Perkeleen naapurit.

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Tuleeko jollain mieleen mistä vitun toiminnasta tommonen täsmälleen samanlainen ääni voisi kuvitella syntyvän, kuin vetäisi keittiön pöydän ääressä olevan puisen tuolin taaemmaksi istuakseen siihen tai työntääkseen sen takaisin paikoilleen? Kuulunu nyt ihan helvetisti viime aikoina välillä. Esim. kerran alko joskus 6 maissa aamulla, toistui noin 5-20 s välein ja kesti non-stop 2-3 tuntia. Tänään kun tuli kotiin nelisen tuntia sitten, niin jatkunut koko vitun ajan. Ei toistu täysin samanlaisena, vaan on muuntelua, eli tuskin on koneen tuottama. Hyvinkin samanlainen ääni myös, kun niistä helvetillisistä kylppärin peilikaapin ovista, missä on tappisaranat alhaalla ja ylhäällä, alkaa parin vuoden käytön jälkeen kuulumaan. Jumalatauta kun yhdessä kertsissä niitä kuulu läpi päivän joka suunnasta, painottuen aamuun ja iltaan. Mutta meidän talossa niitä ei ole. Tuo kuulostaa ihan siltä, kun joku vetäisi n. 0,3-0,5m matkan jotain narisevaa, painavahkoa ja puista lattialla. Mutta eihän kukaan terveiden kirjoissa oleva tuntikausia putkeen siirtele harvase päivä jotain tuolia tai muuta huonekalua, joten mieleen tulee esim. joku harrastustoiminta, esim. lasten puuhastelu, mistä voisi kuulua samanlainen ääni. Tuleeko mitään vaihtoehtoja mieleen? Jotkut kangaspuut, tai mitä muuta?
Saa nähdä loppuuko tänä yönä ollenkaan. Koko ajan vaan jatkuu. Tulee mieleen, että voisiko tuulella olla jotain tekemistä asian kanssa? En kyllä millään keksi, että miten? Näyttäis tuulevan aika kovasti läpi yön, joten saa nähdä.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
242
Saa nähdä loppuuko tänä yönä ollenkaan. Koko ajan vaan jatkuu. Tulee mieleen, että voisiko tuulella olla jotain tekemistä asian kanssa? En kyllä millään keksi, että miten? Näyttäis tuulevan aika kovasti läpi yön, joten saa nähdä.
Voiko oksa osua tuulessa heiluessa seinään tai kattoon, mistä tulisi kyseinen ääni?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Pitääpä pois sulkien katsoa talon ympäriltä seuraavan kerran, kun pyörin ulkona, mutta luulen, että ei. Ei taida olla puita niin lähellä, eikä tuo oikein sellaiselta kuulostakaan.

Nyt alkaa kyllä vähän tuntua sekin vaihtoehto mahdolliselta, ettei tuota ehkä kyllä kukaan ihminen tee, kun jatkuu non stoppina jo varmaan viidettä tai kuudetta tuntia. Hyvin vaikea esim. kuvitella vanhempaa, mikä antaisi lapsensa aiheuttaa noin pitkiä aikoja kerrostalossa tuollaista häiriötä, ja nyt kello jo yli kympin illalla. Ja tämä ei tosiaan ole mikään hampuusiluukku, vaan talossa asuu lähinnä ns. parempiosaista porukkaa. Tosin ei sillä, että se välttämättä olisi tae yhtään mistään, mutta todennäköisyyksiä ruuvaa siihen suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Saa nähdä loppuuko tänä yönä ollenkaan. Koko ajan vaan jatkuu. Tulee mieleen, että voisiko tuulella olla jotain tekemistä asian kanssa? En kyllä millään keksi, että miten? Näyttäis tuulevan aika kovasti läpi yön, joten saa nähdä.
Voisko olla joku tulo-/poistoilmapelti rikki/irti, ikkunapelti tai vastaava tai jopa ihan nyt kun lämmityskausi alkaa, niin kiertovesipumppu, säätöventtiili jne. Onhan noita. Huolto, talonmies, vuokranantaja tmv, onhan noita. Todella vaikea langan täältä päästä arvuutella...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Voisko olla joku tulo-/poistoilmapelti rikki/irti, ikkunapelti tai vastaava tai jopa ihan nyt kun lämmityskausi alkaa, niin kiertovesipumppu, säätöventtiili jne. Onhan noita. Huolto, talonmies, vuokranantaja tmv, onhan noita. Todella vaikea langan täältä päästä arvuutella...
Meillä on huoneistokohtaiset ilmanvaihtokoneet ja ulos katolle menee joka kämpästä suoraan ylöspäin kaksi putkea: raitisilma ja jäteilmaputki. Katolla taitaa siis kait olla kaksi mustaa tötsää per huoneisto ja siihen liittyvä ilmanvaihto. Enempää en tiedä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Tuossa. Laitoin puhelimen kiinni seinään. Tuli nyt vähän tahattomasti mukaan tuo IV-koneen tasainen suhina/hurina, kun sattui olemaan seinän toisella puolella. Mutta tuossa alkupuolella yksi narina ja vähän myöhemmin toinen vaimeampi.


Volat saa laittaa aika kovalle, että vastaa liveääntä.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
157
Tuossa. Laitoin puhelimen kiinni seinään. Tuli nyt vähän tahattomasti mukaan tuo IV-koneen tasainen suhina/hurina, kun sattui olemaan seinän toisella puolella. Mutta tuossa alkupuolella yksi narina ja vähän myöhemmin toinen vaimeampi.


Volat saa laittaa aika kovalle, että vastaa liveääntä.
En kuullu mitään, mut mulla meni just lentokone yli;)
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
875
Eräässä lomakämpässä majailin aikoinaan ja tyhjän naapurikämpän parvekkeella oli markiisi sidottuna lähelle parvekkeen kaidetta, joka hakkasi tuulessa sinne rakenteisiin.
Meinasi ajaa raivohulluksi ja alakerran ns. talotoimisto sai suoraa suomalaista palautetta.
Kävivät kiitettävän nopeasti korjaamassa tilanteen enne ruumiita.
Summasummarum...
Eli olisiko jonkun parvekkeella joku härveli tuulen riepoteltavana?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Kova äänihän toi ei ole, maks. semmonen joku 30-40 dB, mutta kun alkanu kuuluu tolleen ihan puskista ja tulee tuntikausia tykityksenä, niin kyllä häiritsee.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Eräässä lomakämpässä majailin aikoinaan ja tyhjän naapurikämpän parvekkeella oli markiisi sidottuna lähelle parvekkeen kaidetta, joka hakkasi tuulessa sinne rakenteisiin.
Meinasi ajaa raivohulluksi ja alakerran ns. talotoimisto sai suoraa suomalaista palautetta.
Kävivät kiitettävän nopeasti korjaamassa tilanteen enne ruumiita.
Summasummarum...
Eli olisiko jonkun parvekkeella joku härveli tuulen riepoteltavana?
Tuota oon miettiny. Ihan mahdollinen. Mitään selvää havaintoa talon ulkopuolelta noilla parilla partsilla omani lisäksi ei tosin oikein näy.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 632
Kova äänihän toi ei ole, maks. semmonen joku 30-40 dB, mutta kun alkanu kuuluu tolleen ihan puskista ja tulee tuntikausia tykityksenä, niin kyllä häiritsee.
Niin, ei äänen tarvitse olla voimakas aiheuttaakseen ärsytystä. Meille kuuluu jonkun naapurin keskusilmanvaihto, kun kokkatessa laittaa liesituulettimen täysille. Se humina kulkeutuu jotain kautta sohvalle. Siinä Salkkareiden aikaan monesti. Ei se minua varsinaisesti häiritse. Siellä on laakeririkkoinen puhallin joka ois korjausta vailla. Mietin vaan joka kerta millon hän itse ilmoittaa ongelmasta isännöitsijälle minun lisäksi. Saisi uuden puhaltimen niin kuin mekin. Pitäähän se ääntä pienemmilläkin kierroksilla, niiin luulis ärsyttävän.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
aamulla joku pitkä tukka paineli summeria seittemältä. Kkuuntelin raukan vinkumista taais iltapäivän. Itselläkin ollut sekopäisiä puolisoita, joten annoin olla. sanunasta tullessa poliisit raahhasivat pojan pois. Toivottavasti kaikki järjestyy ja ei ota tavaksi tulla hakkaamaan summerita. Normaalisti olen aika tiukka mokomien suhteen, mutta näin nuoren itseni siinä. Joku muu soitti poliisit.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
875
Ihan täysin offtopiccia,eli ei niin perkeleellisiä naapureita, mutta olen tässä Hason kämpässä asustellut nyt vuodesta 2016 ja edelleen naapurit kyräilee tyyliin "mitä toi tyyppi täällä oikeen pyörii". Suurin osa on asunut tässä alusta asti (2003 vuodesta).
Aika pitkäänkin jotkut sanoivat tyyliin: "Niin sä asut siinä Helenan asunnossa?" Johon vastasin: "Eikun ihan omassa asunnossa, mikä tältä Helenalta jäi". Tämän asunnon edellinen asukas vanha rouva siis menehtyi ja näin ollen asunto päätyi minulle.
Tervehdin ihmisiä aina kun kun kohdataan jossain rapussa tms. mutta yleensä joko murahdetaan jotaín tai ei olla edes huomaavinaan. Pari normaalisti käyttäytyvää täältä toki löytyy.
Tuossa yläkerrassa asui pari vuotta sitten kuollut huippukokki, joka oli todella mukava heppu. Monesti jäätiin turisemaan niitä näitä, kun kohdattiin.
Ja mä olen siis ihan normi tyyppi, joka lähtee aamulla töihin ja palaa illalla kotiin, täällä ei ramppaa ketään, kotiteatteri kerää pölyä, kun en halua kenenkään häiriintyvän jne.
Aiemmin asuin viereisessä Helsingin kaupungin vuokratalossa ja siellä oli paljon rennompi tunnelma naapurien ja minun välillä. Maahanmuuuttajatkin rapussani oli ihan ok kohteliasta porukkaa.
Outo tunne kun ei jostain syystä tunne itseään hyväksytyksi tänne.... Pitäkööt tunkkinsa!

En oo lähdössä mihinkään.

edit:loppukaneetti ja tarkennuksia
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
921
Tuossa. Laitoin puhelimen kiinni seinään. Tuli nyt vähän tahattomasti mukaan tuo IV-koneen tasainen suhina/hurina, kun sattui olemaan seinän toisella puolella. Mutta tuossa alkupuolella yksi narina ja vähän myöhemmin toinen vaimeampi.


Volat saa laittaa aika kovalle, että vastaa liveääntä.
Itsellä tulee välillä vanhasta puisesta aidan portista samanlainen ääni
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
712
Ihan täysin offtopiccia,eli ei niin perkeleellisiä naapureita, mutta olen tässä Hason kämpässä asustellut nyt vuodesta 2016 ja edelleen naapurit kyräilee tyyliin "mitä toi tyyppi täällä oikeen pyörii". Suurin osa on asunut tässä alusta asti (2003 vuodesta).
Aika pitkäänkin jotkut sanoivat tyyliin: "Niin sä asut siinä Helenan asunnossa?" Johon vastasin: "Eikun ihan omassa asunnossa, mikä tältä Helenalta jäi". Tämän asunnon edellinen asukas vanha rouva siis menehtyi ja näin ollen asunto päätyi minulle.
Tervehdin ihmisiä aina kun kun kohdataan jossain rapussa tms. mutta yleensä joko murahdetaan jotaín tai ei olla edes huomaavinaan. Pari normaalisti käyttäytyvää täältä toki löytyy.
Tuossa yläkerrassa asui pari vuotta sitten kuollut huippukokki, joka oli todella mukava heppu. Monesti jäätiin turisemaan niitä näitä, kun kohdattiin.
Ja mä olen siis ihan normi tyyppi, joka lähtee aamulla töihin ja palaa illalla kotiin, täällä ei ramppaa ketään, kotiteatteri kerää pölyä, kun en halua kenenkään häiriintyvän jne.
Aiemmin asuin viereisessä Helsingin kaupungin vuokratalossa ja siellä oli paljon rennompi tunnelma naapurien ja minun välillä. Maahanmuuuttajatkin rapussani oli ihan ok kohteliasta porukkaa.
Outo tunne kun ei jostain syystä tunne itseään hyväksytyksi tänne.... Pitäkööt tunkkinsa!

En oo lähdössä mihinkään

Mulla ei sentään tuollaista ole, mutta hieman huvitti kun pari viikkoa sitten mun alapuolella asuva naapuri oli tulossa sisälle koiriensa kanssa samalla kun mä tulin kaupasta joten nappasin ovesta kiinni kun sillä näytti olevan vaikeuksia ja jäin kohteliaasti odottamaan rappukäytävässä, että se menee edeltä kun kuitenkin asuu suoraan katutasossa, mutta ei se ilmeisesti uskaltanut mennä asuntoonsa ennen kuin mä menin ohi.
Tiedän kyllä, että saatan joidenkin mielestä näyttää epäilyttävältä kun aina pukeudun vaan mustiin vaatteisiin ja mulla on aurinkolasit aina vaikka vettä tulisi kaatamalla, mutta tuo johtuu siitä kun mun silmät karsastaa joten mä en koskaan lähde kotoa ilman niitä.
Kuitenkin asunut tässä jo 22 vuotta ja tuo nainenkin on varmasti nähnyt mut ties kuinka monta kertaa enkä mä nyt kovin pelottavan näköinen voi olla kun pari kertaa kaupassakin joku mummo on pyytänyt apua kun itse ei yletä ottamaan jotain hyllyltä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 694
mulla on aurinkolasit aina vaikka vettä tulisi kaatamalla, mutta tuo johtuu siitä kun mun silmät karsastaa joten mä en koskaan lähde kotoa ilman niitä.
Tuo on toki ymmärrettävää, mutta aiheuttaa auttamatta kummastusta. Etenkin yhdistettynä omaleimaiseen pukeutumiseen. Mummot varmaan tottuisivat paremmin jos käyttäisit kotinurkilla silmälappua ja olkapääpapukaijaa.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
875
Mulla ei sentään tuollaista ole, mutta hieman huvitti kun pari viikkoa sitten mun alapuolella asuva naapuri oli tulossa sisälle koiriensa kanssa samalla kun mä tulin kaupasta joten nappasin ovesta kiinni kun sillä näytti olevan vaikeuksia ja jäin kohteliaasti odottamaan rappukäytävässä, että se menee edeltä kun kuitenkin asuu suoraan katutasossa, mutta ei se ilmeisesti uskaltanut mennä asuntoonsa ennen kuin mä menin ohi.
Tiedän kyllä, että saatan joidenkin mielestä näyttää epäilyttävältä kun aina pukeudun vaan mustiin vaatteisiin ja mulla on aurinkolasit aina vaikka vettä tulisi kaatamalla, mutta tuo johtuu siitä kun mun silmät karsastaa joten mä en koskaan lähde kotoa ilman niitä.
Kuitenkin asunut tässä jo 22 vuotta ja tuo nainenkin on varmasti nähnyt mut ties kuinka monta kertaa enkä mä nyt kovin pelottavan näköinen voi olla kun pari kertaa kaupassakin joku mummo on pyytänyt apua kun itse ei yletä ottamaan jotain hyllyltä.
Jooh,ymmärrän.
Oon miettinyt sitäkin kun olen ns. täysin hajuton, mauton, väritön normi heppu kohta kuuskymppinen tavallinen ihminen, että mikä voi toisia sitten niin ärsyttää tms.... ei voi tietää. Saatan kysyä joku päivä.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
Huomautus - jätä tällaiset asiattomuudet pois, vaikka olisikin vitsillä
soita ovi kelloa ja ammu :devilish: en yllyttänyt. koita jotenkin jutella.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
Helppoa silloin, jos voi häiriön/ääneen kohdistaa johonkin tiettyyn asuntoon.
Mulla oli aiemmin ylimmän kerroksen asunto ja usein jonkun aiheuttama kolina tuntui tulevan yläpuolelta. Runkoäänet on aika arvaamattomia.
Lähde siinä sitten naapureiden oville ampumaan...
Joo oli huono "läppä". Anteeksi. Tiedäm kokemuksesta mitan raastavaa tuo sun tilanne voi pahimmillaan olla. Ehkä kaikki vielä järjestyy.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
505
Saa nähdä loppuuko tänä yönä ollenkaan. Koko ajan vaan jatkuu. Tulee mieleen, että voisiko tuulella olla jotain tekemistä asian kanssa? En kyllä millään keksi, että miten? Näyttäis tuulevan aika kovasti läpi yön, joten saa nähdä.
Onko teillä selaiset tuuletusikkunat joissa on ne metalli-jutut pitämässä kahta ikkunaa kiinni toisissaan?
Itse nimittäin heräsin viime yönä kun tuuli raahasi tuuletusikkunaa edestakaisin ja siitä mekanismista kuului nimenomaan sellainen raahaava ääni. Pitäisi varmaan öljytä se tai jotain.

Edit. Se oli siis oma ikkuna. Ehkä mä olen sun häirikkö-naapuri?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Ainakin Stadissa on sen tason myräkkä ollut, että takuulla voi kuulua kaikkea ihmeellistä. Meillä ikkunat paukkuu ja rämisee vaikka ne on ihan tältä vuoituhannelta, ja rappukäytävässä ihmettelin eilen että mikä helvetin meteli ennenkuin tajusin että tuuli möykäröi ilmastointihormeissa. Ja asun siis 14 kerroksisen talon 7. kerroksessa, eli en lähelläkään kattoa, konehuoneita tai oletettuja pahimpia melunlähteitä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Onko teillä selaiset tuuletusikkunat joissa on ne metalli-jutut pitämässä kahta ikkunaa kiinni toisissaan?
Itse nimittäin heräsin viime yönä kun tuuli raahasi tuuletusikkunaa edestakaisin ja siitä mekanismista kuului nimenomaan sellainen raahaava ääni. Pitäisi varmaan öljytä se tai jotain.

Edit. Se oli siis oma ikkuna. Ehkä mä olen sun häirikkö-naapuri?
Toi on muuten helkkarin hyvä ehdotus. Meillä on just sellaiset tuuletusluukut, joista lähtee just tommonen narinaääni. Ois kyllä kummaa, jos 1. asukasta itseään ei häiritse yhtään (tosin monia ei häiritse juuri mitkään äänet) ja 2. jos näillä lämpötiloilla pitää tuuletusluukkua jatkuvasti raollaan. Meillä kun on vieläpä täyskoneellinen ilmanvaihto. *Toisaalta* samanlaisessa vastakkaisessa naapuritalossa pidetään juurikin noin tuuletusluukkua raollaan, ja ollaan pidetty ainakin ihan viime päiviin saakka.

Kuulunu tota vitun narinaa non stop eilisiltapäivästä, läpi yön ja aamupäivän. Parin tunnin räkäset unet.

edit: Toi on varmaankin todennäköisin selitys tällä erää, ilman uutta tietoa. Sopii tuulisen sään ja täsmälleen äänen kanssa yhteen. Jokuhan saattanut lähteä viikonlopuksi pois ja unohtanut tuuletusluukun auki.

Helpotti jo vähän, kun yksi hyvä mahdollinen selitys asialle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 918
Onko teillä selaiset tuuletusikkunat joissa on ne metalli-jutut pitämässä kahta ikkunaa kiinni toisissaan?
Itse nimittäin heräsin viime yönä kun tuuli raahasi tuuletusikkunaa edestakaisin ja siitä mekanismista kuului nimenomaan sellainen raahaava ääni. Pitäisi varmaan öljytä se tai jotain.

Edit. Se oli siis oma ikkuna. Ehkä mä olen sun häirikkö-naapuri?
Tuuletusluukkuselitys vahvistunut tässä päivän mittaan. En ole lähtenyt minnekään selvittelemään asiaa, mutta narina on päivän mittaan harventunut koko ajan, sattumalta kuten tuulikin laantunut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 702
Mulla on okt ympäristössä (omat kiinteistöt) naapuri joka laittelee whatsapissa viestejä esimerkiksi siitä, jos mulla on autotallin seinää vasten kottikärryt tai tikkaat ja kerran kehtasin puutarhajätettä muutaman jätesäkillisen pitää siinä pari viikkoa. Tonttien välillä kulkee parin "syvemmällä" asuvan naapurin kirvesvarsitiet ja pätkä kaupungin tonttia jossa maan alla varmaan jotain kaapeleita. Naapurin talo on vähän ylempänä rinteessä.

Viesteissä haukutaan, valitetaan ettei asemakaava-alueella saa varastoida, yms. Kerran päivittelin vähän postilaatikkoryhmää, jossa tämän naapurin laatikkoa ei ole (on siinä kunnan kaistaleen alueella) niin tämä kävi käsiksi. On muidenkin naapureiden kanssa riidoissa, mm koittanut useasti heittää kivillä naapurin autoa (teslan videokuvatallenne), tunkenut postilaatikoihin rikkaruohoja ja puhuu pihallaan kovaan ääneen puhelimeen jos olen ulkona ja haukkuu puhelimessa.

Lakiteknisesti tässä ei taida olla mitään tehtävissä?
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Mulla on okt ympäristössä (omat kiinteistöt) naapuri joka laittelee whatsapissa viestejä esimerkiksi siitä, jos mulla on autotallin seinää vasten kottikärryt tai tikkaat ja kerran kehtasin puutarhajätettä muutaman jätesäkillisen pitää siinä pari viikkoa. Tonttien välillä kulkee parin "syvemmällä" asuvan naapurin kirvesvarsitiet ja pätkä kaupungin tonttia jossa maan alla varmaan jotain kaapeleita. Naapurin talo on vähän ylempänä rinteessä.

Viesteissä haukutaan, valitetaan ettei asemakaava-alueella saa varastoida, yms. Kerran päivittelin vähän postilaatikkoryhmää, jossa tämän naapurin laatikkoa ei ole (on siinä kunnan kaistaleen alueella) niin tämä kävi käsiksi. On muidenkin naapureiden kanssa riidoissa, mm koittanut useasti heittää kivillä naapurin autoa (teslan videokuvatallenne), tunkenut postilaatikoihin rikkaruohoja ja puhuu pihallaan kovaan ääneen puhelimeen jos olen ulkona ja haukkuu puhelimessa.

Lakiteknisesti tässä ei taida olla mitään tehtävissä?
Jos kävi käsiksi niin rikosilmoituksenhan tuosta voi jo tehdä. Myös ilkivallasta ja vahinkojen aiheuttamisesta kerta todisteet jo on.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 702
Jos kävi käsiksi niin rikosilmoituksenhan tuosta voi jo tehdä. Myös ilkivallasta ja vahinkojen aiheuttamisesta kerta todisteet jo on.
Harmillisesti ilkivalta ja vahingonteot tai niiden yritykset ovat kohdistuneet pääasiassa muihin naapureihin ja tuo päällekäyminenkin oli tuuppimista yms, jota aika vaikea on todentaa. Tavallaan ihan viihdyttäviä juttujahan tuosta seuraa kun itse en varsinaisesti ole kovinkaan herkkähipiäinen ole, mutta onhan tuo naapurustossa hieman turhan paljon äänessä vaikkei sinänsä pääse päsmäröimään vaikka yrittääkin. Lähestymiskieltoa voisi toki hakea.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
157
Harmillisesti ilkivalta ja vahingonteot tai niiden yritykset ovat kohdistuneet pääasiassa muihin naapureihin ja tuo päällekäyminenkin oli tuuppimista yms, jota aika vaikea on todentaa. Tavallaan ihan viihdyttäviä juttujahan tuosta seuraa kun itse en varsinaisesti ole kovinkaan herkkähipiäinen ole, mutta onhan tuo naapurustossa hieman turhan paljon äänessä vaikkei sinänsä pääse päsmäröimään vaikka yrittääkin. Lähestymiskieltoa voisi toki hakea.
Huoli-ilmoitus paikalliseen sosiaalitoimeen
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
528
Voisikohan lehtipuhaltimet tehdä luvanvaraisiksi? Saatananmoinen meteli, kun laite ei lähtökohtaisesti sovellu siihen mihin sitä käytetään? Lisäksi tämä konsertti on tietysti toistettava viikottain aina kun lehtiä vähänkin tontille lentää.
Ehkä tekniikan kehitys hoitaa homman, jos nuo jossain vaiheessa muuttuvat yleisesti akkukäyttöisiksi. Tulee niistäkin ääntä, mutta ainakin se kaksitahtimoottorin pärinä jää pois. Eniten itseä ihmetyttää miksi sitä kaasua ei voi pitää tasaisena vaan homma kuulostaa usein mopopojalta kaasuttelemassa liikennevaloissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Ehkä tekniikan kehitys hoitaa homman, jos nuo jossain vaiheessa muuttuvat yleisesti akkukäyttöisiksi. Tulee niistäkin ääntä, mutta ainakin se kaksitahtimoottorin pärinä jää pois. Eniten itseä ihmetyttää miksi sitä kaasua ei voi pitää tasaisena vaan homma kuulostaa usein mopopojalta kaasuttelemassa liikennevaloissa.
Varsinkin kun osa noista laitteista on suunniteltu ja toteutettu vaan ja ainoastaan täydelle kaasulle, ei osakaasulle, eikä varsinkaan pumppaamalla käytettäväksi.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 632
Voisikohan lehtipuhaltimet tehdä luvanvaraisiksi? Saatananmoinen meteli, kun laite ei lähtökohtaisesti sovellu siihen mihin sitä käytetään? Lisäksi tämä konsertti on tietysti toistettava viikottain aina kun lehtiä vähänkin tontille lentää.
Hah! Kohtalotoveri :D
Vittu ne vitutti paljon. Nykyään ymmärrän kun itse käytän lehtipuhallinta kaikkeen mahdolliseen puhtaanapitoon
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 978
Naapuri (kerrostalon sama rappu) ollut aina sellainen ettei moikkaa ensin, mutta vastannut kyllä. Tämä siis rapussa tai pihalla. Muttei esim. lähikaupassa tai sadankaan metrin päässä talosta kadulla. Nyt lopettanut vastaamiseen myös talossa, vaikka alaovella kohdattaisiin, on vaan kuin ei kuulisi. Koskaan ei ole puhuttu mitään enempää, mutta antaa itsestään oudon kuvan.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
724
Eihän ne mitään "puhdista".
Siirtää vaan asian X paikasta A paikkaan B. Aivan täysi turhake.
saman voisi sanoa esim. hammasharjoista sitten. siirtää vaan asian x paikasta A paikaan B. tai imurista, tai vaikka vessapaperista. Eiköhän se kohde ole lehdistö puhdas jos ne on siirretty muualle, oli se sitten puhaltamalla, haravoimalla tai vaikka märällä rätillä metsän reunaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 478
saman voisi sanoa esim. hammasharjoista sitten. siirtää vaan asian x paikasta A paikaan B. tai imurista, tai vaikka vessapaperista. Eiköhän se kohde ole lehdistö puhdas jos ne on siirretty muualle, oli se sitten puhaltamalla, haravoimalla tai vaikka märällä rätillä metsän reunaan.
Eiks teillä ole antimateria imureita kellään? Emmä ainakaan hommaa mitään laitteita jotka vaan siirtävät materiaa paikasta toiseen tai muuttavat materiaa muodosta toiseen? Antimateriaimuri on paljon kätevämpi, ei tarvii ku imeaä roskat ja paskat ja ne pulpahtaa esiin jossain universumin kaukaisessa galaksissa.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
651
Eiks teillä ole antimateria imureita kellään? Emmä ainakaan hommaa mitään laitteita jotka vaan siirtävät materiaa paikasta toiseen tai muuttavat materiaa muodosta toiseen? Antimateriaimuri on paljon kätevämpi, ei tarvii ku imeaä roskat ja paskat ja ne pulpahtaa esiin jossain universumin kaukaisessa galaksissa.
OT: antimateriaimuri vaan säteilee sen energian pois, ja sekin on vaan et siirtää sen materian toisaalle (energiaksi).
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
360
Naapuri (kerrostalon sama rappu) ollut aina sellainen ettei moikkaa ensin, mutta vastannut kyllä. Tämä siis rapussa tai pihalla. Muttei esim. lähikaupassa tai sadankaan metrin päässä talosta kadulla. Nyt lopettanut vastaamiseen myös talossa, vaikka alaovella kohdattaisiin, on vaan kuin ei kuulisi. Koskaan ei ole puhuttu mitään enempää, mutta antaa itsestään oudon kuvan.
Kerrostaloasujana itse pyrin aina olemaan moikkaamatta, ei siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla. Vastaan kyllä jos joku suunsa avaa.

 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 756
Naapuri (kerrostalon sama rappu) ollut aina sellainen ettei moikkaa ensin, mutta vastannut kyllä. Tämä siis rapussa tai pihalla. Muttei esim. lähikaupassa tai sadankaan metrin päässä talosta kadulla. Nyt lopettanut vastaamiseen myös talossa, vaikka alaovella kohdattaisiin, on vaan kuin ei kuulisi. Koskaan ei ole puhuttu mitään enempää, mutta antaa itsestään oudon kuvan.
Tai ehkä sinä annat hänelle itsestäsi omituisen kuvan? Käy ens kerralla kaupassa nykimässä hihasta ja kerro hänelle että tämä vaivaa minua, miksi et vastaa?
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 927
Ihan sama minkälainen hiippari se naapuri omasta mielestä on, mutta jos toinen tervehtii niin kuuluu vastata.
Mulla on muutama naapuri jotka ei vastaa tervehdykseen vaan sen sijaan kävelee zombina ohi katse lukittuna horisonttiin tai kengän kärkiin kun moikkaan rapussa mikä on mun mielestä vähän erikoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 810
Täällä kyllä morjestellaan vaikkei ikinä olla välttämättä sanaakaan vaihdettu. Pieni okt alue niin oli sitten kävellen autolla niin lapa heilahtaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 702
Olet kyllä aivan oikeassa ketjussa :tup:
Jep :D Oma naapurini pitää kottikärryjä ja useita värikkäitä muovilaatikkoja oman tonttinsa rajan tuntumassa näkyvällä paikalla "kostoksi" koska kehtaan haravoituja lehtiä yms nostella autotallin taakse tonttini nurkkaan odottamaan esim sorttiin vientiä tai kehtaan autotallin seinää vasten pitää kottikärryjä pystyssä ja whatsapp laulaa samaa virttä ettei varastointi ole taajamassa sallittua... :rofl:

Tollanen koston suunnittelu ihan vaan sen takia että tekee jotain suht normaalia oman pihan siivousta oli siinä sitten trimmeri tai puhallin tai lehtikasa tms joka pääsee ihon alle on typerää.

Suosittelisin ennemmin muuttoa maalle keskelle ei mitään, jos naapurustossa muiden tekemiset pääsee ihon alle niin ettei kestä jos joku lehtiä puhaltelee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 694
Suosittelisin ennemmin muuttoa maalle keskelle ei mitään, jos naapurustossa muiden tekemiset pääsee ihon alle niin ettei kestä jos joku lehtiä puhaltelee.
Ei auta. Korvessa alkaa naapurin (olkoon vaikka kilometri lähimpään) piinaaminen koska tällä on moottorisaha tai koira tai useampi auto("romupiha").
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 053
Voisikohan lehtipuhaltimet tehdä luvanvaraisiksi? Saatananmoinen meteli, kun laite ei lähtökohtaisesti sovellu siihen mihin sitä käytetään? Lisäksi tämä konsertti on tietysti toistettava viikottain aina kun lehtiä vähänkin tontille lentää.
Sama ja halvatun iso tontti suurella määrällä lehtipuita, joista osa on tammea ja vaahteraa.
Tontti näyttää kuin nuollulta, kun se on työntänyt viereisen metsikön täyteen sitä lehteä. Joka viikko on puhallettava...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 403
Viestejä
4 285 325
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom