Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun kyse on vain thin clientistä, niin eipä sillä androidilla ole mitään merkitystä. Viive ja kuvanlaatu ratkaisee sen että miten tuolle on kenelläkään käyttöä.Sonyn uudesta "käsikonsolista" vähän kuvaa ja videota. Minusta tuo on ainakin ihan karmea laite. Kun Switchille on iät ja ajat vinoiltu, että "kivikautinen androidtabletti", niin nyt sitten on Sonyllakin ihan oikeasti kai sellainen. Melkein toivoisin, että video olisi feikki, kun tekee pahaa nähdä, että ei ole juuri tuota androidin käyttöliittymää häivytetty (joo tiedetään, että on vielä prototyyppi).
PlayStationin uudesta käsikonsolista vuoti kuvia - Muropaketti.com
Sonyn Project Q -käsikonsolista on vuotanut kuvia verkkoon.muropaketti.com
Löytyy jo android kaupassa nimellä PS Remote Play.Saisivat tuoda tosin mobiiliappina myös markkinoille, mutta en pidätä hengitystäni.
"We have started looking into optimizing the game for Xbox, but it is definitely going to take a bit of time unfortunately; QE has been made to be played with the PS5’s extremely fast SSD, the Xbox SSD is quite a bit slower and so we are going to have to change things quite a bit to make up for that difference in speed."
Samaa sanoi sony että Ratchet and Clank Rift Apart ei voisi tuoda ps4 mutta hyvin toimii PC versio vanhemmalla mekaanisella kovalevyllä ilman latauksiaXbox Series X "superfast" SSD levynopeus pullonkaulana verrattuna PS5:n huomattavasti nopeampaan SSD-levyyn:
Quantum Error Dev: Xbox Version Needs More Time Due To 'Slower SSD'
"We gotta test everything and figure it all out"www.purexbox.com
Samaa sanoi sony että Ratchet and Clank Rift Apart ei voisi tuoda ps4 mutta hyvin toimii PC versio vanhemmalla mekaanisella kovalevyllä ilman latauksia
Tässä demotaan miten toimii ulkoiselta mekaanisella levyltä pelatessa
Juuri näin, keskusmuisti sekä vramin määrä kompensoi mukavasti. Digitalfoundryn videossa missä Ryzen 3100, RX 570 sekä vanha kunnon HDD (tai vanha SSD en muista) niin aika monta sekuntia jää Ratchet ilmaan leijumaan kunnes kaikki ladattuna.Hyvin toimii juu, kun on 64 gigaa rammia ja 24(?) gigaa vrammia minne bufferoida koko kenttä kerralla jemmaan. PS4 ei taida moista määrää olla käytettävissä.
Kertoo lähinnä siitä että pelimoottori osaa hyödyntää aika hyvin kaikkia saatavilla olevia resursseja tuon kovalevyongelman kiertämiseksi.
Toi DF:n testi on paljon parempi, siinä keskusmuistia on PS4:n lailla vain 8 gigaa ja meno on aika kurjaa.
Juuri näin, keskusmuisti sekä vramin määrä kompensoi mukavasti. Digitalfoundryn videossa missä Ryzen 3100, RX 570 sekä vanha kunnon HDD (tai vanha SSD en muista) niin aika monta sekuntia jää Ratchet ilmaan leijumaan kunnes kaikki ladattuna.
Hienosti vedetty sivuraiteille. Eihän tuossa mun postauksessa PC:stä puhuttu yhtään mitään. Sanottiin vaan että Xboxin hitaampi SSD aiheuttaa harmaita hiuksia ja viivästyttää pelin julkaisua kun pitää oppia tulemaan toimeen hitaammalla levyllä. Eikä edes estä julkaisua vaan viivästyttää.Samaa sanoi sony että Ratchet and Clank Rift Apart ei voisi tuoda ps4 mutta hyvin toimii PC versio vanhemmalla mekaanisella kovalevyllä ilman latauksia
...
Niin ja luuletko että mekaaninen kovalevy on nopeampi kuin XBOX SSD ja todellisuudessa sekin toimi siinä minkä Sony sanoi olevan mahdotontaHienosti vedetty sivuraiteille. Eihän tuossa mun postauksessa PC:stä puhuttu yhtään mitään. Sanottiin vaan että Xboxin hitaampi SSD aiheuttaa harmaita hiuksia ja viivästyttää pelin julkaisua kun pitää oppia tulemaan toimeen hitaammalla levyllä. Eikä edes estä julkaisua vaan viivästyttää.
Mikä ihmeen kysymys tämäkin onNiin ja luuletko että mekaaninen kovalevy on nopeampi kuin XBOX SSD ?
No kun ei siinä puhuta mitään mekaanisesta kovalevystä, eikä Ratchet&Clankista, eikä PC:stä, vaan siitä että Xboxin hitaampi levy viivästää julkaisua kun sen kanssa pitää ensin oppia tulemaan toimeen. Vaikka Ratchet&Clank toimisi korppuasemalla PC:llä niin silti ko. pelin julkaisu viivästyy koska Xboxissa on hitaampi levy.Niin ja luuletko että mekaaninen kovalevy on nopeampi kuin XBOX SSD ?
Täh? Mistä nyt tässä enää kirjoitat?Niin ja luuletko että mekaaninen kovalevy on nopeampi kuin XBOX SSD ja todellisuudessa sekin toimi siinä minkä Sony sanoi olevan mahdotonta
Niin tai sitten eivät vai osaa kun peli on heidän esimmäinen peli ja todella pieni tiimiNo kun ei siinä puhuta mitään mekaanisesta kovalevystä, eikä Ratchet&Clankista, eikä PC:stä, vaan siitä että Xboxin hitaampi levy viivästää julkaisua kun sen kanssa pitää ensin oppia tulemaan toimeen. Vaikka Ratchet&Clank toimisi korppuasemalla PC:llä niin silti ko. pelin julkaisu viivästyy koska Xboxissa on hitaampi levy.
Niin tai sitten eivät vai osaa kun peli on heidän esimmäinen peli ja todella pieni tiimi
Ei tämä traileri kyllä esittele mitään semmoista mihin tarvitsisi just vain ps5 nopeuden ja kaiken lisäksi on vielä todella ruma
Kuten aikaisemmin jo postasin niin hyvin toimii mekaanisella kovalevyltä peli joka oli Sony omien sanmomisien mukaan mahdotonta ps4 konsolilla ja siinä oli ssd asemaTai sitten Sonyn konsoli on paremmin hiottu ja tasapainotettu pelinkehittäjien näkökulmasta kun Mikkiksen. Tiedän että kuulostaa järjettömältä ajatukselta sinun mielestä, mutta asia näyttää vaan olevan näin
Ratchet & Clank: Rift Apart Really Wouldn't Have Worked on PS4. Much hay has been made of Insomniac's pre-release claim that Ratchet & Clank: Rift Apart "would not have been possible without the Solid State Drive of the PlayStation 5," with ourselves contributing a bale or two.
Ja tämä surkea argumentti ammuttiin saman tien alas, jos luet vastaukset siihenKuten aikaisemmin jo postasin niin hyvin toimii mekaanisella kovalevyltä peli joka oli Sony omien sanmomisien mukaan mahdotonta ps4 konsolilla ja siinä oli ssd asema
Xbox Series X "superfast" SSD levynopeus pullonkaulana verrattuna PS5:n huomattavasti nopeampaan SSD-levyyn:
Quantum Error Dev: Xbox Version Needs More Time Due To 'Slower SSD'
"We gotta test everything and figure it all out"www.purexbox.com
Meinaatko että tuo videon tekiä huijasi ja video ei ole totta sitten ?Ja tämä surkea argumentti ammuttiin saman tien alas, jos luet vastaukset siihen
En, mutta lueppa mitä sinulle vastattiin alunperin kun tuon postasit.Meinaatko että tuo videon tekiä huijasi ja video ei ole totta sitten ?
No lainaanpa vielä alkuperäistä artikkelia tästä pelistä ja Xbox SSD hitaudesta:Tämän pelin kohdalla on kyllä hyvin todennäköisesti vain kyse devaajien laiskuudesta. Tässä ei tosiaan ole mitään sellaista, kuten esimerkiksi tuossa RC:ssä nuo riftit, mikä vaatisi todella nopeaa assettien lataamista.
"We have a boss fight in QE that swaps levels instantaneously 4-5 times like the Rachet and Clank game, without the extra speed of the SSD in the PS5 this boss fight could stall or hitch while transitioning, which will hamper the experience."
Samaa sanoi sony että Ratchet and Clank Rift Apart ei voisi tuoda ps4 mutta hyvin toimii PC versio vanhemmalla mekaanisella kovalevyllä ilman latauksia
Tässä demotaan miten toimii ulkoiselta mekaanisella levyltä pelatessa
Esitätkö tyhmää, vai etkö ymmärrä mitä keskusmuisti on? Ps4:ssä sitä on 8 gigatavua. Tossa esimerkissäsi sitä on käytännössä yhteensä 88 gigatavua. Koko peli mahtuu tonne muistiin ja pelin pelaamisen aikana kovalevy tuskin tekee juuri mitään. Jos tekisi, niin meno olisi samaa kuin tossa tännekkin linkatussa DF:n videossa.Meinaatko että tuo videon tekiä huijasi ja video ei ole totta sitten ?
samaa voi kysyä sinulta kun aikaisemmin sanotiin että vain ps5 solid asemalla peli olisi voinut pelataEsitätkö tyhmää, vai etkö ymmärrä mitä keskusmuisti on? Ps4:ssä sitä on 8 gigatavua. Tossa esimerkissäsi sitä on käytännössä yhteensä 88 gigatavua. Koko peli mahtuu tonne muistiin ja pelin pelaamisen aikana kovalevy tuskin tekee juuri mitään. Jos tekisi, niin meno olisi samaa kuin tossa tännekkin linkatussa DF:n videossa.
Ratchet and Clank: Rift Apart is a game that utilizes dimensions and dimensional rifts, and that would not have been possible without the solid state drive of the PlayStation 5
Tämä mielipide varmastikin ei ole muodostunut sen takia kun ei hehkutettu sitä rakasta Xboxia?Trailerien perusteella näyttää joltain b luokan peliltä
Keskusmuisti, jolta tuota pelataan esimerkissäsi, on _vielä paljon nopeampaa_ kuin se ps5:n SSD.samaa voi kysyä sinulta kun aikaisemmin sanotiin että vain ps5 solid asemalla peli olisi voinut pelata mutta niin ne maalitolta vain siirtyy
En omista yhtään konsolia niin ei ole yhtään rakkaampi kuin mikään muukaan kuin PCTämä mielipide varmastikin ei ole muodostunut sen takia kun ei hehkutettu sitä rakasta Xboxia?
Eli silloin Sony suoraan valehteliKeskusmuisti, jolta tuota pelataan esimerkissäsi, on _vielä paljon nopeampaa_ kuin se ps5:n SSD.
Eli silloin Sony suoraan valehteli
Mutta kun ei ole exclusive jos tulee 3 alustalleJos tämä ruma peli olisi Xbox Exclusive ja Game Pass Day 1, niin voi sitä hehkutusta mitä täällä olisikaan.
Riittää että olisi Microsoftin leimaMutta kun ei ole exclusive jos tulee 3 alustalle
Paitsi että OhNoItsAlex testissä 7400 RPM HDD oli 7 sekuntia....Sata SSD:llä leijuu jo sekunteja, HDD:lla ~minuutteja.
No kuka minä olen kenekään huvia pilaamaan jos sinun mielestä tämä on hauskaaRiittää että olisi Microsoftin leima
e: vielä lisäyksenä ennen kuin luetun ymmärtämisen vaikeudet nousee. Riittää että olisi Microsoftin leima jotta hehkutettaisiin.
No lainaanpa vielä alkuperäistä artikkelia tästä pelistä ja Xbox SSD hitaudesta:
Joka tapauksessa näyttää nyt siltä, että jotta peli saataisiin siedettäväksi Xboxilla, joudutaan tekemään lisäoptimointeja. Ylimääräistä työtä, jota ei tarvitsisi tehdä ollenkaan jos käytössä olisi PS5 nopeus. Alkaa avautua tämä nopean SSD:n idea.
Ei taida ps4 HDD olla noin nopea. Joku läppärin 5400 lähempänä. Mutta turhaa vääntöä, pelikelvoton oli.Paitsi että OhNoItsAlex testissä 7400 RPM HDD oli 7 sekuntia....
Ei taida ps4 HDD olla noin nopea. Joku läppärin 5400 lähempänä. Mutta turhaa vääntöä, pelikelvoton oli.
Minuutin 19 paikkeilla hieno demo ps4 hdd:lla:
Minuuttitolkulla latailee menemään.
Jos on reilusti keskusmuistia, niin peli bufferoi noi valmiiksi, jolloin efekti ei ole yhtä raju, tai sitä jopa ei tapahdu lainkaan (64gb rammia).
Miten se nopeuttaa sitä mekaanista kovalevyn latausta vai meinaatko että se jotenkin mystisesti lataisi aikaisemmin kaikki muistiin ?Mainittakoon että tuon tubettajan (OhNoItsAlexx) buildi on kuitenkin keskivertoa kovempi (7700X, 32GB RAM sekä 7900 XT jossa 20GB vramia). Kompensoi jälleen kerran
”Mystisesti” lataa muistiin. Etenkin jos pelaa saman pätkän uudestaan, niin levyä ei käytetä käytännössä ollenkaan.Miten se nopeuttaa sitä mekaanista kovalevyn latausta vai meinaatko että se jotenkin mystisesti lataisi aikaisemmin kaikki muistiin ?
Miten se nopeuttaa sitä mekaanista kovalevyn latausta vai meinaatko että se jotenkin mystisesti lataisi aikaisemmin kaikki muistiin ?
That is interesting. So that basically confirms the game is using system memory to cache and load the game files when using an HDD. At least if you have enough of it. But curiously it doesn't even try to do that with a SATA SSD under Direct Storage which seems pretty wasteful!
Hyvä suoritus tosiaan, eikä varmasti ihan helposti tehtävissä. Mutta tämäkin korostaa sitä pointtia, että pitää olla lisää osaamista ja tehdä melkoinen määrä lisätyötä ja lisäoptimointia, jota ei PS5:lla hypernopealla SSD:llä ja HW decompressionilla tarvitse tehdä ollenkaan. Tämä dedikoitu HW decompression tosin löytyy myös Xboxista, eli se on lähinnä PC:n ongelma jossa pitää tuhlata joko CPU tai GPU resursseja purkamiseen.Mielenkiintoista keskustelua B3D:llä asian tiimoilta jos kiinnostaa.
Next-Generation NVMe SSD and I/O Technology [PC, PS5, XBSX|S]
What is possible does not equal what is practical... You simply will not be getting ANY games this generation which only keep in memory the next 1 sec of gameplay. Engines are nowhere close to enabling that.. and so many other facets of the hardware limit any chance of it.forum.beyond3d.com
Eli Nixxes on tehnyt ilmeisesti "pikku-kikkaa" että peli nuuskii millaista kovoa siellä on käytössä ja jos HDD tunnistettu niin peli yrittää saada muistiin romua mahdollisimman paljon etukäteen ennen kuin tulee katastrofaalinen tilanne (Rift portal).
Velhoa porukkaa NIXXES. Ovat tehneet assettien latauksenkin niin että tunnistavat mikä assetti kannattaa ladata GDeflatella GPU purulla ja mikä assetti LF4:lla CPU purulla eli maksimoivat decompression troughputtia tuolleen. Ei ole mitään io-tech/murobbs koodareita nämä kaverit vaan ihan ammattiukkoja.
Mutta justiinhan tossa sanottiin että PCllä ei tarvi muuta kuin enemmän muistia ja sitten mekaaninen kovalevy on samaa tasoaHyvä suoritus tosiaan, eikä varmasti ihan helposti tehtävissä. Mutta tämäkin korostaa sitä pointtia, että pitää olla lisää osaamista ja tehdä melkoinen määrä lisätyötä ja lisäoptimointia, jota ei PS5:lla hypernopealla SSD:llä ja HW decompressionilla tarvitse tehdä ollenkaan. Tämä dedikoitu HW decompression tosin löytyy myös Xboxista, eli se on lähinnä PC:n ongelma jossa pitää tuhlata joko CPU tai GPU resursseja purkamiseen.
Jep. Laittaa vaan konsolin verran rahaa pelkkään muistiin, ja kun kaikki mahtuu kerralla muistiin ei tarvitse mekaaniselta levyltä ladata mitään. Toimii. Paitsi sillä pelaajalla joka ei halua ostaa sadoilla euroilla muistia.Mutta justiinhan tossa sanottiin että PCllä ei tarvi muuta kuin enemmän muistia ja sitten mekaaninen kovalevy on samaa tasoa
Tarkoitatko ehkä kenties jotain tämmöistäVoisin melkein luvata syödä pelihatun jos ei joko nvidia tai amd tai molemmat seuraavan generaation arkkitehtuurissa tuo dedikoitua purkuratkaisua tarjolle. Tällä hetkellä purkunopeus taitaa vaihdella gpu:sta toiseen syöden ainakin hieman resursseja muulta laskennalta. Aika varmaa, että tulee joko dedikoitu purkulohko gpu:n sisään tai jonkinsortin optimointi rautatasolla, että purkaminen käy sähäkästi ilman, että talloo muiden gpu:ssa ajettavien kuormien varpaille. Purkulohko lienee aika pieni ja triviaali toteuttaa? Lieköhän AI algoritmien opettamisessa(data pakattuna muistissa tms.) voisi myös löytyä käyttöä. Mielenkiinnolla odotan mitä rdna4/ada next tuo tarjolle.
Sun linkkaama tehdään compute shadereilla. En tarkoita tuollaista. Tarkoitan, että gpu:sta löytyisi piiri, jonka ainoa tehtävä on purkaa dataa.Tarkoitatko ehkä kenties jotain tämmöistä
NVIDIA julkaisi RTX IO -teknologian Portal: Prelude RTX -pelin mukana - io-tech.fi
RTX IO on yhtiön kattotermi teknologioille, jotka mahdollistavat pakatun datan siirtämisen suoraan näytönohjaimen muistiin ja purkamisen GPU:lla.www.io-tech.fi