Tämähän on verhoilla ratkaistava asia. Tietysti ihmisillä on eri tasoisia vaatimuksia, mutta itse opin yötyöläisenä pitämään itsestäänselvyytenä että makuuhuoneen saa pimennettyä myös kirkkaassa päivänvalossa. Olohuoneen saa hieman vähemmällä vaivalla sellaiseksi, ettei valo heijastu telkkariin.Jos valo tulee häiritsevästi ikkunasta sisään ja sen voi estää suuntaamalla valot oikein ja poistamalla yhden meidän ikkunaan sojottavan heittimen niin silloin luulisi olevan aika helppo homma. Fakta on että valot tulee suoraan meidän ikkunoista sisään ja heijastuu esimerkiksi telkkariin perin vittumaisesti joten televisio piti siirtää. Sohvaakaan siihen ei voi laittaa koska sitten valo paistaa suoraan silmiin.
Taitaa taustalla olla ajatus ongelmien välttämisestä tai paremmasta sijainnista vs. kerrostalot. Se rivitalopiha on aika lapsellinen juttu eikä siitä juuri iloa ole kovin moneksi viikoksi jos on joskus käynyt asfaltoimattomalla alueella.Enkä myöskään ymmärrä halua asua rivarissa jos piha-aluetta ei tarvitse ollenkaan.
Itse koen että rivitalossa on itse asiassa vähemmän omaa rauhaa kuin kunnollisessa kerrostalossa, mutta tiedän ettei moni jaa näkemystäni.