Miten omaperäinen vasta-argumentti. Ihan yllätyin, että joku tuo esiin ajatuksen "jos ei miellytä, muuta pois".
Hyvä, että minun "perkeleen naapurini" ei sinun elämistäsi haittaa. Silloin on tosi kätevä huudella norsunluutornistaan, jos itse saa nukkua rauhallisesti.
Näissä jutuissa tulee poikkeuksetta esiin se sama asenne kuin vaikkapa se, että koulukiusaustapauksissa kiusattu saa muuttaa.
Nythän puhutaan siitä, mitä yöllä tapahtuu. En minä ole mitenkään normaalia herkempi. Ei minua päiväsaikaan tuo haittaa millään tavoin.
Onko jengi kautta linjan oikeasti niin mulkkua, että nämäkään puolustelijat eivät hetkeäkään mieti käytöksensä seurausta muille?
Ja miksi oletusarvoisesti näissäkin keskusteluissa on se asenne, että ne muista piittaamattomat mölyapinat sitten ovat niitä, jotka kerrostaloasumiseen erityisen hyvin soveltuvat?
Lähinnä se, että ihmiset saa elää normaalia elämää. Meille ilman kunnon todistelua olet vanha mummo, joka kerrostalokyttää naapureita ja vaatii täydellistä elämistä sääntöjen mukaan - niiden taloyhtiön sääntöjen ja omakeksimien sääntöjen.
Nyt kannattaa keskustella hyvässä hengessä naapureiden kanssa. Itse asun kerrostalossa ja naapureiden äänet väheni, kun remppasin asuntoa ja laitoin yli keskihintaista askeleristysmattoa laminaatin/vinyylin väliin. Tämä vaan maksaa sinulle paljon, mutta kannattava hankinta. Myös suljettu MDF-ovi pitää meluja kivasti loitolla. Nyt suurimmat melut tulee ulkoa.
Mamu-naapuri lähtee viideltä raksalle, kirjoitan tätä viestiä tietokoneellani, jossa olen äänet päällä, mutta kuitenkin hiljemmalla. Ajattelin käydä suihkussa kohta. Kyllä täältä norsuunluutornista tuntuu, että olet normaalia herkempi.
Naapureina samassa rapussa on mm. sairaanhoitaja, joka on vuorotöissä ja eläkeläisiä ja yritin tuoreimmalle seinänaapurillekin antaa numeroni, mutta tämä nähtävästi tulkittiin flirttailuyritykseksi ja hän nyt välttelee minua. Kyllä minä silti suosittelen, että avaat jonkun yhteyskanavan, jossa kerrot asiallisesti, että kuulet heidän ääntelynsä ja nyt vituttaa.
Täällä ollaan hiljaisuuden aikaan tavallista hiljempaa, mutta ei täyden hiljaisuuden vallassa. Poikkeuksena on jos on kotibileet tai katsotaan jotain elokuvaa, mutta tätäkin tapahtuu lähinnä nyt pe/la-yönä, ettei kenenkään työt häiriinny.
Sinun kirjoittelussa on vaan se, että et näytä aktiivisesti tekevän asialle mitään. Täällä vaan huutelet. Jotenkin pitäisi jokaisen pystyä elämään omaa normaalia elämäänsä häiritsemättä muita, mutta nyt melkeen mennään sen normaalin elämän rajoittamisen puolelle. En itse näkisi, että yökeskustelua pitäisi rajoittaa, mutta voisivat ottaa muut huomioon käymällä sitä keskustelua hiljempaa.
Meillä on muuten täällä ideaalitaloyhtiössä eräs entinen asukas pariinkiin otteeseen mennyt psykoosiin rappukäytävässä ja huudellut siellä kovalla äänellä milloin mihinkin aikaan. Tästä asukkaasta oli aiheellista päästä eroon, mutta siinäkin meni kuukausia ja vuokraisäntä lopulta hänet savusti ulos, kun uhkailimme huoneiston haltuunottamisella. Ja ei olisi jäänyt uhkailuksi, mutta siinä olisi taas mennyt kuukausia ja kuukausia.. Jos nyt haluat naapureistasi eroon mielestäsi aiheellisesti, niin nämä pyörät pyörivät hitaasti ja sille pitäisi tehdä jotain koko ajan ja ei ne sieltä lähde ollenkaan, vaikka huudattaisivat teinipoppia täysillä sinun kiusaksesi seuraavat pari kuukautta.