi osakas oli yhtiökokouksessa tehnyt aloitteen lukitusjärjestelmän purkamisesta, ei varmasti tarvitse epäillä kuka valituksen tietosuojavaltuutetulle on vireille laittanut.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
446
Itsellä kanssa oli kerran tapaus että tuli 350€ lasku luovutetun asunnon siivouksesta. Itse olen ollut laitoshuoltajana yli 10v. niin voitte arvata oliko oikeasti mitään sanomista. Ja tietysti oli kuvatodisteet ennen sisäänmuuttoa ja poismuuton jälkeen, voin sanoa että moneen vuoteen ei se kämppä niin hyvässä kunnossa ollut, lattiatkin vahasin ihan hyvää hyvyyttäni.
Oisko hyvä webbsivuidea: paskat vuokraajat. Sinne vois laittaa osoitteen kämpästä, josta ei saa takuuvuokraa takas. Osoitteella vois sieltä hakea, että kannattaako vuokrata :rofl2:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
1 023
Naapurin mamuperhe haisee pahalle. Ei siis mitenkään etniselle, ruualle tms. vaan semmonen rööki ( en tiedä polttaisko jopa sisällä) + yleisesti paha, tunkkainen haju. En ymmärrä miten voivat ite asua tuossa käryssä. Vituttaa kun mun koko asuinkerros haisee skeidalle, varmaan tulee omaankin kämppään tuota hajua. Vähän ikävä tuosta on mainitakkaan kenellekään pl. tuo mahdollinen röökinpoltto sisällä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Naapurin mamuperhe haisee pahalle. Ei siis mitenkään etniselle, ruualle tms. vaan semmonen rööki ( en tiedä polttaisko jopa sisällä) + yleisesti paha, tunkkainen haju. En ymmärrä miten voivat ite asua tuossa käryssä. Vituttaa kun mun koko asuinkerros haisee skeidalle, varmaan tulee omaankin kämppään tuota hajua. Vähän ikävä tuosta on mainitakkaan kenellekään pl. tuo mahdollinen röökinpoltto sisällä.
Täällä oli viereisessä rapussa niin paha ongelma, että asukkaita se haju rupesi oksettamaan ja äkkiä saivat lähdön ja kyseinen asunto desinfioitiin useamman kerran ennenkuin sinne uudet päästettiin muuttamaan. Olisi kiva tietää mitä olivat siellä puuhailleet ja en myöskään tuota hajua päässyt itse kokemaan, mutta sen rapun asukkaat valittivat kovasti siitä hajusta.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
494
Kaverin naapurin mamu-perhe oli täyttänyt parvekkeensa talousjätteellä. Tuo sitten paljastui kun ilmat alkoivat lämmetä ja se mätien jätteiden sulotuoksu levisi naapureille.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
1 023
Kaverin naapurin mamu-perhe oli täyttänyt parvekkeensa talousjätteellä. Tuo sitten paljastui kun ilmat alkoivat lämmetä ja se mätien jätteiden sulotuoksu levisi naapureille.
Tämä on tässä tapauksessa poissuljettu, kun partsit on rempassa. Sen takia mietinkin et polttaisko sisällä. Jos noita roskia vielä jemmaavat sisälle, niin siinä olisi kyllä ihan sopiva selitys tuolle hajulle. Outoa on sekin, ettei niitä ikinä näe.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Mopomiejet ja pojat, miehet kaikista pahimpia ja HD:t ennen kaikkea.
Mä olen vieläpä petrol head henkeen ja vereen mutta en käsitä minkä ihmeen takia näissä miesten leluissa on aivan järkyttävä ääni ja sitten niitä tyhjäkäytetään ennen lähtöä parkkiksella naapureiden ikkunan alla. Perkeleen naapurit!
 
Liittynyt
13.08.2020
Viestejä
34
Siinähän se päätöksessä luki, että iLOQ S10. Ja asun kyseisessä yhtiössä, josta valitus tehty, ihmettelinkin kun kuulosti uutisen asiat niin tutuilta. Kuun lopussa yhtiökokous, saa nähdä minkälainen mylläkkä siellä syntyy. Kyseisen lukitusjärjestelmän asennuksen jälkeen yksi osakas oli yhtiökokouksessa tehnyt aloitteen lukitusjärjestelmän purkamisesta, ei varmasti tarvitse epäillä kuka valituksen tietosuojavaltuutetulle on vireille laittanut.
Jäi tietenkin päätös lukematta... Kalliiksi tulisi osakkaille, jos tuo purettaisiin ja palattaisiin mekaaniseen järjestelmään. Tietosuoja kuntoon ja eteenpäin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Mopomiejet ja pojat, miehet kaikista pahimpia ja HD:t ennen kaikkea.
Mä olen vieläpä petrol head henkeen ja vereen mutta en käsitä minkä ihmeen takia näissä miesten leluissa on aivan järkyttävä ääni ja sitten niitä tyhjäkäytetään ennen lähtöä parkkiksella naapureiden ikkunan alla. Perkeleen naapurit!
Onhan niille olemassa rajoitukset, omakin pyörä ne alittaa juuri ja juuri, mutta jos mä sen lyön tuossa pihassa aamu seiskalta käyntiin ja käytän siinä lämpimäksi niin yksikään ihminen ei nuku tässä rivarissa.

Siksi mä laitan sen käyntiin ja lähden heti pihasta tyhjäkäynnillä pois, sama jos tulen yöllä kotiin niin sammutan sen ajoissa ja rullaan omaan pihaan.

Päivällä saattaa sen minuutin kaksi käydä tyhjäkäynnillä kun puen kamoja päälle mutta ei muuten.

Oletko koittanut sanoa asiasta?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Lievä ot mutta kuitenkin: Aikoinaan kun olin itse mopojonne ja omistin "hienosti viritetyn" poljinmallin pappatunturin, tuli naapuri naama punaisena valittamaan kun "huudatan vittumaisuuttani sitä saatanan romua keskellä yötä". Totuushan oli, että tajusin itsekkin rakkineen olevan saatanan äänekäs romu, joten olin yöaikaan 400m päässä olevassa mäessä jo lyönyt laitoksen kiinni ja tullut vauhdilla / polkenut loppumatkan.. Näin ne asiat koetaan.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Onhan niille olemassa rajoitukset, omakin pyörä ne alittaa juuri ja juuri, mutta jos mä sen lyön tuossa pihassa aamu seiskalta käyntiin ja käytän siinä lämpimäksi niin yksikään ihminen ei nuku tässä rivarissa.

Siksi mä laitan sen käyntiin ja lähden heti pihasta tyhjäkäynnillä pois, sama jos tulen yöllä kotiin niin sammutan sen ajoissa ja rullaan omaan pihaan.

Päivällä saattaa sen minuutin kaksi käydä tyhjäkäynnillä kun puen kamoja päälle mutta ei muuten.

Oletko koittanut sanoa asiasta?
Olet kiitettävän valistunut kuski, se on mitä hienoin asia että näyttää esimerkkiä eikä siten mustamaalaa koko mopoharrastusta.
Kaikki eivät ole samanlaisia, oma lähestymistapa on se että en heti mene asioista sanomaan vaan että ihmiset itse tajuaisivat ajattella omilla aivoillaan, ei se voi olla niin vaikeaa siinä pörinän keskellä miettiä mitäköhän muutaman metrin päässä oleviin taloihin tästä kuuluu.

Tästä tyhjäkäytöstä/lämmittämisestä on mainittu hänelle, mutta kun se sopii siihen että vedetään se rööki samalla kun mopo lämpiää niin lämmittäminen ehkä lyheni 15minuutista 5 minuuttiin. Tosiaan vartti ei ole mitään tyhjäkäyttää sitä lämpimäksi ainakaan tällä heebolla.

Mutta joo, enemmän tämä on ihmettelyn asia. Mä siedän moottorin ääniä enemmän kuin hyvin ja varmaan muuttaisin enemmin pois seudulta missä Teslat ja latauspisteet valtaavat parkkipaikat.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 854
Yläkerrassa vaihtui asukas kesäkuun alussa. Siitä lähtien siellä on porattu betonia säännöllisen epäsäännöllisesti, työjakso kestää puolesta tunnista pariin tuntiin, ei tietenkään koko aikaa pora pyöri. Satunnaisesti vasaroidaan. Ilmeisesti samaan aikaan asunnossa myös asutaan. Mitenkähän siellä riittää vielä pintoja joihin täytyy saada reikiä, yksiö kun on.

Toista asuntoa remontoitiin elokuun puolelle töiden alettua myös kesäkuun alussa. Töitä tehtiin klo 8-20 käytännössä joka arkipäivä ja muutamana lauantaina. Käsittääkseni tavallisen kokoinen kolmio. Yksi naapuri sanoikin heinäkuun lopussa että täytyisi käydä kysymässä kauanko projektissa vielä menee.

Täällä oli viereisessä rapussa niin paha ongelma, että asukkaita se haju rupesi oksettamaan ja äkkiä saivat lähdön ja kyseinen asunto desinfioitiin useamman kerran ennenkuin sinne uudet päästettiin muuttamaan. Olisi kiva tietää mitä olivat siellä puuhailleet ja en myöskään tuota hajua päässyt itse kokemaan, mutta sen rapun asukkaat valittivat kovasti siitä hajusta.
Siellä on osattu lähestyä asiaa taitavammin kuin tässä tapauksessa:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Meillä on taloyhtiössä paljon Burmalaisia maahanmuuttajia ja niillähän on isot yhteisöt. Meidän talon pesulassa ilmeisesti sitten pesevät koko sukunsa/tuttujensa pyykit aamusta iltaan.

Eilettäin oli joku näistä Burmalaisista peruuttanut autonsa Molokin eteen ja nakannut sinne useamman pyykkikassin. Oli ilmeisesti luullut roskasäiliötä pyykkikuiluksi joka johtaisi tuonne kellarissa sijaitsevaan pesulaan. :rofl:
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
465
Alakerran naapuri taisi saada häädön kun melusi yöaikaan mutta soitti myös päivällä musiikkia niin kovaan että kuului ylempiin kerroksiin aika selvästi. Musiikki oli itämaista ja enemmän tuolta kuumalta vyöhykkeeltä jossa on aavikoita. Suvaitsevaisuuden nimissä en kerro sen tarkemmin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
55
Mä asun vuosi sitten valmistuneessa vuokraluukussa Helsingissä.
Taloyhtiössä on kolme saunaa ja meillä on yhdestä näistä vuoro.

En tiedä, et onko se varsinaisesti mun naapureiden vika, mut tän vuoden aikana on kerran "itsestään" räjähtänyt saunan lasiovi ja oma vuoro jäi sivuun pariksi viikoksi.
Nyt oli joku ilmeisesti pöllinyt saunasta noita pyyhekoukkuja, en muuten keksi, et miksi niitä olisi yhtäkkiä ~ 4 kappaletta otettu pois ja jätetty proput koristeeksi.

Uusimpana yllätyksenä tuli, et saunan lauteet oli romahtanut. Niinku, mitä helvettiä?
 
Liittynyt
11.03.2017
Viestejä
143
Mä asun vuosi sitten valmistuneessa vuokraluukussa Helsingissä.
Taloyhtiössä on kolme saunaa ja meillä on yhdestä näistä vuoro.

En tiedä, et onko se varsinaisesti mun naapureiden vika, mut tän vuoden aikana on kerran "itsestään" räjähtänyt saunan lasiovi ja oma vuoro jäi sivuun pariksi viikoksi.
Nyt oli joku ilmeisesti pöllinyt saunasta noita pyyhekoukkuja, en muuten keksi, et miksi niitä olisi yhtäkkiä ~ 4 kappaletta otettu pois ja jätetty proput koristeeksi.

Uusimpana yllätyksenä tuli, et saunan lauteet oli romahtanut. Niinku, mitä helvettiä?
Sopisi hyvin myös "Rakentamisen laatu nykyään ketjuun". Siellä on tainneet olla rakentajat vähän hätäsiä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Uusimpana yllätyksenä tuli, et saunan lauteet oli romahtanut. Niinku, mitä helvettiä?
Varmaan sama porukka rakentanut kuin aikanaan broidin vuokraluukun, niiltä tippu lauteet kämpän saunasta koska Erittäin Ammattilaiset Rakennusmiehet oli vetäny lauteet pelkästään saunan seinäpaneeleihin kiinni :facepalm:

Yllättävän kauan ne siinä kesti, talo tais olla lähes vuosikymmenen ikäinen ennen kuin tulivat ryminällä alas. Tais velipoika olla ensimmäinen asukas siinä joka käytti saunaa saunana eikä varastona ku kerkes vuoden asumaan ennen suurta romahdusta ja lauteet oli siinä vaiheessa melkein vuosikymmenen keikkunu paneeleissa kiinni...
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Mä asun vuosi sitten valmistuneessa vuokraluukussa Helsingissä.
Taloyhtiössä on kolme saunaa ja meillä on yhdestä näistä vuoro.

En tiedä, et onko se varsinaisesti mun naapureiden vika, mut tän vuoden aikana on kerran "itsestään" räjähtänyt saunan lasiovi ja oma vuoro jäi sivuun pariksi viikoksi.
Nyt oli joku ilmeisesti pöllinyt saunasta noita pyyhekoukkuja, en muuten keksi, et miksi niitä olisi yhtäkkiä ~ 4 kappaletta otettu pois ja jätetty proput koristeeksi.

Uusimpana yllätyksenä tuli, et saunan lauteet oli romahtanut. Niinku, mitä helvettiä?
Jostain lehdestä luin että noi pikkuosat kuten koukut lähtee virolaisten/venäläisten matkaan ja koristavat nykyään niiden omien/rakentamien talojen seiniä?.Ainakin ennen ihan suomalaiset vei ne ritilät vessojen hanoista "piippuihin".
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Jaaha uusi naapuri on sitten vuokrayhtiön palkkaama, ainakin omasta mielestään (tai sitten joku MT potilas/Huumehörhö). Satuin paikalle niin rupesi kuulustelemaan pihan roskaamisesta ym. ja sanoi että hän asuu tuossa naapurissa 3 kuukautta ja hänet on palkattu selvittämään kaikki epäkohdat. Kovasti otti kännykällään kuvia ympäristöstä ja oli hyvin touhukkaalla päällä. Kun kysyin että oletko vuokrayhtiön työntekijä, niin sanoi se ei kuulu sinulle, ja kun kysyin että oletko yksityisetsivä kun kyselet asioista, niin siihenkin vastaus oli sama.

Sanoi myös laittavansa kamerat ynnä muut välineet joilla väärintekijät ja sääntöjen rikkojat saadaan kuvattua ja vastuuseen teoistaan. Ei siinä jokaisella saa olla omat harhansa/kuvitelmansa, kunhan jättävät naapurit rauhaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ei tuo myöntänyt mitään viranomaisiin liittyvää, ja vaikutti muutenkin ihan harmittomalta. Seuraavan kerran kun pyrkii juttusille, niin pitää vaan tuumata että H************ voi jatkaa matkaansa.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
411
Kyllä mua ainaki pelottais asua tuommoisen naapurin lähettyvillä jolla on noin pahoja harhoja päällä. Ei välttämättä aiheuta mitään vaaraa sivullisille tällä hetkellä mut jos mielenjuoksua ei voi mitenkään ennakoida niin lopputulema voi olla mitä vaan. Onko jotain numeroa johon noista vahvoista epäilyksistä vois ilmoittaa et tää kaveri saattais tarvita pientä pakkolomaa?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Nykyään kun ei pakkohoitopäätöksiä tehdä kovin helposti ellei ihmisestä ole itselleen tai ympäristölleen vaaraa. Ennen sai kenet vaan pakkolomalle kunhan antoi pätevän syyn. Ei muuten ole sitten ainoa kaltaisensa tapaus tässä kiinteistössä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
H**************** Ei viitannut huumehörhöön, vaan ihmisen sukunimeen. Huumeista en tiedä mitään koska niitä en käytä, en ole ikinä käyttänyt, enkä tule käyttämään. Olettaisin kuitenkin että jos vaikka vetelet jotain psyykelääkkeitä ilman tarvetta, niin voit saada harhoja/kuvitelmia.

Tuo nyt ei vaikuttanut edes meikäläisen ikäiseltä, joten vanhuksen harrastukset voi sulkea pois. jospa hän oli vain huolestunut vuokralainen joka on tehnyt yhtiön kanssa 3kk sopimuksen, vaikka satun tietämään että kyseinen yhtiö tekee vain toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia eikä ollenkaan määräaikaisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Jaaha uusi naapuri on sitten vuokrayhtiön palkkaama, ainakin omasta mielestään (tai sitten joku MT potilas/Huumehörhö). Satuin paikalle niin rupesi kuulustelemaan pihan roskaamisesta ym. ja sanoi että hän asuu tuossa naapurissa 3 kuukautta ja hänet on palkattu selvittämään kaikki epäkohdat. Kovasti otti kännykällään kuvia ympäristöstä ja oli hyvin touhukkaalla päällä. Kun kysyin että oletko vuokrayhtiön työntekijä, niin sanoi se ei kuulu sinulle, ja kun kysyin että oletko yksityisetsivä kun kyselet asioista, niin siihenkin vastaus oli sama.

Sanoi myös laittavansa kamerat ynnä muut välineet joilla väärintekijät ja sääntöjen rikkojat saadaan kuvattua ja vastuuseen teoistaan. Ei siinä jokaisella saa olla omat harhansa/kuvitelmansa, kunhan jättävät naapurit rauhaan.
Melko sekavalta tapaukselta kuulostaa, odotan raportointia jatkoista :) Vähän epäilen ettei kameroita tule näkymään, eikä niistä ilmoittavia pakollisia kylttejä. Kannattaa vähän katsella kuvaileeko jotain luvattomuuksia kuten toisten asuntoihin sisään tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 291
Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä kun naapurin kyylä valittanut isännöitsijälle mekkalasta "viimeaikoina" vaikka en ole ollut kotona koko kesän aikana kuin pari päivää.

Viimeisenä kahtena yönä kuulemma kuulunut mekkalaa, kun olen myös paikalla ollut. Käyn yötöissä ja saavun viestin kirjotuksen aikoihin eli keskellä yötä kotiin, käyn suihkussa, joskus saunassakin sekä katselen tv:tä hiljaa. Eli normaaleja elämisen ääniä.

4v tässä asunut ja tähän mennessä ei ongelmaa, nyt sitten vissiin on. Ukaasissa oli vielä terveisenä että seuraavaksi tulee varotus. Kysyin että mitähän tämä "viimeaikoina" oikein meinaa kun asunnossa ei ketään ole ollut paitsi viimeisenä kahtena yönä ja pyysin ilmoittamaan minkäsortin mekkalasta on kyse. Saa nähdä millon tulee vastaus.

Hauskaa sinänsä että alakerran kyylän puhelimeen huuto ja kiroilu kuulunut kaikki vuodet liesituulettimen kautta omaan kämppään, täytyy varmaan tuosta alkaa valittaa jos tilanne eskaloituu.

Asunto osake vielä kyseessä niin pitäisi varmaan olla jotain todisteita mekkalasta että voi varotuksia kirjotella?
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
853
Viimeisenä kahtena yönä kuulemma kuulunut mekkalaa, kun olen myös paikalla ollut. Käyn yötöissä ja saavun viestin kirjotuksen aikoihin eli keskellä yötä kotiin, käyn suihkussa, joskus saunassakin sekä katselen tv:tä hiljaa. Eli normaaleja elämisen ääniä.
No tuossahan tuo pointti on. Jos ei asunnosta todistettavasti kuulu häiritsevää musiikin luukutusta, kovaäänistä huutoa tms. niin isännöitsijälle asiallinen vastine siitä mitä asunnossa tehdään yöaikaan ja miksi(yötöistä kotiutuminen)

Sain itsekin aikoinaan huomautuksen jatkuvasta asunnosta kuuluvasta yöaikaisesta riitelystä. Marssin suoraan seinänaapurien ovelle kysymään asianlaitaa, jotka vakuuttivat ettei asunnosta kuulu hiiskaustakaan öisin tai päivisinkään.Olivat tarvittaessa käytettävissä todistamaan.
Isännöitsijän juttusille siitä, jolle kerroin asuvani kahdestaan 10v tyttäreni kanssa ja ilmoitin, että meidän välit ovat sen verran hyvät ettemme riitele öisin, eikä sen enempää päivisinkään.
Lupasi samantien mitätöidä huomautuksen.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
213
Aikanaan saatiin kerrostalossa myös isännöitsijältä epämääräinen huomautus metelistä, ovien paiskomisesta, tömistelystä ja ties mistä. Asiallisesti kyselin isännöitsijältä ajankohtia koska tämmöistä mahd. tapahtunut ja samaan viestiin maininta että kolme lasta muuttanut asuntoon (muuttoilmoituksesta voi tarkastaa tarkan ajankohdan) joiden elämisen äänistä alakerran mummeli (taloyhtiön pj...) suivaantunut ja näyttänyt hapanta naama muutosta asti. Isännöitsijältä tuli takaisin viesti että asia kunnossa, vaikuttaa normaalilta elämisen ääniltä. Jatkossa jos hän saa valituksia niin vaatii tarkempia tietoja ja kellonaikoja yms.

Pointtina ehkä että matalalla aika kynnyksellä lähettelevät noita huomautuksia ja niihin asiallisesti vastaamalla kyllä luulisi asian hoituvan. Lapsista lähtee välillä ääntä vaikka niitä kuinka yrittää ohjeistaa ja ohjata elämään ihmisiksi...
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
951
Noihin huomautuksiin voi vastata asiallisesti, mutta kannattaa pitää mielessä, ettei ole asukkaan vastuulla todistaa ettei ole metelöinyt. Kannattaa miettiä miten paljon haluaa tarinoida omasta elämästään, matkustelusta, omista lapsista tms.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
213
Noihin huomautuksiin voi vastata asiallisesti, mutta kannattaa pitää mielessä, ettei ole asukkaan vastuulla todistaa ettei ole metelöinyt. Kannattaa miettiä miten paljon haluaa tarinoida omasta elämästään, matkustelusta, omista lapsista tms.
Nimenomaan, osoittamisen taakka on syyttelijällä mutta jos et isännöitsijälle mitään vastinetta anna niin vaikeapa hänen on muuta tehdä kuin uskoa toista osapuolta...?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 840
Nimenomaan, osoittamisen taakka on syyttelijällä mutta jos et isännöitsijälle mitään vastinetta anna niin vaikeapa hänen on muuta tehdä kuin uskoa toista osapuolta...?
Valitettavasti välillä tilanne juuri tällainen. Eli pari hankalaa naapuria voi savustaa sen asiallisen ulos jos niin haluavat. Ja jos vastapuolella on useampi valittaja, on helpompi uskoa niitä kuin sitä yksittäistä.
Helppoa lääkettä ei tuollaiseen oikein ole, on hyvin ikävä tilanne. Mutta jos valituksia on useampi, joku osunee työvuoroon tai muuhun, jolloin on todisteellisesti muualla. Sellainen kaataa valittajien uskottavuuden todella hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 291
Aikanaan saatiin kerrostalossa myös isännöitsijältä epämääräinen huomautus metelistä, ovien paiskomisesta, tömistelystä ja ties mistä. Asiallisesti kyselin isännöitsijältä ajankohtia koska tämmöistä mahd. tapahtunut ja samaan viestiin maininta että kolme lasta muuttanut asuntoon (muuttoilmoituksesta voi tarkastaa tarkan ajankohdan) joiden elämisen äänistä alakerran mummeli (taloyhtiön pj...) suivaantunut ja näyttänyt hapanta naama muutosta asti. Isännöitsijältä tuli takaisin viesti että asia kunnossa, vaikuttaa normaalilta elämisen ääniltä. Jatkossa jos hän saa valituksia niin vaatii tarkempia tietoja ja kellonaikoja yms.

Pointtina ehkä että matalalla aika kynnyksellä lähettelevät noita huomautuksia ja niihin asiallisesti vastaamalla kyllä luulisi asian hoituvan. Lapsista lähtee välillä ääntä vaikka niitä kuinka yrittää ohjeistaa ja ohjata elämään ihmisiksi...
Jep, no laittelin isännöitsijälle vastausta, ei ole mitään kuulunut eli asia mun puolesta käsitelty.
Nimenomaan, osoittamisen taakka on syyttelijällä mutta jos et isännöitsijälle mitään vastinetta anna niin vaikeapa hänen on muuta tehdä kuin uskoa toista osapuolta...?
Niin no, varsinkin kun satun asunnon omistamaan niin käräjäoikeudelta hakiessa häätöpäätöstä pitää varmaan olla todisteita.

Saa nyt nähdä mihin tilanne kehittyy, jos tilanne alkaa muuttua vaikeaksi (mitä en toivo, koska naapurien kanssa kinaaminen on viimeinen asia mihin mulla on elämässä aikaa) niin kyllähän tuosta alakerran naapuristakin sanomista löytyy, alkuun nyt tuo puhelimeen löpinä ja kai sitä muutakin keksii jos jaksaa olla korva tarkkana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
MITÄ MITÄ MITÄ. Tuli alkuviikosta laitettua uusi sähköposti rakennusvalvontaan.

Tänään rakennusvalvonnasta soittivat että ovat asianomaiselle saattaneet tiedoksi että laidunalueet pitää purkaa/siirtää. Myös eläimien määrään puututaan - myös kaikki toiminnot on saatettava rakennusjärjestystä noudattaviin mittoihin.

Sekä pakkokeinot on myös mahdollisia jos annettuja ohjeita ei noudateta.

+ Poikkeusluvat tallille ym. tälle toiminnalle on mahdollista muiden naapurien suostumuksella purkaa koska naapureita on johdettu harhaan.

Minä kiitän ja otan tänään kännit.

:sclap:
Mites tää keissi on kesän aikana edennyt?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
815
Mites tää keissi on kesän aikana edennyt?
Kaikki on ennallaan. Naapuri oli vuokrannut kaupungilta lisää maita että puutteelliset tilat täyttyvät eli ulkoilutilat laajenee, säilyttäen kuitenkin myös nykyisen paikkansa.

Mitoitukset naapuriin päin jotka kehoituskirjeessäkin kaupungin rakennuspuolenväki totesi olevan pielessä, eivät päde naapurin mukaan, koska kyse on jaloittelu-aitauksesta eikä laidunalueesta jossa eläimet seisovat 15h/pvä meidän keittiön ikkunan alla. Mielenkiintoista että näitä termejä voi vaihdella omien etujen mukaisesti.

Huvittavaa on kyllä tämä naapurin harrastaminen, ihan sääliksi käy eläimiä joiden ainoat virikkeet on, että mihinhän tällä kertaa heinäpaali lentää ja kumpi pääsee ensin takaisin talliin.

Kaupungilla asia kuitenkin käsittelyssä kesäkuun alusta lähtien, mutta en elättele toiveita sen suhteen kun ei taaskaan vastata kyselyihin asian tiimoilta.

50m rakensin aitaa itse näkösuojaksi poistaen toisen pihaliittymän käytöstä, että tässä jotenkuten pystyy asumaan.

Syksyn mittaan vielä jonkinlaiset maansiirtotyöt edessä itsellä että saadaan entinen suurehko ns. nurmikkoinen kiertoliittymä muutettua soralle.

Mutta vahva mutu minulla on, että en jätä asiaa tähän.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Vaikka tämä ei itseeni vaikuta niin viereisessä rivitalossa on kolmessa asunnossa koiria.Ja kahdessa asunnossa räksyttää ihan hyvin. Vähän harmittaa siinä muitten asuvien puolesta.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Vaikka tämä ei itseeni vaikuta niin viereisessä rivitalossa on kolmessa asunnossa koiria.Ja kahdessa asunnossa räksyttää ihan hyvin. Vähän harmittaa siinä muitten asuvien puolesta.

Toivottavasti muut siinä asuvat tajuavat ilmoittaa asiasta näille koiranomistajille. Viereiseen rivariin muutti pariskunta kahden koiran kanssa, jotka aloittavat taukoamattoman haukunnan heti kun auto kaartaa pois pihasta, ja haukunta loppuu kun auto kaartaa pihaan. Eli omistajien on mahdotonta tietää koirien haukunnasta, ellei siitä ilmoiteta.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 220
Toivottavasti muut siinä asuvat tajuavat ilmoittaa asiasta näille koiranomistajille. Viereiseen rivariin muutti pariskunta kahden koiran kanssa, jotka aloittavat taukoamattoman haukunnan heti kun auto kaartaa pois pihasta, ja haukunta loppuu kun auto kaartaa pihaan. Eli omistajien on mahdotonta tietää koirien haukunnasta, ellei siitä ilmoiteta.
Saman asian kanssa hajoillut, paitsi että ei ollut haukkua vaan ulvontaa. Saivat asian jotakuinkin hallintaan, ilmeisesti jollain sitruunapannalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Koirien haukkumisesta kannattaa aina asiallisesti keskustella vaikka mieli tekisi äristä kovemmalla sävyllä. Olen joutunut samaan ongelmaan kun rivarissa naapurin koira eroahdistustaan louskutti. Omistaja hoiti asian hienosti ja ongelma poistui.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 039
Toivottavasti muut siinä asuvat tajuavat ilmoittaa asiasta näille koiranomistajille. Viereiseen rivariin muutti pariskunta kahden koiran kanssa, jotka aloittavat taukoamattoman haukunnan heti kun auto kaartaa pois pihasta, ja haukunta loppuu kun auto kaartaa pihaan. Eli omistajien on mahdotonta tietää koirien haukunnasta, ellei siitä ilmoiteta.
Ei se oikeasti tule omistajalle yllätyksenä, ellei ihan vajaa ole. Tietenkin tämä on hyvä tekosyy, mutta normaali yksilö osaisi päätellä. Kaikki kuitenkin tietävät ilmiöstä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 537
Viestejä
4 165 809
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom