PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Miten vuonna 2024 jaksaa edes välittää arvosteluista
Samaa mieltä, ensimmäinen asia jonka opin kun aloin pelailemaan täysiä oli unohtaa nuo käyttäjäarvostelut. Ihan turhia suurimmalta osin. Steam arvostelutkin on täynnä jonninjoutavaa meemeilyä sekä tykkäyksiä ja Steam-XP:tä farmaavia jonneja. Ei jaksa eikä kiinnosta alkaa filtteröimään ja arvuuttelemaan, että kuka tässä on tosissaan liikkeellä. Tähän tuhnuyhtälöön kuuluu myös arvostelujen manipulointi pelintekijöiden osalta ja "review bomb" kulttuuri.
Eikä sovi unohtaa, että niitä mielipiteitä on yhtä monta mitä persreikiä, että harvoin ne omat mieltymykset osuu kohdilleen jonkun muun kanssa.
Katson mielummin youtubesta pelikuvaa jolloin selviää 10 sekunnissa pelitallennetta katsomalla enemmän mitä kaikista käyttäjäarvosteluista yhteensä.
 
Suuri uutinen oli, kun 15.2 Sonyn arvosta suli 10 miljardia USD kannattavuusongelmien takia. Kurssi on jatkanut laskuaan siitä, ja tuosta ollaan tultu alas vielä monta miljardia ja alamäki on todella huolestuttava. Voi tulla aika radikaaleja muutoksia Ponyille tänä vuonna. Ties vaikka ovat pakotettuja julkaisemaan pelejä Xboxille, ihan vaan jo pelkästään osakkeenomistajien painostuksesta. Luvassa kuitenkin taatusti ennennäkemättömät irtosanomiset Sonyn studioista.

1709035757691.png
 
Viimeksi muokattu:
Suuri uutinen oli, kun 15.2 Sonyn arvosta suli 10 miljardia USD kannattavuusongelmien takia. Kurssi on jatkanut laskuaan siitä, ja tuosta ollaan tultu alas vielä monta miljardia ja alamäki on todella huolestuttava. Voi tulla aika radikaaleja muutoksia Ponyille tänä vuonna. Ties vaikka ovat pakotettuja julkaisemaan pelejä Xboxille, ihan vaan jo pelkästään osakkeenomistajien painostuksesta. Luvassa kuitenkin taatusti ennennäkemättömät irtosanomiset Sonyn studioista.

gloom and doom?

Pakko tulla nauremaan näille vaikka pärssikursseilla ei päätetä mihin pelejä laitetaan. +13% viime vuoteeen samaan aikaan. +143% 5v. Sonyn pelien julkaisua alle Xbox One suorittavalle laitteelle kannattaakin ennustella kurssien mukaan.

Sony on vuosien saatossa irtisanonut paljonkin ja palkannut vielä enemmän. Jos oikeasti luulet etttä Sony on studioitaan pienentämällä etsimässä kannattavuutta lisää niin voivoi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuostapa tulikin mieleen että pitääpä laittaa tobo kiinni Sonyyn. Analyytikot on pistänyt Sonyn statukseen Strong Buy. To the moon.
Ei vielä kannata. Tulee vielä alaspäin, ehkä siinä <70 hinnalla kannattaa sovitella ostohousuja jalkaan. Tuskin kurssi mitään suuria nousuja ottaa ennen Q4-osavuoriraporttia ja tuskin sen jälkeenkään ellei ne kuuluisat marginaalit ole parantuneet. Ehkä PS5 Pron julkistuksen jälkeen voi odotella nousua. Sonyn strategia laittaa kaikki paukut massiivisiin tuotantoihin massiivisilla kehitysajoilla alkaa näyttää heikkoutensa.
Laita rahasi ennemmin Microsoftiin.
 
Difficult News About Our Workforce
Jaha sieltä tulikin sopivasti juuri uunituoreet päivitykset suoraan Sonylta. Henkilöstön vähennys ~8% eli noin 900 henkeä. Leikkauslistalla myös Insomniac, Naughty Dog ja Guerilla.
No ehkä näillä saadaan marginaalit paremmalle mallille.
Kirsikkana kakun päällä suunnitelmissa pistää lappu luukulle Lontoossa. Sen myötä VR olisi yhtä kuin kuollut Sonyn silmissä. 3rd partyt kannatelkoon PSVR2:ta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirsikkana kakun päällä suunnitelmissa pistää lappu luukulle Lontoossa. Sen myötä VR olisi yhtä kuin kuollut Sonyn silmissä. 3rd partyt kannatelkoon PSVR2:ta.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun tietääkseni ne teki vain vr worldsin ja blood & truthin ekalle psvr:lle joista ekana mainittu on vuodelta 2016 ja jälkimmäinen vuodelta 2019 joten olisi kiva tietää mitä nuo twiitin "for several recent vr games" tarkoittaa.
 
Ohho, pitäskö laittaa pitkävetoa sisään, kun ennustukseni jälkeen tunnin päästä tuli ilmoitus Sonylta massiivista irtisanomisista.


Jos oikeasti luulet etttä Sony on studioitaan pienentämällä etsimässä kannattavuutta lisää niin voivoi.
Onneksi olkoon, voitit "Vuoden nopeimmin vanhenneen kommentin" -palkinnoin vuodelle 2024. Tätä tuskin kukaan pystyy ohittamaan. Onnea!
Juu ja tervetuloa foorumille, näköjään eka viestisi! Jää ainakin lähtemättömästi omaan mieleeni, todellinen lätkästä tuttu "onetimeri."
 
Viimeksi muokattu:
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun tietääkseni ne teki vain vr worldsin ja blood & truthin ekalle psvr:lle joista ekana mainittu on vuodelta 2016 ja jälkimmäinen vuodelta 2019 joten olisi kiva tietää mitä nuo twiitin "for several recent vr games" tarkoittaa.
Siellä ollaan 3+vuotta tehty uutta, ison budjetin ei VR peliä, nyt Sony tappoi taas pelin jota kehitetty monta vuotta ja kymmeniä miljoonia, mahdollisesti jopa satoja (modernday fantasy London ja moninpeli, kuulostaa kalliilta), valui hukkaan. Yksi Sonyn kaikkien aikojen tuottoisimmasta studioista sulkee ovensa, ollaan isojen asioiden äärellä. Joku Sonyfanboy voisi jopa väittää ettei Sony osaa hallita Studioitaan.

"2022 Unannounced Game
We’re working on an online multiplayer game set in a modern day, fantasy London. This is a brand new IP and we can’t wait to share more when we’re ready!
"
" In 2022, the studio was working on a cooperative multiplayer game for the PlayStation 5. Set in a modern fantasy London, it was described by studio head Tara Saunders as the company's "most ambitious project to-date". Players wouldn't need to use a virtual reality headset to play this game "
 
Viimeksi muokattu:
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun tietääkseni ne teki vain vr worldsin ja blood & truthin ekalle psvr:lle joista ekana mainittu on vuodelta 2016 ja jälkimmäinen vuodelta 2019 joten olisi kiva tietää mitä nuo twiitin "for several recent vr games" tarkoittaa.
Eivät ole tosiaan tehneet mitään PSVR2:lle eikä ollut ilmeisesti aikomuskaan. Ovat läsittääkseni olleet ”hiatus” studio eli ei mitään työnalla.
 
Sonyn kiinnostus ja panostus VR-pelaamista kohtaan on jo kahteen kertaan nähty niin mitään ei menetetty. Blood & Truth oli todella mukava kokemus mutta Sony tuntuu hylkäävän VR-alustat jo kuukausi laitteiden julkaisun jälkeen.
 
Eivät ole tosiaan tehneet mitään PSVR2:lle eikä ollut ilmeisesti aikomuskaan. Ovat läsittääkseni olleet ”hiatus” studio eli ei mitään työnalla.
Ai, Sonyfaniksi olet yllättävän pihalla heidän Studioiden tekemisistä. Kolmen+ vuoden työ ja kymmeniä miljoonia heitettiin hukkaan. Dreamcastguyn mukaan studiolla oli useampi peli kehityksessä. Puhumattakaan menetetystä Legacystä, Yksi Sonyn kaikkien aikojen kaupallisesti menestynein Studio (Singstarit) tapettin. Hyvin menee. Minkä Studion Sony tappaa seruaavaksi, Bungie?

1709052665316.png

Sonyllä kaikki menee suunnitellusti.
Tykistystä tulossa tyksityksen perään! Suljetut studiot olivat jo valmiiksi kuolleet ja "poistetut" työntekijät epäpäteviä.
Tämähän vain parantaa pelejämme.




Viisi päivää sitten Jim Ryan vieraili London Studiossilla. Kunnon perseennäyttö Sonyltä kaikille pelialan työntekijöille. For the Gamers!


" In 2022, the studio was working on a cooperative multiplayer game for the PlayStation 5. Set in a modern fantasy London, it was described by studio head Tara Saunders as the company's "most ambitious project to-date". Players wouldn't need to use a virtual reality headset to play this game "
 
Viimeksi muokattu:
Ai, Sonyfaniksi olet yllättävän pihalla heidän Studioiden tekemisistä. Kolmen+ vuoden työ ja kymmeniä miljoonia heitettiin hukkaan. Puhumattakaan menetetystä Legacystä, Yksi Sonyn kaikkien aikojen kaupallisesti menestynein Studio (Singstarit) tapettin. Hyvin menee. Minkä Studion Sony tappaa seruaavaksi, Bungie?

" In 2022, the studio was working on a cooperative multiplayer game for the PlayStation 5. Set in a modern fantasy London, it was described by studio head Tara Saunders as the company's "most ambitious project to-date". Players wouldn't need to use a virtual reality headset to play this game "
Vielä kun saisin XboxFan nimikkeen joltain niin olisi värisuora.

Kovin raskaasti otat asian kun ottaa huomioon että Singstar on tapettu jo 12 vuotta sitten ja heidän viimeisin peli tehty vanhalle PSVR:lle eikä mitään projekteja sittemmin työnalla.
 
Se on kyllä jännä huomata, miten Mikkiksen irtisanomisen kohdalla tuli defenssinä että ''ei nyt Microsoft sellaista pullataikinaa ole ostamassa'', mutta Playstationin puolella sitten taas on kyseessä kaaos, Sonyn ja Playstationin loppu!!1!1!1!11

Eiköhän tämä, kuten Microsoftinkin kohdalla, ole ihan osana samaa massairtisanomista koko IT-alalla.
 
Vielä kun saisin XboxFan nimikkeen joltain niin olisi värisuora.

Kovin raskaasti otat asian kun ottaa huomioon että Singstar on tapettu jo 12 vuotta sitten ja heidän viimeisin peli tehty vanhalle PSVR:lle eikä mitään projekteja sittemmin työnalla.
Ei minua Sinstarit kiinnosta, vaan Studion Legacy. Kyseessä oli kiistatta Sonyn menestyneimpiä studioista kaupallisesti. Kun Sony tappaa Bungien, niin samoin jäämme muistelemaan studiota joka toi aikoinaan Halot pelaajille. Mutta ei kukaan Halo pelejä enää kaipaa.

Ja sitten, lähdettä ettei ollut mitään työnalla?
Tässä lähde että oli työnalla Studion isoin ja kunnianhimoisin peli. Suoraan Sonyn omasta blogista. Toki sinä tämän ohitat, kuten aina.
 
Se on kyllä jännä huomata, miten Mikkiksen irtisanomisen kohdalla tuli defenssinä että ''ei nyt Microsoft sellaista pullataikinaa ole ostamassa'', mutta Playstationin puolella sitten taas on kyseessä kaaos, Sonyn ja Playstationin loppu!!1!1!1!11

Eiköhän tämä, kuten Microsoftinkin kohdalla, ole ihan osana samaa massairtisanomista koko IT-alalla.
Microsoft ei tietääkseni ole tappanut Studioita lähiaikoina, Sony taas on näin tehnyt useamman kerran. Nyt London Studios ja esim viimevuonna Pixelopus. Microsoftin irtisanomiset kohdistuivat pääosin höttöön, Sonyn nyt irtisanomat 900 on lähes kokonaan pelinkehittäjiä.
 
Microsoft ei tietääkseni ole tappanut Studioita lähiaikoina, Sony taas on näin tehnyt useamman kerran. Nyt London Studios ja esim viimevuonna Pixelopus. Microsoftin irtisanomiset kohdistuivat pääosin höttöön, Sonyn nyt irtisanomat 900 on lähes kokonaan pelinkehittäjiä.
Eiköhän sieltä ennemmin kuin myöhemmin jotain pienempää studiota lähdetä sulkemaan, jos Game Passin taantuminen jatkuu.
 
Eiköhän sieltä ennemmin kuin myöhemmin jotain pienempää studiota lähdetä sulkemaan, jos Game Passin taantuminen jatkuu.
Miksi, Gamepass on vain yksi hevosista. Pelejähän myydään ihan konsolin storessa ja PC:llä ja nyt myös 50 miljoonan PS5 alustalla. Veikkaan että tänä vuonna tulossa vielä monta peliä lisää PS5:lle. Ei ole mitään syytä sulkea studioita jotka tuottavat hyvää tulosta ja voittoa. Ja esim Playground Games on jo ilmoittanut että ovat kiinnostuneet palkkaamaan Sonyn London Studiossin osaavaa väkeä tiimiinsä.
Sony on se jolla on ollut vain yksi rauta tulessa, joka nyt on hiipumassa.
 
Juu tuo VR homma on ollu alusta asti ihan kuollu lehmä.
Oculus/Meta näyttää pärjäävän ainakin VR puolella. Alustassa on potentiaalia ja tulevaisuutta pidemmällä tähtäimellä mutta Sonyn panostus on ihan onnetonta vaikka PSVR rauta on huippuluokkaa.
 
Oculus/Meta näyttää pärjäävän ainakin VR puolella. Alustassa on potentiaalia ja tulevaisuutta pidemmällä tähtäimellä mutta Sonyn panostus on ihan onnetonta vaikka PSVR rauta on huippuluokkaa.
Pleikalla ei tosiaan oo oikein panostettu tuohon. Siihen päälle kova hinta laitteelle, niin eipä siinä paljon kauppa käy.
 
Itseäni ei ole koskaan VR suuremmin kiinnostanut. PS5 pääasiallisena pelilaitteena. Eikä kyllä tuolla hintaa mitä PSVR2 myydään kiinnosta edes harkita kokeilua. Siihen vielä suppea pelivalikoima niin en kyllä rehellisesti ihmettele että menestystä ei tuolla saralla ole. Myös mainonta koko VR:än suhteen täysin olematonta? Niche touhua joka tuskin ihan lähitulevaisuudessa on lyömässä läpi.
 
Myös mainonta koko VR:än suhteen täysin olematonta? Niche touhua joka tuskin ihan lähitulevaisuudessa on lyömässä läpi.
Vr pelaamisketjussa melkein saman verran keskustelua kuin tässä ketjussa, saman verran kuin pleikka 5 ketjussa ja enemmän kuin series keskustelussa. Metan quest laitteet on nimenomaan tuoneet vr-pelaamista nichestä valtaväestölle ja pari AAA peliäkin yksinoikeudella. Standalone-laitteissa toki suorituskyky vielä heikkoa (mut silti ihan upeita eri tavalla, ku peleihin sisään pääsee), mut ei VR mitää nicheä ole enää tietokoneillakaan.
 
Oculus/Meta näyttää pärjäävän ainakin VR puolella. Alustassa on potentiaalia ja tulevaisuutta pidemmällä tähtäimellä mutta Sonyn panostus on ihan onnetonta vaikka PSVR rauta on huippuluokkaa.

Ihan pystyyn kuollutta aivotonta toimintaa tehdä noista Sonyn VR peleistä PSVR excluja. Tehdään pelejä nieche ryhmälle, nieche ryhmän sisällä. Ei mitään järkeä.

Nythän PSVR2 raudan käyttöä Sony on mahdollistamassa myös PC:llä. Ei voi kun toivoa, että älyävät julkaista ne pelit PC-puolelle myös.
 
Viimeksi muokattu:
Vr pelaamisketjussa melkein saman verran keskustelua kuin tässä ketjussa, saman verran kuin pleikka 5 ketjussa ja enemmän kuin series keskustelussa. Metan quest laitteet on nimenomaan tuoneet vr-pelaamista nichestä valtaväestölle ja pari AAA peliäkin yksinoikeudella. Standalone-laitteissa toki suorituskyky vielä heikkoa (mut silti ihan upeita eri tavalla, ku peleihin sisään pääsee), mut ei VR mitää nicheä ole enää tietokoneillakaan.
Juu siis meinasinkin juuri pleikan VR:ää, en yleisesti. Vähän huonosti asian ilmaisin kyllä.
 
Vr pelaamisketjussa melkein saman verran keskustelua kuin tässä ketjussa, saman verran kuin pleikka 5 ketjussa ja enemmän kuin series keskustelussa. Metan quest laitteet on nimenomaan tuoneet vr-pelaamista nichestä valtaväestölle ja pari AAA peliäkin yksinoikeudella. Standalone-laitteissa toki suorituskyky vielä heikkoa (mut silti ihan upeita eri tavalla, ku peleihin sisään pääsee), mut ei VR mitää nicheä ole enää tietokoneillakaan.

No kyllä se vaan on isossa mittakaavassa todella niechesä edelleen. Valitettavasti. Tämmönen techi foorumi on ihan oma kupla.
 
No kyllä se vaan on isossa mittakaavassa todella niechesä edelleen. Valitettavasti. Tämmönen techi foorumi on ihan oma kupla.

Näin se on. Itsekin olen näissä pelihommissa hyvin aktiivinen, mutta en ole eläissäni koittanut VR:ää enkä koe mitään vetoa sitä kohtaan. Vastaavanlaisia tapauksia on aktiivisista pelaajista ties kuinka paljon, puhumattakaan suuresta yleisöstä.
 
No kyllä se vaan on isossa mittakaavassa todella niechesä edelleen. Valitettavasti. Tämmönen techi foorumi on ihan oma kupla.
Näin se on. Itsekin olen näissä pelihommissa hyvin aktiivinen, mutta en ole eläissäni koittanut VR:ää enkä koe mitään vetoa sitä kohtaan. Vastaavanlaisia tapauksia on aktiivisista pelaajista ties kuinka paljon, puhumattakaan suuresta yleisöstä.
Kai nää näkökulmat riippuu tosiaan siitä omasta kuplastansa. Quest 2-3 laitteita myyty about saman verran mitä xbox series laitteita. ~25 miljoonaa. Päälle picot ym.
 
Kai nää näkökulmat riippuu tosiaan siitä omasta kuplastansa. Quest 2-3 laitteita myyty about saman verran mitä xbox series laitteita. ~25 miljoonaa. Päälle picot ym.

Minulla on VR lasit (index). Eipä niillä tule nykyää niin paljoa pelattua, kun alkuinnostus ja se wow efekti meni ja Alyxin tasoista (graafikat, pelattavuus ja ympäristön interaktiivisuus) pelattavaa vaan ei meinaa löytyä. Power beatsiä tulee kuntoilumielessä viikottain peliailtua ja siinä samalla vähän jotain muuta välillä.

Aika iso osa niistä myydyistä VR-laseista makaa todennäköisersti hyllyissä aika pienellä käytöllä tai sitten pelaillaan juuri jotain simppelimipiä arcademaisempai pelejä tyyliin super hot.

Sitten kun ja jos esim praydogin Unreal vr setit lähtee kunnolla laukalle ja kunnon AAA-peleihin alkaa tulla kontriolleiltaan "täydellisiä" ja helposti asennettavia (install, kontrollien säätö helpossa menussa ja run) VR-modeja, niin alkaa VR taas itseä kiinnostaa ihan eri tavalla.

Liä'än vielä, että varsinkin sen Pleikkarin isoimman kohdeyliesön (elokuvamaisten AAA pelien ystävät) piirissä VR on varsinkin todella heikossa hapessa. Pelattavaa sillä saraklla ei juuri ole.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin VR:n käyttö on aika lailla muuttunut adhocimpaan suuntaan. Riftillä tuli hakattua aikoinaan tuntikausia putkeen mm. Elite Dangerousia, nykyään sen 30min-tunnin jaksaa laseilla pelata. Rift jäi lopulta kun piti aina niiden majakoiden ja piuhojen yms. kanssa säätää.

PSVR2 oli seuraavat lasit mitkä teknisesti oli ihan "okei', mutta en jaksanut kunnolla innostua oikein mistään sen julkaisuista, vaikka tuli kaikki mahdollinen ostettua, kaikki jäi kesken. GT7 jäi kirkkaasti parhaana kokemuksena mieleen mutta kun en (rata-)autopeleistä niin välitä. Horizon oli sen 5min ihan jees mutta muuten samaa itseään toistavaa tech demoa. Mitään kunnon julkaisua ei ikinä tullut joten pistin lasit kiertoon.

Quest 2 hommasin sitten muksulle ja niillä tullut taas reilummin pelailtua itsekin. PC mahdollistaa niin älyttömän laajan kirjaston, UEVR vielä kirsikkana kakun päällä.

Ja Q2 käytön helppoudellaankin hakkaa ihan 100-0 PSVR2 lasit, niitä piti aina säätää ja asetella päähän kamalalla pieteetillä, että sai kuvan kohdilleen. Q2 voi napata vaikka muksulta päästä suoraan ja parissa sekunnissa kuva on kohdillaan. Toki tuo vaikuttaa paljon kun miettii viitsiikö alkaa laseilla ylipäänsä pelaamaan jotain.
 
Microsoft suorittaa vahvasti pilvipelaamisen osaamisellaan Digital Foundryn uudessa videossa. Tukkaan tulee raskaasti lähestulkoon kaikessa. Valitse xCloud jos haluat suttua kuvanlaatua ja huonompaa frame ratea.



Microsoft on selvästi kanveesissa kun ensin jättimäiset irtisanomiset (1900) ja nyt Toys for Bob irtautuu itsenäiseksi studioksi. Konsolitkaan ei meinaa käydä kaupaksi.

Crash Bandicoot- ja Skylanders-pelien takana ollut studio itsenäistyi - Muropaketti.com

Playstation 5 puolella..

18def84093b43-screenshotUrl_(1).thumb.jpg.e1d1ddea791b1e4bc28ecabe4ebd5fae.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Keskustelijoista keskustelua
Huolestuttavaa sillä videossa esiintyy pilalle passattu kakara jonka vanhemmat ovat enemmän kavereita kuin vanhempia. Vasta sen jälkeen kun nulikalle ilmeni, että pleikkari menee isälle ja itse ei saa mitään taisi pleikkari kuitenkin lopuksi kelvata.
:speak:

Huumorintajun ilmeisesti olet myynyt tarpeettomana.

Ja tykkäykistä päätellen osunut tuo video aika syvälle usean muunkin sieluun. Huh huh. Aikuiset ihmiset ei kestä pientä vitsiä. On se vakavaa ilmeisesti tämä videopelien pelaaminen.
 
Ärsyttävä video mielestäni ja ei mitään hauskaa :) typerä hemmoteltu kakara avaa lahjoja eikä mikään kiinnosta.

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitit tuolla kun postasit,, mutta ei osu meikäläiseen moinen.
 
Microsoft suorittaa vahvasti pilvipelaamisen osaamisellaan Digital Foundryn uudessa videossa. Tukkaan tulee raskaasti lähestulkoon kaikessa. Valitse xCloud jos haluat suttua kuvanlaatua ja huonompaa frame ratea.
On kyllä jäätävät erot tuon videon perusteella. Mites näin Suomessa asuvan näkökulmasta input latency erot olisi? Esim jos verrataan GeForce Now palveluun, missä lähin serveri Ruotsissa, niin itse en huomannut oikein mitään latenssia Alan Wake 2:ta pelatessa. Missä mahtaa lähin PS/Xcloud serveri olla?
 
Jospa se lapsi on halunnut lasten lelun (pc), eikä aikuisten lelua (ps5).
Joo ja vähän tulio sellainen fiilis että olisiko se iskä halunnut sen pleikkarin ja osti sen "lapselle lahjaksi". Äidin kommentti PC:stä oli aika helmi, kun ei muka mistään löytänyt sellaista. Aikana jolloin PS5:set oli todella kiven alla ja saatavilla lähinnä skalppaajilta. Sellaisen sitten löysi helpommin.
 
Microsoft suorittaa vahvasti pilvipelaamisen osaamisellaan Digital Foundryn uudessa videossa. Tukkaan tulee raskaasti lähestulkoon kaikessa. Valitse xCloud jos haluat suttua kuvanlaatua ja huonompaa frame ratea.



Microsoft on selvästi kanveesissa kun ensin jättimäiset irtisanomiset (1900) ja nyt Toys for Bob irtautuu itsenäiseksi studioksi. Konsolitkaan ei meinaa käydä kaupaksi.

Crash Bandicoot- ja Skylanders-pelien takana ollut studio itsenäistyi - Muropaketti.com

Playstation 5 puolella..

18def84093b43-screenshotUrl_(1).thumb.jpg.e1d1ddea791b1e4bc28ecabe4ebd5fae.jpg


Otin vertailuksi kaksi Microsoftin isointa bängeriä vs. Sonyn Helldiversin matkaan että näkee mikä on pöhinä tällä hetkellä missäkin. Concurrent players.

1709399533123.png
 
Missä palworld?
Vaikka ei Palworld liity mikkikseen millään tavalla ja tässä harrastetaan aika vahvaa aivojumppaa, niin tällä hetkellä 151k concurrent pelaaja, n. 200k vähemmän kuin Helldiversilla.
 
Viimeksi muokattu:
Nykypelien kiinnostuselinkaari on hämmästyttävän lyhyt. Kyllä se Helldiversinkin pelaajamäärä tuosta laantuu kunhan striimaajat siirtyvät seuraavan hypetyksen ympärille. Näitä näkee jo joka kuukausi.

Porukka täällä vertaa co-op moninpelien pelaajamääriä yksinpeleihin. :rofl:
 
On kyllä jäätävät erot tuon videon perusteella. Mites näin Suomessa asuvan näkökulmasta input latency erot olisi? Esim jos verrataan GeForce Now palveluun, missä lähin serveri Ruotsissa, niin itse en huomannut oikein mitään latenssia Alan Wake 2:ta pelatessa. Missä mahtaa lähin PS/Xcloud serveri olla?
Kieltämättä tolkuttoman suuret erot. Ja tuo on helppo todeta itsekin kokeilemalla molempia. Microsoft satsaa valtavasti ja viimeisenä puuskuttaa tässäkin asiassa. Geforce Now kunkkuna mitä tekniseen puoleen tulee.

Otin vertailuksi kaksi Microsoftin isointa bängeriä vs. Sonyn Helldiversin matkaan että näkee mikä on pöhinä tällä hetkellä missäkin. Concurrent players.

1709399533123.png
Ei ihme kun xbox fanipojat kerää nimiä saadakseen Helldiversin omalle lootalleen. Ja taisipa se setä spenkkukin sitä haaveilla.
 
Otin vertailuksi kaksi Microsoftin isointa bängeriä vs. Sonyn Helldiversin matkaan että näkee mikä on pöhinä tällä hetkellä missäkin. Concurrent players.

1709399533123.png
Miksi mukana puolivuotta vanha single player Starfieldi verrattuna GaS peleihin? Mikset ottanut mukaan myös Sonyn isoimmat SP Bangerit, God of Warin, Spiderman Remasteredin ja Miles Moralessin. Vihje, se olisi flat line.

Spiderman Remastered:
-Now: 1000
-Alltimepeak: 66000

Spiderman Miles Morales:
-Now: 390
-Alltimepeak: 12600

God of War:
-Now: 1500
Alltimepeak: 73500

Starfield:
-Now: 3600
-Alltimepeak: 330000


Tulos:
Starfield murskaa täydellisesti Sonyn hitit PC:n Singleplayer-markkinoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi mukana puolivuotta vanha single player Starfieldin? Mikset ottanut mukaan myös Sonyn isoimmat SP Bangerit, God of Warin, Spiderman Remasteredin ja Miles Moralessin. Vihje, se olisi flat line.

Spiderman Remastered:
-Now: 1000
-Alltimepeak: 66000

Spiderman Miles Morales:
-Now: 390
-Alltimepeak: 12600

God of War:
-Now: 1500
Alltimepeak: 73500

Starfield:
-Now: 3600
-Alltimepeak: 330000


Tulos:
Starfield murskaa sonyn hitit PC:n Singleplayer-markkinoilla.
Älä minulle kiukuttele. Minä vain neutraalina PC miehenä otin Microsoftin parhaat top-bängerit (paras single player bängeri ja maailman top1 multiplayer bängeri) ja vertasin vain Sonyn top bängeriin. Miksi se pitää aina alkaa selittelemään eikä koskaan voi myöntää taikka antaa kritiikkiä emoyhtiölle toisin kuin PC ja Sony pelaajat?
 
Älä minulle kiukuttele. Minä vain neutraalina PC miehenä otin Microsoftin parhaat top-bängerit (paras single player bängeri ja maailman top1 multiplayer bängeri) ja vertasin vain Sonyn top bängeriin. Miksi se pitää aina alkaa selittelemään eikä koskaan voi myöntää taikka antaa kritiikkiä emoyhtiölle toisin kuin PC ja Sony pelaajat?
Paitsi, että kyseessä ei ole Sonyn Bangeri, vaan ruotsalaisen Arrowhead Game Studiossin peli. Sony vain julkaisija. Olisit edes ottanut Sonyn tekemät Bangerit mukaan. Että se siitä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
275 909
Viestejä
4 750 636
Jäsenet
77 412
Uusin jäsen
Turale

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom