Perkeleen naapurit.

Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 101
Ihan sama minkälainen hiippari se naapuri omasta mielestä on, mutta jos toinen tervehtii niin kuuluu vastata.
Mulla on muutama naapuri jotka ei vastaa tervehdykseen vaan sen sijaan kävelee zombina ohi katse lukittuna horisonttiin tai kengän kärkiin kun moikkaan rapussa mikä on mun mielestä vähän erikoista.
Tämäkin. Tai sitten löytää kännykästä tai maasta? jotain todella mielenkiintoista ja ei millään huomaa ympärillään käveleviä ihmisiä. Tai jumittuu roskakatokseen, että naapurit ehtii parkkikselta poistua. Sitten ,jos ei mitenkään voi välttää, lähinnä kun on yllätetty kuin peura ajovaloissa, tulee sellainen väkinäinen, ihan kuin johonkin paikkaan fyysisesti sattuisi, tervehdys?
Välillä näille on naurettu, välillä mietitty, että mitä vattua?
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 776
Joka tarkoitukseen on pätevä työkalu. Hampaiden harjaukseen se on hammasharja ja lehtien poistoon nurmikolta se on harava. Molempia voi tietysti myös halutessaan suorittaa vaikka katuharjalla tai lehtipuhaltimella.
Jos oikein kommentin ymmärsin, lehtipuhallin ei sovellu lehtien siirtelyyn (haravan korvikkeena)? Onko sille jokin muukin sopiva(mpi) käyttötarkoitus kuin lehtien puhaltelu ympäriinsä?

En ole koskaan käyttänyt joten en osaa ottaa kantaa, meillä taloyhtiössä haravoidaan kerran vuodessa keväisin. Kuvittelisin että märällä kelillä lehtipuhallin puhaltaa huonosti märkiä puunlehtiä, pitää odottaa kuivempia plussakelejä?
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 776
Naapuri (kerrostalon sama rappu) ollut aina sellainen ettei moikkaa ensin, mutta vastannut kyllä. Tämä siis rapussa tai pihalla. Muttei esim. lähikaupassa tai sadankaan metrin päässä talosta kadulla. Nyt lopettanut vastaamiseen myös talossa, vaikka alaovella kohdattaisiin, on vaan kuin ei kuulisi. Koskaan ei ole puhuttu mitään enempää, mutta antaa itsestään oudon kuvan.
Ihmiset ovat erilaisia. Minä moikkaan tai ainakin nyökäytän merkitsevästi päätäni ihan vain jottei minun luulla olevan hämärähommissa tms.

Eräs naapuripariskunta tuntuu mielestäni melkeinpä autistiselta. Perheen äiti selvästi välttelee kohtaamista ja silmiin katsomista, ehkä joskus vastaa jos moikkaa. Perheen isä ehkä jotain murahtaa alta kulmain. Vanhempi tytär on samanlainen tuppisuu kuin äitinsä, mutta nuorempi tytär tuntuu sosiaaliselta ja moikkaa iloisesti.

Ei siinä mitään, ei ole pakko moikata takaisin enkä ota nokkiini. Pistän sen ihan persoonallisuuden erojen piikkiin, en itsekään ole mikään hypersosiaalinen, en ihmettelisi vaikka minullakin jotain autismin piirteitä olisi koska ainakin viihdyn erinomaisesti omissa oloissani yksin vaikka jouluna (tehty on sinkkuaikoina, sisarukset olivat huolissaan kun vietin joulun kotonani yksin, vaikka minulla ei ollut mitään hätää ja nautin rauhasta ja yksinolosta), en tunne yleisesti vetoa mennä ja varsinkaan itse järjestää sosiaalisia tilanteita (synttäreitä tms..) ja yrittää niissä viihdyttää vieraita joita tunnen vain etäisesti. Kesämökkireissuilla tuskastun jos joku alkaa ehdottaa jotain tikanheitto- tai mölkkykisaa, eikö voitaisi vain olla ja nauttia rauhasta?

Toisaalta en myöskään erityisemmin pelkää sosiaalisia tilanteita ja voin ihan hyvin vaikka pitää puheen isolle joukolle ihmisiä, mutta en toisaalta saa siitä mitään nautintoakaan. Tehdään jos on pakko.

Huomaan eron esim. isoveljeeni ja varsinkin isosiskooni, jotka puolestaan ovat aivan hypersosiaalisia ainakin minuun verrattuna, ja tuntuvat mielellään järjestävän ja kutsuvan vaikka mitä sosiaalisia tilaisuuksia. He varmaan myös moikkaavat iloisesti kaikkia naapureitaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 879
Onko sille jokin muukin sopiva(mpi) käyttötarkoitus kuin lehtien puhaltelu ympäriinsä?
Onhan noita. Kunnon puhaltimella voi esimerkiksi levittää metsälannoitetta.

Toisaalta pitäisi kysyä, miksi haravoida lehtiä pihasta. Koska niin voi tehdä ja mummokin teki? Ehkä maailman vittumaisin ja tuottamattomia näennäistyö. Jää kyllä tekemättä. Nurmikkoalueelle ne voi listiä sekaan konevoimalla, ja jos ajoväylillä häiritsevät poistaa puhaltimella. Harava kannattaa katkaista.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 776
Tämäkin. Tai sitten löytää kännykästä tai maasta? jotain todella mielenkiintoista ja ei millään huomaa ympärillään käveleviä ihmisiä. Tai jumittuu roskakatokseen, että naapurit ehtii parkkikselta poistua. Sitten ,jos ei mitenkään voi välttää, lähinnä kun on yllätetty kuin peura ajovaloissa, tulee sellainen väkinäinen, ihan kuin johonkin paikkaan fyysisesti sattuisi, tervehdys?
Välillä näille on naurettu, välillä mietitty, että mitä vattua?

En väitä että tuosta välttämättä olisi kyse, mutta noin niinku esimerkkinä. Voi toki olla myös kulttuurieroja tms. Ihmiset ovat ja käyttäytyvät eri tavalla, siihen pitää vain tottua.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 776
Onhan noita. Kunnon puhaltimella voi esimerkiksi levittää metsälannoitetta.

Toisaalta pitäisi kysyä, miksi haravoida lehtiä pihasta. Koska niin voi tehdä ja mummokin teki? Ehkä maailman vittumaisin ja tuottamattomia näennäistyö. Jää kyllä tekemättä. Nurmikkoalueelle ne voi listiä sekaan konevoimalla, ja jos ajoväylillä häiritsevät poistaa puhaltimella. Harava kannattaa katkaista.
Taloyhtiö haluaa tehdä pihapiiristä nätin näköisen kesää varten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 879
Taloyhtiö haluaa tehdä pihapiiristä nätin näköisen kesää varten.
Sen kyllä uskon, sehän on varsin yleistä ja ihan oletusarvo fiksulle hyvin hoidetulle kiinteistölle. Kunhan huomautin että onnistuu myös nykertämättä. Lehtien murskaus nurmikolle itse asiassa parantaa sitä.

Tietysti tällöin pitää välttää olemasta perkeleen naapuri eli sotkemasta toisten aluetta ja yhteistä hengitysilmaa sekä aiheuttamasta turhaa meluhaittaa konevoimin esimerkiksi yöllä.
 

Thombson

Köyhä
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
114
Parilla naapurilla on erimielisyyksiä asioista. Toinen huomauttanut jollekin että pyörävarastossa ahdasta niin toinen laittaa lappua ilmoitustaululle. Valittaja valittaa tunnetusti kaikesta, meikäläiselle tuli valittamaan siitä kun tuen Ukrainaa ja Nato jäsenyyttä. Uhkaa myös häädöllä toisia joiden lapset leikkivät pihalla. Toiset vaan eivät sovi kerrostaloon asumaan.

naapuri.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 857
Itsehän ajelen nurtsinleikkurilla lehdet silpuksi sitten kun suunnilleen kaikki on tippuneet maahaan.

Lehtipuhallinta käyttänyt joskus autokatoksen siivoamiseen, lähtee pikkuhiekat ja muut. Tämä siis kerran oli keskellä kesää, joku nainen siitä käveli ohi ja katsoi murhaavasti. Sitten olikin lehden tekstaripalstalla jotain " mitä järkeä huudattaa lehtipuhallinta keskellä kesää ja nostattaa hirveä pölypilvi" tms :smoke:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 661
Lehtipuhallinta käyttänyt joskus autokatoksen siivoamiseen, lähtee pikkuhiekat ja muut. Tämä siis kerran oli keskellä kesää, joku nainen siitä käveli ohi ja katsoi murhaavasti. Sitten olikin lehden tekstaripalstalla jotain " mitä järkeä huudattaa lehtipuhallinta keskellä kesää ja nostattaa hirveä pölypilvi" tms :smoke:
No meidän vastapäätä okt-alueella asuu joku vajukki, joka huudattaa puhallinta about 3-5 kertaa viikossa, kun puhaltelee pölyjä ja neulasia ajoväylältä. Noi nyt lähtee sadeveden mukana pois, mutta toisaalta sama jantteri pesee Volvoaan sen 3-5 kertaa viikossa satoi tai paistoi, joten mikäs minä olen kommentoimaan toisten avohoitotilannetta. :whistling:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Täälläpäin yksi (ihan oikeastikkin päätään vähän reilummin kopauttanut) kaveri puhaltelee siltä 5x5m piha-asvaltiltaan lumia pois keskellä talvea lehtipuhaltimella. Vieressä on metrin hanki, vaan tän kaverin auton vieressä ei lumihiukkanen tuntia kauempaa pysy
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 879
Parilla naapurilla on erimielisyyksiä asioista. Toinen huomauttanut jollekin että pyörävarastossa ahdasta niin toinen laittaa lappua ilmoitustaululle. Valittaja valittaa tunnetusti kaikesta, meikäläiselle tuli valittamaan siitä kun tuen Ukrainaa ja Nato jäsenyyttä. Uhkaa myös häädöllä toisia joiden lapset leikkivät pihalla. Toiset vaan eivät sovi kerrostaloon asumaan.

Onko tämä venäläinen naapuri oikeasti niin ylipainoinen, että tarvitsee 1,5 metriä sivuttaissuuntaista tilaa kävellessään vai onko se toisen naapurin ilkeä ylitulkinta? :rofl2:
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
254
Parilla naapurilla on erimielisyyksiä asioista. Toinen huomauttanut jollekin että pyörävarastossa ahdasta niin toinen laittaa lappua ilmoitustaululle. Valittaja valittaa tunnetusti kaikesta, meikäläiselle tuli valittamaan siitä kun tuen Ukrainaa ja Nato jäsenyyttä. Uhkaa myös häädöllä toisia joiden lapset leikkivät pihalla. Toiset vaan eivät sovi kerrostaloon asumaan.

Niin siis onko tää lappu sen valittajan itsensä tosissaan kirjoittama vai jonkun toisen naapurin pilaa jolle tää valittaja on valittanut pyörävaraston ahtaudesta? :D
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
580
Ehkä tekniikan kehitys hoitaa homman, jos nuo jossain vaiheessa muuttuvat yleisesti akkukäyttöisiksi. Tulee niistäkin ääntä, mutta ainakin se kaksitahtimoottorin pärinä jää pois. Eniten itseä ihmetyttää miksi sitä kaasua ei voi pitää tasaisena vaan homma kuulostaa usein mopopojalta kaasuttelemassa liikennevaloissa.
Se on nimeltään välikaasu ja ei, sitä ei saa miehen luonteesta pois.

Mutta nyt on tullut jotain uusia akkukäyttöisiä malleja mitkä ovat todella hiljaisia ja on omalla hankintalistalla nro 1.
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
782
Se on nimeltään välikaasu ja ei, sitä ei saa miehen luonteesta pois.

Mutta nyt on tullut jotain uusia akkukäyttöisiä malleja mitkä ovat todella hiljaisia ja on omalla hankintalistalla nro 1.
Välikaasu annetaan vapaalla kytkin ylhäällä kun annetaan moottorilla sopiva kierrosluku vaihteistolle pienemmälle vaihdettaessa. Mopopoikien kierrätys on perkeleen naapurien toimintaa. Kierrätyskeskuksiin saisivat kokoontua.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 822
Täälläpäin yksi (ihan oikeastikkin päätään vähän reilummin kopauttanut) kaveri puhaltelee siltä 5x5m piha-asvaltiltaan lumia pois keskellä talvea lehtipuhaltimella. Vieressä on metrin hanki, vaan tän kaverin auton vieressä ei lumihiukkanen tuntia kauempaa pysy
Ei lehtipuhallin, mutta jokunen vuosi sitten vastapäinen rivariasukki silppusi koko pitkän kesän laudanpätkiä yms etupihallaan sirkkelillä. Ihan polttopuuprojektilta vaikutti, mutta en tiiä miten helvetissä jaksoi tehdä tuota 5-7 päivänä viikossa. Kävi mielessä että ihan vaan vittuillakseen jollekin naapurille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 879
Ei lehtipuhallin, mutta jokunen vuosi sitten vastapäinen rivariasukki silppusi koko pitkän kesän laudanpätkiä yms etupihallaan sirkkelillä. Ihan polttopuuprojektilta vaikutti, mutta en tiiä miten helvetissä jaksoi tehdä tuota 5-7 päivänä viikossa. Kävi mielessä että ihan vaan vittuillakseen jollekin naapurille.
Sanoisin että on aika rationaalista pätkiä omat jätepuut(jos ne eivät ole mitään myrkkyä) polttomittaan sen sijaan että rahtaa ne kaatopaikalle ja ostaa klapeja. Se on sitten eri juttu, onko työkaluvalinta oikea jos tuollaista nysvää koko kesän. Joudun nimittäin arvaamaan ettei se tavaramäärä ole voinut olla ihan sellainen että työtä voisi noilla spekseillä sanoa tehokkaaksi. Moottorisahalla saisi melkoisen nipun katkaistua kerralla. Veikkaan että naapuri häiritsi siis tyhmyyttään eikä piruuttaan.

Onhan tuo toki melko eksoottisen kuuloista rivaripihassa muutenkin, vaikka on niitä monen näköisiä ja kokoisia ja asenneilmapiiri riippuu paljon siitä miten isossa kaupungissa ja miten pohjoisessa ollaan.
 

Thombson

Köyhä
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
114
Ehkä off topic, mutta miten tämä kannatus ilmenee vai jutteletko politiikasta perkeleen naapurin kanssa? :)
Tuli kerran valittamaan kun Marin lähettää miljardeja Ukrainaan. Otti siitä kierroksia kun kommentoin että voisi lähettää enemmänkin ja hyvä että ollaan liittymässä NATO:n. Alkoi siinä kehumaan itäistä teknologiaa ja että joa Putin haluaa niin ottaa mitä haluaa ja jenkit ei voi mitään.

Nuoriso ei kuulemma ymmärrä. En toki koe olevani nuorisoa enää yli nelikymppisenä.
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
539
Tälläiset ihmiset eivät kyllä sovi omakotitaloonkaan kuten tästä ketjusta on huomattu:lol:
Joo, omakotitalossa asun pienen kylän taajamassa. Joka päivä pärisee moottorisaha, mopo, lumilinko tai raivaussaha eikä häiritse minua pätkääkään. Jos istun rappusilla munasillani ei kukaan ole niin lähellä että näkisi mitään kriittistä. Naapurit on parhaimmillaan yli 100m päässä. Ääniä ei silti pääse karkuun muualle kuin mettäautotien päähän.
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
539
ja mun mielestä nämä, moottorisaha, mopo, lumilinko tai raivaussaha äänet ovat jopa rentouttavia, mielummin mä niitä kuuntelen kuin jotain manskun matelevaa autoletkaa ja sporan kolinaa...
Samaa mieltä ja seinänaapurien riitelyn, vessan säiliön tai telkkarin ääniä ei kiinnosta kuunnella. Lisäksi kattelen mielummin niitä lenkkeileviä perheenäitejä ja raivaussahan kanssa heiluvia naapurin ukkoja kuin niitä mykkiä naapureita kädet taskuissa joiden käsiä pitää pitää koko ajan silmällä roskakatoksessa.
 

Lyd

Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
134
Ei sitä nykyään edes huomaa kun joku putsaa pihaansa puhaltimella tai ajelee nurmikkoa. Pikkukaupungin pennutkaan ei häiritse päristimineen, oli sitten mopo tai auto. Muutenkin löytänyt sellaisen mielenrauhan asumisen suhteen etten tästä kauhean helpolla muuta ja jos muutan niin kauemmas ihmisistä :D

Nyt jos oikein miettii jotain natisemista naapureista, niin se yks akka tien toisesta päästä voisi antaa koiransa ihan rauhassa tutustua mun koiraan, sellanen opetusherkkujen tyrkytys ja ripeä ohikävely on naurettavan näköistä eikä tee yhtään tottelevaisemmaksi sitä koiraa. Tätä jatkunu nyt 2 vuotta... Kai se kelpaa perkeleen naapuriks...?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 847
Ei sitä nykyään edes huomaa kun joku putsaa pihaansa puhaltimella tai ajelee nurmikkoa. Pikkukaupungin pennutkaan ei häiritse päristimineen, oli sitten mopo tai auto. Muutenkin löytänyt sellaisen mielenrauhan asumisen suhteen etten tästä kauhean helpolla muuta ja jos muutan niin kauemmas ihmisistä :D

Nyt jos oikein miettii jotain natisemista naapureista, niin se yks akka tien toisesta päästä voisi antaa koiransa ihan rauhassa tutustua mun koiraan, sellanen opetusherkkujen tyrkytys ja ripeä ohikävely on naurettavan näköistä eikä tee yhtään tottelevaisemmaksi sitä koiraa. Tätä jatkunu nyt 2 vuotta... Kai se kelpaa perkeleen naapuriks...?
Hihnassa ei tutustuteta eikä kaveerata muiden koirien kanssa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Kevätkesästä alkoi kuulumaan laulua yläkerrasta ja se ei ole haitannut kun tapahtunut päivällä, mutta sitten alkoi laulamaan 04 aikaan yöllä ja myöhemmin ja 14-vuotias tytär herätteli, että ei ole enää kivaa.

Tuttu laulajan seinänaapuri kertoi, että kuulee täysin omaan kotiinsa laulunsanat ja kaikki kun se kiekuu.

Tämän lisäksi noin 4-5kk sitten alkoi heidän vessanoven sarana vinkumaan todella lujaa iuuuuu iuuuu ja sitä joutui kuuntelemaan 20-30 kertaa päivässä, eikä asiaa helpottanut se, että kyseisessä kodissa asuva oletettu naishenkilö valvoo yöt läpeensä ja ottaa päivällä nokkaunia, että jaksaa taas laulaa.

Se saranan vinkuminen kuului täysin normaalien omassa kodissa olevien asumisäänien läpi ja jopa kuulokkeiden läpi musiikkia kuunnellessa.

Viime kesänä alkoi myös olemaan omalla parvekkeella röökinnatsoja ja kiva niitä siivota omalta parvekkeelta puulaatoilta ja niiden välistä ja pelätä syttyykö joku tavara parvekkeella tuleen.

Vein 1½ viikkoa sitten ovikelloon roikkumaan asiallisen lappusen siitä saranasta ja ostin siihen mukaan saranarasvaa. Ei auttanut ja sitten paloi käpy ja laitoin vihaista viestiä.

Nyt on taas rauha maassa, mutta on hankala tapaus kun ei avaa ovea jos yrittää käydä oven takana ja siksi ainut mahdollisuus oli laputtaa.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
145
Mulla oli yksi naapuri. Tutustuttiin ja hirveen mukava muuten, mutta ei yhtään käsitystä ihmisten omasta ajasta. Kerrankin olin juoksumatolla ja hän soitti että joku toinen naapuri tarvii apua pyörän kanssa. Sanoin heti alkuun ettei minulla ole pyöristä mitään tietoa ja et mul on treeni kesken. Renkaan osaan pumpata. Ja kas ongelma olikin siinä; "Noo juokseppas nyt tänne pihalle ja ota pumppu mukaan" ja oma moka kun tein työtä käskettyä. Oma pumppu ei sopinut, siinä sitten ihmeteltiin ja totesin, et mä meen nyt jaksaa juoksua moro.

Ja tää vaan eskaloittui. Tarvitsi millon mitäkin "laita mun kone kuntoon" eli päivitä siihen Windows 10 "ja äläkä sano ettet osaa, tiiän et sul on taitoo tästä kun osaat oman koneenkin rakentaa" Jälleen hölmö minä kun nöyrryin.

Meni siihen pisteeseen, että mun reaktio oli "voi vittu" jos näin hänet pihalla kun itse tulin kotiin. Joka kerta kysymyspatteristo: "Missä olit, mitä on kassissa, mitä ostit, millo ryypätää" jnejne

Hän sitten muutti muutaman talon päähän eli sain oman rauhani takasin, nkykisin kun törmätään tuo kysymyspatteristo tulee ja nyt oon siinä pisteessä, että seuraavalla kerralla ilmoitan tarkkaan, että en aio olla tilivelvollinen ostoksistani tai muustakaan tekemisestäni. Raportoin sitten jos jotain raportoitavaa on. Tuntuu ilkeeltä näitä kirjottaa, kun tyyppi on kuitenkin 90% tosi mukava hyvää seuraa. Vierastan vaan tosi kovin sellaista "oman tilan" loukkausta vaikka ei hän sitä pahalla tee.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 177
Ottaa päähän tämä asukas vaikka en naapurina asukkaa. Agressiiviset ajatukset nousee heti pintaan.
Nämä minä minä ihmiset pilaa helposti monen elämää.

Paula, 23, menee nukkumaan iltakuudelta – Treeni alkaa yöllä 1.50 (iltalehti.fi)
"Herätyskellon ääni rikkoo hiljaisuuden 60-neliöisessä kerrostalokaksiossa Oulun Heinäpäässä. Kello näyttää 1.50, kun Paula Ranta singahtaa virkeänä pystyyn.
Makuuhuoneessa, sängyn vieressä nököttää aina yhtä romanttinen crosstrainer. Ranta asettaa sykevyön paikoilleen ja hyppää vempeleen selkään, vaikka on keskiyö.
Noin 30 minuuttia myöhemmin nainen astelee suihkuun. Sen jälkeen edessä on omaa aikaa ja meikkaamista kaikessa rauhassa. Taustalla soi rytmikäs musiikki."

Todellakin. Kerrostalossa kun ne makuuhuoneet on vielä yleensä päällekkäin, niin sitä on kiva kuunnella crosstrainerin surinaa ja tärinää kahdelta yöllä, joka perkeleen yö. Ja sen jälkeen sitten "rytmikästä musiikkia" - eikä tietenkään kuulokkeista vaan taustalta.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
239
Täällä sellainen tilanne, että "naapurissa" pienen metsäalueen takana sijaitsee alueen toinen asunto rinki. Tällä ringillä jollain kuulostaisi olevan kaksi koiraa mistä toinen haukkuu ihan non stoppina.. Eilen esim. alkoi iltapäivästä kolmen neljän aikaan ja hiljeni siinä kymmenen maissa illalla. Todella, siis todella rasittava kuunnella sitä louskutusta kun kuuluu meille sisälle selvästi. Tätä sitten yrittää peittää pitällä radiota päällä koko ajan tai jotain muuta taustameteliä (silti kuuluu toki taustalla haukkuminen).

Liekkö koira/koirat pukataan häkkiin kun lähdetään kotoa.. Vaikkakin kesällä kuulosti olevan jatkuvasti ulkona kun melkein kellon ympäri louskuttivat ja saikin nukkua tulpat korvissa. Pitäisi joku päivä melkein käydä paikan päällä katselemassa, että mikä meno siellä on.

Pitäs melkein lailla kieltää ulkokoiran pito taajama-alueella, menköön metsään asumaan ja huudattamaan koiriaan jos ulkona haluaa pitää ja kyllä itsellä on myös koira, sisäkoira.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 847
Täällä sellainen tilanne, että "naapurissa" pienen metsäalueen takana sijaitsee alueen toinen asunto rinki. Tällä ringillä jollain kuulostaisi olevan kaksi koiraa mistä toinen haukkuu ihan non stoppina.. Eilen esim. alkoi iltapäivästä kolmen neljän aikaan ja hiljeni siinä kymmenen maissa illalla. Todella, siis todella rasittava kuunnella sitä louskutusta kun kuuluu meille sisälle selvästi. Tätä sitten yrittää peittää pitällä radiota päällä koko ajan tai jotain muuta taustameteliä (silti kuuluu toki taustalla haukkuminen).

Liekkö koira/koirat pukataan häkkiin kun lähdetään kotoa.. Vaikkakin kesällä kuulosti olevan jatkuvasti ulkona kun melkein kellon ympäri louskuttivat ja saikin nukkua tulpat korvissa. Pitäisi joku päivä melkein käydä paikan päällä katselemassa, että mikä meno siellä on.

Pitäs melkein lailla kieltää ulkokoiran pito taajama-alueella, menköön metsään asumaan ja huudattamaan koiriaan jos ulkona haluaa pitää ja kyllä itsellä on myös koira, sisäkoira.
Mahtanee olla suomen pystykorvia? Ikuisia naapurisovun rikkojia, erityisesti maalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 430
Täällä sellainen tilanne, että "naapurissa" pienen metsäalueen takana sijaitsee alueen toinen asunto rinki. Tällä ringillä jollain kuulostaisi olevan kaksi koiraa mistä toinen haukkuu ihan non stoppina.. Eilen esim. alkoi iltapäivästä kolmen neljän aikaan ja hiljeni siinä kymmenen maissa illalla. Todella, siis todella rasittava kuunnella sitä louskutusta kun kuuluu meille sisälle selvästi. Tätä sitten yrittää peittää pitällä radiota päällä koko ajan tai jotain muuta taustameteliä (silti kuuluu toki taustalla haukkuminen).

Liekkö koira/koirat pukataan häkkiin kun lähdetään kotoa.. Vaikkakin kesällä kuulosti olevan jatkuvasti ulkona kun melkein kellon ympäri louskuttivat ja saikin nukkua tulpat korvissa. Pitäisi joku päivä melkein käydä paikan päällä katselemassa, että mikä meno siellä on.

Pitäs melkein lailla kieltää ulkokoiran pito taajama-alueella, menköön metsään asumaan ja huudattamaan koiriaan jos ulkona haluaa pitää ja kyllä itsellä on myös koira, sisäkoira.
Liekö kyseessä suomen pystykorva- rotu. Ominaisuus rodulle on jatkuva haukkuminen ulkoilmassa.
@Mikkos oli nopeampi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
359
Mahtanee olla suomen pystykorvia? Ikuisia naapurisovun rikkojia, erityisesti maalla.
Maalla nyt on sitä lääniä hieman enemmän, ettei pikku haukut paljoa häiritse. Vittuako sitä naapuria tarvitsee siihen kilometrin säteelle ottaa.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
367
Täällä sellainen tilanne, että "naapurissa" pienen metsäalueen takana sijaitsee alueen toinen asunto rinki. Tällä ringillä jollain kuulostaisi olevan kaksi koiraa mistä toinen haukkuu ihan non stoppina.. Eilen esim. alkoi iltapäivästä kolmen neljän aikaan ja hiljeni siinä kymmenen maissa illalla. Todella, siis todella rasittava kuunnella sitä louskutusta kun kuuluu meille sisälle selvästi. Tätä sitten yrittää peittää pitällä radiota päällä koko ajan tai jotain muuta taustameteliä (silti kuuluu toki taustalla haukkuminen).

Liekkö koira/koirat pukataan häkkiin kun lähdetään kotoa.. Vaikkakin kesällä kuulosti olevan jatkuvasti ulkona kun melkein kellon ympäri louskuttivat ja saikin nukkua tulpat korvissa. Pitäisi joku päivä melkein käydä paikan päällä katselemassa, että mikä meno siellä on.

Pitäs melkein lailla kieltää ulkokoiran pito taajama-alueella, menköön metsään asumaan ja huudattamaan koiriaan jos ulkona haluaa pitää ja kyllä itsellä on myös koira, sisäkoira.
Ehkä parempi että sinä muutat sinne metsään. Koirat eivät ole syyllisiä sinun tuskiisi.
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
782
Ehkä parempi että sinä muutat sinne metsään. Koirat eivät ole syyllisiä sinun tuskiisi.
Kyllä se tuollainen tuntien yhtäjaksoinen räkytys ajaa rauhallisemmankin tyypin raivon partaalle. Täällä oli vastaava homma, räkytystä piti kuunnella jopa kellon ympäri kerrallaan. Se loppui kun säännönmukaisesti pistin tarpeeksi voimakkaasti vastamelua, nykyisin haukkuu vain harvoin, en tiedä miten omistajat ratkaisivat ongelman. Vähän saa haukkuakin, ei haittaa.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 219
Kyllä se tuollainen tuntien yhtäjaksoinen räkytys ajaa rauhallisemmankin tyypin raivon partaalle. Täällä oli vastaava homma, räkytystä piti kuunnella jopa kellon ympäri kerrallaan. Se loppui kun säännönmukaisesti pistin tarpeeksi voimakkaasti vastamelua, nykyisin haukkuu vain harvoin, en tiedä miten omistajat ratkaisivat ongelman. Vähän saa haukkuakin, ei haittaa.
Itse ratkaisin saman ongelman laittamalla autoon tarpeeksi kuuluvat jenkkakoneet ja luukutin ”who let the dogs out” biisiä ihan perkeleesti kyseisen talon kohdalla. Peltorit päässä.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 822
Sanoisin että on aika rationaalista pätkiä omat jätepuut(jos ne eivät ole mitään myrkkyä) polttomittaan sen sijaan että rahtaa ne kaatopaikalle ja ostaa klapeja. Se on sitten eri juttu, onko työkaluvalinta oikea jos tuollaista nysvää koko kesän. Joudun nimittäin arvaamaan ettei se tavaramäärä ole voinut olla ihan sellainen että työtä voisi noilla spekseillä sanoa tehokkaaksi. Moottorisahalla saisi melkoisen nipun katkaistua kerralla. Veikkaan että naapuri häiritsi siis tyhmyyttään eikä piruuttaan.

Onhan tuo toki melko eksoottisen kuuloista rivaripihassa muutenkin, vaikka on niitä monen näköisiä ja kokoisia ja asenneilmapiiri riippuu paljon siitä miten isossa kaupungissa ja miten pohjoisessa ollaan.
Toi tehottomuus tossa itseni eniten yllätti, joka kerta kun aamukahvia parvekkeella hörpin niin tuntui sama sahan vinkuna kuuluvan. Silti pihalle ei ilmestynyt missään vaiheessa isoja kasoja before- tai after-tuotteita.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Tänään yöllä naapuri hoiti kahteen kertaan herätykset kello 03:30 ja 05:35.
 
Liittynyt
25.08.2023
Viestejä
13
Yläkerrasta kuuluu läpi yön kissan kolinaa. Välillä tiputtelee jotain tai hyppii lattialle josta kuuluu kova PAM, ja välillä hieman hiljaisempaa epäsäännöllistä kolinaa kun tekee ties mitä. En ole nyt moneen kuukauteen nukkunut kunnolla. Säpsähdän jokaisesta kolinasta ja hermostun enkä usein saa herättyäni unta uudestaan.

Lisäksi niiden (ihmisten) kävely kuuluu todella bassokkaasti, kuin subwooferista. Kuuluu myös kun avaavat ja sulkevat keittiön laatikoita, sekä kun lorottavat pönttöön ja vetävät pöntön.

Käytin hetken silikonikorvatulppia, mutta ne kestävät vain muutaman päivän hyvinä, kunnes eivät enää pysy korvissa ja heräilen sitten siihen kun niitä pitäisi tunkea takaisin korviin. Nyt on tulossa ulkomailta Loop tulpat, saa nähdä auttaako.

Eivät nämä päivällä niin häiritsisi, mutta kun nuo äänet kuuluvat voimakkaammin makuuhuoneeseen kuin olohuoneeseen, ja nuo ihmiset tekevät iltatoimiaan välillä klo 1 asti ja heräävät sitten joskus ennen kuutta tömistelemään ja availemaan laatikoita ja käymään vessassa. Kissa taas ei tunnu nukkuvan koskaan. Lisäksi heillä sekä parilla muulla naapurilla on koira, jotka usein haukkuvat kilpaa aamusta.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 289
Käytin hetken silikonikorvatulppia, mutta ne kestävät vain muutaman päivän hyvinä, kunnes eivät enää pysy korvissa ja heräilen sitten siihen kun niitä pitäisi tunkea takaisin korviin. Nyt on tulossa ulkomailta Loop tulpat, saa nähdä auttaako.
Itse myös matalien äänien välttelijänä kipulin aikanaan, ja vielä nykyäänkin. Parhaat tulpat nimenomaan mataliin taajuuksiin ovat olleet nämä:

Mack’s ThermaFit Soft Foam Earplugs, 40 Pair - Comfortable Ear Plugs for Sleeping, Snoring, Work, Travel & Loud Events
https://amzn.eu/d/bT1nMbq

Aiemmin Flents Quiet please:t olivat ykköset, mutta valmistaja vaihtui. Nykyiset on ihan erilaisia.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 219
Yläkerrasta kuuluu läpi yön kissan kolinaa. Välillä tiputtelee jotain tai hyppii lattialle josta kuuluu kova PAM, ja välillä hieman hiljaisempaa epäsäännöllistä kolinaa kun tekee ties mitä. En ole nyt moneen kuukauteen nukkunut kunnolla. Säpsähdän jokaisesta kolinasta ja hermostun enkä usein saa herättyäni unta uudestaan.

Lisäksi niiden (ihmisten) kävely kuuluu todella bassokkaasti, kuin subwooferista. Kuuluu myös kun avaavat ja sulkevat keittiön laatikoita, sekä kun lorottavat pönttöön ja vetävät pöntön.

Käytin hetken silikonikorvatulppia, mutta ne kestävät vain muutaman päivän hyvinä, kunnes eivät enää pysy korvissa ja heräilen sitten siihen kun niitä pitäisi tunkea takaisin korviin. Nyt on tulossa ulkomailta Loop tulpat, saa nähdä auttaako.

Eivät nämä päivällä niin häiritsisi, mutta kun nuo äänet kuuluvat voimakkaammin makuuhuoneeseen kuin olohuoneeseen, ja nuo ihmiset tekevät iltatoimiaan välillä klo 1 asti ja heräävät sitten joskus ennen kuutta tömistelemään ja availemaan laatikoita ja käymään vessassa. Kissa taas ei tunnu nukkuvan koskaan. Lisäksi heillä sekä parilla muulla naapurilla on koira, jotka usein haukkuvat kilpaa aamusta.
Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta mielestäni tässä ei ole kyse "perkeleen naapureista", vaan aivan tavallisista ihmisistä (ja lemmikeistä). Ongelma olet sinä, joka olet aivan liian ääniherkkä asumaan kerrostalossa, jossa ei ilmeisesti ole kovin kummoista äänieristystä. Vaihda osoitetta, niin kaikilla on parempi olla.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta mielestäni tässä ei ole kyse "perkeleen naapureista", vaan aivan tavallisista ihmisistä (ja lemmikeistä). Ongelma olet sinä, joka olet aivan liian ääniherkkä asumaan kerrostalossa, jossa ei ilmeisesti ole kovin kummoista äänieristystä. Vaihda osoitetta, niin kaikilla on parempi olla.
No jaa, ihmiset on erilaisia. Jotkut meluaa ja toiset ei. Itse olen asunut nykyisessä asunnossani yli 10 vuotta ja ainoastaan yhden kerran on yläkerrassa asunut joku pelle joka ei osannut elää meluamatta.

Kauhea kolina varsinkin öisin. Ei tuntunut mikään pysyvän käsissä tällä tyypillä. Ehkä se veti aina iltaisin kännit ja siksi ei tavarat pysyneet pöydillä ja hyllyissä, mutta sellainen kolina oli että siihen heräsi kyllä. No onneksi ei montaa vuotta asunut ja nyt ei enää samanlaista kolinaa kuulu.

Periaatteessa olen sitä mieltä että eläimet ei kuulu kerrostaloon. Varsinkaan jos kusevat ympärilleen ja haukkuvat ja meluavat päivittäin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 128
Viestejä
4 327 616
Jäsenet
72 148
Uusin jäsen
tuu_nainen

Hinta.fi

Ylös Bottom