PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Itse löysin tämän uudesta DF videosta:


Jos nytten näitä kahta katsoo niin joko tekijät eivät käytä hyväkseen konsolien uskomattoman nopeita SSD:tä tai sitten puolet olivat vain markkinointi puheita.

No ainakin Sonyn yksinoikeuksissa luulisi näkyvän.

Edit:
No mutta, tästä jos mistään minä pidän:

Yksinoikeuksissa nopeimmat lataukset. Esim spiderman jokusen sekunnin. Multiplattarit sitten enemmän tai vähemmän geneerisellä latauskoodilla ja puhutaan kymmenistä sekunneista.
 
Saattaa DF:llä ja NX Gamerillä olla tylsä sukupolvi edessä, jos konsolit ovat näin lähellä toisiaan. AC Valhallassa käytännössä identtiset versiot. Dynaaminen 4K ja 60fps. Alin havaittu resoluutio Series X:llä 1440p, PS5:llä 1620p. Pientä screen tearingiä ja mitätöntä frame droppailua. Latausajat hyvin länellä toisiaan. Hyvä homma.

 
Saattaa DF:llä ja NX Gamerillä olla tylsä sukupolvi edessä, jos konsolit ovat näin lähellä toisiaan. AC Valhallassa käytännössä identtiset versiot. Dynaaminen 4K ja 60fps. Alin havaittu resoluutio Series X:llä 1440p, PS5:llä 1620p. Pientä screen tearingiä ja mitätöntä frame droppailua. Latausajat hyvin länellä toisiaan. Hyvä homma.



Next gen konsolit 4k60fps (mainostettu), mutta...
  • Aika hyvin kumpikin next-gen konsoli pysyy lähellä 60Hz. Tipahtelee välillä vähän (57-59). Keskiarvot 59,5 tjms.
  • SeriesX:llä jostain syystä enemmän screen tearia.
  • Kummallakin konsolilla dynaaminen resoluutio ja kummallakaan ei paljoa näy aitoa 4k:ta.
  • Kumpikin konsoli pyörii about 1620p - 1800p välillä.
  • Merkittävänä detailina mainitsee että SeriesX kuitenkin tipahtelee 1440p mutta PS5 hän ei ole saanut vielä kiinni tuommoista tilannetta omissa testeissään.
  • PS5 nopeammat latausajat.
AC-valhalla paras versio konsoleista siis PS5 tällä kertaa.
 
Next gen konsolit 4k60fps (mainostettu), mutta...
  • Aika hyvin kumpikin next-gen konsoli pysyy lähellä 60Hz. Tipahtelee välillä vähän (57-59). Keskiarvot 59,5 tjms.
  • SeriesX:llä jostain syystä enemmän screen tearia.
  • Kummallakin konsolilla dynaaminen resoluutio ja kummallakaan ei paljoa näy aitoa 4k:ta.
  • Kumpikin konsoli pyörii about 1620p - 1800p välillä.
  • Merkittävänä detailina mainitsee että SeriesX kuitenkin tipahtelee 1440p mutta PS5 hän ei ole saanut vielä kiinni tuommoista tilannetta omissa testeissään.
  • PS5 nopeammat latausajat.
AC-valhalla paras versio konsoleista siis PS5 tällä kertaa.
Miten se näin pääsi käymään :think: Nyt on kuitenkin aitoa next gen peliä kyseessä eikä vanhoja vertailla.

Videon kommenteissa olikin hyvä heitto :)

Xbots: PS5 is only 9.2TF, PS5 don't have machine learning. No VRS, ps5 is weak. Ps5 can't so raytracing, ps5 can't do 4k60, games will look and play better on SX "Do you see yourself now?" "Where is your 12TF? "
 
Miten se näin pääsi käymään :think: Nyt on kuitenkin aitoa next gen peliä kyseessä eikä vanhoja vertailla.

Videon kommenteissa olikin hyvä heitto :)
Nooh, pistetään multiplattarin piikkiin. Selkeästi Sony maksanut paremman perffin omalle alustalleen. Paljonkohan on maksanut dollaria/terafloppi kun ne on poistettu xbox versiosta? :think:

Vähän huumoria perjantai päivään!
 
Next gen konsolit 4k60fps (mainostettu), mutta...
  • Aika hyvin kumpikin next-gen konsoli pysyy lähellä 60Hz. Tipahtelee välillä vähän (57-59). Keskiarvot 59,5 tjms.
  • SeriesX:llä jostain syystä enemmän screen tearia.
  • Kummallakin konsolilla dynaaminen resoluutio ja kummallakaan ei paljoa näy aitoa 4k:ta.
  • Kumpikin konsoli pyörii about 1620p - 1800p välillä.
  • Merkittävänä detailina mainitsee että SeriesX kuitenkin tipahtelee 1440p mutta PS5 hän ei ole saanut vielä kiinni tuommoista tilannetta omissa testeissään.
  • PS5 nopeammat latausajat.
AC-valhalla paras versio konsoleista siis PS5 tällä kertaa.
The Series X still performs better, and also seems to be running at least one demanding setting higher (ground tessellation distance).

It's also fair to say that NXGamer's resolution comparisons were pretty loose. I don't think we can draw conclusions either way about whether they both maintain the same resolution consistently. There's also the fact that it seems like the Series X version doesn't use Variable rate shading, which would give it an even greater performance advantage.

Either way, Ubisoft seems to have done an admirable job bringing the game to both systems at a specific performance target. I think there's a lot to celebrate all around. People are saying the game looks beautiful in person.
Aika tyypillinen cross-gen julkaisu. XSX:llä tasaisempi FPS ja grafiikka-asetukset hieman korkeammalla kuin PS5-versiossa.

Jos jompikumpi versio pitäisi valita, niin ehdottomasti XSX tasaisemman FPS:n vuoksi. :tup:
 
Erinomaiset molemmilla. :tup:
Niin on. Välillä PS5:lla tulee purskeina muutamia miljoonia pikseleitä enemmän silmille. Tradeoffina että average fps PS5:lla 59,92fps vs. 59,93 xboxilla.

Nämä konsolit ovat vielä lähempänä toisiaan mitä kukaan olisi uskonut. Kilpailu on kyllä hyvä asia. Ilman Microsoftin panostusta viime genissä ei PS5 olisi muun muassa myös hiljaisin konsoli tässä genissä. :thumbsup: Kaikki voittaa.
 
Molemmat ovat hyvä osoitus uuden sukupolven konsolien kyvyistä ja hienoa nähdä kuinka dynaamista resoluutiota on rohkeasti lähdetty käyttämään heti alusta saakka. Oma valintani olisi kaksikosta Playstation 5 versio koska ruudun repeilyä ei ole, latausajat nopeammat ja dynaaminen resoluutio parempi (enemmän pikseleitä 4K ruudulle).
 
Jepa screen tearing pois ja se on siinä. Vähän eri hommaa näillä uusilla konsoleilla kuin edellisessä genissä. 60fps vähintään vaihtoehtona näköjään järjestään, lataukset pienet, konsolit hiljaisia jne.
 
Jepa screen tearing pois ja se on siinä. Vähän eri hommaa näillä uusilla konsoleilla kuin edellisessä genissä. 60fps vähintään vaihtoehtona näköjään järjestään, lataukset pienet, konsolit hiljaisia jne.
Jep, hyvä sukupolvi edessä ja kaikki voi nauttia pelaamisesta.

LXmKMfJ.jpg
 
Jenkeissä porukka pelaa jo täyttä häkää PS5:lla. Odottavan aika on pitkä. Alla yksi onnellinen omistaja.

1605261119996.png


Kiva huomata kuinka tärkeäksi ne muutamat lisä pixelit yht äkkiä muodostu, one x ja ps4 pron aikaa niillä ei ollut väliä. :rofl:
Tai se pieni ero frameratessa! Tiiäthännää miten tää menee... ;)
 
Jenkeissä porukka pelaa jo täyttä häkää PS5:lla. Odottavan aika on pitkä. Alla yksi onnellinen omistaja.

1605261119996.png



Tai se pieni ero frameratessa! Tiiäthännää miten tää menee... ;)

Kyllä mulle konsoli pelaamisessa se resoluutio on tärkeämpi kuin muutama fps, viime genissä valitsin aina asetuksista korkeimman resoluution. Joss se fps olisi itselle tärkeintä ni pelaisin pelini tietokoneella.
 
Niin on. Välillä PS5:lla tulee purskeina muutamia miljoonia pikseleitä enemmän silmille. Tradeoffina että average fps PS5:lla 59,92fps vs. 59,93 xboxilla.

Nämä konsolit ovat vielä lähempänä toisiaan mitä kukaan olisi uskonut. Kilpailu on kyllä hyvä asia. Ilman Microsoftin panostusta viime genissä ei PS5 olisi muun muassa myös hiljaisin konsoli tässä genissä. :thumbsup: Kaikki voittaa.
Mittausten mukaan Xbox Series X on kuitenkin se hiljaisempi konsoli. Pysytään faktoissa. :tup:
 
Olikos Valhallasta jo testejä miten konsolit vertautuu PC-versioon? Vieläkö vastaa about mediumia pc:llä?
 
Mittausten mukaan Xbox Series X on kuitenkin se hiljaisempi konsoli. Pysytään faktoissa. :tup:
En välttämättä alkaisi esittämään faktana konsolin x hiljaisuutta vrt. konsoli y ilman kattavampaa tutkimusta asiasta, jossa kaikki lopputulokseen vaikuttavat muuttujat on huomioitu.

Nythän tuloksia on saatu ainoastaan vaihtelevilla mittaustavoilla, joten en ilman fanilaseja uskaltaisi sanoa asiasta faktana vielä suuntaan tai toiseen.
 


Molemmat kyllä reson ja fps valossa hoitivat homman loistavasti mutta tällä kertaa PS5 vei voiton koska boxin tearing.

Varmasti tulee päivityksessä parantumaan mutta kuten joku sanoi "Daavid sai pienoisen niskalenkin Goljatista"

Mutta kuitenkin ensimmäinen virallinen 60fps Assassins Creed sarjassa konsoleille ja kun tearing ongelma korjataan boxilla niin pääsevät kaikki nauttimaan sulavasta ass creed pelistä.

Series S nytten ei yllätyksiä tuonut, se hoiti tonttinsa kuten noilla tehoilla luulisi hoitavan.
 


Kylmää kyytiä Alexilta. i5 + 2060S PC pyörittää WatchDogs:Legionia paremmin mitä SeriesX (ja PS5 koska pyörivät kuulemma samoin ja samoilla asetuksilla). Oli kuulemma vaikeuksia saada mätsäämään PC:llä tehokonsolien asetukset kun PC:llä ei ole niin alhaisia asetuksia valittavissa Settings valikoissa. Piti modata peli että sai niin alas mutta silti 2060S pyöritti peliä native 4k kun tehokonsolit skaalailee down to 1440p.

E: Series S 900p ja RT efektit ilmeisesti 1/4 resolla eli 80-luvun matkaTV resoluutiolla.
 


Kylmää kyytiä Alexilta. i5 + 2060S PC pyörittää WatchDogs:Legionia paremmin mitä SeriesX (ja PS5 koska pyörivät kuulemma samoin ja samoilla asetuksilla). Oli kuulemma vaikeuksia saada mätsäämään PC:llä tehokonsolien asetukset kun PC:llä ei ole niin alhaisia asetuksia valittavissa Settings valikoissa. Piti modata peli että sai niin alas mutta silti 2060S pyöritti peliä native 4k kun tehokonsolit skaalailee down to 1440p.

E: Series S 900p ja RT efektit ilmeisesti 1/4 resolla eli 80-luvun matkaTV resoluutiolla.


Juu hyvälle vaikuttaa RT perffi... Miles Moralesissa tosin ihan OK, kun Sonyn omalla low level API:lla tehty, mutta jos DX12 RT perffi on tuolla tasolla noissa konsoleissa, niin huh huh...

Ei tuo kovin hyvää kuvaa luo kyllä RDNA2:n RT perffistäkään, jos sitä vasten peilaa tuota. Tosin noissa uusissa konsoleissa ei vissiin ole puhdas RDNA2 piiri, vaan custom sirut.
 
Ei taida vielä löytyä tarpeeksi potkua rt lle uudessa sukupolvessakaan....tai sitten optimointi vielä hakusessa. Kunhan nyt optimoi pelit 4k/60 fps ja sit vaikka lukittu 30 fps RT llä niin riittää mulle. Turhaa sitä kilpailla pc yä vastasn kun puhutaan kuitenkin aivan eri hinnan laitteistoista.

Ps5 ja series x välillä erot tulee kyllä olemaan pienehköt ja itse ostan pelin sille millä sit sattuu toimii paremmin.

Mitäs pelejä series x lle nyt on josta löytyy edes toi RT ?

Edit... Eniten huolestuttaa nyt toi vrr tuki pleikalla ja tuleeko freesyncciä sit ollenkaan? Boxilla tuo toimii aivan helvetin hyvin niin tosi pettymys jos sony päättää olla tukematta.
 
Viimeksi muokattu:

Niin on :hmm:

From our sound meter, the Xbox Series X was quieter both at idle and running games than the PS5. The Series X was effectively silent. The PS5 wasn't terribly loud, though our unit's fan did make some high pitched noises intermittently at idle and when sleeping.


Series X is quiet to the point where breaking out the noise meter is a pointless exercise because the console's acoustics merge into the background noise of my living room and office.
 
Edit... Eniten huolestuttaa nyt toi vrr tuki pleikalla ja tuleeko freesyncciä sit ollenkaan? Boxilla tuo toimii aivan helvetin hyvin niin tosi pettymys jos sony päättää olla tukematta.
VRR:n olisi toivonut löytyä heti julkaisussa, mutta en olisi huolissani, etteikö se myöhemmin tulisi firmispäivityksenä kuten 8K-tuki, kun se on jo aiemmin mainittu Sonyn listaamissa spekseissä. DigitalFoundry saisi kyllä laittaa vähän painetta Sonylle päin, että tulisi vastausta, miten pitkään sitä saa odotella.

Mutta valitettavasti en itse pääse tuosta hyötymään vielä pitkään aikaan, kun on 4K-töllö, jossa ei ole VRR:ää enkä tuollaisen ominaisuuden tai 120 hertsin vuoksi viitsi uutta töllöäkään hommata ihan lähiaikoina.
 
Niin on :hmm:





Meillä on nyt pattitilanne koska molemmista löytyy hiljaisempi testaajasta riippuen. En lähtisi siis kumpaakaan liputtamaan hiljaisemmaksi vaan molemmat suoriutuu alhaisella melulla näistä pelaamisasoista. UHD-elokuvien katselu on sitten toinen juttu.
 


Kylmää kyytiä Alexilta. i5 + 2060S PC pyörittää WatchDogs:Legionia paremmin mitä SeriesX (ja PS5 koska pyörivät kuulemma samoin ja samoilla asetuksilla). Oli kuulemma vaikeuksia saada mätsäämään PC:llä tehokonsolien asetukset kun PC:llä ei ole niin alhaisia asetuksia valittavissa Settings valikoissa. Piti modata peli että sai niin alas mutta silti 2060S pyöritti peliä native 4k kun tehokonsolit skaalailee down to 1440p.

E: Series S 900p ja RT efektit ilmeisesti 1/4 resolla eli 80-luvun matkaTV resoluutiolla.

Onhan tuo Ser S suorastaan surkuhupaisa :facepalm:
 
Kuten minä taisin sanoa tässä tai toisessa ketjussa että molemmat uudemmat konsolit ovat hiljaisempia kuin edeltäjänsä ja lataavat pelinsä paljon nopeammin kuin edellinen polvi.

Sitten vielä että 60fps optioita on paljon enemmän valittavana.

Nopeat lataus jat ja 60fps olivat ennen vain PC heiniä mutta nytten konsolit alkavat astelemaan herra rodun varpaille ainakin niissä asioissa mitä itse katson tärkeäksi.

Reso tai RT herkut eivät itselleni ole nin relevantti kuin FPS tai latausnopeudet mitä pahimillaan ne olivat edellisen sukupolven konsoleilla=yli minuutin.

Mielenkiinolla odotan jatkoa ja toivottovasti tehokonsoleille pysyy optiona tuo 60fps mahdollisuus :thumbsup:
 
Meillä on nyt pattitilanne koska molemmista löytyy hiljaisempi testaajasta riippuen. En lähtisi siis kumpaakaan liputtamaan hiljaisemmaksi vaan molemmat suoriutuu alhaisella melulla näistä pelaamisasoista. UHD-elokuvien katselu on sitten toinen juttu.
Eli löysit yhden random youtube-videon, joka mielestäsi kumoaa Digital Foundryn, Tom's Hardwaren ym. arvostettujen julkaisujen mittaukset? Ok. :rofl2:
 
Eli löysit yhden random youtube-videon, joka mielestäsi kumoaa Digital Foundryn, Tom's Hardwaren ym. arvostettujen julkaisujen mittaukset? Ok. :rofl2:
Yli 3 miljoonan tilaajan random videon :D Noinko koville ottaa kun et olekaan oikeassa?
 
Viimeksi muokattu:


NX Gamerin AC Valhallan kirvoittamaan pikselisotaan liittyen:

VG Thecin videon kuvauksessa
PS5 and Xbox Series X use a dynamic resolution with the highest native resolution found being 3840x2160 and the lowest native resolution found being approximately 2432x1368. Both consoles rarely render at a native resolution of 3840x2160. The native resolution is usually between 2432x1368 and 2880x1620 on both consoles. PS5 and Xbox Series X use a form of temporal reconstruction to increase the resolution up to 3840x2160 when rendering natively below this resolution.

Tuon perusteella toisen minimiresoluutio ei ole sen korkeampi kuin toisen, ja itse asiassa molemmilla alempi mitä NX Gamerin ilmoittama 1440p.
 
Random videon :D Noinko koville ottaa kun et olekaan oikeassa?
Postasit yhden videon, jossa mittaus kertoo 1 dB erosta. Postasin kolme eri linkkiä, joissa tulos on päinvastainen.

Onko yksi enemmän kuin kolme? Tätä samaa jankkausta harrastit jo PS4 Pro vs Xbox One X, kun kaikki mittaukset jo kertoo ja käyttäjätkin tietää, että Xbox One X oli hiljaisempi. Varmaan taas sitä "laadunvaihtelua". Ei jatketa keskustelua aiheesta tämän enempää, pitää jatkaa pelaamista. :tup:
 
Postasit yhden videon, jossa mittaus kertoo 1 dB erosta. Postasin kolme eri linkkiä, joissa tulos on päinvastainen.

Onko yksi enemmän kuin kolme? Tätä samaa jankkausta harrastit jo PS4 Pro vs Xbox One X, kun kaikki mittaukset jo kertoo ja käyttäjätkin tietää, että Xbox One X oli hiljaisempi. Varmaan taas sitä "laadunvaihtelua". Ei jatketa keskustelua aiheesta tämän enempää, pitää jatkaa pelaamista. :tup:
LOL näitten sivun avautumistesi kanssa :) Koita kestää sen kanssa ettei kumpaakaan voi julistaa voittajaksi tässä asiassa vaikka sitä kovasti yrität.
 
NX Gamerin AC Valhallan kirvoittamaan pikselisotaan liittyen:

VG Thecin videon kuvauksessa
PS5 and Xbox Series X use a dynamic resolution with the highest native resolution found being 3840x2160 and the lowest native resolution found being approximately 2432x1368. Both consoles rarely render at a native resolution of 3840x2160. The native resolution is usually between 2432x1368 and 2880x1620 on both consoles. PS5 and Xbox Series X use a form of temporal reconstruction to increase the resolution up to 3840x2160 when rendering natively below this resolution.

Tuon perusteella toisen minimiresoluutio ei ole sen korkeampi kuin toisen, ja itse asiassa molemmilla alempi mitä NX Gamerin ilmoittama 1440p.
Ja oikeasti jos haluat tehdä vähän stressi testiä Ass creed peleille niin mene linnakkeseen ja touhua sen verta että vihollisia on perässä se 20kpl niin alkaa cpu antautumaan.

Odyseyssa mäkin sain noin 4/4 cpulla yleisesti 50fps tai yli(oli 50fps lukko) mutta kaupungissa vähän yski ~40 mutta sitten kun linnan valloitus meni pipariksi ja tuli vihollisten tukijoukot mukaan niin fps tippui 30 tietämille... toki 200h peliajasta tämä oli vain sitä 1-2% mutta kuitenkin.

Niin voisin veikata että tuo muokkatutuva reso on todella vaikea laskea ja eikä varmaan ole mitää keskiarvoa kummalla nytten pysyy korkeampana mutta molemilla konsoleilla kuitenkin tuntuu näiden videoiden perusteella pysyvän hyvin 60fps.

Vielä kun kunnon mähinät että pelaajaa jahtaa se parikytä kaveria ja räjähtelee samalla siellä täällä ja katsoo milloin silloin menee reso, toki tämä on todella vaikea saada toteutettua samoissa olosuhteisa molemilla konsoleilla ja tästä ne erot syntyy.
 
LOL näitten sivun avautumistesi kanssa :) Koita kestää sen kanssa ettei kumpaakaan voi julistaa voittajaksi tässä asiassa vaikka sitä kovasti yrität.
Milloin voisi sanoa että kumpi voittaa?

Jos taas olisi PS voittoinen testi niin pitäskö siinäkin tapauksessa julistaa tasapeli jos yksi testi osoittaa jos boxi olisi parempi? :hmm:
 
Postasit yhden videon, jossa mittaus kertoo 1 dB erosta. Postasin kolme eri linkkiä, joissa tulos on päinvastainen.

Onko yksi enemmän kuin kolme? Tätä samaa jankkausta harrastit jo PS4 Pro vs Xbox One X, kun kaikki mittaukset jo kertoo ja käyttäjätkin tietää, että Xbox One X oli hiljaisempi. Varmaan taas sitä "laadunvaihtelua". Ei jatketa keskustelua aiheesta tämän enempää, pitää jatkaa pelaamista. :tup:
LOL näitten sivun avautumistesi kanssa :) Koita kestää sen kanssa ettei kumpaakaan voi julistaa voittajaksi tässä asiassa vaikka sitä kovasti yrität.
Koittakaas sitten keskittyä siihen asialliseen rakentavaan keskusteluun...
 
Paperilla nuita voi laittaa järjestykseen, hiljaisia on kumpikin konsoli. Varsinkin pleikalla älytön ero aikaisempaan.
 
Visuaallisesti pitkälti samat, mutta XSX droppailee 2-5 fps kaupungissa.
 
Visuaallisesti pitkälti samat, mutta XSX droppailee 2-5 fps kaupungissa.

Tässä oli vielä toisella foorumilla tarkempaa analyysiä kuvan muodossa.

Assassin's Creed Valhalla
Very damning for Series X 87% @ 60fps versus 97% for PS5 !
Narrow and fast clearly winning here.
Source: Vgtech's

1605365311586.png
 
Sinänsä ei ole mikään oikea ratkaisu XSX:n ruudunrepeilyyn, mutta itselläni tuo ongelma poistuu konsolin ollessa 4k 120Hz tilassa. 60Hz tilassa repeily on tosiaan hyvinkin ilmeistä, telkkarit joissa VRR luulisi että ei ole ongelma. Omallani en pysty vielä tuota varmaksi totemaan kun telkkarin VRR ominaisuus odottaa firmispäivitystä.

Mutta en siis pidä VRR enkä 120hz tilaa oikeana ratkaisuna Valhallan ruudun repeilyyn, koska valtaosalla käyttäjistä ei ole telkkaria joista nuo ominaisuudet löytyy. Patchia tai jotain kaivattaisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän tuhnuksi jää väittelyt kun käytännössä identtinen suorituskyky molemmilla, erona vain pleikkarin hyväksi yksinoikeudet joita boxille ei tule enää ollenkaan, dualsense ja 3d äänet. Boxille ehkä osittain voi lukea gamepassin mutta se on myös PC:llä ja oikeastaan etenkin siksi jää aika vähiin syyt koko laatikkoa ostaakkaan.
 
Vähän tuhnuksi jää väittelyt kun käytännössä identtinen suorituskyky molemmilla, erona vain pleikkarin hyväksi yksinoikeudet joita boxille ei tule enää ollenkaan, dualsense ja 3d äänet. Boxille ehkä osittain voi lukea gamepassin mutta se on myös PC:llä ja oikeastaan etenkin siksi jää aika vähiin syyt koko laatikkoa ostaakkaan.
Toistaiseksi tekniikka-asiantuntijat aprikoivat että mistä johtuu tämän hetkiset lukemat, kun PS5 suorituskyky on lähes identtinen seriesX:n kanssa vaikka speksit puhuu selkeää terafloppikieltä ja tuon ei pitäisi olla mahdollista. Kyseessä kuitenkin sama arkkitehtuuri, sama prosessori, sama valmistustekniikka mutta toisen GPU:ssa enemmän jerkkua. PC puolella tuo realisoituisi selkeästi ja yksinkertaisesti framerate graafeihin terafloppieron mukaiseksi käyräksi eli ~20% enemmän frameratea toisella.

Syyksi esitetty muun muassa PS:n to-the-metal rajapintoja jotka ovat äärimmäisen tehokkaita hyödyntämään raudan ominaisuuksia ja vastapainona xboxilla DX12 abstraktio syö plattiksen tehoja. Kumulatiivisesti tämä näkyy tällä hetkellä siten että alustat ovat identtiset.

Myös Cernyn mainitsemat RDNA2 kustomisaatiot mietityttää. Onko pitkään huhuissa ollut yhtenäinen "infinity fabricin" kaltainen L3 cache oikeasti PS5:ssa kun xbox nojaa tavalliseen jaettuun cacheen.

Yhtäkaikki, spekulaatiota. Nyt vain joudutaan hyväksymään tilanne että ikinä ei ole kaksi valmistajaa tehneet näin lähellä toisiaan olevaa rautaa konsolimaailmassa. Nykyajan datadriven suunnittelu raudankin parissa johtaa siihen että autot näyttävät samalle, ovat saman tehoisia, kuluttavat saman määrän bensaa, jne jne vaikka valmistajia on useita. Jokainen päätyy malleissaan samaan lopputulokseen vaikkakin eri näkökannalla.
 
"On top of all that, developers and publishers continue to praise the design of the PS5. Some have told GamesBeat that it has a better architecture than any console in history. So studios may find it a joy to work with."

"...the people I've been talking to over the past few months and the past couple years who are actually working on the PlayStation have pretty much unanimously all said: This thing is a beast. This thing is one of the coolest pieces of hardware that we've ever seen, we've ever used before. There are so many things here that are revolutionary, so many behind-the-scenes tools and features, APIs, and all sorts of other stuff that is way beyond my scope of comprehension.

...So let me be clear. So what I'm hearing from people actually working on these things is that the Xbox is not significantly more powerful than the PlayStation, despite this teraflops number, and that the teraflops --

This is going to lead to weeks and weeks of talk about how Xbox is the most powerful console, and so on. Meanwhile I'm getting texts even today from developers being like this is such a shame -- the PS5 is superior in all these other ways that they're not able to message right now or can't talk about right now. I heard from at least three different people in the past couple of hours since the Cerny thing being like, wow, the PS5 is actually the more superior piece of hardware in a lot of different ways, despite what we were seeing in these spec sheets."

Tällaisia asioita kuultiin monesta suunnasta jo aikaisemmin tänä vuonna. Mark Cerny on tainnut tehdä fiksuja päätöksiä PS5:ttä suunnitellessaan.
 

Infinity Ward päivitti Call of Duty: Warzoneen tuen 120fps ruudunpäivitysnopeudelle Xbox Series X:llä – PlayStation 5 -pelaajat jäivät nuolemaan näppejään
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 430
Viestejä
4 512 022
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom