Jatketaan pysäköinnistä, kun kerran juttua riittää. Oma kokemus/muistot >8v sitten.
Asuin sukulaiseni omistamassa kerrostaloasunnossa (Helsingissä) johon kuului myös tolppapaikka. Itellä ei ollut autoa, mutta sukulainen piti tolppapaikan vuokralla itellään, kun niiden saaminen on ihan stanan hankalaa. Naapurit ilmeisesti tottui siihen että ko. paikka aina tyhjillään, ja heidän autot oli sitten pysäköity aika "leveästi". Mulla kävi ~kerran kuussa, tai parin kuun välein kaveri yökylässä pelaamassa.
Alkoi ihan oikeasti vituttamaan kun ruutuun ei autoa mahtunut kunnolla, mistä kuitenkin maksettiin. Kaverikin sen verran "mulkku" että yhden kerran sitten työnnettiin auto ruutuun. Oiskohan jäänyt molempiin autoihin <5cm väliä
LA aamulla tietysti alkoi puhelin soimaan kaverilla. "TÄÄ EI OO SUN RUUTUS, TUU VIEMÄÄN AUTOS VIITTUUN TÄÄLTÄ". Molemmat sinne paikalle, kuuntelemaan samaa huutoa jonkun aikaa + poliisilla uhkailua jne. Totesin molemmille (2kpl naapurit paikalla) herroille että parkkiruutu kuuluu sukulainen-NN, hän maksaa siitä vuokraa, ja mulla on vuokrasopparin mukaan sitä oikeus käyttää + auto on ruudussa. Mikä on ongelma? No arvaatte loput, ei ollut ongelmaa, paitsi naapureiden pysäköinnissä. Jollain ne sai keploteltua autonsa sieltä pois.
Vuoden-pari myöhemmin tulikin toinen "mielenkiintoinen" episodi
Itse en omista ajokorttia. Mulla/meillä oli kesätöissä tuttu nuorimies, joka sitten myös kämppäs mun luona. Luonnollisesti liikuttiin firman Transiitilla, mikä tietysti tukittiin siihen samaan ruutuun. Jotain naapuria oli alkanut ärsyttää asia niiiiiiin paljon, että oli tehnyt ilmoituksen työnantajalle (sattui olemaan myös yhtiökumppani) sekä poliisille, että täällä ajellaan ilman korttia.
Työnantajalle ei tarvinnut selittää mitään (tiesi että kaveri ajaa), tosin poliisille pitikin antaa jo vähän selvitystä. Naapuri kun väitti että minä ajan, vaikka varmasti näki että apparin puolelta se läski aina tulee. Olisi ehkä ollut syytä ilmoittaa perättömästä ilmiannosta. Mutta vähemmällä pääsi kun vain vittuillessaan sinne aina parkkeerattiin kaikkien kavereiden/sukulaisten autoja, etelänmatkojen ym. ajaksi.