Vaan miten käy candy crushin?No ei ole pelkoa että CoD:it olis muuta ku multiplattoja tulevaisuudessakaan.
Vaan miten käy candy crushin?No ei ole pelkoa että CoD:it olis muuta ku multiplattoja tulevaisuudessakaan.
Elä huoli, voit pelata tulevaisuudessakin sitä puhelimella.Vaan miten käy candy crushin?
Eikös Sony joskus ostanut CoDin yhden pelitilan itselleen aina vuodeksi. Eli seuraavan pelin ilmestyessä oli muilla vasta kaikki pelitila multiplayerissä.Aika varmasti Sony menettää oikeudet saada aikaisemmin DLC omalle alustalle ja se olisi hyvä että ei ole tommosia maksettuja etuuksia
Mutta tuohan on vain positiivista kun sen tekee Sony. Siellä ajatellaan vain pelaajia, ei rahaa.Eikös Sony joskus ostanut CoDin yhden pelitilan itselleen aina vuodeksi. Eli seuraavan pelin ilmestyessä oli muilla vasta kaikki pelitila multiplayerissä.
Jos kerran niin sanot. Melko villi mielipide.Mutta tuohan on vain positiivista kun sen tekee Sony. Siellä ajatellaan vain pelaajia, ei rahaa.
Täällä on eilisestä lähtein ollu muutenkin aika villejä mielipiteitä.Jos kerran niin sanot. Melko villi mielipide.
Joo ja luvattu kymmeneksi vuodeksi muille alustoille, tyyliin kolmannes tittelin nykyisestä eliniästä. Jos ei ole jo nii eiköhä 2030-luvulla ole jo viimeistään melko loppuun kaluttu pelisarja (viitaten joihinki, jotka "mitä sen jälkeen"). Mut rispektit jos pelisarja joskus 40 vuotta (+10v multiplatter-sopparista) täyttää ja on edelleen aktiivinen ja yhtä suosittu. 30 vuottaki olis komee numero. Ei tollaisia sarjoja ihan kovin monen käden sormille mahdu. fps peleistä tulee cs mieleen.Mutta mitä tässä nyt on niin ihmeellistä, että koko peliala hirveästi kärsisi. CoD:t tulevat jatkamaan multiplattareina kyllä, ja mitään muuta oikeasti todella isoa pelisarjan tämä kauppa ei koske. Sonyllä ja pelikkarilla on niin vahva asema ja oma tuotanto olemassa, että ei tällä kaupalla ole sen kummempaa vaikutusta pleikkarin myynteihin.
Brittien saarilla vielä hommat kesken:Microsoft voi nyt vapaasti osta Activisionin.
Lupaan sinulle että tätä lopputulosta et haluaisiLöimmekö me nyt vihdoin Sonyn pysyvästi?
Jim Ryan uhosi ettei anna ensisukupolvessa Acti/Blizzardille DevKittiä. Tämä tietäisi ettei Act/Bli pelejä pleikalle....En kyllä ymmärrä mikä tässä on niin kamalaa. Itse pelaan pelkällä pleikalla ja tämä kauppa ei kyllä millään tapaa saa minua murheelliseksi. Sony on vahva ja varmasti tulee pysymään vahvana tästä huolimatta. Microsoft varmasti saa asiakaskuntaa lisää ja toivottavasti myös konsolimyyntiä piristettyä. Se on hyvä asia jos saadaan kilpailua, koska nykyasetelmassa Sony on ollut ylivoimainen.
Ei kai se sitä tarkoita? Sehän tarkoittaisi vain että PS6 "enchanced" päivitys odottaisi tulemistaan vasta kun saavat devkitit julkaisun jälkeen. Jos siis oletetaan että enää mistään Activision/Blizzard pelistä koskaan nähdään mitään versiota pleikalle.Jim Ryan uhosi ettei anna ensisukupolvessa Acti/Blizzardille DevKittiä. Tämä tietäisi ettei Act/Bli pelejä pleikalle....
Ryan says that if Microsoft were to acquire Activision Blizzard, Sony could no longer supply advance information about its next console (PS6) in order for Activision to start developing games early.
Tämä ei oikein mahdu minunkaan tajuntaan, että miksi kaikkien pitäisi saada aina automaattisesti kaikki. Sitä kun on elänyt ajan minä homma meni niin, että jos halusi pelata Sonicia, piti ostaa Sega; jos halusi pelata Mariota, piti ostaa Nintendo; ja jos kiinnosti Doom, piti hankkia PC jne. Minkä ihmeen takia kaiken pitäisi olla multiplatformia? Minusta se johtaa osaltaan vaan kasvottomuuteen. Itselleni ei ole ainakaan periaatteellisesti mikään ongelma ostaa vaikka kaikki kaupasta löytyvät konsolit, jos vaan niillä on kiinnostavia pelejä.En kyllä ymmärrä mikä tässä on niin kamalaa. Itse pelaan pelkällä pleikalla ja tämä kauppa ei kyllä millään tapaa saa minua murheelliseksi. Sony on vahva ja varmasti tulee pysymään vahvana tästä huolimatta. Microsoft varmasti saa asiakaskuntaa lisää ja toivottavasti myös konsolimyyntiä piristettyä. Se on hyvä asia jos saadaan kilpailua, koska nykyasetelmassa Sony on ollut ylivoimainen.
Tässä pitää ymmärtää se, että (joitain yksittäistapauksia lukuunottamatta, sekä nykyajan Doomia ja Sonicia) Sonic on alusta asti ollut pelkällä Segalla ja Mario on alusta asti ollut Nintendolla.Sitä kun on elänyt ajan minä homma meni niin, että jos halusi pelata Sonicia, piti ostaa Sega; jos halusi pelata Mariota, piti ostaa Nintendo; ja jos kiinnosti Doom, piti hankkia PC jne. Minkä ihmeen takia kaiken pitäisi olla multiplatformia?
No mutta who cares? Tässä maailmassa on jokaiselle konsolille niin paljon hyviä pelejä, että niitä ei ehdi eläissään kaikkia pelaamaan. Ja jos siellä nyt tosiaan onkin toisella konsolilla ihan must have -tavaraa, niin tosi helppo ratkaisu on ostaa se konsoli.Activision/Blizzardin pelit (yksittäistapauksia lukuunottamatta) ovat aina olleet multiplättäreitä, mutta tämän kaupan myötä ne eivät enää ole. Toki CODin luvataan pysyvän multiplättärinä, mutta itse en luota Microsoftiin läheskään tarpeeksi että odottaisin sen olevan kunnioitettavalla tasolla oleva toteutus.
No nyt on kyllä Don Mattrick tason argumentti.No mutta who cares? Tässä maailmassa on jokaiselle konsolille niin paljon hyviä pelejä, että niitä ei ehdi eläissään kaikkia pelaamaan. Ja jos siellä nyt tosiaan onkin toisella konsolilla ihan must have -tavaraa, niin tosi helppo ratkaisu on ostaa se konsoli.
No jos tälle analogioiden tielle lähdetään, niin yhden julkaisijan/studion hankkiminen ei ole millään tapaa verrattavissa ”kaikkiin maailman leipätehtaisiin”. Tilanne on jotakuinkin sama kuin että saisi yksinoikeuden Vaasan kaura- ja ruispalaan, mutta siitä huolimatta muuta leipää on kyllä tarjolla vielä hyllytolkulla muissa kaupoissa. Jopa kauraa ja ruista, mutta eri valmistajilta vaan.No nyt on kyllä Don Mattrick tason argumentti.
Jos nyt vaikka Lidl hankkisi itselleen kaikki maailman leipätehtaat itselleen ja myisi niitä pelkästään omassa kaupassa, niin ei kukaan täysjärkinen henkilö sano että ”no tässä maailmassa on jokaisessa kaupassa niin paljon muita välipaloja”.
Et ymmärrä kun aiemmin sait pelata sillä pleikallasi pelit mutta jatkossa joudut ostamaan lisää laitteita tai olla pelaamatta tiettyjä pelejä? Minulla ainakin on parempaakin käyttöä rahalle kuin ostella lisää lootia ja maksella kuukausimaksuja moneen paikkaan. Murheellista tässä on se, että windows monopolin omistava yksi maailman suurimmista yrityksistä annetaan rahan voimalla pelata markkinat tälläkin puolella. Rahaa kun olisi ollut kehittää omia studioitaan ja uusia pelinimikkeitä.En kyllä ymmärrä mikä tässä on niin kamalaa. Itse pelaan pelkällä pleikalla ja tämä kauppa ei kyllä millään tapaa saa minua murheelliseksi. Sony on vahva ja varmasti tulee pysymään vahvana tästä huolimatta. Microsoft varmasti saa asiakaskuntaa lisää ja toivottavasti myös konsolimyyntiä piristettyä. Se on hyvä asia jos saadaan kilpailua, koska nykyasetelmassa Sony on ollut ylivoimainen.
Miksi se oma "geimer" identiteetti sitten pitää rakentaa jonkun lapsille tehdyn pelibrändin varaan? Ei sitä pelikonetta pelata vaan pelejä. PS5 on AMD:n hyllyosista rakennettu PC. XboxSeries on AMD:n hyllyosista rakennettu PC. Jos peli toimii PS5:lla ja PC:llä niin miksi se ei tulisi myös Xboxille? Jos peli toimii PC ja Xbox niin miksi se ei tulisi myös PS5:lle?Minkä ihmeen takia kaiken pitäisi olla multiplatformia? Minusta se johtaa osaltaan vaan kasvottomuuteen.
Ehkä omalta osaltani kärjistetty ja huono vertauskuva, uskon kuitenkin että ymmärsit mitä ajoin takaa. Activision/Blizzard kuitenkin sen tasoinen lafka kooltaan ettei ihan älytön asia verrata kaikkien maailmojen leipätehtaisiin.No jos tälle analogioiden tielle lähdetään, niin yhden julkaisijan/studion hankkiminen ei ole millään tapaa verrattavissa ”kaikkiin maailman leipätehtaisiin”. Tilanne on jotakuinkin sama kuin että saisi yksinoikeuden Vaasan kaura- ja ruispalaan, mutta siitä huolimatta muuta leipää on kyllä tarjolla vielä hyllytolkulla muissa kaupoissa. Jopa kauraa ja ruista, mutta eri valmistajilta vaan.
Se, että eri firmat profiloituu jotenkin ja niillä on omat ”isot” pelisarjansa, on minusta vaan ihan hyvä juttu.
Onhan noita. Esim. MS ei anna julkaista peliä series X:lle jos se ei toimi vähintään hyvin myös series S:llä. Ts. pelien pitää olla hyvin skaalautuvia ja eivät saa vaatia suurta muistinkäyttöä itse pelimoottorilta.Ei ole mitään syytä miksi kaikki pelit eivät olisi nykyään multiplatform.
Onhan asiaan toki monta näkökulmaa ja ymmärrän tietenkin senkin, että moni haluaisi pärjätä yhdellä laitteella eikä kaikilla ole varaa ostaa montaa konsolia jne., mutta kun toinen puoli kolikkoa on, että valmistajien näkökulmasta tämä on bisnestä eikä pelaajien palvelemista (vaikka toki sillä nimellä asia haluttaisiin myydä). Siksihän näitä yksinoikeuksia hankitaan, että saadaan tietyillä peleillä sidottua käyttäjiä omaan laitteeseen. Toinen vaihtoehto olisi toki tosiaan tehdä uusia nimikkeitä nollasta, mutta sehän ottaa ennen kaikkea aikaa eikä ole mitään takeita, että osutaanko siinä projektissa nappiiin eli myykö peli lopuilta. Jos on sitä pätäkkää ostaa itselleen valmiita hittejä, niin miksipä ei toisaalta tekisi niin.Et ymmärrä kun aiemmin sait pelata sillä pleikallasi pelit mutta jatkossa joudut ostamaan lisää laitteita tai olla pelaamatta tiettyjä pelejä? Minulla ainakin on parempaakin käyttöä rahalle kuin ostella lisää lootia ja maksella kuukausimaksuja moneen paikkaan. Murheellista tässä on se, että windows monopolin omistava yksi maailman suurimmista yrityksistä annetaan rahan voimalla pelata markkinat tälläkin puolella. Rahaa kun olisi ollut kehittää omia studioitaan ja uusia pelinimikkeitä.
No geimeridentiteeteistä on tiedä. Itseltäni löytyy, jos kaikki retrokoneetkin lasketaan, kymmeniä konsoleita, enkä koe minkäänlaita "identiteettiä" näiltä osin omaavani. Yksittäinen pelaaja voi sanoa, että ei ole mitään syytä eikä kummempia rajoitteita varmasti raudankaan puolesta olisi, mutta valmistajien näkökulmasta syitä on hyvinkin ja ne syyt ovat liiketaloudellisia ("meiltä saat jotain, mitä tuolta toiselta et saa"). Pelibisneksessä pätee ihan samat lainalaisuudet kuin muillakin aloilla.Miksi se oma "geimer" identiteetti sitten pitää rakentaa jonkun lapsille tehdyn pelibrändin varaan? Ei sitä pelikonetta pelata vaan pelejä. PS5 on AMD:n hyllyosista rakennettu PC. XboxSeries on AMD:n hyllyosista rakennettu PC. Jos peli toimii PS5:lla ja PC:llä niin miksi se ei tulisi myös Xboxille? Jos peli toimii PC ja Xbox niin miksi se ei tulisi myös PS5:lle?
Ei ole mitään syytä miksi kaikki pelit eivät olisi nykyään multiplatform.
Joo toki ymmärsin, mitä tarkoitat. Todennäköisesti siellä on laskeskeltu, että tällä vedolla päästään tässä vaiheessa käsiksi parempiin rahoihin kuin panostamalla noihin mainittuihin pelisarjoihin. Kyllähän tuon kokoisessa lafkassa on yksi jos toinenkin ihminen miettimässä ja laskemassa eri skenaarioita, että kuinka kannattaa tehdä ja tähän ratkaisuun on sitten syystä tai toisesta päädytty. En kyllä pitäisi mahdottomana, että nuokin sarjat joskus elvytettäisiin. Mahdollisesti sitten seuraavassa konsoligeneraatiossa kaivellaan ne taas naftaliinista tai jotain. Jonkun verranhan näitä vastaavia esimerkkejä löytyy muualtakin. Esim. Nintendon puolella fanit ovat vuosia ihmetelleet, miksi ei kehitetä uutta F-Zero tai Donkey Kong -sarjan peliä, mutta jostain syystä iso N ei ole kiinnostunut sellaisia tekemään.Ehkä omalta osaltani kärjistetty ja huono vertauskuva, uskon kuitenkin että ymmärsit mitä ajoin takaa. Activision/Blizzard kuitenkin sen tasoinen lafka kooltaan ettei ihan älytön asia verrata kaikkien maailmojen leipätehtaisiin.
Miksi ei Mikkis kuitenkaan jatkanut omien isojen pelisarjojensa rakentamista itse, kuten olivat esim Halon, Gearsin ja Forzan osalta tehneet?
Eikö vaan osaaminen riitä jatkaa samaa mallia enää, vaan pitää suoraan ostaa yksi maailman isoimmista (ellei jopa isoin) julkaisija oman katon alle?
Sonylla on siis 10v aikaa saada remmiinsä Codin tapainen tuoja joka vetää Codia kun kylmää rättiä.Sony taivutaa polvea. Allekirjoittivat Sopimuksen Microsoftin kanssa, joka takaa kymmeneksi vuodeksi Call of Dutyn. "Crying" Jim Ryanin mukaan, Sony allekirjoitti kuolemantuomion Playstation brändille.
Microsoft and Sony sign deal to keep Activision’s Call of Duty on PlayStation
![]()
Microsoft and Sony sign deal to keep Activision's Call of Duty on PlayStation
Microsoft and Sony have signed an agreement to keep Activision's best-selling Call of Duty series available on PlayStation, after the conclusion of the deal.www.cnbc.com
Ei närästä yksittäinen peli vaan se, että microsoft yrittää pay to win:lla ostaa "kaikkia" isoja multiplatform taloja. Bethesdan kohdalla jo nähtiin miten multiplatform loppuu, jos ei joku ulkoapäin pakota microsoftia.Tämä ei ole vittuilua kenellekkään, vaan ihan aidosti kysyn, että onko Call Of Duty se pelisarja, minkä takia tämä kauppa ihmisiä ensisijaisesti närästää? Jos on, niin eikös tuon genren pelejä löydy pilvin pimein (esim. Battlefield -sarja?) kaikille alustoille? Multa on päässyt tuon pelin hienous menemään tyystin ohi. Piti ihan tarkastaa, niin kyllä hyllystä näyttää yksi CoD löytyvän ja se on XBox360 Cod4: Modern Warfare.
The comment was made in an email from 2019 (that's been shared as part of this week's FTC hearing) in which Booty suggested to Xbox CFO Tim Stuart that someone could have the view of Microsoft being in a "very unique position to be able to go spend Sony out of business".
Tarkoitatko nyt sitä ilmaista COD Warzonea vai onko nämä kissanaamarit sielä normaalissa maksullisessa pelissä myös ?Codi näyttää nykyään omaan silmään enemmän ja enemmän joltain Fortnitelta. Jos lähtee pleikalta pois, ei vaikuta omalla kohdalla millään lailla. Battlefield toimii omalla kohdalla paljon paremmin ja on edes jollain lailla pitänyt periaatteensa. Ei mitkään supermiehet ja kissanaamarit hypi taisteluissa toisin kuin codissa.
Unohditko mainita että uutisessa oli puhe yenistä ja yksi yen on 0,0064 EuroActivision blizzard kaupan hinta on noin 69miljardia dollaria. Verrokiksi sonyn pelipuolen koko liikevaihto edellisvuodelta oli 22.7 miljardia. Sonyn pelipuolen iikevaihto(ei edes liikevoitto) on mitätön summa verrattuna siihen mitä microsoft on käyttänyt bethesda+activision blizzard ostoksiin.
On normaalissa moninpelissäkin. Samat skinit, sama battlepass ja niin edelleen.[
Tarkoitatko nyt sitä ilmaista COD Warzonea vai onko nämä kissanaamarit sielä normaalissa maksullisessa pelissä myös ?
Olen itse cod veteraani ja kaikki löytyy hyllystä. Ehkä se ei ole omasta mielestä enää niin hyvä kuin ennen mutta onhan tuo valtava peli ja iso rahasampo sonylle.Tämä ei ole vittuilua kenellekkään, vaan ihan aidosti kysyn, että onko Call Of Duty se pelisarja, minkä takia tämä kauppa ihmisiä ensisijaisesti närästää? Jos on, niin eikös tuon genren pelejä löydy pilvin pimein (esim. Battlefield -sarja?) kaikille alustoille? Multa on päässyt tuon pelin hienous menemään tyystin ohi. Piti ihan tarkastaa, niin kyllä hyllystä näyttää yksi CoD löytyvän ja se on XBox360 Cod4: Modern Warfare.
Mikä on tämä ajatusmaailma että voittoa tuotetaan vasta X-ajan kuluttua tai ostos on huono koska rahat on saatu "takaisin" vasta X ajan kuluttua? Ei se ihan niinkään mene että nyt on Microsoftin pankkitili punaisella 69miljardin verran. Se on sijoitus ja sen arvo ei häviä siinä mihinkään, päinvastoin. Toivottavasti sinäkään et makuuta rahojasi pankkitilillä, vaan laitat ne vaikka rahastoihin.Jos vasta 10v päästä alettaan laskemaan että mäsä alkaisi tuottamaan voittoa niin voidaan laskea 1-20v lisää elikkä pitkälle 2040-2050 että alkaisivat oikeasti sonya lyömään niin että sony kaatuisi pleikkarin osalta.
Ottakaa viestini talteen ja vinoilkaa 2050 kun olin väärässä![]()
Mikä on tämä monopoli jonka Microsoft nyt kaupan myötä saavuttaa, "Crash Bandicoot-monopoli"? Niin kauan kun markkinoilla on muita videopelien tuottajia, niin ei se silloin mikään monopoli ole. Sony, Nintendo, PC yms. tuskin ihan heti on häviämässä.Microsoftin ajatusmaailma on hankkia monopoli käyttämällä muiden bisnesten rahoja pelipuolen monopolin ostamiseen. Voihan tuota yrittää kieltää ettei enää noin ajatella. Teot puhuvat vahvemmin kuin sanat.
Riippuu tässä tapauksessa lähinnä siitä että miten käy candycrushille jatkossa. Siitä tuossa lähinnä maksetaan. CoDin osuus kaupasta on ehkä jopa 5 miljardia.Se on sijoitus ja sen arvo ei häviä siinä mihinkään, päinvastoin.
Juuri näin. Vaikka siellä nyt pari pelisarjaa siirtyisikin vain Xboxille ja PC:lle, niin ei tästä maailmasta pelit kesken lopu. Asian voinee nähdä niinkin päin, että ehkä Sonylla voisi olla sitten paine kehittää jotain uutta ja mullistavaa, mikä lienee vääryyttä kokeneiden pleikkarin omistajien näkökulmasta hyvä juttu.Mikä on tämä monopoli jonka Microsoft nyt kaupan myötä saavuttaa, "Crash Bandicoot-monopoli"? Niin kauan kun markkinoilla on muita videopelien tuottajia, niin ei se silloin mikään monopoli ole. Sony, Nintendo, PC yms. tuskin ihan heti on häviämässä.
En nyt katso videota, mutta ei sillä ole väliä mitä netissä fanit puhuu, jos pelit vielä myy hyvin. Löytyy aina uusia pelaajasukupolvia jotka ei ole koskaan pelanneet alkuperäisiä versioita. Eli jos analyysi perustuu myyntilukuihin ok, mutta jos yleiseen huutamiseen niin en laittaisu painoarvoa.Yongyea sanoo videolla että ihmiset ilmeisesti alkaa olemaan jo vähän kyllästynyt näihin Last of Us pelien uudelleen julkaisuihin
Sony boostaa pelikehitystä penneillä(2.1miljardia) versus microsoftin ostoslompakko. Sonylle tosin iso raha tuo, microsoftille pyöristysvirhe.Juuri näin. Vaikka siellä nyt pari pelisarjaa siirtyisikin vain Xboxille ja PC:lle, niin ei tästä maailmasta pelit kesken lopu. Asian voinee nähdä niinkin päin, että ehkä Sonylla voisi olla sitten paine kehittää jotain uutta ja mullistavaa, mikä lienee vääryyttä kokeneiden pleikkarin omistajien näkökulmasta hyvä juttu.
In a report published by Nikkei, it was revealed that Sony intends to ‘pour’ financial resources into gaming research and development – to the tune of around $2.13 billion. That’s reportedly an investment that’s being made before the end of fiscal year 2024, and it’ll account for a whopping 40% of Sony’s entire R&D spending.
Onhan se toki noinkin, mutta on se aika masentavaa, jos pelifirmojen innovointikyky ei taivu juuri kuin vanhojen hittien uudelleenlämmittelyihin ja lisälevyjatko-osiin toisille jatko-osille. Pakko tässä on panna toivo indie-puolelle ja noihin kädessäpidettäviin pc-laitteisiin, josko peliala lähtisi sitä kautta edes vähän uusille poluille.En nyt katso videota, mutta ei sillä ole väliä mitä netissä fanit puhuu, jos pelit vielä myy hyvin. Löytyy aina uusia pelaajasukupolvia jotka ei ole koskaan pelanneet alkuperäisiä versioita. Eli jos analyysi perustuu myyntilukuihin ok, mutta jos yleiseen huutamiseen niin en laittaisu painoarvoa.
Silloin taotaan kun rauta on kuumaa. Kuluttajat haluavat aina vain komeampaa ja suurempaa AAAA-spektaakkelia ja silloin turvaudutaan tuttuun ja turvalliseen. Huono puoli siinä on se että studioista tulee yhden pelin vankeja kymmeniksi vuosiksi. Tuskin Naughty Dogiltakaan nähdään muuta kuin Last of Usia vielä seuraavat kymmenen vuotta.Onhan se toki noinkin, mutta on se aika masentavaa, jos pelifirmojen innovointikyky ei taivu juuri kuin vanhojen hittien uudelleenlämmittelyihin ja lisälevyjatko-osiin toisille jatko-osille. Pakko tässä on panna toivo indie-puolelle ja noihin kädessäpidettäviin pc-laitteisiin, josko peliala lähtisi sitä kautta edes vähän uusille poluille.
No onneksi tuotteen hyvyys ei läheskään aina ole suoraan verrannollinen sen kehittämiseen käytettyyn rahamäärään. Ainakin omasta mielestäni nuo suurella rahalla tehdyt AAA-nimikkeet ovat aika suurelta osin tosi väsynyttä kamaa.Sony boostaa pelikehitystä penneillä(2.1miljardia) versus microsoftin ostoslompakko. Sonylle tosin iso raha tuo, microsoftille pyöristysvirhe.
Tämähän se on ollut viime vuodet pelin henki. Julkaistaan remakeja vanhoista peleistä ja toinen vaihtoehto on tietysti tehdä jatko-osia jo ennestään ties kuinka monta osaa käsittäviin pelisarjoihin. Mitään kovin uutta ja ihmeellistä ei ole isolla rahalla saatu aikoihin tehtyä, vaan jos jokin juttu tuntuu tuoreelta ja vähän yllättävältä, on se lähes poikkeuksetta pienten studioiden tekosia tai juurikin indiekamaa. Itsekin tässä viime aikoina pelaillut PS5:llä enimmäkseen Hadesia ja Hollow Knightia. Varmaan noiden yhteisellä budjetilla saataisiin johonkin AAA-peliin aikaan alkuvideo tai jotain.Onhan se toki noinkin, mutta on se aika masentavaa, jos pelifirmojen innovointikyky ei taivu juuri kuin vanhojen hittien uudelleenlämmittelyihin ja lisälevyjatko-osiin toisille jatko-osille. Pakko tässä on panna toivo indie-puolelle ja noihin kädessäpidettäviin pc-laitteisiin, josko peliala lähtisi sitä kautta edes vähän uusille poluille.
Hyviä pelejä, se ei poista sitä tosiasiaa että peliteollisuus ja Hollywood toimii ihan samalla tavalla, eli suurissa tuotannoissa riskit minimoidaan. Tämä johtaa tasapaksuun tulokseen...No onneksi tuotteen hyvyys ei läheskään aina ole suoraan verrannollinen sen kehittämiseen käytettyyn rahamäärään. Ainakin omasta mielestäni nuo suurella rahalla tehdyt AAA-nimikkeet ovat aika suurelta osin tosi väsynyttä kamaa.
Tämähän se on ollut viime vuodet pelin henki. Julkaistaan remakeja vanhoista peleistä ja toinen vaihtoehto on tietysti tehdä jatko-osia jo ennestään ties kuinka monta osaa käsittäviin pelisarjoihin. Mitään kovin uutta ja ihmeellistä ei ole isolla rahalla saatu aikoihin tehtyä, vaan jos jokin juttu tuntuu tuoreelta ja vähän yllättävältä, on se lähes poikkeuksetta pienten studioiden tekosia tai juurikin indiekamaa. Itsekin tässä viime aikoina pelaillut PS5:llä enimmäkseen Hadesia ja Hollow Knightia. Varmaan noiden yhteisellä budjetilla saataisiin johonkin AAA-peliin aikaan alkuvideo tai jotain.
Juu näin se on, enkä sitä ole missään nimessä kieltämässä. Onneksi meillä on jokaisella vapaus valita, että mitä pelaa ja katselee.Hyviä pelejä, se ei poista sitä tosiasiaa että peliteollisuus ja Hollywood toimii ihan samalla tavalla, eli suurissa tuotannoissa riskit minimoidaan. Tämä johtaa tasapaksuun tulokseen...
Olisin kyllä äärimmäisen pettynyt jos monen vuoden jälkeen PC:lle tulisi sama PS4 porttaus ilman mitään remasteria kuten PS5:lle tehtiin. Vähintään odotan että kaikki texturet on 4k - 8k, engine päivitetty tukemaan 4k120Hz, lataus käyttämään DirectStorage 1.2 GPU purulla, DLSS3, XeSS, FSR2 (tai FSR3 jos julkaistu), hahmo-modelit käyttämään in-gamessa cinematic modeleita, yms yms, yms. E: Toki Ray-tracing tai Path-Tracing.Yongyea sanoo videolla että ihmiset ilmeisesti alkaa olemaan jo vähän kyllästynyt näihin Last of Us pelien uudelleen julkaisuihin