Onneksi on linux. Steam os on aika näppärä.
Niinhän mä juuri itsekin totesin mutta leikkasit sopivasti sen pois. Mikä tämä keskustelutyyli on, jossa poimitaan valitut palat toisten kirjoituksista ja vastaillaan niihin? Jää pois kokonaan se kokonaiskuva muiden viesteistä. Ymmärtääkseni foorumin suosituskin olisi, että ei harrasteta tällaista.
Se on varmaan että jos on tyytynyt ns. syömään paskaa koko elämänsä, niin ei osaa arvostaa hyvää ruokaa. Noin todella kärjistäen ilmaistuna. Perf moodissa tuo peli on varsin suttuinen ja 4k tilassa 30fps. En mieluusti valitsisi kumpaakaan noista optioista. Kiva kuitenkin että jollekkin maistui!
Erikoinen vertaus. Itse sanoisin sen pelin sisällön vertautuva ruuan makuun ja sehän on kaikilla alustoilla sama. Pelin ulkonäkö ja suorituskyky vertautuu tietysti tässä valitsemassasi ruuan vertauskuvassa sen asetteluun. Toden tosiaan en ole koskaan pitänyt sitä ruuan ulkonäköä ja asettelua tärkeimpänä asiana vaan makua. Sama peleissä, sisältö on tärkein ja ulkonäkö lähinnä lisäbonus.
Peleistä tuppaa jäämään mieleen se mitä niissä tehtiin, joku palkitseva puzzle tai haastava loppubossi eikä se kuinka päähahmon kasvo oli 8K resoluutioinen taideteos. Ehkä harvoja pelejä joissa olisi kaivannut paikoitellen enemmän tehoa ja tasaisempaa suorituskykyä on ollut Zelda: BoTW mutta tästä huolimatta kyseessä oli mestariteos ja sisältö yliajoi täysin ajoittaiset tekniset puutteet. Ylipäätään tämä ulkonäkökeskustelu on huvittavaa, kun moni PC:llä laittaa tietoisesti kaikki asetukset minimiin maksimoidakseen suorituskyvyn.
Henkilökohtaisesti ei kiinnosta maailma jossa joku toinen kuratoi pelit minulle pelattavaksi. Ns. kädestä pitäen malli joillekkin sopii ja ei se huono juttu ole. PC:llä vastaava olisi epicin kuukausittaiset ilmaispelit tai steamin alelaarin ostetuimmat.
Mitä taas selität? Minä puhuin tuossa Playstation Plus Extrasta, joka ei todellakaan vertaudu mihinkään Epicin kuukausittaisiin ilmaispeleihin. Se vertautuisi PC:llä Game Passiin, jos väkisin haluat vertailla sitä johonkin. Kyseinen palvelu on täynnä pelejä ja isoja julkaisujakin on enemmän kuin mitä kerkeää pelaamaan niin aika kaukana on joku ”kädestä pitämisen malli”. Käytännössä tuo sisältää kaikki ne pelit mitkä minua itseäni henkilökohtaisesti muutenkin kiinnostaa, pl. kaikista tuoreimmat julkaisut (esim. GoW Ragnarok tai Lies of P). Onneksi aina on omasta näkökulmasta mahdollista arvioida mikä itselle on paras mutta kannattaa varautua siihen, että nämä tilauspalvelut ovat tulevaisuutta (halusi tai ei).
Sun puheesi taas kuulostaa PS Essentialilta mikä on ihan eri asia. Sen kanssa joo en itse pärjäisi ostamatta pelejä mutta toisaalta kyllä sieltäkin tulee yleensä vähintään se 2-3 hyvää peliä vuodessa niiden 20 suoraan skipattavan ohella. Noilla muutamalla hyvällä tekeleellä kattaa jo tuonkin palvelun vuosihinnan, ja näihin lukeutuvat nuo mainitsemani useat isot julkaisut jotka jostain syystä leimaat ”ilmaislaaripeleiksi” (Star Wars, Sackboy, Crash...).
Suosittelisin skarppaamaan hiukan, lukemaan ajatuksella sen tekstin mihin on vastaamassa, lopettamaan tarpeettoman muiden vähättelyn ja sen omenoiden appelsiineihin vertailun silloin kun löytyy suora vastine. Lisäisi kummasti uskottavuutta kirjoituksiin ja parantaisi yleisesti keskustelun tasoa. Lisäksi mitä jos lopettaisit tuon yksittäisten lauseiden poiminnan muiden kirjoituksista? Kun lainaa toisen viestin kokonaisuudessaan ja vastaa siihen yhtenäisellä omalla kirjoituksella niin muillakin olisi mahdollisuus pysyä kartalla mistä on kyse ja mihin nyt oikeasti vastataan.