PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Pistetään tänne kun osittain kuuluu aiheeseen, PC-pelaamisen helppouteen liittyen.

lisää joka väliin uudelleen käynnistys

  • Sain sähköpostiin kasan linkkejä,
  • Power Cellillä poistin kaikki xboxiin liittyvät.
  • Asensin uudelleen.
  • Poistin AppDatan Packages kansiosta Windows Storeen liittyvät
  • Näillä ohjeilla pitäisi kuulemma toimia
  • Kysyin vielä vaikuttaako tähän kun C: asemalla on VAIN 77 GB tyhjää. - Ei vaikuta
  • Kaapista vedetään täältä ostettu 8 Teranen Mekaaninen levy
  • Outo kansiorakenne jottei ulkopuolinen arvaa (Tietoturva)
  • Siirretään kansiopolku C:ltä mm. Tiedosto, Työpöytä, Ladatut Tiedostot, Musiikki, Videot ja Kuvat 8TB levyelle.
  • Ympäristömuutujista oman käyttäjän TEMP ja TMP kansiot samoin, sekä Windows TEMP ja TMP kansiot.
  • C-Levyllä vapaata 300 GB ja muut Tempit yms 8 Terasella, eli tilaa on.
  • Laitat osan peleistä asentumaan uudelleen toiselle 8 Teraselle (Arvakkaas mistä ostettu).
  • Katson pitääkö Crackdown 3 (alennuspeli, älä pelkää tuosta ei maksa Erkkikään täyttä hintaa). Asentaa uudellen... Kas kummaa se toimii jo, asentunut taustalla loppuun...
  • Nyt katsotaan toimiiko muihinkin Gears Of Wars 1, 4 ja 5 latautumassa, Forzaan en uskalla koskea vielä.
JA tarina siksi että jos tappelet MS-pelien kanssa, näillä sain itse toimimaan. Sekä PC-pelaamisen helppoudesta.
PC -pelaaminen on yllättävän helppoa, kun käyttää vanhaa kunnon Steamiä, eikä tuota MS:n kökköä. :poop:
 
Pistetään tänne kun osittain kuuluu aiheeseen, PC-pelaamisen helppouteen liittyen.

lisää joka väliin uudelleen käynnistys

  • Sain sähköpostiin kasan linkkejä,
  • Power Cellillä poistin kaikki xboxiin liittyvät.
  • Asensin uudelleen.
  • Poistin AppDatan Packages kansiosta Windows Storeen liittyvät
  • Näillä ohjeilla pitäisi kuulemma toimia
  • Kysyin vielä vaikuttaako tähän kun C: asemalla on VAIN 77 GB tyhjää. - Ei vaikuta
  • Kaapista vedetään täältä ostettu 8 Teranen Mekaaninen levy
  • Outo kansiorakenne jottei ulkopuolinen arvaa (Tietoturva)
  • Siirretään kansiopolku C:ltä mm. Tiedosto, Työpöytä, Ladatut Tiedostot, Musiikki, Videot ja Kuvat 8TB levyelle.
  • Ympäristömuutujista oman käyttäjän TEMP ja TMP kansiot samoin, sekä Windows TEMP ja TMP kansiot.
  • C-Levyllä vapaata 300 GB ja muut Tempit yms 8 Terasella, eli tilaa on.
  • Laitat osan peleistä asentumaan uudelleen toiselle 8 Teraselle (Arvakkaas mistä ostettu).
  • Katson pitääkö Crackdown 3 (alennuspeli, älä pelkää tuosta ei maksa Erkkikään täyttä hintaa). Asentaa uudellen... Kas kummaa se toimii jo, asentunut taustalla loppuun...
  • Nyt katsotaan toimiiko muihinkin Gears Of Wars 1, 4 ja 5 latautumassa, Forzaan en uskalla koskea vielä.
JA tarina siksi että jos tappelet MS-pelien kanssa, näillä sain itse toimimaan. Sekä PC-pelaamisen helppoudesta.
Johan se on vastustannu. :D Ihan noin pahaa ei oo ittellä tullu vastaan ton MS-kaupan kanssa, sen kanssa tosin ole paljoa tullu näppäiltyäkään. Yhessä vaiheessa se tais silloin tehä sen että pelejä ei saanu poistettua, ihmettelin että mikä prkle syö kovotilaa ja jossain vaiheessa ei antanut ladata mitn, se korjaantu kun asenti sen MS-storen uudelleen.

Steam/Epic/Ubi yms on sitten toiminu ihan hyvin, eli jos haluaa PC pelaamisen pitää helppona, niin ei kannata sekaantua MS storen peleihin.. :D
 
tuo pc:n xbox sovellus kyl yks päänsärky. ei kans hyviä kokemuksia siitä. Ei myöskään saannut ladattua, ja kun sai latautumaan, niiin sekin jumitti.. Steamin kanssa ei kyllä ongelmia ole ilmennyt :thumbsup:
 
Itselle tuli kyllä aika yllätyksenä tuo RC:n PC portti. Ei sen takia, että en olisi sen uskonut kääntyvän PC:lle teknisestä näkövinkkelistä, vaan muuten. Ajattelin, että tämmöistä vähän enemmän kuitenkin nuoremmalle väellä suunnatttua peliä ei välttämättä PC:llä niin moni ostaisi.

Täytyy tuo jossain aviheessa laittaa testiin, kun vähän hinnat tippuu.
 
Toi viestiketju on jatkoa sille kun tällä on aikoinaan sanonuttu että hypersonic ps5 pelejä ei tämän generaation aikana nähdä pc:llä.

Kun returnal tuotiin pc:lle niin tulin muistuttamaan asiasta, jolloin vastaani hyökättiin että juu mutta Ratchet & clank kaltaista hypersonic peliä ei nähtäisi. No nyt se nähdään josta muistutin.

Mistä pahoitit mielen saanko kysyä?

Mitä on nämä hypersonic ps5-pelit? Voisitko ensinnäkin käyttää ihan vakiintuneita termejä jotta sinua ehkä ymmärrettäisiin paremmin? Ja toiseksi lopetatko sanomisieni törkeän vääristelyn agendaasi ajaaksesi?

Kuten olen jo todennut aiemmin näitä PS5:n SSD:n nopeuteen nojaavia pelejä ei tulla PC:llä näkemään ilman merkittäviä muutoksia tavassa jolla tietoa siirretään, sillä nykyinen tapa ei tähän riitä mitenkään. Tätä varten on kehitetty mm. Directstorage, jolla tätä perinteisen PC-arkkitehtuurin pullonkaulaa yritetään kiertää. Villinä veikkauksena väittäisin että R&C PC-versio tulee vaatimaan 32 Gb RAM-muistia, jolloin vaaditun massamuistin nopeus ei ole enää niin kriittistä kun tarvittava tieto on jo valmiiksi saatavissa nopeasta keskusmuistista.

Sulle sitäpaitsi sanottiin jo aiemminkin tästä keskustellessa että on täysin eri asia puhua PS4:lle suunniteltujen pelien porttaamisesta PC:lle kuin rinnastaa nämä natiiveihin PS5-peleihin, jotka etenkin R&C tapaan on tehty hyödyntämään PS5 SSD-tekniikan tuomia mahdollisuuksia.

Itselle tuli kyllä aika yllätyksenä tuo RC:n PC portti. Ei sen takia, että en olisi sen uskonut kääntyvän PC:lle teknisestä näkövinkkelistä, vaan muuten. Ajattelin, että tämmöistä vähän enemmän kuitenkin nuoremmalle väellä suunnatttua peliä ei välttämättä PC:llä niin moni ostaisi.

Täytyy tuo jossain aviheessa laittaa testiin, kun vähän hinnat tippuu.

Eihän tuo mikään yllätys ole, jos noita Sonyn presentaatioita 1st party pelien PC-versioiden myynneistä katsoo. Jatkossa PC-portteja tullaan näkemään varmasti yhä enemmän, toki osaavat tehdä tämän ampumatta omaa konsolibisnestään jalkaan toisin kuin kilpailijansa.

Oli kyllä naurussa pitelyä kun tuota Sonyn showcasea eilen yöllä tiirailin. :D Multiplayer GaaS-settiä marssitettiin lavalle sellaista tahtia että huhhuh. Mahtaako serverit pysyä pystyssä edes sitä vuotta?
Kaikki joka ei GaaS:ia ollut olikin sitten multiplattaria (pl. Hämis 2). Sokerina pohjalla se "käsikonsoli", joka tulee olemaan aivan tajuton floppi.

Nytkö siitä lähes varman ABK-kaupan pettymyksestä on vihdoin toivuttu kun sama meno jatkuu jälleen? Ei kannata olla liian huolissaan Marathonin suosiosta, jo nyt virallinen traileri kerännyt 18 miljoonaa katselukertaa kun mäsän ykköstykki Starfield on viime vuoden kesästä asti onnistunut saamaan 4,8 miljoonaa katselukertaa. Ehkä sinun pitäisikin olla huolissaan enemmänkin siitä saadaanko tuo eeppinen kasa bugeja edes pelattavaan kuntoon launchissa? On ollut hieman heikonlaista tämä Xboxin pelitarjonta viimeaikoina laadultaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Ratchedin PC porttaus vaatisi 32gb ramia, voisi myyntien suhteen olla aika hiljaista. Jos peliä halutaan myydä sellaisia määriä millä ei takkiin tule, niin tuo on täysin naurettava vaatimus. Massoilla ei tuollaista määrää muistia koneessa ole.
 
Jos Ratchedin PC porttaus vaatisi 32gb ramia, voisi myyntien suhteen olla aika hiljaista. Jos peliä halutaan myydä sellaisia määriä millä ei takkiin tule, niin tuo on täysin naurettava vaatimus. Massoilla ei tuollaista määrää muistia koneessa ole.
Eiköhän siinä vakio 32GB ole vaatimuksena ultra detailsilla kuten muissakin PS5 ajan Sonyn pelien PC porteissa nyt viime aikoina. Miles Morales 32GB, Returnal 32GB, Last of us Part1 32GB. Sackboy seikkailuilla oli 16GB vaatimuksena ultra tasolla.
 
Mitä on nämä hypersonic ps5-pelit? Voisitko ensinnäkin käyttää ihan vakiintuneita termejä jotta sinua ehkä ymmärrettäisiin paremmin? Ja toiseksi lopetatko sanomisieni törkeän vääristelyn agendaasi ajaaksesi?

Kuten olen jo todennut aiemmin näitä PS5:n SSD:n nopeuteen nojaavia pelejä ei tulla PC:llä näkemään ilman merkittäviä muutoksia tavassa jolla tietoa siirretään, sillä nykyinen tapa ei tähän riitä mitenkään. Tätä varten on kehitetty mm. Directstorage, jolla tätä perinteisen PC-arkkitehtuurin pullonkaulaa yritetään kiertää. Villinä veikkauksena väittäisin että R&C PC-versio tulee vaatimaan 32 Gb RAM-muistia, jolloin vaaditun massamuistin nopeus ei ole enää niin kriittistä kun tarvittava tieto on jo valmiiksi saatavissa nopeasta keskusmuistista.

Kannattaa silloin sanoa että niitä ps5 pelejä ei nähdä pc:llä ilman merkittäviä muutoksia eikä kuten sanoit ettei nähdä.

"Laitahan suora quote siitä missä on todettu ettei mitään PS5-pelejä tulla porttaamaan PC:lle vai myönnätkö suoraan mutuilleesi omiasi? Ainoastaan niistä peleistä on mainittu, joissa pelin mekaniikka on rakennettu PS5:n tarjoaman SSD:n nopeuden varaan, kuten viimeisin Ratchet & Clank"
 
Kannattaa silloin sanoa että niitä ps5 pelejä ei nähdä pc:llä ilman merkittäviä muutoksia eikä kuten sanoit ettei nähdä.

"Laitahan suora quote siitä missä on todettu ettei mitään PS5-pelejä tulla porttaamaan PC:lle vai myönnätkö suoraan mutuilleesi omiasi? Ainoastaan niistä peleistä on mainittu, joissa pelin mekaniikka on rakennettu PS5:n tarjoaman SSD:n nopeuden varaan, kuten viimeisin Ratchet & Clank"

Kannattaa varmaan lainata se alkuperäinen keskustelu asiasta, sen sijaan että yrität kääntää epätoivoisesti löytämäsi lainauksen tukemaan olkiukkoasi. Joten lopeta se turha toisten sanomisten vääristely jo toistamiseen.
 
Eihän tuo mikään yllätys ole, jos noita Sonyn presentaatioita 1st party pelien PC-versioiden myynneistä katsoo. Jatkossa PC-portteja tullaan näkemään varmasti yhä enemmän, toki osaavat tehdä tämän ampumatta omaa konsolibisnestään jalkaan toisin kuin kilpailijansa.

Toki toki, mutta RC on vaan semmmoinen peli, mikä ei PC-pelaajakuntaa (PC-pelaajat ovat kuitenkin suurimmalti osin aikuisisa) välttis niin isoissa määrin kiinnosta, kun monet muut mahdolliset portit.
 
Nytkö siitä lähes varman ABK-kaupan pettymyksestä on vihdoin toivuttu kun sama meno jatkuu jälleen? Ei kannata olla liian huolissaan Marathonin suosiosta, jo nyt virallinen traileri kerännyt 18 miljoonaa katselukertaa kun mäsän ykköstykki Starfield on viime vuoden kesästä asti onnistunut saamaan 4,8 miljoonaa katselukertaa. Ehkä sinun pitäisikin olla huolissaan enemmänkin siitä saadaanko tuo eeppinen kasa bugeja edes pelattavaan kuntoon launchissa? On ollut hieman heikonlaista tämä Xboxin pelitarjonta viimeaikoina laadultaan.
Mikä ABK-kaupan petttmys? Vääntöhän siitä jatkuu edelleen? Viimeksi eilen.
Youtuben näyttökerrat ei juurikaan pelin suosiosta kerro mitään, varsinkaan kun ei pelikuvaa näytetä. Lisäksi tuota Marathonia youtube näyttää mainoksena, useammin kuin jotain Tonybetiä. Ne lasketaan myös videon näyttlkerroissa. Enkä nyt muutenkaan ymmärrä miten ABK ja Starfield liittyy Sonyn GaaS-painotteiseen ulostuloon?
 
Nytkö siitä lähes varman ABK-kaupan pettymyksestä on vihdoin toivuttu kun sama meno jatkuu jälleen? Ei kannata olla liian huolissaan Marathonin suosiosta, jo nyt virallinen traileri kerännyt 18 miljoonaa katselukertaa kun mäsän ykköstykki Starfield on viime vuoden kesästä asti onnistunut saamaan 4,8 miljoonaa katselukertaa. Ehkä sinun pitäisikin olla huolissaan enemmänkin siitä saadaanko tuo eeppinen kasa bugeja edes pelattavaan kuntoon launchissa? On ollut hieman heikonlaista tämä Xboxin pelitarjonta viimeaikoina laadultaan.
Ai? joko mun tai sun lukemisenymmärtämisessä on vikaa, mutta laitetaan nyt kuitenkin kuva, niin saa jengi tulkita itse kumpi omaa paremman numeropään. Mielestäni tuossa on 17 miljoonaa katsomiskertaa, joka on varsin kova, kun peli ei kerran kiinnosta kymmeniä miljoonia Playstation pelaajia. Voin toki olla väärässä.
starfield.jpg
 
Ai? joko mun tai sun lukemisenymmärtämisessä on vikaa, mutta laitetaan nyt kuitenkin kuva, niin saa jengi tulkita itse kumpi omaa paremman numeropään. Mielestäni tuossa on 17 miljoonaa katsomiskertaa, joka on varsin kova, kun peli ei kerran kiinnosta kymmeniä miljoonia Playstation pelaajia. Voin toki olla väärässä.
starfield.jpg

Mistäs tämän kaivoit? Minulla kun Bethesdan oman youtube-sivuston linkki näyttää seuraavaa?



edit: Nyt selvisikin lukujen erilaisuus, sulla on teaser trailer ja mulla gameplay. Eli pudotusta luvuista yli kolmasosaan kun gameplay tuotiin näkyville? Pitäisikö tästä olla huolissaan? :think:

Mikä ABK-kaupan petttmys? Vääntöhän siitä jatkuu edelleen? Viimeksi eilen.
Youtuben näyttökerrat ei juurikaan pelin suosiosta kerro mitään, varsinkaan kun ei pelikuvaa näytetä. Lisäksi tuota Marathonia youtube näyttää mainoksena, useammin kuin jotain Tonybetiä. Ne lasketaan myös videon näyttlkerroissa. Enkä nyt muutenkaan ymmärrä miten ABK ja Starfield liittyy Sonyn GaaS-painotteiseen ulostuloon?

No onhan se nyt varmasti pettymys kun kauppaa hehkutettiin täälläkin 98 prosenttisella varmuudella toteutuvaksi. :D
 
Mistäs tämän kaivoit? Minulla kun Bethesdan oman youtube-sivuston linkki näyttää seuraavaa?

edit: Nyt selvisikin lukujen erilaisuus, sulla on teaser trailer ja mulla gameplay. Eli pudotusta luvuista yli kolmasosaan kun gameplay tuotiin näkyville? Pitäisikö tästä olla huolissaan? :think:
. :D

Jaa kerro sinä. Pitääkö nyt olla huolissaan Diablo 4 sesta jonka tänään ostin, koska Game Play launch traileria on katsottu vain 625k kertaa, mutta announcement traileria 8 miljoonaa. Onko se ny sitten huono juttu?
 
Jaa kerro sinä. Pitääkö nyt olla huolissaan Diablo 4 sesta jonka tänään ostin, koska Game Play launch traileria on katsottu vain 625k kertaa, mutta announcement traileria 8 miljoonaa. Onko se ny sitten huono juttu?

Tuota sun pitää kysyä käyttäjältä @Xbox420#NoScopeLitBlazeIt . Hän oli aiemmin huolissaan GaaS-pelien eliniästä, joten ainakaan suosion vuoksi ei Marathonista tarvitse olla huolissaan, kun jo viikossa mentiin xboxin tämän vuoden ykköspyssystä ohitse.
 
Tuota sun pitää kysyä käyttäjältä @Xbox420#NoScopeLitBlazeIt . Hän oli aiemmin huolissaan GaaS-pelien eliniästä, joten ainakaan suosion vuoksi ei Marathonista tarvitse olla huolissaan, kun jo viikossa mentiin xboxin tämän vuoden ykköspyssystä ohitse.
Varmasti Bungie tekee hyvän pelin ja studion historia kerää mielenkiintoa. Itseänikin kiinnosti mitä Bungie tekee, ja siksi katsoin trailerin. Peli tulee kutienkin kovasti kilpailulle alalle. Paljon riippuu, kuinka nopeasti se saadaan ulos. Jos kehitys kestää 4 vuotta, niin voi olla liian myöhäistä. Extraction shooters on genre joka ei kuitenkaan ole kaikkien mieleen. Itseäni se ei juuri kiinnosta lainkaan. Tosin itseäni ei myöskään kiinnosta Battle Royalet, mutta oma havaintoni on, että Extraction Shooters on vähän kuin Battle Royaleiden ala-gere, jossa pienempi markkina. Tuossa genressä on muutama alussa suosittu peli kuollut alle vuodessa. Escape from Tarkov on genren kuningas vetäen 130 tuhatta pelaajaa päivässä.
Veikkaanpa että trailerin katsojista tuskin kovinkaan moni halusi tai odotti Extraction Shooteria. Itse olisin halunnut Marathonin olevan Halon tyylinen SP-shooter. Mutta antaa poikien yrittää.

Jim Ryanin Sony näyttää suuntaavan vahvasti SP peleistä GaaS:n. Sonylla on 11 GaaS peliä tuotannossa. Luvassa on siis todella monta floppia, johon Sony fanit eivät ole tottuneet. Eiköhän niistä muutama tule menestymään. Se onko Bungien peli yksi niistä, on ajan kysymys.
Ensimmäine floppi tulikin ilmi viikko sitten, kun Naughty Dogin kaikkien aikojen suurin peli siirrettiin hengityskoneeseen ja tukahdutetaan vähin äänin pois.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota sun pitää kysyä käyttäjältä @Xbox420#NoScopeLitBlazeIt . Hän oli aiemmin huolissaan GaaS-pelien eliniästä, joten ainakaan suosion vuoksi ei Marathonista tarvitse olla huolissaan, kun jo viikossa mentiin xboxin tämän vuoden ykköspyssystä ohitse.
Sinä täällä jotain youtuben näyttökertoja analysoit, niin voit ihan itse vastata. Marathon on muutenkin multiplatform, niin ehkä pysyy hengissä kauemmin jo senkin vuoksi.
Mites noi muut Sonyn GaaS-pelit ja niiden youtube-näyttökerrat? Helldivers 2 (257 t. näyttökertaa), Fairgame$ (152 t.), Concord (122 t.) ja Foamstars (206 t.). Eikös sun logiikalla nyt olisi ihan aiheellista olla huolissaan näiden eliniästä?
Eikös jossain haastiksessa Sonyn edustaja puhellut että olisi yli kymmenen GaaS-peliä kehitteillä? Että nauttikaa nyt sitten niistä PvP- ja extraction shootereista. Niitä näyttää riittävän.
 
Sinä täällä jotain youtuben näyttökertoja analysoit, niin voit ihan itse vastata. Marathon on muutenkin multiplatform, niin ehkä pysyy hengissä kauemmin jo senkin vuoksi.
Mites noi muut Sonyn GaaS-pelit ja niiden youtube-näyttökerrat? Helldivers 2 (257 t. näyttökertaa), Fairgame$ (152 t.), Concord (122 t.) ja Foamstars (206 t.). Eikös sun logiikalla nyt olisi ihan aiheellista olla huolissaan näiden eliniästä?
Eikös jossain haastiksessa Sonyn edustaja puhellut että olisi yli kymmenen GaaS-peliä kehitteillä? Että nauttikaa nyt sitten niistä PvP- ja extraction shootereista. Niitä näyttää riittävän.

Sinähän se Sonyn GaaS-pelien eliniästä olit huolissasi, niin luulisi sinun tietävän jotain muuta mitä me muut emme tiedä..? :think: Mikäs siinä että GaaS-tavaraa tulee perinteisen SP-tarjonnan lisäksi, kun se ei tapahdu sen kustannuksella:

sony4-630x363.png


Ja kiitos, nautitaan nyt porukalla niistä laadukkaista peleistä, joita valitettavasti kilpailija ei pysty tarjoamaan. Meni muuten todella putkeen tuo MS:n Arkanen hankinta, kun 70 pinnaa deveistä lähti menemään Preyn jälkeen. Ei tarvitsekaan ihmetellä miksi Redfall oli niin jäätävää ripulia tuolla scopella ja käytössä olleilla resursseilla. Mutta ilmeisesti kiima saada edes jotain täytettä Game Passiin on niin suuri, että näinkin surkeassa jamassa olevat pelit kelpaavat kasan täytteeksi.

Jim Ryanin Sony näyttää suuntaavan vahvasti SP peleistä GaaS:n. Sonylla on 11 GaaS peliä tuotannossa. Luvassa on siis todella monta floppia, johon Sony fanit eivät ole tottuneet. Eiköhän niistä muutama tule menestymään. Se onko Bungien peli yksi niistä, on ajan kysymys.
Ensimmäine floppi tulikin ilmi viikko sitten, kun Naughty Dogin kaikkien aikojen suurin peli siirrettiin hengityskoneeseen ja tukahdutetaan vähin äänin pois.

Vastasin jo aiemmin samaan asiaan, prosentuaalinen panostus GaaS:iin kasvaa kyllä, mutta absoluuttisella tasolla myös SP-puoleen tullaan panostamaan enemmän.

Oletko pelannut peliä vai mistä tiedät pelin olleen floppi? Sinällään hyvä että peli laitetaan kypsymään, sen sijaan että sitä tarjottaisiin kuluttajille puolivalmiina Redfallin tapaan. Keskeneräisten pelien tarjoamisessa MS:llä onkin melkoinen track record.
 
Sinähän se Sonyn GaaS-pelien eliniästä olit huolissasi, niin luulisi sinun tietävän jotain muuta mitä me muut emme tiedä..? :think: Mikäs siinä että GaaS-tavaraa tulee perinteisen SP-tarjonnan lisäksi, kun se ei tapahdu sen kustannuksella:
GaaS-pelejä on markkinoilla jo niin tuhottomasti ja kilpailu on kovaa. Niin on aika naiivia ajatella, että "hittejä tulee koska Sony".
Katsotaanpa noita graafeja vähän tarkemmin:
Vuonna 22 ennuste yhteensä 36 miljardia josta 49% eli 17,64 mrd. live serviceen ja perinteiseen 51% eli 18,36 mrd. Vuonna 25 ennuste on 41 miljardia josta 55% eli 22,55 mrd. live serviceen ja perinteiseen 45% eli 18,45 mrd. Eli kasvua perinteiseen tulisi kasvua huikeat 0,09 mrd. Siinä kun vielä otetaan huomioon inflaatio, kustannusten nousu yms. niin SP-tarjonnalle jää vähemmän rahaa. Tämä kaikki olettaen että ennustuksissa pysytään. Sonylla selkeästi on kovat odotukset GaaS:in suhteen kun digital add-oneille ennustetaan kovaa kasvua. Luvut eivät nyt tietenkään siirry ihan noin nätisti graafien välillä, koska varmasti rahaa menee muuallekkin kuin pelikehitykseen. Mutta ajatusleikkinä ihan hupaisa.
On selvää että Sony latoo nyt aika paljon munia GaaS-koriin. Koriin joka jo valmiiksi tulvii yli ja yrittäjiä riittää. Factions 2 on myös nykyään jonkinasteisessa kehityshelvetissä, niin hyvin meni senkin suhteen. Naughty Dogs olisi niillä rahoilla laittanut jo jonkun uuden IP:n tai jatko-osan ulos...
MS:llä on onneksi jo hyvät GaaS-lypsylehmät, niin ei tarvitse uhkapelata kuin Sony.
 
GaaS-pelejä on markkinoilla jo niin tuhottomasti ja kilpailu on kovaa. Niin on aika naiivia ajatella, että "hittejä tulee koska Sony".

Missä näin on väitetty? Taas laitetaan suuhun sanoja niin että hirvittää. :D Minusta on vain koomista että samantien alkaa jäätävä doom'n'gloom kun julkaisijana ei olekaan se oma suosikkifirma.

Vuonna 22 ennuste yhteensä 36 miljardia josta 49% eli 17,64 mrd. live serviceen ja perinteiseen 51% eli 18,36 mrd. Vuonna 25 ennuste on 41 miljardia josta 55% eli 22,55 mrd. live serviceen ja perinteiseen 45% eli 18,45 mrd. Eli kasvua perinteiseen tulisi kasvua huikeat 0,09 mrd. Siinä kun vielä otetaan huomioon inflaatio, kustannusten nousu yms. niin SP-tarjonnalle jää vähemmän rahaa. Tämä kaikki olettaen että ennustuksissa pysytään. Sonylla selkeästi on kovat odotukset GaaS:in suhteen kun digital add-oneille ennustetaan kovaa kasvua. Luvut eivät nyt tietenkään siirry ihan noin nätisti graafien välillä, koska varmasti rahaa menee muuallekkin kuin pelikehitykseen. Mutta ajatusleikkinä ihan hupaisa.
On selvää että Sony latoo nyt aika paljon munia GaaS-koriin. Koriin joka jo valmiiksi tulvii yli ja yrittäjiä riittää. Factions 2 on myös nykyään jonkinasteisessa kehityshelvetissä, niin hyvin meni senkin suhteen. Naughty Dogs olisi niillä rahoilla laittanut jo jonkun uuden IP:n tai jatko-osan ulos...
MS:llä on onneksi jo hyvät GaaS-lypsylehmät, niin ei tarvitse uhkapelata kuin Sony.

Kasvuhan otetaan sieltä mistä sitä saadaan järkevällä effortilla. Pointtina olikin edelleen että tätä ei tehdä SP-tarjonnan kustannuksella vaikka kuinka yrittäisit asiaa spinnailla.

ps5-first-party-3.445x.jpg


Mahtaa olla todella hyvät lypsylehmät, kun pelipuolen profittia on piiloteltu koko sen olemassaolonsa ajan. :think:
 
Microsoft vetää Sonya suoraan vastapalloon!
Yksikään Microsoftin omista julkaisuista tulevassa Showcasessa ei tule olemaan pelkkä CGI-traileri, toisin kuten Sonyllä oli lähes kaikki.

Microsoft Promises No Completely Fake Trailers At Xbox Showcase
The Game Pass machine teases gameplay in another shot at Sony

 
Microsoft vetää Sonya suoraan vastapalloon!
Yksikään Microsoftin omista julkaisuista tulevassa Showcasessa ei tule olemaan pelkkä CGI-traileri, toisin kuten Sonyllä oli lähes kaikki.

Microsoft Promises No Completely Fake Trailers At Xbox Showcase
The Game Pass machine teases gameplay in another shot at Sony


Ehkä saadaan jotain kilpailua Mikkiksen puolelta vihdoinkin aikaan :kahvi:
 
Tämähän on aika perseilyä Microsoftilta jos tosiaan näin.



Eli jos SSD hajoaa, sitä ei voi MILLÄÄN keinolla vaihtaa, johtuen originaali SSD:lle cryptatusta avaimesta? PS5 voi vaikka ei sekään toki hommana kovin helppoa ole. Sony hoitanut siis homman paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän on aika perseilyä Microsoftilta jos tosiaan näin.



Eli jos SSD hajoaa, sitä ei voi MILLÄÄN keinolla vaihtaa, johtuen originaali SSD:lle cryptatusta avaimesta? PS5 voi vaikka ei sekään toki hommana kovin helppoa ole. Sony hoitanut siis homman paremmin.

PS5:ssa SSD on kylläkin juotettu emolevyyn. Yhtä kusessa ollaan sielläkin.

1686339236836.png
 
Tämähän on aika perseilyä Microsoftilta jos tosiaan näin.



Eli jos SSD hajoaa, sitä ei voi MILLÄÄN keinolla vaihtaa, johtuen originaali SSD:lle cryptatusta avaimesta? PS5 voi vaikka ei sekään toki hommana kovin helppoa ole. Sony hoitanut siis homman paremmin.

Miksi ei Microsoft hoitaisi sitä myös jos sen konsolin lähetää Microsoftille ?
 
Ei mahda olla kovin todellinen uhka, että konsolien sisäiset ssd:t hajoaisivat. Pleikkarilla olisi helppo remote playn kautta tehdä skripti kopioimaan pelejä edes+taas sisäisen ja laajennus ssd:n välillä. Kopiointia kun ajais tarpeeksi kauan niin tulee bitit täyteen ja levy kippaa. Laskee paljon kesti ja miettii sen jälkeen mitä tarkoittaa normaalikäytössä. Vois myös ehkä testata samaa ideaa tyhjä levy vs. melkein täys levy. Tietty jos sen sisäisen levyn saa hajoamaan niin samalla voi koeponnistaa mitä sony sanoo asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi ei Microsoft hoitaisi sitä myös jos sen konsolin lähetää Microsoftille ?
Takuun ulkopuolella esim? Tuskin korjaa edes maksusta.

PS5:ssa SSD on kylläkin juotettu emolevyyn. Yhtä kusessa ollaan sielläkin.

1686339236836.png
On, mutta esim videon kaveri niitä on vaihdellut onnistuneesti ja tekee siis työkseen juurikin konsolien korjauksia. Xboxin taas ei koska mahdotonta vaikka fyysisesti uuden paikalleen saisikin. Toki mitä lie maksaa jos PS5:sen levyä alkaa vaihtamaan, varmaan uuden konsolin hinnan. Mutta pointti oli että toinen on ohjelmallisesti estänyt vaihdon, toinen ei.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikkien elektroniikkalaitteiden korjattavuus on nykyään täysi nolla. Joku komponentti poksahtaa, niin ser-jätteeseen koko paska ja uutta vaan tilalle. Mahtaako ne ees tehtaalla korjata tuollaisia.
Meillä just hajos parin vuoden vanhasta pakastimesta kompressori. Ei kuulemma kannata lähteä korjaamaan, tulee kalliimmaksi kuin uusi kaappi.
 
Takuun ulkopuolella esim? Tuskin korjaa edes maksusta.


On, mutta esim videon kaveri niitä on vaihdellut onnistuneesti ja tekee siis työkseen juurikin konsolien korjauksia. Xboxin taas ei koska mahdotonta vaikka fyysisesti uuden paikalleen saisikin. Toki mitä lie maksaa jos PS5:sen levyä alkaa vaihtamaan, varmaan uuden konsolin hinnan. Mutta pointti oli että toinen on ohjelmallisesti estänyt vaihdon, toinen ei.
Googlauksella tämänkin olisit saanut selville

If you've registered your device, sign in at Device services to see the device's warranty status. If it's within warranty, repairs are free. If your device is out of warranty, you'll be charged a repair fee.

.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikkien elektroniikkalaitteiden korjattavuus on nykyään täysi nolla. Joku komponentti poksahtaa, niin ser-jätteeseen koko paska ja uutta vaan tilalle. Mahtaako ne ees tehtaalla korjata tuollaisia.
Meillä just hajos parin vuoden vanhasta pakastimesta kompressori. Ei kuulemma kannata lähteä korjaamaan, tulee kalliimmaksi kuin uusi kaappi.
Niin ja ostat uuden kertakäyttökompressorilla olevan tilalle ja 2v kuluttua jälleen sama tilanne. Meillä vaihdettiin kunnon kompressori hajonneeseen uudehkoon pakastimeen ja on kestänyt pian 10v ongelmitta koska sen luvattiin kestävän.
 
Microsoft vetää Sonya suoraan vastapalloon!
Yksikään Microsoftin omista julkaisuista tulevassa Showcasessa ei tule olemaan pelkkä CGI-traileri, toisin kuten Sonyllä oli lähes kaikki.

Microsoft Promises No Completely Fake Trailers At Xbox Showcase
The Game Pass machine teases gameplay in another shot at Sony



Tämähän vanheni kuin maito samantien. :D
 
Star Wars Outlaws on Ubisoftin peli.

Fable ja Compulsionin uusi peli ei mielestäsi ollut ilmiselvä CGI? Greenberg puhui läpiä päähänsä jälleen kerran. Awowed sen sijaan näytti Xbox Onen peliltä, kun juuretkin on sieltä. Vahvasti mennyt showcase tähän asti. :thumbsup: Toivottavasti edes Starfield yllättää positiivisesti.
 
Fable ja Compulsionin uusi peli ei mielestäsi ollut ilmiselvä CGI? Greenberg puhui läpiä päähänsä jälleen kerran. Awowed sen sijaan näytti Xbox Onen peliltä, kun juuretkin on sieltä. Vahvasti mennyt showcase tähän asti. :thumbsup: Toivottavasti edes Starfield yllättää positiivisesti.
Täh?, niissähän luki "In game engine."
 
Täh?, niissähän luki "In game engine."

Uskoo ken tahtoo, ei olisi ensimmäinen kerta kun Greenberg valehtelee päin näköä. Eipä saatu gameplayta Hellblade 2:stakaan vaikka julkaisun pitäisi olla jo ensi vuonna, kyllä nyt Microsoft laittaa parastaan.
 
Game Pass saa aivan hemmetisti Day one sisältöä. Lähes kaikki tähäne mennessä ollut Game Passissä. Huh huh.
 
Uskoo ken tahtoo, ei olisi ensimmäinen kerta kun Greenberg valehtelee päin näköä. Eipä saatu gameplayta Hellblade 2:stakaan vaikka julkaisun pitäisi olla jo ensi vuonna, kyllä nyt Microsoft laittaa parastaan.
In-engine ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole sitä CGI:tä, mutta ei sitä välttämättä ole reaaliajassa laskettu. Engine kykenee siihen mutta ei välttämättä millään tämän hetkisellä raudalla. Eli kävi miten kävi lopulta kun peli julkaistaan niin "in-enginen" ei tarvi olla reaaliaikaista pelimatskua.

Vähän niin kuin UE5:lla "in-engine" voi renderöidä hienoja path-tracing demoja, mutta sitä ei mikään rauta maailmassa laske reaaliajassa.
 
Melko tuuheaa pökylää ollut reilun tunnin kestänyt esittely. Ei tällaisilla eväillä kisata japanilaisia vastaan.
 
Melee ja Gunplay Starfieldissä on mennyt valovuoden eteenpäin. Näytti varsin maukkaalta.
 
Vaikuttavaa! Showcase Game Passin osalta 10/10!
Muuten annan arvosanan 8/10, koska ei tarpeeksi pelikuvaa. Starfieldin kantoi paljon tässä Showcasessa.
Microsoftin omista peleistä Starfieldin jälkeen odotuslistalle seuraavaksi nousee yllättäen inXilen Clockwork Revolution.
Game Pass 3rd party peleistä, Capcomin, Kunitsu-Gami vaikutti todella hyvältä ja tietty Suomalainen Cities Skylines 2.

gamepass.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Melko tuuheaa pökylää ollut reilun tunnin kestänyt esittely. Ei tällaisilla eväillä kisata japanilaisia vastaan.
Onhan tossa paljon kamaa millä just sitä japanin yleisöä kosiskeltiin, mut toisaalta sit taas aika heikosti vedetään. Metaphor, Persona 3 Reload ja Like a Dragon Infinite Wealth (oletan et tää on Yakuza 8 tuttavammin) on sellasia suhtkoht isoja nimiä kovilta studioilta kuitenkin.

Heikosti vaan siinä mielessä, et vaikka miten trailereiden perässä on mainintaa et gamepass day 1 ja omat logot vaan näkyvissä, niin ykskään noista ei 99,9% varmuudella oo jäämässä Xboxin yksinoikeudeks, etenkin kun Metaphor tai Like a Dragon ei oo edes tossa Day 1 Game Pass listalla. Mua aina vähän ärsyttää näissä sonyn ja microsoftin (joskus kans nintendon) omissa tunkkauksissa se et siellä trailerin perässä on ne omat logot ja kiinnostavien pelien kohalla käyt sit myöhemmin netistä kattomassa et mille laitteille se on oikeesti tulossa. Yleensä sieltä sit löytyy koko holkkisarja ja olikin ihan ehta multiplattari.

Microsoft on tässä asiassa vaan ruvennu tekemään silleen, että muitten alustojen paljastamiseen on olemassa embargo. Menee sen max pari päivää ennenku voidaan sanoa et niin, tää tulee näillekkin laitteille ja en ihan äkkiseltään kyllä ymmärrä et mikä pointti tässäkin hommassa on. Myydäänkö tolla enemmän laitteita jos pimitetään tietoa pari päivää julkistuksen jälkeen?
 
Japanilaisten miellyttäminen vain tuhoaisi meidän muiden pelit joten hyvä vaan että ei.
 
Melee ja Gunplay Starfieldissä on mennyt valovuoden eteenpäin. Näytti varsin maukkaalta.

Millä tapaa nämä olikaan menneet eteenpäin? Melee ihan yhtä kömpelöä kuin Skyrimissä ilman modeja. "Gunplay" taas paikallaan olevien vastustajien ampumista massiivisella 30 fps frameratella. Destinyssä sentään osasivat edes suojautua.

Muilta osin peli vaikuttaa olevan kuin Skyrim avaruudessa yhtä kömpelöinen hahmoanimaatioineen. Onneksi tätä saa kokeilla bugeineen päivineen Game Passilla PC:llä, +60 fps frameratet ovatkin sitten turha toivo kiitos iänikuisen Creation Enginen. Maisemat sentään olivat komeita striimin pohjalta.

In-engine ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole sitä CGI:tä, mutta ei sitä välttämättä ole reaaliajassa laskettu. Engine kykenee siihen mutta ei välttämättä millään tämän hetkisellä raudalla. Eli kävi miten kävi lopulta kun peli julkaistaan niin "in-enginen" ei tarvi olla reaaliaikaista pelimatskua.

Vähän niin kuin UE5:lla "in-engine" voi renderöidä hienoja path-tracing demoja, mutta sitä ei mikään rauta maailmassa laske reaaliajassa.

Näinpä, vasta kun lopullinen pelikuva on saatavilla näihin hypetyksiin on hyvä suhtautua varauksella. CGI:n ja In Enginen photomoden tmv. läpi ajettu pelikuva kun ei vastaa sitä lopputulosta mitä itse gameplay tulee sisältämään, jolta showcase oli seitinohut pl. Starfield.
 
Ei kyl silleen hassumpi esitys MS:ltä. Starfield, Forza ja Fable, siinä ne mitkä itteä kiinostaa. Muut ei sitten niinkään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 883
Viestejä
4 749 655
Jäsenet
77 406
Uusin jäsen
TA2025

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom