PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Monet tuntuvat sanovan että Xbox Onen kömmähdys vaikuttaa vielä Series konsoleissa, tiedä sitä mutta aika hyvin Nipa kurssinsa muutti WiiU jälkeen.

Vaikka PS3 ei nytten voi varsinaisena floppina pitää mutta kivinen tie sillä oli saavuttaa 80 miljoonaa ja varsinkin alussa oli vaikeuksia mutta hyvin sen jälkeen sitten PS4 menesty.

Joten minä en enää laittaisi Onen syyksi tätä.

Edit:
Aina kun Sony tai Mäsä haluavat pelejä niin ne ostavat pelitalon mutta miksi eivät palkkaisi sitten sellaisia tekijöitä jotka tekevät laadukkaita pelejä sen sijaan.
Toki tekijöiden mukana ei tule IP mutta luulisi kuitenkin tuota kautta tulevan halvemaksi.
Sanohan Phil sen suoraan et XB1 gen oli oikeasti huonoin sukupolvi hävitä just sen takia et sen aikana porukka alko rakentamaan sitä digitaalista kirjastoaan (ja tääkin on tosi iso osa porukkaa jotka on sieltä asti ostellu digitaalisena) ja tästä sukupolvesta eteenpäin tullaan varmaan näkemään aika pitkääkin taaksepäinyhteensopivuutta sekä Xboxin että pleikkarin osalta, koska uskosin et tulevaisuudessakaan ei mitään poikkeuksellisia rautaratkasuja ainakaan ihan heti tehdä, vaan jatketaan suht lähellä PC rautaa.

Vaikka Wii U periaatteessa lasketaan samaan sukupolveen ku PS4 ja XB1, niin ite ajattelen sen enemmänkin PS3/360 genin laitteena sen lyhytikäisyyden vuoks. Nintendo ei muutenkaan oikeastaan ihan samalla hiekkalaatikolla leiki kun Sony ja MS, niin sitä on vähän vaikea tuoda näihin vertailuihin mukaan, osa Nintendon IP:eistä on sen verran vahvoja ja ikonisia et vaikka sillä konsolilla ei olis muita pelejä ollenkaan niin veikkaisin et se menestyis silti ihan hyvin. 3rd party support taitaa alkaa muutenkin Switchin osalta pikkuhiljaa kuivahtamaan liian suuren tehoeron Switchin ja PS5/XSX välillä, mut en kyllä yhtäkään ihmistä tiedä joka ei Switchiä pääasiassa sen yksinoikeuksien takia ostanu, tai pitäis sitä ensisijasena pelilaitteenaan ilman et omistaa mitään muuta. Toki näitäkin on, mut heittäisin veikkausta et tässä tapauksessa enemmänkin lapsiperheistä vaan löytyy se pelkkä Switch, pääasiassa kun Sony ja MS on pitkälti täysin unohtanut nuoremman väen pelitarjonnan ja se on aikalailla jääny Nintendon harteille.

Erona tässä tosiaan on se et ihan sama ostitko pelit digitaalisena vai fyysisenä, niin sun Wii U:n kirjasto ei siirtyny Switchille. Pleikkarin ja Xboxin fyysiset ja digitaaliset taas siirty. Tilanne oli eri sillon PS3 ja X360 aikoina, ku PS4 ja XB1 julkasussa molemmilta puolilta sanottiin et vanhan sukupolven konsoleita ei voi pelata. Xboxilla asia toki muuttu sit myöhemmin, mut se olis varmaan pitäny ottaa huomioon jo ennemmin, mut sit taas toisaalta ton sukupolven aikana ei kaikkia pelejä ees digitaalisena julkaistukkaan. Tossa vaiheessa ei niinkään ollu väliä kummasta ekosysteemistä tulit, koska mitään et periaatteessa tuonu mukanas sieltä edellisestä konsolista paitsi trophyt/achievementit. Tän takia se oli aika helppo vaihtaa pleikkarista boksiin tai toistepäin, tiiän useemman joka vaihto boksista pleikkariin tässä vaiheessa, mut ei ainakaan omaan korvaan kuulunu et kukaan toistepäin olis juurikaan tehny. Ja varmaan ihan syystäkin ku olihan se XB1 markkinointi ja julkasu oikeasti ihan kauheeta katottavaa. Don Mattrick kumppaneineen oli aivan täysin kuutamolla siitä mitä porukka oikeasti halus, ja se haitta tosiaankin näkyy vielä tänäpäivänäkin, yllämainituista syistä.
 
Eli innovaatiot oli sittenkin tervetulleita ;)

No nykypäivänä gyro on jo vanha juttu ihan konsoleillakin kun se oli jo wii/ps3 aikaan.
Jostain syystä edes sonyn first party peleissä sitä ei käytetty tähtäämiseen kuin vasta vissiin horizon forbidden westissa.
Vitan killzone sitä kyllä käytti, mutta sekin tais olla ainoa peli alustalla joka niin teki.
 
Mä en ainakaan kaipaa mitään "innovaatiota" ohjaimiin.
Dualsensen liipaisin efektejä testasin alle 20 minsaa astros playroomissa kun kaikki kehui kuinka mullistavat ne on.
No oli se tavallaan mullistavaa kun jouskaria käyttäessä liipaisin tuntui tahmealta kuin joku olis kaatanut edellisenä päivänä kokikset sinne.
Samoin se liipaisimen jatkuva nylpyttäminen tuntui vaan ärsyttävältä kun käytti minigunia joten tuon jälkeen ne on olleet off asennossa.
Sama homma myös psvr 2 ohjaimien ja headsetin kanssa. Adaptiiviset liipaisimet ja headsetin tärinät on pois päältä ja ohjaimien tärinä minimissä sillä ne vaan häiritsee pelaamista.

Tosin niin kauan nuo ei haittaa kun ne voi ottaa suoraan systeemi tasolla pois. Tai no tuohan nuo lisää hintaa ohjaimiin.
Sitten on vaan typeriä pelikehittäjiä kuten bugbear joka ei anna ottaa wreckfestissa sitä ohjaimen kajaria pois päältä joten sieltä kuuluu kaikki vaihdelaatikon äänet ja osa törmäyksistä ja jos vedät asetuksista volumet nollaan niin sitten nuo äänet puuttuu kokonaan, mutta se on silti se vähemmän paska vaihtoehto.

Gyro olisi kyllä tervetullut lisä boxinkin ohjaimeen sillä sen kanssa tähtääminen toimii kuin ajatus.
Itse en ole kokeillut (dualsensea), mut uskoisin tykkääväni. Ohjain ilman tärinöitäki/värinäpalautetta on jotenki "alaston". Pelas sitte autopeliä, rocket leaguea tai codia, nii heti hoksaa, että jokin on vialla ku tärinät loppuu akun ollessa vähissä. Jotain puuttuu.
 
No nykypäivänä gyro on jo vanha juttu ihan konsoleillakin kun se oli jo wii/ps3 aikaan.
Jostain syystä edes sonyn first party peleissä sitä ei käytetty tähtäämiseen kuin vasta vissiin horizon forbidden westissa.
Vitan killzone sitä kyllä käytti, mutta sekin tais olla ainoa peli alustalla joka niin teki.
Se ps3:n gyro oli liian heikkolaatuinen ohjaamiseen. Huomasi kun jossain peleissä piti vaikka kranaatteja heitellä siten että gyrolla ohjattiin että minne se lentää ja viiveet plus ohjaamisen karkeus oli ihan kauheat.

Wii:ssä tähtääminen ei toiminut fps peleissä gyrolla samasta syystä.

Hyvää innovointia kyllä molemmilta vaikka olikin gimmick tason rojua ekoissa versioissa. Harmillisesti ms romuttaa kaikki ohjaininnovaationsa ennen kuin saavat niistä kunnolla toimivia.
 
Mä en ainakaan kaipaa mitään "innovaatiota" ohjaimiin.
En minä ainakaan sanonut että Microsoft tarvii innovaatiota ohjaimiin. Microsoft tarvii innovaatiota. Piste.

”Dualsense” moment. Kaikki puhuu siitä ja kaikki huomaa sen kun alkaa vain pelaamaan. Vihaajatkin puhuu siitä kolme vuotta julkaisusta että miten ei välitä siitä. Eli feature puhuttaa vaikka se ei kiinnosta. Jotain tehtiin siis oikein.
 
Se ps3:n gyro oli liian heikkolaatuinen ohjaamiseen. Huomasi kun jossain peleissä piti vaikka kranaatteja heitellä siten että gyrolla ohjattiin että minne se lentää ja viiveet plus ohjaamisen karkeus oli ihan kauheat.

Wii:ssä tähtääminen ei toiminut fps peleissä gyrolla samasta syystä.

Hyvää innovointia kyllä molemmilta vaikka olikin gimmick tason rojua ekoissa versioissa. Harmillisesti ms romuttaa kaikki ohjaininnovaationsa ennen kuin saavat niistä kunnolla toimivia.

Juu ainakin eka uncharted käytti tuota naattien viskomiseen ja myös lankkujen ja muiden päällä tasapainoiluun eli just sellaista väkisin tehtyä gimmick roskaa josta onneksi luovuttiin.
Super rub a dub pelissä gyro toimi hyvin vaikka siinä vaan kallisteltiin koko kenttää.
Sitä en tiedä olisiko ps3:n ohjaimen gyro soveltunut tähtäämiseen vai ei sillä paljon riippuu myös pelin tekijöistä ja wiilläkin oli iso määrä pelejä joissa kaikki liikeohjaukset on täyttä paskaa ja joissakin ne toimi hyvin.
Jopa nykyajan vr peleissä on välillä huomattavia eroja eikä vika varmasti ole ohjaimissa enää.

Muistan jostain lukeneeni kuinka wiin skyward sword käytti esim jouskarilla tähdätessä gyroa ja sensor bar oli tavallaan vaan tukemassa sitä ja muistelin, että ohjaimessa oli tuosta syystä myös nappi jolla gyron sai resetoitua, mutta äsken kun googletin sen ohjekirjan niin ei siinä tuollaista mainittu joten ehkä muistan väärin.
Valikosta eri tavaroita valittaessa se ainakin käytti gyroa sillä ohjekirjassakin lukee kuinka silloin ei tartte osoittaa kapulalla kohti telkkaria ja tuolloinkin se osoitin toimi kuten kuuluu.
 
Valikosta eri tavaroita valittaessa se ainakin käytti gyroa sillä ohjekirjassakin lukee kuinka silloin ei tartte osoittaa kapulalla kohti telkkaria ja tuolloinkin se osoitin toimi kuten kuuluu.
Jep, eli soveltuu hyvin d-padin korvikkeeksi, ei tarkkaan osoittamiseen. Ps3:n gyroa voi kokeilla steam inputin kanssa hiiren korvikkeeksi ja kokemus ei ole kovin hyvä.
 
Jep, eli soveltuu hyvin d-padin korvikkeeksi, ei tarkkaan osoittamiseen. Ps3:n gyroa voi kokeilla steam inputin kanssa hiiren korvikkeeksi ja kokemus ei ole kovin hyvä.
gyro vois olla tattien jatke ohjauksen hienosäädössä (ne viimeiset pikselit, ku haet vihun päätä) tai "kolmas tatti" jotenki pelimekaaniikassa, ku peukkuja on vaa kaks käytössä.
 
Juu nykyvehkeillä (ps & switch) se noin toimiikin jo

Plus se vitan killzone mercenary joka oli eka peli jossa tuota käytin, 3ds:n zelda: ocarina of time / majoras mask, WiiU splatoon ja breath of the wild nyt ainakin.
Vasta switchin myötä kehittäjät tuntui tajuavan, että tuo on varsin toivottu ominaisuus ja tuosta on tullut hieman yleisempi.
 
Plus se vitan killzone mercenary joka oli eka peli jossa tuota käytin, 3ds:n zelda: ocarina of time / majoras mask, WiiU splatoon ja breath of the wild nyt ainakin.
Vasta switchin myötä kehittäjät tuntui tajuavan, että tuo on varsin toivottu ominaisuus.
Ja tietty steam inputin kautta missä vaan peleissä pc:llä, jos niin haluaa.
 
Ihan kivasti on ilmeisesti PC käännökset tuoneet rahaa Sonylle.


Mielenkiintoista nähdä, mitä sieltä seuraavaksi tulee. Tällä hetkellä ei taida olla julkisesti "uunissa" mitään PC käännöstä?

Itse veikkaan seuraavaksi Tsushimaa.
 
Ihan kivasti on ilmeisesti PC käännökset tuoneet rahaa Sonylle.


Mielenkiintoista nähdä, mitä sieltä seuraavaksi tulee. Tällä hetkellä ei taida olla julkisesti "uunissa" mitään PC käännöstä?

Itse veikkaan seuraavaksi Tsushimaa.
Kaikkien vuotojen yms jälkeen ihmettelen edelleenkin Bloodbornen puuttumista PC puolella :lol:
Ehkä joku kaunis päivä tuovat sen
 
Kaikkien vuotojen yms jälkeen ihmettelen edelleenkin Bloodbornen puuttumista PC puolella :lol:
Ehkä joku kaunis päivä tuovat sen
Heitän arvauksen, että demon soul's ps5 version hengessä bloodbornesta vois tulla remake ps6 julkaisuun. Ehkä samalla vaivalla tekevät pc-version myös.
 
Ihan kivasti on ilmeisesti PC käännökset tuoneet rahaa Sonylle.


Mielenkiintoista nähdä, mitä sieltä seuraavaksi tulee. Tällä hetkellä ei taida olla julkisesti "uunissa" mitään PC käännöstä?

Itse veikkaan seuraavaksi Tsushimaa.
Tsushima oli siinä GeForce Now vuodossa mainittuna. Siellä on tosin myös Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7, Demon's Souls ja Ratchet and Clank kanssa sellasia joista ei oo kuulunu, mut olivat listalla. Listalta julkastut Sonyn pelit sit on Uncharted, God of War, Returnal ja Sackboy.


Mut joo, tuntuis et Tsushima olis se seuraavaks loogisin vaihtoehto, on noista mainituista vanhin kuitenkin.
 

"
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vaikuttaa muodostuvan arviomenestykseksi.

Switchin yksinoikeusseikkailupeli on varhaisten arvioiden perusteella kärkikandidaatti koko vuoden menestyksekkäimmäksi peliksi. Kyseessä saattaa olla arviopisteiden valossa myös yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä.

OpenCritic-sivusto kertoi tänään The Legend of Zelda: Tears of the Kingdomin olevan sivuston kaikkien aikojen parhaat arviopisteet kerännyt peli. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom on näin ohittanut Super Mario Odysseyn, The Legend of Zelda: Breath of the Wildin, Red Dead Redemption 2:n sekä Elden Ringin kriitikoiden arvioissa.

Myös Metacritic-sivusto kertoo Tears of the Kingdomin arviomenestyksestä. Kyseessä on yksi kaikkien aikojen parhaiksi arvioiduista peleistä nykyisellä 96 pisteen lukemallaan. Se on myös Metacriticin mukaan kuluvan vuoden parhaat pisteet kerännyt peli tähän mennessä.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom julkaistaan huomenna Nintendo Switchille.

Lähde: Metacritic, Opencritic
"

Nipa ei petä laadussa.
 
On kyllä varmaan hyvä seikkailu tuo zelda. Tosin hämmästyttää miten muilla konsoleilla ja PC:llä pointsit katoaa jos peli ei ole graafisesti hieno tai jos tulee texture pop-inniä. Zelda näyttää suorastaan koiran oksennukselta mutta silti ei pisteen pistettä pois. :poop:
Eiköhän niissä peleissä muuta huonoa, kuin grafiikka jos pisteet tippuu. Ja zelda ees näytä huonolta.
 
Liian moni studio menee grafiikat edellä. Pelattavuus ja tarina pitäisi aina tulla ensimmäisenä, se Nintendolla on hallittu aina ja sen takia pelit menestyy.

Se on juuri näin. Aika montaa teknisesti hienoa peliä on tullut pelattua, mutta harmittavan usein se jää siihen kahteen tuntiin ja peli painuu mielessä unohduksiin. 4k, 120fps, säteenseuranta ym. ei paljoa ilostuta, jos sisältö kumisee tyhjyyttään. Tai no tekemistähän monessa pelissä on (mielestäni monesti ihan liikaakin), mutta sielua ei sitten juurikaan.
 

Nytten tämäkin etenee eteenpäin.
Selvisi ainakin että miksi nvidia on kannattanut ostoa. Saavat ilmaisen lisenssin kymmeneksi vuodeksi streamata kaikkea AB:n tuotantoa.

Todettiin myös että cod ei ole euroopassa iso juttu ja MS:llä ei ole juurikaan jalansijaa konsolimarkkinoilla. Vain 20% markkinaosuus EEA alueella, joka on matalempi kuin mitä olisin arvannut.
 
Selvisi ainakin että miksi nvidia on kannattanut ostoa. Saavat ilmaisen lisenssin kymmeneksi vuodeksi streamata kaikkea AB:n tuotantoa.

Todettiin myös että cod ei ole euroopassa iso juttu ja MS:llä ei ole juurikaan jalansijaa konsolimarkkinoilla. Vain 20% markkinaosuus EEA alueella, joka on matalempi kuin mitä olisin arvannut.
Käsittääkseni Microsoft oli jo tehnyt NVIDIAn kanssa sopimuksen kaikkien Activision pelin streamaamiseksi ilman kuluja. Saman diilin myös monelle muulla streamaus-palvelulle. Joten mikään nyt ei käytännössä muuttunut. Sonyahan ei moinen diili kiinnostanut.
 
Sonyahan ei moinen diili kiinnostanut.
Jep, koska sony ei tuosta mitään siivua saisi itselleen. Nvidian systeemi tekee rahaa kuukausimaksulla pelien sijaan, eli ansaintamalli on aivan toinen.
Käsittääkseni Microsoft oli jo tehnyt NVIDIAn kanssa sopimuksen kaikkien Activision pelin streamaamiseksi ilman kuluja.
En ole moisesta tätä ennen lukenut kuin spekulaatioita.
 
Emmä kyl ymmärrä miksi nintendoa ees verrataan, ku puhutaan näistä kahdesta. Nintendo on imo iha oma juttunsa. Jos xbox katoais kuvioista, nii pleikkari olis ainut ns. oikee ™ pelikonsoli ellei seuraava nintendo ole jotain muuta. Mitähä lie konsolibisnes olisi, jos microsoft ei olis joskus päättäny pystymetästä lähteä kokeileen.

e: series s.. on siinä ideaa, mut olis ehkä voinu tuoda myöhemmin markkinoille ja vielä halvempana. Varsinki, ku riippuen mieltymyksistä, one x oli parempi valinta. Ehkäpä vieläki olis parempi valinta itselleni, jos pitäis valita.

Koska se on pelikonsoli yhtä kaikki ja myynyt vielä ihan älyttömän paljon paremmin kun pleikkari tai xboxi :) ja syystä. Siinäkin mielessä paljon enemmän tuntuu relevantilta pelikonsolilta koska switchin pelejä ei pääsääntöisesti saa pc:lle, toisin kuin xboxin ja pleikkarin.
 
Koska se on pelikonsoli yhtä kaikki ja myynyt vielä ihan älyttömän paljon paremmin kun pleikkari tai xboxi :) ja syystä. Siinäkin mielessä paljon enemmän tuntuu relevantilta pelikonsolilta koska switchin pelejä ei pääsääntöisesti saa pc:lle, toisin kuin xboxin ja pleikkarin.

Ja jos tarkkoja ollaan, niin sehän näistä kolmesta on se konsoli, millä voi oikeastaan vain ja ainoastaan pelata eli juurikin PELIkonsoli. Siinä ei mitään mediaominaisuuksia ole (okei taitaa nykyisin saada YouTube -sovelluksen, mutta siihen se jää). Bisnesmielessä kun ajatellaan, niin samalla tavalla konsolilla pelaamisesta kiinnostuneiden rahoista nämä kaikki kamppailevat. Sony ja MS tavoittelee asiakkaita paljolti sieltä "teknisesti orientoituneista ja tehosta kiinnostuneista", kun Nintendon segmenttejä taas ovat esim. kannettavuutta haluavat, lapsiperheet jne. Jotenkin outo ajatus tuo, että se "the pelikonsoli" on aina markkinoiden tehokkain laite. Sitten kun muistaa vielä sen, että Nintendo on ollut näistä kolmesta pelikonsolimarkkinoilla kaikista pisimpään ja aika pitkään "pelata nintendoa" oli oikeastaan synonyymi konsolipelaamiselle. Lisäksi se ei ole ollut, eikä ole edes yrittänyt olla, se tehokkain laite yhdessäkään sukupolvessa. Aika hyvin on silti paria hutia lukuunottamatta mennyt.
 
Viimeksi muokattu:
Maailman suurin yksittäinen markkina-alue, Kiina, on hyväksynyt Microsoft Activision kaupat, ilman mitään lisävaatimuksia.
Taitaa UK jäädä yksin agendansa kanssa. Tosin luulen että hekin kohta myöntyvät.

China Approves Microsoft's Activision Blizzard Acquisition

Microsoft's Activision-Blizzard acquisition has received approval from China which bolsters its position after the EU recently gave its approval.

.
 
Maailman suurin yksittäinen markkina-alue, Kiina, on hyväksynyt Microsoft Activision kaupat, ilman mitään lisävaatimuksia.
Taitaa UK jäädä yksin agendansa kanssa. Tosin luulen että hekin kohta myöntyvät.

China Approves Microsoft's Activision Blizzard Acquisition

Microsoft's Activision-Blizzard acquisition has received approval from China which bolsters its position after the EU recently gave its approval.

.
37 hyväksynyt ja vain yksi on vastaan

Näin kaikkiaan 37 maata on hyväksynyt kaupan toteutumisen.
 
Artikkelin mukaan Sonyn suunnitelmissa on että Playstation portofoliosta 40% julkaistaan PC:lle. Jim Ryan on lisännyt että 2-3 vuotta olisi hyvä väli pelin PS5 ja PC version julkaisujen välillä.

Summasummarum pakko kai se on PS5 ostaa kun pelit ei tule PC:lle. Jospa kohta tulisi refresh malli tai se huhuttu PRO malli niin pitää napata tuohon PC:n kylkeen.

 
Sitä mahdollista Pro:ta saanee ainakin sen pari vuotta tästä eteenpäin venailla. Eikös se joku sisäpiirilähde kertonut, että suunnitelmissa olisi sellainen julkaistavaksi "Late 2024" ja kun tietää, miten hyvin tavaraa heti julkkarissa tänne pohjolan perukoille riittää, niin realismia lienee olettaa, että sellainen olisi ostettavissa jossain vaiheessa vuotta 2025. Todennäköisemmin loppu- kuin alkupuolella.
 
Joo jouluksi 2024 sitä pro-mallia on huhuiltu, mutta yleensä jos huhun ajankohta on 1,5-2v päästä niin epävarmuus kasvaa huomattavasti. Vaikka se olisikin jo aikataulutettu sinne, niin aikataulut voi muuttua. Sitä on sinällään hyvä huhuilla jokaisena hetkenä sinne 2v päähän, koska lopulta joku on oikeassa kun se sitten tulee. PS5:kin huhuiltiin ties kuinka kauan että 1,5-2v päästä tulossa.
 
Joo ja eihän tuo perusmalli ole vielä ollut markkinoilla kuin sen pari vuotta, eikä siitäkään varmaan ole puristettu vielä pelikehityksessä kaikkea irti, mitä saatavissa olisi. Kun tuollaisen konsolisukupolven elinkaareksi voinee ajatella helposti sen noin 10 vuotta, niin ei tässä vielä mikään kiire ole. Varmasti näihin päätöksiin vaikuttaa myös se, mitä kilpailijat tekevät. Jos esim. Nintendolta ei ole vähään aikaan tulossa uutta konsolia (sitäkin huhuiltu jo ties kuinka kauan), niin ei liene mitään pakottavaa tarvetta pistää uutta mallia pihalle. Ok, Nintendo ei kilpaile tehokonsolikategorissa eikä heidän seuraavakaan konsoli todennäköisesti ole edes nykyisen PS5:n teholukemissa, mutta jos sieltä joku uutuus tulisi, niin se taas loisi osaltaan painetta myös Sonylle laittaa uutta mallia pihalle. Uutuus on aina uutuus.
 
Joo ja eihän tuo perusmalli ole vielä ollut markkinoilla kuin sen pari vuotta, eikä siitäkään varmaan ole puristettu vielä pelikehityksessä kaikkea irti, mitä saatavissa olisi. Kun tuollaisen konsolisukupolven elinkaareksi voinee ajatella helposti sen noin 10 vuotta, niin ei tässä vielä mikään kiire ole. Varmasti näihin päätöksiin vaikuttaa myös se, mitä kilpailijat tekevät. Jos esim. Nintendolta ei ole vähään aikaan tulossa uutta konsolia (sitäkin huhuiltu jo ties kuinka kauan), niin ei liene mitään pakottavaa tarvetta pistää uutta mallia pihalle. Ok, Nintendo ei kilpaile tehokonsolikategorissa eikä heidän seuraavakaan konsoli todennäköisesti ole edes nykyisen PS5:n teholukemissa, mutta jos sieltä joku uutuus tulisi, niin se taas loisi osaltaan painetta myös Sonylle laittaa uutta mallia pihalle. Uutuus on aina uutuus.
Helposti 10 vuotta? No ei helvetissä. Ja eiköhän se uus nipan konsoli tuu viimestään ens vuonna.
 
Helposti 10 vuotta? No ei helvetissä. Ja eiköhän se uus nipan konsoli tuu viimestään ens vuonna.

Siis ei kymmentä vuotta kahden eri sukupolven myyntiin tulon välillä (se väli lienee jotain 7 vuotta), vaan se aika, minkä konsoli on ylipäätään aktiivisesti markkinoilla (saa kaupasta). Esim. PS4 tuli vuonna 2013 ja edelleen saa uutena kaupasta. Eli kymmenen vuotta alkaa olla täynnä. Ja kun nipasta puhutaan, niin Nintendohan juuri joku aika sitten ilmoitti, että ainakaan tänä vuonna ei tulla näkemään uutta konsolia eli se on aikaisintaan eikä viimeistään ensi vuonna. Switchilläkin tulee 7 vuotta täyteen eikä seuraavaa ole vielä edes julkistettu. Switchkin tulee siis helposti yltämään tuohon 10 vuoteen. Sekään kun ei varmasti poistu välittömästi markkinoilta, kun seuraavan sukupolven konsoli tulee myyntiin.
 
Oli kyllä naurussa pitelyä kun tuota Sonyn showcasea eilen yöllä tiirailin. :D Multiplayer GaaS-settiä marssitettiin lavalle sellaista tahtia että huhhuh. Mahtaako serverit pysyä pystyssä edes sitä vuotta?
Kaikki joka ei GaaS:ia ollut olikin sitten multiplattaria (pl. Hämis 2). Sokerina pohjalla se "käsikonsoli", joka tulee olemaan aivan tajuton floppi.
 
Oli kyllä naurussa pitelyä kun tuota Sonyn showcasea eilen yöllä tiirailin. :D Multiplayer GaaS-settiä marssitettiin lavalle sellaista tahtia että huhhuh. Mahtaako serverit pysyä pystyssä edes sitä vuotta?
Kaikki joka ei GaaS:ia ollut olikin sitten multiplattaria (pl. Hämis 2). Sokerina pohjalla se "käsikonsoli", joka tulee olemaan aivan tajuton floppi.

Mutta oikeastaan ihan tosi hyvä juttu, että ainakaan itselleni ei tullut yhtään mitään mitä odottaa. Tulee kuitenkin viikon päästä Street Fighter 6 ja vähän myöhemmin Final Fantasy XVI. Ahdistaisi, jos tulisi vielä enemmän odotettavaa ja pelattavaa.
 
Tässä alkaa herämään kysymys, missä on ne Sonyn 1st partyt. Pipelinessä ei muuta mojovaa kuin Spiderman 2. Puolitoista vuotta odotettiin showcasea ja saatiin, ei juuri mitään. Toki muuten show oli hyvä, sillä oli hyviä multiplatter ja 3rd party pelejä.
Nyt on Microsoftilla tuhannen taalan vastapallo paikka.
 
Tässä alkaa herämään kysymys, missä on ne Sonyn 1st partyt. Pipelinessä ei muuta mojovaa kuin Spiderman 2. Puolitoista vuotta odotettiin showcasea ja saatiin, ei juuri mitään. Toki muuten show oli hyvä, sillä oli hyviä multiplatter ja 3rd party pelejä.
Nyt on Microsoftilla tuhannen taalan vastapallo paikka.
Itse aika puolivaloilla katsoin enkä nähnyt esim Spidermania, mutta eikö siellä ollut 1st partyltä ainakin heti alussa näkynyt Havenin Fairgames ja avaruus tykitys Marathon Bungielta? Tietenkin todella kovat nyrkit pidettiin piilossa, kun ei vastustajalla ole tainnut tulla kuin pelkkiä riman alituksia viimeiset kaksi vuotta eikä mitään ole näköpiirissä joka korjaisi tätä.
 
Itse aika puolivaloilla katsoin enkä nähnyt esim Spidermania, mutta eikö siellä ollut 1st partyltä ainakin heti alussa näkynyt Havenin Fairgames ja avaruus tykitys Marathon Bungielta? Tietenkin todella kovat nyrkit pidettiin piilossa, kun ei vastustajalla ole tainnut tulla kuin pelkkiä riman alituksia viimeiset kaksi vuotta eikä mitään ole näköpiirissä joka korjaisi tätä.
Oli siellä muutama 1st party game, mutta ilman edes julkaisuikkunaa, saati sitten julkaisupäivää ja Heavenin Fairgames, oli vain CGI trailer, mikä oli illan teema. Ja Maratahon tulee Bungie diilin mukaisesti myös kilpailijalle ja jälleen ilman julkaisuikkunaa. Kysymys kuuluu, mitä 1st party hittejä Sonyllä on tulossa seuraavan vuoden aikana Spidermanin lisäksi.

Microsofthan otti ilon irti Playstationin kuivakkaasta showcase-linupista:

 
Viimeksi muokattu:
Itse aika puolivaloilla katsoin enkä nähnyt esim Spidermania, mutta eikö siellä ollut 1st partyltä ainakin heti alussa näkynyt Havenin Fairgames ja avaruus tykitys Marathon Bungielta? Tietenkin todella kovat nyrkit pidettiin piilossa, kun ei vastustajalla ole tainnut tulla kuin pelkkiä riman alituksia viimeiset kaksi vuotta eikä mitään ole näköpiirissä joka korjaisi tätä.

Eikös juuri nyt kannattaisi naulata sitä MS:n arkkua vaan lisää, eikä himmailla julkistuksia? Vastaanotto Sonyn esitykseen on ollut yllättävän kädenlämpöinen mitä nyt joitain ulkomaalaisia foorumeita olen seurannut. Jos MS saa nyt pakkansa kuntoon 11. päivän esitykseen ja näköpiiriin tulee jotain joka ylittää riman, niin Sony näyttää vielä huonommalta. Spenkku Sedällä varmasti on vähän paineita tuoda niitä näyttöjä viime aikojen jälkeen.
Aika paljon Sony nyt kuitenkin nojasi noihin CGI-trailereihin, niin olisivat sitten laittaneet muista ykkösnyrkeistä samanlaiset CGI-namedropit.
Ja missä se Naughty Dogin TLOU:Factions 2 viipyy? Eikö sitä nyt ole työstetty jo vuositolkulla? Itse ajattelin että siitä nyt olisi edes jotain näytetty.
 
Ja missä se Naughty Dogin TLOU:Factions 2 viipyy? Eikö sitä nyt ole työstetty jo vuositolkulla? Itse ajattelin että siitä nyt olisi edes jotain näytetty.
Viimeisin uutinen taisi olla että kaksi vuotta työstetty uusi standalone peli. Konseptikuva saatiin julki viime vuoden puolella. Itse odottaisin että vähintään 5v olisi devaussykli ja mielellään reveal pelille 6kk ennen pelin AITOA julkaisua. Voisin melkein veikata että tulee PS6 launchi peliksi tai PS5 elinkaaren loppupuolella ulos ja PS6 launchiin uusi optimoitu versio.

Saisi kaikki lopettaa nämä reveal trailereiden julkaisut joissa release date merkattu 2v+ päähän.
 
Täytyy sanoa että MS liripissi täysin ton PC-puolen omassa kaupassaan ja apissa. Tai sitten ei olisi pitänyt ostaa sieltä mitään.

Gears Of War 4 ja 5 ostettu. Ei asennu levylle, MS softat poistettu PowerShell Järjestelmänvalvojana ja ladattu uudestaan.
Loppu tulos latauksessa Odottamaton Virhe....Lataus nopeus on 0 kt kun taas Red Fall tuli 2.4 MT sek. Levyllä vapaata 6 TB.

Halo MasterChief kokoelma ostettu ja asennettu. Joka kerta kun päivitti tunki C-levylle ja hävitti kampanjan asennukset. Korvattu Steam versiolla eli maksettu monta kertaa.

Ostetut peli katoaa esim. Crackdown 3, Forza 3 ei ole asennettavissa PC:lle. Kummatkin ostettu PC:llä ja Play Anywhere ominaisuuksilla. Outoa Crackdown löytyy MS-storesta muttei X-Box Sovelluksesta.

Osa peleistä ei suostu kuin asentumaan C:lle.

Olin puhelimessa ja omistukset varmistettu MS-tädin kanssa (Ei siis vain XBox versioita). Odotetaan uutta tietoa mailien ja soittojen merkeissä. Voisihan niitä pelata julkaisu Xbox One versiolla mutta kyllä tuo R7 5700X3D, 64 GT ja RTX 4090 taitaisi antaa paremman kokemuksen peleissä.

Edes paljon parjattu Epic Store ei toimi noin huonosti.
 

Liitteet

  • F3.jpg
    F3.jpg
    91,6 KB · Luettu: 20
Täytyy sanoa että MS liripissi täysin ton PC-puolen omassa kaupassaan ja apissa. Tai sitten ei olisi pitänyt ostaa sieltä mitään.

Gears Of War 4 ja 5 ostettu. Ei asennu levylle, MS softat poistettu PowerShell Järjestelmänvalvojana ja ladattu uudestaan.
Loppu tulos latauksessa Odottamaton Virhe....Lataus nopeus on 0 kt kun taas Red Fall tuli 2.4 MT sek. Levyllä vapaata 6 TB.

Halo MasterChief kokoelma ostettu ja asennettu. Joka kerta kun päivitti tunki C-levylle ja hävitti kampanjan asennukset. Korvattu Steam versiolla eli maksettu monta kertaa.

Ostetut peli katoaa esim. Crackdown 3, Forza 3 ei ole asennettavissa PC:lle. Kummatkin ostettu PC:llä ja Play Anywhere ominaisuuksilla. Outoa Crackdown löytyy MS-storesta muttei X-Box Sovelluksesta.

Osa peleistä ei suostu kuin asentumaan C:lle.

Olin puhelimessa ja omistukset varmistettu MS-tädin kanssa (Ei siis vain XBox versioita). Odotetaan uutta tietoa mailien ja soittojen merkeissä. Voisihan niitä pelata julkaisu Xbox One versiolla mutta kyllä tuo R7 5700X3D, 64 GT ja RTX 4090 taitaisi antaa paremman kokemuksen peleissä.

Edes paljon parjattu Epic Store ei toimi noin huonosti.
Kuulostaa tutulle. Ei tuolta PC gamepassistakaan jaksa alkaa paljoa asentelemaan mitään kun siitä tulee aina semmoinen xbox appin uninstall/install rumba ja vähän rekisteri tyhjennystä ja ihmettelyä. Yleensä kyllä pari kiekkaa nuita uninstalleja/installeja auttaa ja päälle rebootteja ja päivän verran odottelua niin alkaa toimimaan. Pidän itsekkin uskomattomana miten firma joka kuitenkin hallitsee aika hyvin kokonaisen käyttöjärjestelmän teon, ei hallitse simppeliä pelin lataamista tai käynnistämistä omalta kauppapaikaltaan.

Itselläkin kohtuu tuore puhdas Win11 asennus alla uudella raudalla eikä mitään "chromea jännempää" asenneltuna koneelle. Uskomatonta ripulia siis tuo MS touhu PC:llä.
 
Siirryin joskus vuosi sitten beta-versioiden käyttäjäksi, eli PC-appi päivittyy useammin. Tätä ennen oli ongelmia, mutta jollain tuurilla ei sen jälkeen. On kyllä surullista miten huonosti toimii tuo ohjelma jos sattuu huono tuuri.
 


Tietenkin ennanaikaista sanoa vielä tämän pelin kohdalla mutta näillä tiedoilla Sony teki fiksusti tuossa yritys kaupassa, sen sijaan että olisi kuluttanut omien studoiden resursseja PC porteihin niin osti valmiin talon sitä varten kenellä kokemusta PC pelien porttauksista.

Lähimpänä recordina Tomb Raidereiden PC porttaukset.
 


Tietenkin ennanaikaista sanoa vielä tämän pelin kohdalla mutta näillä tiedoilla Sony teki fiksusti tuossa yritys kaupassa, sen sijaan että olisi kuluttanut omien studoiden resursseja PC porteihin niin osti valmiin talon sitä varten kenellä kokemusta PC pelien porttauksista.

Lähimpänä recordina Tomb Raidereiden PC porttaukset.


Onko tää nyt se peli mitä oli turha odottaa tämän generaation aikana pc:lle kun ei tule onnistumaan ps5 hypersonic ssd takia?
 
Onko tää nyt se peli mitä oli turha odottaa tämän generaation aikana pc:lle kun ei tule onnistumaan ps5 hypersonic ssd takia?
Juu (Sitten Peliohjelmoijat ampuivat väitteen alas. laskien tekstuurit ja modellit joita toistetaan videossa. Olisi onnistunut noilla määrillä vanhalla kunnon mekaanisella levylläkin kun vain PreCachetaa ennen ensimmäistä sceneä).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 044
Viestejä
4 542 250
Jäsenet
74 928
Uusin jäsen
Retrysky

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom