Aika harvoin oikeasti tuollainen toimii ilman ongelmia...
Voin kuvitella että aika harva nainen tai mieskään olisi täysin ok sen kanssa jos kumppani lähtisi exän luo saunomaan...
Ja kyllähän siinä itsekkin tavallaan kerjää ongelmia varsinkin jos on ollut oikeasti läheinen exän kanssa.
Otaksun että hänen miehensä ei ehkä pidä asiasta, mutta se ei taasen ole minun ongelmani.
Toki ymmärrän että ainakin teoriassa tässä voisi olla ainekset isompaankin soppaan.
Jos esim. olisin pettänyt entistä seurustelukumppaniani ja nykyinen suhde olisi alkanut siitä aivan varmasti, miksi nykyinen luottaisi minuun? Tai voisi olla entisen seurustelukumppanini ystävä. Tai entinen luottaisi minuun tai tahtoisi olla ystäväni?
En viitsi ruveta liikaa avaamaan taustoja mutta aika lähelle samaa tyyliä kuin
@kuubalainen täällä kuvaa.
Nykyinen tunsi meidät molemmat, minut työn kautta ja myöhemmin entisen paremman puoliskoni minun kauttani. Myös heistä tuli kohtuullisen läheiset ystävät ja vaikka olin tietoinen (tai epäilin) että tämä nykyinen henkilö oli kiinnostunut minusta oikeastaan jo aiemmin kuin esittelin hänet silloiselle seurustelukumppanilleni niin eihän nyt kukaan mitään tunteilleen mahda eikä ihastuminen ole mitenkään väärin tai tuomittavaa. Kunhan ei tee tai toimi sen mukaisesti.
Molemmat olivat myöhemmin myös hieman aikaa samassa työpaikassa (ei se työpaikka missä itse olin) kunnes entinen tapasi nykyisen miehensä, muutti ja meni naimisiin. Entinen seurustelukumppanini on myös pyrkinyt työntämään minua nykyisen suuntaan ja vihjannut sekä sanonut että tämä käyttäytyy siten kuin olisi kiinnostunut minusta jne. Voidaan siis sanoa että hän tuntuu olevan enemmän kuin sinut asian kanssa ja on kertonut ettei halua minun olevan yksin jne.
Eli jos vain pystyy olemaan rehellinen ja avoin miksi ystävyys entisen ja uuden suhteen välillä ei voisi toimia? Ilman että siitä tulee mitään outoa tai draamaa. Tietysti jos se ei toimi sitten se ei toimi ja parempi katkaista niitä yhteyksiä kuin sietää riitaa ja katkeruutta.
Onko tämä tapahtunut jokaisen seurustelukumppanini kanssa? Ei, enkä usko että tämä on yleistä. Osa naisista (sekä miehistä) on vaan mustasukkaisia tai ei halua solmia uusia tuttavuuksia uuden seurustelukumppaninsa entisen tai entisen seurustelukumppaninsa nykyisen kanssa.
En siis ole niin läheinen "läheinen" suhde että nukkuisin entisen seurustelukumppanini kanssa tai menisin nykyisin hänen kanssaan saunaan pesemään hänen selkäänsä tms. Mutta kyllä varmaan lähes päivittäin jotain viestiä häneltä tulee, kuvaa hänen kissastaan ja kyselyä minun kissoistani jne.. sekä myös meidän ryhmä chattiimme kyselyä koska tapaamme ja pelaamme jotain taas seuraavan kerran jne...