• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 610
Keskiviikkona alkaa rajoilta lappaamaan sisään naisille sulhasehdokkaita 100 / päivä.
Nainen luultavasti menee shokkiin kun äijiä on tarjolla ovista ja ikkunoista.
Vaikea on valita unelmien ritariaan, kun vaihtoehtoja on gaziljoona.

Mikko joka juo kaljaa ja katsoo lätkää. Ei paljon jakoa ole näissä karjamarkkinoissa.
Hyvä kyllä saada väkisin se maahanmuutto tähänkin aiheeseen mukaan. Ukrainalaiset naiset mitä tässä pari vuotta on tullut ei kuitenkaa Mikon mahdollisuuksia ole parantanut, joten miksi tämä heikentäisi?

Eikä millään pahalla, mutta jos ihmissalakuljetettu, kieltä osaamaton, turvapaikanhakija vie sun sulhasehdokkaan niin voisi olla peiliin katsominen ajankohtaista pikkuhiljaa.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Yhteiskunta tarvitsee myös matalasti koulutettuja miehiä. Ei kaikki voi olla jotain tutkijaprofessöörejä. Tarvitaan myös roskakuskeja, putkimiehiä, taksikuskeja ja monenlaista muuta.
Mutta se mitä ei tarvita on syrjäytyneet peruskoulun kesken jättäneet tai sen hädin tuskin läpäisseet, kotona päivästä toiseen videopelejä työkkärin ja sossun tuilla pelaavat näköalattomat nuoret miehet. edit. eikä kyllä moisia naisiakaan tarvita. Jostain syystä heitä on vähemmän kuin vastaavia miehiä, mutta voihan se olla, että tasa-arvo tulee tässäkin jossain kohtaa toteutumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Yhteiskunnan puuttuminen näihin herättää jo ajatuksena paljon vastarintaa. Enkä edes puhu yhteiskunnan puuttumisesta seksin saamiseen (missä keskustelussa tulee heti liian isot henkiset muurit vastaan), vaan yhteiskunnan roolista pariutumisessa. Ei meillä ole vielä oikein herätty siihen, että tämä olisi yhteiskunnan tason ongelma. Jostain syystä jo sen tunnistaminen ja tunnustaminen on ihan äärimmäisen vaikeaa monille, jopa punainen vaate.

Yleinen keskustelu aiheesta junnaa edelleen liikaa siinä, että kyseessä on yksilöiden ongelma, johon ainoa ratkaisu on että "yksilö ottaa itseään niskasta kiinni" ja tekee enemmän oman pariutumisensa eteen. Mikä on tietysti toimiva ratkaisu yksilötasolla, mutta kun jostain syystä se vaan ei näytä onnistuvan kasvavalle joukolle ihmisiä.
Mitä yhteiskunta voi tehdä? Perustaa jotain komiteoita, jossa mietitään 5 vuotta syöden kampaviinereitä? Poliitikot eivät voi tehdä mitään, koska heidän pitää miellyttää mahdollisimman montaa äänestäjää, jolloin vaikeiden päätösten teko on mahdotonta.

Kaikki muutos lähtee yksilöstä ja näin sen tulee ollakin. Nykyajan ihmiset ovat päässeet koko elämänsä niin helpolla, ettei vastoinkäymisiä osata käsitellä, eikä ole mitään ratkaisumalleja, kun tulee vaikeuksia. Aina huudetaan yhteiskuntaa apuun. Mä olen tehnyt 10-vuotiaasta lähtien kotitöitä(tästä ei todellakaan maksettu mitään) ja seiskaluokasta lähtien olin koko kesän duunissa mutsin firmassa, kunnes muutin omilleni. Tuossa oppii ainakin sen, että elämässä on tiettyjä velvollisuuksia, eikä ainoastaan oikeuksia. Saman opetin myös lapsilleni.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Jos olis mahdollista tehdä ihan mitä vaan, moraalin ja muun turhan höpön estämättä, millaisia yhteiskunnallisia toimenpiteitä sitten pitäisi tehdä, jotta kaikki löytäisivat sen kumppanin ja tekisivät niitä tuikitarpeellisia lapsia? Nyt saa ajatella laatikon ulkopuolelta. Antaa tulla niitä ideoita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Tämä oli hyvä, enkä ole eri mieltä. Mutta toisaalta tämä on myös maantieteellinen ilmiö joka ei liity syrjäytymiseen. Meillä on pienemmillä paikkakunnilla paljon miehiä, joilla sinänsä on asiat kunnossa. Matalahko tai keskitason koulutus, käyvät töissä ja hallitsevat elämäänsä, mutta paikkakunnalta on vain vaikea ylipäätään löytää naista. Ja koulutustasojen/-alojen erosta johtuu myös, että heidän on vaikea täyttää naisten kriteereitä. Eivät osaa jutella oikeanlaisia asioita.

Tältä kantilta vähän kauhulla mietin näitä taloudelle hyviä uutisia isoista investoinneista akkutehtaisiin, vetylaitoksiin, kaivoksiin jne. Jonnekin pikkupaikkakunnalle tulee yhtäkkiä 400 uutta työpaikkaa, työntekijät varmasti lähes 100% miehiä. Ja näitä on siis tulossa PALJON. Näistä miehistä iso osa tulee väistämättä jäämään yksin, kun asuvat jossain hevonperseessä ja käyvät kaiket päivät töissä tehtaassa/kaivoksella. Nuoria sinkkunaisia olisi jossain 300 km päässä isossa kaupungissa, mutta vaikka henkilöt päätyisivät samoille treffeille asti (mikä on jo paljon sanottu), niin miten nuo elämät sovitetaan yhteen? En vitsaile, vaan oikeasti veikkaan, että sinänsä välttämätön vihreä siirtymä tulee entisestään lukittamaan ja syventämään kohtaamisongelmaa ja vähentämään syntyvyyttä.
Mä olen kaksi naista hakenut yliopistokaupungista böndelle. Ekan kanssa parit mukulat ja se jäi tänne asumaan eron jälkeenkin (toki en tiedä muuttaako back to city kun lapset lentäneet pois). Nyt toinen kierrossa ja ihan hyvin on sopeutuntu toistaiseksi vaikka ikänsä asunut kerrostaloissa. Mitä nyt välillä valitetaan, että on kylmä vaikka 22,5C :btooth:.

Mutta joo ymmärrän kyllä, että ongelma on olemassa, mutta saa niitä naisia sieltä kaupungin helmoista poiskin haettua. Voi kyllä vaatia kaikennäköisiä peliliikkeitä eikä ne tule sieltä ihan helpolla.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Jos olis mahdollista tehdä ihan mitä vaan, moraalin ja muun turhan höpön estämättä, millaisia yhteiskunnallisia toimenpiteitä sitten pitäisi tehdä, jotta kaikki löytäisivat sen kumppanin ja tekisivät niitä tuikitarpeellisia lapsia? Nyt saa ajatella laatikon ulkopuolelta. Antaa tulla niitä ideoita.
- Naisten ja miesten ammattien maantieteellisen sijainnin eron häivyttäminen. Miten? En tiedä. Jos joku akkutehdas halutaan perustaa johonkin Kainuuseen, niin vaikea sinne on kyllä naisia saada Helsingistä muuttamaan.

- Moderoidumpi ja tasa-arvoisempi appi, jonka tavoitteena on oikeasti saada ihmiset pariutumaan, sen sijaan että roikkuvat siellä loputtomiin ja maksavat apin käytöstä. Sisältäen mm. että apissa siivotaan pois profiilit jotka eivät ole oikeasti hakemassa parisuhdetta vaan esim. vain mainostamassa IG-tiliä; appi ei "pihtaile" profiilin näkyvyyttä eikä näytä vain suosituimpia profiileja; apissa on pakko kertoa kunnolla itsestään ja siitä mitä on hakemassa; apissa voi olla vain tietty määrä tykkäyksiä ja matcheja kunnes olet avannut keskustelun tai poistanut matchin (vähentää loputon karkkikauppa -efektiä). Eli appi joka korjaisi Tinderin kaupallisuudesta ja pinnallisuudesta aiheutuvat viat.

- Luodaan enemmän paikkoja, joissa eri koulutusaloilta ja -tasoilta tulevat miehet ja naiset voivat kohdata livenä. Millaisia? En tiedä. Yksi vaihtoehto voisi olla järjestetyt multi-sokkotreffitapahtumat (näitä on jossain Aasiassa).

- Kasvatuksessa koulusta lähtien opetetaan parisuhdetaitoja ja toisaalta erilaisuuden sietämistä, ts. pyritään häivyttämään ongelmaa joka johtuu miesten puutteellisista vuorovaikutustaidoista ja toisaalta naisten ylitarkoista kriteereistä.

- Pyritään lisäämään alkoholin käyttöä nuorten keskuudessa, tämä tunnetusti tekee tuntemattoman lähestymisestä helpompaa... :D

Tuossa jotain äkkiseltään mieleen tulevia, sen enempää miettimättä toteutuskelpoisuutta.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
- Moderoidumpi ja tasa-arvoisempi appi, jonka tavoitteena on oikeasti saada ihmiset pariutumaan, sen sijaan että roikkuvat siellä loputtomiin ja maksavat apin käytöstä. Sisältäen mm. että apissa siivotaan pois profiilit jotka eivät ole oikeasti hakemassa parisuhdetta vaan esim. vain mainostamassa IG-tiliä; appi ei "pihtaile" profiilin näkyvyyttä eikä näytä vain suosituimpia profiileja; apissa on pakko kertoa kunnolla itsestään ja siitä mitä on hakemassa; apissa voi olla vain tietty määrä tykkäyksiä ja matcheja kunnes olet avannut keskustelun tai poistanut matchin (vähentää loputon karkkikauppa -efektiä). Eli appi joka korjaisi Tinderin kaupallisuudesta ja pinnallisuudesta aiheutuvat viat.
Tykkään tästä! Valtio teetti koronavilkun, miksei se vois teettää tällaistakin. itse asiassa sehän vois noudattaa koronavilkun periaatteita ja hälyttää aina kun on haetun sukupuolen mukainen henkilö lähietäisyydellä.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ironista kyllä, tutkimusten mukaan juuri tasa-arvoisimmissa maissa kuten Suomi ja Ruotsi koulutusalojen sukupuolittuneisuus on kaiken aikaa vain voimistunut.

Suosittelen kaikkia, jotka pääsevät HS:n maksumuurin taakse, lukemaan tämän jutun poikien ja tyttöjen perustavanlaatuisista biologisista eroista: Psykologia | Totuus on monimutkaisempi kuin moni uskoo: Näistä seikoista tyttöjen ja poikien eroavaisuudet johtuvat

Lainaus jutusta:
Oli kyllä hyvä, monipuolinen juttu vailla agendoja suuntaan tai toiseen.
Jutussa oli mainittu myös tutkimustulos liittyen äsken suurta närää herättäneeseen keskusteluumme:

Toinen kiinnostava löydös oli, että tyttöjen ja poikien aivot kehittyvät kutakuinkin samaa tahtia. Eräässä aiemmassa, paljon huomiota saaneessa tutkimuksessa oli päätelty, että poikien aivot kehittyisivät hitaammin. Tätä on usein käytetty selittämään, miksi pojilla on nykyään vaikeuksia pärjätä koulussa yhtä hyvin kuin tytöt. Wierengan ja kumppaneiden tutkimus vei pohjaa tältä selitykseltä.
Jutun lopusta pihvi, jota ei myöskään saa unohtaa:
Usein sukupuolten sisäinen vaihtelu on suurempaa kuin sukupuolten välinen. On siis paljon tyttöjä ja naisia, joilla on pojille ja miehille tyypillisiä piirteitä, ja paljon poikia ja miehiä, joilla on tytöille ja naisille ominaisia piirteitä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Yhteiskunta tarvitsee duunareita, kyllä. Tarvitseeko kaikkien olla miehiä? Ei. Pointti on, että jakaumat ovat nyt poskellaan siten, että naiset ovat korkeakouluissa yliedustettuina ja miehet peruskoulun oppimisvaikeustilastoissa. Nainenkin voi ajaa taksia tai opiskella putkimieheksi, eli tarkemmin sanottuna ratkaisu on häivyttää koulutusalojen sukupuolittuneisuus.
Ryhdy siis putkimieheksi. Näytä esimerkkiä.

Ei yhteiskunta voi ketään mihinkään ammattiin pakottaa, ei niin tehty edes Neuvostoliitossa oikeastaan. Kyllä ihmisillä on ihan oma vapaa tahto ja oikeus.

- Naisten ja miesten ammattien maantieteellisen sijainnin eron häivyttäminen. Miten? En tiedä. Jos joku akkutehdas halutaan perustaa johonkin Kainuuseen, niin vaikea sinne on kyllä naisia saada Helsingistä muuttamaan.

- Moderoidumpi ja tasa-arvoisempi appi, jonka tavoitteena on oikeasti saada ihmiset pariutumaan, sen sijaan että roikkuvat siellä loputtomiin ja maksavat apin käytöstä. Sisältäen mm. että apissa siivotaan pois profiilit jotka eivät ole oikeasti hakemassa parisuhdetta vaan esim. vain mainostamassa IG-tiliä; appi ei "pihtaile" profiilin näkyvyyttä eikä näytä vain suosituimpia profiileja; apissa on pakko kertoa kunnolla itsestään ja siitä mitä on hakemassa; apissa voi olla vain tietty määrä tykkäyksiä ja matcheja kunnes olet avannut keskustelun tai poistanut matchin (vähentää loputon karkkikauppa -efektiä). Eli appi joka korjaisi Tinderin kaupallisuudesta ja pinnallisuudesta aiheutuvat viat.

- Luodaan enemmän paikkoja, joissa eri koulutusaloilta ja -tasoilta tulevat miehet ja naiset voivat kohdata livenä. Millaisia? En tiedä. Yksi vaihtoehto voisi olla järjestetyt multi-sokkotreffitapahtumat (näitä on jossain Aasiassa).

- Kasvatuksessa koulusta lähtien opetetaan parisuhdetaitoja ja toisaalta erilaisuuden sietämistä, ts. pyritään häivyttämään ongelmaa joka johtuu miesten puutteellisista vuorovaikutustaidoista ja toisaalta naisten ylitarkoista kriteereistä.

- Pyritään lisäämään alkoholin käyttöä nuorten keskuudessa, tämä tunnetusti tekee tuntemattoman lähestymisestä helpompaa... :D

Tuossa jotain äkkiseltään mieleen tulevia, sen enempää miettimättä toteutuskelpoisuutta.
Tai mites olisi se helpoin ja järkevin ratkaisu, ja ainoa joka oikeasti toimii, eli panostetaan maahanmuutossa erityisesti nuoriin naisiin ja yritetään haalia niitä Suomeen maailmalta kaikin mahdollisin keinoin?! Samalla huoltosuhdekin paranee, jos se nainen otetaan järkevästä kulttuurista ja työllistyy esimerkiksi HOITAJAKSI, joista on huutava pula.

Mutku eihän se nyt käy? No ei sitten, pitäkää sitten tunkkinne. Mä olen onneksi jo niin paljon saanut pimperoa elämässäni, että pelkät muistotkin jo kannattelee pitkälle. Yhteiskunnan romahduskaan ei paljon enää mua haittaa, ja päin v*ttua tämä maailma on menossa muutenkin kun Putinin ja Trumpin kaltaiset tyypit saa tehdä mitä haluaa. Pakkoruotsikaan ei ole koskaan poistumassa, joten kuka hullu tänne haluaa mitään lapsia tehdä.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ryhdy siis putkimieheksi. Näytä esimerkkiä.
Olen jo miesvaltaisella alalla ;)
Putkarin hommiakin olen puolitosissani monta kertaa harkinnut. Lähinnä silloin kun olen kaivannut vähemmän vastuullista ja stressaavaa työtä, jossa olisi kuitenkin kohtuullinen palkkaus ja työllisyysnäkymät. Toistaiseksi kovempi palkka ja siisti sisätyö ovat kuitenkin vetäneet pidemmän korren. Erinomainen suositus kuitenkin Erkkiseni, ja ko. alaa suosittelisin muillekin sukupuoleen katsomatta, jotka duunariammattiin halajavat.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Olen jo miesvaltaisella alalla ;)
Putkarin hommiakin olen puolitosissani monta kertaa harkinnut. Lähinnä silloin kun olen kaivannut vähemmän vastuullista ja stressaavaa työtä, jossa olisi kuitenkin kohtuullinen palkkaus ja työllisyysnäkymät. Toistaiseksi kovempi palkka ja siisti sisätyö ovat kuitenkin vetäneet pidemmän korren. Erinomainen suositus kuitenkin Erkkiseni, ja ko. alaa suosittelisin muillekin sukupuoleen katsomatta, jotka duunariammattiin halajavat.
Taksikuskin hommakin on periaatteessa siistiä sisätyötä ja tienestit voi olla ihan hyvätkin kai.

Mutta eihän se ole mitenkään mediatrendikästä hommaa, eikä niille kukaan pimppiä anna, ei ainakaan Anna. No joo. Mutta kuitenkin.

Mikä tarve sulla on elvistellä näillä sun oletetuilla saamisilla?
En mä nyt niin hirveästi ole saanut. Mutta sen verran kuitenkin, ettei käy nuorempia polvia kateeksi vaan voi todeta tyytyväisenä, että onneksi elin nuoruuttani silloin joskus enkä nyt.

Ja mullahan oli samassa vastauksessa ratkaisuehdotus. Totesin vaan, että eipä se mua juuri hetkauta, että otetaanko vinkistä vaari vai ei.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Tai mites olisi se helpoin ja järkevin ratkaisu, ja ainoa joka oikeasti toimii, eli panostetaan maahanmuutossa erityisesti nuoriin naisiin ja yritetään haalia niitä Suomeen maailmalta kaikin mahdollisin keinoin?! Samalla huoltosuhdekin paranee, jos se nainen otetaan järkevästä kulttuurista ja työllistyy esimerkiksi HOITAJAKSI, joista on huutava pula.
Onks tää oikeesti joku helppo ratkaisu? Kuka tänne kylmään ja pimeään oikeesti haluaa? :D
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
346
Vaikkakin toki ihmiset suurimmaksi osaksi ajautuvat sukupuolelleen ominaiselle alalla, niin näin miehenä naisvaltaisella alalla voin suositella miehille hoitoalaa. Töitä riittää ihan niin paljon kuin haluaa tehdä ja naiskontaktit eivät jää puuttumaan. Ja samalla kuin varkain oppii puhumaan sille vastakkaiselle sukupuolelle, ja kohtaamisia tapahtuu yhteisissä illanvietoissa luontevasti kun työporukalla mennään mökille ja saunotaan ja nautitaan sosiaalista lubrikanttia. Ja ei, eihän se vanhusten perseiden pesu tai kehareiden puruleluna ja nyrkkeilysäkkinä kaikille käy, mutta työtähän tuo on mitä kaikki muutkin. Plussana vielä, että vaikka olisikin vähän introvertimpää sorttia, niin sosiaalisuustaidot kasvaa aivan varmasti, eikä työttömänä tarvitse olla koskaan enää jos ei halua.
Kaupan kassalta vaihdoin aikoinaan sos-ja terveysalalle, enkä ole katunut. Mukavia muijia nuo hoitajat suurimmaksi osaksi ovat.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Onks tää oikeesti joku helppo ratkaisu? Kuka tänne kylmään ja pimeään oikeesti haluaa? :D
Maailmassa on noin 4 miljardia naista. Luulisin, että jokunen voisi kiinnostuakin.

Tulijoiden haaliminen ensimmäisen maailman maista on epärealistista (isossa määrin), kaikkein surkeimmista läävistä tyhmää, joten pitäisi kohdistaa katse siihen välimaastoon kuten Etelä-Amerikan ja Kaakkois-Aasian kaltaisiin suuntiin. Jonkin verran esimerkiksi hoitajia on toki tuotukin Filippiineiltä, mutta hommaa voisi ajatella paljon laajemminkin.

Jos joku perusfiksu, mielellään kristitty nainen haluaa Suomeen tulla, niin ilman muuta kannattaa ottaa. Se on ihan win-win-win oikeastaan mistään riippumatta.

Mä olen taas hiukan kade nykynuorisolle internetin suomista mahdollisuuksista. Onhan siinä uhkiakin, mutta mun sosiaalinen elämä olisi varmaan ollut aika lailla erilainen, jos kommunikointi olisi ollut yhtä vaivatonta kuin nykyään.
Niin no, mä aloitin käyttämään BBS-purkkeja 31 vuotta sitten ja Internetiä 28 vuotta sitten. Kännykkää 26 vuotta sitten. 1990-luvun lopussa oli tekniikan suomat mahdollisuudet jo hyvin moninaiset ja se mitä sen jälkeen on tapahtunut on vain verkkaista evoluutiota, eikä pelkästään hyvään suuntaan.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 053
Niin no, mä aloitin käyttämään BBS-purkkeja 31 vuotta sitten ja Internetiä 28 vuotta sitten. Kännykkää 26 vuotta sitten. 1990-luvun lopussa oli tekniikan suomat mahdollisuudet jo hyvin moninaiset ja se mitä sen jälkeen on tapahtunut on vain verkkaista evoluutiota, eikä pelkästään hyvään suuntaan.
Mä olin nuori aika paljon ennen BBS-purkkeja.

Piti ihan laskea. Internetin löysin 29 vuotta sitten, kännykän sain 27 vuotta sitten. Olen käytännössä diginatiivi.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Jos joku perusfiksu, mielellään kristitty nainen haluaa Suomeen tulla, niin ilman muuta kannattaa ottaa. Se on ihan win-win-win oikeastaan mistään riippumatta.
En ole eri mieltä, mutta miten sä saat ne haluamaan tänne? Sehän oli tässä se kysymys. Mitä sellaista me heille voitais tarjota, että tänne kannattaa tulla (ja pariutua paikallisten miesten kanssa)?
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Vaikkakin toki ihmiset suurimmaksi osaksi ajautuvat sukupuolelleen ominaiselle alalla, niin näin miehenä naisvaltaisella alalla voin suositella miehille hoitoalaa. Töitä riittää ihan niin paljon kuin haluaa tehdä ja naiskontaktit eivät jää puuttumaan. Ja samalla kuin varkain oppii puhumaan sille vastakkaiselle sukupuolelle, ja kohtaamisia tapahtuu yhteisissä illanvietoissa luontevasti kun työporukalla mennään mökille ja saunotaan ja nautitaan sosiaalista lubrikanttia. Ja ei, eihän se vanhusten perseiden pesu tai kehareiden puruleluna ja nyrkkeilysäkkinä kaikille käy, mutta työtähän tuo on mitä kaikki muutkin. Plussana vielä, että vaikka olisikin vähän introvertimpää sorttia, niin sosiaalisuustaidot kasvaa aivan varmasti, eikä työttömänä tarvitse olla koskaan enää jos ei halua.
Kaupan kassalta vaihdoin aikoinaan sos-ja terveysalalle, enkä ole katunut. Mukavia muijia nuo hoitajat suurimmaksi osaksi ovat.
Miehiä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta hoitoala yleisesti. Ja tämä ei tule muuttumaan mitenkään oleellisesti ainakaan meidän eliniän aikana. Eikä ketään voi pakottaa alalle josta ei ole ollenkaan kiinnostunut, eikä siinä olisi mitään järkeäkään. Kuka nyt haluaisi hoitajan jota ei ala kiinnosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
371
Mä olen taas hiukan kade nykynuorisolle internetin suomista mahdollisuuksista. Onhan siinä uhkiakin, mutta mun sosiaalinen elämä olisi varmaan ollut aika lailla erilainen, jos kommunikointi olisi ollut yhtä vaivatonta kuin nykyään.
Ei kyllä herätä suurta kateutta, kun näkee, millaisia laumassa toimivia älypuhelimeen ja someen koukussa olevia zombieta iso osa on.

Ennen oltiin samassa paikassa face to face, läsnä toisilleen. Nykyään hengailu on sitä, että kaikki tuijottaa luuria.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Hyvä, että jotain kuitenkin se hoitoalakin kiinnostaa! Itselleni se olis aika painajainen, onneksi on tosiaan valinnanvapaus. Ainakin toistaiseksi.

Useinhan on niin, että rahalla saa, ja henkilöt, jotka ei oo varsinaisesti täysin vastaan hoitoalaa, voisivat kallistua sen puolelle jos siitä saisi enemmän rahaa ja/tai muita etuja. Tällaisessa verovaroin kustannetussa yhteiskunnassa ei vaan taida olla realistista mahdollisuutta korottaa hoitajien liksaa niin paljon, että saatais resurssivaje paikattua.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
346
Miehiä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta hoitoala yleisesti. Ja tämä ei tule muuttumaan mitenkään oleellisesti ainakaan meidän eliniän aikana. Eikä ketään voi pakottaa alalle josta ei ole ollenkaan kiinnostunut, eikä siinä olisi mitään järkeäkään. Kuka nyt haluaisi hoitajan jota ei ala kiinnosta.
Eihän niitä kiinnosta, olen tuon kyllä nähnyt tässä vuosikymmenen aikana. Monta sinällään hyvää mieshoitajaa on alalta lähtenyt kun ei se ollut oma homma kuitenkaan. Ja ei, missään nimessä ketään ei tulisi pakottaa sellaiselle alalle mikä ei kiinnosta. Tuolla nyt jo heiluu sellaista välinpitämätöntä ja ammattitaidotonta hoitajaa että välillä hirvittää. Lähinnä kirjoitin tuon viestin parisuhteen ja sosiaalisen toiminnan näkövinkkelistä, että siellä niitä mahdollisuuksia on.

Vielä tähän liittyen, niin onhan noita filippiiniläisiä naisia (nuoreia ja keski-ikäisiä) roudattu tuolta tänne ja vauhti vaan kiihtyy. Osa sopeutuu hyvinkin ja toivottavasti tykkäävät olla. Jatoki toivottavaa on että puolison löytävät ja saavat paremman elämän töitä tehden kuin mitä omassa kotimaassa ois tarjolla. Muutoin tuo valtion kiima roudata luku ja kirjoitustaidottomia muslimimiehiä tänne ihmetyttää (ja vituttaa). Sellaisia emme kaipaa yhtään lisää, mutta Suomi-niminen Eurostoliiton osavaltio aikoo itsensä noihin hukuttaa ja se ei tiedä kenellekään hyvää, vähiten juuri suomalaisille miehille parisuhteen solmimisen kannalta.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 557
Mä olen taas hiukan kade nykynuorisolle internetin suomista mahdollisuuksista. Onhan siinä uhkiakin, mutta mun sosiaalinen elämä olisi varmaan ollut aika lailla erilainen, jos kommunikointi olisi ollut yhtä vaivatonta kuin nykyään.
Kyllä yli 20 vuotta sitten Kiss FM:n chat toimi paremmin kuin nykyajan Tinderit. Kaveri löysi (muistaakseni) tyttöystävän BBS:n kautta. Noi oli jo silloin auttamassa introvertteja. En tiedä oliko 80-luvulla tai 90-luvun alkupuolella mitään vastaavia, jotain lankapuhelimen kuumia linjoja? Ekstrovertit sitten ottivat baareissa ym. parhaat päältä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
En ole eri mieltä, mutta miten sä saat ne haluamaan tänne? Sehän oli tässä se kysymys. Mitä sellaista me heille voitais tarjota, että tänne kannattaa tulla (ja pariutua paikallisten miesten kanssa)?
Korkea elintaso ja kaikki muutkin mahdolliset mittarit, joissa Suomi on maailman kärkipäätä luulisi olevan ihan hyvä houkutin.

Pitäisi markkinoida vähintään samalla innolla kuin Venäjä markkinoi kehitysmaiden miehille "pakettimatkoja" Venäjän kautta Suomen rajalle... :smoke:

Mutta siis oikeasti, markkinoihan USA:kin "green cardejaan", mäkin olen törmännyt noihin mainoksiin lukuisia kertoja. Ihan samalla tavalla Suomi voisi markkinoida olemassaoloaan sopivissa maissa, ja kohteena nimenomaan sopiva naisväestö.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Intovertin sosiaaliset taidot nyt ei ainakaan netissä hillumisella parane. Välillä pitää lähteä sieltä mukavuusalueelta pois ja kehittää niitä ihan face to face.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 053
En tiedä oliko 80-luvulla tai 90-luvun alkupuolella mitään vastaavia, jotain lankapuhelimen kuumia linjoja?
80-luvun puolivälissä sosiaalista mediaa kutsuttiin baariksi. Kyllä mä silloin kultaisella 90-luvulla roikuin ircissä, kun nettiin pääsi. Se kyllä auttoi sosiaalista elämää, kun vaihdoin työn perässä paikkakuntaa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Kyllä yli 20 vuotta sitten Kiss FM:n chat toimi paremmin kuin nykyajan Tinderit. Kaveri löysi (muistaakseni) tyttöystävän BBS:n kautta. Noi oli jo silloin auttamassa introvertteja. En tiedä oliko 80-luvulla tai 90-luvun alkupuolella mitään vastaavia, jotain lankapuhelimen kuumia linjoja? Ekstrovertit sitten ottivat baareissa ym. parhaat päältä.
Sanomalehtien seuranhakuilmoitukset oli yksi...

Nuorisolla oli sitten omissa lehdissään myös vastaavaa toimintaa.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
346
Tuntuu, että juurikin internet nykyisellään, kaikenmaailman somejen ja tinderöinnin aikakaudella on tappanut tuon ns. orgaanisen tutustumisen täysin. Vielä kun itse olin 18-vuotias niin baareissa oli ihmisiä, nuoria juurikin hyvin paljon, sekä kaikkialla muuallakin. Ihmiset tapasivat toisiaan missä vaan, baareissa, harrastuksissa yms. Tuntuu, että nykyään tuo kohtaaminen, jos sitä on, tapahtuu ainoastaan puhelimen tai koneen välityksellä, eikä sitä fyysistä kontaktia saada mitenkään, kynnys ilmeisesti liian korkea. oman lusikkansa soppaan tuo tämä, että täällä etelä-savossa ja muualla itäisemmässä suomessa kaupungit kuihtuvat jatkuvasti. Jokainen kunta on muuttotappiokunta ja nuoret lähtevät mahdollisimman nopeasti yläasteen jälkeen isompiin kaupunkeihin, erityisesti pääkaupunkiseudulle.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 557
Intovertin sosiaaliset taidot nyt ei ainakaan netissä hillumisella parane. Välillä pitää lähteä sieltä mukavuusalueelta pois ja kehittää niitä ihan face to face.
Been there done that! Olin lukiossa ihan täysi introvertti mutta siitä se sitten lähti. Parikymppisenä löytys sitten seuraa vaikka burgeripaikasta päiväsaikaan kun ei tarvinnut enää jännitellä. En tiedä olisko vaan pitänyt pysyä introverttina eikä muuttua yhteiskunnan "paineesta" (muitakin paineita varmaan oli, heh).

Varmasti monelle netissä on helpompi ottaa ensimmäinen askel kuin lähestyä mitään kylmää kontaktia, ja en tuolla kylmällä sitten tarkoita mitään Moring juttuja! :giggle:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Jos olis mahdollista tehdä ihan mitä vaan, moraalin ja muun turhan höpön estämättä, millaisia yhteiskunnallisia toimenpiteitä sitten pitäisi tehdä, jotta kaikki löytäisivat sen kumppanin ja tekisivät niitä tuikitarpeellisia lapsia? Nyt saa ajatella laatikon ulkopuolelta. Antaa tulla niitä ideoita.
Jos nyt oikeasti tuolle linjalle lähdetään olisi aika helppo ratkaisu, mutta ei se nyt ihmisistä onnellisia tekisi.

1) Jokaisen täytyy mennä naimisiin viimeistään 30 vuotta täytettyään

2) Ei irtoseksiä, ei seurustelua tms. Mikäli avioliittoa ei löydä niin valtio määrää parit kun 30v ikäraja tulee täyteen

3) Avioeroa ei saisi ellei pysty esittämään kiistattomasti puolisolta sellaisia toimia että tämä on liittoon kelpaamaton (esim. joutuu vankilaan, on homoseksuaali tms)

4) Jos on edes hetken työtön ja tarvitsee esim. asumistukea tai jotain muuta tukea niin etsitään sellainen vastakkaisen sukupuolen jäsen joka on töissä ja pystyy elättämään tämän henkilön ja tämä henkilö siirretään kyseiselle paikkakunnalle ja järjestetään häät.

5) Mikäli joku jää kiinni seksin harrastamisesta eikä ole avioliitossa tämä pari vihitään heti.

Eli, ei olisi irtosuhteita, kukaan ei harrastaisi avioliiton ulkopuolista seksiä (milläs sitä oikeasti valvottaisiin) ja mikäli halut eivät heräisi tästäkään niin viimeistään 30v ikäisenä joutuisi "väkisin" avioliittoon valtion valitessa poolista sopivat ehdokkaan. Mikäli olisi edes hetken työtön (vaikka opiskelujen välillä) ja tarvitsisi jotain lainaa / avustusta valtiolta niin sellaisen henkilön saisi sitten määrätä suoraan (esim. opintojen suorittamisen jälkeen) yksin tilaa hoitavan miehen tai naisen kumppaniksi. Siten myös syrjäseudulle saataisiin sitä väkeä..

Sitten voitaisiin alkaa kyselemään miten elämä eroaisi jostain Korean mallista mutta se olisi eri keskustelu taasen...

EDIT: nyt kun asian tiimoilta puhutaan ja yllä oli määreet niin toki myös jokainen maahanmuutto tarkasteltaisiin tältä perusteelta. Eli onko kyseinen henkilö sukukypsä, onko hän aviossa vai ei, mikäli on tuleeko hänen puolisonsa myös. Sitten katsotaan suoraan poolia Suomesta ja sen mukaan määrätään ensin Suomenkielen opinnot ja tämän jälkeen hääpäivä. Välittämättä siitä mitä EU asiaan sanoo koska "minkään muun turhan höpön estämättä". Siten esim. jokainen Ukrainasta pakeneva pääsisi naimisiin, jokainen Venäjältä tuleva myös tai jos ei suostu ei pääse maahan... ...mikäli sopivaa puolisoa ei löydy täytyy odottaa kunnes tulee sopiva pakolainen joka menee sitten naimisiin tämän toisen pakolaisen kanssa ja vasta sitten he voivat päästä Suomeen asumaan...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Been there done that! Olin lukiossa ihan täysi introvertti mutta siitä se sitten lähti. Parikymppisenä löytys sitten seuraa vaikka burgeripaikasta päiväsaikaan kun ei tarvinnut enää jännitellä. En tiedä olisko vaan pitänyt pysyä introverttina eikä muuttua yhteiskunnan "paineesta" (muitakin paineita varmaan oli, heh).

Varmasti monelle netissä on helpompi ottaa ensimmäinen askel kuin lähestyä mitään kylmää kontaktia, ja en tuolla kylmällä sitten tarkoita mitään Moring juttuja! :giggle:
Pointti siis se että taidot ei parane muulla kuin harjoittelulla. Sosiaaliset taidot paranee olemalla sosiaalinen. Netti ja oikea elämä ei ole sama asia. Netissähän voi esittää vaikka mitä, mutta oikeassa kanssakäymisessä se on vaikeempaa.

Eikä siinä introverttiudessa vikaa ole. Sekä introvertteja että ekstrovertteja tarvitaan. Pariutumisessa tosin siitä hyvästä ulosannista on selkeetä hyötyä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
oman lusikkansa soppaan tuo tämä, että täällä etelä-savossa ja muualla itäisemmässä suomessa kaupungit kuihtuvat jatkuvasti. Jokainen kunta on muuttotappiokunta ja nuoret lähtevät mahdollisimman nopeasti yläasteen jälkeen isompiin kaupunkeihin, erityisesti pääkaupunkiseudulle.
Jaa, onhan "itäisessä Suomessa" ainakin kolme kaupunkia, jotka eivät kuihdu. Etelä-Savolla ei toki hyvin mene. Ja Itä-Suomi on toki laajemmassakin kuvassa vähän nihkeää aluetta, mutta mitä pariutumiseen tulee, niin hyvin samantyyliset ongelmat on muuallakin Suomessa lukuunottamatta tosiaan isoimpia kaupunkiseutuja, joissa tilanne on vähemmän huono. Huono silti, mutta vähemmän huono.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
297
Pakkoruotsi mainittu: sen mahdollisuuksia ei selvästikään ole kunnolla tiedostettu. Aatelkaas nyt, 5% lähes takuuarjalaista geenipoolia (puhumattakaan perintörahastoista) lisää deittailtavaksi! Plus länsinaapurin mahdollisuudet. Oman duunikokemuksen perusteella asiakaskäynneillä on oikeasti plussaa että pystyy vähän ruotsiksi jutustelemaan. Ja sitten ne ihanat (keskitalvellakin ruskettuneen näköiset, laitetut ja laihat) respatytöt on lääpällään ja posket punaisina kun metsäsuomalais-insinööri pistelee menemään paksulla… aksentilla. Fika on katettu ja pannu kuumana. Eikä nämä esimerkit oikeasti vaadi kuin että tekee kotiläksyt ja uskaltaa yrittää yrittää.

Mikä pätee deittailuunkin. Noh, mumintrollailut sikseen, mutta mua hämmentää suuresti että omasta deittivajeesta tehdään tai sen syyksi selitetään yhteiskunnallinen ongelma. Jälkimmäisestä saa ja voi olla syytä olla huolestunut, mutta jos kokee pariutumisen kilpailuksi, niin miksi ei sitten panosta kilpailuun? Sun ei tarvi olla se yksinäinen voittajasiittiö, vaan vähiten huono siinä isossa porukassa. Esim. sitä usein mainittua kirjoitustaitoa voi harjoitella ja asennettaan asioihin ja omaa toimintaansa voi ihan vaan funtsia avoimin mielin. Ei kaikista kotkotuksista tarvi pitää mutta aina voi kokeilla. Pois sieltä mukavuusalueelta, kuten yllä todetaan. Kun siihen parisuhteeseen vähitellen onnistuu pääsemään, niin voi tulla ikäviä yllätyksiä tai homma ei hirveästi etene jos ei ole valmis muokkaamaan omia käsityksiään. Esim. itse jouduin miettimään uudelleen suhdettani mm. alkoholiin, roskaruokaan ja kuorolauluun. Mutta vastapainoksi tuli muita juttuja. Me kaikki muututaan elämämme aikana väistämättä, miksi hangoitella vastaan. Ehkä digitalisoituminen ylipäätään antaa mahdollisuuden jämähtää omaan henkiseen peräkammariinsa, kun muita ihmisiä ”tavatakseen” ei tarvi kuin apin. Tai takavuosina selaimen, jolloin muuten käytiin hyvin innokkaasti tasan samoja ghostaus- ja markkina-arvokeskusteluja…
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 557
Eikä siinä introverttiudessa vikaa ole. Sekä introvertteja että ekstrovertteja tarvitaan. Pariutumisessa tosin siitä hyvästä ulosannista on selkeetä hyötyä.
Ehkä tutustumisvaiheessa. Joskus se hiljaisin naisin naisporukasta voikin olla parempi. Varsinkin jos vertaa sellaiseen käkättäjään jolta ei saa suuvuoroa edes viittaamalla. Sekin on sosiaalista taitoa että osaa myös kuunnella ja olla hiljaa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Ehkä tutustumisvaiheessa. Joskus se hiljaisin naisin naisporukasta voikin olla parempi. Varsinkin jos vertaa sellaiseen käkättäjään jolta ei saa suuvuoroa edes viittaamalla. Sekin on sosiaalista taitoa että osaa myös kuunnella ja olla hiljaa.
Täytyy myös muistaa että joskus syy siihen että se yksi henkilö on niin hiljainen eikä saa sanaa suustaan voi johtua siitä että hän on niin ihastunut ettei tiedä miten päin olisi.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 163
Pointti siis se että taidot ei parane muulla kuin harjoittelulla. Sosiaaliset taidot paranee olemalla sosiaalinen. Netti ja oikea elämä ei ole sama asia. Netissähän voi esittää vaikka mitä, mutta oikeassa kanssakäymisessä se on vaikeempaa.

Eikä siinä introverttiudessa vikaa ole. Sekä introvertteja että ekstrovertteja tarvitaan. Pariutumisessa tosin siitä hyvästä ulosannista on selkeetä hyötyä.
Netissäkin voi vallata mielitietyn, jos kirjoittelu sujuu.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Kuopio, Joensuu ja?
Kuopio ja Joensuu kasvavat, Lappeenranta on väestökehitykseltään suurin piirtein neutraali.

Muut alueen kaupungit kyllä kutistuvat kovaa vauhtia. Esim. Kouvolasta lähtee 1000 henkeä joka vuosi... Tosin nythän sinne on joku miljardiluokan palvelinkeskus tulossa, joten ehkä sen johdosta sitten jokunen nörtti päätyy kaupunkiin runkkailemaan. :smoke:

Edit. Katselin huvikseni Tilastokeskuksen tuoreimpia tietoja, ja positiivisena yllätyksenä Itä-Suomen kaupunkien väestökehitys näyttää aiempaa hieman paremmalta. Tai vähemmän huonolta. Esim. Kouvolasta on lähtenyt tänä vuonna "vain" 400 henkeä lokakuuhun mennessä ja Lappeenranta on puolestaan kasvanut 400 hengellä. Esim. Kotka, Mikkeli ja Savonlinna ovat kutistuneet aiempaa hitaammin. Mikä lie syynä.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että Imatralla ja Savonlinnassa on naisväestön keskimääräinen ikä 52 vuotta. HUH HUH! Onkohan maailmassa montaakaan kolkkaa, jossa tilanne olisi tuollainen? Siperiassa? Tuskin sielläkään... Kuopiossa, Joensuussa ja Lappeenrannassa naisväestön keski-ikä on noin 45 vuoden korvilla, joten ihan eri tilanne, vaikka vanhaa on sielläkin, kuten nyt tietysti koko maassa oikeastaan...
 
Viimeksi muokattu:

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Kuopio ja Joensuu kasvavat, Lappeenranta on väestökehitykseltään suurin piirtein neutraali.

Muut alueen kaupungit kyllä kutistuvat kovaa vauhtia. Esim. Kouvolasta lähtee 1000 henkeä joka vuosi... Tosin nythän sinne on joku miljardiluokan palvelinkeskus tulossa, joten ehkä sen johdosta sitten jokunen nörtti päätyy kaupunkiin runkkailemaan. :smoke:

Edit. Katselin huvikseni Tilastokeskuksen tuoreimpia tietoja, ja positiivisena yllätyksenä Itä-Suomen kaupunkien väestökehitys näyttää aiempaa hieman paremmalta. Tai vähemmän huonolta. Esim. Kouvolasta on lähtenyt tänä vuonna "vain" 400 henkeä lokakuuhun mennessä ja Lappeenranta on puolestaan kasvanut 400 hengellä. Esim. Kotka, Mikkeli ja Savonlinna ovat kutistuneet aiempaa hitaammin. Mikä lie syynä.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että Imatralla ja Savonlinnassa on naisväestön keskimääräinen ikä 52 vuotta. HUH HUH! Onkohan maailmassa montaakaan kolkkaa, jossa tilanne olisi tuollainen? Siperiassa? Tuskin sielläkään... Kuopiossa, Joensuussa ja Lappeenrannassa naisväestön keski-ikä on noin 45 vuoden korvilla, joten ihan eri tilanne, vaikka vanhaa on sielläkin, kuten nyt tietysti koko maassa oikeastaan...

Tuskinpa miesväestö siellä paljon nuorempaa on. Toki iäkkäistä suurempi osa on naisia.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Tuskinpa miesväestö siellä paljon nuorempaa on. Toki iäkkäistä suurempi osa on naisia.
Kyllä on selvä ero miesten ja naisten keski-ikien välillä. Valtakunnan tasolla ero on 2,6 vuotta, mutta esimerkiksi mainitussa Savonlinnassa ja Imatralla 3-4 vuotta, mutta toki koko porukka siis hyvin ikääntyvää näissä kaupungeissa.

Savonlinnassa on keski-ikä kaiken kaikkiaankin yli 50v....

Noi kaupungit on siis pitkälti "taputeltu". Ei hyvältä näytä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Kerroin juuri sinulle, mistä se johtuu.
Niin miehet kuolee nuorempina, joten luonnollisesti keski-ikien ero kasvaa kun koko väestö ikääntyy.

Se on sitten eri asia, että "kuuluuko" miesten kuolla näin nuorina kuin Suomessa (suhteessa naisiin). Vastaus on ei, ei todellakaan tarvitsisi, jos verrataan vaikka Ruotsiinkin.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Se on sitten eri asia, että "kuuluuko" miesten kuolla näin nuorina kuin Suomessa (suhteessa naisiin).
Mutta milläs pakotat miehet (sekä naiset) syömään terveellisemmin, liikkumaan enemmän, lopettamaan tupakoimisen sekä ainakin vähentämään, mielellään lopettamaan alkoholin käyttämisen.

Jos siis miettii ihan normaalisti vanhuuttaan (sairauksiin) kuolevia henkilöitä eikä esim. kaamos ja muuhun masennukseeen itseään tappavia.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Noi mainitut itä-Suomen kasvukaupungithan on hyvinkin eläväisiä paikkoja, ja nuoria aikuisia naisia riittää verrattuna ympäröivään maaseutuun. Siellä on myös paljon niitä naisia ketkä haaveilevat muutosta maalle kunhan saavat opiskelut hoidettua ja/tai työasiat järjestyvät.

Itse aiheeseen, niin työttömyys, kouluttamattomuus ja niistä seuraava syrjäytyminenhän se taitaa olla suurin syy nuorten (etenkin miesten) pariutumattomuuteen. Juuri itä-Suomessa asuessa tapasin paljonkin elämässään hukassa olevia miehenalkuja, siinä missä melkein kaikilla naisilla tuntui aina olevan vähintään opiskelu tai joku muu tulevaisuuden projekti työn alla. Naisilla oli myös useammin suunnitelmissa muutto pois yliopistokaupungistakin etelän kirkkaampiin valoihin, siinä missä miehet olivat jämähtäneet vanhoihin pinttyneisiin kuvioihinsa.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Netissäkin voi vallata mielitietyn, jos kirjoittelu sujuu.
Totta, mutta joskushan pitää tavata ihan livenäkin jos sitä piparia haluaa. ;)

Tai sitten vaihtoehto on virtuaalinen tyttöystävä ja seksi. Johon on nuoret mennytkin nykyaikana. Ei muuten joku onlyfans pissis tekisi tiliä. Nuoret miehet maksaa tonnejakin siitä että joku onlyfans muija näyttää virtuaalisesti toosaansa niille.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Mutta milläs pakotat miehet (sekä naiset) syömään terveellisemmin, liikkumaan enemmän, lopettamaan tupakoimisen sekä ainakin vähentämään, mielellään lopettamaan alkoholin käyttämisen.

Jos siis miettii ihan normaalisti vanhuuttaan (sairauksiin) kuolevia henkilöitä eikä esim. kaamos ja muuhun masennukseeen itseään tappavia.
Kolikon toinen puoli on sitten terveydenhuolto. Pitääkö se parempaa huolta naisista kuin miehistä?

Noi mainitut itä-Suomen kasvukaupungithan on hyvinkin eläväisiä paikkoja, ja nuoria aikuisia naisia riittää verrattuna ympäröivään maaseutuun. Siellä on myös paljon niitä naisia ketkä haaveilevat muutosta maalle kunhan saavat opiskelut hoidettua ja/tai työasiat järjestyvät.

Itse aiheeseen, niin työttömyys, kouluttamattomuus ja niistä seuraava syrjäytyminenhän se taitaa olla suurin syy nuorten (etenkin miesten) pariutumattomuuteen. Juuri itä-Suomessa asuessa tapasin paljonkin elämässään hukassa olevia miehenalkuja, siinä missä melkein kaikilla naisilla tuntui aina olevan vähintään opiskelu tai joku muu tulevaisuuden projekti työn alla. Naisilla oli myös useammin suunnitelmissa muutto pois yliopistokaupungistakin etelän kirkkaampiin valoihin, siinä missä miehet olivat jämähtäneet vanhoihin pinttyneisiin kuvioihinsa.
Joensuussa ja Kuopiossa on humanistiset yliopistot ja Lappeenrannassa teknillinen (+ maasotakoulu...). Tämä näkyy tietenkin siinä, että ensin mainituissa kaupungeissa on enemmän naisia, mutta toisaalta Lappeenrannan miehet lienee varsin sivistyneitä ja korkeasti koulutettuja. Eli ei mitään hukassa olevia luusereita niinkään. Naista eivät kyllä saa siltikään. Tyhjästä on paha nyhjästä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Kolikon toinen puoli on sitten terveydenhuolto. Pitääkö se parempaa huolta naisista kuin miehistä?


Joensuussa ja Kuopiossa on humanistiset yliopistot ja Lappeenrannassa teknillinen (+ maasotakoulu...). Tämä näkyy tietenkin siinä, että ensin mainituissa kaupungeissa on enemmän naisia, mutta toisaalta Lappeenrannan miehet lienee varsin sivistyneitä ja korkeasti koulutettuja. Eli ei mitään hukassa olevia luusereita niinkään. Naista eivät kyllä saa siltikään. Tyhjästä on paha nyhjästä.
Toisaalta, jos ei naisia löydy omasta kaupungista, niin sitten pitää muuttaa jonnekin mistä niitä löytyy. On kyllä uusavuttomuuden huippu jos yhteiskunnan pitäisi tämäkin hoitaa miesten puolesta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Toisaalta, jos ei naisia löydy omasta kaupungista, niin sitten pitää muuttaa jonnekin mistä niitä löytyy. On kyllä uusavuttomuuden huippu jos yhteiskunnan pitäisi tämäkin hoitaa miesten puolesta.
Siis ongelmanahan on se, että tilanne on haastava KOKO Suomessa. Toisilla paikkakunnilla se vaan on vielä haastavampi kuin toisilla.

Ei tämä ole mitään rakettitiedettä vaan näistä puhutaan ihan valtakunnan mediassakin harvase päivä.

Pillun perässä muuttaminen isoon kaupunkiin ei välttämättä takaa mitään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 798
Viestejä
4 298 809
Jäsenet
71 702
Uusin jäsen
suppas

Hinta.fi

Ylös Bottom