• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Miten se nainen tässä skenaariossa on heikko tai riippuvainen? Laitoin sen oman preferenssilistan, jossa mainittiin että nainen on töissä, jolloin hänellä on omat rahat, joilla voi tukea perhettään. Täällä ei ole eläkkeitä tai muita valtion tukiverkostoja, joten naisten täytyy tukea mahdollisia lapsiaan ja vanhempiaan, jotka usein hoitavat lastenlapsia.

Parisuhde on vaihtokauppa. Mä tuon pöytään oman osuuteni ja nainen tuo pöytään oman osuutensa. Mikä tässä ei ole tasavertaista? Molemmat saa mitä haluaa. Minä maksan kuukausittaiset kulut ja nainen hoitaa naisten hommat kotona(siivous, kokkaus jne.) ja pitää minut tyytyväisenä. Ei nämä naiset niia tai mielistele. Täällä nämä jutut opetetaan lapsille jo kotona, joten se ei ole miellyttämistä, vaan ihan luonnollista toimintaa. Molemmilla on oma luonnollinen roolinsa. Minä teen miesten hommat ja nainen tekee naisten hommat.
Sori ku en ymmärrä, olenhan typerä nainen, mutta meneekö tän naisen työllään tekemät rahat siis omalle perheelleen ja sinun työsi rahat elättävät teidän perhettä?

Toivottavasti teet kuitenkin ruuat ja hoidat kodinkoneet, nehän ovat miesten hommia, koska niihin liittyy esim. sähköä ja vettä, jotka ovat erikseen ja etenkin yhdessä vaarallisia. Ovathan huippukokitkin miehiä, eli miesten homma. :geek:
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
No onhan se niin, että suurin osa miehistä haluaa naisellisen naisen ja suurin osa naisista haluaa miehisen miehen. Kyllä siinä pointti on. Se ei toki tarkoita sitä etteikö miehellä saisi olisi tunteita tai että nainen ei saisi osata muuta kuin kokata ja siivota.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Hieman ihmetyttää näissä sinun viesteissä oleva ristiriita. Kommenttiesi mukaan siellä Aasiassa on helppoa löytää sinulle sopivia naisia jotka täyttävät kaikki sinun "kriteerit", mutta kuitenkin samaan aikaa olet ollut siellä vuosia etkä ole onnistunut löytämään kumppania. Eikö se nyt sitten kuitenkaan ole helppoa sielläkään?
Pisin parisuhde täällä 2.5 vuotta, joka loppui koronaan, koska jouduin palaamaan Suomeen. Ei se helppoa ole täälläkään, mutta kriteerit täyttäviä ehdokkaita tosiaan löytyy. Deittailu sitten kertoo luonteesta enemmän ja siitä onko jatkomahdollisuuksia.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Olen kamalan pahoillani, mutta aivan pakko kommentoida. Kyllähän esimerkiksi orjuus ja pakko(pelko)uskontokin toimi tuhansia vuosia. Tekeekö se käyttövuosien määrä niistä paskahommista sen parempia?

Itselläni aivan parhaimmat suhteet on ollu timanttisia just silloin kun mies (lol, minä) osaa olla myös haavoittuvainen ja oma itsensä, ja kun nainenkin osaa muuta kuin laittaa ruokaa ja naamaansa. Mutta edelleenkin -- kaikki me löydetään se oma juttumme, ja se on hienoa. Ikävää on taas se, jos sitä omaa juttua toitotetaan kaikille parhaimmaksi vaihtoehdoksi (vrt. uskontosaarnaajat ovella, jne.)
Mun paras suhde oli sellainen, jossa tekniset vempeleet ja työkalut olivat mun valtakuntaa ja keittiö miehen. Kumpikin sai toteuttaa itseään. Uskoisin, että sen vuoksi miehelle oli aika helppoa näyttää myös herkkää puoltaan, kun suhdetta ei määrittäneet ja olemista rajoittaneet ahtaat sukupuoliroolit ja stereotypiat.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 053
Parisuhde on vaihtokauppa. Mä tuon pöytään oman osuuteni ja nainen tuo pöytään oman osuutensa. Mikä tässä ei ole tasavertaista? Molemmat saa mitä haluaa. Minä maksan kuukausittaiset kulut ja nainen hoitaa naisten hommat kotona(siivous, kokkaus jne.) ja pitää minut tyytyväisenä.
Harvoin tulee vierailtua tässä ketjussa ja vielä harvemmin osallistuttua. Mutta meitä on näköjään vähintään kahteen junaan. Meillä parisuhde ei ole vaihto- eikä mikään muukaan kauppa. Tienataan saman verran ja osallistutaan tasapuolisesti muutenkin yhteisiin kuluihin ja kotihommiin. Toki meillä on tietyt yhdessä sovitut kuviot. Vaimon ei tarvitse koskea imuriin ja mun ei tarvitse kuunnella sitä huutoa, mikä siitä seuraisi. Mun ei sitten taas anneta koskea pesukoneeseen, mikä on mulle ihan fine. Mä teen safkat, koska se yksinkertaisesti on ainoa fiksu vaihtoehto aikataulusyistä. Mun työaika on 8-16, joista isompi osa etänä, vaimon työaika 9-17 100 % konttorilla. Lisäksi mä yksinkertaisesti tykkään ruuanlaitosta ja olen kuulemma hyvä siinä. Toisen tyytyväisenä pitäminen on yhteinen harrastus.

En tällä yritä väittäää, että meidän tapa on ainoa oikea. Kukin saa hoitaa parisuhteensa ihan miten tykkää.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Monilla naisilla ne keskustelutaidot on vasta ovatkin Tinderissä kehnohkot, yhden sanan tai lauseen vastauksia ilman jatkokysymyksiä, mutta miksi nähdä vaivaa keskusteluun kun ehdokkaita ja mua paremman näköisiä ehdokkaita on luultavasti loputtomasti tarjoamassa treffejä nolla efortillakin?
Aivan varmasti näitä löytyy naisistakin. Kun on ikänsä viettänyt netissä keskustellen, niin someajan tai älypuhelinten tulon jälkeen on huomattu muutos. Jo ihan kirjoitustaidoissa, mutta muutenkin kirjallisesti keskustelutaidoissa. Olen tänään varsinainen nykyajasta paasaaja, mutta kyllähän emojit ovat köyhistäneet (?? en osaa itsekään suomea) kieltä, ja tuleva nuoriso tuskin tulee foorumeilla notkumaan.

Mutta mitä tulee naisten vastaamiseen, niin tähänhän juuri pätee se turhautuminen. Miksi käyttää aikaa aitoon keskusteluun, kun kerta toisensa jälkeen asiallisestikin alkanut saattaa päätyä nakukuvien saamiseen/vonkaamiseen tai muuhun typerään läähätykseen. Vaikka näitä olisi vähemmistö viesteistä, aktiivisella käyttäjällä niiden määrä on kuitenkin suurempi. Ja turhautuminen kasvaa.

Ja kyllä mä itse syyllistyn siihen paljon puhuttuun "johonkin" tai kemian hakemiseen. Mun kiinnostus saattaa lopahtaa jostain varsin merkityksettömän oloisesta jutusta, oli se sit sana, harrastus tai väärän pituinen sukan varsi. Mutta samoin mun kiinnostus voi herätä jostain pienestä asiasta. Yleistäen sanon, että persoonallisuus on hyvä juttu ja se saa näkyä. Siis mulle, joka ei todellakaan hae mitään trenditeroa.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Mun paras suhde oli sellainen, jossa tekniset vempeleet ja työkalut olivat mun valtakuntaa ja keittiö miehen. Kumpikin sai toteuttaa itseään. Uskoisin, että sen vuoksi miehelle oli aika helppoa näyttää myös herkkää puoltaan, kun suhdetta ei määrittäneet ja olemista rajoittaneet ahtaat sukupuoliroolit ja stereotypiat.
Jokainen tehkööt niin kuin haluaa. Hauskaa vaan kun "avarakatseiset" ihmiset haukkuu jos joku elää eri tavalla kuin itse. Totuus on se että se ei ole ahtaiden sukupuoliroolien tai stereotyyppien vika että miehet keskimäärin osaa tekniset vempeleet paremmin kuin naiset. Tämä on vaan kylmä fakta.

Kummassakaan ei ole mitään vikaa. Jos nainen osaa vempeleet paremmin kuiin mies, niin ok. Jos mies osaa paremmin, niin ok. Älä ole niin ahdasmielinen.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 053
Loistava tiivistys, mikä on hyvän parisuhteen salaisuus!
Meillä natsasi heti ensitapaamisesta hyvin ja lyötiinkin hynttyyt aika nopeasti yhteen. Lisämauste oli se, että mä muutin tuon naisen perässä toiselle paikkakunnalle, koska olin siinä vaiheessa aika varma, että meidän suhde tulee toimimaan. Ja niin se on tehnytkin. Aika harvassa on riidat, nekin sovitaan vartissa.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Sori ku en ymmärrä, olenhan typerä nainen, mutta meneekö tän naisen työllään tekemät rahat siis omalle perheelleen ja sinun työsi rahat elättävät teidän perhettä?
Näin pääasiallisesti. Naisen perheasiat eivät ole ihan noin yksioikoisia varsinkin jos ei ole lapsia. Mu kohderyhmän naisilla on yleensä veljiä ja siskoja ja siinä on tietyt säännöt, miten vanhempia elätetään. Eikö se ole hyvä, että mun rahat on yhteisiä ja naisen rahat ovat hänen? Suomessakin kuulemma monesti menee näin :rofl:

Toivottavasti teet kuitenkin ruuat ja hoidat kodinkoneet, nehän ovat miesten hommia, koska niihin liittyy esim. sähköä ja vettä, jotka ovat erikseen ja etenkin yhdessä vaarallisia. Ovathan huippukokitkin miehiä, eli miesten homma. :geek:
Kodinkoneet hoidan esim. viime viikolla pesukone alkoi kolisemaan, joten potkaisin kykeen, jolloin kolina loppui. Sanoin ettei tarvitse kutsua korjaajaa :psmoke: Kokkaus kuuluu naiselle, koska tykkään paikallisesta ruoasta ja he osaavat sen paremmin. Toki parhaimmat ammattikokit ovat miehiä, mutta tässä ei nyt puhuttu siitä, vaan kotona kokkailusta. Toki aamupalan kokkaan minä, koska tarvitsen riittävästi kaloreita aamutreenin jälkeen.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Jokainen tehkööt niin kuin haluaa. Hauskaa vaan kun "avarakatseiset" ihmiset haukkuu jos joku elää eri tavalla kuin itse. Totuus on se että se ei ole ahtaiden sukupuoliroolien tai stereotyyppien vika että miehet keskimäärin osaa tekniset vempeleet paremmin kuin naiset. Tämä on vaan kylmä fakta.

Kummassakaan ei ole mitään vikaa. Jos nainen osaa vempeleet paremmin kuiin mies, niin ok. Jos mies osaa paremmin, niin ok. Älä ole niin ahdasmielinen.
Ööööh. Tä? Tottakai jokainen toimii juuri niin kuin parhaaksi kokee ja hyvältä tuntuu. Pointti on siinä, että kunhan saa olla aito itsensä eikä yritä pakolla survoutua muottiin johon ei sovi eikä halua.

Ruoanlaitto on hyvä esimerkki. Miksi ihmeessä se on konservatiivien mielestä naisten hommaa, kun todellisuudessa lahjakkuus ja kiinnostus jakautunee sukupuolten kesken melko tasapuolisesti, yksilöllisten erojen ollessa merkittävämmässä roolissa? Itsehän en ole kaksinen kokki, eikä homma kiinnosta yhtään. Toisaalta tunnen lukuisia miehiä, jotka ovat erinomaisia ja intohimoisia ruoanlaittajia.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Jostain syystä näillä konservatiivisia tapoja ja arvoja korostavilla on aina taipumus liioitella niiden merkitystä historiassa. Loppujen lopuksi aika vähän tiedetään miten käytännössä työt jaettiin jossain savolaiseen metsään kaivetussa maakuopassa tuhat vuotta sitten. Sitäpaitsi kautta aikain miehet ovat olleet sotimassa ja jääneet kentille, ja sillä välin naisten on ollut pakko hoitaa "miestenkin" töitä. Harva työ vaatii kiveksiä, tai nykypäivänä enää suurempaa lihasvoimaakaan. Tähän muutokseen miesten on ollut vaikea sopeutua ja vastata, mistä päästäänkin aika syvälle pariutumishaasteiden ytimeen.
:rofl::rofl:

Okei. Voitko sitten selittää miksi 90% sairaanhoitajista on naisia ja 90% insinööreistä on miehiä? Oletko nähnyt naisia muurareina tai miehiä ompelijoina? Jos haluat 100% tasa-arvoa, niin naiset myös kentälle sotimaan, muuramaan, vaihtamaan renkaita ja lumitöihin talvella. Eikö maistu?
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Jokainen tehkööt niin kuin haluaa. Hauskaa vaan kun "avarakatseiset" ihmiset haukkuu jos joku elää eri tavalla kuin itse. Totuus on se että se ei ole ahtaiden sukupuoliroolien tai stereotyyppien vika että miehet keskimäärin osaa tekniset vempeleet paremmin kuin naiset. Tämä on vaan kylmä fakta.

Kummassakaan ei ole mitään vikaa. Jos nainen osaa vempeleet paremmin kuiin mies, niin ok. Jos mies osaa paremmin, niin ok. Älä ole niin ahdasmielinen.
Kylmä fakta on se, että kukaan metsästä napattu ei osaa tosta noin vaan vaihtaa lamppuakaan kattoon, jos ei ole koskaan hommasta kuullutkaan. Oli sit mitä sukupuolta tahansa. Tekniikan voi kokea intuitiivisena, jos sen kanssa on jo elänyt.
Oman tontin puhtaanapitoon ja ruuan keräämiseen taas löytyy kaikilta kädellisiltä taitoja. Ethän sekoita kulttuurin opettamia asioita mihinkään luontaiseen osaamiseen.

Ahdasmielistä on olettaa ihmisen taitoja ja kiinnostuksia ulkonäön perusteella.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
:rofl::rofl:

Okei. Voitko sitten selittää miksi 90% sairaanhoitajista on naisia ja 90% insinööreistä on miehiä? Oletko nähnyt naisia muurareina tai miehiä ompelijoina? Jos haluat 100% tasa-arvoa, niin naiset myös kentälle sotimaan, muuramaan, vaihtamaan renkaita ja lumitöihin talvella. Eikö maistu?
Suutari ja räätälihän ovat hyvin perinteisiä miesten ammatteja. Vaarallista neulojen ja koneiden nanssa työskentelyä. Ja alunperin koodaaminen koettiin hyväksi, sisäsiistiksi ja turvalliseksi työksi naisille. Naiset ovat täsmällisiä ja tarkkoja, ja keskittyminen on helppoa.

Nykyajan länsimaisten ammattien jakautumisesta on paljonkin tutkimusta, kannattaa lukea. Lapsi ei synny tyhjiöön. Vielä useampi vuosikymmen sitten lapset puettiin valkoiseen, koska lapset olivat lapsia. 70-luvulla Legot olivat kaikille. Pikkuhiljaa markkinatalous ymmärsi, että saadaan enemmän kamaa myytyä, kun tehdään kaikkia kahdet. Ja nyt olemme tilanteessa, jossa jo synnärille viedään värikoodattuja peittoja ja vauvoille puhutaan eri tavoin riippuen siitä, onko tyttö vai poika. "Valinnanvapaus". Perinteisyydessä oli edes jotain hyvää. ;)
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 053
Suutari ja räätälihän ovat hyvin perinteisiä miesten ammatteja.
Perinteisissä ammateissa on myös kulttuurillisia eroja. Eteläisemmässä Euroopassa liki kaikki tarjoilijat ovat miehiä. Ja Lähi-idässä vissiin kaikki parturit ovat miehiä.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
:rofl::rofl:

Okei. Voitko sitten selittää miksi 90% sairaanhoitajista on naisia ja 90% insinööreistä on miehiä? Oletko nähnyt naisia muurareina tai miehiä ompelijoina? Jos haluat 100% tasa-arvoa, niin naiset myös kentälle sotimaan, muuramaan, vaihtamaan renkaita ja lumitöihin talvella. Eikö maistu?
Terveisiä sinne kaukoitään, että täällä Suomessa naiset tekevät näitä kaikkia asioita enenevissä määrin, ja siihen jopa kannustetaan. Syvälle juurrutetut asenteet vain muuttuvat kovin hitaasti, ja yhteiskunnalliset muutokset synnyttävät aina myös muutosta hidastavia vastareaktioita. Kuten nyt vaikkapa konservatiivisten arvojen uusherätystä - onneksi vain melko marginaalisessa porukassa. Ja se toki teille suotakoon. Tärkeintä tosiaan on, että kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat, eikä rajoiteta toisten olemista. Kaikki kukat kukkikoon jne.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 450
Nuo konservatiiviset roolit toimi ennen vanhaan paremmin, koska yleensä tilanne oli se että mies kävi töissä ja nainen hoiti kotityöt.
Ei todellakaan toimi samalla tavalla nykyaikana kun yleensä molemmat käy töissä.

Ihan loogistahan se on että jos molemmat käy töissä niin myös päivittäiset kotityöt tehdään suurinpiirtein 50-50.
Ja ei tuon tarvitse tarkoittaa sitä että molempien täytyy tehdä kaikki työt, vaan kuormaa jaetaan sopivasti tasan kummankin osapuolen osaamisen ja mieltymysten mukaan...

Tuolla toisessa ketjussa kirjoitinkin, että täällä Aasiassa homma toimii niin, että jos ollaan kimpassa, minä maksan kulut ja nainen sitten siivoaa, kokkaa,tekee mani-/pedikyyrit ja pitää muutenkin hyvää huolta kodista ja miehestä. Molemmat antavat oman panoksensa parisuhteeseen. Roolit ovat selkeitä, eikä tule mitään vääntöä kuka mitäkin tekee.
Ja samaan aikaan vaadit että myös nainen käy töissä? Nainen tekee kotona kaiken ja mies tekee mitä? Vaihtaa 2 kertaa vuodessa renkaat autoon (jota nykyään ei suuri osa miehistä osaa tehdä itse vaan ajaa auton lähimmälle Vianorille).
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ja samaan aikaan vaadit että myös nainen käy töissä? Nainen tekee kotona kaiken ja mies tekee mitä? Vaihtaa 2 kertaa vuodessa renkaat autoon (jota nykyään ei suuri osa miehistä osaa tehdä itse vaan ajaa auton lähimmälle Vianorille).
Ja potkaisee kerran vuodessa pesukonetta :lol: Ilmeisesti tuon anekdootin oli tarkoitus todistaa miehen ylivertaista kyvykkyyttä teknisten vempeleiden hallitsijana, mutta kyllä mä kieltäisin tuollaista miestä edes lähestymästä kodinkoneitani. Joko soittaisin korjaajan paikalle, tai tarttuisin itse googleen ja työkaluihin.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Ja samaan aikaan vaadit että myös nainen käy töissä? Nainen tekee kotona kaiken ja mies tekee mitä? Vaihtaa 2 kertaa vuodessa renkaat autoon (jota nykyään ei suuri osa miehistä osaa tehdä itse vaan ajaa auton lähimmälle Vianorille).
Mikä tässä nyt on niin epäselvää? Täällä naisella on aina perhe, jota pitää elättää. Tuo asia ei kuulu minulle, vaan naiselle. Minä maksan kuukausittaiset kulut, enkä halua että nainen on kotona koko ajan, koska itse teen kotona duunia ja haluan olla rauhassa.

Jos et osaa vaihtaa renkaita, niin tuskin kovin hyvin menee naismarkkinoillakaan. Kyse on enemmän siitä, ettei huvita tehdä juttuja, jos sen voi ulkoistaa. Sitten on turha vinkua, että ei ole rahaa ja ulosottoa pukkaa.

Toki minäkin ulkoistan juttuja täällä, koska hinta/laatusuhde on parempi kuin Suomessa. Moottoripyörän käytin öljynvaihdossa, koska se maksoi 4€. Suomessa luultavasti 40€, joten siinä on valueta tehdä hommia itse.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mikä tässä nyt on niin epäselvää? Täällä naisella on aina perhe, jota pitää elättää. Tuo asia ei kuulu minulle, vaan naiselle. Minä maksan kuukausittaiset kulut, enkä halua että nainen on kotona koko ajan, koska itse teen kotona duunia ja haluan olla rauhassa.

Jos et osaa vaihtaa renkaita, niin tuskin kovin hyvin menee naismarkkinoillakaan. Kyse on enemmän siitä, ettei huvita tehdä juttuja, jos sen voi ulkoistaa. Sitten on turha vinkua, että ei ole rahaa ja ulosottoa pukkaa.

Toki minäkin ulkoista juttuja täällä, koska hinta/laatusuhde on parempi kuin Suomessa. Moottoripyörän käytin öljynvaihdossa, koska se maksoi 4€. Suomessa luultavasti 40€, joten siinä on valueta tehdä hommia itse.
Et vastannut kysymykseen tekeekö nainen kaikki kotityötkin, ja mikä oma panostuksesi on? Mä en ymmärrä, mitä nainen tuossa kuviossa saa ja toivon, että sielläkin naiset havahtuisivat miettimään sitä. Jos on käytävä töissä JA hoidettava koti, niin nainen pääsisi hemmetisti helpommalla ilman miestä. Ai niin, naisellinen nainenhan haluaa elää miehelle omistautuen ja tätä palvellen :asif:
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Pisin parisuhde täällä 2.5 vuotta, joka loppui koronaan, koska jouduin palaamaan Suomeen. Ei se helppoa ole täälläkään, mutta kriteerit täyttäviä ehdokkaita tosiaan löytyy. Deittailu sitten kertoo luonteesta enemmän ja siitä onko jatkomahdollisuuksia.

Oletko koskaan elämässäsi ollut rakastunut?


Mietin vain, kun etkös ollut se tyyppi, joka ei halunnut keskustella naisensa kanssa kuin käytännön kotiasioista. Et siis ainakaan kaipaa tunneyhteyttä kumppaniiisi, vai miten itse näet asian?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Nuo konservatiiviset roolit toimi ennen vanhaan paremmin, koska yleensä tilanne oli se että mies kävi töissä ja nainen hoiti kotityöt.
Ei todellakaan toimi samalla tavalla nykyaikana kun yleensä molemmat käy töissä.

Ihan loogistahan se on että jos molemmat käy töissä niin myös päivittäiset kotityöt tehdään suurinpiirtein 50-50.
Ja ei tuon tarvitse tarkoittaa sitä että molempien täytyy tehdä kaikki työt, vaan kuormaa jaetaan sopivasti tasan kummankin osapuolen osaamisen ja mieltymysten mukaan...
Tässä hyvin tiivistettynä.
Eikä se todellakaan ole niin että laskurin kanssa lasketaan menoja 50/50 tai että olisi jotain tarkkoja kaavioita mitä kumpikin tekee. Mutta tietysti molemmat osallistuvat. Ei se tarkoita että mies ei saisi olla mies tai nainen saisi olla nainen.

Tosin olen kuullut että useampi nainen on sitten kokenut taas sitä että mies ei esim. auta kantamaan ostoksia vaikka yhdessä käytäisiin kaupassa vaan pahimmillaan nainen voi joutua paitsi maksamaan myös ensin työntämään ja sitten kantamaan ne ostokset. Kun mies auttaa siinä että lappaa olutta ja tupakkaa kärryyn... ...myöhemmin mennään jopa siihen että nainen joutuu yksin hoitamaan sen kaupassa käymisen kun mies on ensin "kouluttanut ja näyttänyt" joten hän voi sitten jäädä sohvalle makaamaan.

Eikä se ihan noinkaan saisi olla. Voi sen muutenkin osoittaa että on voimakas "macho" mies joka päättää omista asioistaan. Eli jos kumpikin käy töissä niin kyllä nyt kummankin pitäisi osallistua myös (edes jotenkin) kodin töihin.

Varmasti molemmilta löytyy niitä vahvuuksia sekä heikkouksia ja vaikka ei itse pitäisi esim. lakanoiden ottamisesta koneesta ja narulle laittamisesta voi edes tulla mukaan auttamaan. Tai kääntäen jos ei itse tykkää sitä lamppua vaihtaa keittöjakkaran päällä voi tulla viereen, ottaa sen palaneen lampun vastaan, ojentaa sen uuden ja näyttää valoa toiselle taskulampulla kun hän vaihtaa sen palaneen lampun.

Elämä on paljon mukavampaa kun molemmat tekevät yhdessä juttuja ja näin myös vaikka sitten vahingossa myös "harrastavat" juttuja yhdessä sekä kommunikoivat. Vaikkei ehkä sitä kodin kunnossapito, siivous, ruuanlaitto jne. puolta mielläkään harrastukseksi. Mutta jos siinä hieman muokkailee reseptejä, etsii uusia, kokeilee eri ruoka-aineksia jne. niin miksi se ei olisi myös harrastus ja siinä oppisi uutta?
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Oletko koskaan elämässäsi ollut rakastunut?


Mietin vain, kun etkös ollut se tyyppi, joka ei halunnut keskustella naisrnsa kanssa kuin käytännön kotiasioista. Et siis ainakaan kaipaa tunneyhteyttä kumppaniiisi, vai miten itse näet asian?
Tämä minuakin kiinnostaisi. Kuten myös @Erkki_erikeepperi ltä, koska kirjoitusten perusteella vaikutatte aleksitymisiltä. Ja tämä ei ole siis mitenkään arvottavasti sanottu, vaan se mielikuva rehellisesti nyt vaan tulee, ja heitähän on aika paljon suomalaisissa. Jotenkin kaikki henkinen ja tunnepuoli puuttuu teksteistänne kokonaan, ja on kuitattu sillä että kunhan nainen on mukavaluonteinen. Ilmeisesti sillä tarkoitetaan jotain kilttiä ja helppoa "good vibes only" -naista ja suhdetta.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Et vastannut kysymykseen tekeekö nainen kaikki kotityötkin, ja mikä oma panostuksesi on? Mä en ymmärrä, mitä nainen tuossa kuviossa saa ja toivon, että sielläkin naiset havahtuisivat miettimään sitä. Jos on käytävä töissä JA hoidettava koti, niin nainen pääsisi hemmetisti helpommalla ilman miestä. Ai niin, naisellinen nainenhan haluaa elää miehelle omistautuen ja tätä palvellen :asif:
Mä en asu Suomessa. Pystytkö ymmärtämään tämän faktan? Tämän kämpän siivoamiseen menee max. puoli tuntia päivässä(joo täällä siivotaan päivittäin). Ruoanlaittoon toiset puoli tuntia, kun paikalliset ruoat ovat kohtuu helppoja valmistaa, kun osaa. Jos nainen asuu yksin, 50% tuloista menee vuokraan ja muihin kuukausittaisiin kuluihin. Nyt minä maksan kulut ja nainen uhraa reilun tunnin tunnin päivässä omaa aikaansa siihen, että saa 100% tuloistaan omaan/perheen käyttöön vs. 50% asuessaan yksin. Alkaako jo sytyttää miksi tämä on hyvä diili molemmille?
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mä en asu Suomessa. Pystytkö ymmärtämään tämän faktan? Tämän kämpän siivoamiseen menee max. puoli tuntia päivässä(joo täällä siivotaan päivittäin). Ruoanlaittoon toiset puoli tuntia, kun paikalliset ruoat ovat kohtuu helppoja valmistaa, kun osaa. Jos nainen asuu yksin, 50% tuloista menee vuokraan ja muihin kuukausittaisiin kuluihin. Nyt minä maksan kulut ja nainen uhraa reilun tunnin tunnin päivässä omaa aikaansa siihen, että saa 100% tuloistaan omaan/perheen käyttöön vs. 50% asuessaan yksin. Alkaako jo sytyttää miksi tämä on hyvä diili molemmille?
En ymmärrä. Tuo on edelleenkin vaihtosuhde eikä tasa-arvoinen parisuhde. Nainen uhraa palkkansa vanhemmilleen ja vapaa-aikansa miehen pitämiseen tyytyväisenä (sun oma ilmaisu). Paska diili. Ymmärrän entistä paremmin Aasiasta poismuuttavia naisia.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Oletko koskaan elämässäsi ollut rakastunut?


Mietin vain, kun etkös ollut se tyyppi, joka ei halunnut keskustella naisensa kanssa kuin käytännön kotiasioista. Et siis ainakaan kaipaa tunneyhteyttä kumppaniiisi, vai miten itse näet asian?
Jos olen parisuhteessa, olen aina rakastunut ja kumppaniin on tunneyhteys. Kulttuurierot määrittävät myös mistä jutellaan. Täällä miehet eivät juuri keskustele tunteistaan, joten noi tunteelliset keskustelut ovat aika minimissä. Mä olen hyväksynyt paikallisen kulttuurin ja elän sen mukaan. Jos mä alan tunteelliseksi, nainen pitää mua ihan helkkarin outona, koska se ei kuulu kulttuuriin. Tunteet näytetään eri tavalla. Täällä ei näytetä tunteita julkisesti, eli käsi kädessä kävelyt jne. voi unohtaa heti. Tunteet puretaan kämpillä, jossa se ei ole julkista.

Sanoin jo aiemmin, että jos haluat elää täällä länsimaisten arvojen mukaisesti, olet joko yksin tai jonkun gold diggerin kanssa, jota ei kiinnosta muu kuin raha.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Terveisiä sinne kaukoitään, että täällä Suomessa naiset tekevät näitä kaikkia asioita enenevissä määrin, ja siihen jopa kannustetaan. Syvälle juurrutetut asenteet vain muuttuvat kovin hitaasti, ja yhteiskunnalliset muutokset synnyttävät aina myös muutosta hidastavia vastareaktioita. Kuten nyt vaikkapa konservatiivisten arvojen uusherätystä - onneksi vain melko marginaalisessa porukassa. Ja se toki teille suotakoon. Tärkeintä tosiaan on, että kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat, eikä rajoiteta toisten olemista. Kaikki kukat kukkikoon jne.
Sukupuoliroolithan elää ja voi harvinaisen hyvin Suomen työmarkkinoilla. Miespuoliset hoitajat on aika vähissä ja naispuoliset roskakuskit harvinaisen vähissä.

Eikä se siitä miksikään muutu sillä, että kaltaisesi feministit kovasti toivoo ja uskoo, että kyllä maar nyt heti huomenna asiat muuttuu, kun oikein kovasti MUUTETAAN ASENTEITA. Yeah right.

Onkin niin, että kun ihmiset saavat täysin vapaasti valita mitä elämällään tekevät, niin perinteiset roolit työmarkkinoilla lähinnä vain VAHVISTUVAT.

Jostain syystä näillä konservatiivisia tapoja ja arvoja korostavilla on aina taipumus liioitella niiden merkitystä historiassa. Loppujen lopuksi aika vähän tiedetään miten käytännössä työt jaettiin jossain savolaiseen metsään kaivetussa maakuopassa tuhat vuotta sitten. Sitäpaitsi kautta aikain miehet ovat olleet sotimassa ja jääneet kentille, ja sillä välin naisten on ollut pakko hoitaa "miestenkin" töitä. Harva työ vaatii kiveksiä, tai nykypäivänä enää suurempaa lihasvoimaakaan. Tähän muutokseen miesten on ollut vaikea sopeutua ja vastata, mistä päästäänkin aika syvälle pariutumishaasteiden ytimeen.
Sinäpä se sanoit, eli historiassa on tehty muitakin hommia kuin mieluisia hommia, koska ON OLLUT PAKKO.

Nykyään ei ole pakko. Joten ei tehdä.

Ja mitä lihasvoimiin tulee, niin kyllä monet hommat yhä edelleen sitä vaatii tai siitä hyötyy, ja nämä hommat menee miehille hyvin luonnollisesti.
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
Ei kukaan mies ala chattaamaan tuntitolkulla puhelimella jonkun akan kanssa, joka kaiken sen työn jälkeen ghostaa mitä todennäköisemmin.

Mies napsauttaa ChatGPT:n kännykässä höpöttelemään akan kanssa, kun menee itse muutamaksi tunniksi nostamaan rautaa salille.
Kotiin tultuaan mies tarkistaa naaraan jalkovälin kosteusprosentin ja tekee seuraavan siirron sen mukaan.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 625
En yritä todistella mitään kellekään, totean vain että kokemuksesi on poikkeava. Tässäkin ketjussa juuri viitattiin tilastoihin, joiden mukaan jo yli puolet pareista tapaa treffisovellusten kautta.
Minä en puhunut pareista. Totta kai paljon pareja tapaa treffisovellusten kautta. Minä puhun pysyvistä parisuhteista. Noista Tinder-pareista suurin osa eroaa vuoden-parin sisällä.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
En ymmärrä. Tuo on edelleenkin vaihtosuhde eikä tasa-arvoinen parisuhde. Nainen uhraa palkkansa vanhemmilleen ja vapaa-aikansa miehen pitämiseen tyytyväisenä (sun oma ilmaisu). Paska diili. Ymmärrän entistä paremmin Aasiasta poismuuttavia naisia.
Tasa-arvoinen suhde on länsimaista propagandaa. Ketään täällä ei kiinnosta moinen. Kuten olen kertonut parisuhde on täällä aina business-diili. Kaikki saavat mitä haluavat. Mitä se tasa-arvo sun mielestä on? Vaihdatko autoon renkaat, leikkaat nurmikon, kaadat puut ja teet lumityöt, kun haluat että mies tekee 50% tai enemmän kotitöistä? Vai tilaatteko jonkun jampan tekemään nuo työt? Minulta onnistuvat nuo kaikki tarvittaessa ja teen ne myös jos tarve vaatii.

Ei se nainen lähetä 100% palkasta vanhemille. Maaseudulla pärjää aika vähällä. Jälejelle jäävällä rahalla voi vaikka miettiä muiden ansaintamahdollisuuksien avaamista tai muuta sijoittamista tulevaisuuteen. Täällä ei ole kelaa tai sossua, joten varsinkin lapsettomien pitää tienata se eläkeraha silloin kun pystyvät tekemään duunia.

Suomessa joku kaupan kassa on kusessa eläköityessään, varsinkin jos asuu pk-seudulla. Eläke ei riitä juuri mihinkään ja olisi kiva jos olisi joku jakamassa kuluja. Mutta koska itsenäiset ja voimaantuneet naiset eivät tarvitse miestä mihinkään, joutuu sitten tinkimään asuinpaikasta tai kissan ruoasta.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 625
Omassa naishistoriassa paras nainen oli koulutukseltaan insinööri. Minua viehätti se, että hänen kanssaan pystyi juttelemaan teknisistäkin asioista ja silti hän oli ihmisenä äärimmäisen naisellinen. Vieläkin näin pitkän ajan jälkeen vituttaa että kusin sen suhteen ihan itse.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Minä en puhunut pareista. Totta kai paljon pareja tapaa treffisovellusten kautta. Minä puhun pysyvistä parisuhteista. Noista Tinder-pareista suurin osa eroaa vuoden-parin sisällä.
Miten määritellään pysyvä parisuhde? Miten pitkä sen pitää olla tai mitä täytyy tapahtua että se on pysyvä?
Kyllä minusta parisuhde on parisuhde vaikka se olisi kestänyt vasta alle 2, 5 tai 10 vuotta.

Esim. omat vanhempani ovat olleet päälle 50 vuotta naimisissa, missä vaiheessa tuli raja vastaan että heidän suhteensa oli pysyvä? Vai odotetaanko kunnes molemmat pariskunnan puoliskot ovat kuolleet ja sitten voidaan vasta todeta että heillä oli pysyvä parisuhde, vai riittääkö että toinen kuolee ja saako toinen sitten pariutua uudestaan?

Edit: toki voi olla tilanteita missä voidaan hieman kyseenalaistaa henkilöitä heidän parisuhteidensa pituuden perusteella. Esim. jos pisin parisuhde missä on ollut on luokkaa alle vuoden se on aika lyhyt aika. Mutta toisaalta jos puhutaan vaikka 15 vuotiaasta on ehkä ymmärrettävää että niitä seurustelusuhteita ei ole kovin monia ollut ja se aika ei myöskään voi olla kovin pitkä. Mutta yleisesti parisuhde on parisuhde eikä sitä voi oikein alkaa väheksymään "no se oli vaan sellainen puolen vuoden juttu". Kyllähän ihmiset (ainakin yleensä) lähtevät siihen parisuhteeseen vakaana aikomuksena että se on pysyvä suhde eikä mikään yhden illan lomaromanssi tjsp.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
Mä en asu Suomessa. Pystytkö ymmärtämään tämän faktan? Tämän kämpän siivoamiseen menee max. puoli tuntia päivässä(joo täällä siivotaan päivittäin). Ruoanlaittoon toiset puoli tuntia, kun paikalliset ruoat ovat kohtuu helppoja valmistaa, kun osaa. Jos nainen asuu yksin, 50% tuloista menee vuokraan ja muihin kuukausittaisiin kuluihin. Nyt minä maksan kulut ja nainen uhraa reilun tunnin tunnin päivässä omaa aikaansa siihen, että saa 100% tuloistaan omaan/perheen käyttöön vs. 50% asuessaan yksin. Alkaako jo sytyttää miksi tämä on hyvä diili molemmille?
Pakko sanoa että ei meikälle vieläkään avautunut, enkä pidä tuollaista millään "hyvänä diilinä". :D Mutta edelleenkin! Kaikkien kukkien kuuluu kukkia, ja jokainen vetelee niillä jutuilla mitkä just itelle toimii. Se on aivan timanttia. Mä en siedä esim. sieniä yhtään ruuassa, ja voisin kaikki pistää roskiin, mutta ai että iloitsen siitä jos joku niistä nauttii hyvässä sapuskassa (varsinkin jos olen sen ite niille duunannu). Näinhän sen kuuluukin mennä. Hyvä tosiaan muistaa että jos ite tekee "norminvastaisesti" niin siitä saa kritiikkiä, ni se kannattaa myös ottaa ihan siististi vastaan. Siis ettei siitä loukkaannu. Kun ei kaikki näe asioita samalla tavalla.

Jos olen parisuhteessa, olen aina rakastunut ja kumppaniin on tunneyhteys. Kulttuurierot määrittävät myös mistä jutellaan. Täällä miehet eivät juuri keskustele tunteistaan, joten noi tunteelliset keskustelut ovat aika minimissä. Mä olen hyväksynyt paikallisen kulttuurin ja elän sen mukaan. Jos mä alan tunteelliseksi, nainen pitää mua ihan helkkarin outona, koska se ei kuulu kulttuuriin. Tunteet näytetään eri tavalla. Täällä ei näytetä tunteita julkisesti, eli käsi kädessä kävelyt jne. voi unohtaa heti. Tunteet puretaan kämpillä, jossa se ei ole julkista.

Sanoin jo aiemmin, että jos haluat elää täällä länsimaisten arvojen mukaisesti, olet joko yksin tai jonkun gold diggerin kanssa, jota ei kiinnosta muu kuin raha.
Edelleenkin -- kukin tavallaan, mutta voi jestas jos ei omista tunteistaan voisi puhua. :D Omasta (ilmeisen erittäin kapeakatseisesta ja naisellisesta?) näkökulmasta tuo olis niin myrkkyä. Että pitäisi esittää kovaa ja katella seinää, puhua säästä ja nostaa puntteja. Sitten kerrotaan toiselle että nyt ois lihamurekepäivä, ja siihen se jäis. Kristus. Edelleenkin -- en millään muotoa kritisoi tätä valintaa, mutta oma sieluni olisi sipulia tuollaisessa suhteessa, huhuh. Aivan timanttia että saat siitä itse kaiken mitä haluat ja tarvitset.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
Ei kukaan mies ala chattaamaan tuntitolkulla puhelimella jonkun akan kanssa, joka kaiken sen työn jälkeen ghostaa mitä todennäköisemmin.

Mies napsauttaa ChatGPT:n kännykässä höpöttelemään akan kanssa, kun menee itse muutamaksi tunniksi nostamaan rautaa salille.
Kotiin tultuaan mies tarkistaa naaraan jalkovälin kosteusprosentin ja tekee seuraavan siirron sen mukaan.
Apua, taidat olla ihan tosissaan? :D
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Sukupuoliroolithan elää ja voi harvinaisen hyvin Suomen työmarkkinoilla. Miespuoliset hoitajat on aika vähissä ja naispuoliset roskakuskit harvinaisen vähissä.

Eikä se siitä miksikään muutu sillä, että kaltaisesi feministit kovasti toivoo ja uskoo, että kyllä maar nyt heti huomenna asiat muuttuu, kun oikein kovasti MUUTETAAN ASENTEITA. Yeah right.

Onkin niin, että kun ihmiset saavat täysin vapaasti valita mitä elämällään tekevät, niin perinteiset roolit työmarkkinoilla lähinnä vain VAHVISTUVAT.


Sinäpä se sanoit, eli historiassa on tehty muitakin hommia kuin mieluisia hommia, koska ON OLLUT PAKKO.

Nykyään ei ole pakko. Joten ei tehdä.

Ja mitä lihasvoimiin tulee, niin kyllä monet hommat yhä edelleen sitä vaatii tai siitä hyötyy, ja nämä hommat menee miehille hyvin luonnollisesti.
Maailma muuttuu Erkkiseni, myönsit tai tykkäsit siitä tai et. On totta, ettei se ole vielä niin "feministinen" kuin toivoisin, muttei se ole enää niin sovinistinenkaan. Eikö tämä ole nimenomaan se ongelma, josta olet narissut täällä vuosikausia? Että kun naiset eivät ole enää niin "naisellisia", ja heillä on muita prioriteetteja kuin miellyttää miehiä esimerkiksi ulkoisesti?
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Pakko sanoa että ei meikälle vieläkään avautunut, enkä pidä tuollaista millään "hyvänä diilinä". :D Mutta edelleenkin! Kaikkien kukkien kuuluu kukkia, ja jokainen vetelee niillä jutuilla mitkä just itelle toimii. Se on aivan timanttia. Mä en siedä esim. sieniä yhtään ruuassa, ja voisin kaikki pistää roskiin, mutta ai että iloitsen siitä jos joku niistä nauttii hyvässä sapuskassa (varsinkin jos olen sen ite niille duunannu). Näinhän sen kuuluukin mennä. Hyvä tosiaan muistaa että jos ite tekee "norminvastaisesti" niin siitä saa kritiikkiä, ni se kannattaa myös ottaa ihan siististi vastaan. Siis ettei siitä loukkaannu. Kun ei kaikki näe asioita samalla tavalla.
Ainoa asia mistä en tykkää ruoassa, on osterit. Raakana tai kypsytettynä. Täällä palstalla asiat tappelee, ei ihmiset. Minulle on ihan sama miten kukakin elää, jos vaan on tyytyväinen elämäänsä. Jos ottaa asiat itseensä, ei pysty oppimaan mitään uutta. Mä yritän oppia joka päivä jotain uutta, koska se on hyvän elämän ydin. Jos tekee saman asian monta kertaa ja odottaa eri lopputulosta, se on idiotismia. Virheistään pitää oppia joka päivä. Virheetöntä ihmistä tuskin löytyy. Itse en ollut tyytyväinen Suomessa, joten vaihdoin maata.

Edelleenkin -- kukin tavallaan, mutta voi jestas jos ei omista tunteistaan voisi puhua. :D Omasta (ilmeisen erittäin kapeakatseisesta ja naisellisesta?) näkökulmasta tuo olis niin myrkkyä. Että pitäisi esittää kovaa ja katella seinää, puhua säästä ja nostaa puntteja. Sitten kerrotaan toiselle että nyt ois lihamurekepäivä, ja siihen se jäis. Kristus. Edelleenkin -- en millään muotoa kritisoi tätä valintaa, mutta oma sieluni olisi sipulia tuollaisessa suhteessa, huhuh. Aivan timanttia että saat siitä itse kaiken mitä haluat ja tarvitset.
Ehkä ymmärsit hieman väärin mitä yritin kertoa. En ole millään tavalla kova, vaan ymmärrän paikallisen kulttuurin. Naiset kyllä kertovat tunteistaan ja osaan jutustella niistä ja omistakin tunteistani, mutta tämä ei ole mitenkään päivittäistä. Täällä on kasvojen menettämisen kulttuuri, joten tunteiden purkaukset eivät tee mitenkään hyvää kenellekään. Kuten sanoin kultuurierot pitää tietää ja niitä kunnioittaa.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Nuo konservatiiviset roolit toimi ennen vanhaan paremmin, koska yleensä tilanne oli se että mies kävi töissä ja nainen hoiti kotityöt.
Ei todellakaan toimi samalla tavalla nykyaikana kun yleensä molemmat käy töissä.

Ihan loogistahan se on että jos molemmat käy töissä niin myös päivittäiset kotityöt tehdään suurinpiirtein 50-50.
Ja ei tuon tarvitse tarkoittaa sitä että molempien täytyy tehdä kaikki työt, vaan kuormaa jaetaan sopivasti tasan kummankin osapuolen osaamisen ja mieltymysten mukaan...



Ja samaan aikaan vaadit että myös nainen käy töissä? Nainen tekee kotona kaiken ja mies tekee mitä? Vaihtaa 2 kertaa vuodessa renkaat autoon (jota nykyään ei suuri osa miehistä osaa tehdä itse vaan ajaa auton lähimmälle Vianorille).
Nuo perinteiset roolit (esim kotiäitiys) muodostui tavalliselle kansalle samaan aikaan kun moderni työväenluokka syntyi, eli teollistumisen myötä 1800-luvulla. Silloin kaupungistumisen ja kodin ulkopuolella palkktöissä käymisen myötä omaksuttiin porvarillinen ydinperhemalli, mikä poikkesi aiemmasta ”perinteisestä” suurperhemallista. Ja ydinperheen kukoistuskauttakin kesti vain vähän aikaa, kun maailmansodat ja muut myllerrykset sotkivat ihanan nostalgisoitua unelmaa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Maailma muuttuu Erkkiseni, myönsit tai tykkäsit siitä tai et. On totta, ettei se ole vielä niin "feministinen" kuin toivoisin, muttei se ole enää niin sovinistinenkaan. Eikö tämä ole nimenomaan se ongelma, josta olet narissut täällä vuosikausia? Että kun naiset eivät ole enää niin "naisellisia", ja heillä on muita prioriteetteja kuin miellyttää miehiä esimerkiksi ulkoisesti?
Etpä oikein osannut vastaankaan argumentoida mitä työelämään tulee. Kyllä ne sukupuoliroolit siellä elää ja voi hyvin. Ei maailma juuri muutu siinä asiassa, ei siitä ole mitään merkkejä.

Naiset kyllä miehistyy ja miehet naisistuu noin muuten, lähinnä siis ulkoisen olemuksen ja tunne-elämän osalta.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
Ehkä ymmärsit hieman väärin mitä yritin kertoa. En ole millään tavalla kova, vaan ymmärrän paikallisen kulttuurin. Naiset kyllä kertovat tunteistaan ja osaan jutustella niistä ja omistakin tunteistani, mutta tämä ei ole mitenkään päivittäistä. Täällä on kasvojen menettämisen kulttuuri, joten tunteiden purkaukset eivät tee mitenkään hyvää kenellekään. Kuten sanoin kultuurierot pitää tietää ja niitä kunnioittaa.
Juu tuttua on tuo aasialainen kulttuuri kyllä. Tuli siellä nuorena ja salskeana asuttua. Ei vaan itselleni toiminut yhtään. Työhommissa pitää päivittäin muistaa ja tietää miten tuon kulttuurin kanssa toimitaan, kasvojen menetykset ja kaikki. Mutta tosiaan tässähän oli just se että jotkut menee Korkeasaareen ja toiset Heurekaan. Ei kaikki kaikille toimi. Loistavaa että tuo toimii sulle, ja pidä siitä kiinni. Toivottavasti ymmärrät myös että meitä on paljon jotka eivät juurikaan piittaa siitä aasialaisesta tavasta toimia. :)

Hyvä myös muistaa että nämä "sukupuoliroolit" tulee niiiiin vahvasti mystisestä kulttuurista. En siis juuri sinulle tätä sano, mutta kun täällä koko ajan jotkut toitottaa miten on miehiä ja naisia ja akat tiskaa ja miehet paskoo jne, niin eihän siinä ole taustalla mikään muu kuin miten ehdollistetut vanhemmat ovat lapsensa kasvattaneet. Tämän päivän maailmassa on ihan helvetin harvassa ne asiat jotka _oikeasti_ vaativat valtavaa ja miehistä lihasmassaa toteutuakseen. Kyllä ne renkaat ja polttimot vaihtuu ihan sillä kohdunkin kantamisella. Jos ei aivan vatipää ole, niin kykenee se mieskin suukottelemaan lastaan ja pesemään vessan. Ihan älytöntä tämä rajaaminen.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Juu tuttua on tuo aasialainen kulttuuri kyllä. Tuli siellä nuorena ja salskeana asuttua. Ei vaan itselleni toiminut yhtään. Työhommissa pitää päivittäin muistaa ja tietää miten tuon kulttuurin kanssa toimitaan, kasvojen menetykset ja kaikki. Mutta tosiaan tässähän oli just se että jotkut menee Korkeasaareen ja toiset Heurekaan. Ei kaikki kaikille toimi. Loistavaa että tuo toimii sulle, ja pidä siitä kiinni. Toivottavasti ymmärrät myös että meitä on paljon jotka eivät juurikaan piittaa siitä aasialaisesta tavasta toimia. :)
Toki erilaiset kulttuurit eivät toimi kaikille. Silloin pitää pysyä siellä omalla mukavuusalueella, hyväksyä mitä sieltä saa ja luultavasti toistaa ne samat virheet uudestaan. Se on turha valittaa jos joutuu friend zonelle ja kissat on ainoa yhteinen asia. Jos mulla tulee ero, sen jälkeen ei ole mitään kommunikaatiota, koska siihen ei ole mitään tarvetta pl. jos on lapsia. Jos sun mielestä on kiva olla kavereita eron jälkeen, se on mulle ihan ok, mutta ei se vie sua mitenkään eteenpäin, etkä opi virheistäsi mitään.

Hyvä myös muistaa että nämä "sukupuoliroolit" tulee niiiiin vahvasti mystisestä kulttuurista. En siis juuri sinulle tätä sano, mutta kun täällä koko ajan jotkut toitottaa miten on miehiä ja naisia ja akat tiskaa ja miehet paskoo jne, niin eihän siinä ole taustalla mikään muu kuin miten ehdollistetut vanhemmat ovat lapsensa kasvattaneet. Tämän päivän maailmassa on ihan helvetin harvassa ne asiat jotka _oikeasti_ vaativat valtavaa ja miehistä lihasmassaa toteutuakseen. Kyllä ne renkaat ja polttimot vaihtuu ihan sillä kohdunkin kantamisella. Jos ei aivan vatipää ole, niin kykenee se mieskin suukottelemaan lastaan ja pesemään vessan. Ihan älytöntä tämä rajaaminen.
Suomessa monet miehet on kasvatettu yksinhuoltajien toimesta(myös minä) ja varsinkin pojat on ehdollistettu olemaan hyviä miehiä(nice guy). Naiset eivät osaa erottaa tunteitaan ja todellisuutta, joten he opettavat pojille mitä he kuvittelevat haluavansa. Noita "nice guy" jamppoja, eli simppejä ei monikaan nainen halua. Joojoo miehet eivät ikinä saa sitä mitä haluavat. Mä olen hyvissä väleissä lasteni kanssa ja olen varsinkin pojalle kertonut mitä miehenä olo vaatii. Jos ei opi, niin opetan uudelleen. Nykyään tämä on helpompaa, kun voi linkata YT-videoita, missä asiat kerrotaan miten ne oikeasti menevät. Jos poika ei usko näitä juttuja, elämä opettaa ja toivottavasti oppii virheistään.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Etpä oikein osannut vastaankaan argumentoida mitä työelämään tulee. Kyllä ne sukupuoliroolit siellä elää ja voi hyvin. Ei maailma juuri muutu siinä asiassa, ei siitä ole mitään merkkejä.

Naiset kyllä miehistyy ja miehet naisistuu noin muuten, lähinnä siis ulkoisen olemuksen ja tunne-elämän osalta.
Tämä kuva kertoo paljon. Tämän kaltainen tilanne on miehelle edullinen. Ei tarvitse katsoa kuin keskustelijoiden asentoja, niin voi sanoa että mies hallitsee tilanteen. Tämä keskustelu oli muuten katastrofi tuolle naispuoliselle vänkääjälle :cigar:


1701867825768.png


Tuosta voi katsoa miten voimaantunut nainen servataan:
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
Toki erilaiset kulttuurit eivät toimi kaikille. Silloin pitää pysyä siellä omalla mukavuusalueella, hyväksyä mitä sieltä saa ja luultavasti toistaa ne samat virheet uudestaan. Se on turha valittaa jos joutuu friend zonelle ja kissat on ainoa yhteinen asia. Jos mulla tulee ero, sen jälkeen ei ole mitään kommunikaatiota, koska siihen ei ole mitään tarvetta pl. jos on lapsia. Jos sun mielestä on kiva olla kavereita eron jälkeen, se on mulle ihan ok, mutta ei se vie sua mitenkään eteenpäin, etkä opi virheistäsi mitään.


Suomessa monet miehet on kasvatettu yksinhuoltajien toimesta(myös minä) ja varsinkin pojat on ehdollistettu olemaan hyviä miehiä(nice guy). Naiset eivät osaa erottaa tunteitaan ja todellisuutta, joten he opettavat pojille mitä he kuvittelevat haluavansa. Noita "nice guy" jamppoja, eli simppejä ei monikaan nainen halua. Joojoo miehet eivät ikinä saa sitä mitä haluavat. Mä olen hyvissä väleissä lasteni kanssa ja olen varsinkin pojalle kertonut mitä miehenä olo vaatii. Jos ei opi, niin opetan uudelleen. Nykyään tämä on helpompaa, kun voi linkata YT-videoita, missä asiat kerrotaan miten ne oikeasti menevät. Jos poika ei usko näitä juttuja, elämä opettaa ja toivottavasti oppii virheistään.
Wow. Nyt veti kyllä sanattomaksi kaiken kaikkiaan. Toivottavasti onnistut päästämään tuosta katkeruudesta joskus irti.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Wow. Nyt veti kyllä sanattomaksi kaiken kaikkiaan. Toivottavasti onnistut päästämään tuosta katkeruudesta joskus irti.
En ole pätkääkään katkera, vaan onnellinen että olen paikassa jossa homma toimii. Jos sä olet onnellinen siitä, että olet kaveri exäsi kanssa ja hän voi tulla katsomaan kissoja, niin hyvä juttu. Itse en näe tuossa mitään järkeä. Kun suhde on loppu, niin se on loppu ja silloin blokataan kanssakäyminen sekä IRL, että somessa ellei ole yhteisiä lapsia.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
En ole pätkääkään katkera, vaan onnellinen että olen paikassa jossa homma toimii. Jos sä olet onnellinen siitä, että olet kaveri exäsi kanssa ja hän voi tulla katsomaan kissoja, niin hyvä juttu. Itse en näe tuossa mitään järkeä. Kun suhde on loppu, niin se on loppu ja silloin blokataan kanssakäyminen sekä IRL, että somessa ellei ole yhteisiä lapsia.
Miksi?
Tai siis, ymmärrän että sanojesi mukaan tunnet syvää rakkautta toista kohtaan aina kun seurustelet tämän kanssa. Mutta mitä tapahtuu kun se seurustelu loppuu? Tulee katkeruus, viha ja kaikki välit täytyy katkaista?

Eli jos suhde sattuu päättymään eroon esim. yhteisestä päätöksestä miksi ei voi edelleen olla ystäviä tai kavereita? Miksi täytyy katkoa kaikki siteet, ei yhteisiä kavereita, ei voi tuntea enää toisen vanhempia jne..

Ainakin itse kun seurustelen jonkun kanssa se ei ole vain "liikesuhde" mikä perustuu seksiin, rahaan ja vaihdettaviin työperäisiin tehtäviin.

Vaan siinä on myös ystävyyttä, rakkautta, siinä jaetaan asioita elämästä ja puhutaan toisen kanssa. Ei se lopu kuin seinään vaikka molemmat menisimme tahoillemme ja löytäisimme uudet ihmiset joiden kanssa pariutuisimme.

Vai onko kyse siitä että miehellä ei "voi" olla naispuolisia kavereita, tuttavia, ketään facebook / muu sosiaalinen media kontakteissa ellei kyse ole ehkä äidistä. Koska naisen kanssa voi vaan harrastaa seksiä mutta he eivät voi olla kavereita, tuttavia saati ystäviä?
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
En ole pätkääkään katkera, vaan onnellinen että olen paikassa jossa homma toimii. Jos sä olet onnellinen siitä, että olet kaveri exäsi kanssa ja hän voi tulla katsomaan kissoja, niin hyvä juttu. Itse en näe tuossa mitään järkeä. Kun suhde on loppu, niin se on loppu ja silloin blokataan kanssakäyminen sekä IRL, että somessa ellei ole yhteisiä lapsia.
Keksit tässä nyt ihan omia skenaarioita, mutta miten vain. :) Kaikkea hyvää joka tapauksessa!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 624
Viestejä
4 287 692
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom