Piha kyllä on aidattu, mutta ne aidat on niin harvassa että tuo pieni koira pääsee niistä aidan raoista helposti läpi, ja sieltähän se juoksee. Ja kaiken lisäksi se ainoa aidatun pihan portti on myös useimmiten auki. Varmaan vaikuttaa asiaan myös se, että se tuon kyrpänaapurin vieressä oleva asunto on käsittääkseni tyhjillään, on ollut jo melkein vuoden.
Kauan sitten naapurin naapurissa oli koira joka haukkui pihalla aamusta iltaan. Omistajaa ei ilmeisesti pahemmin häirinnyt. Vaikka ilmeisesti kuitenkin ihan järjen ihminen. Äitipuoli sitten soitti lopulta että alkaa vähän riittää ja jos pitäis koiran sisällä. Homma toimi ja koiran pihalla pitäminen vähentyi.
Sitten joitain vuosia sitten yksi naapuri lähistöllä piti koiraansa tarhassa pihalla, ja sitä haukkumista aamusta iltaan... Koska itse olin ihan hyvissä väleissä ko. tapauksen kanssa. Itse asiassa ainoana naapurustossa tuolloin joka ei ollut missään riidoissa tuon kanssa.
Kun en itse kehdannut asiasta huomauttaa em. syistä johtuen, keksin laittaa hänen jo aikuiselle lapselleen anonyymiä spostia että kertoo isälleen että pitää koiransa hiljaa. Viesti meni perille ja räksytys loppui.
Itselläkin koiria/koira, jotka ovat itse kotona ollessa ja säiden salliessa aidatulla pihalla niin paljon kun huvittaa. Mutta yksikin rähinä, niin komennus sisälle.