PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼
MurottajaSince2004
- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 5 633
Shuhei Yoshida saanut uutta lelua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Shuhei Yoshida saanut uutta lelua.
Haha, hauska mutta veikkaan että on feikki. Ei elektroniikkalaitteesta varmaan ihan nokipesän kaltaista savua tule oikeasti!
Voi olla, mutta 2 eri konetta kuitenkin..."Savu" vaikuttaa olemukseltaan ja käyttäytymiseltään sähkötupakan höyryltä, joten kuten mainittuakin, niin feikkihän tuo lienee.
Jos videossa olisi ollut alussa virtanäppäimessä valo, joka sen jälkeen sammunut ja "savut" tulleet pihalle, niin voisi uskoakin tällaisia.
Hiljainen kuin savupiippu Vaikea sanoa, että innostuiko nyt ihmiset feikkaamaan moista vai onko jollakin oikeasti kärähtänyt.Onko tämä joku kollektiivinen "chimney-vitsi"?
Eikös nämä molemmat ole HDMI 2.1 laitteita? Joten molemmilta pitäisi onnistua 4K @ 120 Hz output. Renderöintireso on sitten eri juttu.Xsx pystyy 120hz 1440pllä. Ps5 vain 1080p..
Kieltämättä aika erikoinen tapaus kun PS5 takoi reilusti kovempaa kyytiä 120fps moodissa ja sitten muissa vähän häviää. Positiivista kuitenkin on se, että molemmat suoriutuivat asiallisesti ja näyttivät identtisiltä joten hyvältä näyttää siinä mielessä pelasi näitä multiplattareita kummalla tahansa.Yllättäviä tuloksia. Varsinkin kun oli aiemmin huhua että Resident Evil Village PS5-versio pyörii heikosti korkealla fps:llä RE Enginessä, joka on myös tuossa Devil May Cry 5:ssä käytössä. Mutta 120fps moodi pyöriikin huomattavasti parhaiten PS5:llä. Series X:llä pienet edut parissa muussa moodissa.
Joo, taitaa olla vielä jotain kasvukipuja näiden eri moodien kanssa. Toivottavasti tilanne paranee pian.Harmi että DMC:n kuvamoodit ovat rikki kuten DF:n John aikaisemmassa videossa valitti. Jos konsoli tunnistaa television 120Hz kykeneväksi niin kaikki moodit cäppää 120Hz. Myös 60Hz moodi joka tarkoittaa että peliä ei vsyncata missään kohtaan ja peli on judderia ja stutteria.
Ja tosiaan mikä järki on tehdä nuin useita eri moodeja? Miksei tuossa ole vain PC tyylinen options menu? RT-quality mode, RT-perf mode, defaul 4k60fps mode, ultra performance mode joka 120Hz... ei helvetti menee konsolointi kyllä nyt pikkuisen vaikeaksi kun "ei haluta olla kuten PC" mutta halutaan silti.
Jännästi jokin rajoitti boxin menoa 120fps modissa, mutta kuten DF:kin sanoi niin siinä oli jotai outoa ja varmaan patchillä korjattavissa. Muutenhan Boxi olikin huomattavasti edellä varsinkin 4k moodissa
Ei se PS5 nopeampi SSD sitten realisoidu kuitenkaan peleissä vs Series X, vaan Series X:än latausajat pienempiä. Tuo ''teoreettinen maksimi nopeus'' on sikäli kyseenalainen, että tuo ei kerro esim. pienempien tiedostojen satunnaislukunopeuksista yms. käytännössä mitään. Toki nuo taaksepäin yhteensopivudet taitaa tässä kohtaa enemmän rajoittaa PS:ää. Varmaa tietoa sisältävää selitystä en ole vielä löytänyt.
Valhallassa todella massiivinen eroVoi olla, että monissa cross-gen-peleissä tulee jokin muu pullonkaula eteen, ettei aina voi hyötyä siitä SSD-nopeudesta. Tässä nyt joitakin cross-gen-pelien vertailuja:
Watch Dogs Legion
To get to the main menu
PS5: 21:25
Xbox: 24:32
To get into the game
PS5: 23:42
Xbox: 26:27
Dirt 5
To get to the main menu
PS5: 23:51
Xbox: 26:27
To get into race
PS5: 19:20
Xbox: 14:09
Valhalla
To get to main menu
PS5: 15:42
Xbox: 40:30
To get into game
PS5: 11:34
Xbox: 12:16
Valhalla had three extra splash screens on the Xbox boot to get through. Potentially a first time boot/showing of certain splash screens and it had been booted before on PlayStation.
Otettava huomioon, että siinä on ollut Xboxilla enemmän splash screenejä.Valhallassa todella massiivinen ero
Toisaalta syy miksi splash screenejä on enemmän, voi johtua siitä että lataus kestää kauemmin. Ei olisi kiva jos pelkkää mustaa näkyisi.Otettava huomioon, että siinä on ollut Xboxilla enemmän splash screenejä.
Lisäksi yhdessä artikkelissa arvuuteltiin, että Xboxin hieman nopeampi prosessori saattaa myös jonkin verran nopeuttaa tiedonsiirtoa. Eikös osa tiedostoista pakata/pureta ensin ja sitä hoitaa prosessori?
Otettava huomioon, että siinä on ollut Xboxilla enemmän splash screenejä.
Niin... kun PS5 ensin seisoi main menussa tolkuttoman kauan odottamassa SeriesX:n lataamista!Kun itse Valhallan peliin mentiin, PS5 voitti Xboxin "vain" alle sekunnilla latausnopeuksissa.
EDIT: tasapuolisuuden nimissä jos SeriesX:n latauksesta otetaan kaikki nuo latauskuvat pois ja lasketaan vain se viimeinen jossa se AssassinsCreed logo pyörii siinä ja verrataan sitä koko PS5:n lataussekvenssiin niin PS5 on silti tuplasti nopeammin main menussa!
Ihan mielenkiinnosta laitatko linkin esim tuommoiseen Gearssista Valhallaan vaihtoon joka tapahtuu 5 sekunnissa. Aina kiinnostaa tuollaiset. En siis epäile mutta tuo on hyvä juttu. PS5:lla alustavasti on vain ne kortit UI:lla jota demottiin niin että pelattiin Sackboyta ja valittiin PS-napin kautta eri pelin kortti ja hypättiin siihen uuteen peliin.Ihan mielenkiinnosta kysyn, mutta oliko PS5:lla Quick Resumen kaltaista ominaisuutta? Ainakin Xboxilla katoaa sen avulla kaikki pelin käynnistämiset ja voi jatkaa siitä mihin jäi ellei Quick Resumen kapasiteettia ole ylitetty. Quick Resumen avulla pääsee pelaamaan esim. Gearsista Valhallaan noin 5 sekunnissa.
Ei ole PS5:lla tuollaista.Ihan mielenkiinnosta kysyn, mutta oliko PS5:lla Quick Resumen kaltaista ominaisuutta? Ainakin Xboxilla katoaa sen avulla kaikki pelin käynnistämiset ja voi jatkaa siitä mihin jäi ellei Quick Resumen kapasiteettia ole ylitetty. Quick Resumen avulla pääsee pelaamaan esim. Gearsista Valhallaan noin 5 sekunnissa.
Ei ole gears tossa mutta valhallaan quick resumee noin 10 sekunnissaIhan mielenkiinnosta laitatko linkin esim tuommoiseen Gearssista Valhallaan vaihtoon joka tapahtuu 5 sekunnissa. Aina kiinnostaa tuollaiset. En siis epäile mutta tuo on hyvä juttu. PS5:lla alustavasti on vain ne kortit UI:lla jota demottiin niin että pelattiin Sackboyta ja valittiin PS-napin kautta eri pelin kortti ja hypättiin siihen uuteen peliin.
Ihan mielenkiinnosta laitatko linkin esim tuommoiseen Gearssista Valhallaan vaihtoon joka tapahtuu 5 sekunnissa. Aina kiinnostaa tuollaiset. En siis epäile mutta tuo on hyvä juttu. PS5:lla alustavasti on vain ne kortit UI:lla jota demottiin niin että pelattiin Sackboyta ja valittiin PS-napin kautta eri pelin kortti ja hypättiin siihen uuteen peliin.
Kuten nimi kertoo, se on quick resume. Jos se ei ole tossa 4 pelin listassa nii sitten latautuu normaalisti.Hyvä systeemi. Tosin mitä tapahtuu jos peli ei ole tuossa hyvin lyhyeltä näyttävässä listassa? Jos esim Valhalla ei ole siinä niin odotanko siis 55s pelin käynnistämistä?`
Noin 4-6 viimeksi käynnistettyä peliä taitaa olla tuon rajoitus riippuen pelien koosta, kun käyttää samaa OS:lle varattua osiota SSD:stä.Hyvä systeemi. Tosin mitä tapahtuu jos peli ei ole tuossa hyvin lyhyeltä näyttävässä listassa? Jos esim Valhalla ei ole siinä niin odotanko siis 55s pelin käynnistämistä?`
Joko on muuten konsolit vs PC laitettu testaukseen latausajoista?
Nimittäin tuo Valhalla pitää sisällään pahimmat Denuvot ja VMP:t jotka syövät pc:llä kyllä tuota latausaikaa jopa yli puolella.
PC joutuu nöyrtymään isojen AAA pelien suhteen?
Ei ole PS5:lla tuollaista.
PS5:ssa ei livetilanteen tallennusta ja siihen paluuta kuin yhdelle pelille (rest mode). Veikkaan, että iso osa tuon puuttumisesta johtuu SSD:n rajallisesta koosta, sillä jokainen quick resume vaatisi noin 15GB tilaa levyltä.Ihan mielenkiinnosta kysyn, mutta oliko PS5:lla Quick Resumen kaltaista ominaisuutta? Ainakin Xboxilla katoaa sen avulla kaikki pelin käynnistämiset ja voi jatkaa siitä mihin jäi ellei Quick Resumen kapasiteettia ole ylitetty. Quick Resumen avulla pääsee pelaamaan esim. Gearsista Valhallaan noin 5 sekunnissa.