PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Väistämätön kehityssuunta kun konsolisukupolvi etenee. Suuret massat haluavat aina vain parempaa silmäkarkkia. Mielummin tasainen 30, kuin edestakas sahaava.
Uusi Final Fantasykin on droppaileva 60 ja cutscenet onkin 30. Katsoin jonkun pätkän uuden Final Fantasyn demosta ja hyvä ettei migreeni tullut kun fps heitteli kokoajan 60->50->30->60. Hyi.
Edelleenkin fps-herkille on vain yksi vaihtoehto: PC.
 
Väistämätön kehityssuunta kun konsolisukupolvi etenee. Suuret massat haluavat aina vain parempaa silmäkarkkia. Mielummin tasainen 30, kuin edestakas sahaava.
Uusi Final Fantasykin on droppaileva 60 ja cutscenet onkin 30. Katsoin jonkun pätkän uuden Final Fantasyn demosta ja hyvä ettei migreeni tullut kun fps heitteli kokoajan 60->50->30->60. Hyi.
Edelleenkin fps-herkille on vain yksi vaihtoehto: PC.

Ja käyttäjille ei voida antaa mahdollisuutta valita tätä itse syystä että..? Kyllä nykyään suuremmissa peleissä tulisi SX ja PS5 kanssa olla vähintään mahdollisuus valita 4K 30fps tai vaihtoehtoisesti karsituilla karkeilla 60fps. Näiden lisäksi 40fps tila on hyvä välimalli 120Hz telkkareille.
 
Ja käyttäjille ei voida antaa mahdollisuutta valita tätä itse syystä että..? Kyllä nykyään suuremmissa peleissä tulisi olla vähintään mahdollisuus valita 4K 30 tai vaihtoehtoisesti karsituilla karkeilla 60.
Liittyisköhä siihe paskamyrskyyn, ku aiemmin redfallissa lupailivat 60fps, mut julkaisussa oliki 30fps ja vasta myöhemmin tuli 60fps-tila. Nyt ei sitte lupailla mitää :D Tai sit, kuten tuolla artikkelin kommenteissa puhuttu, että cpu olis pullonkaula pelimekaniikan vuoksi.
 
Väistämätön kehityssuunta kun konsolisukupolvi etenee. Suuret massat haluavat aina vain parempaa silmäkarkkia. Mielummin tasainen 30, kuin edestakas sahaava.
Uusi Final Fantasykin on droppaileva 60 ja cutscenet onkin 30. Katsoin jonkun pätkän uuden Final Fantasyn demosta ja hyvä ettei migreeni tullut kun fps heitteli kokoajan 60->50->30->60. Hyi.
Edelleenkin fps-herkille on vain yksi vaihtoehto: PC.
IMO otan ne fps dropit mieluummin kuin lukitun 30 ruudunpäivityksen, vaikka ilman synccejä.

Pleikkari jää itseltäni silloin keräämään pölyä, jos Sonyn 1st partyt saavat vain 30 fps tilan, koska 30 fps on paskinta paskaa ja pilaa pelikokemuksen (IMO). :dead:
 
Viimeksi muokattu:
Liittyisköhä siihe paskamyrskyyn, ku aiemmin redfallissa lupailivat 60fps, mut julkaisussa oliki 30fps ja vasta myöhemmin tuli 60fps-tila. Nyt ei sitte lupailla mitää :D Tai sit, kuten tuolla artikkelin kommenteissa puhuttu, että cpu olis pullonkaula pelimekaniikan vuoksi.

Voi olla näinkin. Tuossakin tapauksessa voisi antaa käyttäjälle mahdollisuuden valita onko fps lukittuna vai ei, kun kehittäjän mukaan peli rullaa kuitenkin valtaosan ajasta yli 30fps. Tai sitten 60fps sijaan tuoda edes sen 40fps tilan heille, joilla on käytössä 120Hz TV/näyttö. Särähtää aina tällaiset tilanteet, joissa pelaajan puolesta päätetään tämmöinen asia eikä anneta mitään vaihtoehtoa. ”On the consoles, we do lock it because we prefer the consistency”
 
Tuo 30fps pakotus on kuulemma design choice. Nähtäväksi jää onko PC versio myös 30fps vai puhuttiinko taas mitä pierun mukana sattui perseestä tulemaan. Jännityksellä odotetaan.
 
No mitäpä lottoat onko PC:llä jotain fps-rajoituksia?
Design choice voipi olla eri kun eri alustoistakin on kyse?
Jep, Xboxin kannalta design choice oli rajoitetumpi ja suorituskyvyltään huonompi versio, missä vähemmän vaihtoehtoja loppukäyttäjälle (eli käytännössä paskempi versio). Näin on jämpti.
Jos PC:lle Starfield julkaistaisiin 30fps capilla olisi kritiikki omaa luokkaansa, koska PC pelaajilla on standardeja, tosin kuin Xbox pelaajilla.
Samalla kun Xboxia hehkutetaan kuin viimeistä päivää koska näyttivät showcasessä pelejä jotka on alunperin julkistettu 2019/2020 aikana, haukutaan Sonya (oikeutetusti) pystyyn surkeasta showcasestä, sillä Sony on jo tuonut markkinoille pelinsä jotka on julkistettu 2019/2020 aikana. Fanit haluavat lisää uusia pelejä, eivätkä vaan cutscene trailereita 3-4v sitten julkistetuista peleistä.
Standardit ja vaatimukset ovat eri tasoa
 
Viimeksi muokattu:
No mutta jos nyt näin puolueettomana PC-pelaajana vertainen striimien antia, niin kyllähän nämä aika tasan meni. Tai xbix striimi vei hiuksen hienosti. PS striimissä oli vain Spiderman 2... Tai no se joku samurai peli näytti ihan mielenkiintoiselle kanssa. Xbox striimissä sentään Starfield, Motorsport 8 ja se joku clockwork tms.
 
Microsoft jatkaa tykitystä. Tänään Showcasen deep dive-osa ja yllätykseksi tulikin lisää liuta uusia julkaisuja.

High on Knife (High on lifen horror-lisäosa)
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Lamplighters League, day one Game Pass. 3.10.2023, Jagged Alliance, Xcom henkinen peli HC-luokan tiimiltä . Itselle kovat odotukset tästä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Indejä tulossa Game Passiin. ID Xbox julkastiin 10 uutta peliä, mm:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.




Lisäksi muutama muu multiplättäri julkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, Xboxin kannalta design choice oli rajoitetumpi ja suorituskyvyltään huonompi versio, missä vähemmän vaihtoehtoja loppukäyttäjälle (eli käytännössä paskempi versio). Näin on jämpti.
Jos PC:lle Starfield julkaistaisiin 30fps capilla olisi kritiikki omaa luokkaansa, koska PC pelaajilla on standardeja, tosin kuin Xbox pelaajilla.
Samalla kun Xboxia hehkutetaan kuin viimeistä päivää koska näyttivät showcasessä pelejä jotka on alunperin julkistettu 2019/2020 aikana, haukutaan Sonya (oikeutetusti) pystyyn surkeasta showcasestä, sillä Sony on jo tuonut markkinoille pelinsä jotka on julkistettu 2019/2020 aikana. Fanit haluavat lisää uusia pelejä, eivätkä vaan cutscene trailereita 3-4v sitten julkistetuista peleistä.
Standardit ja vaatimukset ovat eri tasoa

Voihan sitä kärjistetysti näin todeta, että standardit uupuu tyystin Xbox-pelaajilta kun tämä 30 fps otetaan mukisematta vastaan. Kyseessä on kuitenkin pohjimmiltaan tappiin viritelty Creation Engine, joten 60 fps saavuttamatta jättäminen Ser X raudalla on kyllä jo omanlaisensa saavutus kun mietitään minkälaisella perunalla Engine pyörii 60 fps PC:llä. Toki engineen on lisätty jälkeenpäin mm. Global illumination, mutta se ei siltikään selitä pelin näennäistä raskautta.

Tuo 30fps pakotus on kuulemma design choice. Nähtäväksi jää onko PC versio myös 30fps vai puhuttiinko taas mitä pierun mukana sattui perseestä tulemaan. Jännityksellä odotetaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


On se Spencer kova äijä puhumaan läpiä päähänsä, siitä voi Jim Ryan ottaa mallia omiin aivopieruihinsa! :D Onhan se hienoa kuinka vaihtoehdoilla brändiään markkinoiva MS tekeekin tällä kertaa valinnan pelaajan puolesta tarjoten cinemaattista kokemusta pakotettuna. No onneksi on PC, jolloin ei tarvitse tyytyä kakkosluokan kansalaisen kohteluun, kuten viimeisimmillä Xbox 1st party julkaisuilla on ollut tapana.
 
Aivan älyttömän hyvä vastaväite!
Jos aletaan halveksivaan sävyyn puhumaan toisen laitteen pelaajista, ei siinä vastaväitteitä tarvita. Kertoo kirjoittajasta kaiken. Täällä sentään suurin osa tajuaa pitää keskustelun laitteissa/niitä tuottavissa firmoissa ja arvostella niitä.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Kuinka moni series X/S omistaja jättää starfieldin pelaamatta koska 30fps?
 
Konsoleilla tuosta 30fps tuskin koskaan päästään eroon. Itse vain pidän uskomattomana että jo design vaiheessa on yksintuumin päätetty että:"Tää pyörii sitte 30fps. Sovitaanko creative choise näin?"
 
Kyllä tuo vähän arveluttaa, että näinköhän saa edes PC:llä locked 60FPS. Varmaan vaatii aika huippu prossun alle. 5800X3D/7000 sarjaa ja inteliltä varmaan vähintään 12000 sarjaa, että siihen päästään, jos päästään.

Vähän alkaa olla liikaa jo simuloitavaa Starfieldissä tuolle kivikautiselle moottorille, kun multithreading tuki on mitä on.
 
Microsoft is hiking the price of Xbox Series X and Xbox Game Pass

Noniin, nyt saa kaikki tulla sanomaan oman "mitä mää sanoin!"-juttunsa.
Eli perus gamepassin hinta nousee eurolla ja ultimaten kahdella. Series X:n hinta nousee, 549€. Aika maltillinen nosto noissa tilauksissa.
Eiköhän noikin hinnanostot ole yhtä tyhjän kanssa kun jengi taitaa ketjutella niitä euron kuukausia puoli-ammattimaisesti. Paljos tuo X:n hinta oikeen sit nousi? Veikkaan että maltillisesti kun ei niissä taida oikeen muutenkaan kauppa käydä. :hmm:
 
Eiköhän noikin hinnanostot ole yhtä tyhjän kanssa kun jengi taitaa ketjutella niitä euron kuukausia puoli-ammattimaisesti. Paljos tuo X:n hinta oikeen sit nousi? Veikkaan että maltillisesti kun ei niissä taida oikeen muutenkaan kauppa käydä. :hmm:
Ei usko että suurin osa ihmistä edes tietää tommosen ketjutuksen mahdollisuudesta ja ostavat sitä ihan tavallisella hintaa
 
Tämä. Massat ostaa varmasti ihan normi hinnalla. Sitten taas enemmän aiheeseen perehtyvät tietävät poppakonstit.

Juuri näin. Näissä monesti vähän todellisuus hämärtyy, kun näitä laitteita käyttää miljoonat ihmiset ja tällaisilla foorumeilla pyörii joku promille niistä käyttäjistä. Suurin osa haluaa mennä asiassa kun asiassa helpointa ja nopeinta reittiä ilman turhaa säätämistä ja edes pyrkimystä päästä mahdollisimman halvalla. Ja osa meistäkin, jotka sinällään olisi tietoisia asiasta, ei jaksa. Esim. itse jos olen jotain hankkimassa, en välttämättä jaksa alkaa ulkomailta tilailemaan tai joidenkin trialeiden tms. kanssa kikkailemaan, vaikka siinä säästäisi. Tai alkaa tekemään ostoksia esim. jonkun toisen regionin stroresta jne.
 
1. elokuuta voimaan astuva uusi suositushinta on Euroopassa 549,99 €. Korotusta tulee siis 40 euroa.
Xbox Game Passin hinta nousee eurolla ja Game Pass Ultimaten kahdella. Pc Game Passin hinta pysyy sen sijaan ennallaan. Nykyisille tilaajille korotukset astuvat Suomessa voimaan 13.8., mutta uusille asiakkaille hinnat päivitetään 6.7.
 
FTC käyttää zenimax/bethesda ostosta esimerkkinä miksi microsoftin activision blizzard kauppaa ei tulisi hyväksyä. Ilmeisesti starfield ja redfall olivat alunperin tulossa myös ps5:lle. Microsoftin myötä suunnitelmat muuttuivat.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


indiana jones muut kuin xbox konsoliversiot torpattiin microsoftin suotuisalla avustuksella. For the Gamers!

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Hyvä että noi argumentit käydään läpi. Jos/kun kauppa kuitenkin menee läpi niin on sitten hyvää dataa mihin peilata microsoftin tulevaa toimintaa.
 
Huomautus - toistuvat nolla-onelinerit ketjussa, jätä nämä kirjoittamatta
Niin niin että koska pleikkarille ei nyt saatu Redfallia, Starfieldiä tai Indyä. Niin kauppoja ei saa tulla?
Käsittääkseni kukaan missään ei ole näitä pelejä pleikkarille luvannut, eikä Bethesdalla ole ollut sopimusta Sonylle että "tehään teille supersiisti avaruuspeli, nimi alle".
Lue läpi, tällä kertaa keskity
 
Spencerillä on aika tuuhea itkuvirsi menossa oikeudessa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Minecraft doesn't even have an optimized version for their own consoles lol. Not sure that is "fought back". They treated them like their own
 

Tosiaan hyvä että Microsoft osti bethesdan.
Vaikka asia olisikin noin yksinkertainen niin onhan toi nyt huvittava johtopäätös että koska yksi peli uhkasi mennä yksinoikeudeksi niin on hyvä asia että ne menee kaikki toisen osapuolen yksinoikeudeksi.
 
Eiköhän tuo Starfield ”yksinoikeus” olisi tarkoittanut perinteistä timed yksäriä konsoleilla Sonylle. Vähän ontuva selitys että piti ostaa koko julkaisija sen vuoksi kun vaihtoehtona olisi ollut vain out bidata sonyn 50M - 100M tarjous joka olisi Microsoftin budjetissa ollut pilkkuvirhettä pienempi hinta.
 
Vähän ontuva selitys että piti ostaa koko julkaisija sen vuoksi kun vaihtoehtona olisi ollut vain out bidata sonyn 50M - 100M tarjous joka olisi Microsoftin budjetissa ollut pilkkuvirhettä pienempi hinta.
Täysin ristiriitainen selitys kun peilaa siihen mitä tekevät. Mutta hei kunhan Mikkis saa lisää valtaa niin on kyllä jämpti :kahvi:
 
For the Gamers. Kuluttamalla sony ulos konsolibisneksestä? Ilmeisesti ei ollut ihan vain keksitty argumentti. Microsoft itsekin pohtinut, että ostetaan monopoli
“We [Microsoft] are in a very unique position to be able to go spend Sony out of business. If we think that video game content matters in 10 years, we might look back and say, 'Totally would have been worth it to lose $2 billion or $3 billion in 2020 to avoid a situation where Tencent, Google, Amazon, or even Sony have become the Disney of games and own most of the valuable content.'
So yeah, we can officially disregard Microsoft’s lines that buying up endless studios was just about increasing access to games or any other high-minded goal.
 
For the Gamers. Kuluttamalla sony ulos konsolibisneksestä? Ilmeisesti ei ollut ihan vain keksitty argumentti. Microsoft itsekin pohtinut, että ostetaan monopoli


Eikö ne Sonyn huippuluokan exclut enää olekaan niin hyviä että konsoli ostetaan niiden takia?
Alkaa kovimmatkin Sony-fanit tajuamaan että ehkä se oma vehhe ei olekaan enää se "de facto"-konsoli jolle tulee kaikki pelit. Reaktiot ovatkin sitten luokkaa lapsi jolta viedään tikkari.
 
Eikö ne Sonyn huippuluokan exclut enää olekaan niin hyviä että konsoli ostetaan niiden takia?
Alkaa kovimmatkin Sony-fanit tajuamaan että ehkä se oma vehhe ei olekaan enää se "de facto"-konsoli jolle tulee kaikki pelit. Reaktiot ovatkin sitten luokkaa lapsi jolta viedään tikkari.
Kymmenien miljardien ostokset tuntuvat juurikin tuolta ostetaan sony ulos markkinalta taktiikalta. Jossain vaiheessa halutaan tuottoa sijoituksille. Voiton tultua paatuneinkin microsoft fani maksaa selkänahastaan, kun microsoft kiristää ruuvia. Kaikkien pelaajien etu on tasainen pelikenttä eikä microsoftin ostama monopoli, missä muut on ajettu marginaaliin.
 
Kymmenien miljardien ostokset tuntuvat juurikin tuolta ostetaan sony ulos markkinalta taktiikalta. Jossain vaiheessa halutaan tuottoa sijoituksille. Voiton tultua paatuneinkin microsoft fani maksaa selkänahastaan, kun microsoft kiristää ruuvia. Kaikkien pelaajien etu on tasainen pelikenttä eikä microsoftin ostama monopoli, missä muut on ajettu marginaaliin.
Pelkkää spekulaatiota, "jos kun sitten ihan varmasti sitten kiristävät ruuvia". Ihan yhtälailla Sony haluaa tuottoa ja kiristelee ruuvia. Vieläpä huomattavan nopeammin kuin MS, nyt kun ovat määräävässä markkina-asemassa Microsoftiin nähden. Pelikenttä tulee olemaan huomattavasti tasaisempi kun Microsoft saa ABK kaupat pakettiin. Eikä Sony ajaudu mahdolliseen marginaaliin Microsoftin vaikutuksesta, vaan omien bisnespäätöstensä vuoksi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
296 349
Viestejä
5 070 317
Jäsenet
81 065
Uusin jäsen
VePi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom