Perkeleen naapurit.

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Tutun mökkitien puomiin piti asentaa sellainen lukko, johon pelastuslaitoksella on avain.
Lainaan vanhaa, mutta joskus olin jossain koulutuksessa ja siellä yksi rouva kehui kuinka meidän talossa on portit ja aidat ja kunnon betoniporsaat kutsumattomia vieraita vastaan. Ei tule nimittäin kukaan portista, on terästä ja avain pitää olla. Tulipalo ei siis huolettanut, vaan pitkätukat ja lättähatut.

Siihen kouluttaja, että kyllä palokunnalla on semmoiset hydrauliavaimet ja keinot että tullaan tarvittaessa vaikka sitten katosta läpi. Oli sitten oikea hätä tai hippi rotöstelemässä.

Rouvaa huolestutti sitten että pitäiskö portti pitää sittenkin auki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
Mitä arvon raati on mieltä voiko asialle tehdä mitään kun yläkerran naapuri on todella kova kantapää kävelijä ja kuulen jokaisen askeleen tasan tarkkaan missä tuolla yläkerrassa menee.
Hänellä on myös ilmeisesti koira jota juoksuttaa sisällä sekä heittelee jotain kovaa palloa sille jonka ääni kuuluu todella selvästi kun pallo pomppii pitkin kämppää.
Muutaman kerran tömähdys ollut niin kova, että lasit ovat vitriinissä helisseet.

Introverttinä en ole vielä viittinyt mennä naapuria pelottelemaan asiasta, mutta alkaa vähitellen menemään hermot kun tuota meteliä kuulee myös hiljaisuuden jälkeen.
Kerrostaloasujana mainitsisin jotain asiasta asiallisesti. Varsinkin jos hiljaisuuden jälkeen jatkuu melu.
Ei mitään anonyymejä lappuja postiluukusta vaan kasvotusten sinne ovelle, tämä ohje introvertin suusta.

Kerrostalossa asuessa silloin mainitsin liian äänekkäästä musiikista ja bassosta naapurille kohteliaasti ja melu loppui.
Sitten taas toisessa kerrrostalossa asuessa naapurissa oli joku semi-autisti kaveri joka ei pelasi pleikkarilla tai jotain ja ei edes vastannut ovikelloon koskaan kun yritti kertoa asiasta. isännöitsijälle mainitsin, mutta ei mitään muutosta asiaan.

Jostain syystä varsinkin joillakin kerrostalo-asujilla on luulo että asunnossa voi tehdä ihan mitä haluaa ja että kaikki omat äänet on elämisen ääniä.
Ihan sama mikä kellonaika on.
"Jos ne äänet ei haittaa minua, niin mitenkä ne voisi haitata ketään muutakaan"-asenteella.

Vituttaahan tuo jos näin hiljaisena pariskuntana viisaine lemmikkineen (kissat) elää hiljaisesti melkein kusi sukassa ja kuuntelee musatkin kuulokkeilla ajatellen kanssaihmisiä samalla kun seinänaapuri tekee mitä haluaa välittämästä mistään mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Piha kyllä on aidattu, mutta ne aidat on niin harvassa että tuo pieni koira pääsee niistä aidan raoista helposti läpi, ja sieltähän se juoksee. Ja kaiken lisäksi se ainoa aidatun pihan portti on myös useimmiten auki. Varmaan vaikuttaa asiaan myös se, että se tuon kyrpänaapurin vieressä oleva asunto on käsittääkseni tyhjillään, on ollut jo melkein vuoden.
Kauan sitten naapurin naapurissa oli koira joka haukkui pihalla aamusta iltaan. Omistajaa ei ilmeisesti pahemmin häirinnyt. Vaikka ilmeisesti kuitenkin ihan järjen ihminen. Äitipuoli sitten soitti lopulta että alkaa vähän riittää ja jos pitäis koiran sisällä. Homma toimi ja koiran pihalla pitäminen vähentyi.

Sitten joitain vuosia sitten yksi naapuri lähistöllä piti koiraansa tarhassa pihalla, ja sitä haukkumista aamusta iltaan... Koska itse olin ihan hyvissä väleissä ko. tapauksen kanssa. Itse asiassa ainoana naapurustossa tuolloin joka ei ollut missään riidoissa tuon kanssa.

Kun en itse kehdannut asiasta huomauttaa em. syistä johtuen, keksin laittaa hänen jo aikuiselle lapselleen anonyymiä spostia että kertoo isälleen että pitää koiransa hiljaa. Viesti meni perille ja räksytys loppui.

Itselläkin koiria/koira, jotka ovat itse kotona ollessa ja säiden salliessa aidatulla pihalla niin paljon kun huvittaa. Mutta yksikin rähinä, niin komennus sisälle.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Mitä arvon raati on mieltä voiko asialle tehdä mitään kun yläkerran naapuri on todella kova kantapää kävelijä ja kuulen jokaisen askeleen tasan tarkkaan missä tuolla yläkerrassa menee.
Hänellä on myös ilmeisesti koira jota juoksuttaa sisällä sekä heittelee jotain kovaa palloa sille jonka ääni kuuluu todella selvästi kun pallo pomppii pitkin kämppää.
Muutaman kerran tömähdys ollut niin kova, että lasit ovat vitriinissä helisseet.

Introverttinä en ole vielä viittinyt mennä naapuria pelottelemaan asiasta, mutta alkaa vähitellen menemään hermot kun tuota meteliä kuulee myös hiljaisuuden jälkeen.
Kotirauhanhäirinnästä käräjille lähteä ja katsoa kumpi voittaa? :D Sama homma rivarissa itsellä kun molemmat naapurit on kunnon kanta-astujia ja hiljaisuuden jälkeen ihan surutta jotain painavia huonekalujakin jyskytetään rakenteisiin. Hermo menee suht kireälle siinä vaiheessa kun saa töihin mennä muutaman tunnin pituisiksi jääneillä yöunilla, kun on vaan niin vaikea kävellä jyskyttämättä.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
321
Mitä arvon raati on mieltä voiko asialle tehdä mitään kun yläkerran naapuri on todella kova kantapää kävelijä ja kuulen jokaisen askeleen tasan tarkkaan missä tuolla yläkerrassa menee.
Hänellä on myös ilmeisesti koira jota juoksuttaa sisällä sekä heittelee jotain kovaa palloa sille jonka ääni kuuluu todella selvästi kun pallo pomppii pitkin kämppää.
Muutaman kerran tömähdys ollut niin kova, että lasit ovat vitriinissä helisseet.

Introverttinä en ole vielä viittinyt mennä naapuria pelottelemaan asiasta, mutta alkaa vähitellen menemään hermot kun tuota meteliä kuulee myös hiljaisuuden jälkeen.
Siinä on vaan sellainen perustavanlaatuinen ongelma että tuollainen kantaastuja ei tiedosta itse tekevänsä kävelyllään ääntä. Käyt sanomassa sille niin se saattaa muistaa asian viikon verran ja taas unohtuu. Olen ollut usein kantaastujien kanssa taloissa ja huomaa hyvin kuinka he eivät edes tiedosta asiaa.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Jos yläkerrassa tai naapureissa olisi kanta-astuja niin suunnittelisin kämpän vaihtoa.Ne ei todenäköisesti tule lopettamaan sitä meteliä.Ainoa mikä tohon auttaisi olisi kai joku _paksu_ matto.
 
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
138
Kerrostaloasujana mainitsisin jotain asiasta asiallisesti. Varsinkin jos hiljaisuuden jälkeen jatkuu melu.
Ei mitään anonyymejä lappuja postiluukusta vaan kasvotusten sinne ovelle, tämä ohje introvertin suusta.

Kerrostalossa asuessa silloin mainitsin liian äänekkäästä musiikista ja bassosta naapurille kohteliaasti ja melu loppui.
Sitten taas toisessa kerrrostalossa asuessa naapurissa oli joku semi-autisti kaveri joka ei pelasi pleikkarilla tai jotain ja ei edes vastannut ovikelloon koskaan kun yritti kertoa asiasta. isännöitsijälle mainitsin, mutta ei mitään muutosta asiaan.

Jostain syystä varsinkin joillakin kerrostalo-asujilla on luulo että asunnossa voi tehdä ihan mitä haluaa ja että kaikki omat äänet on elämisen ääniä.
Ihan sama mikä kellonaika on.
"Jos ne äänet ei haittaa minua, niin mitenkä ne voisi haitata ketään muutakaan"-asenteella.

Vituttaahan tuo jos näin hiljaisena pariskuntana viisaine lemmikkineen (kissat) elää hiljaisesti melkein kusi sukassa ja kuuntelee musatkin kuulokkeilla ajatellen kanssaihmisiä samalla kun seinänaapuri tekee mitä haluaa välittämästä mistään mitään.
Kiitos tästä!
Täytyy joku kerta kun taas kuulee oikein urakalla riehumista mennä ovelle kertomaan asiasta.
Asunnossa asuu kaksi henkilöä ja olen lähes varma, että vain toisen kävely sieltä kuuluu mulle alas.
Saa nähdä auttaako vai eikö ja jos auttaa kuinka pitkäksi aikaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
145
Mitä tehdä tilanteessa kun vastapäätä olevassa rivarissa asuu naapuri jonka koira on ulkona aika usein kesät talvet vapaana ja räksytää kaikelle mikä liikkuu? Just joku tuommoinen ärsyttävä mikroaaltouunin kokoinen koira josta ääntä lähtee ärsyttävän paljon, mutta mitään fyysistä uhkaa tuollaisesta karvapallosta ei ole ainakaan aikuiselle ihmiselle.

Joskus toisinaan läski koiran omistaja istuu siinä takapihalla itse ja yrittää komentaa tuota piskiään huutamalla mutta mitään vaikutusta tuolla ei ole tuohon rakkiin. Tähän asti on tullut vain ignoorattua koko rakki sekä omistaja tällaisena introverttina ja kun kävelee asunnon ovelta parkkipaikalle päin niin pikkuhiljaa räksytys lakkaa.

Muutaman kerran on tehnyt mieli karjua koiralle takaisin ja katsoa kumpi pelkää enemmän, mutta ei kehtaa kun se naapurikin istuu usein siinä takapihalla. Mikä helvetti siinä on että ihmiset ei osaa/jaksa kouluttaa noita koiriaan jos kerran rivarissa tai kerrostalossa asutaan näinkin lähellä, tai pistää niitä edes liekaan.

Yöaikaan sentään on hiljaista, mutta päivisin tuo koira kyllä haukkuu kaikki ohikulkijat. Eihän tuo siis jatkuvaa ole, mutta joinakin pahimpina päivänä tuo rakki räksyttää sen pari tuntia putkeen jostain syystä ja se kyllä kuuluu sisälle asti tänne vaikka on ovet ja ikkunat kiinni. Lievästi vittumaista kuunnella tuota silloin ja kissatkin on vittuuntunut eleistä päätellen. :D
Meidän naapuriin muutti urbaani pariskunta joka ei ymmärtänyt ettei pinseriä kannata päästää ulos vapaaksi. Alkoi reviirien valtaaminen naapurien pihoilla ja siitäpä äläkkä syntyi joka laantui kun kerroimme yhteiskuorolla että seuraava taho on sitten poliisi joka tulee ottamaan koiran haltuun jos ei aitausta tai kiinnipitämistä pihassa ala tapahtumaan. Alkoi tapahtumaan. Tapa oli siis tyypillinen laiskan pariskunnan tyyli jotka vähät välitti koiransa kouluttamisesta, eli ovi vaan auki ja koira ulos itse sisällä ollen välittämättä mitä rakki ulkona tekee. Monta kertaa oli jäädä auton alle kun juoksi hajujen perässä pitkin OKT-aluettamme. Kaikilla naapureillamme ei koiraa ole joten niitä se alkoi kahmimaan reviirikseen - eräässä onkin sitten vähän isompi hauveli ja sinne se erehyi muutaman kerran menemään mutta vingunnan saattelemana tuli takaisin :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
518
Rivarissa entisellä seinänaapurilla oli koiria, ja säännöllinen haukunta aamusta iltaan pihalla vitutti huolella. Muuttivat pois, ja muutaman vuoden onkin saanut asustella rauhassa - tähän viikkoon asti. Nykyinen naapuri vaikuttaa hankkineen nyt piskin, ja parina iltana on räksytys kuulunut pihalta. Tänä aamuna heräsinkin siihen, tosin ei oikein voi valittaa kun kello oli jo puoli kymmenen

Omakotitaloa rouvan kanssa ollaan katselemassa, yksi kriteereistä on, ettei naapurustossa kuulu räkytystä. Lupien ja verojen taakse joutaisivat.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
950
Mikä tämä legendaarinen kanta-astuja nyt siis on? En minä ainakaan varpaillani hiippaile. Tietääkseni melua ei kuulu, koska en ole ylipainoinen. Millainen askel pitää tehdä, että se kuuluu alakertaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 659
Mikä tämä legendaarinen kanta-astuja nyt siis on? En minä ainakaan varpaillani hiippaile. Tietääkseni melua ei kuulu, koska en ole ylipainoinen. Millainen askel pitää tehdä, että se kuuluu alakertaan?
Astua niin että kantapää kajahtaa lattiaan. Ite sitä ei varmaan huomaa mutta naapurit kyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Mikä tämä legendaarinen kanta-astuja nyt siis on? En minä ainakaan varpaillani hiippaile. Tietääkseni melua ei kuulu, koska en ole ylipainoinen. Millainen askel pitää tehdä, että se kuuluu alakertaan?
Voin vastata vain omasta puolestani. Exä teki kolmivuorotyötä, ja silloin kun se röhnötti sängyssä lataamassa itseään, niin itse pyrin olemaan mahdollisimman hiljaa. Eli kävelin suunnilleen varpaillaillani, opin jokaisen narisevan kohdan lattiassa pitkin kämppää välttäen niitä. Enkä ole edes ylipainoinen. Ovien kolisteluja opin myös välttämään, sekä kaikenlaiset muut äänet mitä nyt voi välttää kohtuudella.
Tästä tavasta en ole vieläkään oppinut pois vaan liikun kuin aave hiljaisuudessa...
 
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
138
Kanta-astujat ilmeisetsi astuvat voimakkaasti silleen, että kantapää osuu ensimmäisenä lattiaan voimakkaasti.
Itse vältän tuota vitullista tömistelyä enemmän astumalla päkijöillä johon olen tottunut eikä mielestäni omasta kävelystä kämpässä pitäisi aiheutua haittaa alakertaan.

Tänään jälleen yläkerran naapuri veteli sellasta vitun rallia koiransa kanssa tuolla yläkerrassa, että odotin vain millon se tulee alas sohvalle mun syliin.
Heittelin itse palloa kattoon ja kolkutin vesiputkea vastaukseksi, mutta eipä tämä mitään siihen noteerannut.
Saa nähdä minkälainen läski jörö sieltä tulee ovelle kun saan aikaseksi mennä kaverille huomauttamaan hieman asiasta.
Vaikuttaa ainakin siltä, että häntä ei paljoa tunnu kiinnostavan mitä tuolla tekee.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Meillä on naapurissa todella paha kanta-astuja. Hänen alapuolellaan ei asu kukaan. Asumme vanhassa puutalossa, jonka voisi luokitella rivitaloksi. Asumme seinän toisella puolella ja hänen kantakävelynsä kuuluu meille, tai ne tömähdykset. Ei itseäni häiritse, koska hän ilmeisesti käyttää villasukkia tms. suurimman osan ajasta tai sitten hän on vaan paikallaan.

Voisin kuvitella, että alakerrassa asuvaa saattaisi asia häiritä.

Taidan tosin itsekin olla kanta-astuja, kun koko lapsuuden asunut okt:ssa. Jos kerrostaloon, niin täytyy valita ylin kerros :cigar2:;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 659
Mulla oli yhdessä kämpässä alakerrassa kanta-astuja ja se kuuluin mun kämppään, eli yläpuolelle todella selkeästi. Päiväelämää ei tietenkään haitannut, mutta yöllä kun yritti nukkua ja pää tyynyssä niin kumina kantautui todella hyvin korviin eikä meinannut saada nukutuks.
Alakerrassa asui ainakin kolme eri perhettä, mutta vai yksi henkilö kaikista oli kanta-astuja.
 
Liittynyt
25.04.2019
Viestejä
115
Väittäisin enemmänkin että nuo kanta-astujat ovat sellaisia laiheliineja. Lihavammalla kaverilla on varmasti sitä läskiä siellä jalanpohjassakin vaimentamassa ja ei ne sen ison massan kanssa kovin terhakkaasti pääse liikkumaan muutenkaan. Ainakin tämä oman sample size 1 perusteella. Yliopiston kaveri jonka painoindeksi oli varmaan 15. Kantakävelijä pahimmasta mahdollisesta päästä. Yksinkertaisesti kävelytyyli oli sellainen hyppivä ponnahtelu jossa tullaan aina kantapään pohja edellä maahan. Kerran sanoin että eivätkö naapurit valita kun kävelet niin että seinät tärisee? Vastaus oli vaan että ei ole kukaan valittanut... Eli aina kannattaa käydä sanomassa. Sama juttu jos siellä on joku rakki äänessä koko ajan. Ei se itsestään lopu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
82
Yläkertaan muuttanut uusien asukkaiden mukana uusi pyykkikone. Linkouksen aikana kuulostaa siltä kuin pesukone olisi pahasti vinoon asennettu ja varmaa vieläpä seinään kiinni. Hirvee hakkaus kuuluu linkouskierron ajan, ihme ettei ole paennut vielä kylppäristä ulos. Toivottavasti ymmärtävät tasapainottaa pesukoneen, muuten pitänee mennä neuvomaan. Luulisi nyt että asukasta itseäkin häiritsisi tuollainen taikka pelottaisi että laite menee rikki tai aiheuttaa vahinkoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Yläkertaan muuttanut uusien asukkaiden mukana uusi pyykkikone. Linkouksen aikana kuulostaa siltä kuin pesukone olisi pahasti vinoon asennettu ja varmaa vieläpä seinään kiinni. Hirvee hakkaus kuuluu linkouskierron ajan, ihme ettei ole paennut vielä kylppäristä ulos. Toivottavasti ymmärtävät tasapainottaa pesukoneen, muuten pitänee mennä neuvomaan. Luulisi nyt että asukasta itseäkin häiritsisi tuollainen taikka pelottaisi että laite menee rikki tai aiheuttaa vahinkoja.
Uudessa koneessa kuljetustuet paikallaan:lol:
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Luulisi nyt että asukasta itseäkin häiritsisi tuollainen taikka pelottaisi että laite menee rikki tai aiheuttaa vahinkoja.
En laskis tuon varaan, ihmiset ei vaan monesti edes tajua että siinä on jotain väärin kun se kone heiluu, hytkyy, kolisee ja kulkee pitkin kylppäriä. Tai ainakaan ne ei tajua sitä että se on yleensä helposti fiksattavissa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Vaimo on tuollainen 40-kiloinen kanta-astuja. Töminä meillä kotonakin on melkoinen, alakerrassa kuuluu varmasti. Joskus tuosta oli puhetta, eikä hän osaa kävellä millään muulla tavalla. Itse liikun kissamaisen sulavasti, eikä töminaa kuulu yhtään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
271
Yläkertaan muuttanut uusien asukkaiden mukana uusi pyykkikone. Linkouksen aikana kuulostaa siltä kuin pesukone olisi pahasti vinoon asennettu ja varmaa vieläpä seinään kiinni. Hirvee hakkaus kuuluu linkouskierron ajan, ihme ettei ole paennut vielä kylppäristä ulos. Toivottavasti ymmärtävät tasapainottaa pesukoneen, muuten pitänee mennä neuvomaan. Luulisi nyt että asukasta itseäkin häiritsisi tuollainen taikka pelottaisi että laite menee rikki tai aiheuttaa vahinkoja.
Mulla oli vähän samanlaista ongelmaa. Ongelma ratkesi vasta kun naapuri muutti pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Yläkertaan muuttanut uusien asukkaiden mukana uusi pyykkikone. Linkouksen aikana kuulostaa siltä kuin pesukone olisi pahasti vinoon asennettu ja varmaa vieläpä seinään kiinni. Hirvee hakkaus kuuluu linkouskierron ajan, ihme ettei ole paennut vielä kylppäristä ulos. Toivottavasti ymmärtävät tasapainottaa pesukoneen, muuten pitänee mennä neuvomaan. Luulisi nyt että asukasta itseäkin häiritsisi tuollainen taikka pelottaisi että laite menee rikki tai aiheuttaa vahinkoja.
Pitäisikin vissiin pestä 60C pyykkiä vaikka tänä iltana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Uudessa koneessa kuljetustuet paikallaan:lol:
Myin joku vuosi sitten "mökki"käytössä olevan pesukoneen eteenpäin ja laitoin siihen tuet takaisin paikoilleen. Vanhalle isännälle, joka nouti, näytin vielä että tuossa on nuo kirkuvan punaiset tuet sitten laitettuna. Menee joku kuukausi ja isännän mamma soittaa/tekstaili, kun "uus kone pitää hirveetä ääntä". Kysyin sitten, että onko kuljetustuet pois. Radiohiljaisuutta siitä asti :D
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
71
Joissakin LG:n pesukoneissa vuosia sitten pultit, joilla painot oli kiinnitetty löystyivät ja kone alkoi pitämään järkyttävää meteliä. Tyyppivika. Tuollainen kone kuurolla naapurilla olisi epämieluisa yhdistelmä.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
Ennekkin avautunut samasta aiheesta, mutta avaudutaan uudelleen.

Alakerran, ilmeisen työtön, naapuri vituttaa. Valvoo pitkälle yöhön ja metelöi kavereidensa kanssa. Sitten luonnollisesti päivät nukkutaan että jaksaa taas yöllä meluta. Tänään lepäsi ihan huolella, kun klo 13.40 lävähti musat soimaan. Ei vittuttanut aikaisemmin niin pahasti kun olin lomautettuna. Valvoin ittekkin yötä myöden mutta kuulokkeet päässä, en häirinnyt muita naapureita, enkä kuullut tuon yhden jallajala musiikka. Nyt vittuttaa ihan huolella kun pitäisi aamulla ennen seiskaa herätä, tosin etätöissä pääasiassa että vähän voi liukua. Silti maailma pitkälti pyörii 8-16, eli pakko vain herätä.
Pitää varmaan alata nousemaan ylös 6.55, ehtii laittaa kaikki pyykkikoneet,tiskikoneet päälle ja kolistella keittiössä aamupalaa heti 7.00. Yläkerran naapuri kyllä lähtee duuniin jo ~6.30, joskus sieltä joku putoavan kahvilusikan ääni kuuluu. Varmaan kehtaa itekkin meluta aikaisemmin.

Taidan perkele laittaa työpuhelimeen viikonloppuvastaajan päälle, jääpalakoneen käyntiin ja lähteä Alkoon
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ennekkin avautunut samasta aiheesta, mutta avaudutaan uudelleen.

Alakerran, ilmeisen työtön, naapuri vituttaa. Valvoo pitkälle yöhön ja metelöi kavereidensa kanssa. Sitten luonnollisesti päivät nukkutaan että jaksaa taas yöllä meluta. Tänään lepäsi ihan huolella, kun klo 13.40 lävähti musat soimaan. Ei vittuttanut aikaisemmin niin pahasti kun olin lomautettuna. Valvoin ittekkin yötä myöden mutta kuulokkeet päässä, en häirinnyt muita naapureita, enkä kuullut tuon yhden jallajala musiikka. Nyt vittuttaa ihan huolella kun pitäisi aamulla ennen seiskaa herätä, tosin etätöissä pääasiassa että vähän voi liukua. Silti maailma pitkälti pyörii 8-16, eli pakko vain herätä.
Pitää varmaan alata nousemaan ylös 6.55, ehtii laittaa kaikki pyykkikoneet,tiskikoneet päälle ja kolistella keittiössä aamupalaa heti 7.00. Yläkerran naapuri kyllä lähtee duuniin jo ~6.30, joskus sieltä joku putoavan kahvilusikan ääni kuuluu. Varmaan kehtaa itekkin meluta aikaisemmin.

Taidan perkele laittaa työpuhelimeen viikonloppuvastaajan päälle, jääpalakoneen käyntiin ja lähteä Alkoon
Sen sijaan, että alat perseilemään niin tee aina valitus isänöitsijälle ja poliisille, kun mekastavat.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
Sen sijaan, että alat perseilemään niin tee aina valitus isänöitsijälle ja poliisille, kun mekastavat.
Ei enää jaksa. Molempia tehnyt ihan tarpeeksi. Poliisi ei yleensä ehdi muilta kiireiltään, tai sitten ei vain kiinnosta. Isännöitsijälle kun ilmoittelee niin pitäisi olla suunnilleen excel raportti kuvineen/äänineen. Väitti kertaalleen lähettäneen muistutuksen säännöistä, kaikilla "yleisimmillä" kielillä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Koita saada muutama naapuri valitukseen mukaan, niin isännöitsijäkin alkaa kiinnostumaan.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ei enää jaksa. Molempia tehnyt ihan tarpeeksi. Poliisi ei yleensä ehdi muilta kiireiltään, tai sitten ei vain kiinnosta. Isännöitsijälle kun ilmoittelee niin pitäisi olla suunnilleen excel raportti kuvineen/äänineen. Väitti kertaalleen lähettäneen muistutuksen säännöistä, kaikilla "yleisimmillä" kielillä.
Oletko taloyhtiön hallitukseen ollut yhteydessä?
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 876
kerrostalon ihanuuksia. Musiikkia saa soittaa 8h päivässä ja yöllä normaali volumella, sen yli kun menee niin katsotaan häirinnäksi. Yö aikanakin normaali puheääni ja radio saa kuulua seinien läpi jos on vanha talo mistä se helposti kuuluu. Pesukoneita saa pyörittää yöaikaan kaikkea saa tehdä mikä kuuluu ihmisen normaali arkeen.

Häirintää vasta kun yöllä soi musat täysillä ja tai huudetaan asunnossa kurkku suoralla.

ite pien makkarissa lattiatuuletinta humisemassa, peittää hyvin kaikki naapureista kantautuvat äänet allensa. nukuttaakin hyvin tasainen humina + korvien tinnitys ei kuulu
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
968
Koita saada muutama naapuri valitukseen mukaan, niin isännöitsijäkin alkaa kiinnostumaan.
Juurikin näin. Otat vähän aikoja ylös kun se kaveri siellä hiljaisuuden aikana metelöi ja sitten haet siihen parin naapurin allekirjoitukset että vahvistavat että meteliä on ollut niinä aikoina. Tuollasen kun viet isännöitsijälle niin sillä on aivan helvetisti enemmän painoarvoa ja varmasti alkaa tapahtumaan.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
Se tässä onkin pahin, että se alakerran meteli ei kantaudu kun mun kämppään. Ehkä alakerran seinänaapureillakin olohuoneessa voi jotain kuulua.

Hallitus on täynnä sen verran viherpunaa että ei kannata edes yrittää. Justiinsa antoivat kokouksessa jollekkin "taivaanrannanmaalarille" luvan tehdä joku teos päätyseinään. Pankin kanssa on jo neuvottelut käyty yleisellä tasolla, saisin lainaa 100k€ sen kummemmin ihmettelemättä. Laittaa sitten tän vuokralle, tai myyntiin ja velkaa saisi vielä enemmän.

Edit: Ilmeisesti yläkerran naapuri myyny kämppänsä pois. Siellä tehdään remppaa. Vanhoja keittiönkalusteita kannettiin ulos kun just kaupasta tulin. Tänään saavat meluta ihan rauhassa. Mulle tuli "äkkilähtö" puolitutun 40-vuotispäiville. Viinaakin on kaapissa.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Omakotitaloa rouvan kanssa ollaan katselemassa, yksi kriteereistä on, ettei naapurustossa kuulu räkytystä. Lupien ja verojen taakse joutaisivat.
Saa olla koiria vaikka koko kennel, ei mulla kuulunut omiksessa mitään, vaikka pikkutontilla ja molemmin puolin sekä vastapäätä koiria. Yhteensä 6. Kannattaa panostaa vissiin ikkunoihin ja oviin. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MrM

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Saa olla koiria vaikka koko kennel, ei mulla kuulunut omiksessa mitään, vaikka pikkutontilla ja molemmin puolin sekä vastapäätä koiria. Yhteensä 6. Kannattaa panostaa vissiin ikkunoihin ja oviin. ;)
Mikäli rauhallisen ajan viettäminen pihalla ei kiinnosta.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 876
okt lähiössä kesäisin se jatkuva ruohonleikkuri pärinä tai joku muu puska leikkuri huutaa vuoronperään jollakin puolella. vähäiseksi jää rauhallisen ajan viettäminen pihalla
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Tai sitten on wanha kone, meilläkin oli aikoinaan sellainen 20-30 vuotta vanha mikä lingotessa lähti joka kerta liikkumaan sen mitä johto ja letkut antoi myöden. Liian vähän oli painoja koneessa.
Vanhemmilla oli vanha kone kahden kaapin välissä, jos liikkui kaappia vasten tärisemään niin pauke oli aikamoista.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Mm. Itse en pidä myöskään tuosta nykyajan okt-lähiömeiningistä, joka eroaa rivitalosta puolen metrin hajuraolla naapureiden välillä.
Kun tonttitarjonta on mitä on niin johonkin kuitenkin pitää rakentaa. Ruohonleikkaus ei juuri häiritse jos sitä naapuri ei aloita aamuaikaiseen tai iltamyöhään. Sen sijaan trampoliini ja kolme sisarusta + naapuruston lapset sinne niin melua riittää 8-20 välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Saa olla koiria vaikka koko kennel, ei mulla kuulunut omiksessa mitään, vaikka pikkutontilla ja molemmin puolin sekä vastapäätä koiria. Yhteensä 6. Kannattaa panostaa vissiin ikkunoihin ja oviin. ;)
Kannattaa myös panostaa ilmastointiin kesällä kun ei voi pitää ovia tai ikkunoita auki.Tuossa vähän matkan päässä kylällä on pari ok -taloa vierekkäin joissa molemmissa on useampi räksyttäjä ulkohäkissä,vierestä menee kevyenliikenteenväylä ja aina kun joku kulkee ohitse niin alkaa helvetinmoinen räkytys johon kaikki yhtyy.Onneksi on sen verran kaukana (4-500 m)ettei minua häiritse,mutta jos vieressä asuisi niin hermot menisi.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Yläkerran ketjupolttava yh-mamma muutti pois joskus viime vuoden puolella ja tilalle on loppuvuodesta muuttanut joku aasialainen yksilapsinen perhe.
Niiden muksu on ehkä 1-2v ja ilmeisesti perheessä ei ole minkäänlaista arjen rytmiä koska leikit jatkuvat helposti aamu 2-4 välille. Eli paljaalla lattialla tiputellaan kovia leluja jolloin möykkä kuuluu juuri sopivasti vain tähän asuntoon mikä tarkoittaa että isännöitsijällä ei kauheasti kiinnostele yhteydenotot. Olen pari kertaa käynyt ovellakin koputtelemassa mutta ovisilmästä kurkkimisen lisäksi asialla ei ole ollut mitään vaikutusta. Puhettanikaan ne eivät tunnu ymmärtävän, vaikka olen yrittänyt kommunikoida neljällä eri kielellä.
Kiva painua duuniin tunnin tai parin yöunilla.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
176
Muuten aika ok naapurusto, mut tokihan aina yks mätämuna löytyy. Ärsyttävin piirre lienee tuo kissan vapaana pito ja muutenhan se ei haittaisi, mutta kun se pirulainen pitää terassia ja autokatosta hiekkalaatikkonaan.
Asiasta toki huomautettu useamman kerran, mutta ilmeisesti otti ainakin toinen osapuoli vain itseensä, kun moisesta viitsitään valittaa.
Oikeastaan enää muuta tehtävissä kuin yrittää loukuttaa/saada jotenkin katti kiinni ja viedä eläinsuojaan. Jos ei muuta, niin luulis ainakin v*tuttavan hakea sitä sieltä ja maksaa joku 50e per kerta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Muuten aika ok naapurusto, mut tokihan aina yks mätämuna löytyy. Ärsyttävin piirre lienee tuo kissan vapaana pito ja muutenhan se ei haittaisi, mutta kun se pirulainen pitää terassia ja autokatosta hiekkalaatikkonaan.
Asiasta toki huomautettu useamman kerran, mutta ilmeisesti otti ainakin toinen osapuoli vain itseensä, kun moisesta viitsitään valittaa.
Oikeastaan enää muuta tehtävissä kuin yrittää loukuttaa/saada jotenkin katti kiinni ja viedä eläinsuojaan. Jos ei muuta, niin luulis ainakin v*tuttavan hakea sitä sieltä ja maksaa joku 50e per kerta.
Jos ei omistaja puhetta kuuntele niin kissa kiinni ja eläinsuojaan. Tuskin se montaa kertaa viitsi maksaa kissastaan.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
Asiaton käytös
Muuten aika ok naapurusto, mut tokihan aina yks mätämuna löytyy. Ärsyttävin piirre lienee tuo kissan vapaana pito ja muutenhan se ei haittaisi, mutta kun se pirulainen pitää terassia ja autokatosta hiekkalaatikkonaan.
Asiasta toki huomautettu useamman kerran, mutta ilmeisesti otti ainakin toinen osapuoli vain itseensä, kun moisesta viitsitään valittaa.
Oikeastaan enää muuta tehtävissä kuin yrittää loukuttaa/saada jotenkin katti kiinni ja viedä eläinsuojaan. Jos ei muuta, niin luulis ainakin v*tuttavan hakea sitä sieltä ja maksaa joku 50e per kerta.
Aselupa (Aseenkantolupa) maksaa 90€. Halvin 12. cal. haulikko käytettynä >100€. Skeet/trap panokset, halvimmillaan, ~10c/laukaus
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Aselupa (Aseenkantolupa) maksaa 90€. Halvin 12. cal. haulikko käytettynä >100€. Skeet/trap panokset, halvimmillaan, ~10c/laukaus
Ideasi oli nähtävästi jo huonosti havaittu. Suomessahan ei aselupia jaella nykyään juuri mitenkään, ja nekin ketkä onnistuvat sellaisena saamaan, niin lupa on väliaikainen. Toisekseen on laissa määritelty etäisyys kuinka lähellä asutusta saa ampua.

Itsehän pidän naapureiden valitettavan harvoista kissoista, jotka liikkuvat vapaana. Ovat kai leikattuja, kun en ole huomannut mitään kuseskelua nurkissa. Pitävät huolen rotista ja hiiristä varsin tehokkaasti.

Nyt välillä kun on ollut melkein sentti lunta maassa, niin on noita tassun jälkiä näkynyt munkin pihalla:)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Muuten aika ok naapurusto, mut tokihan aina yks mätämuna löytyy. Ärsyttävin piirre lienee tuo kissan vapaana pito ja muutenhan se ei haittaisi, mutta kun se pirulainen pitää terassia ja autokatosta hiekkalaatikkonaan.
Asiasta toki huomautettu useamman kerran, mutta ilmeisesti otti ainakin toinen osapuoli vain itseensä, kun moisesta viitsitään valittaa.
Oikeastaan enää muuta tehtävissä kuin yrittää loukuttaa/saada jotenkin katti kiinni ja viedä eläinsuojaan. Jos ei muuta, niin luulis ainakin v*tuttavan hakea sitä sieltä ja maksaa joku 50e per kerta.
Teepä silleen kuin itse tein (kuulin tämän kaverilta joka oli myös tehnyt ja hyväksi havainnut). Eli tosiaan jos katti ruikkii pihalle ym. niin kannattaa tosiaan loukuttaa. Mutta sitten kun on loukussa, kaada ämpäri jääkylmää vettä päälle. Kissa ei tästä vahingoitu mutta muistaa kyllä minne ei kannata enää tulla. Toimi itsellä hyvin kun sain naapuruston terrori-kissan tuolleen kiinni. Vettä päälle ja sitten luukku auki ja vapaaksi - kissa luimisteli ja mateli pihalta pois, eikä tullut enää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 193
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom