PÌÎUW®[ªøËrhl¾Ç̰1¿¼
MurottajaSince2004
- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 6 456
Olen vähän pettynyt kyllä että Demon Souls ei ole vielä tullut PC:lle. Salettiin olisi pelaajia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän siinä vakio 32GB ole vaatimuksena ultra detailsilla kuten muissakin PS5 ajan Sonyn pelien PC porteissa nyt viime aikoina. Miles Morales 32GB, Returnal 32GB, Last of us Part1 32GB. Sackboy seikkailuilla oli 16GB vaatimuksena ultra tasolla.Jos Ratchedin PC porttaus vaatisi 32gb ramia, voisi myyntien suhteen olla aika hiljaista. Jos peliä halutaan myydä sellaisia määriä millä ei takkiin tule, niin tuo on täysin naurettava vaatimus. Massoilla ei tuollaista määrää muistia koneessa ole.
Mitä on nämä hypersonic ps5-pelit? Voisitko ensinnäkin käyttää ihan vakiintuneita termejä jotta sinua ehkä ymmärrettäisiin paremmin? Ja toiseksi lopetatko sanomisieni törkeän vääristelyn agendaasi ajaaksesi?
Kuten olen jo todennut aiemmin näitä PS5:n SSD:n nopeuteen nojaavia pelejä ei tulla PC:llä näkemään ilman merkittäviä muutoksia tavassa jolla tietoa siirretään, sillä nykyinen tapa ei tähän riitä mitenkään. Tätä varten on kehitetty mm. Directstorage, jolla tätä perinteisen PC-arkkitehtuurin pullonkaulaa yritetään kiertää. Villinä veikkauksena väittäisin että R&C PC-versio tulee vaatimaan 32 Gb RAM-muistia, jolloin vaaditun massamuistin nopeus ei ole enää niin kriittistä kun tarvittava tieto on jo valmiiksi saatavissa nopeasta keskusmuistista.
Kannattaa silloin sanoa että niitä ps5 pelejä ei nähdä pc:llä ilman merkittäviä muutoksia eikä kuten sanoit ettei nähdä.
"Laitahan suora quote siitä missä on todettu ettei mitään PS5-pelejä tulla porttaamaan PC:lle vai myönnätkö suoraan mutuilleesi omiasi? Ainoastaan niistä peleistä on mainittu, joissa pelin mekaniikka on rakennettu PS5:n tarjoaman SSD:n nopeuden varaan, kuten viimeisin Ratchet & Clank"
Eihän tuo mikään yllätys ole, jos noita Sonyn presentaatioita 1st party pelien PC-versioiden myynneistä katsoo. Jatkossa PC-portteja tullaan näkemään varmasti yhä enemmän, toki osaavat tehdä tämän ampumatta omaa konsolibisnestään jalkaan toisin kuin kilpailijansa.
Mikä ABK-kaupan petttmys? Vääntöhän siitä jatkuu edelleen? Viimeksi eilen.Nytkö siitä lähes varman ABK-kaupan pettymyksestä on vihdoin toivuttu kun sama meno jatkuu jälleen? Ei kannata olla liian huolissaan Marathonin suosiosta, jo nyt virallinen traileri kerännyt 18 miljoonaa katselukertaa kun mäsän ykköstykki Starfield on viime vuoden kesästä asti onnistunut saamaan 4,8 miljoonaa katselukertaa. Ehkä sinun pitäisikin olla huolissaan enemmänkin siitä saadaanko tuo eeppinen kasa bugeja edes pelattavaan kuntoon launchissa? On ollut hieman heikonlaista tämä Xboxin pelitarjonta viimeaikoina laadultaan.
Ai? joko mun tai sun lukemisenymmärtämisessä on vikaa, mutta laitetaan nyt kuitenkin kuva, niin saa jengi tulkita itse kumpi omaa paremman numeropään. Mielestäni tuossa on 17 miljoonaa katsomiskertaa, joka on varsin kova, kun peli ei kerran kiinnosta kymmeniä miljoonia Playstation pelaajia. Voin toki olla väärässä.Nytkö siitä lähes varman ABK-kaupan pettymyksestä on vihdoin toivuttu kun sama meno jatkuu jälleen? Ei kannata olla liian huolissaan Marathonin suosiosta, jo nyt virallinen traileri kerännyt 18 miljoonaa katselukertaa kun mäsän ykköstykki Starfield on viime vuoden kesästä asti onnistunut saamaan 4,8 miljoonaa katselukertaa. Ehkä sinun pitäisikin olla huolissaan enemmänkin siitä saadaanko tuo eeppinen kasa bugeja edes pelattavaan kuntoon launchissa? On ollut hieman heikonlaista tämä Xboxin pelitarjonta viimeaikoina laadultaan.
Ai? joko mun tai sun lukemisenymmärtämisessä on vikaa, mutta laitetaan nyt kuitenkin kuva, niin saa jengi tulkita itse kumpi omaa paremman numeropään. Mielestäni tuossa on 17 miljoonaa katsomiskertaa, joka on varsin kova, kun peli ei kerran kiinnosta kymmeniä miljoonia Playstation pelaajia. Voin toki olla väärässä.
![]()
Mikä ABK-kaupan petttmys? Vääntöhän siitä jatkuu edelleen? Viimeksi eilen.
Youtuben näyttökerrat ei juurikaan pelin suosiosta kerro mitään, varsinkaan kun ei pelikuvaa näytetä. Lisäksi tuota Marathonia youtube näyttää mainoksena, useammin kuin jotain Tonybetiä. Ne lasketaan myös videon näyttlkerroissa. Enkä nyt muutenkaan ymmärrä miten ABK ja Starfield liittyy Sonyn GaaS-painotteiseen ulostuloon?
Mistäs tämän kaivoit? Minulla kun Bethesdan oman youtube-sivuston linkki näyttää seuraavaa?
edit: Nyt selvisikin lukujen erilaisuus, sulla on teaser trailer ja mulla gameplay. Eli pudotusta luvuista yli kolmasosaan kun gameplay tuotiin näkyville? Pitäisikö tästä olla huolissaan?
.![]()
Jaa kerro sinä. Pitääkö nyt olla huolissaan Diablo 4 sesta jonka tänään ostin, koska Game Play launch traileria on katsottu vain 625k kertaa, mutta announcement traileria 8 miljoonaa. Onko se ny sitten huono juttu?
Varmasti Bungie tekee hyvän pelin ja studion historia kerää mielenkiintoa. Itseänikin kiinnosti mitä Bungie tekee, ja siksi katsoin trailerin. Peli tulee kutienkin kovasti kilpailulle alalle. Paljon riippuu, kuinka nopeasti se saadaan ulos. Jos kehitys kestää 4 vuotta, niin voi olla liian myöhäistä. Extraction shooters on genre joka ei kuitenkaan ole kaikkien mieleen. Itseäni se ei juuri kiinnosta lainkaan. Tosin itseäni ei myöskään kiinnosta Battle Royalet, mutta oma havaintoni on, että Extraction Shooters on vähän kuin Battle Royaleiden ala-gere, jossa pienempi markkina. Tuossa genressä on muutama alussa suosittu peli kuollut alle vuodessa. Escape from Tarkov on genren kuningas vetäen 130 tuhatta pelaajaa päivässä.Tuota sun pitää kysyä käyttäjältä @Xbox420#NoScopeLitBlazeIt . Hän oli aiemmin huolissaan GaaS-pelien eliniästä, joten ainakaan suosion vuoksi ei Marathonista tarvitse olla huolissaan, kun jo viikossa mentiin xboxin tämän vuoden ykköspyssystä ohitse.
Sinä täällä jotain youtuben näyttökertoja analysoit, niin voit ihan itse vastata. Marathon on muutenkin multiplatform, niin ehkä pysyy hengissä kauemmin jo senkin vuoksi.Tuota sun pitää kysyä käyttäjältä @Xbox420#NoScopeLitBlazeIt . Hän oli aiemmin huolissaan GaaS-pelien eliniästä, joten ainakaan suosion vuoksi ei Marathonista tarvitse olla huolissaan, kun jo viikossa mentiin xboxin tämän vuoden ykköspyssystä ohitse.
Sinä täällä jotain youtuben näyttökertoja analysoit, niin voit ihan itse vastata. Marathon on muutenkin multiplatform, niin ehkä pysyy hengissä kauemmin jo senkin vuoksi.
Mites noi muut Sonyn GaaS-pelit ja niiden youtube-näyttökerrat? Helldivers 2 (257 t. näyttökertaa), Fairgame$ (152 t.), Concord (122 t.) ja Foamstars (206 t.). Eikös sun logiikalla nyt olisi ihan aiheellista olla huolissaan näiden eliniästä?
Eikös jossain haastiksessa Sonyn edustaja puhellut että olisi yli kymmenen GaaS-peliä kehitteillä? Että nauttikaa nyt sitten niistä PvP- ja extraction shootereista. Niitä näyttää riittävän.
Jim Ryanin Sony näyttää suuntaavan vahvasti SP peleistä GaaS:n. Sonylla on 11 GaaS peliä tuotannossa. Luvassa on siis todella monta floppia, johon Sony fanit eivät ole tottuneet. Eiköhän niistä muutama tule menestymään. Se onko Bungien peli yksi niistä, on ajan kysymys.
Ensimmäine floppi tulikin ilmi viikko sitten, kun Naughty Dogin kaikkien aikojen suurin peli siirrettiin hengityskoneeseen ja tukahdutetaan vähin äänin pois.
GaaS-pelejä on markkinoilla jo niin tuhottomasti ja kilpailu on kovaa. Niin on aika naiivia ajatella, että "hittejä tulee koska Sony".Sinähän se Sonyn GaaS-pelien eliniästä olit huolissasi, niin luulisi sinun tietävän jotain muuta mitä me muut emme tiedä..?Mikäs siinä että GaaS-tavaraa tulee perinteisen SP-tarjonnan lisäksi, kun se ei tapahdu sen kustannuksella:
GaaS-pelejä on markkinoilla jo niin tuhottomasti ja kilpailu on kovaa. Niin on aika naiivia ajatella, että "hittejä tulee koska Sony".
Vuonna 22 ennuste yhteensä 36 miljardia josta 49% eli 17,64 mrd. live serviceen ja perinteiseen 51% eli 18,36 mrd. Vuonna 25 ennuste on 41 miljardia josta 55% eli 22,55 mrd. live serviceen ja perinteiseen 45% eli 18,45 mrd. Eli kasvua perinteiseen tulisi kasvua huikeat 0,09 mrd. Siinä kun vielä otetaan huomioon inflaatio, kustannusten nousu yms. niin SP-tarjonnalle jää vähemmän rahaa. Tämä kaikki olettaen että ennustuksissa pysytään. Sonylla selkeästi on kovat odotukset GaaS:in suhteen kun digital add-oneille ennustetaan kovaa kasvua. Luvut eivät nyt tietenkään siirry ihan noin nätisti graafien välillä, koska varmasti rahaa menee muuallekkin kuin pelikehitykseen. Mutta ajatusleikkinä ihan hupaisa.
On selvää että Sony latoo nyt aika paljon munia GaaS-koriin. Koriin joka jo valmiiksi tulvii yli ja yrittäjiä riittää. Factions 2 on myös nykyään jonkinasteisessa kehityshelvetissä, niin hyvin meni senkin suhteen. Naughty Dogs olisi niillä rahoilla laittanut jo jonkun uuden IP:n tai jatko-osan ulos...
MS:llä on onneksi jo hyvät GaaS-lypsylehmät, niin ei tarvitse uhkapelata kuin Sony.
Microsoft vetää Sonya suoraan vastapalloon!
Yksikään Microsoftin omista julkaisuista tulevassa Showcasessa ei tule olemaan pelkkä CGI-traileri, toisin kuten Sonyllä oli lähes kaikki.
Microsoft Promises No Completely Fake Trailers At Xbox Showcase
The Game Pass machine teases gameplay in another shot at Sony
![]()
Microsoft Promises No Completely Fake Trailers At Xbox Showcase
The Game Pass machine teases gameplay in another shot at Sonykotaku.com
Tämähän on aika perseilyä Microsoftilta jos tosiaan näin.
Eli jos SSD hajoaa, sitä ei voi MILLÄÄN keinolla vaihtaa, johtuen originaali SSD:lle cryptatusta avaimesta? PS5 voi vaikka ei sekään toki hommana kovin helppoa ole. Sony hoitanut siis homman paremmin.
Tämähän on aika perseilyä Microsoftilta jos tosiaan näin.
Eli jos SSD hajoaa, sitä ei voi MILLÄÄN keinolla vaihtaa, johtuen originaali SSD:lle cryptatusta avaimesta? PS5 voi vaikka ei sekään toki hommana kovin helppoa ole. Sony hoitanut siis homman paremmin.
Takuun ulkopuolella esim? Tuskin korjaa edes maksusta.Miksi ei Microsoft hoitaisi sitä myös jos sen konsolin lähetää Microsoftille ?
On, mutta esim videon kaveri niitä on vaihdellut onnistuneesti ja tekee siis työkseen juurikin konsolien korjauksia. Xboxin taas ei koska mahdotonta vaikka fyysisesti uuden paikalleen saisikin. Toki mitä lie maksaa jos PS5:sen levyä alkaa vaihtamaan, varmaan uuden konsolin hinnan. Mutta pointti oli että toinen on ohjelmallisesti estänyt vaihdon, toinen ei.PS5:ssa SSD on kylläkin juotettu emolevyyn. Yhtä kusessa ollaan sielläkin.
![]()
Googlauksella tämänkin olisit saanut selvilleTakuun ulkopuolella esim? Tuskin korjaa edes maksusta.
On, mutta esim videon kaveri niitä on vaihdellut onnistuneesti ja tekee siis työkseen juurikin konsolien korjauksia. Xboxin taas ei koska mahdotonta vaikka fyysisesti uuden paikalleen saisikin. Toki mitä lie maksaa jos PS5:sen levyä alkaa vaihtamaan, varmaan uuden konsolin hinnan. Mutta pointti oli että toinen on ohjelmallisesti estänyt vaihdon, toinen ei.
Niin ja ostat uuden kertakäyttökompressorilla olevan tilalle ja 2v kuluttua jälleen sama tilanne. Meillä vaihdettiin kunnon kompressori hajonneeseen uudehkoon pakastimeen ja on kestänyt pian 10v ongelmitta koska sen luvattiin kestävän.Kaikkien elektroniikkalaitteiden korjattavuus on nykyään täysi nolla. Joku komponentti poksahtaa, niin ser-jätteeseen koko paska ja uutta vaan tilalle. Mahtaako ne ees tehtaalla korjata tuollaisia.
Meillä just hajos parin vuoden vanhasta pakastimesta kompressori. Ei kuulemma kannata lähteä korjaamaan, tulee kalliimmaksi kuin uusi kaappi.
Microsoft vetää Sonya suoraan vastapalloon!
Yksikään Microsoftin omista julkaisuista tulevassa Showcasessa ei tule olemaan pelkkä CGI-traileri, toisin kuten Sonyllä oli lähes kaikki.
Microsoft Promises No Completely Fake Trailers At Xbox Showcase
The Game Pass machine teases gameplay in another shot at Sony
![]()
Microsoft Promises No Completely Fake Trailers At Xbox Showcase
The Game Pass machine teases gameplay in another shot at Sonykotaku.com
Star Wars Outlaws on Ubisoftin peli.Tämähän vanheni kuin maito samantien.![]()
Star Wars Outlaws on Ubisoftin peli.
Täh?, niissähän luki "In game engine."Fable ja Compulsionin uusi peli ei mielestäsi ollut ilmiselvä CGI? Greenberg puhui läpiä päähänsä jälleen kerran. Awowed sen sijaan näytti Xbox Onen peliltä, kun juuretkin on sieltä. Vahvasti mennyt showcase tähän asti.Toivottavasti edes Starfield yllättää positiivisesti.
Täh?, niissähän luki "In game engine."
Jälkeenpäin mietittynä, vaikka tämä luki Greenbergin twiitissä niin ”In game engine” voisi käytännössä tulkita pre rendered materiaalinaTäh?, niissähän luki "In game engine."
In-engine ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole sitä CGI:tä, mutta ei sitä välttämättä ole reaaliajassa laskettu. Engine kykenee siihen mutta ei välttämättä millään tämän hetkisellä raudalla. Eli kävi miten kävi lopulta kun peli julkaistaan niin "in-enginen" ei tarvi olla reaaliaikaista pelimatskua.Uskoo ken tahtoo, ei olisi ensimmäinen kerta kun Greenberg valehtelee päin näköä. Eipä saatu gameplayta Hellblade 2:stakaan vaikka julkaisun pitäisi olla jo ensi vuonna, kyllä nyt Microsoft laittaa parastaan.
Onhan tossa paljon kamaa millä just sitä japanin yleisöä kosiskeltiin, mut toisaalta sit taas aika heikosti vedetään. Metaphor, Persona 3 Reload ja Like a Dragon Infinite Wealth (oletan et tää on Yakuza 8 tuttavammin) on sellasia suhtkoht isoja nimiä kovilta studioilta kuitenkin.Melko tuuheaa pökylää ollut reilun tunnin kestänyt esittely. Ei tällaisilla eväillä kisata japanilaisia vastaan.
Melee ja Gunplay Starfieldissä on mennyt valovuoden eteenpäin. Näytti varsin maukkaalta.
In-engine ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole sitä CGI:tä, mutta ei sitä välttämättä ole reaaliajassa laskettu. Engine kykenee siihen mutta ei välttämättä millään tämän hetkisellä raudalla. Eli kävi miten kävi lopulta kun peli julkaistaan niin "in-enginen" ei tarvi olla reaaliaikaista pelimatskua.
Vähän niin kuin UE5:lla "in-engine" voi renderöidä hienoja path-tracing demoja, mutta sitä ei mikään rauta maailmassa laske reaaliajassa.
Vaikka tämä olisi kiva, niin täysin utopinen ajatus että käytännössä toteutuisi. Devit kun esim rekrytoivat peliä varten osaajia niin joutuvat pitämään hakijat täysin pimiössä siitä mitä ollaan tekemässä, joka varmasti karkottaisi ison siivun mahdollisia hakijoita pois.Koko industryn pitäisi tehdä yhteinen päätös että jos peli ei ole tulossa esim 9kk sisään niin siitä ei hiiskuta mitään.
Niin. No nykysysteemi on johtanut tähän waiting-gameen jota kovasti pelataan eli kumpi parempi. Esim Hellbladea odotellessa osa odottajista on jo perustanut perheen ja siirtynyt muihin harrastuksiin. Pelaako lie Fablea näiden entisten pelaajien teini-ikäiset lapset?Vaikka tämä olisi kiva, niin täysin utopinen ajatus että käytännössä toteutuisi. Devit kun esim rekrytoivat peliä varten osaajia niin joutuvat pitämään hakijat täysin pimiössä siitä mitä ollaan tekemässä, joka varmasti karkottaisi ison siivun mahdollisia hakijoita pois.
Tämän lisäksi markkinointia ajatellen halutaan kuitenkin saada hype mahdollisimman nopeasti aikaan
Jo neljäs vuosi kun Playstationia ei siellä ole. Tuskin tulee vastaisuudessakaan olemaan siellä.PlayStationia ei nähdä vuoden suurimmassa pelitapahtumassa
Elokuussa Kölnin messukeskuksessa järjestettävä Gamescom on kävijämäärällä ja tilalla mitattuna vuoden suurin pelitapahtuma. PlayStation loistaa kuitenkin poissaolollaan tämänvuotisessa tilaisuudessa.
![]()
PlayStationia ei nähdä vuoden suurimmassa pelitapahtumassa
PlayStation ei ole mukana Gamescom 2023:ssa, Sony on kertonut. Elokuussa Kölnin messukeskuksessa järjestettävä Gamescom on kävijämäärällä ja tilalla mitattuna vuoden suurin pelitapahtuma. PlayStation loistaa kuitenkin poissaolollaan tämänvuotisessa tilaisuudessa. Sonyn poissaolo ei ole...pelaaja.fi
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.