PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Jätän tämän vain tähän. Sanotaanko vain saatteeksi että "trendi jatkuu" syystä tai toisesta. Ei ole PS5llakaan 100% locked 120fps mutta puolen tusinaa tuommoista romahdusta tulee kahellatoista megaflopilla kun 10 kikanen nakuttaa rajotinta vasten.

1605437250795.png
 
Viimeksi muokattu:
Jätän tämän vain tähän. Sanotaanko vain saatteeksi että "trendi jatkuu" syystä tai toisesta. Ei ole PS5llakaan 100% locked 120fps mutta puolen tusinaa tuommoista romahdusta tulee kahellatoista megaflopilla kun 10 kikanen nakuttaa rajotinta vasten.

1605437250795.png



Tuossa vielä koko video. Tuli koitettua tuota 1440p@120 tilaa series x:llä ja yllättävän hyvin toimi. Kaikesta huolimatta palasin 4k@60 koska omaan silmään parempi.
 
Jätän tämän vain tähän. Sanotaanko vain saatteeksi että "trendi jatkuu" syystä tai toisesta. Ei ole PS5llakaan 100% locked 120fps mutta puolen tusinaa tuommoista romahdusta tulee kahellatoista megaflopilla kun 10 kikanen nakuttaa rajotinta vasten.

1605437250795.png

Jännästi nuo kaikki romahdukset boxilla tulee kill camin aikana. Mistä lie johtuu. Muutenhan nuo pelitilanteessa pitää molemmat melko hyvin ton 120fps.
 
Jätän tämän vain tähän. Sanotaanko vain saatteeksi että "trendi jatkuu" syystä tai toisesta. Ei ole PS5llakaan 100% locked 120fps mutta puolen tusinaa tuommoista romahdusta tulee kahellatoista megaflopilla kun 10 kikanen nakuttaa rajotinta vasten.

1605437250795.png
Oho, no nyt piti ihan hakemalla hakea kyllä tämä kuvakaappaus että omalle narratiiville saa halutunlaista jatkoa. :rofl2:

Videon katsomalla huomaa että molemmat tiputtaa freimin sieltä, toisen täältä, mutta Series X tuntuisi pitävän tuon 120fps hieman tasaisemmin.

Kuvakaappaus on näköjään kill camista otettu, joten lieneekö bugi pelimoottorissa vai missä, koska normaalisti pelatessa samassa kohdassa tuota droppia ei tapahdu.
 
Narrow and fast people. Narrow and fast... Näytti olevan 113fps rajuin droppi PS5:lla. SeriesX:llä rymisi 80 paikkeilla. Alkaa olemaan hiinä ja hiinä korjaako VRR edes tuommoista. Itse en ainakaan tykkää jos 240Hz GSync monitorilla peli tipahtaa vaikka 220 -> 150. Aika karmeaa katsottavaa vaikka GSync tekee parhaansa.
 
Näkyyhän se 12TF myös Xbox-studioiden omissa peleissä. :rofl2:
Kuvakaappaus gameplay videolla nähdystä Microsoftin lippulaivasta Halo Infine 12Tf tehoilla.

https%3A%2F%2Fspecials-images.forbesimg.com%2Fimageserve%2F5f1d883014cc6c9a97223c60%2F0x0.jpg


Hyvältähän tuo latausnopeus näyttää next gen multiplattareissakin PS5 osalta vaikka se kovin jytkytys nähdään excluissa jollaisia Sonylta löytyy.







Tämä nyt ei varsinainen puhdas next gen tuote ole mutta tätäkin peliä on hiljattain ketjussa käsitelty ja marssijärjestys löytyy.




Pelistä toiseen hyppelykin toimii mallikkaasti ilman muutamaan peliin rajoitettua määrää. Lainaan toisesta ketjusta, kiitos lähteen kirjoittajalle Playstation 5




Aikamoista on Nintendon voittokulku tällä hetkellä ja ennätykset paukkuvat rikki jatkuvasti. :hmm:
Japanilaiset pelivalmistajat tekevät loistavaa työtä ja menestyvät erittäin hyvin konsolimyynneissä. Omat huippupelit ja tekniset innovaatiot kehitystä kuljettaa ja siksi esim. PS4 rikkoi liki kaikki muut ennätykset paitsi eniten myydyn konsolin PS2 myyntimäärän :tup: Nipalla on hyvät mahdollisuudet nousta toistamiseen 100 miljoonan myydyn konsolin kerhoon.
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös - Tarpeeton provosointi ja henkilökohtaisuuksiin meno. Sinua on varoitettu samasta asiasta jo useampaan otteeseen.
Kuvakaappaus gameplay videolla nähdystä Microsoftin lippulaivasta Halo Infine 12Tf tehoilla.

https%3A%2F%2Fspecials-images.forbesimg.com%2Fimageserve%2F5f1d883014cc6c9a97223c60%2F0x0.jpg
Ai nyt siirryttiin cherry-pickatuista youtube-videokuvakaappauksista julkaisemattoman, keskeneräisen pelin yksittäiseen kuvakaappaukseen ja sillä yritetään todistaa jotain? :rofl2:

Eiköhän se agendasi ole tullut jo kaikille selväksi. Kaikki mitä Microsoft tekee on väärin ja/tai huonosti. Tsemppiä nyt kuitenkin, koska Series S ja X näyttävät olevan erittäin laadukkaita ja haluttuja laitteita toisin kuin Xbox One julkaisussaan ja Game Pass on täysin ylivertainen palvelu pelimaailmassa. :tup:
 
Hyviä nostoja DMC:stä. Alla hyvä lisäys joka osoittaa että tietyissä tilanteissa wide and slow ei meinaa päästä PS4 pelissä edes 1080p60fps kunnolla. Kummallakin konsolilla hyvä ja huonot puolensa. PS5 high framerate pelaamiseen ja xbox backwards compatibility pelaamiseen.

1605458369451.png


huumoria huumoria sunnuntaihin.
 
PS5 vs Xbox Series X

Watch Dogs initial boot: 21:25 vs. 24:32
Watch Dogs save file load: 23:42 vs. 26:27

Dirt 5 initial boot: 23:51 vs 26:27
Dirt 5 race load: 19:20 vs 14:09

AC Valhalla initial boot: 15:42 vs 40:30 (Xbox has 3 extra splash screens)
AC Valhalla save load: 11:34 vs 12:16

Console cold boot: 24:11 vs 19:13
Loading new profile: 3:37 vs 8:48
Booting from suspend: 5:55 vs 2:46
Mainosmiehet, SSD, jotain jotain. :lol:
 
Ai nyt siirryttiin cherry-pickatuista youtube-videokuvakaappauksista julkaisemattoman, keskeneräisen pelin yksittäiseen kuvakaappaukseen ja sillä yritetään todistaa jotain? :rofl2:

Eiköhän se agendasi ole tullut jo kaikille selväksi. Kaikki mitä Microsoft tekee on väärin ja/tai huonosti. Tsemppiä nyt kuitenkin, koska Series S ja X näyttävät olevan erittäin laadukkaita ja haluttuja laitteita toisin kuin Xbox One julkaisussaan ja Game Pass on täysin ylivertainen palvelu pelimaailmassa. :tup:
Ei vaan tuo peli oli tulossa konsolin julkaisuun mutta sai aiheesta paskamyrskyn aikaiseksi ja vedettiin takaisin telakalle. Nähtäväksi jää tuodaanko ensivuoden aikana peli osissa edelleen samanlaisena. 5v ja 500 miljoonaa siihen on kuulemma jo palanut resursseja.

Hyviä nostoja DMC:stä. Alla hyvä lisäys joka osoittaa että tietyissä tilanteissa wide and slow ei meinaa päästä PS4 pelissä edes 1080p60fps kunnolla. Kummallakin konsolilla hyvä ja huonot puolensa. PS5 high framerate pelaamiseen ja xbox backwards compatibility pelaamiseen.

1605458369451.png


huumoria huumoria sunnuntaihin.
Melkoiset erot next genissä tai sitten olen ymmärtänyt täysin väärin tuon high frame-rate moden.
 
hyrrr.png

46 fps ilman edes sääteenseurantaa! :eek:

36fps 6 vuotta vanhassa 900p resoluution pelissä! :eek: Nyt taitaa olla Sonylla kovasti vielä petrattavaa? :think:
ac.png
Voiko tämä olla enää todellista? Aivan järkyttäviä lukemia. 36fps next-gen-kokemus confirmed :eek: Ei taida enää VRR:t, Gsyncit ja Freesyncit tätä tilannetta pelastaa? Saas nähdä kuinka pitkään "trendi jatkuu". :tdown:

P.s @Sampsa miksei omista viesteistä voi tykätä?
 
Mainosmiehet, SSD, jotain jotain. :lol:

PS5 vs Xbox Series X

Watch Dogs initial boot: 21:25 vs. 24:32
Watch Dogs save file load: 23:42 vs. 26:27

Dirt 5 initial boot: 23:51 vs 26:27
Dirt 5 race load: 19:20 vs 14:09

AC Valhalla initial boot: 15:42 vs 40:30 (Xbox has 3 extra splash screens)
AC Valhalla save load: 11:34 vs 12:16

Console cold boot: 24:11 vs 19:13
Loading new profile: 3:37 vs 8:48
Booting from suspend: 5:55 vs 2:46
Tuossa näyttäisi olevan 5/6 pelitestistä PS5 voitoksi joten PS5 lunasti lupaukset.
 
Tuossa näyttäisi olevan 5/6 pelitestistä PS5 voitoksi joten PS5 lunasti lupaukset.
Eikö PS5:n SSD:n pitänyt mainosmiesten mukaan olla tuplasti nopeampi ja todellinen game changer? Erot on näköjään luokkaa ~2s tai alle 10%. :hmm:



Ei hyvältä näytä NBA 2K1:n osaltakaan, kun XSX:n SSD myllyttää latausajoissa. Jätän tämän vain tähän trendiä jatkamaan.
 
Huh huh mitä settiä täälläkin. Molempien leirien hc fanit yrittävät kilpaa löytää vastaleiristä pahaa sanottavaa ja sitä todistellaan täysin naurettavilla mikroskooppisen pienillä eroilla. Ja noita eroja 99% konsolien normikäyttäjistä ei tulisi huomaamaan jos laitettaisiin vaikkapa sokkotesti päällensä.
 
Huh huh mitä settiä täälläkin. Molempien leirien hc fanit yrittävät kilpaa löytää vastaleiristä pahaa sanottavaa ja sitä todistellaan täysin naurettavilla mikroskooppisen pienillä eroilla. Ja noita eroja 99% konsolien normikäyttäjistä ei tulisi huomaamaan jos laitettaisiin vaikkapa sokkotesti päällensä.
Kun oletusarvo/toivomus on ollut jo monta kuukautta, että Xbox epäonnistuisi samalla tavalla kuin epäonnistui Onen julkaisussa, eikä näin kaikesta huolimatta käynytkään, niin sitten niitä omia uskomuksia yritetään epätoivoisesti pönkittää näillä lillukanvarsilla. ;)
 
Juu ja minä tein silleen vähän tymästi että kävin vain trollaamassa. Kukaan ei tainnut edes suuttua. :(
 
Tuossa näyttäisi olevan 5/6 pelitestistä PS5 voitoksi joten PS5 lunasti lupaukset.
Tuota esimerkit selvästi todistavat. Multiplattarien kohdalla täyttä hyötyä ei saa nämä nopeammat SSD ratkaisut koska pelien täytyy toimia myös niillä vanhoilla HDD lätyilläkin. Maksimaalinen suorituskyky nähdään yksinoikeuksissa kuten Spider Manissa ja erityisesti R&C pelissä. Niissä ei jää epäselväksi miksi Sony päätyi tuohon ratkaisuun.
 
Huh huh mitä settiä täälläkin. Molempien leirien hc fanit yrittävät kilpaa löytää vastaleiristä pahaa sanottavaa ja sitä todistellaan täysin naurettavilla mikroskooppisen pienillä eroilla. Ja noita eroja 99% konsolien normikäyttäjistä ei tulisi huomaamaan jos laitettaisiin vaikkapa sokkotesti päällensä.
Jep. Jo nyt voidaan sanoa, että tehoeroa ei käytännössä ole ja latausajat on molemmissa suunnilleen samat. Sillä ei ole todellisuudessa mitään merkitystä, että kumpi on sen 1% nopeampi missäkin pelissä, erot on ihan muissa asioissa. Ja jos nyt jotenkin kummasti saataisiinkin se nopeampi laite selvitettyä, niin mitä sitten? Thriidivoitto ja ratsastaen auringonlaskuun? En voi ymmärtää, miten aikuiset ihmiset ei kykene asialliseen vertailuun ja keskusteluun ilman lapsellista provoilua ja vittuilua. Ei kyllä koske vain tätä aihetta tai foorumia, vaan samaa paskaa on puhelimissa, autoissa, näyttiksissä, joukkueissa ja varmaan vessapapereissakin.
 


Joskus oli isotkin erot ja kyllä myönettävä että silloin nuorena PS pelurina tuli oikein melkein itku puseroon kun kaverin luona pääsin kokeilemaan Spliter Celliä Xboxilla.
 
Monta vuotta on jo menty niin että pelien erot on löytyny kun katsomme niillä töin olevien ihmisten frame analyysejä. Huumorillahan täällä monesti heitellään näitä ja täytyy sanoa että varsinkin tämän genin konsolilaitteistossa jos ne pistettäisiin pyörittämään samaa peliä vierekkäin samoin kalibroiduilla televisioilla niin voisi olla että arvalla menisi että kumpi on kumpi. Tuollainen muutaman prosenttiyksikön terafloppierokin katoaa huonoon for-looppiin pelikoodissa niin että hulahtaa.

Taitaa suurin ero tässä genissä olla ohjaimissa ja niiden liipasimissa.
 


Joskus oli isotkin erot ja kyllä myönettävä että silloin nuorena PS pelurina tuli oikein melkein itku puseroon kun kaverin luona pääsin kokeilemaan Spliter Celliä Xboxilla.

Jep. Joskus pelit ovat saattaneet näyttää ihan erilaisilta toisiinsa verrattuna, mutta nykyään joutuu suurennoslasin ja freimilaskenta-analyysityökalujen kanssa etsimään eroja :D
 
Melkoista settiä ketjussa, pitääpä kaivaa popparit esiin. En nyt arvannutkaan että vihreää leiriä kirpaisisi noin pahasti 12 TF monsterin alisuoriutuminen, kun väitetty 9,2 TF konsoli pistää vähintään tasavertaisesti kampoihin ja joissain tapauksessa menee kaukana edellä. No jotain muistan sanoneeni näistä teraflopseista aiemmin, mutta eipähän sitä silloin haluttu kuunnella/ymmärtää. :D

Jännää väittelyä kun keskustellaan toisista käyttäjistä :hmm: Tarkoitusperää ei tarvitse arvailla.


Ei tainnut koskaan olla näin tasaista kaksikkoa uuteen sukupolveen? Ilmoitetut teholukemat eivät tätä puoltaneet.

Ihan naurettavan surkuhupaisaa mustamaalauksen yritystä ja moderointi siivoilee näitä hissukseen pois. Suoraan bannia vaan näille sankareille ja näkyville niin tuleepahan muillekin selväksi että toisen foorumin asiat eivät tänne kuulu.

Laitetaas näitä vertailuja tänne ihan linkin kanssa kun ei kerran näiltä screenshotteja postaavilta sankareilta onnistu:



Dat 12 TeraFlops Powah!

Jottei nyt ihan vaan vinoiluksi menisi, niin onkos tästä tehty tarkempaa analyysiä miksi tilanne on näin? Saiko devit XsX devkitit liian myöhään vaikka Spencer keuli kotonaan olevalla Series X -konsolillaan jo viime vuoden puolella? Onko devityökalut noin pahasti vaiheessa? Miksi XsX suorituu heikommin CPU-intensiviisissä peleissä vaikka siinä pitäisi olla teoriassa enemmän suorituskykyä? Siinä nyt parit kysymykset mitä tämänhetkinen tilanne kirvoittaa.

Eikö PS5:n SSD:n pitänyt mainosmiesten mukaan olla tuplasti nopeampi ja todellinen game changer? Erot on näköjään luokkaa ~2s tai alle 10%. :hmm:



Ei hyvältä näytä NBA 2K1:n osaltakaan, kun XSX:n SSD myllyttää latausajoissa. Jätän tämän vain tähän trendiä jatkamaan.


Ei nyt luulisi tulevan yllätyksenä kenellekään asiasta ymmärtävälle että parhaimmat tehot PS5:n SSD:stä otetaan excluissa, jolloin ei tarvitse tehdä kompromisseja muiden alustojen ehdoilla.

Huh huh mitä settiä täälläkin. Molempien leirien hc fanit yrittävät kilpaa löytää vastaleiristä pahaa sanottavaa ja sitä todistellaan täysin naurettavilla mikroskooppisen pienillä eroilla. Ja noita eroja 99% konsolien normikäyttäjistä ei tulisi huomaamaan jos laitettaisiin vaikkapa sokkotesti päällensä.

Ei nyt luulisi tulevan uutisena että jollain tapaahan se jouseen viritetty jännitys purkautuu, kun aina konsolien specseistä lähtien toinen osapuoli on keulinut tehoilla ja toinen SSD:llä. Nyt kun näyttää siltä että erot jäävät parhaimmillaan olemattomiksi, niin jostainhan sitä pitää sitten peistä taittaa. Molempien konsolien omistajat voivat olla tyytyväisiä hankintaansa, kun pelikokemus on käytännön tasolla sama, mikäli näille PS5:n omille painotuksille ei halua antaa lisäarvoa.
 
Viimeksi muokattu:
Jottei nyt ihan vaan vinoiluksi menisi, niin onkos tästä tehty tarkempaa analyysiä miksi tilanne on näin? Saiko devit XsX devkitit liian myöhään vaikka Spencer keuli kotonaan olevalla Series X -konsolillaan jo viime vuoden puolella? Onko devityökalut noin pahasti vaiheessa? Miksi XsX suorituu heikommin CPU-intensiviisissä peleissä vaikka siinä pitäisi olla teoriassa enemmän suorituskykyä? Siinä nyt parit kysymykset mitä tämänhetkinen tilanne kirvoittaa.

Tarkempaa analyysia ei ole vielä tehty, Digital Foundryn John Linneman kuitenkin kertoi DMC5-videossa, että Xboxin "suorituskykyongelmat" voisi olla korjattavissa patchilla. Itsekin olen spekuloinut, että Microsoft on lähettänyt valmiit dev-työkalut kehittäjille liian myöhään, koska Microsoft jäi odottamaan RDNA2:n ominaisuuksia konsoliinsa. Saa nähdä, että miten tämä tilanne tästä kehkeytyy, mutta olisi näin Xbox-pelaajanakin omituista, että miten vähän Microsoft saa hyödynnettyä tehoja vrt. Sonyyn.
 
10 teraflops (maksimi, oikea laskentateho pienempi), RDNA 1, ei vaan riitä. Latausajoissakin häviää reilusti Series X:lle.
Nyt nähdään ensimmäistä kertaa näiden konsolien todellinen ero. PS5 ei pysty 4K grafiikkaan 60fps ilman kovia kompromisseja laadussa.

LOL, trollauksesta 5/5 suoritus. :tup:

Black Ops CW VGTechin analyysissa:



PlatformsPS5 120fpsXbox Series X 120fpsPS5Xbox Series XXbox Series S
Frame Amounts
Game Frames5259251658270772708026825
Video Frames5393053930270822708227082
Frame Tearing Statistics
Total Torn Frames1792193362428
Lowest Torn Line164145319223321
Frame Height10801080216021602160
Frame Time Statistics
Mean Frame Time8.55ms8.7ms16.67ms16.67ms16.83ms
Median Frame Time8.33ms8.33ms16.67ms16.67ms16.67ms
Maximum Frame Time25ms25ms33.33ms32.01ms33.33ms
Minimum Frame Time7.29ms7.23ms15.19ms16.67ms15.83ms
95th Percentile Frame Time8.58ms9.14ms16.67ms16.67ms16.67ms
99th Percentile Frame Time15.93ms16.67ms16.67ms16.67ms18.9ms
Frame Rate Statistics
Mean Frame Rate117.02fps114.93fps59.99fps60fps59.43fps
Median Frame Rate120fps120fps60fps60fps60fps
Maximum Frame Rate120fps120fps60fps60fps60fps
Minimum Frame Rate97fps92fps58fps59fps45fps
5th Percentile Frame Rate106fps99fps60fps60fps57fps
1st Percentile Frame Rate101fps96fps60fps60fps51fps
Frame Time Counts
0ms-8.33ms96 (0.18%)78 (0.15%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)
0ms-16.67ms0 (0%)0 (0%)2 (0.01%)0 (0%)23 (0.09%)
8.33ms49515 (94.15%)47473 (91.9%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)
8.33ms-16.67ms2778 (5.28%)3327 (6.44%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)
16.67ms198 (0.38%)779 (1.51%)27066 (99.96%)27076 (99.99%)26155 (97.5%)
16.67ms-25ms3 (0.01%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)
16.67ms-33.33ms0 (0%)0 (0%)5 (0.02%)4 (0.01%)595 (2.22%)
25ms2 (0%)1 (0%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)
33.33ms0 (0%)0 (0%)4 (0.01%)0 (0%)52 (0.19%)
Other
Dropped Frames00000
Runt Frames00000
Runt Frame Thresholds20 rows20 rows20 rows20 rows20 rows

Näkyy olevan tearing-ongelma pelienginekohtaista, kun AC Valhalllassa tätä ei pleikkarilla havaittu. 120 Hz moodissa pleikkari vie ja muut vikisee, 60 fps RT modessa 0.01 framen voitto Series X:lle. Olipa ihan jäätävä kompromissi kuvanlaadussa... ;)
 
Tässä Cold Warissa vähän vertailukelpoisempaa matskua. Ei flamea. Kumpikin täysin hyviä. Snadeja eroja.


Screen Shot 2020-11-16 at 9.07.50.png

PlatformsPS5 120fpsXbox Series X 120fpsPS5Xbox Series XXbox Series S
Frame Amounts
Game Frames5259251658270772708026825
Video Frames5393053930270822708227082
Frame Tearing Statistics
Total Torn Frames1792193362428
Lowest Torn Line164145319223321
Frame Height10801080216021602160
Frame Time Statistics
Mean Frame Time8.55ms8.7ms16.67ms16.67ms16.83ms
Median Frame Time8.33ms8.33ms16.67ms16.67ms16.67ms
Maximum Frame Time25ms25ms33.33ms32.01ms33.33ms
Minimum Frame Time7.29ms7.23ms15.19ms16.67ms15.83ms
95th Percentile Frame Time8.58ms9.14ms16.67ms16.67ms16.67ms
99th Percentile Frame Time15.93ms16.67ms16.67ms16.67ms18.9ms
Frame Rate Statistics
Mean Frame Rate117.02fps114.93fps59.99fps60fps59.43fps
Median Frame Rate120fps120fps60fps60fps60fps
Maximum Frame Rate120fps120fps60fps60fps60fps
Minimum Frame Rate97fps92fps58fps59fps45fps
5th Percentile Frame Rate106fps99fps60fps60fps57fps
1st Percentile Frame Rate101fps96fps60fps60fps51fps
Frame Time Counts
0ms-8.33ms96 (0.18%)78 (0.15%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)
0ms-16.67ms0 (0%)0 (0%)2 (0.01%)0 (0%)23 (0.09%)
8.33ms49515 (94.15%)47473 (91.9%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)
8.33ms-16.67ms2778 (5.28%)3327 (6.44%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)
16.67ms198 (0.38%)779 (1.51%)27066 (99.96%)27076 (99.99%)26155 (97.5%)
16.67ms-25ms3 (0.01%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)
16.67ms-33.33ms0 (0%)0 (0%)5 (0.02%)4 (0.01%)595 (2.22%)
25ms2 (0%)1 (0%)0 (0%)0 (0%)0 (0%)
33.33ms0 (0%)0 (0%)4 (0.01%)0 (0%)52 (0.19%)
Other
Dropped Frames00000
Runt Frames00000
Runt Frame Thresholds20 rows20 rows20 rows20 rows20 rows

Lopputulos: Its a wash. PS5 95% framerate targetissa ja SeriesX 91%.

Omat spekulaatiot: Aivan varmasti on SeriesX:n devkitissä jotain joka rajoittaa menoa. Alun höpinä-cinematicissa kun mennään kopteriin niin seriesX ja PS5 kumpikin droppaa mutta PS5 pysyy framerate graafin mukaan pikselin tarkasti tietyn verran edellä vaikka kumpikin ailahtelee. Ei varmasti ole hardware perustainen ongelma vaan ihan softa.

EDIT: Oho kahvea juodessa ja rauhassa kirjoittaessa olin hidas. Eipä mittää!
 
Tarkempaa analyysia ei ole vielä tehty, Digital Foundryn John Linneman kuitenkin kertoi DMC5-videossa, että Xboxin "suorituskykyongelmat" voisi olla korjattavissa patchilla. Itsekin olen spekuloinut, että Microsoft on lähettänyt valmiit dev-työkalut kehittäjille liian myöhään, koska Microsoft jäi odottamaan RDNA2:n ominaisuuksia konsoliinsa. Saa nähdä, että miten tämä tilanne tästä kehkeytyy, mutta olisi näin Xbox-pelaajanakin omituista, että miten vähän Microsoft saa hyödynnettyä tehoja vrt. Sonyyn.

Uskoisin asian olevan juuri näin, Gafin puolella eräs kirjoittaja kiteyttikin asian osuvasti, kummasti alkoi kutittamaan nauruhermoa:

"So now xbox fans not only have to wait on games, they also have to wait on tools."


Toinen erikoisuus oli tämän RDNA2 arkkitehtuurin hypetys AMD:n esityksen jälkeen, vaikka MS:llä oli varmasti tiedossa kuinka heidän konsolinsa suoriutui peliensä osalta etukäteen. Ei nyt ihan parasta PR:ää 12 TF full RDNA2 -konsolille.
 
Selkeästi PS5 on edellä näistä 120fps tilassa. Lisäksi näyttäisi PS5:ssä olevan enemmän savuefektiä ammuttaessa josta videon kommenteissakin mainittiin :hmm:

 


Kylmää kyytiä Alexilta. i5 + 2060S PC pyörittää WatchDogs:Legionia paremmin mitä SeriesX (ja PS5 koska pyörivät kuulemma samoin ja samoilla asetuksilla). Oli kuulemma vaikeuksia saada mätsäämään PC:llä tehokonsolien asetukset kun PC:llä ei ole niin alhaisia asetuksia valittavissa Settings valikoissa. Piti modata peli että sai niin alas mutta silti 2060S pyöritti peliä native 4k kun tehokonsolit skaalailee down to 1440p.

E: Series S 900p ja RT efektit ilmeisesti 1/4 resolla eli 80-luvun matkaTV resoluutiolla.


Katsoin tämän juuri, taitaa olla 6000-sarjan korttien suorituskyky todella aneemista nVidiaan verrattuna RT:n osalta, mikäli konsolit antavat tästä osviittaa. 2060 kortilla kun voit vielä heittää tuohon päälle DLSS:n, jolloin saat parempaa kuvanlaatua RT:n osalta, kun kuvaa ei rendatakaan enää natiivisti 4K:na vapauttaen resursseja muuhun.
 
Digital Foundryn John Linneman:

1605516236961.png
Vähä itsekkin veikkalien samaa. Joku on dev-kitin ohjelmistossa joka rajoittaa kulkua. Saavat ehkä unlockattua lisää terafloppeja päivityksillä. Vaatiikoohan jo julkaistut pelit päivityksen kun tuo tapahtuu? Varmaan uutta buildia pitää tehdä että lisä teraflopit tulee käyttöön.
 
Digital Foundryn John Linneman:

1605516236961.png
Tämähän oli tiedossa jo heinäkuussa niille, jotka asiaan ovat vähänkään perehtyneet. MS uusi koko kehitysympäristönsä toimimaan paremmin kaikilla alustoillaan (PC, XSX, XSS) ja odotteli rauhassa RDNA 2.0:n valmistumista: The Latest on Xbox Game Core - Thurrott.com

Mielenkiintoista, että Xbox on beta-tason työkaluilla käytännössä identtinen PS5:n kanssa cross-gen-peleissä. Lupailee hyvää tulevaa ajatellen, kun kehitystyökalut kypsyvät. :tup:
 
Tämähän oli tiedossa jo heinäkuussa niille, jotka asiaan ovat vähänkään perehtyneet. MS uusi koko kehitysympäristönsä toimimaan paremmin kaikilla alustoillaan (PC, XSX, XSS) ja odotteli rauhassa RDNA 2.0:n valmistumista: The Latest on Xbox Game Core - Thurrott.com

Mielenkiintoista, että Xbox on beta-tason työkaluilla käytännössä identtinen PS5:n kanssa cross-gen-peleissä. Lupailee hyvää tulevaa ajatellen, kun kehitystyökalut kypsyvät. :tup:

Jep jep ja Sonyllahan tunnetusti istutaan peukku perseessä koko tämän ajan jolloin näiden kehitystyökaluissa ei tapahdu mitään uutta? :D Nyt siis pitäisi x-osaston saada kurottua kiinni nykyinen kilpailijan etumatka + tähän tuleva lisäkehitys, kun samalla pitäisi pystyä handlaamaan kehitystä useammalle alustalle kerralla. Eipä käy kateeksi. Ilmankos se Halo Infinite olikin tuollainen jäätävä clusterfuck kehityksen osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Otetaan nyt tämä omana viestinään kun liittyi noihin Linnemanin DM-viesteihin:



Eli kehitystä tiedossa jatkossa molemmilla, kuten nyt arvata saattoi. Sinälläänhän tilanne on pelaaville herkullinen, ei tarvitse murrehtia pyöriikö peli alustalla ok, vaan valinnan voi tehdä puhtaasti muulta pohjalta. Win-Win tilanne kaikille. :tup:
 
Otetaan nyt tämä omana viestinään kun liittyi noihin Linnemanin DM-viesteihin:



Eli kehitystä tiedossa jatkossa molemmilla, kuten nyt arvata saattoi. Sinälläänhän tilanne on pelaaville herkullinen, ei tarvitse murrehtia pyöriikö peli alustalla ok, vaan valinnan voi tehdä puhtaasti muulta pohjalta. Win-Win tilanne kaikille. :tup:



Juuri näin.... Molemmat konsolit omistuksessa niin voi valita kumpi on sitten itselle parempi alusta noihin multiplattereihin. Jos hyötyy hemmetisti peli haptisesta ohjaimesta tai pyörii paremmin ymmärrettävästi valints on pleikka. Kaikki ajopelit menee kyl mulls boxille kun löytyy ratit jo entuudestaan jos vähänkin simutyylisiä pelejä. Jotkin arcadet voi olla kovia kyllä haptisella ohjsimellakin.

Kysymys vielä...mul oli kokeilussa assetto corsa competzione one x llä ja oli täyttä sontaa...onko toi series x muuttan tilannetta mihinkään? Pc versiohan tuosta pelistä on helmi.
 
PS5 on teknologialtaan mielenkiintoisempi, ja yksinoikeuspeleiltään ylivoimaisesti mielenkiintoisempi. Eihän Xboxilla edes ole yksinoikeuksia, kun ne voi kaikki pelata PC:lläkin. PS5 menee ostoon välittömästi!
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 405
Viestejä
4 511 458
Jäsenet
74 363
Uusin jäsen
wlliamwill

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom