Näkyyhän nuo jo yksinoikeuksissa.Ei näkynyt mainosmiesten SSD-nopeudet taaskaan missään![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Näkyyhän nuo jo yksinoikeuksissa.Ei näkynyt mainosmiesten SSD-nopeudet taaskaan missään![]()
Näkyyhän se 12TF myös Xbox-studioiden omissa peleissä.Näkyyhän nuo jo yksinoikeuksissa.

Mites on ps5 pelailu sujunut, kun on niin nopeet latausajat?Näkyyhän nuo jo yksinoikeuksissa.
Ei näkynyt mainosmiesten 12Tf vs 10,3Tf taaskaan missään![]()






Tuo animaatiosta kuvakaappauksen ja sen pitäisi todistaa jotain. Nyt on todella heikkoa väittelyä vai oliko tarkoitus vain trollailla?Sielläkö ne Mark Cernyn salaiset soossit on taas vauhdissa![]()
Tuo animaatiosta kuvakaappauksen ja sen pitäisi todistaa jotain. Nyt on todella heikkoa väittelyä vai oliko tarkoitus vain trollailla?
tekniikanmaailma.fi

Kuvakaappaus gameplay videolla nähdystä Microsoftin lippulaivasta Halo Infine 12Tf tehoilla.Näkyyhän se 12TF myös Xbox-studioiden omissa peleissä.![]()
Japanilaiset pelivalmistajat tekevät loistavaa työtä ja menestyvät erittäin hyvin konsolimyynneissä. Omat huippupelit ja tekniset innovaatiot kehitystä kuljettaa ja siksi esim. PS4 rikkoi liki kaikki muut ennätykset paitsi eniten myydyn konsolin PS2 myyntimääränUskoisitko, jos kerromme Nintendo Switchin olleen maailman suosituin pelikonsoli kohta kahden vuoden ajan?
Nintendo Switch vakuutti aikanaan myös TM:n testissä, eikä suinkaan syyttä suotta: piskuinen mobiilipelikonsoli on ollut eräänlainen kestohitti.tekniikanmaailma.fi
Aikamoista on Nintendon voittokulku tällä hetkellä ja ennätykset paukkuvat rikki jatkuvasti.![]()
Ai nyt siirryttiin cherry-pickatuista youtube-videokuvakaappauksista julkaisemattoman, keskeneräisen pelin yksittäiseen kuvakaappaukseen ja sillä yritetään todistaa jotain?Kuvakaappaus gameplay videolla nähdystä Microsoftin lippulaivasta Halo Infine 12Tf tehoilla.
![]()
Mikäs tää peli on?![]()
46 fps ilman edes sääteenseurantaa!
36fps 6 vuotta vanhassa 900p resoluution pelissä!Nyt taitaa olla Sonylla kovasti vielä petrattavaa?
![]()
Ylempi kuva Devil may cry 5 SE, alempi AC Unity.Mikäs tää peli on?
Mainosmiehet, SSD, jotain jotain.PS5 vs Xbox Series X
Watch Dogs initial boot: 21:25 vs. 24:32
Watch Dogs save file load: 23:42 vs. 26:27
Dirt 5 initial boot: 23:51 vs 26:27
Dirt 5 race load: 19:20 vs 14:09
AC Valhalla initial boot: 15:42 vs 40:30 (Xbox has 3 extra splash screens)
AC Valhalla save load: 11:34 vs 12:16
Console cold boot: 24:11 vs 19:13
Loading new profile: 3:37 vs 8:48
Booting from suspend: 5:55 vs 2:46
Ei vaan tuo peli oli tulossa konsolin julkaisuun mutta sai aiheesta paskamyrskyn aikaiseksi ja vedettiin takaisin telakalle. Nähtäväksi jää tuodaanko ensivuoden aikana peli osissa edelleen samanlaisena. 5v ja 500 miljoonaa siihen on kuulemma jo palanut resursseja.Ai nyt siirryttiin cherry-pickatuista youtube-videokuvakaappauksista julkaisemattoman, keskeneräisen pelin yksittäiseen kuvakaappaukseen ja sillä yritetään todistaa jotain?
Eiköhän se agendasi ole tullut jo kaikille selväksi. Kaikki mitä Microsoft tekee on väärin ja/tai huonosti. Tsemppiä nyt kuitenkin, koska Series S ja X näyttävät olevan erittäin laadukkaita ja haluttuja laitteita toisin kuin Xbox One julkaisussaan ja Game Pass on täysin ylivertainen palvelu pelimaailmassa.![]()
Melkoiset erot next genissä tai sitten olen ymmärtänyt täysin väärin tuon high frame-rate moden.Hyviä nostoja DMC:stä. Alla hyvä lisäys joka osoittaa että tietyissä tilanteissa wide and slow ei meinaa päästä PS4 pelissä edes 1080p60fps kunnolla. Kummallakin konsolilla hyvä ja huonot puolensa. PS5 high framerate pelaamiseen ja xbox backwards compatibility pelaamiseen.
![]()
huumoria huumoria sunnuntaihin.
Voiko tämä olla enää todellista? Aivan järkyttäviä lukemia. 36fps next-gen-kokemus confirmed![]()
46 fps ilman edes sääteenseurantaa!
36fps 6 vuotta vanhassa 900p resoluution pelissä!Nyt taitaa olla Sonylla kovasti vielä petrattavaa?
![]()
Ei taida enää VRR:t, Gsyncit ja Freesyncit tätä tilannetta pelastaa? Saas nähdä kuinka pitkään "trendi jatkuu". Mainosmiehet, SSD, jotain jotain.![]()
Tuossa näyttäisi olevan 5/6 pelitestistä PS5 voitoksi joten PS5 lunasti lupaukset.PS5 vs Xbox Series X
Watch Dogs initial boot: 21:25 vs. 24:32
Watch Dogs save file load: 23:42 vs. 26:27
Dirt 5 initial boot: 23:51 vs 26:27
Dirt 5 race load: 19:20 vs 14:09
AC Valhalla initial boot: 15:42 vs 40:30 (Xbox has 3 extra splash screens)
AC Valhalla save load: 11:34 vs 12:16
Console cold boot: 24:11 vs 19:13
Loading new profile: 3:37 vs 8:48
Booting from suspend: 5:55 vs 2:46
Eikö PS5:n SSD:n pitänyt mainosmiesten mukaan olla tuplasti nopeampi ja todellinen game changer? Erot on näköjään luokkaa ~2s tai alle 10%.Tuossa näyttäisi olevan 5/6 pelitestistä PS5 voitoksi joten PS5 lunasti lupaukset.

Kun oletusarvo/toivomus on ollut jo monta kuukautta, että Xbox epäonnistuisi samalla tavalla kuin epäonnistui Onen julkaisussa, eikä näin kaikesta huolimatta käynytkään, niin sitten niitä omia uskomuksia yritetään epätoivoisesti pönkittää näillä lillukanvarsilla.Huh huh mitä settiä täälläkin. Molempien leirien hc fanit yrittävät kilpaa löytää vastaleiristä pahaa sanottavaa ja sitä todistellaan täysin naurettavilla mikroskooppisen pienillä eroilla. Ja noita eroja 99% konsolien normikäyttäjistä ei tulisi huomaamaan jos laitettaisiin vaikkapa sokkotesti päällensä.
Tuota esimerkit selvästi todistavat. Multiplattarien kohdalla täyttä hyötyä ei saa nämä nopeammat SSD ratkaisut koska pelien täytyy toimia myös niillä vanhoilla HDD lätyilläkin. Maksimaalinen suorituskyky nähdään yksinoikeuksissa kuten Spider Manissa ja erityisesti R&C pelissä. Niissä ei jää epäselväksi miksi Sony päätyi tuohon ratkaisuun.Tuossa näyttäisi olevan 5/6 pelitestistä PS5 voitoksi joten PS5 lunasti lupaukset.
Jep. Jo nyt voidaan sanoa, että tehoeroa ei käytännössä ole ja latausajat on molemmissa suunnilleen samat. Sillä ei ole todellisuudessa mitään merkitystä, että kumpi on sen 1% nopeampi missäkin pelissä, erot on ihan muissa asioissa. Ja jos nyt jotenkin kummasti saataisiinkin se nopeampi laite selvitettyä, niin mitä sitten? Thriidivoitto ja ratsastaen auringonlaskuun? En voi ymmärtää, miten aikuiset ihmiset ei kykene asialliseen vertailuun ja keskusteluun ilman lapsellista provoilua ja vittuilua. Ei kyllä koske vain tätä aihetta tai foorumia, vaan samaa paskaa on puhelimissa, autoissa, näyttiksissä, joukkueissa ja varmaan vessapapereissakin.Huh huh mitä settiä täälläkin. Molempien leirien hc fanit yrittävät kilpaa löytää vastaleiristä pahaa sanottavaa ja sitä todistellaan täysin naurettavilla mikroskooppisen pienillä eroilla. Ja noita eroja 99% konsolien normikäyttäjistä ei tulisi huomaamaan jos laitettaisiin vaikkapa sokkotesti päällensä.
Joskus oli isotkin erot ja kyllä myönettävä että silloin nuorena PS pelurina tuli oikein melkein itku puseroon kun kaverin luona pääsin kokeilemaan Spliter Celliä Xboxilla.
Jännää väittelyä kun keskustellaan toisista käyttäjistäTarkoitusperää ei tarvitse arvailla.
Ei tainnut koskaan olla näin tasaista kaksikkoa uuteen sukupolveen? Ilmoitetut teholukemat eivät tätä puoltaneet.
Eikö PS5:n SSD:n pitänyt mainosmiesten mukaan olla tuplasti nopeampi ja todellinen game changer? Erot on näköjään luokkaa ~2s tai alle 10%.
Ei hyvältä näytä NBA 2K1:n osaltakaan, kun XSX:n SSD myllyttää latausajoissa. Jätän tämän vain tähän trendiä jatkamaan.
Huh huh mitä settiä täälläkin. Molempien leirien hc fanit yrittävät kilpaa löytää vastaleiristä pahaa sanottavaa ja sitä todistellaan täysin naurettavilla mikroskooppisen pienillä eroilla. Ja noita eroja 99% konsolien normikäyttäjistä ei tulisi huomaamaan jos laitettaisiin vaikkapa sokkotesti päällensä.
Jottei nyt ihan vaan vinoiluksi menisi, niin onkos tästä tehty tarkempaa analyysiä miksi tilanne on näin? Saiko devit XsX devkitit liian myöhään vaikka Spencer keuli kotonaan olevalla Series X -konsolillaan jo viime vuoden puolella? Onko devityökalut noin pahasti vaiheessa? Miksi XsX suorituu heikommin CPU-intensiviisissä peleissä vaikka siinä pitäisi olla teoriassa enemmän suorituskykyä? Siinä nyt parit kysymykset mitä tämänhetkinen tilanne kirvoittaa.
10 teraflops (maksimi, oikea laskentateho pienempi), RDNA 1, ei vaan riitä. Latausajoissakin häviää reilusti Series X:lle.
Nyt nähdään ensimmäistä kertaa näiden konsolien todellinen ero. PS5 ei pysty 4K grafiikkaan 60fps ilman kovia kompromisseja laadussa.
| Platforms | PS5 120fps | Xbox Series X 120fps | PS5 | Xbox Series X | Xbox Series S |
| Frame Amounts | |||||
| Game Frames | 52592 | 51658 | 27077 | 27080 | 26825 |
| Video Frames | 53930 | 53930 | 27082 | 27082 | 27082 |
| Frame Tearing Statistics | |||||
| Total Torn Frames | 1792 | 1933 | 6 | 2 | 428 |
| Lowest Torn Line | 164 | 145 | 319 | 223 | 321 |
| Frame Height | 1080 | 1080 | 2160 | 2160 | 2160 |
| Frame Time Statistics | |||||
| Mean Frame Time | 8.55ms | 8.7ms | 16.67ms | 16.67ms | 16.83ms |
| Median Frame Time | 8.33ms | 8.33ms | 16.67ms | 16.67ms | 16.67ms |
| Maximum Frame Time | 25ms | 25ms | 33.33ms | 32.01ms | 33.33ms |
| Minimum Frame Time | 7.29ms | 7.23ms | 15.19ms | 16.67ms | 15.83ms |
| 95th Percentile Frame Time | 8.58ms | 9.14ms | 16.67ms | 16.67ms | 16.67ms |
| 99th Percentile Frame Time | 15.93ms | 16.67ms | 16.67ms | 16.67ms | 18.9ms |
| Frame Rate Statistics | |||||
| Mean Frame Rate | 117.02fps | 114.93fps | 59.99fps | 60fps | 59.43fps |
| Median Frame Rate | 120fps | 120fps | 60fps | 60fps | 60fps |
| Maximum Frame Rate | 120fps | 120fps | 60fps | 60fps | 60fps |
| Minimum Frame Rate | 97fps | 92fps | 58fps | 59fps | 45fps |
| 5th Percentile Frame Rate | 106fps | 99fps | 60fps | 60fps | 57fps |
| 1st Percentile Frame Rate | 101fps | 96fps | 60fps | 60fps | 51fps |
| Frame Time Counts | |||||
| 0ms-8.33ms | 96 (0.18%) | 78 (0.15%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) |
| 0ms-16.67ms | 0 (0%) | 0 (0%) | 2 (0.01%) | 0 (0%) | 23 (0.09%) |
| 8.33ms | 49515 (94.15%) | 47473 (91.9%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) |
| 8.33ms-16.67ms | 2778 (5.28%) | 3327 (6.44%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) |
| 16.67ms | 198 (0.38%) | 779 (1.51%) | 27066 (99.96%) | 27076 (99.99%) | 26155 (97.5%) |
| 16.67ms-25ms | 3 (0.01%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) |
| 16.67ms-33.33ms | 0 (0%) | 0 (0%) | 5 (0.02%) | 4 (0.01%) | 595 (2.22%) |
| 25ms | 2 (0%) | 1 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) |
| 33.33ms | 0 (0%) | 0 (0%) | 4 (0.01%) | 0 (0%) | 52 (0.19%) |
| Other | |||||
| Dropped Frames | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Runt Frames | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Runt Frame Thresholds | 20 rows | 20 rows | 20 rows | 20 rows | 20 rows |
| Platforms | PS5 120fps | Xbox Series X 120fps | PS5 | Xbox Series X | Xbox Series S |
| Frame Amounts | |||||
| Game Frames | 52592 | 51658 | 27077 | 27080 | 26825 |
| Video Frames | 53930 | 53930 | 27082 | 27082 | 27082 |
| Frame Tearing Statistics | |||||
| Total Torn Frames | 1792 | 1933 | 6 | 2 | 428 |
| Lowest Torn Line | 164 | 145 | 319 | 223 | 321 |
| Frame Height | 1080 | 1080 | 2160 | 2160 | 2160 |
| Frame Time Statistics | |||||
| Mean Frame Time | 8.55ms | 8.7ms | 16.67ms | 16.67ms | 16.83ms |
| Median Frame Time | 8.33ms | 8.33ms | 16.67ms | 16.67ms | 16.67ms |
| Maximum Frame Time | 25ms | 25ms | 33.33ms | 32.01ms | 33.33ms |
| Minimum Frame Time | 7.29ms | 7.23ms | 15.19ms | 16.67ms | 15.83ms |
| 95th Percentile Frame Time | 8.58ms | 9.14ms | 16.67ms | 16.67ms | 16.67ms |
| 99th Percentile Frame Time | 15.93ms | 16.67ms | 16.67ms | 16.67ms | 18.9ms |
| Frame Rate Statistics | |||||
| Mean Frame Rate | 117.02fps | 114.93fps | 59.99fps | 60fps | 59.43fps |
| Median Frame Rate | 120fps | 120fps | 60fps | 60fps | 60fps |
| Maximum Frame Rate | 120fps | 120fps | 60fps | 60fps | 60fps |
| Minimum Frame Rate | 97fps | 92fps | 58fps | 59fps | 45fps |
| 5th Percentile Frame Rate | 106fps | 99fps | 60fps | 60fps | 57fps |
| 1st Percentile Frame Rate | 101fps | 96fps | 60fps | 60fps | 51fps |
| Frame Time Counts | |||||
| 0ms-8.33ms | 96 (0.18%) | 78 (0.15%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) |
| 0ms-16.67ms | 0 (0%) | 0 (0%) | 2 (0.01%) | 0 (0%) | 23 (0.09%) |
| 8.33ms | 49515 (94.15%) | 47473 (91.9%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) |
| 8.33ms-16.67ms | 2778 (5.28%) | 3327 (6.44%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) |
| 16.67ms | 198 (0.38%) | 779 (1.51%) | 27066 (99.96%) | 27076 (99.99%) | 26155 (97.5%) |
| 16.67ms-25ms | 3 (0.01%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) |
| 16.67ms-33.33ms | 0 (0%) | 0 (0%) | 5 (0.02%) | 4 (0.01%) | 595 (2.22%) |
| 25ms | 2 (0%) | 1 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) | 0 (0%) |
| 33.33ms | 0 (0%) | 0 (0%) | 4 (0.01%) | 0 (0%) | 52 (0.19%) |
| Other | |||||
| Dropped Frames | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Runt Frames | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Runt Frame Thresholds | 20 rows | 20 rows | 20 rows | 20 rows | 20 rows |
Tarkempaa analyysia ei ole vielä tehty, Digital Foundryn John Linneman kuitenkin kertoi DMC5-videossa, että Xboxin "suorituskykyongelmat" voisi olla korjattavissa patchilla. Itsekin olen spekuloinut, että Microsoft on lähettänyt valmiit dev-työkalut kehittäjille liian myöhään, koska Microsoft jäi odottamaan RDNA2:n ominaisuuksia konsoliinsa. Saa nähdä, että miten tämä tilanne tästä kehkeytyy, mutta olisi näin Xbox-pelaajanakin omituista, että miten vähän Microsoft saa hyödynnettyä tehoja vrt. Sonyyn.

Kylmää kyytiä Alexilta. i5 + 2060S PC pyörittää WatchDogs:Legionia paremmin mitä SeriesX (ja PS5 koska pyörivät kuulemma samoin ja samoilla asetuksilla). Oli kuulemma vaikeuksia saada mätsäämään PC:llä tehokonsolien asetukset kun PC:llä ei ole niin alhaisia asetuksia valittavissa Settings valikoissa. Piti modata peli että sai niin alas mutta silti 2060S pyöritti peliä native 4k kun tehokonsolit skaalailee down to 1440p.
E: Series S 900p ja RT efektit ilmeisesti 1/4 resolla eli 80-luvun matkaTV resoluutiolla.
Vähä itsekkin veikkalien samaa. Joku on dev-kitin ohjelmistossa joka rajoittaa kulkua. Saavat ehkä unlockattua lisää terafloppeja päivityksillä. Vaatiikoohan jo julkaistut pelit päivityksen kun tuo tapahtuu? Varmaan uutta buildia pitää tehdä että lisä teraflopit tulee käyttöön.Digital Foundryn John Linneman:
![]()
Digital Foundryn John Linneman:
![]()
Tämähän oli tiedossa jo heinäkuussa niille, jotka asiaan ovat vähänkään perehtyneet. MS uusi koko kehitysympäristönsä toimimaan paremmin kaikilla alustoillaan (PC, XSX, XSS) ja odotteli rauhassa RDNA 2.0:n valmistumista: The Latest on Xbox Game Core - Thurrott.comDigital Foundryn John Linneman:
![]()
Tämähän oli tiedossa jo heinäkuussa niille, jotka asiaan ovat vähänkään perehtyneet. MS uusi koko kehitysympäristönsä toimimaan paremmin kaikilla alustoillaan (PC, XSX, XSS) ja odotteli rauhassa RDNA 2.0:n valmistumista: The Latest on Xbox Game Core - Thurrott.com
Mielenkiintoista, että Xbox on beta-tason työkaluilla käytännössä identtinen PS5:n kanssa cross-gen-peleissä. Lupailee hyvää tulevaa ajatellen, kun kehitystyökalut kypsyvät.![]()
Otetaan nyt tämä omana viestinään kun liittyi noihin Linnemanin DM-viesteihin:
Eli kehitystä tiedossa jatkossa molemmilla, kuten nyt arvata saattoi. Sinälläänhän tilanne on pelaaville herkullinen, ei tarvitse murrehtia pyöriikö peli alustalla ok, vaan valinnan voi tehdä puhtaasti muulta pohjalta. Win-Win tilanne kaikille.![]()
On tullut parannuksia SeriesX:llä, tosin varmaan joudut edelleenkin PC:llä pelaamaan jos haluat täydellistä sulavuutta. Ainakin sadekelillä on vielä pahoja ongelmia.Kysymys vielä...mul oli kokeilussa assetto corsa competzione one x llä ja oli täyttä sontaa...onko toi series x muuttan tilannetta mihinkään? Pc versiohan tuosta pelistä on helmi.
On tullut parannuksia SeriesX:llä, tosin varmaan joudut edelleenkin PC:llä pelaamaan jos haluat täydellistä sulavuutta. Ainakin sadekelillä on vielä pahoja ongelmia.
Pitäisi pyöriä paljon paremmin, jopa sen verran paljon, että luulisi ps5:n saavan vr-tuen simuihinkin.Kysymys vielä...mul oli kokeilussa assetto corsa competzione one x llä ja oli täyttä sontaa...onko toi series x muuttan tilannetta mihinkään? Pc versiohan tuosta pelistä on helmi.
Mm. Bethesdan ja joukon muita pelistudioita Zenimax Media -kaupassa hankkinut Microsoft on kertonut, ettei se suunnittele pelien julkaisemista yksinoikeudella Xbox-alustoille. Xbox-talousjohtaja Tim Stuartin mukaan pelien myymistä Sonyn ja Nintendon alustoilla jatketaan edelleen, mutta malliin suunnitellaan muutoksia tulevaisuudessa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.