• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Luulen, että moni tavis on tässä vuosien aikana heittänyt hanskat tiskiin Tinderin kanssa. Osa saattaa aina välillä käväistä. Perusteista onkin aiemmin puhuttu jo reilusti, mutta totean nyt vielä, miten asiat voivat turhauttaa. Parisuhdetta etsiessä, ketä oikeasti kiinnostaa lähteä plaraamaan mätsejä, joista suurin osa on pyyhkinyt vain kaikki naiset oikealle? Miksi naisen pitäisi tehdä se työ tässä? Antaa todella typerän kuvan kaikista miehistä, eikä jaksa edes yrittää, kun jokainen yritys menee perse edellä puuhun. Ei tässä ole mitään positiivista ongelmaa.
On tosi harmillista, että joukkoon hukkuvat ne muutamat, mätsejään puntaroivat, mahdollisesti keskustelukykyiset kivat miehet, mutta heillä todennäköisesti suhde löytyisi paremmin livenä, ellei mielenlujuus Tinderin kanssa ole yllättävän vahva ja jaksa odottaa (ihmettä. Mutta niitäkin tapahtuu.)

Turhautuminen kaikkiin alustoihin tulee jo siitä tiedosta, että miehet lähtivät joukolla Valoon, vaikka se oli uskovaisille tarkoitettu. Valon nainen sai nyt taas yhden lisätyön. Mielikuva miehistä pillun perässä zombina juoksevana joukkona sen kun vahvistuu. Taas, jos livenä jaksaa vielä kohdata ihmisen ihmisenä, tutustuminen syvemmin saattaa olla todennäköisempää.

Luulen, että korona-aika vilkastutti sovellusten käyttöä niin, että tähän turhautumissuuntaan jo matkalla ollut kollektiivinen tunne nousi tosiaan rajan yli. Ainakin viime vuonna oli paljon puhetta tinderöinnin lopettamisesta naisten keskuudessa. Ei jaksa sitä paskaa. Monihan sieltä löysi kumppanin vuosina 2014-2019. Ehkä se alku -20 oli varsinaista kulta-aikaa uusien ihmisten kanssa. Nyt se on mahdoton suo.

Ja eihän ne alemman tason naiset kelpaa ees samantasoisille miehille. Tähän tulee nyt taas vastaus siitä, miten EI kun NAISILLE ei kelpaa, mutta edelleen ei puhuta niistä kauniimmista naisista, jotka voivat valita - ja joille valinta suhteeseen on muita vaikeampaa, kun jokaisen miehen tarkoitusperät pitäisi selvittää, ellei saa heti viboja kassipakkomielteisyydestä. Etenkään Erkin on ihan turha vastata tähän mitään, kun hänelle ei keskivertonainen edes kelpaa. Alemman tason naiset ovat näkymättömiä miehille.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Naisten ylipaino (tatuoinnit, värikäs tukka, lapset, ikä ja kaikki muu "viehätystä vievä") vituttaa, koska se tarkoittaa, että valikoima naisista pienenee.
Ei se vituta yhtään. Miehellä pitää olla jotain standardeja ja pitää niistä kiinni. Jos ei löydy sopivia, niin sitten ollaan yksin. Miehet pärjää ihan hyvin yksinkin, paremmin kuin naiset.

Tässä on lista ominaisuuksista, jotka KAIKKI naisella pitää olla, että alan edes chattailemaan. Itse olen siis 48v, keskivertoa paremman näköinen iskävatsainen hetero mies:

  • Ikä 30-40 tässä hieman jouston varaa, mutta ei alaspäin
  • ei läski
  • mun silmään kiva ulkonäkö
  • duuni jolla elättää itsensä
  • Ei lapsia tai lapset mummolassa(en elätä muiden lapsia)
  • Pukeutuu konservatiivisesti(legginsit kuuluu lenkille ja salille)
  • Ei tatuointeja, läväreitä tai hassun värisiä hiuksia.
Suomessa luultavasti jää haaveeksi edes yksi matchi. Täällä Aasiassa joka päivä tulee yhteydenottoja naisilta, jotka täyttävät kaikki nuo kohdat. Itse en ota koskaan yhteyttä ensimmäisenä, koska se on tilastollisesti ajanhukkaa. Jos nainen ottaa yhteyttä ja osoittaa kiinnostuksensa, siitä on helpompi jatkaa eteenpäin kohti treffejä. En myöskään koskaan aloita chattia ensimmäisenä ja annan naisten jahdata. Jos viestejä ei kuulu, niin sitten ei kuulu, en ala kyselemään perään.


Arjen matematiikka ei tunnu menevän kaaliin: kaikki naiset eivät kuulu kaikille miehille ylipäätään. Ihan älytöntä kitistä siitä, että joku ei ole nyt omaan silmään kiinnostava, vaikka onkin nainen. (Haukutaan se sitten vaikka miesmäiseksi, koska sehän kamalinta, mitä naiselle voi tapahtua. Ilmeisesti mieheys tosiaan on sitten aika kamalaa. :rofl:)
Miesmäinen nainen on tosiaan luotaantyöntävä. Tosin miesmäisyys tulee yleensä esiin enemmän käytöksessä kuin ulkonäössä. Miehet eivät halua miesmäistä naista puolisoksi. Ymmärrän että naiset on nykyään aivopesty uskomaan siihen, että suhteissa ei ole enää sukupuolirooleja ja kaikki pitää tehdä 50-50, eikä mies muutenkaan tuo mitään lisäarvoa elämään. Elämä on paljon helpompaa, kun naiset ja miehet tekevät asioita, joissa ovat hyviä. Täällä Aasiassa tämä on ihan päivänselvä asia.

Mieheys on kivaa, mutta se kuuluu vain miehille. Myös naiseus kuuluu vain naisille.


Leikittelin eilen ajatuksella, että kertoisi täällä jonkun ehdottoman pituusrajan miehille. Siitäkös se vikinä syntyisi.
(En halua sanoa edes vitsillä, koska a) osa ottaa sen todesta ja muistuttaa siitä seuraavat 5 vuotta b) se voi oikeasti loukata joitakin, mitä en tahdo tapahtuvan.)
Ei se ketään haittaa, jos sulla on standardeja. Se on ihan oma päätös, eikä sitä tarvitse alkaa selittämään. Jos lumihiutaleet loukkaantuvat, se on heidän oma ongelmansa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Ei se vituta yhtään. Miehellä pitää olla jotain standardeja ja pitää niistä kiinni. Jos ei löydy sopivia, niin sitten ollaan yksin. Miehet pärjää ihan hyvin yksinkin, paremmin kuin naiset.

Tässä on lista ominaisuuksista, jotka KAIKKI naisella pitää olla, että alan edes chattailemaan. Itse olen siis 48v, keskivertoa paremman näköinen iskävatsainen hetero mies:

  • Ikä 30-40 tässä hieman jouston varaa, mutta ei alaspäin
  • ei läski
  • mun silmään kiva ulkonäkö
  • duuni jolla elättää itsensä
  • Ei lapsia tai lapset mummolassa(en elätä muiden lapsia)
  • Pukeutuu konservatiivisesti(legginsit kuuluu lenkille ja salille)
Suomessa luultavasti jää haaveeksi edes yksi matchi. Täällä Aasiassa joka päivä tulee yhteydenottoja naisilta, jotka täyttävät kaikki nuo kohdat. Itse en ota koskaan yhteyttä ensimmäisenä, koska se on tilastollisesti ajanhukkaa. Jos nainen ottaa yhteyttä ja osoittaa kiinnostuksensa, siitä on helpompi jatkaa eteenpäin kohti treffejä. En myöskään koskaan aloita chattia ensimmäisenä ja annan naisten jahdata. Jos viestejä ei kuulu, niin sitten ei kuulu, en ala kyselemään perään.
Siis tutkimusten mukaan naiset ovat onnellisimpia yksin ja lapsettomina, miehet taas onnellisimpia suhteessa.
En ymmärrä mihin viittaat sillä, että miehet pärjäisivät yksin paremmin? Kaiken, mitä ei osaa, voi hankkia muualta. Miehilläkin monesti niin, mutta tämän foorumin mukaan seksiä pitäisi saada ostamatta, eli ilman naisia ei pärjääkään.

Mä menisin sun listasta läpi, toki naamani ei varmasti miellytä. Mä aloitin mieheni kanssa keskustelun Tinderissä. Mulla oli n. 10-kertainen mätsimäärä häneen verrattuna. Mä vaan en todennäköisesti mätsäisi sua, tai jos niin sattuisi käymään, sun asenne naisia kohtaan tulisi varmaan selväksi aika nopeasti ja se olisi bye felipe. En selitä standardejani. ;)
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Alkoholinkäyttö on vähenemään päin, väkivalta on marginaaliporukan touhua ja kuinka mies edes voisi pettää, kun jo yhdeltäkin saaminen on vaikeaa? Anyway, jos suhde toimii, niin tuskin nyt pettämistä ihan ensimmäisenä tarvitsee pelätä. Naisena asiaa voi auttaa sillä tavalla, että pitää huolen siitä, että miehen kassit on aina hyvin tyhjennettyinä. Ainakin jos on erityisen viriilistä miehestä kysymys. Eikä tuo nyt ollut varsinaisesti edes vitsi.
Nyt jokainen mies voisi lukea tämän uudelleen ja uudelleen ja pohtia, miksi yksikään nainen lähtisi miehen kanssa suhteeseen, kun saa elää tällaisessa ilmapiirissä.

Jos ei ymmärrä miksi, voisi ehkä vetäytyä maailmasta harjoittelemaan hieman jonkinlaista tunnetyöskentelyä, pohtimaan oman itsen olemassaolon tarkoitusta ja merkitystä tässä maailmassa, sekä omaa itseään suhteessa muihin. Miettiä, mitä haluaisi suhteelta, mitä toisi itse suhteeseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
522
Naisilla ei ole mitenkään valtavan helppoa löytää vakavaan parisuhteesen järkevää miestä, joka ei a) ole katkeroitunut b) etsi äitiä c) ole sitoutumiskyvytön. Tai mitä nyt olen kuullut.
Ei sillä suurella valikoimalla tee mitään, jos homma on vittumaisempaa kuin neulan etsiminen pellolta.
Noniinhän se on ja lisää vielä peltoon about miljoona muuta neulaa, jos jos et oikein itse tiedä, että millaista neulaa olet etsimässä niin projektissa on paljon hommaa ja lisäksi lisäät kuvioon ehkä oman työn, olet vaikka uranainen, ehkä aikaisemman parisuhteen lapsi/lapset jos niitä on tullut ja joita pitää hoitaa ja omat harrastukset ja kaverit niin huomaat ettei koko neulan etsimiseen ole itseasiassa ole edes aikaa sen verran että itsestä tai toisesta ehtii alkaa tuntumaan "miltään" vaikka hyvän löytäisikin ja kun ei tunnu miltään niin neula heitetään takaisin sinne peltoon.

Hah, kuinkas paljon tähän hommaan tarvitseekaan investoida aikaa että voi rakentaa järkevän suhteen? Alun neulan etsimiseen ihan pirusti tarvitsee aikaa ja tuuriakin, sitten deittailut, pitää tietää mitä haluaa että osaa tehdä päätöksiä ja sitten sitä parisuhteen rakentamista ja aikainvestointia siihen eli muita asioita pitää jättää tekemättä, hmm...

Niin niin, tietty sitten ne ihmiset jotka noissa sovelluksissa ghostaa tai muuten vaan on outoja sinua kohtaan niin ei se sitten ole ihme että homma on "vaikeaa". Lisäksi softa on tehty suosimaan ehkä 10% appien käyttäjiä joille tarjoamaa on liikaa, eli eli, apit ovat ihmiskuntaa vastaan ettei varmasti synny mitään muutakuin cash cow ihmislauma firman omistajille. Eihän se ole firman omistajien etu että ihmiset pariutuvat ja lopettavat softan käytön vaan päinvastoin, pitää heidän ikuisesti palvelun käyttäjinä.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Siis tutkimusten mukaan naiset ovat onnellisimpia yksin ja lapsettomina, miehet taas onnellisimpia suhteessa.
En ymmärrä mihin viittaat sillä, että miehet pärjäisivät yksin paremmin? Kaiken, mitä ei osaa, voi hankkia muualta. Miehilläkin monesti niin, mutta tämän foorumin mukaan seksiä pitäisi saada ostamatta, eli ilman naisia ei pärjääkään.
Niin kaiken mitä ei osaa, voi hankkia muualta. Miehet vaan osaavat monesti itse niitä juttuja mitä hankit muualta. Esim. jos sun vessanpöntto ei toimi, joku mies tulee sen korjamaan, minä taas korjaan sen itse. Samoin kun oli auto, vaihdoin renkaat itse jne. Miehet ovat rakentaneet koko infrastruktuurin ja pitävät sitä myös yllä. Jos naiset poistettaisiin maailmasta, miehet tulisivat toimeen ihan ok. Jos miehet poistetaan maailmasta, maailma on kaaoksessa viimeistään kuukauden päästä. Perin hankalaa elää ilman lämmitystä, sähköä ja juoksevaa vettä. Aiemmin naiset tajusivat tämän, mutta eivät enää. Kaikkea pidetään itsestäänselvyytenä ja luullaan, että sähkö tulee pistorasiasta ja vesi hanasta.

Seksin ostamisen osalta sellainen juttu, että täällä ei edes kannata juosta pelkän pillun perässä, kun voi tilata pro naisen himaan ja se poistuu hommien jälkeen välittömästi. Koko homma nopeammin ja edullisemmin kuin päivällistreffit. Täällä normaalit naiset eivät yleensä ole niin helppoja kuin Suomessa. Ekoilla treffeillä seksiä antava nainen on täällä vähintäänkin epäilyttävä ja homma jää siihen.

Mä menisin sun listasta läpi, toki naamani ei varmasti miellytä. Mä aloitin mieheni kanssa keskustelun Tinderissä. Mulla oli n. 10-kertainen mätsimäärä häneen verrattuna. Mä vaan en todennäköisesti mätsäisi sua, tai jos niin sattuisi käymään, sun asenne naisia kohtaan tulisi varmaan selväksi aika nopeasti ja se olisi bye felipe. En selitä standardejani. ;)
Unohtui muuten tuosta omasta listasta yksi ihan ehdoton, eli ei tatskoja, lävistyksiä tai hassun värisiä hiuksia. Täällä jos on näkyviä tatuointeja, ei pääse moneen paikkaan duuniin. Siksi tatuointeja pidetään lähinnä pro naisten hommina. Tatuoidut ovat täällä roskatason muijia.

Joo en epäile, että mätsiä tulisi. Siksi tein asialle jotain ja muutin sellaiseen paikkaan, josta löytyy helposti naisia mun kriteereillä, enkä kitise täällä ettei pillua heru mistään. Se on paljon helpompi vaan valittaa, kuin tehdä asialle jotain. Aina löytyy selityksiä mutku mutku, jos kysymys on oman elämänlaadun parantamisesta. Liian vaikeeta, ei jaksa, en uskalla jne.

Mun asenne on ihan sama kuin miehillä on ollut tuhansia vuosia. Sut on aivopesty kuvittelemaan, että sun 60 vuotta sitten keksitty asenne on jotenkin parempi parisuhdetta muodostettaessa. Siksi suurin osa miehistä ei ole kiinnostunut ja pärjää yksin ihan ok. Parempi niin kuin kinastella ihmisen kanssa, joka luulee itsekin olevansa mies.

Tämä ei ole mitään rakettitiedettä. Miehet on tosi helppoja miellyttää. Miehen perustarpeet parisuhteessa ovat ruoka, seksi ja rauha. Kaikki muu on plussaa.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Parisuhde on sillä tavalla jännä juttu, että siihen ei pitäisikään kelvata "kenen tahansa". Ymmärrätte varmaan, jos miettii tulevaisuutta pitkälle eteenpäin, niin pitäis olla muutakin yhteensopivuutta kuin ne pinnalliset jutut, jotka Tinder-biosta näkyy. Kaikki ei löydä tällaista kumppania koskaan.


Lyhyet seksijutut on asia erikseen ja silloin tuskin haittaa samat asiat, jotka parisuhteessa olisivat ongelma; jostain syystä osa kirjoittajista sekoittaa nämä tahallaan (erkki) tai tahattomasti. (Jotta päästäisiin ulisemaan miten helppoa naisilla sentään on.)


Erikseen on vielä ne, joille kumppaniksi riittää kotitalous- ja seksirobotti, jonka kanssa ei tarvitse kommunikoida päivän säätä kummempia asioita. Tässäkin sopivia yksilöitä lienee helpohkoa löytää, verrattuna siihen että etsisi elämänkumppania joka olisi enemmän kuin se robotti. Toki silloin täytyy varmistaa, että sille toiselle osapuolelle on myös ok kuvatun kaltainen parisuhde.


Edit: nimimerkki edellä juuri valottikin täysin toisenlaista näkökulmaa parisuhteisiin ;)
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
172
Luulen, että moni tavis on tässä vuosien aikana heittänyt hanskat tiskiin Tinderin kanssa. Osa saattaa aina välillä käväistä. Perusteista onkin aiemmin puhuttu jo reilusti, mutta totean nyt vielä, miten asiat voivat turhauttaa. Parisuhdetta etsiessä, ketä oikeasti kiinnostaa lähteä plaraamaan mätsejä, joista suurin osa on pyyhkinyt vain kaikki naiset oikealle? Miksi naisen pitäisi tehdä se työ tässä? Antaa todella typerän kuvan kaikista miehistä, eikä jaksa edes yrittää, kun jokainen yritys menee perse edellä puuhun. Ei tässä ole mitään positiivista ongelmaa.
On tosi harmillista, että joukkoon hukkuvat ne muutamat, mätsejään puntaroivat, mahdollisesti keskustelukykyiset kivat miehet, mutta heillä todennäköisesti suhde löytyisi paremmin livenä, ellei mielenlujuus Tinderin kanssa ole yllättävän vahva ja jaksa odottaa (ihmettä. Mutta niitäkin tapahtuu.)
Itse kun olin Tinderissä matchasin tasoisiani naisia ja olin hakemassa parisuhdetta, niin useat matcheista joko ei vastannut aloitusviestiini tai sitten vain yhdellä sanalla tai vain yhdellä lauseella ilman vastavuoroisia kysymyksiä takaisin. He olivat siis tykänneet minun profiilistani, mutta eivät halunneet keskustella vastavuoroisesti.
Onnistuin sopimaan useita treffejä, mutta yllättävän monesti naiset joko ghostasivat tai tuli jokin muu este, että miksi deitit eivät muka onnistuneet.

Luultavasti näille naisille tulee jatkuvasti itseään paremman näköisiä miehiä matcheiksi, joten se oman tasoisen mies on helppo unohtaa ja keskittyä niihin komistuksiin.

Suurin haaste naisille on varmaan olla valitsematta niistä tuhansista tykkääjistä pelkästään itseään komeampia miehiä matcheiksi. Tinderin miesten parhaimmistolla on haaremit ja on ymmärrettävää että vain harvat naiset voivat vakiuttaa heitä parisuhteeseen. Tinderistä valittavat naiset eivät luultavasti valitse niitä tasoisiaan miehiä jotka haluaisivat parisuhdetta matcheiksi ollenkaan tai käyttävät heitä vain huomion saamiseen. Tinderin mahdollistama miesten paljous sokeuttaa naiset selvästi ja korruptoi ajatusmaailman luulemaan, että koska saavat helposti komealta mieheltä huomiota ja seksiä niin se on heidän taso parisuhteisiin. Tästä syystä varmaan tuntuu että "jokainen yritys menee perse edellä puuhun" monella naisella.

Ja eihän ne alemman tason naiset kelpaa ees samantasoisille miehille. Tähän tulee nyt taas vastaus siitä, miten EI kun NAISILLE ei kelpaa, mutta edelleen ei puhuta niistä kauniimmista naisista, jotka voivat valita - ja joille valinta suhteeseen on muita vaikeampaa, kun jokaisen miehen tarkoitusperät pitäisi selvittää, ellei saa heti viboja kassipakkomielteisyydestä
Millä perusteella ne alemman tason naiset ei kelpaa ees samantasoisille miehille? Kavereissani on näitä vaatimattoman näköisiä miehiä ja heille ei ne tasoisensa naiset edes vastaa viesteihin tai keskustele vastavuoroisesti, niin miten näitä miehen tarkoitusperiä voidaan selvittää jos nainen ei edes esitä mitään vastakysymyksiä sovelluksessa?
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Tässäkin ketjussa on useita miesoletettuja, joiden tekstit ovat luotaantyöntävää luettavaa. Normaalit, terveitsetuntoiset ei-seksistiset miehet varmaan ymmärrätte jo tätä ketjua lukemalla, miksi naisia on Tinderissä vähemmän. Ei se ole vain ne pahimmat ylilyönnit kikkelikuvineen ja törkeyksineen jotka naisia karkottaa, vaan sieltä heinäsuovasta pitää erotella nämä kaikenmaailman kassintyhjentäjät ja katkerot, joiden anti parisuhteelle on tunnetasolla pakkasen puolella. Jäljelle ei jää välttämättä kovin paljoa.

Tinderin työläyttä lisää @ironth mainitsema tosiasia, että svaippaamalla lähes kaikki oikealle miehet siirtävät kaiken karsintatyön naisille. (Tähän tietyt nimimerkit rientävät aina perustelemaan asiaa tilastollisella pakolla.) Monelle naiselle iskee Tinder-turhautuminen ennen kuin se oikeanlainen tyyppi edes osuu kohdalle.

Kyllä se on niin, että usein nimenomaan naiselle kynnys valita elämä ilman parisuhdetta tai ainakin jättää sen löytyminen sattuman varaan on matalampi kuin miehillä. Ja koska elämä ilman parisuhdetta on mutkatonta ja helppoa naisille, nousee standardit ja kynnys parisuhteeseen ryhtymiseen entisestään. Tämä se on minunkin stoori, ja kaltaisiani on paljon.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Itse kun olin Tinderissä matchasin tasoisiani naisia ja olin hakemassa parisuhdetta, niin useat matcheista joko ei vastannut aloitusviestiini tai sitten vain yhdellä sanalla tai vain yhdellä lauseella ilman vastavuoroisia kysymyksiä takaisin. He olivat siis tykänneet minun profiilistani, mutta eivät halunneet keskustella vastavuoroisesti.
Onnistuin sopimaan useita treffejä, mutta yllättävän monesti naiset joko ghostasivat tai tuli jokin muu este, että miksi deitit eivät muka onnistuneet.

Luultavasti näille naisille tulee jatkuvasti itseään paremman näköisiä miehiä matcheiksi, joten se oman tasoisen mies on helppo unohtaa ja keskittyä niihin komistuksiin.

Suurin haaste naisille on varmaan olla valitsematta niistä tuhansista tykkääjistä pelkästään itseään komeampia miehiä matcheiksi. Tinderin miesten parhaimmistolla on haaremit ja on ymmärrettävää että vain harvat naiset voivat vakiuttaa heitä parisuhteeseen. Tinderistä valittavat naiset eivät luultavasti valitse niitä tasoisiaan miehiä jotka haluaisivat parisuhdetta matcheiksi ollenkaan tai käyttävät heitä vain huomion saamiseen. Tinderin mahdollistama miesten paljous sokeuttaa naiset selvästi ja korruptoi ajatusmaailman luulemaan, että koska saavat helposti komealta mieheltä huomiota ja seksiä niin se on heidän taso parisuhteisiin. Tästä syystä varmaan tuntuu että "jokainen yritys menee perse edellä puuhun" monella naisella.


Millä perusteella ne alemman tason naiset ei kelpaa ees samantasoisille miehille? Kavereissani on näitä vaatimattoman näköisiä miehiä ja heille ei ne tasoisensa naiset edes vastaa viesteihin tai keskustele vastavuoroisesti, niin miten näitä miehen tarkoitusperiä voidaan selvittää jos nainen ei edes esitä mitään vastakysymyksiä sovelluksessa?
Voisiko olla, että kyse ei olekaan ulkonäöstä, vaan siitä mitä ja miten he viestittelevät? :think: Valitettavan monella keskustelutaidot ovat kehnohkot, ja asia korostuu näissä palveluissa joissa tutustuminen perustuu aluksi kirjalliseen viestintään.
Mä poistin hyvin nopeasti ne mätsit, jotka eivät kyenneet kunnolliseen, luontevaan ja kivansävyiseen viestittelyyn. Siinä vaiheessa kun tinderöinti alkoi jo maistua puulta poistin nekin, joiden aloitus oli pelkkä "moi".
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Niin kaiken mitä ei osaa, voi hankkia muualta. Miehet vaan osaavat monesti itse niitä juttuja mitä hankit muualta. Esim. jos sun vessanpöntto ei toimi, joku mies tulee sen korjamaan, minä taas korjaan sen itse. Samoin kun oli auto, vaihdoin renkaat itse jne. Miehet ovat rakentaneet koko infrastruktuurin ja pitävät sitä myös yllä. Jos naiset poistettaisiin maailmasta, miehet tulisivat toimeen ihan ok. Jos miehet poistetaan maailmasta, maailma on kaaoksessa viimeistään kuukauden päästä. Perin hankalaa elää ilman lämmitystä, sähköä ja juoksevaa vettä. Aiemmin naiset tajusivat tämän, mutta eivät enää. Kaikkea pidetään itsestäänselvyytenä ja luullaan, että sähkö tulee pistorasiasta ja vesi hanasta.

Seksin ostamisen osalta sellainen juttu, että täällä ei edes kannata juosta pelkän pillun perässä, kun voi tilata pro naisen himaan ja se poistuu hommien jälkeen välittömästi. Koko homma nopeammin ja edullisemmin kuin päivällistreffit. Täällä normaalit naiset eivät yleensä ole niin helppoja kuin Suomessa. Ekoilla treffeillä seksiä antava nainen on täällä vähintäänkin epäilyttävä ja homma jää siihen.


Unohtui muuten tuosta omasta listasta yksi ihan ehdoton, eli ei tatskoja, lävistyksiä tai hassun värisiä hiuksia. Täällä jos on näkyviä tatuointeja, ei pääse moneen paikkaan duuniin. Siksi tatuointeja pidetään lähinnä pro naisten hommina. Tatuoidut ovat täällä roskatason muijia.

Joo en epäile, että mätsiä tulisi. Siksi tein asialle jotain ja muutin sellaiseen paikkaan, josta löytyy helposti naisia mun kriteereillä, enkä kitise täällä ettei pillua heru mistään. Se on paljon helpompi vaan valittaa, kuin tehdä asialle jotain. Aina löytyy selityksiä mutku mutku, jos kysymys on oman elämänlaadun parantamisesta. Liian vaikeeta, ei jaksa, en uskalla jne.

Mun asenne on ihan sama kuin miehillä on ollut tuhansia vuosia. Sut on aivopesty kuvittelemaan, että sun 60 vuotta sitten keksitty asenne on jotenkin parempi parisuhdetta muodostettaessa. Siksi suurin osa miehistä ei ole kiinnostunut ja pärjää yksin ihan ok. Parempi niin kuin kinastella ihmisen kanssa, joka luulee itsekin olevansa mies.

Tämä ei ole mitään rakettitiedettä. Miehet on tosi helppoja miellyttää. Miehen perustarpeet parisuhteessa ovat ruoka, seksi ja rauha. Kaikki muu on plussaa.
Huumoriäiä!

Joo, jos ei korvissa saa olla lävistystä niin en ihmettele, ettei täällä kukaan kelpaa. (Koeta nyt päättää, oliko se ongelma, että suomalaiset naiset eivät kelpaa sinulle vai sinä et heille.) Toki itäisessä Aasiassa sekä korva- että nenänsivulävistykset ovat hyvin yleisiä. Ei toki ole ensimmäinen kerta, kun valkoinen mies tiivistää kokonaisen maanosan yhdeksi kulttuuriksi asuinympäristänsä perusteella.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Jos olet joku 4-kymppinen, ylipainoinen kolmen lapsen äiti, niin saattaa olla vähän nihkeää löytää ainakaan ulkonäöllisesti huippumiestä. Siitä huolimatta oletettavasti jonkinlainen mies kuitenkin löytyy, mikä on maailmanhistorian kontekstissa aika huimaa jo sinänsä.
Toisaalta samaa voisi sanoa kääntäen. Eli jos olet se poikamies joka kuitenkin pitää huolta itsestään ja on se työpaikka niin varmasti jos etsimällä etsii löytää kyllä sen naisen. Asia erikseen kiinnostaako se 4-kymppinen ylipainoinen 3 lapsen YH mutta samaa voi sanoa että jos oikeasti etsimällä etsii sitä keinoa miten päästä poikuudestaan niin kyllä niitä pubiruusuja varmasti löytyisi jotka valomerkin aikaan olisivat valmiita antamaan. Puhumattakaan sitten rahallisesta saannista.

Mutta suurin osa miestä ja naisista kuitenkin etsii tietyt standardit täyttäviä kumppaniehdokkaita eikä sellaiset heitot oikein lohduta että "jos ei valikoi niin kyllä jonkun löytää". Se että "nainen kuin nainen" löytää esim. miehen joka tulee kämppään kunhan sille lupaa viinaa ja olutta ei varmaan suurinta osaa naisista saa mieltä iloiseksi. Kun he etsivät sellaista miestä joka rakastaisi heitä ja haluaisi elää juuri heidän kanssaan eikä äidin korviketta ja kantaa sitä viinaa + olutta ja lainaa rahaa sekä antaa paikan missä nukkua.

Sama tietysti miehissä, kyllä sellaisen naisen löytäisi helposti joka käyttäisi rahat, ryyppäisi viinat ja nukkuisi kämpillä krapulaansa kun sinä olisit töissä. Mutta moniko sitten haluaa sellaisen?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Sehän se ongelma onkin, kun mieheltä ei oikeastaan vaadita kuin hieman kunnollisuutta. Silti ei monelle löydy.

Jos puhuu jostain jenkkilää ihannoivista someprinsessoista, niin sopii mennä johonkin huuhaaketjuun. Heistä ei ole kyse, harvassa ovat. Uskoisin, että sellaisen haluavat miehet yhtä harvassa.
Itse sanoisin että ongelma on kohtaaminen. Eli on ihan faktaa että löytyy kuitenkin aika paljonkin asiansa hoitavia miehiä ja naisia jotka ovat sinkkuja ja eivät kohtaa toisiaan. Koska eivät esim. jaksa yrittää jossain Tinderissä missä moni on pelkästään nostattamassa omaa itsetuntoaan (eli on naimisissa / suhteessa, ei etsi ketään, haluaa vaan tykkäyksiä "itseään paremmalta" kun se oma mies tai nainen ei ole kehunut tai muuten vaan sattuu olemaan itsetunto maassa).

Sitten se mistä niitä ehkä löytyy on se oma kaveripiiri tai työympäristö. Harvempi hieman enempi ikää omaava enää etsii mistään "bileistä" tai baarista / yökerhosta / ruotsinlaivalta sitä seurustelukumppania. Varsinkaan jos eivät kaipaa mitään yhden yön seksiä humalaisen kanssa.

Sitten kun ehkä kohtaa kestää aika pitkään että oppii tuntemaan toista tarpeeksi, koska haluaa tietää että toinen ei vain esitä vaan oikeasti osaa hoitaa ne asiansa ja mitä mahdollisia painolasteja toiselle on kertynyt (sekä hyväksyykö toinen sinut sekä ne sinun ongelmasi). Ellei noita sitten skipata ja päädytä jossain firman pikkujoulun jatkoilla sänkyyn ja aleta miettimään siitä mitä tuli tehtyä...
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 625
"Tekniset apuvälineet" kyllä kuuluu vahvasti kuvioon siinäkin tapauksessa, että on törmännyt kumppaniin alunperin live-elämässä... Erittäin todennäköisesti peliä pitää joka tapauksessa pelata "teknisten apuvälineiden" avulla siltikin.

@OscarK elää jossain 1990-luvun alkupuolella nyt. :) Ehkä emme lankapuhelimia laske teknisiksi apuvälineiksi tässä kontekstissa...

Siitä puheenollen. Mulla jäi vuonna 1997 saamatta yhdeltä tai kahdelta naiselta siksi, että kännykkäni ei tukenut tekstiviestejä.
Vedit nyt mutkia suoraksi. Tarkoitin teknisellä apuvälineellä sitä, että sitä tarvittaisiin siihen parisuhteen ensimmäiseen vaiheeseen, eli kohtaamiseen. Tähän ei kuulu se, että kun olet ensin sen kumppanisi tavannut ihan livenä, että sen jälkeen kommunikointiin käytetään välineitä.

Kyllä se ihan yksiselitteisesti on luusereiden ja heikomman aineksen hommia että täytyy parisuhdetta etsiä Tindereistä, ihan samaan tapaan kuin ennen jotkut etsivät parisuhteita joistain treffipalstoilta jne. Eli ei tässä mitkään ajat ja tavat ole muuttunet, niinkuin jotkut väittivät, ainoastaan ne sovellukset ovat vaihtuneet.

Ja mitä nyt kuulostellut ihmisiltä, jotka noita ovat käyttäneet, niin on hyvin harvinaista että noista Tinder-suhteista muodostuu mitään pysyviä parisuhteita ja se on ihan suoraan seurausta siitä, millainen aines ylipäänsä Tinderiä käyttää. On äärimmäisen harvinaista, että esimerkiksi naiset, jotka ovat sellaista oikeaa vaimomateriaalia, käyttäisivät Tinderiä. Omassa tuttavapiirissä ei ole ainuttakaan pysyväksi jäänyttä parisuhdetta, jossa olisi tavattu alunperin Tinderissä. Kaikki (100 %) pysyvistä parisuhteista on muodostuneet ihan livenä tapahtuneista kohtaamisista.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 451
Unohtui muuten tuosta omasta listasta yksi ihan ehdoton, eli ei tatskoja, lävistyksiä tai hassun värisiä hiuksia. Täällä jos on näkyviä tatuointeja, ei pääse moneen paikkaan duuniin. Siksi tatuointeja pidetään lähinnä pro naisten hommina. Tatuoidut ovat täällä roskatason muijia.
En kyllä pitäisi tuota millään lailla positiivisena asiana kulttuurissa. Ei se tatuointi tai violetit hiukset tee kenestäkään yhtään sen huonompaa työntekijää (tai kumppania).
Ja jos pidät tuollaisia naisia "roskatason muijina" niin se kertoo aika vahvasti negatiivisia asioita sinusta...
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Vedit nyt mutkia suoraksi. Tarkoitin teknisellä apuvälineellä sitä, että sitä tarvittaisiin siihen parisuhteen ensimmäiseen vaiheeseen, eli kohtaamiseen. Tähän ei kuulu se, että kun olet ensin sen kumppanisi tavannut ihan livenä, että sen jälkeen kommunikointiin käytetään välineitä.

Kyllä se ihan yksiselitteisesti on luusereiden ja heikomman aineksen hommia että täytyy parisuhdetta etsiä Tindereistä, ihan samaan tapaan kuin ennen jotkut etsivät parisuhteita joistain treffipalstoilta jne. Eli ei tässä mitkään ajat ja tavat ole muuttunet, niinkuin jotkut väittivät, ainoastaan ne sovellukset ovat vaihtuneet.

Ja mitä nyt kuulostellut ihmisiltä, jotka noita ovat käyttäneet, niin on hyvin harvinaista että noista Tinder-suhteista muodostuu mitään pysyviä parisuhteita ja se on ihan suoraan seurausta siitä, millainen aines ylipäänsä Tinderiä käyttää. On äärimmäisen harvinaista, että esimerkiksi naiset, jotka ovat sellaista oikeaa vaimomateriaalia, käyttäisivät Tinderiä. Omassa tuttavapiirissä ei ole ainuttakaan pysyväksi jäänyttä parisuhdetta, jossa olisi tavattu alunperin Tinderissä. Kaikki (100 %) pysyvistä parisuhteista on muodostuneet ihan livenä tapahtuneista kohtaamisista.
Ihan uteliaisuudesta ja vilpittömästi: edustatko jotain uskonnollista ryhmää? Ei nimittäin kuullosta ihan valtaväestön kokemuspiiriltä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Ja eihän ne alemman tason naiset kelpaa ees samantasoisille miehille. Tähän tulee nyt taas vastaus siitä, miten EI kun NAISILLE ei kelpaa, mutta edelleen ei puhuta niistä kauniimmista naisista, jotka voivat valita - ja joille valinta suhteeseen on muita vaikeampaa, kun jokaisen miehen tarkoitusperät pitäisi selvittää, ellei saa heti viboja kassipakkomielteisyydestä. Etenkään Erkin on ihan turha vastata tähän mitään, kun hänelle ei keskivertonainen edes kelpaa. Alemman tason naiset ovat näkymättömiä miehille.
Tämä on oikeastaan yksi hyvä syy miksi en käytä enkä olen käyttänyt jotain Tinderiä.
Eli kaiken pitäisi perustua ulkonäköön ja pahimmillaan siihen miten hyvin kaveri tai itse sitten runoilee viestiä mikä sytyttää toisen.
Kun minusta pitäisi käyttää aikaa, toki se on totta että ne ensimmäiset sekunnit kun mies katsoo ja näkee sen naisen takamuksen ja rinnat ja nainen näkee sen / ne asiat mistä eniten on kiinnostunut merkkaa. Mutta myöhemmin kun toiseen tutustuu ne tärkeämmät asiat vasta tulevat esille. Siinäkin on (myös miehenä) se pelko että monestiko toinen on kohtelias tai vaan feikkaa ja on samaa mieltä kaikesta tai pyrkii myötäilemään.

Eli pitäisi olla aikaa ja tutustua toiseen, sitten vasta voi alkaa miettimään sitä suhdetta, seksiä sekä yhteen muuttamista. Taidan olla siinä mielessä hieman erikoisempi henkilö että suurin osa suhteistani on alkanut pidemmällä tutustumisella / ystävystymisellä ja vasta sitten syventynyt yhdessä asumiseen ja parisuhteeseen. Kun nykyisin trendi on enempi "miltä toinen näyttää, mikä on hänen iskurepliikkinsä => tavataan ja harrastetaan seksiä => sitten vasta mietitään halutaanko edes parisuhdetta samalla kun deittaillaan muita samalla kuviolla".

EDIT: ja tuohon ylempään viitaten, en ole miettinyt tätä uskonnolisen aspektin kautta. Lähinnä senkin kautta että en itse halua olla henkilö jolla on kymmeniä, satoja tai tuhansia merkityksettömiä seksisuhteita (ns yhden yön jutut) enkä haluaisi seurustella sellaisen naisenkaan kanssa. Ehkä sen voi myös laittaa syyksi miksi en erityisesti ole halunnut Tinderiä käytellä. Jotenkin sellainen tunne että siinä ei oikeasti tutustu toiseen vaan se olisi pintapuolinen raapaisu missä se kuva (ulkonäkö) korostuisi liikaa. Nuorena toki se ulkonäkö oli tärkeä kriteeri mutta en nykyisin perustaisi parisuhteen alkamista pelkästään sille että toinen näytti niin seksikkäältä jossain profiilikuvassa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Huumoriäiä!

Joo, jos ei korvissa saa olla lävistystä niin en ihmettele, ettei täällä kukaan kelpaa. (Koeta nyt päättää, oliko se ongelma, että suomalaiset naiset eivät kelpaa sinulle vai sinä et heille.) Toki itäisessä Aasiassa sekä korva- että nenänsivulävistykset ovat hyvin yleisiä. Ei toki ole ensimmäinen kerta, kun valkoinen mies tiivistää kokonaisen maanosan yhdeksi kulttuuriksi asuinympäristänsä perusteella.
Toki normaaleja korvakoruja saa olla. Niitä en edes laske lävistyksiksi. Nenälävistyksiä näkee täällä todella harvoin ja ne on usein yhdistetty mauttomiin tatuointeihin samoin kuin Suomessakin. Kuten jo kerroin tatuoinnit ja lävistykset eivät kuulu normaalien naisten repertuaariin Aasiassa, vaan ne ovat pohjasakan juttuja.

Mä olen ollut täällä Aasian suunnalla jo vuosia ennen koronaa, joten korona aikana ei ollut edes yritystä naisten suhteen Suomessa, joten en tiedä miten asiat siellä ovat nykyään. Tuskin ainakaan paremmin kuin seitsemän vuotta sitten. Korona aika Suomessa meni FWB-hommien parissa.

Huumorimimmi alkaa puhumaan valkoisesta miehestä. Täällä ei ole valkoisen miehen taakkaa, vaan lähinnä etuja treffimaailmassa. Toki ymmärrän, että harmittaa kun joku voi olla vapaa kaikesta woke ja feminismiroskasta. Kirjoitan tänne lähinnä siksi, että muutkin miehet tajuavat, että vaihtoehtoja on jos vain uskaltaa muuttaa elämäntapaansa ja muuttaa sellaiseen paikkaan, jossa omalla habituksella on kysyntää.

Tässäkin ketjussa on useita miesoletettuja, joiden tekstit ovat luotaantyöntävää luettavaa. Normaalit, terveitsetuntoiset ei-seksistiset miehet varmaan ymmärrätte jo tätä ketjua lukemalla, miksi naisia on Tinderissä vähemmän.
Hyvä että huomaat vaaran merkit ja vetoat noilla trigger wordeilla kaikkiin "fiksuihin ja normaaleihin" miehiin. Ne miehet, jotka ottavat viestisi vastaan, ovat epänormaaleja ja heikon itsetunnon omaavia. Vain sellaiset miehet ovat helppoja manipuloitavia ja manipulointiahan sä tässä yrität, joka on naisille valitettavan yleistä nykyään. Simpit ylistävät kuorossa sanomaasi, mutta ei siitä ole heille mitään hyötyä. Normaaleja miehiä ei voi manipuloida, varsinkaan näin läpinäkyvällä tavalla.

.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 625
Miehellä pitää olla jotain standardeja
En selitä standardejani.
Itse kun olin Tinderissä matchasin tasoisiani naisia
Alemman tason naiset
Tuossa yllä nyt muutama esimerkkilainaus ihan vain tältä viimeisimmältä sivulta, miksi näistä Tinder-hommista harvoin syntyy pysyviä parisuhteita. Perustavaa laatua oleva ongelma on juurikin tuossa, että ihmiseen suhtaudutaan tavarana ja määritellään jotain helvetin standardeja ja speksejä ihmisille. Tällainen speksaaminen jo lähtökohtaisesti kertoo siitä, että ihmisellä on tunnepuolella jotain pahasti vialla. Esimerkiksi juuri sellaisia rajoja kuin "nainen ei saa olla tätä lihavampi" tai "mies ei saa olla tätä lyhyempi". Tuollaisen ihmisen kanssa ei vaan kertakaikkiaan voi muodostaa tervettä parisuhdetta ja siksi ne suhteet harvoin kestävätkään pidempään.

Kun parisuhde muodostuu terveeltä pohjalta, eli luonnollisesti livenä kohtaamalla, niin siinä sen huomaa että kun löytyy sellainen kumppani, joka kolahtaa, niin ei siinä mitään speksejä kysellä. Se sopiva kumppani voi ihan hyvin olla työtön läski ja se jäisi kokonaan kohtaamatta käyttämällä näitä sovelluksia, johon laitetaan rastit kohtiin [x] ei läski ja [x] ei työtön. Tinderillä vastaavasti saat juuri sitä mitä tilaat, eli tunneköyhiä, tasapainottomia ja pinnallisia, itsekeskeisiä tyyppejä. Yritä nyt sellaisen kanssa sitten vakavaa parisuhdetta muodosta. En sano että se mahdotonta on, mutta äärimmäisen harvinaista.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
Itsellä on mitä todennäköisimmin pariutumisen haaste edessä lähitulevaisuudessa. Tai mistä sen tietää onko se haaste, mutta ainakin tilanne on tulossa. Jotenkin tässä yksi päivä loi lohtua se, että randomin (hetero)miehen kanssa jutellessa videochattipalvelussa, hän kehui minun olevan komea! Voi että miten paijasi itsetuntoa, hah. Siis ihan satunnaista paskaa juteltiin, ja päätti tämän kertoa. Oli kyllä kiva kuulla, vaikka en nyt ihan täysin tätä allekirjoita. Mutta katsojan silmät jne, tottakai. Ja alleviivaan vielä että ei ollut mitään seksuaalista tai mitään höpöhöpöä siinä. Ihan satunnaista jauhettiin (päissään) siinä Omeglen hengessä. Ehkä tässä on vielä toivoa!

Muttajoo, viimeisestä tinderöinnistä on itselläni aikaa ~10 vuotta, joten vähän jännittää millaista se homma nykyään on kun siihen pisteeseen päädyn että profiilia taas teen.

Mitä tässä juuri viimeisimpiä viestejä olen lukenut, niin olen varmaan luuseri kun ajattelen että Tinder olisi se juttu mitä kokeilla? En ihan hullun paljoa viihdy baareissa tai muissa vastaavissa paikoissa, ja jos olen joten esitystä katsomassa, siellä on lähes aina määrätyt istumapaikat (en ole ragehevimies jossa moshpitissä veivaisin), joten vaihtoehdot ovat vähissä. Toki viihdyn myös tavattoman hyvin itsekseni, eikä tässä mitään "pallien pakotusta" ole koskaan ollutkaan, että se ei ole pariutumisen tavoite. Noh, katsotaan miten käy. Yksin kissan kanssa on ihan jees. Tosin, kaipa tuo kissakin tässä parin vuoden sisällä kuolee pois kun on jo niin vanha. :cry: Tykkäisin että ois joku hieno tyyppi jonka kanssa viettää aikaa ja tehdä juttuja, ja se ois kiva ja tykkäisi myös musta ja mun naamasta. Ehkä olen onnekas siinä mielessä että pidän muodokkaista ihmisistä, että en ole niitä siroja aasialaisia viemässä Oikeilta Ammattilaisilta pois. Harmi tässä on se, että rima on aika korkealla vielä-päällä-olevan suhteen takia. Ihan pirun hieno tyyppi, mutta ei me vaan oltu oikeita toisillemme. Äh, ei tää helppoa tule olemaan. Hankin siis lisää kissoja.

Pakko kommentoida tähän, pahoittelen:

Täällä ei ole valkoisen miehen taakkaa, vaan lähinnä etuja treffimaailmassa. Toki ymmärrän, että harmittaa kun joku voi olla vapaa kaikesta woke ja feminismiroskasta. Kirjoitan tänne lähinnä siksi, että muutkin miehet tajuavat, että vaihtoehtoja on jos vain uskaltaa muuttaa elämäntapaansa ja olla tyytyväinen tarjontaan.
Siis tasavertaisuus ja muiden huomioon ottaminen on paskaa? Ööööh. Naisen pitää olla heikko ja riippuvainen miehestä? Nojuu, onhan meitä kaikenlaisia. Tottakai jos molemmat on samalla junalla menossa samalle asemalle, niin mikäs siinä. Ite en kauaa jaksais katsella submissoitunutta puolisoa joka vaan niiaa ja mielistelee. Mutta edelleenkin -- en millään muotoa tuomitse jos molemmat ovat aidosti siinä hommassa mukana. Kukin tavallaan.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 625
Ihan uteliaisuudesta ja vilpittömästi: edustatko jotain uskonnollista ryhmää? Ei nimittäin kuullosta ihan valtaväestön kokemuspiiriltä.
En kuulu mihinkään uskonnolliseen ryhmään. En edes kuulu kirkkoon. Tuttavapiirissä sitten osa kuuluu ev.lut kirkkoon ja osa ei mihinkään. Ja ev.lut kirkkoon kuuluvatkin ovat ihan vain tapauskovaisia, eli eivät ole missään lahkossa. Tämä toki voi johtua siitä, että olen aika tehokkaasti karsinut tuttavapiiristä kaikki varsinaiset uskovaiset pois, koska en halua olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka uskovat mielikuvitusolentoihin.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ai että särähtää korvaan täällä käytetty sana parisuhdemarkkina. Ihan kuin kyseessä olisi joku pörssi jossa kurssit elävät koko ajan ja vaihdetaan kumppania.

Hyvää itsenäisyyspäivää! :schampagne:
Tämä "tasoista" puhuminen ja pisteyttäminen se vasta särähtääkin. Vaikka itsekin käytin sanaa "standardi", niin käytännössä kyse on kuitenkin henkisistä ominaisuuksista ja arvoista. Ainut asiayhteys missä tasoista puhuminen lienee perusteltua on koulutus- ja tulotasot. Joillekin nämäkin ovat relevantteja kriteereitä parisuhdekumppanille. Myös itselleni, täällä moneen kertaan kertomistani syistä. Lika barn leka bäst.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Toki normaaleja korvakoruja saa olla. Niitä en edes laske lävistyksiksi. Nenälävistyksiä näkee täällä todella harvoin ja ne on usein yhdistetty mauttomiin tatuointeihin samoin kuin Suomessakin. Kuten jo kerroin tatuoinnit ja lävistykset eivät kuulu normaalien naisten repertuaariin Aasiassa, vaan ne ovat pohjasakan juttuja.

Mä olen ollut täällä Aasian suunnalla jo vuosia ennen koronaa, joten korona aikana ei ollut edes yritystä naisten suhteen Suomessa, joten en tiedä miten asiat siellä ovat nykyään. Tuskin ainakaan paremmin kuin seitsemän vuotta sitten. Korona aika Suomessa meni FWB-hommien parissa.

Huumorimimmi alkaa puhumaan valkoisesta miehestä. Täällä ei ole valkoisen miehen taakkaa, vaan lähinnä etuja treffimaailmassa. Toki ymmärrän, että harmittaa kun joku voi olla vapaa kaikesta woke ja feminismiroskasta. Kirjoitan tänne lähinnä siksi, että muutkin miehet tajuavat, että vaihtoehtoja on jos vain uskaltaa muuttaa elämäntapaansa ja muuttaa sellaiseen paikkaan, jossa omalla habituksella on kysyntää.


Hyvä että huomaat vaaran merkit ja vetoat noilla trigger wordeilla kaikkiin "fiksuihin ja normaaleihin" miehiin. Ne miehet, jotka ottavat viestisi vastaan, ovat epänormaaleja ja heikon itsetunnon omaavia. Vain sellaiset miehet ovat helppoja manipuloitavia ja manipulointiahan sä tässä yrität, joka on naisille valitettavan yleistä nykyään. Simpit ylistävät kuorossa sanomaasi, mutta ei siitä ole heille mitään hyötyä. Normaaleja miehiä ei voi manipuloida, varsinkaan näin läpinäkyvällä tavalla.
.
Intiassa ja sen ympäristössä about jokaisella naisella on nenän sivussa lävistys, mielellään kultainen nappi. Sun Aasia ei ole koko Aasia, on typerän kuuloista kun typistät tällaisen valtavan asian yhdeksi, sinua miellyttäväksi kulttuuriksi.

On myös aikamoista länkkärikulttuurilasien läpi katsomista, jos korvalävistykset eivät olekaan lävistys. Perustelisit edes asian ja olisit kaikkia koruja vastaan. Tai samoilla perusteilla tulisi ehkä olla myös meikkiä vastaan.

Itseasiassa huvittavasti sekin on sellainen asia, jota vastaan miehet yleensä sönkkäävät ymmärtämättä miten monella meikkiä onkaan. Netissä on näiden ketjujen perusteella testejä kaikenlaisesta, millä osoitetaan tinderöinnin olevan helppoa naisille ym., niin tiedoksi, että näitä testejä naisten meikkaamisesta/meikittömyydestä miehen kertomana on myös paljon, ja useimmiten miehet eivät ymmärrä, että kevyt meikki on meikkiä. :D
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Itsellä on mitä todennäköisimmin pariutumisen haaste edessä lähitulevaisuudessa. Tai mistä sen tietää onko se haaste, mutta ainakin tilanne on tulossa. Jotenkin tässä yksi päivä loi lohtua se, että randomin (hetero)miehen kanssa jutellessa videochattipalvelussa, hän kehui minun olevan komea! Voi että miten paijasi itsetuntoa, hah. Siis ihan satunnaista paskaa juteltiin, ja päätti tämän kertoa. Oli kyllä kiva kuulla, vaikka en nyt ihan täysin tätä allekirjoita. Mutta katsojan silmät jne, tottakai. Ja alleviivaan vielä että ei ollut mitään seksuaalista tai mitään höpöhöpöä siinä. Ihan satunnaista jauhettiin (päissään) siinä Omeglen hengessä. Ehkä tässä on vielä toivoa!

Muttajoo, viimeisestä tinderöinnistä on itselläni aikaa ~10 vuotta, joten vähän jännittää millaista se homma nykyään on kun siihen pisteeseen päädyn että profiilia taas teen.

Mitä tässä juuri viimeisimpiä viestejä olen lukenut, niin olen varmaan luuseri kun ajattelen että Tinder olisi se juttu mitä kokeilla? En ihan hullun paljoa viihdy baareissa tai muissa vastaavissa paikoissa, ja jos olen joten esitystä katsomassa, siellä on lähes aina määrätyt istumapaikat (en ole ragehevimies jossa moshpitissä veivaisin), joten vaihtoehdot ovat vähissä. Toki viihdyn myös tavattoman hyvin itsekseni, eikä tässä mitään "pallien pakotusta" ole koskaan ollutkaan, että se ei ole pariutumisen tavoite. Noh, katsotaan miten käy. Yksin kissan kanssa on ihan jees. Tosin, kaipa tuo kissakin tässä parin vuoden sisällä kuolee pois kun on jo niin vanha. :cry: Tykkäisin että ois joku hieno tyyppi jonka kanssa viettää aikaa ja tehdä juttuja, ja se ois kiva ja tykkäisi myös musta ja mun naamasta. Ehkä olen onnekas siinä mielessä että pidän muodokkaista ihmisistä, että en ole niitä siroja aasialaisia viemässä Oikeilta Ammattilaisilta pois. Harmi tässä on se, että rima on aika korkealla vielä-päällä-olevan suhteen takia. Ihan pirun hieno tyyppi, mutta ei me vaan oltu oikeita toisillemme. Äh, ei tää helppoa tule olemaan. Hankin siis lisää kissoja.

Pakko kommentoida tähän, pahoittelen:


Siis tasavertaisuus ja muiden huomioon ottaminen on paskaa? Ööööh. Naisen pitää olla heikko ja riippuvainen miehestä? Nojuu, onhan meitä kaikenlaisia. Tottakai jos molemmat on samalla junalla menossa samalle asemalle, niin mikäs siinä. Ite en kauaa jaksais katsella submissoitunutta puolisoa joka vaan niiaa ja mielistelee. Mutta edelleenkin -- en millään muotoa tuomitse jos molemmat ovat aidosti siinä hommassa mukana. Kukin tavallaan.
Kuullostat äkkiseltään ihmiseltä, jolla ei tule olemaan ongelmia pariutumisessa. Vedä hetki happea suhteiden välissä, jotta ehdit varmasti toipua erosta ja myös nauttia yksinolosta. Me naiset ollaan vähän allergisia juuri eronneille, ja syystä. Liian helposti joutuu laastariksi, eikä ne jutut yleensä toimi pitkän päälle.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 625
Ainut asiayhteys missä tasoista puhuminen lienee perusteltua on koulutus- ja tulotasot. Joillekin nämäkin ovat relevantteja kriteereitä parisuhdekumppanille.
Nämä ovat jostain syystä sukupuolittuneet aikalailla. Pääsääntöisesti vain naisilla (ei toki kaikilla naisilla) on noita kriteereitä, että miehellä täytyy olla jokin tietty koulutus- tai tulotaso. Miehille taas tuollaisilla ei ole merkitystä, vaan miehelle on tärkeämpää sellaiset asiat kuin että nainen on mukava ja jonka kanssa on miellyttävää olla yhdessä.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
En kyllä pitäisi tuota millään lailla positiivisena asiana kulttuurissa. Ei se tatuointi tai violetit hiukset tee kenestäkään yhtään sen huonompaa työntekijää (tai kumppania).
Ja jos pidät tuollaisia naisia "roskatason muijina" niin se kertoo aika vahvasti negatiivisia asioita sinusta...
Kulttuuri on se mitä se on. En yritä muuttaa tämän maan kulttuuria, vaan yritän adaptoitua mahdollisimman hyvin mm. opiskelemalla paikallista kieltä. Tänne ei tulla ilman viisumia ja persaukisena. Voit toki yrittää opettaa paikallisille, että tatskatut muijat läväreillä ovat ihan ok, mutta ne luultavasti nauravat sulle päin naamaa ja pitävät sua täytenä idioottina. Jos tämä kertoo musta negatiivisia asioita olkoon niin. Ei kiinnosta vähääkään.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
En kuulu mihinkään uskonnolliseen ryhmään. En edes kuulu kirkkoon. Tuttavapiirissä sitten osa kuuluu ev.lut kirkkoon ja osa ei mihinkään. Ja ev.lut kirkkoon kuuluvatkin ovat ihan vain tapauskovaisia, eli eivät ole missään lahkossa. Tämä toki voi johtua siitä, että olen aika tehokkaasti karsinut tuttavapiiristä kaikki varsinaiset uskovaiset pois, koska en halua olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka uskovat mielikuvitusolentoihin.
Okei, kuullosti vaan jotenkin aika vanhoilliselta ja umpimieliseltä, suoraan sanoen. Vaikka itsekin Tinderiä paljon kritisoin, kuten useimmat sen käyttäjät, niin on siellä ihan helmityyppejäkin. Ja jos kaksi tällaista helmeä kohtaa, niin ei siitä yhtään sen huonompi suhde synny kuin jos he olisivat kohdanneet livenä. Kyllä Tinder-pareja nykyään mahtuu lähes jokaisen tuttavapiiriin, siksi kokemuksesi kuullosti erikoiselta. Ehkä et vain tiedä kaikkien osalta todellisuutta? Tai sitten sulla tosiaan on jotenkin hiukan konservatiivisemmat ja aika keski-ikäiset ympyrät.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Millä perusteella ne alemman tason naiset ei kelpaa ees samantasoisille miehille? Kavereissani on näitä vaatimattoman näköisiä miehiä ja heille ei ne tasoisensa naiset edes vastaa viesteihin tai keskustele vastavuoroisesti, niin miten näitä miehen tarkoitusperiä voidaan selvittää jos nainen ei edes esitä mitään vastakysymyksiä sovelluksessa?
Muinaisen OkCupidin tutkimuksen perusteella, josta toisessa ketjussa oli puhetta. Ja kuuluuhan se nyt täälläkin, että eipä se mikä vaan nainen kelpaa. ;)

Onhan se totta, että kymmenessä vuodessa tämä kulttuuri on muuttunut. Yhä nuorempaa väkeä tulee sovelluksiin, yhä isompi osa on imenyt typerää käytöstä jenkkityyliin. Ennen tytöille esitettiin vain prinsessaelokuvia, nyt jenkkityylistä deittailua on tuutattu leffojen ohella tosi-tvn ja somen kautta. Miehet saavat siitä osansa ja heidän naiskuvastonsa kutistuu entisestään. Pahempaa on luvassa tekoälyn myötä. Nythän ongelmana ovat tekaistut nakukuvat. Oo fucking tempora :rolleyes:
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Nämä ovat jostain syystä sukupuolittuneet aikalailla. Pääsääntöisesti vain naisilla (ei toki kaikilla naisilla) on noita kriteereitä, että miehellä täytyy olla jokin tietty koulutus- tai tulotaso. Miehille taas tuollaisilla ei ole merkitystä, vaan miehelle on tärkeämpää sellaiset asiat kuin että nainen on mukava ja jonka kanssa on miellyttävää olla yhdessä.
Jep, tämä on käynyt erittäin selväksi. On pikemminkin haitta olla korkeasti koulutettu nainen, jos mies ei sitä ole, etenkin jos nainen vielä tienaakin tuntuvasti enemmän.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Itse sanoisin että ongelma on kohtaaminen. Eli on ihan faktaa että löytyy kuitenkin aika paljonkin asiansa hoitavia miehiä ja naisia jotka ovat sinkkuja ja eivät kohtaa toisiaan. Koska eivät esim. jaksa yrittää jossain Tinderissä missä moni on pelkästään nostattamassa omaa itsetuntoaan (eli on naimisissa / suhteessa, ei etsi ketään, haluaa vaan tykkäyksiä "itseään paremmalta" kun se oma mies tai nainen ei ole kehunut tai muuten vaan sattuu olemaan itsetunto maassa).

Sitten se mistä niitä ehkä löytyy on se oma kaveripiiri tai työympäristö. Harvempi hieman enempi ikää omaava enää etsii mistään "bileistä" tai baarista / yökerhosta / ruotsinlaivalta sitä seurustelukumppania. Varsinkaan jos eivät kaipaa mitään yhden yön seksiä humalaisen kanssa.

Sitten kun ehkä kohtaa kestää aika pitkään että oppii tuntemaan toista tarpeeksi, koska haluaa tietää että toinen ei vain esitä vaan oikeasti osaa hoitaa ne asiansa ja mitä mahdollisia painolasteja toiselle on kertynyt (sekä hyväksyykö toinen sinut sekä ne sinun ongelmasi). Ellei noita sitten skipata ja päädytä jossain firman pikkujoulun jatkoilla sänkyyn ja aleta miettimään siitä mitä tuli tehtyä...
Suomessa ammattien suuri eriytyminen sukupuolittain ei tosiaan auta kohtaamista. Kun lisäksi täällä ei lopulta niin hirveästi vietetä aikaa julkisissa tiloissa ilman työtä tai harrastusta. Ja jos vietetään, siihen kuuluu tuo alkoholi, mikä on ilmiönä pienenemässä. Sosiaaliset piirit ovat pieniä, ja ihmiset ovat vähän sisäänpäinkääntyneitä. Sikäli se livenä tapaaminen tosiaan on hankalaa, ja onhan siitä täällä puhuttukin, että missä ihmeessä niitä naisia sitten tapaisi.

Ymmärrän Tinderin suosion kyllä. Itse olen pariutunut sen kautta ja sitä ennen myös netin välityksellä, en treffialustan tosin.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 625
Okei, kuullosti vaan jotenkin aika vanhoilliselta ja umpimieliseltä, suoraan sanoen. Vaikka itsekin Tinderiä paljon kritisoin, kuten useimmat sen käyttäjät, niin on siellä ihan helmityyppejäkin. Ja jos kaksi tällaista helmeä kohtaa, niin ei siitä yhtään sen huonompi suhde synny kuin jos he olisivat kohdanneet livenä. Kyllä Tinder-pareja nykyään mahtuu lähes jokaisen tuttavapiiriin, siksi kokemuksesi kuullosti erikoiselta. Ehkä et vain tiedä kaikkien osalta todellisuutta? Tai sitten sulla tosiaan on jotenkin hiukan konservatiivisemmat ja aika keski-ikäiset ympyrät.
Jos luet viestini ajatuksen kanssa, niin huomaat etten minä sanonut etteikö se mahdollista olisi. Sanoin vaan että se on harvinaista. Vai pieni osa Tinder-suhteista johtaa pysyviin parisuhteisiin.

Ja mitä tuttavapiiriin tulee, niin kyllä meidän tuttavapiirissä aika hyvin kaikki tuntee parien taustat, miten ja missä ovat tavanneet jne. Tuttavapiirissä ei juurikaan ole keski-ikäisiä, eikä kukaan ole ainakaan todistetusti konservatiivinen.

Eli aika pieleen menee nyt nämä sinun arvaukset, en tiedä mitä yrität itsellesi todistella :)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Nämä ovat jostain syystä sukupuolittuneet aikalailla. Pääsääntöisesti vain naisilla (ei toki kaikilla naisilla) on noita kriteereitä, että miehellä täytyy olla jokin tietty koulutus- tai tulotaso. Miehille taas tuollaisilla ei ole merkitystä, vaan miehelle on tärkeämpää sellaiset asiat kuin että nainen on mukava ja jonka kanssa on miellyttävää olla yhdessä.
Sitä ei miehenä sanota noin, eli miehelle ei ole sinänsä tärkeää jokin naisen "tohtorin arvo" tms. Eikä myöskään paljonko hän tienaa rahaa.
Mutta toisaalta kääntäen on aika tärkeää että voidaan yhdessä jutella asioista, että nainen ei ole sellainen "tyhjänpäiväinen bimbo" joka nauraa kaikelle eikä tajua mitään. Se ei välttämättä tarkoita koulutusta, mutta monesti on yhteneväinen siihen. Eli jos peruskoulun jälkeen ainoa koulutus on se 10-luokka ja sitten lukio mikä on jäänyt kesken se voi viitata myös siihen miksi hän on "bimbo".

Lisäksi monelle miehelle (varsinkin kun sen ensimmäisen tai pari ensimmäistä suhdetta on jo ehtinyt olla) on tärkeää se että nainen tietää jotain elämänhallinnasta. Itse sanoisin että en halua olla "isähahmo" toiselle, kerätä vaatteita lattialta, kerätä astioita pöydiltä ja tuolelta (sekä lattioilta) mihin hän ehkä jättää ne, siirrellä huonekaluja takaisin paikoilleen, olla se joka imuroi ja siivoaa ainoana henkilönä. Huolehtia että onko hän varmasti muistanut maksaa kaikki laskunsa ajallaan, lainata rahaa, herättää ja muistuttaa että lähtee ajoissa menoihinsa jne.

Miehelle vaan (toki itsellenikin) särähtää pahasti se että naiselle olisi tärkeää miehen koulutus ja tulotaso. Koska siitä tulee mieleen helposti gold digger. Vaikka nainen voi vain etsiä oikeasti myös miestä jolla on elämänhaliinta kunnossa (siksi se tulotaso) ja jonka kanssa voi keskustella eikä hän ole jatkuvasti "pissi, kakki, pieru hihihi" kuin pikkupoika liikkuen ehkä ympäri taloa alasti koska ei viitsi pukea päälleen eikä ole vielä lähdössä ulos jättäen jälkeensä ehkä vaate ja tavara vanaa mitä naisen tarvitsee sitten kerätä ja siivota...
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
172
Voisiko olla, että kyse ei olekaan ulkonäöstä, vaan siitä mitä ja miten he viestittelevät? :think: Valitettavan monella keskustelutaidot ovat kehnohkot, ja asia korostuu näissä palveluissa joissa tutustuminen perustuu aluksi kirjalliseen viestintään.
Mä poistin hyvin nopeasti ne mätsit, jotka eivät kyenneet kunnolliseen, luontevaan ja kivansävyiseen viestittelyyn. Siinä vaiheessa kun tinderöinti alkoi jo maistua puulta poistin nekin, joiden aloitus oli pelkkä "moi".
Omalla kohdallani ihan täysin normaaleja kysymyksiä heitin ilman mitään seksuaalista sisältöä. Keskustelutaitoni eivät ole mielestäni kehnohkot, onnistun livenä ihan hyvällä menestyksellä läpänheitollani saamaan seuraa, mutta Tinderissä tuntui nahkealta vaikka sieltäkin joitain treffejä sain.

Monilla naisilla ne keskustelutaidot on vasta ovatkin Tinderissä kehnohkot, yhden sanan tai lauseen vastauksia ilman jatkokysymyksiä, mutta miksi nähdä vaivaa keskusteluun kun ehdokkaita ja mua paremman näköisiä ehdokkaita on luultavasti loputtomasti tarjoamassa treffejä nolla efortillakin?
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 625
Jep, tämä on käynyt erittäin selväksi. On pikemminkin haitta olla korkeasti koulutettu nainen, jos mies ei sitä ole, etenkin jos nainen vielä tienaakin tuntuvasti enemmän.
Tämä on hyvä pointti ja pitää sisällään totuuden. Monesti miehillä on niin heikko itsetunto, että jos naisella on korkeampi koulutus- ja tulotaso, niin se on juurikin se mies, joka tekee siitä ongelman.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
Kuullostat äkkiseltään ihmiseltä, jolla ei tule olemaan ongelmia pariutumisessa.
Kiitos! Pakko sanoa, että tätä ketjua pitkään lukeneena juuri sulta tuo kommentti on ehkä rohkaisevin. :lol:
Vedä hetki happea suhteiden välissä, jotta ehdit varmasti toipua erosta ja myös nauttia yksinolosta. Me naiset ollaan vähän allergisia juuri eronneille, ja syystä. Liian helposti joutuu laastariksi, eikä ne jutut yleensä toimi pitkän päälle.
Joo niinpä. Ei tässä kiire ole mitenkään päin. Nykyisessä suhteessa ongelma-asiat alkoivat jo kesällä, että tässä on pitkään jo ns. erottu. Tilanteeseen on päädytty minusta riippumattomista syistä, että ns. puhtain paperein olen irtautumassa. Sehän tässä onkin hankalaa, että vaikka itse olisi ollut suhteesta ulkona jo pitkän aikaa sitten, niin "paperilla" se näyttää liian aikaiselta ja hätäiseltä. Tekee kyllä hyvää olla itsekseen tovi. Ei tässä mitään kiirettä mihinkään, eikä hoppuilemalla hyvää tule. Laastarihommat on itsellä todella no-no, mutta hankalaa tästä tekee sen, että tässä on tosiaan asiaa käsitelty jo puoli vuotta, ja on itse henkisesti jo lähes irti tästä hommasta. Mutta edelleenkin -- hyvä keskittyä itseensä ja opetella taas olemaan yksin. Onhan siitä edellisestä yksinasumisesta aikaa jo kymmenen vuotta. Harmaantuisi edes muualta kuin parrasta niin olisi hyvä silver fox -look.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Nykyisessä suhteessa ongelma-asiat alkoivat jo kesällä,
On tuossa se hyvä puoli että jos kumpikin osapuoli huomannut että homma ei toimi, ette hätäile vaan toinen (tai sinä) etsii rauhassa uutta kämppää, muutto tapahtuu hiljakseen. Bonusta myös se että kun on aikaa ehditte hyvin kysellä toisiltanne miten jokin homma nyt tehtiinkään (kun kohta on yksin sitä tekemässä ja toinen on ehkä tehnyt sen yleensä aina)
Voitte luultavasti edelleen olla hyviä (ehkä jopa parhaita) kavereita ja tsempata sitten rauhassa kumpikin tahollanne sen uuden etsintää jne.

Toki myös kissalle / kissoille mukavampaa että ei ole riitoja ja toinen voi sitten myöhemmin edelleen tulla katsomaan kissoja (sekä sinua) ihan kaverina. Suhde vaan muuttuu enempi platoniseksi sekä kaveri (ja nyt kämppis) suhteeksi.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Siis tasavertaisuus ja muiden huomioon ottaminen on paskaa? Ööööh. Naisen pitää olla heikko ja riippuvainen miehestä? Nojuu, onhan meitä kaikenlaisia. Tottakai jos molemmat on samalla junalla menossa samalle asemalle, niin mikäs siinä. Ite en kauaa jaksais katsella submissoitunutta puolisoa joka vaan niiaa ja mielistelee. Mutta edelleenkin -- en millään muotoa tuomitse jos molemmat ovat aidosti siinä hommassa mukana. Kukin tavallaan.
Miten se nainen tässä skenaariossa on heikko tai riippuvainen? Laitoin sen oman preferenssilistan, jossa mainittiin että nainen on töissä, jolloin hänellä on omat rahat, joilla voi tukea perhettään. Täällä ei ole eläkkeitä tai muita valtion tukiverkostoja, joten naisten täytyy tukea mahdollisia lapsiaan ja vanhempiaan, jotka usein hoitavat lastenlapsia.

Parisuhde on vaihtokauppa. Mä tuon pöytään oman osuuteni ja nainen tuo pöytään oman osuutensa. Mikä tässä ei ole tasavertaista? Molemmat saa mitä haluaa. Minä maksan kuukausittaiset kulut ja nainen hoitaa naisten hommat kotona(siivous, kokkaus jne.) ja pitää minut tyytyväisenä. Ei nämä naiset niia tai mielistele. Täällä nämä jutut opetetaan lapsille jo kotona, joten se ei ole miellyttämistä, vaan ihan luonnollista toimintaa. Molemmilla on oma luonnollinen roolinsa. Minä teen miesten hommat ja nainen tekee naisten hommat.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Parisuhde on vaihtokauppa. Mä tuon pöytään oman osuuteni ja nainen tuo pöytään oman osuutensa. Mikä tässä ei ole tasavertaista? Molemmat saa mitä haluaa. Minä maksan kuukausittaiset kulut ja nainen hoitaa naisten hommat kotona(siivous, kokkaus jne.) ja pitää minut tyytyväisenä. Ei nämä naiset niia tai mielistele. Täällä nämä jutut opetetaan lapsille jo kotona, joten se ei ole miellyttämistä, vaan ihan luonnollista toimintaa. Molemmilla on oma luonnollinen roolinsa. Minä teen miesten hommat ja nainen tekee naisten hommat.
Miten tuo sitten toimii pitkällä tähtäimellä jos kyse on ns. puhtaasti liiketoiminnasta ja vaihtokaupasta? Eli kun jompikumpi osapuoli tulee kipeäksi tai vanhaksi. Sitten vaihdetaan uuteen ja toimivaan joka hoitaa oman osuutensa eikä ole "rikki" tai "vanhentunut malli"? Eli eikö siinä pitäisi olla myös tunteita, rakkautta? Miten käy jos ja kun sairastut, tulet vanhaksi. Kuka huolehtii jos et voi enää tehdä "miesten hommia" kotona.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
On tuossa se hyvä puoli että jos kumpikin osapuoli huomannut että homma ei toimi, ette hätäile vaan toinen (tai sinä) etsii rauhassa uutta kämppää, muutto tapahtuu hiljakseen. Bonusta myös se että kun on aikaa ehditte hyvin kysellä toisiltanne miten jokin homma nyt tehtiinkään (kun kohta on yksin sitä tekemässä ja toinen on ehkä tehnyt sen yleensä aina)
Voitte luultavasti edelleen olla hyviä (ehkä jopa parhaita) kavereita ja tsempata sitten rauhassa kumpikin tahollanne sen uuden etsintää jne.

Toki myös kissalle / kissoille mukavampaa että ei ole riitoja ja toinen voi sitten myöhemmin edelleen tulla katsomaan kissoja (sekä sinua) ihan kaverina. Suhde vaan muuttuu enempi platoniseksi sekä kaveri (ja nyt kämppis) suhteeksi.
Erittäin hyvin sanottu. Ei ole tosiaan mitään vihaa tai vastaavaa päällä. Kamalan surullista toki koko tilanne, mutta elämä on aina arvaamatonta.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Noin yleisesti BMI on aika huono mittari jos ainoastaan sitä tuijottaa. Urheilullisella ihmisellä voi BMI olla helposti "normaalipainon" ylärajalla vaikka vatsalihakset näkyy.

Ja toisekseen kannattaa pistää se oma itsetunto kohdalleen, niin ei tarvitse huolehtia muiden painoista 24/7 netissä. Juu, harva tykkää liian lihavista, mutta ei sitä tarvitse koko ajan toitottaa muille. Hauskoja kyllä nämä oman elämänsä gigachadit netissä. Jotenkin tuntuu hieman erikoiselta että kova panomies jaksaisi koko ajan itkeä netissä asioista, mutta jokainen tyylillään.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
Miten se nainen tässä skenaariossa on heikko tai riippuvainen? Laitoin sen oman preferenssilistan, jossa mainittiin että nainen on töissä, jolloin hänellä on omat rahat, joilla voi tukea perhettään. Täällä ei ole eläkkeitä tai muita valtion tukiverkostoja, joten naisten täytyy tukea mahdollisia lapsiaan ja vanhempiaan, jotka usein hoitavat lastenlapsia.

Parisuhde on vaihtokauppa. Mä tuon pöytään oman osuuteni ja nainen tuo pöytään oman osuutensa. Mikä tässä ei ole tasavertaista? Molemmat saa mitä haluaa. Minä maksan kuukausittaiset kulut ja nainen hoitaa naisten hommat kotona(siivous, kokkaus jne.) ja pitää minut tyytyväisenä. Ei nämä naiset niia tai mielistele. Täällä nämä jutut opetetaan lapsille jo kotona, joten se ei ole miellyttämistä, vaan ihan luonnollista toimintaa. Molemmilla on oma luonnollinen roolinsa. Minä teen miesten hommat ja nainen tekee naisten hommat.
Juu toki. Sinä näet parisuhteen vaihtokauppana, mutta kaikki eivät. :) Ja edelleenkin -- aivan timanttista että olet löytänyt sen oman juttusi, ja se puoliso siellä on siihen aivan yhtä lailla tyytyväinen. En millään muotoa kritisoi mitään suhdetta missä molemmat osapuolet ovat onnellisia. Hyvä toki pitää mielessä että kaikki eivät näe asioita aivan näin ns. kliinisen objektiivisesti vaihtokauppahommina.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Jos luet viestini ajatuksen kanssa, niin huomaat etten minä sanonut etteikö se mahdollista olisi. Sanoin vaan että se on harvinaista. Vai pieni osa Tinder-suhteista johtaa pysyviin parisuhteisiin.

Ja mitä tuttavapiiriin tulee, niin kyllä meidän tuttavapiirissä aika hyvin kaikki tuntee parien taustat, miten ja missä ovat tavanneet jne. Tuttavapiirissä ei juurikaan ole keski-ikäisiä, eikä kukaan ole ainakaan todistetusti konservatiivinen.

Eli aika pieleen menee nyt nämä sinun arvaukset, en tiedä mitä yrität itsellesi todistella :)
En yritä todistella mitään kellekään, totean vain että kokemuksesi on poikkeava. Tässäkin ketjussa juuri viitattiin tilastoihin, joiden mukaan jo yli puolet pareista tapaa treffisovellusten kautta.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Miten tuo sitten toimii pitkällä tähtäimellä jos kyse on ns. puhtaasti liiketoiminnasta ja vaihtokaupasta? Eli kun jompikumpi osapuoli tulee kipeäksi tai vanhaksi. Sitten vaihdetaan uuteen ja toimivaan joka hoitaa oman osuutensa eikä ole "rikki" tai "vanhentunut malli"? Eli eikö siinä pitäisi olla myös tunteita, rakkautta? Miten käy jos ja kun sairastut, tulet vanhaksi. Kuka huolehtii jos et voi enää tehdä "miesten hommia" kotona.
Liiketoiminta on sitä, jos maksat naiselle x€ kuukausittain lapaan ja nainen pitää kädestä 24/7. Monet miehet tekevät tuota täällä. Tuo ei ole mun mielestä toimiva malli. Jos olet naisen kanssa 24/7, homma ei vaan toimi. Molemmilla pitää olla aikaa muualla kuin neljän seinän sisällä. Mä teen duunia kotona, joten haluan olla rauhassa kun teen duunia. Nainen käy duunissa muualla ja minä saan oman rauhan tehdä omaa duunia.

Eihän kukaan aloita parisuhdetta, jos sitä rakkautta ei ole(paitsi nuo ostomiehet, jonka selitin edellisessä kappaleessa). Parisuhteista yli 50% päättyy eroon joka tapauksessa. Ymmärrän että suomalaisten miesten ja naisten on vaikea ymmärtää näitä konservatiivisia arvoja, mutta ainakin ne ovat todistettavasti toimineet tuhansia vuosia. Tämä uusi malli, jossa miehen pitää olla tunteellinen kuin nainen ja naisen pitää olla kova kuin mies ei ole todistettavasti toiminut koskaan, eikä se tule koskaan toimimaankaan.

Miten käy jos ja kun sairastut, tulet vanhaksi. Kuka huolehtii jos et voi enää tehdä "miesten hommia" kotona?

Miten luulet että käy Suomessa itsenäisen ja voimaantuneen naisen kanssa? Missään ei voi 100% tietää, että homma toimii, ei näissä ole onnistumistakuuta. Mulle tärkeintä on olla tyytyväinen siihen mitä on tarjolla, eli ei tarvitse riidellä kuka pesee pyykit tai käy kaupassa ja onko kaikki 50-50 tasavertaista.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Omalla kohdallani ihan täysin normaaleja kysymyksiä heitin ilman mitään seksuaalista sisältöä. Keskustelutaitoni eivät ole mielestäni kehnohkot, onnistun livenä ihan hyvällä menestyksellä läpänheitollani saamaan seuraa, mutta Tinderissä tuntui nahkealta vaikka sieltäkin joitain treffejä sain.

Monilla naisilla ne keskustelutaidot on vasta ovatkin Tinderissä kehnohkot, yhden sanan tai lauseen vastauksia ilman jatkokysymyksiä, mutta miksi nähdä vaivaa keskusteluun kun ehdokkaita ja mua paremman näköisiä ehdokkaita on luultavasti loputtomasti tarjoamassa treffejä nolla efortillakin?
Valitettavasti se ei vielä tee hyvää keskustelijaa, että esittää ei-vihjailevia kysymyksiä. Ei täällä tietysti kukaan voi sanoa onko juuri sinulla petrattavaa keskustelutaidoissa, mutta Tinderin läpipelanneena naisena todella suurella osalla miehistä olisi. Kai naiset ovat treenanneet sosiaalisia taitojaan keskimäärin enemmän kuin miehet, mukaanlukien keskusteleminen ja kuunteleminen. Monille se on silti haasteellisempaa viestitse kuin livenä. Ja paljonhan vaikuttaa tietysti sekin, onko sitä yhteistä kosketuspintaa vai ei. Itse näkisin, että juuri sitähän viestittelyssä pyritään selvittämään, ja jos sitä ei ole niin ei se keskustelukaan oikein lähde. Valtaosassa tapauksia ei lähde vaan kuihtuu alkuunsa, ja hyvä niin. Ne joiden kanssa juttu luistaa, ovat sitten niitä joiden kanssa kannattaa treffeille asti vaivautua selvittämään, jatkuuko juttu yhtä sujuvasti livenäkin :) Tässä pähkinänkuoressa, mistä mielestäni tinderöinnissä on ylipäätään kyse. Toisille toki ehkä jostain muusta.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Juu toki. Sinä näet parisuhteen vaihtokauppana, mutta kaikki eivät. :) Ja edelleenkin -- aivan timanttista että olet löytänyt sen oman juttusi, ja se puoliso siellä on siihen aivan yhtä lailla tyytyväinen. En millään muotoa kritisoi mitään suhdetta missä molemmat osapuolet ovat onnellisia. Hyvä toki pitää mielessä että kaikki eivät näe asioita aivan näin ns. kliinisen objektiivisesti vaihtokauppahommina.
Juu ei mulla ole mitään epäselvyyttä, ettei mun jutut uppoa suurimmalle osalle suomalaisista miehistä tai naisista. Tuon vaan esille, että on muitakin vaihtoehtoja kuin se kotimainen.

Sen verran neuvoa vielä, että jos olet se simppi, joka jakaa tykkäyksiä Tinderissä, niin älä tule tänne Aasiaan. Nämä paikalliset mimmit ovat tottuneet toisenlaisiin miehiin ja jos et osaa olla konservatiivinen, niin nämä mimmit syö sut elävältä ja tyhjentää sun lompakon alta aikayksikön. Jos et osaa sanoa EI, tämä on väärä paikka etsiä naisia.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
Juu ei mulla ole mitään epäselvyyttä, ettei mun jutut uppoa suurimmalle osalle suomalaisista miehistä tai naisista. Tuon vaan esille, että on muitakin vaihtoehtoja kuin se kotimainen.

Sen verran neuvoa vielä, että jos olet se simppi, joka jakaa tykkäyksiä Tinderissä, niin älä tule tänne Aasiaan. Nämä paikalliset mimmit ovat tottuneet toisenlaisiin miehiin ja jos et osaa olla konservatiivinen, niin nämä mimmit syö sut elävältä ja tyhjentää sun lompakon alta aikayksikön. Jos et osaa sanoa EI, tämä on väärä paikka etsiä naisia.
Hah, ei pelkoa. Nuorena ja komeana tuli asuttua Kiinassa toista vuotta, eikä se homma mitenkään itteä sytyttäny. Ja muutenkin, ne ihanteet siellä on ihan erilaisia kuin itselläni. Ja tää on aivan ok.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
386
Ymmärrän että suomalaisten miesten ja naisten on vaikea ymmärtää näitä konservatiivisia arvoja, mutta ainakin ne ovat todistettavasti toimineet tuhansia vuosia. Tämä uusi malli, jossa miehen pitää olla tunteellinen kuin nainen ja naisen pitää olla kova kuin mies ei ole todistettavasti toiminut koskaan, eikä se tule koskaan toimimaankaan.
Olen kamalan pahoillani, mutta aivan pakko kommentoida. Kyllähän esimerkiksi orjuus ja pakko(pelko)uskontokin toimi tuhansia vuosia. Tekeekö se käyttövuosien määrä niistä paskahommista sen parempia?

Itselläni aivan parhaimmat suhteet on ollu timanttisia just silloin kun mies (lol, minä) osaa olla myös haavoittuvainen ja oma itsensä, ja kun nainenkin osaa muuta kuin laittaa ruokaa ja naamaansa. Mutta edelleenkin -- kaikki me löydetään se oma juttumme, ja se on hienoa. Ikävää on taas se, jos sitä omaa juttua toitotetaan kaikille parhaimmaksi vaihtoehdoksi (vrt. uskontosaarnaajat ovella, jne.)
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 451
Juu ei mulla ole mitään epäselvyyttä, ettei mun jutut uppoa suurimmalle osalle suomalaisista miehistä tai naisista. Tuon vaan esille, että on muitakin vaihtoehtoja kuin se kotimainen.

Sen verran neuvoa vielä, että jos olet se simppi, joka jakaa tykkäyksiä Tinderissä, niin älä tule tänne Aasiaan. Nämä paikalliset mimmit ovat tottuneet toisenlaisiin miehiin ja jos et osaa olla konservatiivinen, niin nämä mimmit syö sut elävältä ja tyhjentää sun lompakon alta aikayksikön. Jos et osaa sanoa EI, tämä on väärä paikka etsiä naisia.
Hieman ihmetyttää näissä sinun viesteissä oleva ristiriita. Kommenttiesi mukaan siellä Aasiassa on helppoa löytää sinulle sopivia naisia jotka täyttävät kaikki sinun "kriteerit", mutta kuitenkin samaan aikaa olet ollut siellä vuosia etkä ole onnistunut löytämään kumppania. Eikö se nyt sitten kuitenkaan ole helppoa sielläkään?
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Jostain syystä näillä konservatiivisia tapoja ja arvoja korostavilla on aina taipumus liioitella niiden merkitystä historiassa. Loppujen lopuksi aika vähän tiedetään miten käytännössä työt jaettiin jossain savolaiseen metsään kaivetussa maakuopassa tuhat vuotta sitten. Sitäpaitsi kautta aikain miehet ovat olleet sotimassa ja jääneet kentille, ja sillä välin naisten on ollut pakko hoitaa "miestenkin" töitä. Harva työ vaatii kiveksiä, tai nykypäivänä enää suurempaa lihasvoimaakaan. Tähän muutokseen miesten on ollut vaikea sopeutua ja vastata, mistä päästäänkin aika syvälle pariutumishaasteiden ytimeen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 628
Viestejä
4 287 790
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom