PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Luonnollisesti näin toimitaan jos konsoleja ja sitä kautta pelaajia ei tavoiteta tarpeeksi.

Sanoin vain, että on selvää PR-puhetta se ettei konsolimyynnit muka kiinnostaisi Microsoftia siinä missä ennenkin.

En ole vielä nähnyt heidän sanovan ettei konsolimyynnit kiinnostaisi. Tottakai kiinnostaa kun vahvasti myös konsolibisneksessä mukana ovat.

Mutta onhan noiden strategia jo pitkään ollut selvä, ettei konsolimyynnit ole se end be all vaan sitä rakennetaan hyvin vahvasti game passin varaan ja myös xCloudiin. Ja tähän ei syynä ole pelkästään Xbox Onen kilpailijaa heikommat myynnit.
 
Konsoliraudan myyminenhän on hyvin heikosti kannattava bisnes. Lähes nollakate, alussa jopa tappiollista. GamePass yms. tilauspalvelut taas tuovat jatkuvaa kassavirtaa. Kun konsoli ei myy "tarpeeksi" tilauspalvelun tavoitteisiin nähden, kannattaa mukaan ottaa myös PC ja mobiilipelaajat. Näin saadaan lisää kassavirtaa konsolimyynistä riippumatta.
 
Konsoliraudan myyminenhän on hyvin heikosti kannattava bisnes. Lähes nollakate, alussa jopa tappiollista. GamePass yms. tilauspalvelut taas tuovat jatkuvaa kassavirtaa. Kun konsoli ei myy "tarpeeksi" tilauspalvelun tavoitteisiin nähden, kannattaa mukaan ottaa myös PC ja mobiilipelaajat. Näin saadaan lisää kassavirtaa konsolimyynistä riippumatta.
Voisiko asiaa ajatella tästä näkökulmasta:

Kotikonsolipelaajien määrä on aika vakiintunut vuosikymmenten aikana, ja kotikonsolin ostaa yhteensä noin 150-250 miljoonaa kuluttajaa per konsolisukupolvi. Tämä luku on sitten jakaantunut eri valmistajien kesken (Nintendo/Sega/Sony/MS). Luku on todellisuudessa vielä pienempi, koska me paljon pelaavat omistamme useamman kuin yhden konsolin.

Pelaamista harrastavia on kuitenkin yhteensä yli kolme miljardia* (mobiili, kotikonsolit, käsikonsolit, PC), joten jos haluat kasvattaa markkinoitasi, niin pitäisi pohtia miten saat nämä ei-kotikonsolin ostavat palveluidesi piiriin pakottamatta heitä ostamaan kotikonsolia. Ja juuri tätä MS tekee parhaillaan Game Passilla, xCloudilla jne.

*Lähde: Over 3 Billion People Play Video Games, New Report Reveals
 
Viimeksi muokattu:
Sonylla kulkee vahvasti mutta mehän sen jo tiesimme:




Eipä ihme että nostivat pelien hintoja ja rajoittivat digipelien hintakilpailua. Jim Ryan haluaa lisää kahisevaa osakkeenomistajille pelaajien taskuista. :tup:

---

In other news, Minecraft jatkaa kasvuaan ja kuukausittaisia pelaajia on nyt yli 140 miljoonaa ja myös modien+add-onien tekijät ovat päässeet tekemään kivasti tiliä:
According to Nadella, Minecraft has rocketed past the previously reported 131 million monthly active users and now boasts of nearly 140 million monthly active users. This is a year-over-year increase of 30% and highlights the strength and power of Minecraft, which almost comes despite Mojang Studios and their often-strange decisions.

Nadella also shared that mods and add-ons for Minecraft have been downloaded by players over 1 billion times now, indicating that the Minecraft community still finds a ton of value in modifying and customizing Minecraft to fit their playstyle and desires. Creators for these add-ons have apparently raked in over $350 million from sales.

The Minecraft brand continues to grow with the rise in popularity of Minecraft Dungeons and the massive amounts of hype and excitement that surround future Minecraft updates like the upcoming Caves and Cliffs Update, which was recently split into two parts and delayed.
Lähde: Minecraft continues to grow with nearly 140 million monthly active users

Muistankohan ihan väärin, vai oliko se joku tyyppi tällä foorumilla, joka jaksoi vuodesta toiseen inttää, että MS ei saa koskaan omiaan takaisin Mojang-kaupasta. :rofl2: Joskus voisi vain myöntää... heh.
 
Eiköhän tuo ole kohtuu selvää, että Minecraft 2,5 miljardilla oli ryöstö keskellä kirkasta päivää heh. Nykyään lienee IPn arvo kymmenissä miljardeissa.

Siitä kyllä Microsoftille (tai Mojangille) risuja, ettei Minecraftiin ole tullut Series X upgradea. Ois jo korkea aika. Muutenkin saisivat useammin lisätä peruspeliin sisältöä ja achievementeja.
 
Eipä ihme että nostivat pelien hintoja ja rajoittivat digipelien hintakilpailua. Jim Ryan haluaa lisää kahisevaa osakkeenomistajille pelaajien taskuista. :tup:

---

In other news, Minecraft jatkaa kasvuaan ja kuukausittaisia pelaajia on nyt yli 140 miljoonaa ja myös modien+add-onien tekijät ovat päässeet tekemään kivasti tiliä:

Lähde: Minecraft continues to grow with nearly 140 million monthly active users

Muistankohan ihan väärin, vai oliko se joku tyyppi tällä foorumilla, joka jaksoi vuodesta toiseen inttää, että MS ei saa koskaan omiaan takaisin Mojang-kaupasta. :rofl2: Joskus voisi vain myöntää... heh.

Tuossahan juuri laitettiin faktaa siitä, kuinka Sonylla satsataan lisää rahaa R&D kuluihin PS-osastolla, mutta täällä huudellaan lisäkahisevasta osakkeenomistajille. Oliko muita täysin päättömiä johtopäätöksiä vielä asiasta?

Muistat tapasi mukaan omiasi, käsittääkseni kukaan ei ole todennut että MS ei saisi omiaan pois Mojang-diilistä, vaan että siinä saattaa kestää tovi tuolla kauppahinnalla. Alla quote muistia virkistämään, kun näkyy sopivasti tämänkin osalta pätkivän:

Turha varmaan odotella pahoitteluja sanojen suuhun laittamisesta, kun se vaatisi edes valehtelun myöntämisen? :think:

No kieltämättä melkoisen mutkat suoriksi matematiikkaa meillä tässä tarjolla. Pelin suurin kasvu kun oletetusti on mobiilin puolella ja täällä itse sovelluksen hinta on 7 dollaria, josta app store ottaa balttiarallaa 30 pinnaa. Tästä vielä pois muut myyntiin liittyvät kulut, niin vasta tällöin saadaan ostoksen todellinen tuotto selville.

Samalla myös lukemasi IAP:lle ovat lähes naurettavan optimistisia, kun pelin mobiilipuolen sovelluksensisäiset ostot olivat vuonna 2018 liikevaihdoltaan 110 miljoonaa (kasvua vuodesta 2017 7 pinnaa), jolloin liikevaihtoa per mobiilikäyttäjä on noin yhden dollarin verran. Tästä taas pois kulut niin päästään todelliseen tilanteeseen mitä MS:lle jää tästä kaikesta käteen. Konsoli- ja PC-puolen luvuista ei taas ole tietoa, kun MS ei näitä ilmoita.

Nämä nyt ovat tietysti pelkkä pintaraapaisua asiaan liittyen, mutta todellisuus kun pelin osalta ei todellakaan ole niin ruusuinen kuin yrität väittää. Vielä on pitkä matka siihen että pelin osalta päästään edes breakeveniin, toki tällä kehityksellä se on mahdollista ennen pitkää. Jos Minecraft olisi todellakin esittämäsi menestystarina myös taloudellisilla mittareilla, niin kyllähän tuo näkyisi aivan erilaisena kehityksenä MS:n pelipuolen liikevaihdossa:




Eiköhän tuo ole kohtuu selvää, että Minecraft 2,5 miljardilla oli ryöstö keskellä kirkasta päivää heh. Nykyään lienee IPn arvo kymmenissä miljardeissa.

Siitä kyllä Microsoftille (tai Mojangille) risuja, ettei Minecraftiin ole tullut Series X upgradea. Ois jo korkea aika. Muutenkin saisivat useammin lisätä peruspeliin sisältöä ja achievementeja.

Tais loppua konsolista tehot kesken kun tämä tech demo ei koskaan realisoitunutkaan? No eiköhän sieltä saada Crackdown 3:n tapaan reilulla downgradella versio ulos sitten joskus.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan kukaan ikinä pystynyt samaan että julkaistaan uusi konsoli, sijoitetaan 1,3miljardia R&D ja tehdään samalla incomea enemmän vuodessa mitä maailman suosituin konsoli (PS2) tuotti koko generaation aikana? Näemmä tuottaa tulosta Sonyn strategia! Nasta homma!
 
Onkohan kukaan ikinä pystynyt samaan että julkaistaan uusi konsoli, sijoitetaan 1,3miljardia R&D ja tehdään samalla incomea enemmän vuodessa mitä maailman suosituin konsoli (PS2) tuotti koko generaation aikana? Näemmä tuottaa tulosta Sonyn strategia! Nasta homma!
Taitaa ne netti puolen asiat tuoda aika paljon hilloa nykypäivänä vs 20v sitten että vähän vaikea verrattava asia suoriltaan mutta en tiedä onko enään relevantti asia mutta sen pelipuolen pitääkin tuottaa rahaa Sonylle koska muissa alueilla ei sitten kovin hyvin mene tai ei ainakaan mennyt jokunen vuos sitten(televisio, kännykät) ja nytten koronan takia on elokuvateatteritkin kiinni ollut.

Ja olisko tuo sitten ollut yksi syy miksi Sony etsii vain kuumia hittejä nytten taottavaksi.
 
Tais loppua konsolista tehot kesken kun tämä tech demo ei koskaan realisoitunutkaan? No eiköhän sieltä saada Crackdown 3:n tapaan reilulla downgradella versio ulos sitten joskus

Minecraftin kohdalla reilu downgrade tohon demoon nähden ois hyvinkin paikallaan. Sehän oli nimenomaan tech demo eikä varsinaisessa pelissä joka pinnan tartte hohkata tuolla tavoin, ei kannata överiksi vetää.

Itse toivon muutakin upgradea visuaalisuuteen kuin vain ray-tracingin. En tiedä mikä niillä maksaa, toki tuo tuleva Caves & Cliffs on aika massiivinen uudistus.

Konsolin tehoista tuskin on nähty vielä juuri mitään.
 
Oliko r&d osana expensejä vai aktivoitu taseeseen?

Sieltä vaan tutkimaan, jos noin spesifi tieto kiinnostaa:


Minecraftin kohdalla reilu downgrade tohon demoon nähden ois hyvinkin paikallaan. Sehän oli nimenomaan tech demo eikä varsinaisessa pelissä joka pinnan tartte hohkata tuolla tavoin, ei kannata överiksi vetää.

Itse toivon muutakin upgradea visuaalisuuteen kuin vain ray-tracingin. En tiedä mikä niillä maksaa, toki tuo tuleva Caves & Cliffs on aika massiivinen uudistus.

Konsolin tehoista tuskin on nähty vielä juuri mitään.

Se varjojen realistinen käyttäytyminen noinkin karkealla graffalla oli se myyntiargumentti ja tämä pitäisi sitten vesittää? No onneksi et ole vetelemässä naruista pelin kehityksen osalta.

Konsolin tehoista voidaan ainakin nyt sanoa se, että edes tuon tasoisella grafiikalla ei ole paukkuja pathtracingiin tällä hetkellä.

Hyvin jatkaa Game Passi kasvuaan käyttäjämäärissä sikäli mikäli huhut pitävät kutinsa:
ja miksei pitäisi...sen verran loistavaa pelattavaa löytyy listoilta...niin uudempaa kuin vanhempaa pelattavaa...

Huhun mukaan Xbox Game Passilla 23 miljoonaa tilaajaa - - Gamereactor

Saatiinkos tästä nyt Mikkiksen osarissa mitään konkretiaa vai jäikö tämä Cordenin spekuloinniksi?
 
Viimeksi muokattu:
Sieltä vaan tutkimaan, jos noin spesifi tieto kiinnostaa:

Niin, kysyin sitä kun selvästi ko. kirjoittaja on jo tutustumisen tehnyt.

Ja jos tuo on sinusta "spesifi" tietoa niin se selittää monta asiaa. Jätän sinulle kotiläksyksi tehtävän selvittää miten nuo vaihtoehdot vaikuttaa tulokseen.
 
Ja jos tuo on sinusta "spesifi" tietoa niin se selittää monta asiaa. Jätän sinulle kotiläksyksi tehtävän selvittää miten nuo vaihtoehdot vaikuttaa tulokseen.

Tiedän kyllä oikein hyvin kuinka nämä vaikuttaa tulokseen. Toki jos sinun mielestäsi kyseinen graafi ei pidä kutiaan ja eri vuosien panostukset R&D:hen ei ole keskenään verrattavissa, niin ole hyvä ja esitä tämä virheelliseksi tiedoksi naurettavan pätemisen sijasta. :facepalm: Fiksuna kaverina kun olisit asian saanut samassa ajassa selville viestin kirjoittamisen sijasta.
 
Toki jos sinun mielestäsi kyseinen graafi ei pidä kutiaan ja eri vuosien panostukset R&D:hen ei ole keskenään verrattavissa, niin ole hyvä ja esitä tämä virheelliseksi tiedoksi naurettavan pätemisen sijasta.

En ottanut mitään kantaa tuohon, en tajua mikä fixaatio sinulla on pistää sanoja toisten suuhun. Pointtini oli kysyä että oliko tuo r&d mukana nimenomaan tuloslaskelman puolella.
 
En ottanut mitään kantaa tuohon, en tajua mikä fixaatio sinulla on pistää sanoja toisten suuhun. Pointtini oli kysyä että oliko tuo r&d mukana nimenomaan tuloslaskelman puolella.

Missä laitoin sanoja suuhun? Laita nyt suora quote asiasta epämääräisen syyttelyn sijasta? Minä tarjosin sulle mahdollisuuden ottaa asiasta itse selvää, mutta odotit selvästi jonkun hoitavan asian puolestasi.

Sony ei turhaan prosenteilla pelleile.



Melkoiset luvut kun huomioidaan maailman nykytilanne ja komponenttien saatavuushaasteet. Varmaan olisi kymppimilli paukkunut rikki toisenlaisella saatavuudella.
 
Ei se huonosti mene Microsoftillakaan tällä hetkellä:
Xboxin laitemyynnit kasvaneet 232% - - Gamereactor

Ei mene ei, saatavuusongelmia on edelleen varsinkin jenkeissä ja myynyt edeltäjäänsä paremmin. Game Pass on varmasti ylittänyt odotukset ja huomionarvoista on se, että kasvua ollut ilman isoja 1st party-pelejä.

Kunhan loppuvuodesta alkaa pelikattausta tulemaan niin parempi olisi saada konsolia kauppojen hyllyihin. Ihan eri tilanne kun Xbox Onella julkaisun jälkeen.
 
Missä laitoin sanoja suuhun? Laita nyt suora quote asiasta epämääräisen syyttelyn sijasta? Minä tarjosin sulle mahdollisuuden ottaa asiasta itse selvää, mutta odotit selvästi jonkun hoitavan asian puolestasi.

Huoh. Katso mikä oli alkuperäinen lainaukseni ja kysymykseni siihen liittyen, sen jälkeen mieti missä kohtaa minä olen puhunut mitään graafin tarkkuudesta tai r&d lukujen vertailukelpoisuudesta. Kun olet nuo selvittänyt niin varmaan sait vastauksen omaan kysymykseesi.
 
Kunhan loppuvuodesta alkaa pelikattausta tulemaan niin parempi olisi saada konsolia kauppojen hyllyihin. Ihan eri tilanne kun Xbox Onella julkaisun jälkeen.
Tämä on totta. Hyvin on suuntaa muutettu Xbox Onen katastrofista ja sitten kun niitä korkean profiilin yksäreitä alkaa tippua, niin alkaa itseänikin kiinnostaa Series X. Xbox One -sukupolven aikana ärsytti se, että niitä kovan luokan pelejä luvattiin tyyliin "kohta tulee jytkyä, ei huolta", mutta sitä saatiinkin odotella koko sukupolven ajan. Nyt on potentiaalia paljon enemmän Bethesda-kaupan ja muiden studioiden hankkimisen myötä, mutta edellisestä sukupolvesta viisastuneena toki odotan ensin, että ne kovat pelit julkaistaan. Esim. Fable ja Perfect Dark kiinnostavat kyllä idean tasolla ainakin; jos laatu kohdillaan, niin kaupat tulee.
 
Huoh. Katso mikä oli alkuperäinen lainaukseni ja kysymykseni siihen liittyen, sen jälkeen mieti missä kohtaa minä olen puhunut mitään graafin tarkkuudesta tai r&d lukujen vertailukelpoisuudesta. Kun olet nuo selvittänyt niin varmaan sait vastauksen omaan kysymykseesi.

Ylläri, ei saatukaan suoraa quotea, kun sitä ei löytynytkään. :think: Kerrataas siis:

Niin, kysyin sitä kun selvästi ko. kirjoittaja on jo tutustumisen tehnyt.

Ja jos tuo on sinusta "spesifi" tietoa niin se selittää monta asiaa. Jätän sinulle kotiläksyksi tehtävän selvittää miten nuo vaihtoehdot vaikuttaa tulokseen.

Tiedän kyllä oikein hyvin kuinka nämä vaikuttaa tulokseen. Toki jos sinun mielestäsi kyseinen graafi ei pidä kutiaan ja eri vuosien panostukset R&D:hen ei ole keskenään verrattavissa, niin ole hyvä ja esitä tämä virheelliseksi tiedoksi naurettavan pätemisen sijasta. :facepalm: Fiksuna kaverina kun olisit asian saanut samassa ajassa selville viestin kirjoittamisen sijasta.

En siis missään vaiheessa ole väittänyt että olisit näin sanonut, vaan totesin että käyhän tuumasta toimeen jos kerran graafien todenmukaisuus askarruttaa. Opettele siis lukemaan äläkä tee typeriä olettamuksia.

Tämä on totta. Hyvin on suuntaa muutettu Xbox Onen katastrofista ja sitten kun niitä korkean profiilin yksäreitä alkaa tippua, niin alkaa itseänikin kiinnostaa Series X. Xbox One -sukupolven aikana ärsytti se, että niitä kovan luokan pelejä luvattiin tyyliin "kohta tulee jytkyä, ei huolta", mutta sitä saatiinkin odotella koko sukupolven ajan. Nyt on potentiaalia paljon enemmän Bethesda-kaupan ja muiden studioiden hankkimisen myötä, mutta edellisestä sukupolvesta viisastuneena toki odotan ensin, että ne kovat pelit julkaistaan. Esim. Fable ja Perfect Dark kiinnostavat kyllä idean tasolla ainakin; jos laatu kohdillaan, niin kaupat tulee.

Harmi vaan että sitä jytkyä saadaan edelleen odottaa tovi. Onko se sitten Halo Infinite vai joku muu jää nähtäväksi. Tällä hetkellä Series X on multiplattari- ja BC-koneena käytössä.
 
Ei mene ei, saatavuusongelmia on edelleen varsinkin jenkeissä ja myynyt edeltäjäänsä paremmin. Game Pass on varmasti ylittänyt odotukset ja huomionarvoista on se, että kasvua ollut ilman isoja 1st party-pelejä.

Kunhan loppuvuodesta alkaa pelikattausta tulemaan niin parempi olisi saada konsolia kauppojen hyllyihin. Ihan eri tilanne kun Xbox Onella julkaisun jälkeen.
Haastava tilannehan tuo konsolien saatavuus on tällä hetkellä itse kullakin valmistajalla, eikä varmasti helpota vielä moneen kuukauteen. Uuden Xboxin osalta tuotanto alkoi vielä pleikkaria myöhemmin, kun odottelivat RDNA2:ta valmiiksi, joten ovat perässä valmistusmäärissäkin: Xbox Series X/S manufacturing started later than PS5 to implement specific AMD RDNA 2 tech - VG247

Vastikäänhän myös Nintendo varoitteli, että Switchin osalta saatavuusongelmia voi tulla tänäkin vuonna viime vuoden tapaan: Nintendo Warns Of Low Switch Stock In 2021 Due To Semiconductor Shortage
 
Ylläri, ei saatukaan suoraa quotea, kun sitä ei löytynytkään. :think: Kerrataas siis:
n siis missään vaiheessa ole väittänyt että olisit näin sanonut, vaan totesin että käyhän tuumasta toimeen jos kerran graafien todenmukaisuus askarruttaa. Opettele siis lukemaan äläkä tee typeriä olettamuksia.

Mistä ihmeen graafeista ja vertailusta sinä oikein höliset? Minä en ole puhunut näistä sanaakaan eikä myöskään puhuttu viestissä jota lainasin.

Kun vihdoin tämän tajuat niin ymmärrät samalla mitä sinä yrität laittaa suuhuni.

Ei todellakaan pitäisi olla näin vaikeata.
 
Mistä ihmeen graafeista ja vertailusta sinä oikein höliset? Minä en ole puhunut näistä sanaakaan eikä myöskään puhuttu viestissä jota lainasin.

Kun vihdoin tämän tajuat niin ymmärrät samalla mitä sinä yrität laittaa suuhuni.

Ei todellakaan pitäisi olla näin vaikeata.

Lukutaidon lisäksi myös keskustelun seuraaminen ontuu? Tästä graafista on puhe, minkä @Sadness linkitti jo aiemmin keskusteluun, oletan siis aiheesta keskustelevan vaivautuvan edes tämän vertaa katsovan aiempia viestejä.



Edelleenkään en ole laittanut mitään sanoja suuhusi, joten lopetatko sen toistuvan virheellisten väittämien esittämisen vai pitääkö tähän ottaa moderointi väliin?

Ei todellakaan pitäisi olla näin vaikeaa aikuiselle ihmiselle, jos et pysty tuomaan keskusteluun mitään muuta uutta kuin toistuvaa vänkäämistäsi niin keskustelu on osaltani tässä.
 
Lukutaidon lisäksi myös keskustelun seuraaminen ontuu? Tästä graafista on puhe, minkä @Sadness linkitti jo aiemmin keskusteluun, oletan siis aiheesta keskustelevan vaivautuvan edes tämän vertaa katsovan aiempia viestejä.

Minä en vastannut kyseiseen viestiin, kysyin yksinkertaisen kysymyksen ja sinä lehahdat paikalle jankkaamaan jostain ihan muusta. Minua ei kiinnosta r&d graafit tai vertailu aikaisempiin, jos haluat niistä vääntää niin tee se jonkun muun kanssa.
 
Sori oli mennyt kokonaan ohi tämä ja näemmä oma sotakin saatu tästä pystyyn. Eikö nuo ollut juurikin kuluihin listattu. Tai niin ainakin käsitin perus OAMK pohjaisella (vuosia sitten) finanssiopeilla.

Jes tämä selvä, r&d kulujen kirjaaminen on oma taiteenlajinsa mutta en epäile etteikö ne voisi olla ihan suoraan kuluissa ainakin suurelta osin.

Jos olisi joskus aikaa niin voisi alkaa penkomaan Mikkiksen ja Sonyn taseita ja katsoa paljonko siellä on aktivoituja r&d kuluja, veikkaanpa että molemmilla ne on vaikeita löytää ottaen huomioon suht monipuoliset konsernirakenteet ja raportointitavat.
 
@Maniac @Hammer Schultz lopettakaas sitten se lapsellinen kinaaminen ja toisista käyttäjistä sekä itse keskustelusta keskustelu. Keskittykää asialliseen rakentavaan keskusteluun ketjun aiheesta, kiitos.

(turhaa kinaamista poistettu)
 
9.2 teraflops vs 12 teraflops

E0LdtwXUYAQuant.jpeg


51147930624_c469c68149_k.jpg


Kuvat julkaistu samana päivämääränä virallisista lähteistä.
 
En ole niin väittänytkään
No vitsihän oli kun puhuit pienessä putkessa olemisesta. Katsoitko missä Master Chief oli laittamassani kuvassa? ;)

Vitsailut sikseen. Kyllähän pleikan puolelta löytyy sitten vaikkapa 4k60 open world peli Hämiksestä jossa myös löytyy loistetta aivan toisella tapaa kuin Halosta. Ei olla hirveästi menty eteenpäin kyseisessä projektissa grafiikan suhteen jos tämän päiväinen virallinen kuva on yhtään suuntaa antava grafiikan laadusta. Mahtaako RT:kään ehtiä vuoden loppuun mennessä valmiiksi?
 

"
Microsoft on muuttamassa Microsoft Store -latauskauppapaikkansa tulonjakokäytäntöjä pc-pelien osalta. Xbox Game Studiosin johtaja Matt Booty on vahvistanut Xbox Wire -sivustolla julkaistussa viestissään, että elokuun alusta alkaen pc-pelien tekijät nettoavat omien peliensä myynneistä Microsoft Storessa 88 prosentin lohkon, kun tällä hetkellä määrä on 70 prosenttia.

Muutos asettaa Microsoft Storen käytännöt rinnakkain Epic Games Storen kanssa, joka on lähes kaksi ja puoli vuotta sitten tapahtuneesta debyytistään asti rummuttanut pc-kauppojen reilumman tulonjaon puolesta. Viimeisen parin vuoden aikana Steam on sekin höllännyt käytäntöjään, joskaan ei Microsoftin tai Epicin tavoin. Steamissa pelitalot saavat peliensä myynnistä aluksi edelleen 70 prosentin lohkon, mutta se voi kasvaa myyntien myötä ensin 75 prosenttiin ja lopulta 80 prosentiin.

Microsoftin mukaan muutos on osa yhtiön pyrkimystä auttaa pelinkehittäjiä löytämään helpommin menestystä Microsoft Storessa ja näin olleen saavuttaa työllään enemmän.

– Selkeä ja ehdoton tulonjako tarkoittaa, että kehittäjät voivat tuoda enemmän pelejä useammille pelaajille ja nauttia suuremmasta kaupallisesta menestyksestä näin tehdessään, Booty kirjoittaa."

Nyt mäsäkin laittaa steamille painetta ja sopivasti tästä oli uutinen:
 

"Yksi kiinnostavista kysymyksistä oli se, mikä alusta kehittäjiä kiinnostaa juuri nyt. Kärkeen nousi selvällä erolla PC. PlayStation 5 sijoittui toiseksi ja – yllättävää kyllä – Nintendo Switch kipusi kolmanneksi ennen Microsoftin Xbox Series X/S:ää."

Ja toinen kiinnostava kohta:

"SAMASSA KYSELYSSÄ oli myös yksi pienoinen yllätys. Kun pelikehittäjiltä tiedusteltiin, ovatko he huolissaan kuukausimaksullisten pelipalveluiden (mm. Xbox Game Pass, Google Stadia Pro, EA Play) ikävistä vaikutuksista, alle puolet vastasi ”kyllä” tai ”mahdollisesti”.

Ennakkoon olisi voinut luulla, että moiset palvelut herättäisivät enemmän epäilyksiä. Toisaalta ilmiö on niin tuore, että todellisia vaikutuksia lienee muutenkin vaikea kärjistää vain neljään vastausvaihtoehtoon."

Jos kiinnostaa lukea kokonaisuudessaan niin löytyy täältä:
 

"
Microsoft on muuttamassa Microsoft Store -latauskauppapaikkansa tulonjakokäytäntöjä pc-pelien osalta. Xbox Game Studiosin johtaja Matt Booty on vahvistanut Xbox Wire -sivustolla julkaistussa viestissään, että elokuun alusta alkaen pc-pelien tekijät nettoavat omien peliensä myynneistä Microsoft Storessa 88 prosentin lohkon, kun tällä hetkellä määrä on 70 prosenttia.

Muutos asettaa Microsoft Storen käytännöt rinnakkain Epic Games Storen kanssa, joka on lähes kaksi ja puoli vuotta sitten tapahtuneesta debyytistään asti rummuttanut pc-kauppojen reilumman tulonjaon puolesta. Viimeisen parin vuoden aikana Steam on sekin höllännyt käytäntöjään, joskaan ei Microsoftin tai Epicin tavoin. Steamissa pelitalot saavat peliensä myynnistä aluksi edelleen 70 prosentin lohkon, mutta se voi kasvaa myyntien myötä ensin 75 prosenttiin ja lopulta 80 prosentiin.

Microsoftin mukaan muutos on osa yhtiön pyrkimystä auttaa pelinkehittäjiä löytämään helpommin menestystä Microsoft Storessa ja näin olleen saavuttaa työllään enemmän.

– Selkeä ja ehdoton tulonjako tarkoittaa, että kehittäjät voivat tuoda enemmän pelejä useammille pelaajille ja nauttia suuremmasta kaupallisesta menestyksestä näin tehdessään, Booty kirjoittaa."

Nyt mäsäkin laittaa steamille painetta ja sopivasti tästä oli uutinen:

Vieläkö saisi tuon kaupan jotenkin kuntoon, se tuntuu näitten muiden rinnalla niin kämäiseltä eikä houkuttele ainakaan itseäni ostoksille.
 
Vieläkö saisi tuon kaupan jotenkin kuntoon, se tuntuu näitten muiden rinnalla niin kämäiseltä eikä houkuttele ainakaan itseäni ostoksille.
Jos sinulla on latauksien kanssa ongelmia kuten minulla suoraan storesta niin suosittelen kokeilemaan xbox appsia, helpotti elämää kummasti.
 


Ohhoh, yllättävän pätevä versio uusilla konsoleilla uudesta ressasta. "4K" checkerboard ilman dynaamista reson säätöä raytracing päällä 60fps, jonkun verran dippejä XsX ja PS5 (tällä kertaa XsX hieman vakaampi), Series S sen sijaan kurakakkelia RT:n kanssa.

Vertailin itse demon Castle osuudella linnan aulassa jossa RT heijastuksia lattiassa. PC vs XsX tulin siihen lopputulokseen, että konsolien RT ainakin heijastuksien osalta vastaa suurinpiirtein PC:n mediumia. PC:n low asetuksella RT heijastukset täynnä "kohinaa", tätä ei konsolin RT:llä näkynyt. GI:n osalta en osaa sanoa että miten se vertautuu PC:n asetukseen. Pelissä siis raytracingia käytetään heijastuksiin sekä global illuminationiin.

PC:llä RT high vs RT off suorituskyky tippui noin 30%-40% riippuen paikasta RT:n ollessa päällä.
 


Ohhoh, yllättävän pätevä versio uusilla konsoleilla uudesta ressasta. "4K" checkerboard ilman dynaamista reson säätöä raytracing päällä 60fps, jonkun verran dippejä XsX ja PS5 (tällä kertaa XsX hieman vakaampi), Series S sen sijaan kurakakkelia RT:n kanssa.

Vertailin itse demon Castle osuudella linnan aulassa jossa RT heijastuksia lattiassa. PC vs XsX tulin siihen lopputulokseen, että konsolien RT ainakin heijastuksien osalta vastaa suurinpiirtein PC:n mediumia. PC:n low asetuksella RT heijastukset täynnä "kohinaa", tätä ei konsolin RT:llä näkynyt. GI:n osalta en osaa sanoa että miten se vertautuu PC:n asetukseen. Pelissä siis raytracingia käytetään heijastuksiin sekä global illuminationiin.

PC:llä RT high vs RT off suorituskyky tippui noin 30%-40% riippuen paikasta RT:n ollessa päällä.

Sais muutkin ottaa mallia capcomilta miten pelejä optimoidaan, Re7:ska oli teknisesti täyttä timanttia, sillon oli 1060 käytössä ja kaikki ultralla ja locked 60fps meni peli alusta loppuun, eikä bugin bugia tainnu tulla vastaan.
 
Sais muutkin ottaa mallia capcomilta miten pelejä optimoidaan, Re7:ska oli teknisesti täyttä timanttia, sillon oli 1060 käytössä ja kaikki ultralla ja locked 60fps meni peli alusta loppuun, eikä bugin bugia tainnu tulla vastaan.
Hieman eri mieltä täytyy olla tästä ainakin menneiden pelien osalta. RE2 ja RE3 remaket ei ainakaan osanneet ottaa Xbox One X:n tehoja irti kunnolla, vaan peli oli teknisesti aikalailla samaa tasoa PS4 Pro-version kanssa. RE7:n osalta en muista enää miten konsoliversiot vertautui. Tosin molemmissa remakeissa Capcomilla oli mainossopparit Sonyn kanssa, joten ehkä niitä tehoeroja ei haluttu edes tuoda esille.

Edit: Tai voihan tuo johtua myös siitä, että tuo Capcomin engine toimii paremmin pleikkarilla. Mene ja tiedä.

Eipä tuossa Villagessakaan XSX:n tehot näy sen paremmin muutaman freimin eroa lukuunottamatta, vaan parity PS5-version kanssa näyttäisi olevan. Toisaalta Villagella on Sonyn kanssa mittavat sopparit mm. markkinoinnin ja ajastetun yksinoikeusDEMON osalta, joten ihan ymmärrettävää. :think:

Hyvänä puolena asian voi ajatella niinkin, että kaikki versiot vaikuttaisi olevan hyviä alustasta riippumatta. :tup: Villagea Game Passiin odotellessa, niin laitetaan sitten joskus kokeiluun. :eat:
 
Hieman eri mieltä täytyy olla tästä ainakin menneiden pelien osalta. RE2 ja RE3 remaket ei ainakaan osanneet ottaa Xbox One X:n tehoja irti kunnolla, vaan peli oli teknisesti aikalailla samaa tasoa PS4 Pro-version kanssa.
Minun taas pitää olla tästä hieman eri mieltä sinun kanssa. :) Resoluutio oli sama Ps4 Pro Vs One X, mutta Pro:lta puuttui antialiasointi (TAA) kokonaan, TAA:n poiskytkeminen tällä pelimoottorilla näyttää helvetin perseeltä. Mielettömästi shimmeriä kaikissa kiiltävissä/valoa heijastavissa pinnoissa.

Lisäksi ruuduntilan heijastukset näyttävät paremmalta One X:llä.

Ja FPS on selvästi vakaampi One X:llä.

Tuosta vanha DF:n konsolivertailuvideo muistin virkistämiseksi.

 
Minun taas pitää olla tästä hieman eri mieltä sinun kanssa. :) Resoluutio oli sama Ps4 Pro Vs One X, mutta Pro:lta puuttui antialiasointi (TAA) kokonaan, TAA:n poiskytkeminen tällä pelimoottorilla näyttää helvetin perseeltä. Mielettömästi shimmeriä kaikissa kiiltävissä/valoa heijastavissa pinnoissa.

Lisäksi ruuduntilan heijastukset näyttävät paremmalta One X:llä.

Ja FPS on selvästi vakaampi One X:llä.

Tuosta vanha DF:n konsolivertailuvideo muistin virkistämiseksi.


Okei, voi olla että muistin väärin nuo remaket tai sitten jäänyt joku demoversioiden vertailu vain mieleen. :tup:
 
Okei, voi olla että muistin väärin nuo remaket tai sitten jäänyt joku demoversioiden vertailu vain mieleen. :tup:
Resident Evil 3:ssa oli unpatch versio missä oli pakotettu 4k X:llä ja fps sen mukainen(3-40fps) josta oliskin kiva nähdä levy/unpatch versio Series X.n kanssa ja sitten Done S versio Xss:llä.

Olen miettinyt vain että miksi ei Capcom sitten tee asioita n.s kunnolla elikkä jos joku konsoli versio ei kykene vakaaseen 60fps niin olisi laittanut sen 30fps capsin ja vähän enemmän jerkkua ja sitten taas perfomance mode kunnolla, base konsoleilla pudottaa resoa kunnolla että pysyisi locked 60fps.

Esim tuo Ressa 8 Xss kanssa niin olisivat suoraan laittaneet 30fps lukon ja RT+pari grafiikka asetusta korkeamalle ja sitten tuo 60fps ilman RT toimiikin vallanmainiosti myös Xss:llä

Omaan makuuni normaali töllöllä tuo 3-50fps seilaaminen on pahempi kuin locked 30fps
 
Eipä tuossa Villagessakaan XSX:n tehot näy sen paremmin muutaman freimin eroa lukuunottamatta, vaan parity PS5-version kanssa näyttäisi olevan. Toisaalta Villagella on Sonyn kanssa mittavat sopparit mm. markkinoinnin ja ajastetun yksinoikeusDEMON osalta, joten ihan ymmärrettävää. :think:
Onko kyse jälleen legendaarissa devaajien väärissä vehkeissä kun eroja ei millään tahdo löytyä?
Hyvänä puolena asian voi ajatella niinkin, että kaikki versiot vaikuttaisi olevan hyviä alustasta riippumatta. :tup: Villagea Game Passiin odotellessa, niin laitetaan sitten joskus kokeiluun. :eat:
Miksi odotella vuosia kun voi heti pelata hyvät pelit :cool:
 
Vähän erilaista "vuotoa" ilmeisesti tarjolla jos nyt internettiin on luottamista.

Microsoft's leaked internal review of The Last of Us Part II: "Significantly ahead of anything on console and PC."


Source: https://storage.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.cand.364265/gov.uscourts.cand.364265.551.21.pdf

Due to the ongoing legal battle between Epic Games and Apple, some internal 'Microsoft Confidential' reports have leaked online. Within one of the reports, the Microsoft Global Gaming Partnership & Development (GGPD) reviewed 'The Last of Us Part II' as part of an update for Microsoft executives.

1620023537201.png
Saapa nähdä milloin Microsoftilta tulee peli nimeltä:"The first of them part1".

Oli totta tai ei niin kuhina käy jälleen kerran.
 
Vähän erilaista "vuotoa" ilmeisesti tarjolla jos nyt internettiin on luottamista.

Microsoft's leaked internal review of The Last of Us Part II: "Significantly ahead of anything on console and PC."




1620023537201.png
Saapa nähdä milloin Microsoftilta tulee peli nimeltä:"The first of them part1".

Oli totta tai ei niin kuhina käy jälleen kerran.

Onhan tossa TLOU2:ssa tuotantoarvot huikealla tasolla. Animointi ja yksityiskohdat huimia. Global Illumination on tosi ilmeisesti täysin staattinen, eli sen takia ulkotilojen valaistus näyttää niin hyvälle.
 
Väittelyketkusta on varmaan hyvä kysyä tälläselle PCnistille sopivia pelisuosituksia PS5:n kanssa. Tai siis suositus. Yhden pelin verran annan tolle mahdollisuuden ei raaski enempää ostella...

Haasteita, että vihaan pädillä pelaamista. PC:llä maittaa WoT, GTA, Control ja Cyberpunk 2077. Viimeksi PS4:sta kokeilin RDR2:sta vajaan tunnin ja luovuin konsolista sen jälkeen. Mutta koska olen ennakkoluuloton ihminen niin ajattelin antaa tälle mahdollisuuden, jotta voin todeta sen olevan nähtynä paskaa (eikä näkemättä) :rofl:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 167
Viestejä
4 503 839
Jäsenet
74 336
Uusin jäsen
Taniiih

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom