PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Itellä ei kyllä rajuja ehdottomuuksia tämän suhteen. Jos 2024-2025 julkaistais huippuarvostelut saava peli, jossa open worldiin toimivasti integroitu STT -> GPT-4 -> TTS pohjainen NPC-systeemi niin saattaisin kyllä maksaakin siitä että voin pelata sitä kuukauden tai pari. Vaikka olisikin yksinpeli, pilvipakko ja kuukausimaksu.

Mielestäni tuossa pilvipakko perusteltu siinä missä nettimoninpeleissäkin, koska kotiraudalla sama ei vaan ole toteutettavissa nykyteknologialla. Ja kuukausimaksu myöskin perusteltu, kuten MMO:issa, koska palvelinkustannukset. Paljon huonommin perusteltujakin ratkaisuja löytyy, kuten em. Battlefieldin palvelinhölmöys (siitäkin toki silti makselen kuin idiootti, koska hyvä pelisarja).

Kivempihän se olisi, jos tasan yhtä hyvä tekele toimisi kotikoneella, mutta tämä vähemmän realistista. Toki sitten 40-luvulla kun GTA 7 julkaistaan niin varmaan jo kymmenen euron kellokin pyörittää GPT-4:sta. ;)
Microsoftin kolmihaarakoukku imastu kurkkuun asti? 2013 lupailtu jo kaikenlaista, ei ole näkynyt? Microsoft: Xbox One cloud processing can enhance lighting, physics

Käytännön ongelmaksi tulee myös hinta. Jos ei lokaalisti kone jaksa laskea niin mitä maksaa joku nvidian konesalikortin käyttäminen pelin pyörittämiseen? Tarviiko konesalissa olla joku 10x, 100x nopeampi rauta kuin kotikone, että sama juttu ei enää toimi lokaalisti?

Mun puolesta pilvihärveleitä saa ja pitää tehdä. Oma mielenkiinto kuitenkin lokaalipeleissä ja miten niitä saisi lokaalisti parannettua. Eivät ole toisiansa poissulkevia asioita. Ei nyt hirveästi vaatisi, että esim. puhesynteesi+rtx chat kombolla saisi tehtyä "rajattoman" määrän npc-dialogia gta:han. Säästää myös devaajan aikaa, kun ääninäyttelijöitä ja dialogin nauhoittamista tarvitaan vähemmän. Tai että asioihin reagoiminen baldurs gate/skyrimissä olisi monipuolisempaa. Iso pointti myös siinä, että pelit toimii maailmanloppuun asti. Tykkään toisinaan pelata vanhoja hyviä pelejä uudestaan.
 
Microsoftin kolmihaarakoukku imastu kurkkuun asti? 2013 lupailtu jo kaikenlaista, ei ole näkynyt? Microsoft: Xbox One cloud processing can enhance lighting, physics
Mistähän Microsoft trollauksen tähän pieraisit? Aivan sama mulle toteuttaisiko hypoteettisen LLM:ää NPC:issä hyödyntävän pelin Microsoft, Sony tai vaikka Nvidia. Enkä puhunut grafiikoista/fysiikasta mitään kuten tuo artikkeli vaan sen verran suuresta tekoälymallista, ettei se kotikoneen/konsolin VRAMiin mahdu (GPT-4).

Tuollasta Nvidian demoa, jossa pyörii samanaikaisesti UE5 sekä STT+LLM+TTS tekoälymallit ei kovin helposti toteuteta yhdellä GPU:lla. Vaikka kaikki mahtuisikin VRAMiin niin UE5 ruudunpäivitys mitä luultavimmin romahtaa, kun tekoälymallit alkavat generoimaan. Oletan että tuo demo toimii joko usemman GPU:n koneella tai sitten tekoälymallit ajetaan muualla ja niiden output striimataan peliä pyörittävään koneeseen verkon välityksellä, (kuten ChatGPT:n output selaimeen, jota rendaa tabletti).

Käytännön ongelmaksi tulee myös hinta. Jos ei lokaalisti kone jaksa laskea niin mitä maksaa joku nvidian konesalikortin käyttäminen pelin pyörittämiseen? Tarviiko konesalissa olla joku 10x, 100x nopeampi rauta kuin kotikone, että sama juttu ei enää toimi lokaalisti?
Konesali hoitaa vain tekoälyn pyörittämisen. UE5 tms. pyörii lokaalisti. LLM ja TTS inferenssi ei ole kovin kallista, mutta etenkin ensimmäinen vaatii paljon VRAMia. Jos GPT-4 infrenssi on tosiaan liian kallista niin käytetään sitten vaikka Mixtralia.

4090:n 24 Gt:llä toimii proof of concept peli+LLM hommat jo nyt, mutta graafisesti vaativaa AAA peliä laadukkaalla LLM:llä vahvistetuilla NPC:illä en odota näkeväni ihan heti pyörimässä yhdellä kuluttajanäyttiksellä. Voin toki olla väärässäkin, ehkä Nvidia laittaa tuon UE5 demon jakeluun huomenna ja yllätyksekseni toimiikin yhdellä näyttiksellä täysin sulavasti.

Jos next gen konsolit tulee joskus 2028 niin tilanne on varmasti jo hyvin erilainen ja varmasti ilman pilveä saadaan jo paljon enemmän aikaiseksi. En toisaalta myöskään ylläty, jos konsolivalmistajat yrittävät upsellata pilviavusteisesta kokemusta, jossa jotain sellaista extraa, mikä ei pelkällä Series Next/PS6 kotipöntöllä onnistuisi. Lompakolla on hyvä äänestää sitten toiveittensa mukaisesti.
 
Sony plunged $10 billion after its PS5 sales cut. But a bigger issue is its near decade low games margin
“Their rev (revenue) on digital sales, add-on-content, digital-downloads are at all time highs… And yet their margins are at decade-lows. This is just not acceptable,”

Joko pian tulee Trikoo Sankari 2 boxillekin? Sijoittajilta ainakin selkeä viesti, kun osakkeen arvo tippunut lähes 8% viikossa. Ei ole ilmeisesti kovin toimiva bisnesmalli että laitetaan yhteen peliin 300 milliä viiden vuoden välein ja julkaistaan vain yhdelle alustalle.
Mikähän studio laitetaan seuraavaksi kiinni?
 
Sony plunged $10 billion after its PS5 sales cut. But a bigger issue is its near decade low games margin
“Their rev (revenue) on digital sales, add-on-content, digital-downloads are at all time highs… And yet their margins are at decade-lows. This is just not acceptable,”

Joko pian tulee Trikoo Sankari 2 boxillekin? Sijoittajilta ainakin selkeä viesti, kun osakkeen arvo tippunut lähes 8% viikossa. Ei ole ilmeisesti kovin toimiva bisnesmalli että laitetaan yhteen peliin 300 milliä viiden vuoden välein ja julkaistaan vain yhdelle alustalle.
Mikähän studio laitetaan seuraavaksi kiinni?
D1 exclut ps+ palveluun olis helppo ratkaisu.
 
Hauskaa tässä on se että, Ponyt ovat vuosia haukkuneet että Gamepass ei ole kannattavaa, ja nyt kun PlayStation on suurissa vaikeuksissa, vallitsee täysi radio hiljaisuus. Xbotit sentään antavat omalleen kritiikkiä.
 
Voihan sitä tietenkin kritiikiksikkin sanoa kun ummistetaan silmät palvelun kannattamattomuudelle ja konsolien heikolle menestykselle, jopa siinä määrin että sivuutetaan kokonaan se tosiasia että Microsoft lopetti Series konsoleiden valmistuksenkin juuri nyt koska kukaan ei niitä osta. Selektiivistä radiohiljaisuutta vai kritiikkiä?

On toki tärkeää nostaa kissa pöydälle ja huudella miten Sony ei teekkään kaikkien aikojen myyntiennätystä vaan tulee vain toiseksi paras ennätys. Siitä saitte senkin radiohiljaiset Ponyt! Miksette ole huolestuneita!
 
Voihan sitä tietenkin kritiikiksikkin sanoa kun ummistetaan silmät palvelun kannattamattomuudelle ja konsolien heikolle menestykselle, jopa siinä määrin että sivuutetaan kokonaan se tosiasia että Microsoft lopetti Series konsoleiden valmistuksenkin juuri nyt koska kukaan ei niitä osta. Selektiivistä radiohiljaisuutta vai kritiikkiä?

On toki tärkeää nostaa kissa pöydälle ja huudella miten Sony ei teekkään kaikkien aikojen myyntiennätystä vaan tulee vain toiseksi paras ennätys. Siitä saitte senkin radiohiljaiset Ponyt! Miksette ole huolestuneita!
Kyllähän Xbotit sen tunnustavat että konsoli ei mene kaupaksi. Series konsolien valmistus kutenkin jatkuu taas Q2. Myös Sony on puolittunut tuotannon vuoden alussa vähäisen kysynnän takia.
 
Kyllähän Xbotit sen tunnustavat että konsoli ei mene kaupaksi. Series konsolien valmistus kutenkin jatkuu taas Q2. Myös Sony on puolittunut tuotannon vuoden alussa vähäisen kysynnän takia.
Hyvä homma että tuotanto jatkuu taas joskus myöhemmin tänä vuonna ja sitäpaitsi vähentää muutkin. Sonykään ei tee maailmanennätystä.

Tästä tulisi hyvä seurapeli: Etsi kritiikki - älä altistu spinnaukseen.
 
Voihan sitä tietenkin kritiikiksikkin sanoa kun ummistetaan silmät palvelun kannattamattomuudelle ja konsolien heikolle menestykselle, jopa siinä määrin että sivuutetaan kokonaan se tosiasia että Microsoft lopetti Series konsoleiden valmistuksenkin juuri nyt koska kukaan ei niitä osta. Selektiivistä radiohiljaisuutta vai kritiikkiä?

On toki tärkeää nostaa kissa pöydälle ja huudella miten Sony ei teekkään kaikkien aikojen myyntiennätystä vaan tulee vain toiseksi paras ennätys. Siitä saitte senkin radiohiljaiset Ponyt! Miksette ole huolestuneita!
Mikä palvelu nyt olikaan kannattamaton?
Selkeästi hyvin myyvä konsoli ei pelkästään riitä, saa nähdä mitä toimenpiteitä tuo sit tuo tullessaan. D1 exclut omaan palveluun ei kuulostaisi hassummalta.
 
D1 exclut omaan palveluun ei kuulostaisi hassummalta.
No tartun sitten tuohon kun peräkkäisissä viesteissä haluat sitä tyrkyttää...

Day1 excluillako se marginaali sitten paranee? Mä olen ennemminkin sitä mieltä että Day1 myynti ja ennakkomyynti on tärkeä osa rahavirrasta pelin myyjälle ja kehittäjälle. Jos puhutaan normaalista mikromaksuttomasta pelistä. Day1 exclut saa kyllä varmaan tilaajamäärät kasvuun, mutta entä sitten kun se kasvu alkaa saavuttaa raja-arvonsa. Teet kalliilla AAA-exclun ja laitat sen palveluun etkä saa juuri yhtään euroa ylimääräistä firman kassaan? Kuulostaako kannattavalta? Verratuna ennakkotilauksiin ja Day1 myyntiin? Lisäksi pelkona on että se alkaa ohjaamaan myös pelin kehitystä. Yhä suurempi osa pelistä jää DLC:n tai season passin taakse, jotta saataisiin edes jotain lisätuloa. Day1 versio tulee lopulta olemaan alusta jolla myydään loput pelistä? Lisäksi ennakkotilaajat ja Day1 ostajat ovat se tärkeä osa pelaajakuntaa joka on valmis maksamaan pelaamisesta, ja siitä Day1 heti pelaamisen edusta. Me loput odotellaan että pelit tulee alennusmyyntiin joskus tai sinne tilauspalveluun. Jos tuolta porukalta jätetään pelihalut rahastamatta, niin aika iso ja olennainen osa rahavirrasta tyrehtyy.
 
No tartun sitten tuohon kun peräkkäisissä viesteissä haluat sitä tyrkyttää...

Day1 excluillako se marginaali sitten paranee? Mä olen ennemminkin sitä mieltä että Day1 myynti ja ennakkomyynti on tärkeä osa rahavirrasta pelin myyjälle ja kehittäjälle. Jos puhutaan normaalista mikromaksuttomasta pelistä. Day1 exclut saa kyllä varmaan tilaajamäärät kasvuun, mutta entä sitten kun se kasvu alkaa saavuttaa raja-arvonsa. Teet kalliilla AAA-exclun ja laitat sen palveluun etkä saa juuri yhtään euroa ylimääräistä firman kassaan? Kuulostaako kannattavalta? Verratuna ennakkotilauksiin ja Day1 myyntiin? Lisäksi pelkona on että se alkaa ohjaamaan myös pelin kehitystä. Yhä suurempi osa pelistä jää DLC:n tai season passin taakse, jotta saataisiin edes jotain lisätuloa. Day1 versio tulee lopulta olemaan alusta jolla myydään loput pelistä? Lisäksi ennakkotilaajat ja Day1 ostajat ovat se tärkeä osa pelaajakuntaa joka on valmis maksamaan pelaamisesta, ja siitä Day1 heti pelaamisen edusta. Me loput odotellaan että pelit tulee alennusmyyntiin joskus tai sinne tilauspalveluun. Jos tuolta porukalta jätetään pelihalut rahastamatta, niin aika iso ja olennainen osa rahavirrasta tyrehtyy.
Pleikkarin käyttäjäkunta on sen verran massiivinen, et tilaispalvelu D1 peleillä tuottaisi varmasti mukavasti. MS on myös todistanut sen, et niitä pelejä ostetaan silti.
 
Pleikkarin käyttäjäkunta on sen verran massiivinen, et tilaispalvelu D1 peleillä tuottaisi varmasti mukavasti. MS on myös todistanut sen, et niitä pelejä ostetaan silti.
Ei taatusti Sony tienaisi niin hyvin jos toisi pelinsä vuokrapelien joukkoon heti alusta saakka. Ja sitten se laatu. Mäsä on onnistuneesti todistanut millaisia puolivillaisia pökäleitä omat hittipelit ovat olleet julkaisussa kuten vaikka Halo Infinite. Palveluun on pakko puskea jotain jotta asiakkaat pysyisivät.
Sonyn kannattaa pysyä hyväksi todetussa linjassaan. Pelit tulee laadukkaina ulos, myyvät hyvin ja lopulta päätyvät myös tuonne vuokrapalveluun. Mäsän bisnesmalleja on turha apinoimaan alkaa.
 
Sonyn kannattaa pysyä hyväksi todetussa linjassaan. Pelit tulee laadukkaina ulos, myyvät hyvin ja lopulta päätyvät myös tuonne vuokrapalveluun. Mäsän bisnesmalleja on turha apinoimaan alkaa.
Jep. Varsinkin kun M$ ei kerro bisnesmallinsa kannattavuudesta oikeastaan mitään. Näen nykyisen systeemin hyvänä, että ensin rahastetaan niiltä jotka ovat valmiita maksamaan täyden hinnan Day1 pelaamisesta, ja niille muille jotka odottelee vuoden verran alennusmnyyntejä niin mydään se tilauspalvelun kautta. Ne ei siitä pelistä täyttä hintaa makasisi muutenkaan. Samalla se pitää tilauspalvelun hinnan järkevänä. Jos ei kaikkia pelejä tarvitsekaan pelata heti Day1, niin siitä maksaa ihan turhaan tilauspalvelun hinnassa. Palvelun hintahan ei todellakaan ole sama jos siinä on Day1 pelit mukana tai jos siinä ei ole.
 
Nintendon tämän päivän Partner Directissä trailerit Pentimentille ja Groundedille. Sonyn Youtube kanavalle upattu Hi-Fi Rush traileri.

”sTaRfiELd Ja InDy SiELtÄ oN tULoSsA”
 
Joo kieltämättä aika skeidaa pistävät jakoon. Toisaalta olisiko 62/100 starfield ollut yhtään sen parempi. Veikkaan että moni saa hifi rushista enemmän nautittavia tunteja irti kuin Starfieldistä.
 
”sTaRfiELd Ja InDy SiELtÄ oN tULoSsA”
Uskaltaisin lyödä vetoa että molemmat pelit tulee pleikalle/Nintendon alustalle sanotaanko 2 vuoden sisällä. Se että ne eivät kuulu ensimmäisen neljän pelin joukkoon ei tarkoita etteikö ne ikinä olisi tulossa
 
Joo kieltämättä aika skeidaa pistävät jakoon. Toisaalta olisiko 62/100 starfield ollut yhtään sen parempi. Veikkaan että moni saa hifi rushista enemmän nautittavia tunteja irti kuin Starfieldistä.
Jos Pentiment ja Hi-Fi rushia pitää ”skeidana” niin huomaa että on ehkä hyvä saada kyseiset pelit Nintendon ja Sonyn laitteille pelattavaksi. Ompahan vaihtelua Marioille ja Sonyn kolmannen persoonan saman muotin peleille. ;)
 
Jos Pentiment ja Hi-Fi rushia pitää ”skeidana” niin huomaa että on ehkä hyvä saada kyseiset pelit Nintendon ja Sonyn laitteille pelattavaksi. Ompahan vaihtelua Marioille ja Sonyn kolmannen persoonan saman muotin peleille. ;)
Itsehän pelasin nuo pelit day1 game passista. Löytyy ”impressionit” myös tästä threadista.
 
Ei taatusti Sony tienaisi niin hyvin jos toisi pelinsä vuokrapelien joukkoon heti alusta saakka. Ja sitten se laatu. Mäsä on onnistuneesti todistanut millaisia puolivillaisia pökäleitä omat hittipelit ovat olleet julkaisussa kuten vaikka Halo Infinite. Palveluun on pakko puskea jotain jotta asiakkaat pysyisivät.
Sonyn kannattaa pysyä hyväksi todetussa linjassaan. Pelit tulee laadukkaina ulos, myyvät hyvin ja lopulta päätyvät myös tuonne vuokrapalveluun. Mäsän bisnesmalleja on turha apinoimaan alkaa.
No muunlaista vastausta en sulta odottanutkaan. Aika näyttää mitä Sony tekee, ehkä kaikki exclut tulee jo julkaisussa tietokoneelle.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240222_141326.jpg
    Screenshot_20240222_141326.jpg
    175,4 KB · Luettu: 38
Ps. Ihan kiva ylläri tuli passiin, tuon meinasin ostaa vasta.
Itselläkin oli Dead Island 2 ollut ostoskorissa jo pitkään mutta sattumalta satuin yövuorossa selaamaan Xbox äppiä ja piti pariin otteeseen tarkastella että näänkö oikein. :D

Ei ole kyllä Game Passin tarjonnalle vielä haastajaa. :thumbsup:
 
Niin joo siis se oli Steamin arvosteluiden keskiarvo. 94k ääntä 62/100. Viimeiseltä 30 päivältä 2000 ääntä joiden keskiarvo 42/100.
Miten vuonna 2024 jaksaa edes välittää arvosteluista ja varsinkin Steamin arvosteluista kun pelejä on niin helppo review-pommittaa paskoilla arvosanoilla ihan vaan vittuillakseen.

Sama kun katsoisi Metacriticin User Scoreja... :rolleyes:
 
Miten vuonna 2024 jaksaa edes välittää arvosteluista ja varsinkin Steamin arvosteluista kun pelejä on niin helppo review-pommittaa paskoilla arvosanoilla ihan vaan vittuillakseen.

Sama kun katsoisi Metacriticin User Scoreja... :rolleyes:
Steamin review scoreen vaikuttaa vain reviewit jotka on tehty suoraan steamista ostetulla pelillä ja sitä ei ole refundattu. Reviewiä ei voi tehdä jos peliä ei omista. Jos olet ostanut/varastanut avaimen jostain muualta ja rekisteröit sen steamiin, voit tehdä reviewin mutta sitä ei lasketa mukaan review scoreen.

Eli jos haluat vittuillakseen review bombata esim starfieldin niin sinun pitää ostaa peli suoraan steamista (69e) etkä saa refundaa peliä koskaan. Sen jos tekee niin saa kyllä varmasti "authenticated vittuilija" -badgen.
 
Miten vuonna 2024 jaksaa edes välittää arvosteluista
Samaa mieltä, ensimmäinen asia jonka opin kun aloin pelailemaan täysiä oli unohtaa nuo käyttäjäarvostelut. Ihan turhia suurimmalta osin. Steam arvostelutkin on täynnä jonninjoutavaa meemeilyä sekä tykkäyksiä ja Steam-XP:tä farmaavia jonneja. Ei jaksa eikä kiinnosta alkaa filtteröimään ja arvuuttelemaan, että kuka tässä on tosissaan liikkeellä. Tähän tuhnuyhtälöön kuuluu myös arvostelujen manipulointi pelintekijöiden osalta ja "review bomb" kulttuuri.
Eikä sovi unohtaa, että niitä mielipiteitä on yhtä monta mitä persreikiä, että harvoin ne omat mieltymykset osuu kohdilleen jonkun muun kanssa.
Katson mielummin youtubesta pelikuvaa jolloin selviää 10 sekunnissa pelitallennetta katsomalla enemmän mitä kaikista käyttäjäarvosteluista yhteensä.
 
Suuri uutinen oli, kun 15.2 Sonyn arvosta suli 10 miljardia USD kannattavuusongelmien takia. Kurssi on jatkanut laskuaan siitä, ja tuosta ollaan tultu alas vielä monta miljardia ja alamäki on todella huolestuttava. Voi tulla aika radikaaleja muutoksia Ponyille tänä vuonna. Ties vaikka ovat pakotettuja julkaisemaan pelejä Xboxille, ihan vaan jo pelkästään osakkeenomistajien painostuksesta. Luvassa kuitenkin taatusti ennennäkemättömät irtosanomiset Sonyn studioista.

1709035757691.png
 
Viimeksi muokattu:
Suuri uutinen oli, kun 15.2 Sonyn arvosta suli 10 miljardia USD kannattavuusongelmien takia. Kurssi on jatkanut laskuaan siitä, ja tuosta ollaan tultu alas vielä monta miljardia ja alamäki on todella huolestuttava. Voi tulla aika radikaaleja muutoksia Ponyille tänä vuonna. Ties vaikka ovat pakotettuja julkaisemaan pelejä Xboxille, ihan vaan jo pelkästään osakkeenomistajien painostuksesta. Luvassa kuitenkin taatusti ennennäkemättömät irtosanomiset Sonyn studioista.

gloom and doom?

Pakko tulla nauremaan näille vaikka pärssikursseilla ei päätetä mihin pelejä laitetaan. +13% viime vuoteeen samaan aikaan. +143% 5v. Sonyn pelien julkaisua alle Xbox One suorittavalle laitteelle kannattaakin ennustella kurssien mukaan.

Sony on vuosien saatossa irtisanonut paljonkin ja palkannut vielä enemmän. Jos oikeasti luulet etttä Sony on studioitaan pienentämällä etsimässä kannattavuutta lisää niin voivoi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuostapa tulikin mieleen että pitääpä laittaa tobo kiinni Sonyyn. Analyytikot on pistänyt Sonyn statukseen Strong Buy. To the moon.
Ei vielä kannata. Tulee vielä alaspäin, ehkä siinä <70 hinnalla kannattaa sovitella ostohousuja jalkaan. Tuskin kurssi mitään suuria nousuja ottaa ennen Q4-osavuoriraporttia ja tuskin sen jälkeenkään ellei ne kuuluisat marginaalit ole parantuneet. Ehkä PS5 Pron julkistuksen jälkeen voi odotella nousua. Sonyn strategia laittaa kaikki paukut massiivisiin tuotantoihin massiivisilla kehitysajoilla alkaa näyttää heikkoutensa.
Laita rahasi ennemmin Microsoftiin.
 
Difficult News About Our Workforce
Jaha sieltä tulikin sopivasti juuri uunituoreet päivitykset suoraan Sonylta. Henkilöstön vähennys ~8% eli noin 900 henkeä. Leikkauslistalla myös Insomniac, Naughty Dog ja Guerilla.
No ehkä näillä saadaan marginaalit paremmalle mallille.
Kirsikkana kakun päällä suunnitelmissa pistää lappu luukulle Lontoossa. Sen myötä VR olisi yhtä kuin kuollut Sonyn silmissä. 3rd partyt kannatelkoon PSVR2:ta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirsikkana kakun päällä suunnitelmissa pistää lappu luukulle Lontoossa. Sen myötä VR olisi yhtä kuin kuollut Sonyn silmissä. 3rd partyt kannatelkoon PSVR2:ta.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun tietääkseni ne teki vain vr worldsin ja blood & truthin ekalle psvr:lle joista ekana mainittu on vuodelta 2016 ja jälkimmäinen vuodelta 2019 joten olisi kiva tietää mitä nuo twiitin "for several recent vr games" tarkoittaa.
 
Ohho, pitäskö laittaa pitkävetoa sisään, kun ennustukseni jälkeen tunnin päästä tuli ilmoitus Sonylta massiivista irtisanomisista.


Jos oikeasti luulet etttä Sony on studioitaan pienentämällä etsimässä kannattavuutta lisää niin voivoi.
Onneksi olkoon, voitit "Vuoden nopeimmin vanhenneen kommentin" -palkinnoin vuodelle 2024. Tätä tuskin kukaan pystyy ohittamaan. Onnea!
Juu ja tervetuloa foorumille, näköjään eka viestisi! Jää ainakin lähtemättömästi omaan mieleeni, todellinen lätkästä tuttu "onetimeri."
 
Viimeksi muokattu:
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun tietääkseni ne teki vain vr worldsin ja blood & truthin ekalle psvr:lle joista ekana mainittu on vuodelta 2016 ja jälkimmäinen vuodelta 2019 joten olisi kiva tietää mitä nuo twiitin "for several recent vr games" tarkoittaa.
Siellä ollaan 3+vuotta tehty uutta, ison budjetin ei VR peliä, nyt Sony tappoi taas pelin jota kehitetty monta vuotta ja kymmeniä miljoonia, mahdollisesti jopa satoja (modernday fantasy London ja moninpeli, kuulostaa kalliilta), valui hukkaan. Yksi Sonyn kaikkien aikojen tuottoisimmasta studioista sulkee ovensa, ollaan isojen asioiden äärellä. Joku Sonyfanboy voisi jopa väittää ettei Sony osaa hallita Studioitaan.

"2022 Unannounced Game
We’re working on an online multiplayer game set in a modern day, fantasy London. This is a brand new IP and we can’t wait to share more when we’re ready!
"
" In 2022, the studio was working on a cooperative multiplayer game for the PlayStation 5. Set in a modern fantasy London, it was described by studio head Tara Saunders as the company's "most ambitious project to-date". Players wouldn't need to use a virtual reality headset to play this game "
 
Viimeksi muokattu:
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun tietääkseni ne teki vain vr worldsin ja blood & truthin ekalle psvr:lle joista ekana mainittu on vuodelta 2016 ja jälkimmäinen vuodelta 2019 joten olisi kiva tietää mitä nuo twiitin "for several recent vr games" tarkoittaa.
Eivät ole tosiaan tehneet mitään PSVR2:lle eikä ollut ilmeisesti aikomuskaan. Ovat läsittääkseni olleet ”hiatus” studio eli ei mitään työnalla.
 
Sonyn kiinnostus ja panostus VR-pelaamista kohtaan on jo kahteen kertaan nähty niin mitään ei menetetty. Blood & Truth oli todella mukava kokemus mutta Sony tuntuu hylkäävän VR-alustat jo kuukausi laitteiden julkaisun jälkeen.
 
Eivät ole tosiaan tehneet mitään PSVR2:lle eikä ollut ilmeisesti aikomuskaan. Ovat läsittääkseni olleet ”hiatus” studio eli ei mitään työnalla.
Ai, Sonyfaniksi olet yllättävän pihalla heidän Studioiden tekemisistä. Kolmen+ vuoden työ ja kymmeniä miljoonia heitettiin hukkaan. Dreamcastguyn mukaan studiolla oli useampi peli kehityksessä. Puhumattakaan menetetystä Legacystä, Yksi Sonyn kaikkien aikojen kaupallisesti menestynein Studio (Singstarit) tapettin. Hyvin menee. Minkä Studion Sony tappaa seruaavaksi, Bungie?

1709052665316.png

Sonyllä kaikki menee suunnitellusti.
Tykistystä tulossa tyksityksen perään! Suljetut studiot olivat jo valmiiksi kuolleet ja "poistetut" työntekijät epäpäteviä.
Tämähän vain parantaa pelejämme.




Viisi päivää sitten Jim Ryan vieraili London Studiossilla. Kunnon perseennäyttö Sonyltä kaikille pelialan työntekijöille. For the Gamers!


" In 2022, the studio was working on a cooperative multiplayer game for the PlayStation 5. Set in a modern fantasy London, it was described by studio head Tara Saunders as the company's "most ambitious project to-date". Players wouldn't need to use a virtual reality headset to play this game "
 
Viimeksi muokattu:
Ai, Sonyfaniksi olet yllättävän pihalla heidän Studioiden tekemisistä. Kolmen+ vuoden työ ja kymmeniä miljoonia heitettiin hukkaan. Puhumattakaan menetetystä Legacystä, Yksi Sonyn kaikkien aikojen kaupallisesti menestynein Studio (Singstarit) tapettin. Hyvin menee. Minkä Studion Sony tappaa seruaavaksi, Bungie?

" In 2022, the studio was working on a cooperative multiplayer game for the PlayStation 5. Set in a modern fantasy London, it was described by studio head Tara Saunders as the company's "most ambitious project to-date". Players wouldn't need to use a virtual reality headset to play this game "
Vielä kun saisin XboxFan nimikkeen joltain niin olisi värisuora.

Kovin raskaasti otat asian kun ottaa huomioon että Singstar on tapettu jo 12 vuotta sitten ja heidän viimeisin peli tehty vanhalle PSVR:lle eikä mitään projekteja sittemmin työnalla.
 
Se on kyllä jännä huomata, miten Mikkiksen irtisanomisen kohdalla tuli defenssinä että ''ei nyt Microsoft sellaista pullataikinaa ole ostamassa'', mutta Playstationin puolella sitten taas on kyseessä kaaos, Sonyn ja Playstationin loppu!!1!1!1!11

Eiköhän tämä, kuten Microsoftinkin kohdalla, ole ihan osana samaa massairtisanomista koko IT-alalla.
 
Vielä kun saisin XboxFan nimikkeen joltain niin olisi värisuora.

Kovin raskaasti otat asian kun ottaa huomioon että Singstar on tapettu jo 12 vuotta sitten ja heidän viimeisin peli tehty vanhalle PSVR:lle eikä mitään projekteja sittemmin työnalla.
Ei minua Sinstarit kiinnosta, vaan Studion Legacy. Kyseessä oli kiistatta Sonyn menestyneimpiä studioista kaupallisesti. Kun Sony tappaa Bungien, niin samoin jäämme muistelemaan studiota joka toi aikoinaan Halot pelaajille. Mutta ei kukaan Halo pelejä enää kaipaa.

Ja sitten, lähdettä ettei ollut mitään työnalla?
Tässä lähde että oli työnalla Studion isoin ja kunnianhimoisin peli. Suoraan Sonyn omasta blogista. Toki sinä tämän ohitat, kuten aina.
 
Se on kyllä jännä huomata, miten Mikkiksen irtisanomisen kohdalla tuli defenssinä että ''ei nyt Microsoft sellaista pullataikinaa ole ostamassa'', mutta Playstationin puolella sitten taas on kyseessä kaaos, Sonyn ja Playstationin loppu!!1!1!1!11

Eiköhän tämä, kuten Microsoftinkin kohdalla, ole ihan osana samaa massairtisanomista koko IT-alalla.
Microsoft ei tietääkseni ole tappanut Studioita lähiaikoina, Sony taas on näin tehnyt useamman kerran. Nyt London Studios ja esim viimevuonna Pixelopus. Microsoftin irtisanomiset kohdistuivat pääosin höttöön, Sonyn nyt irtisanomat 900 on lähes kokonaan pelinkehittäjiä.
 
Microsoft ei tietääkseni ole tappanut Studioita lähiaikoina, Sony taas on näin tehnyt useamman kerran. Nyt London Studios ja esim viimevuonna Pixelopus. Microsoftin irtisanomiset kohdistuivat pääosin höttöön, Sonyn nyt irtisanomat 900 on lähes kokonaan pelinkehittäjiä.
Eiköhän sieltä ennemmin kuin myöhemmin jotain pienempää studiota lähdetä sulkemaan, jos Game Passin taantuminen jatkuu.
 
Eiköhän sieltä ennemmin kuin myöhemmin jotain pienempää studiota lähdetä sulkemaan, jos Game Passin taantuminen jatkuu.
Miksi, Gamepass on vain yksi hevosista. Pelejähän myydään ihan konsolin storessa ja PC:llä ja nyt myös 50 miljoonan PS5 alustalla. Veikkaan että tänä vuonna tulossa vielä monta peliä lisää PS5:lle. Ei ole mitään syytä sulkea studioita jotka tuottavat hyvää tulosta ja voittoa. Ja esim Playground Games on jo ilmoittanut että ovat kiinnostuneet palkkaamaan Sonyn London Studiossin osaavaa väkeä tiimiinsä.
Sony on se jolla on ollut vain yksi rauta tulessa, joka nyt on hiipumassa.
 
Juu tuo VR homma on ollu alusta asti ihan kuollu lehmä.
Oculus/Meta näyttää pärjäävän ainakin VR puolella. Alustassa on potentiaalia ja tulevaisuutta pidemmällä tähtäimellä mutta Sonyn panostus on ihan onnetonta vaikka PSVR rauta on huippuluokkaa.
 
Oculus/Meta näyttää pärjäävän ainakin VR puolella. Alustassa on potentiaalia ja tulevaisuutta pidemmällä tähtäimellä mutta Sonyn panostus on ihan onnetonta vaikka PSVR rauta on huippuluokkaa.
Pleikalla ei tosiaan oo oikein panostettu tuohon. Siihen päälle kova hinta laitteelle, niin eipä siinä paljon kauppa käy.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 936
Viestejä
4 561 357
Jäsenet
75 066
Uusin jäsen
wilhelm-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom