• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 769
:sclap:


Upea kommentti. Kiteytit asian, jota olen ihmetellyt.


Luulisi että kun toista rakastaa, niin hänelle haluaa kertoa kauniita asioita, joista toinen tulee hyvälle mielelle. Lepertelyssäkään ei ole sinällään mitään väärää :)

En tiedä ymmärtävätkö miehet, miten tärkeää naiselle on kuulla välillä vaikkapa näyttävänsä hyvältä. Yleistän nyt kaikkiin naisiin vaikka varmaan tässäkin on poikkeuksia (?), ja oletettavasti miehetkin pitää saamiaan kehuja ihan hyvänä asiana.

Miksi suomalaisessa parisuhteessa "ystävällismielinen naljailu" tai suoranainen vittuilu on normaalia, mutta kehujen antaminen on vaikeaa? Muistan lukeneeni jostain, että yhtä negatiivista palautetta kohti pitäisi olla tuplasti positiivisia, niin homma pysyy balanssissa. Mut aika moni unohtaa nuo positiiviset. (En voi sanoa itsekään tässä erityisen hyvin onnistuneeni.)

Tämän voi tietysti laajentaa muuhunkin elämään. Työelämässäkin palaute keskittyy paljon negatiiviseen.
Vastaan vanhaan, mutta vastaan silti.. Koska osui aika lähelle.

Minullla ei tee mitään ongelmia kehua naista kauniiksi ja haluttavaksi. Juuri eilen hän sovitteli pikkujouluvaatteita ja kerroin että kaikki ovat kivoja mutta tuo yksi on ehkä paras. Aika usein kun akka katselee yksinään telkkaria niin menen ohimennen myös hakemaan huomiota tai muuta ihan vain härnäämällä että mitä kaunis nainen tekee yksin olkkarissa yms tyhmää.

Vastalahjaksi saan lähinnä että "mee pois mä katon nyt", "vitun rumilus" jne.. Hän on introvertti ja minä ekstrovertti, kun olen mukana esim. taloyhtiötoiminnassa niin olen "iskemässä vitun lumppuja".

En tiedä miksi olen tässä suhteessa vielä.. Varmaan siksi kun ei ole tietoa paremmasta, vaan aina ne on tällaisia pidemmän päälle.. Ja itsehän olen syöttänyt nykyiseni siihen kuntoon että tuskin hän uutta miestä helposti saisi.

Olin ehkä vähän kärjekäs, mutta about noin.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
95
Vaimo aasian suunnalta sopii vain jos olet "perinteisiä" arvoja kunnioittava. Monesti aasian suunnalla nainen päättää perheen rahankäytöstä(ei toki aina) ja miehen homma on tienata se perheen elanto. Tässä se peruskuvio. Paljon muitakin eroja on, mutta ajatusleikkinä sellainen ettei kelaa ja sossua ym "maksutonta" terveydenhuoltoa, koulutusta jne ole. Eli perheen rooli on hiukan eri kuin länsimaissa ja tämä vaikuttaa todella moneen asiaan.

Toki aasia on laaja alue ja kulttuurisia eroja on. Jossain suurkaupungissa koulutetun väestön keskuudessa meno voi olla kuin missä tahansa länsimaassa.

Kuitenkin jos kokemusta naisten kanssa ei ole jo kotimaasta niin riski tavata joku "gold digger" on suuri.

Lisäksi pakko sanoa, että paljon on porukkaa jotka kuvittelevat aasialaisten vaimojen olevan jonkinlaisia kynnysmattoja ja palvelijoita. Tämä ei pidä paikkaansa ja johtuu siitä, että on suomalaisten on vaikea käsittää täällä "tasa-arvon" suomessa, että jotkut haluavat säilyttää miesten ja naisten työt sen sijaan että kaikki työt jaetaan excelissä ja silti riidellään niistä jatkuvasti. Lisäksi aasialaiseen kulttuuriin ei kuulu julkisesti riitely puolison(tai kenenkään muunkaan) kanssa vaan riitelyt hoidetaan yksityisesti.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Lisäksi pakko sanoa, että paljon on porukkaa jotka kuvittelevat aasialaisten vaimojen olevan jonkinlaisia kynnysmattoja ja palvelijoita.
vs...
jotkut haluavat säilyttää miesten ja naisten työt sen sijaan että kaikki työt jaetaan excelissä ja silti riidellään niistä jatkuvasti.
:lol:

Eipä ole suomalaisten kanssa ikinä ollut ongelmaa kotitöistä, kun kumpikin kunnollinen ihminen kunnioittaa toista ja yhteistä kotia niin, että kotitöidä tehdään heti kun on aikaa ja niitä on näkyvissä, ilman mitään neuvottelua ja vimpan päälle. Toki Suomessa on sitten kotityöt ja miesten työt, mutta jos rehellisiä ollaan niin turhaahan sen naisen olisi tekniikkaan yms. koskeakaan kun ei siitä kuitenkaan mitään ymmärrä.

Mutta varmaan on olemassa jotain sohvaperunoita joille ruudun tuijotus on niin parasta huumetta että muu arki, liikunta, lapset, puoliso ja kotityöt, tahtoo jäädä kakkoseksi.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 563
Mutta varmaan on olemassa jotain sohvaperunoita joille ruudun tuijotus on niin parasta huumetta että muu arki, liikunta, lapset, puoliso ja kotityöt, tahtoo jäädä kakkoseksi.
Näitä miehiä on paljon. Ei tarvi kuin katsoa lähimarketin parkkipaikalle niin siellä miehet istuvat autoissa kun puolisot roudaa isot kauppakassit ja kaljat. Yleensä vähän vanhempia pariskuntia, 55+, nuoremmat naiset eivät (onneksi) tähän helposti lähde.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 328
Näitä miehiä on paljon. Ei tarvi kuin katsoa lähimarketin parkkipaikalle niin siellä miehet istuvat autoissa kun puolisot roudaa isot kauppakassit ja kaljat. Yleensä vähän vanhempia pariskuntia, 55+, nuoremmat naiset eivät (onneksi) tähän helposti lähde.
Joo no monet noista vanhemman keski-iän miehistä (erityisesti) on syönyt ja juonut itsensä sellaiseen kuntoon että joku Prismassa kävelykin on liian haastava ajatus.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 451
Näitä miehiä on paljon. Ei tarvi kuin katsoa lähimarketin parkkipaikalle niin siellä miehet istuvat autoissa kun puolisot roudaa isot kauppakassit ja kaljat. Yleensä vähän vanhempia pariskuntia, 55+, nuoremmat naiset eivät (onneksi) tähän helposti lähde.
Niin ne nuoremmat naiset istuu siellä autossa :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 962
Näitä miehiä on paljon. Ei tarvi kuin katsoa lähimarketin parkkipaikalle niin siellä miehet istuvat autoissa kun puolisot roudaa isot kauppakassit ja kaljat. Yleensä vähän vanhempia pariskuntia, 55+.
Menen tuohon haarukkaan ja iso osa kavereista/tuttavista myös vähintään lähelle ja tässä sakissa ei kyllä tuollaista ilmene. Uskon että tuossa vaikuttavana tekijänän on kyllä jokin muu kuin ikä.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Vastaan vanhaan, mutta vastaan silti.. Koska osui aika lähelle.

Minullla ei tee mitään ongelmia kehua naista kauniiksi ja haluttavaksi. Juuri eilen hän sovitteli pikkujouluvaatteita ja kerroin että kaikki ovat kivoja mutta tuo yksi on ehkä paras. Aika usein kun akka katselee yksinään telkkaria niin menen ohimennen myös hakemaan huomiota tai muuta ihan vain härnäämällä että mitä kaunis nainen tekee yksin olkkarissa yms tyhmää.

Vastalahjaksi saan lähinnä että "mee pois mä katon nyt", "vitun rumilus" jne.. Hän on introvertti ja minä ekstrovertti, kun olen mukana esim. taloyhtiötoiminnassa niin olen "iskemässä vitun lumppuja".

En tiedä miksi olen tässä suhteessa vielä.. Varmaan siksi kun ei ole tietoa paremmasta, vaan aina ne on tällaisia pidemmän päälle.. Ja itsehän olen syöttänyt nykyiseni siihen kuntoon että tuskin hän uutta miestä helposti saisi.

Olin ehkä vähän kärjekäs, mutta about noin.
Kuulostaa todella kuluttavalta, naisesi ei ilmeisesti arvosta sinua yhtään. Itse en tuollaista enää tällä iällä jaksaisi katsella. Tai ehkä saattaisin sinnitellä jos olisi yhteisiä lapsia, mutta sittenkin vähintään vaatisin että joko homma muuttuu tai sitten sovitaan yhdessä että kyseessä on kulissiliitto ja kummallakin on vapaus hommata rakastaja/sivusuhde (tosin olen vähän epäileväinen miten hyvin nämä avoimet suhteet oikeasti toimivat). Mutta mitä pointtia on elää monogaamisessa parisuhteessa ilman rakkautta ja kunnioitusta?

Vähän ihmettelen, miksi erityisesti miesten on niin vaikea lähteä huonoista parisuhteista. Toki naisetkin usein sinnittelevät niissä liian pitkään, mutta tuntuu, että miesten sietokyky on paljon isompi näissä. Näppituntumalta tämä menee niin, että näissä liitoissa pysytään niin pitkään kunnes jommallekummalle tulee kohdalle hurmaava uusi tuttavuus. Ja sanoisin että jos nainen on edes jollain tavalla pitänyt huolta itsestään niin se tilaisuus tulee naiselle usein ensin vastaan, joten nainen sitten on useammin myös se joka lopulta tekee eropäätöksen.

Mutta ei, ei ne liitot aina ole tuollaisia pidemmän päälle. Uutta etsimään vaan, kyllä parempaakin on olemassa!
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 563
Menen tuohon haarukkaan ja iso osa kavereista/tuttavista myös vähintään lähelle ja tässä sakissa ei kyllä tuollaista ilmene. Uskon että tuossa vaikuttavana tekijänän on kyllä jokin muu kuin ikä.
Kyllä se ikään ja sukupolveen mielestäni liittyy. Mutta joo taitaa tuo porukka olla nyt yli seitsemänkymppistä enimmäkseen. En muista että oma edesmennyt isäni olisi koskaan käynyt ruokakaupassa, ”akkojen hommia”. No varmaan joskus kävi mutta en nähnyt.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 451
Nyt sällit opettelemaan tuolin laittoa ja vaatekauppaan:


Vähän jäi gold digger viba jutusta en tiedä oliko tarkoitus.
Tälläiset jutut kyllä tukee näiden markkina-arvoteoreetikoiden agendaa aika vahvasti :D

" – En deittaile pääsääntöisesti Helsingissä tai Suomessa asuvia miehiä ihan vain sen takia, että se deittiskene on vähän nähty. Kaikki naamat on liian tuttuja tai ei ole sen tasoisia tyyppejä, joita itse etsin.

– Tiedän, että on muitakin, jotka ovat tuskailleet saman asian kanssa."


Ei suomalainen mies kelpaa jutun naiselle eikä hänen tuntemilleen naisille...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 386
Tälläiset jutut kyllä tukee näiden markkina-arvoteoreetikoiden agendaa aika vahvasti :D

" – En deittaile pääsääntöisesti Helsingissä tai Suomessa asuvia miehiä ihan vain sen takia, että se deittiskene on vähän nähty. Kaikki naamat on liian tuttuja tai ei ole sen tasoisia tyyppejä, joita itse etsin.

– Tiedän, että on muitakin, jotka ovat tuskailleet saman asian kanssa."


Ei suomalainen mies kelpaa jutun naiselle eikä hänen tuntemilleen naisille...
Itse kysyisin että mitä tämä nainen tarjoaa sitten miehelle noilla vaatimuksilla? Niin no, onhan tuo ihan ok näköinen, mutta juttujen perusteella täysin pinnallisen ohut tyyppi, jolle kumppani on pelkkä näyttelyesine. Hard pass, mieluummin olen vähemmän näyttävän mutta enemmän sisältöä tarjoavan naisen kanssa.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
342
Sitten kun pitäis vastata esimerkiksi tohon yllä olevaan esimerkkiin niin jännästi vastaus jääkin uupumaan meidän teoreetikoilta.
Ei siihen markkina-arvon tarvitsekaan osata vastata. Vajavaisen informaation tilanteessa ei täydellistä vastausta pysty antamaan. Haluat aina hyökätä anekdootilla isojen tilastojen osoittamia tendenssejä vastaan ja kysyt, kun joku yksittäinen tapaus poikkeaa todennäköisyyksistä. Jos joku mieltyy nössöimmistä, niin markkina-arvon lainalaisuudet pätevät myös siinä ihmispoolissa, eli niistä nössöistä mahdollisimman korkean markkina-arvon henkilö päätyy suhteeseen todennäköisimmin.

Markkina-arvoteoria ei edes yritä vastata yksittäisen ihmisen fiiliksiin. Sopivinta mahdollista kumppania haetaan, mutta tämä ei tapahdu satunnaisesti.

Tälläiset jutut kyllä tukee näiden markkina-arvoteoreetikoiden agendaa aika vahvasti :D
Ilahduttavan kiihtyvällä tahdilla näitä juttuja tulee oikeastaan kaikissa medioissa, mutta todellisuuden laiva kääntyy hitaasti.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 610
Haluat aina hyökätä anekdootilla isojen tilastojen osoittamia tendenssejä vastaan
Mitäköhän isoja tilastoja vastaan meikä täällä nyt on hyökännyt? :D Kerro nyt ihmeessä minullekin.

Ymmärrät varmaan itsekin, että jos tämä sun teoria selittää vain, että pitkä ja älykäs pariutuu suuremmalla todennäköisyydellä kuin lyhyt ja tyhmä niin mikä arvo tuolla "teorialla" on? Itse huomasin ala-asteella, että toiset on suositumpia kuin toiset.

Tähän kun vielä lisää asenteen, ettei mihinkää voi vaikuttaa ja itsensä kehittäminen on paskaa ja kaikki naiset on huoria, mitkä haluaa vain väkivaltarikollisia niin anti tälle ketjulle on minun mielestä pyöreä nolla.

Aihe on kuitenkin minun mielestä mielenkiintoinen ja näen ainakin itse tämän hieman moninaisempana asiana, kuin pitkä hyvä, lyhyt huono. Juuri tähän nimenomaan koitin tuolla esimerkilläni keskustelua johtaa, mutta sitten tähän nyt ilmeistyi nämä tilastohyökkäykset.

Ei muutakun hyvät viikonloput ja onnea parisuhdepörssiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 962
Miksi kaikki asiantuntijat tuntuvat olevan sinkkuja tai vähintään useita epäonnistuneita suhteita alla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 386
Miksi kaikki asiantuntijat tuntuvat olevan sinkkuja tai vähintään useita epäonnistuneita suhteita alla?
Markkina-arvon asiantuntijat? No sehän on vain oiva tapa vapauttaa itsensä vastuusta, kun oman pariutumattomuutensa voi selittää ulkoisella tekijällä.

Epäonnistumisista suhteissa oppii eniten kun ottaa siihen riittävän nöyrän asenteen, eli mitä olisi itse voinut tehdä paremmin ja mikä on taas sitä mihin ei voinut itse vaikuttaa. Tällöin myös opit jäänevät isommalla todennäköisyydellä takataskuun, kun seuraukset epäonnistumisista ovat niin kouriintuntuvasti muistissa. Jos henkilön ihmissuhteet vaikuttavat kaatuvan aina samaan syyhyn niin silloin syytä kannattaa kyllä alkaa etsimään myös itsestään.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Miksi kaikki asiantuntijat tuntuvat olevan sinkkuja tai vähintään useita epäonnistuneita suhteita alla?
Varmaan siksi, että pariutuneilla ei välttämättä ole hirveästi intressejä edes keskustella koko aiheesta ja vaivata sillä päätään?

Toisekseen "epäonnistuneet suhteet" ja "sinkkuus" vähän niinkuin kuuluvat elämään tänä päivänä. Harva elää onnellisissa myötä- ja vastoinkäymisissä saman ihmisen kanssa 60 vuotta putkeen nykyaikana.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Varmaan siksi, että pariutuneilla ei välttämättä ole hirveästi intressejä edes keskustella koko aiheesta ja vaivata sillä päätään?

Toisekseen "epäonnistuneet suhteet" ja "sinkkuus" vähän niinkuin kuuluvat elämään tänä päivänä. Harva elää onnellisissa myötä- ja vastoinkäymisissä saman ihmisen kanssa 60 vuotta putkeen nykyaikana.
Minua ainakin kiinnostaa - on aina kiinnostanut - olin parisuhteessa itse tai en. Etenkin tätä miesnäkökulmaa on mielenkiintoista lukea. Seurasin jo ammoisina aikoina Muron sydänsurut-ketjua, se oli foorumin helmiä. Siinä toki painottui eroasiat, mutta taisi siellä olla pariutumishaasteitakin. Joku kirjoitteli ahkerasti 35-kiloisista kaukoidän naisista hyvin ihaillen, mutta tasoteorioista ei vielä silloin puhuttu.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Minua ainakin kiinnostaa - on aina kiinnostanut - olin parisuhteessa itse tai en. Etenkin tätä miesnäkökulmaa on mielenkiintoista lukea.
No joo, mutta sitä vähemmän aihe kiinnostanee mitä parempi suhdetilanne itsellä sattuu olemaan.

Parisuhteessa elävä on myös vähän jäävi ottamaan pariutumisen aihepiiriin kovin paljon kantaa, jossei ole mitään oma käden kokemusta viime ajoilta. Niinhän se onkin, että monelle tulee sitten sinkkuuden myötä yllätyksenä, mitä tämä leikki nykyaikana oikein onkaan.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
En minä ainakaan koskaan klikannut näitä auki, ennen kuin päätin itse ensi kertaa kokeilla tätä nykyaikaista deittailua, että etsimällä etsitään deittikumppaneita ja tutustumalla tutustutaan täysin tuntemattomiin.

Koska vain harvat ovat sopivia toisilleen, ja ajoituksenkin täytyy olla kohdallaan, niin tällä tyylillä sitä massaa täytyy vain seuloa.

Vuodessa ehdin tavata n. kymmenen naista, joista n. puolien kanssa olisin ollut valmis kakkostreffeille, neljän kanssa kävin kakkostreffeillä, ja niistä kahden kanssa halukas tapailu/seurustelusuhteeseen. (En tykkäisi edes tapailla/panna useampia yhtäaikaa)

Jatkaisin kyllä näiden ketjujen lukemista, vaikka deittailun tarve nyt näyttäisikin olevan poistumassa, ellen olisi lähdössä koko foorumilta.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Lapsen kokoisista naisista? Hyvin on aivopesu tehonnut. Joku tuommoinen 145cm/40kg on ihan oikea nainen, joka pystyy synnyttämään lapsia. Näitä on täällä Aasiassa enemmän kuin sotanorsuja. Toki täälläkin Mäkkäri lihottaa jengiä. Tämä tuntuu olevan jotenkin epäselvää länsimaissa, kun niissä Dove-mainoksissa on yli 100kg naisia. Kumman luulet olevan terveempi ihminen?
Lol. En tainnut puhua aasialaisista, joiden keskipituus lienee paljon lyhyempi kuin täällä. Nää vaimojen hakemiset muualta vois varmaan olla omassa ketjussaan, kun aIa ei liity tähän millään tavalla.
Aiemmin mainittiin 50 kiloa baaripuheissa. Jos itse painaisin 50 kiloa, mulla ei olisi esimerkiksi menkkoja. Kuulostaako se terveeltä?

Miehillä ei yleensä ole mitään hajuakaan naisten painoista, mikä on tavallaan yllättävää, koska heidän pitäisi ymmärtää jo miesten painoista, miten sitä ei vain näe ulkonäöstä, saati vaatteet päällä. Ihmisillä saa hyvinkin olla preferointia toisen koosta, mutta ihan turha siihen on mitään lukua vetää rajaksi.

Mäkään en haluaisi läskiä miestä. Mutta koska mulle kelpaa miehet hyvin isolla senttimetriskaalalla, en voisi laittaa mitään rajaa. Ja minä nyt en ainakaan miesten painoista ymmärrä yhtään mitään.

Varmaan voidaan jättää Dove-mainoiset pois keskustelusta, ellei mukaan sitten voida tuoda Dressman-mainoksia. Mikä vaivaa suomalaista miestä, kun se ei sellaiselta näytä???!!!!! Tai TODG? Yök, läskejä miehiä!
Keskustelun taso olisi huikea. :poop:

Länsimaalainen kulttuuri lihottaa, se varmaan ei ole kovinkaan monelle epäselvää. Ei ne Aasiassa tietyllä mielellä käyvät miehetkään mitään kovinkaan timmejä ole.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Nyt sällit opettelemaan tuolin laittoa ja vaatekauppaan:


Vähän jäi gold digger viba jutusta en tiedä oliko tarkoitus.
En halua avata tuota linkkiä, mutta olen aika varma, että tuo on se muija, joka myy jotain deittivalmennuksia naisille. Eli ängetään mediaan heittämään onelinereita, saadaan kävijöitä sivulle ja näkyvyydellä ehkä joku masentunut nainen ostaa kurssin.

Jätetään nämä siis omaan arvoonsa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Suomessa asiat taitaa sentään olla vielä vähän paremmin kuin USAssa :D
Olisiko USA:ssa WhatsApp vähemmän suosittu kuin Suomessa, ja viestintä tapahtuu enemmän iPhonen ja Androidin sisäänrakennetuin ominaisuuksin, joissa puolestaan on eroja (ja epäyhteensopivuuksia?) ja on ikävää kuulua "väärään leiriin"? Eikö se jotenkin näin mene...

Ja toimiiko sitten joku videochattikaan näppärästi näiden välillä? Eikös Applella ole joku FaceTime vai mikä lie...

Suomessa on onneksi totuttu siihen, että jokaisella on whatever luuri, ja käytetään yleisiä ja yhteensopivia menetelmiä viestintään. iPhone on kyllä Suomessakin aika suosittu nimenomaan akkain keskuudessa, ei sitä kyllä heteromiehet juurikaan käytä.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 883
Et sä saa edes jalkaa ovenväliin, jossei sulla ole halua tehdä sitä.

Ihan riippumatta siitä, haluatko ensisijaisesti naisen sydäntä vai pimppalooraa vai molempia yhtä lailla, mikä on aika tavallista.
Ihan uteliaisuudesta, oletko miettinyt että millaista elämä olisi jos panetus vaan katoaisi, eikä siten tarvisi välittää naisista? Eli toisin sanottuna, mihin käyttäisit vonkaamiselta ja itsensä kehittämiseltä vapautuvan ajan ja energian, jos pallit eivät pakottaisi ja voisi vaan tehdä mitä huvittaa? :hmm:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Ihan uteliaisuudesta, oletko miettinyt että millaista elämä olisi jos panetus vaan katoaisi, eikä siten tarvisi välittää naisista? Eli toisin sanottuna, mihin käyttäisit vonkaamiselta ja itsensä kehittämiseltä vapautuvan ajan ja energian, jos pallit eivät pakottaisi ja voisi vaan tehdä mitä huvittaa? :hmm:
Testosteroni on siitä jännä hormoni, että sen tasojen hiipuessa huvittaminen asioiden tekemiseen hiipuu ylipäätään, ei ainoastaan naisten jahtaamisen suhteen.

Miehestä siis voi tulla vähän flegmaattinen. Voihan elämä silti ihan leppoisaa olla. Vähemmän huolia, vähemmän stressiä.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
351
Lol. En tainnut puhua aasialaisista, joiden keskipituus lienee paljon lyhyempi kuin täällä. Nää vaimojen hakemiset muualta vois varmaan olla omassa ketjussaan, kun aIa ei liity tähän millään tavalla.
Aiemmin mainittiin 50 kiloa baaripuheissa. Jos itse painaisin 50 kiloa, mulla ei olisi esimerkiksi menkkoja. Kuulostaako se terveeltä?
Valintojen maailma. Kaikki miehet eivät halua naisia, joilla ei ole menkkoja, jos painavat 50kg tai alle. Sitä voi siirtyä paikkoihin, jossa löytyy mieleisiä naisia. Ei tarvitse valittaa, ettei ole valinnan varaa. Täällä Kaakkois-Aasiassa on yleistä, että nainen tekee mulle manikyyrin, pedikyyrin ja kokkaa joka päivä safkaa + siivoaa kämpän joka päivä. Mun tarvitsee vain maksaa kuukausittaiset kulut. Se on vaihtokauppa, jossa molemmat hyötyvät tilanteesta. Toki onhan tuo vähän vanhanaikaista, mutta täällä saa vanhanaikaista huolenpitoa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Aiemmin mainittiin 50 kiloa baaripuheissa. Jos itse painaisin 50 kiloa, mulla ei olisi esimerkiksi menkkoja. Kuulostaako se terveeltä?
Nykyään ei lasten tekeminen muotia olekaan, joten mihin sä niitä menkkoja tarvitset? ;)

Eikä nyt varmaankaan kannata yleistää asian suhteen. Useimmilla alle 50 kiloisilla naisilla menkat pelaa varmasti ihan normaalisti. Etenkin kun useimmat eivät ole missään koripalloilijain mitoissa kuten sinä ilmeisesti olet. Päinvastoin puhutaan pääasiassa lyhyehköistä naisista tietenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Olet oikeassa, iPhonea käyttävät on pääasiassa homomiehiä

Yritysasiakkaat. Aika pieni siivu koko kakusta. Etkö huomannut asiaa vai tahallaanko yrität harhaanjohtaa?

Yritysasiakkailla voi olla kyllä joitain hyviä syitä panostaa iPhoneen, kuten tietoturva? I don't know.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Yritysasiakkaat. Aika pieni siivu koko kakusta. Etkö huomannut asiaa vai tahallaanko yrität harhaanjohtaa?

Yritysasiakkailla voi olla kyllä joitain hyviä syitä panostaa iPhoneen, kuten tietoturva? I don't know.
Eiköhän puhelinetu ole nykyään kaikilla paitsi jollain alemman tason beta-duunareilla, ketkä nyt ei tällaiseen topikiin kuulu muutenkaan.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Eiköhän puhelinetu ole nykyään kaikilla paitsi jollain alemman tason beta-duunareilla, ketkä nyt ei tällaiseen topikiin kuulu muutenkaan.
Oli miten oli, niin Telian lista näyttää kuitenkin tältä esim. syyskuun osalta:

Syyskuun myydyimmät puhelimet, yritykset
1 (1) Samsung Galaxy A33 5G
2 (9) Samsung Galaxy A34 5G
3 (3) Samsung Galaxy A53 5G
4 (-) Apple iPhone 13 mini 5G
5 (7) Samsung Galaxy S22 5G
6 (4) Samsung Galaxy Xcover 5
7 (2) Samsung Galaxy A14 LTE
8 (-) Samsung Galaxy A54 5G
9 (6) Apple iPhone 13 5G
10 (8) Apple iPhone SE 5G


PS. Taitaa Applen menestys liittyä aina siihen miten uusia puhelimia julkaistaan? Ei siis menesty ympäri vuoden.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 451
Eiköhän puhelinetu ole nykyään kaikilla paitsi jollain alemman tason beta-duunareilla, ketkä nyt ei tällaiseen topikiin kuulu muutenkaan.
Kaikki ei ole niin betoja että käyttäisivät puhelinetua ja antaisivat työnantajan asioiden sotkea tärkeämpiä asioita ;)

Mutta ei kyllä Suomessa varmasti naisten toimesta treffejä lopeteta oli miehellä mikä puhelin tahansa. Kuulostaa kyllä niin absurdilta :D
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Nykyään ei lasten tekeminen muotia olekaan, joten mihin sä niitä menkkoja tarvitset? ;)

Eikä nyt varmaankaan kannata yleistää asian suhteen. Useimmilla alle 50 kiloisilla naisilla menkat pelaa varmasti ihan normaalisti. Etenkin kun useimmat eivät ole missään koripalloilijain mitoissa kuten sinä ilmeisesti olet. Päinvastoin puhutaan pääasiassa lyhyehköistä naisista tietenkin.
Kun pointti nyt kuitenkin meni ohitse, niin väännetään rautalangasta:

Miehet eivät ymmärrä naisten painoista mitään, ja joku kilorajan asettaminen on naurettavaa.

En pärjäis koriksessa kyl mitenkään. Kato ku ihmiset on erilaisia rakenteiltaan. Vaikka kuinka haluaisitte niputtaa kaikki naiset tismalleen samanlaisiksi. :giggle: Kyllä mä tarvitsen toimivan hormonitoiminnan, ihanniinku säkin perustelit omaa tarvettasi. Tsiisus sentään. Taas.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Kyllä mä tarvitsen toimivan hormonitoiminnan, ihanniinku säkin perustelit omaa tarvettasi. Tsiisus sentään. Taas.
Useimmilla naisilla se ei kyllä ole niin justiinsa, koska e-pillereiden syöminen on hyvin yleistä, puhumattakaan siitä miten ylipaino sitten sotkee hormonitoimintaa...

Vetoaminen johonkin teoreettisiin menkkojen menetyksiin alipainoisena kuulostaa hieman älyttämältä saivartelulta tässä kontekstissa.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Kaikki ei ole niin betoja että käyttäisivät puhelinetua ja antaisivat työnantajan asioiden sotkea tärkeämpiä asioita ;)

Mutta ei kyllä Suomessa varmasti naisten toimesta treffejä lopeteta oli miehellä mikä puhelin tahansa. Kuulostaa kyllä niin absurdilta :D
Toisaalta, joku ikivanha (ja kestävä, en dissaa!) nokialainen saatesanoin "minuahan ei viranomaiset jäljitä" saattaa olla pieni punainen lippu

Mut joo, ei muuten. Teineillä nämä merkkiuskonnot.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Useimmilla naisilla se ei kyllä ole niin justiinsa, koska e-pillereiden syöminen on hyvin yleistä, puhumattakaan siitä miten ylipaino sitten sotkee hormonitoimintaa...
No ei me nyt tässä puhuttu useimmista naisista vaan kerroin oman kokemukseni ja mielipiteeni.

E-pillerit kylläkin jäljittelevät luonnollista hormonitoimintaa, mutta ei tule yllätyksenä se, ettet tätäkään asiaa ymmärrä. Voit viedä pakkomielteisen läskipuheesi sille tarkoitettuun ketjuun, kiitos!

(Pillereiden syöminen usein johtuu suhteesta, koska mies ei kykene kondomiin. Sivuoireena sitten haluttomuus ja masennus. Onpa hienoa.)
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
139
Huomautus - offtopic & keskustelun sotkeminen
Yritysasiakkaat. Aika pieni siivu koko kakusta. Etkö huomannut asiaa vai tahallaanko yrität harhaanjohtaa?
Yritysasiakkaat joilla on puhelinetu tai muuten enemmän fyrkkaa kuin keskimääräisellä miehellä, käyttää iPhonea. Samat joilla on elämässä edellytykset löytää high value - nainen päätyvät iPhoneen.

Betamiehet, sosiaalisesti kyvyttömät ja rahattomat (ja pilluttomat) käyttää android-puhelimia
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 451
Yritysasiakkaat joilla on puhelinetu tai muuten enemmän fyrkkaa kuin keskimääräisellä miehellä, käyttää iPhonea. Samat joilla on elämässä edellytykset löytää high value - nainen päätyvät iPhoneen.

Betamiehet, sosiaalisesti kyvyttömät ja rahattomat (ja pilluttomat) käyttää android-puhelimia
Ja itsenäiseen ajatteluun kyvyttömät lampaat käyttää iPhoneja :rolleyes:

Mutta joo tuntuu olevan näitä omenauskovaisia jenkeissä todella paljon, onneksi tilanne ei ole ihan niin huono Suomessa...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
No nyt on kyllä kovaa settiä täällä. :D

Betaesimies olisi minulle antanut androidilla varustetun työkännyn, mutta sonnina päädyin pitämään oman android-puhelimeni.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Huomautus - offtopic, keskustelun sotkeminen
Tietääkseni iPhonen markkinaosuus Suomessa on noin kolmannes.

Siitä kun miinustetaan naiset, niin ei näitä hetero-omenamiehiä nyt oikeasti kovin paljon liene Suomessa. Saattaa olla esimerkiksi 15-20% miesten markkina-osuus. Ja siitäkin pitää vielä vähentää homometro-seksuaalit.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Betamiehet, sosiaalisesti kyvyttömät ja rahattomat (ja pilluttomat) käyttää android-puhelimia
Tuota joo.. Itsehän olen sitä ikäluokkaa että paitsi muistan olen myös itse omistanut lankapuhelimen. Eikä sekään pariutumista estänyt vaan jopa edesauttoi...

Mutta se mitä ylempänä sanottiin niin onhan se totta, eli moni mies tai nainen ei osaa arvioida (eikä ole oikeasti syytäkään) miehen tai naisen painoa, pituutta, kengän kokoa, sormikkaiden kokoa jne.

Toki se on muodikasta ja kohteliasta arvioida aina hieman alaspäin. Mutta se että on kohtelias ja se että pyrkii väkisin imartelemaan toista niin että se ei ole uskottavaa menee eri kategoriaan. Muistan kyllä miten yksikin neitokainen kihersi onnesta kun oli 30 vuotias yhden lapsen äiti rengas sormessa ja jollain messulla hänelle sanottiin luokkaa "tähän tehtävään täytyy olla vähintään 18 vuotta täyttänyt". Eli ehkä ne ns. yliampuvatkin imartelut sitten uppoavat osaan henkilöistä.

Tunnen kyllä muutaman alle 150cm pitkän (tai lyhyen) naisen mutta eivät hekään alle 50kg painoisia ole. Eivät missään nimessä lihavia mutta otaksun että alle 50kg painava nainen olisi luokkaa 140cm pitkä tjsp?

Koska se mitä opetettiin ja opittiin aikoinaan koulussa (pituus -110 = olisi "ihanne paino") ei vaan pidä paikkaansa. Voin suoraan sanoa että jos päälle 180cm minusta arvioitaisiin että painan jotain 60-70kg se menee täysin metsään. Tai jos jotain naista joku on vaikka 165cm arvioitaisiin että hän painaisi sen 55kg niin metsään menee sekin.

Asia erikseen kun puhutaan ala ja yläasteikäisistä lapsista. Silloin (kun tuota puhuttiin) se piti enempi paikkansa. Muistan itsekin miten varmaan lähes 180cm pitkänä kuudesluokkalaisena jotkut tytöt ihan vakavalla naamalla totesivat että minulla on sitten varmaan raskaat luut kun painoin sen lähemmäs 65 kiloa.

Kun ihmiset alkavat olla päälle sen 25, sanotaan 30+ vuotta se ei vain ole realistista olettaa enää heidän olevan todella kovassa kunnossa ja todella laihoja. Ainakaan jos he eivät ole ammatiltaan urheilijoita vaan tekevät ns. "oikeasti töitä".

Eli aika moni arvioi juttuja omien mittojensa perusteella. Esim. kun minulla on jalan koko ~42½ arvioisin helposti että naisella se on luokkaa 36-39 ja sanoisin tietysti kohteliaasti että varmaan 35-36. Mihin yleensä sitten korjataan ylöspäin.

Samaten kun nainen on (yleensä) minua lyhyempi arvioin että jos hän on minua lähelle leukaa että hän olisi jotain 170cm, mihin yleensä korjataan hieman alaspäin.

Painoa taas en uskalla edes alkaa arvailemaan, mutta harvemmin se on miehellä tai naisella edes pituus -100. Joten joku 168cm pitkä nainen voi hyvin olla sen päälle 70kg eikä todellakaan ole mitenkään lihava. Ainakaan jos hänellä on rintoja sekä takamusta mistä ainakin itse näin miehenä pidän. Mikäli niitä ei ole niin se paino voi olla pienempi, kuten peruskoulua käyvän sen pituisen pojankin.. jos nyt sattuu pitämään sen tyyppisen ruumiinrakenteen omaavasta naisesta.
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
139
Siitä kun miinustetaan naiset, niin ei näitä hetero-omenamiehiä nyt oikeasti kovin paljon liene Suomessa. Saattaa olla esimerkiksi 15-20% miesten markkina-osuus. Ja siitäkin pitää vielä vähentää homometro-seksuaalit.
Kuinta monta Android-puhelinta löydät kuvasta? Aivan, et yhtään.

Menestyvät ihmiset, jotka pääsee panemaan käyttää iPhonea.

IMG_3842.jpeg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 105
Tunnen kyllä muutaman alle 150cm pitkän (tai lyhyen) naisen mutta eivät hekään alle 50kg painoisia ole. Eivät missään nimessä lihavia mutta otaksun että alle 50kg painava nainen olisi luokkaa 140cm pitkä tjsp?
Ei välttämättä. Mun edellinen tapailu oli 160cm ja 45kg. Mua ~12 vuotta nuorempi. Homma vielä lähti hänen aloitteestaan, edelleen ollaan kavereita.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Tuota joo.. Itsehän olen sitä ikäluokkaa että paitsi muistan olen myös itse omistanut lankapuhelimen. Eikä sekään pariutumista estänyt vaan jopa edesauttoi...

Mutta se mitä ylempänä sanottiin niin onhan se totta, eli moni mies tai nainen ei osaa arvioida (eikä ole oikeasti syytäkään) miehen tai naisen painoa, pituutta, kengän kokoa, sormikkaiden kokoa jne.

Toki se on muodikasta ja kohteliasta arvioida aina hieman alaspäin. Mutta se että on kohtelias ja se että pyrkii väkisin imartelemaan toista niin että se ei ole uskottavaa menee eri kategoriaan. Muistan kyllä miten yksikin neitokainen kihersi onnesta kun oli 30 vuotias yhden lapsen äiti rengas sormessa ja jollain messulla hänelle sanottiin luokkaa "tähän tehtävään täytyy olla vähintään 18 vuotta täyttänyt". Eli ehkä ne ns. yliampuvatkin imartelut sitten uppoavat osaan henkilöistä.

Tunnen kyllä muutaman alle 150cm pitkän (tai lyhyen) naisen mutta eivät hekään alle 50kg painoisia ole. Eivät missään nimessä lihavia mutta otaksun että alle 50kg painava nainen olisi luokkaa 140cm pitkä tjsp?

Koska se mitä opetettiin ja opittiin aikoinaan koulussa (pituus -110 = olisi "ihanne paino") ei vaan pidä paikkaansa. Voin suoraan sanoa että jos päälle 180cm minusta arvioitaisiin että painan jotain 60-70kg se menee täysin metsään. Tai jos jotain naista joku on vaikka 165cm arvioitaisiin että hän painaisi sen 55kg niin metsään menee sekin.

Asia erikseen kun puhutaan ala ja yläasteikäisistä lapsista. Silloin (kun tuota puhuttiin) se piti enempi paikkansa. Muistan itsekin miten varmaan lähes 180cm pitkänä kuudesluokkalaisena jotkut tytöt ihan vakavalla naamalla totesivat että minulla on sitten varmaan raskaat luut kun painoin sen lähemmäs 65 kiloa.

Kun ihmiset alkavat olla päälle sen 25, sanotaan 30+ vuotta se ei vain ole realistista olettaa enää heidän olevan todella kovassa kunnossa ja todella laihoja. Ainakaan jos he eivät ole ammatiltaan urheilijoita vaan tekevät ns. "oikeasti töitä".

Eli aika moni arvioi juttuja omien mittojensa perusteella. Esim. kun minulla on jalan koko ~42½ arvioisin helposti että naisella se on luokkaa 36-39 ja sanoisin tietysti kohteliaasti että varmaan 35-36. Mihin yleensä sitten korjataan ylöspäin.

Samaten kun nainen on (yleensä) minua lyhyempi arvioin että jos hän on minua lähelle leukaa että hän olisi jotain 170cm, mihin yleensä korjataan hieman alaspäin.

Painoa taas en uskalla edes alkaa arvailemaan, mutta harvemmin se on miehellä tai naisella edes pituus -100. Joten joku 168cm pitkä nainen voi hyvin olla sen päälle 70kg eikä todellakaan ole mitenkään lihava. Ainakaan jos hänellä on rintoja sekä takamusta mistä ainakin itse näin miehenä pidän. Mikäli niitä ei ole niin se paino voi olla pienempi, kuten peruskoulua käyvän sen pituisen pojankin.. jos nyt sattuu pitämään sen tyyppisen ruumiinrakenteen omaavasta naisesta.
Kyllä sä aika kuutamolla olet.

50 kg on ihan tavanomainen painolukema noin 160 cm pitkälle naiselle ainakin vakuumissa (jonne ei saa tilattua mättöruokaa). Luulisin, että mun äitikin on joskus ollut suunnilleen noissa mitoissa. Ja isoäiti. Varmaan aika monen muunkin äiti. Ehkä sinunkin.

Ei se ole mitään erityistä "kovakuntoisuutta". Ylipäätään siihen ei hirveästi "kuntoa" vaadita, että syö järkevästi.
 

Peripherial

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.09.2023
Viestejä
55
Kyllä sä aika kuutamolla olet.

50 kg on ihan tavanomainen painolukema noin 160 cm pitkälle naiselle ainakin vakuumissa (jonne ei saa tilattua mättöruokaa). Luulisin, että mun äitikin on joskus ollut suunnilleen noissa mitoissa. Ja isoäiti. Varmaan aika monen muunkin äiti. Ehkä sinunkin.

Ei se ole mitään erityistä "kovakuntoisuutta". Ylipäätään siihen ei hirveästi "kuntoa" vaadita, että syö järkevästi.
Kyllä toi 160 cm ja 50 kg nainen on melkoinen kukkakeppi tai ihan vaan lauta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Kyllä toi 160 cm ja 50 kg nainen on melkoinen kukkakeppi tai ihan vaan lauta.
Kuten sanottua, vakuumissa ja historiassa toi on täysin normaalia naiselle ja yhä edelleen on "normaalia" esimerkiksi BMI:n mukaan.

Se on toki eri asia, että missä määrin tuollaisia näpsäköitä pimuja kadulta tänä päivänä enää bongaa, mutta kyllä niitäkin on. Itse asiassa olen yhtynytkin useamman kuin yhden kanssa tänä vuonna... :tongue: Eikä ne ole olleet mitään nuoria! 3-4 -kymppisiä. Ihan kivat noin B-kupin tisut on olleet, jos se sinulle on tärkeää.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Eli aika moni arvioi juttuja omien mittojensa perusteella. Esim. kun minulla on jalan koko ~42½ arvioisin helposti että naisella se on luokkaa 36-39 ja sanoisin tietysti kohteliaasti että varmaan 35-36. Mihin yleensä sitten korjataan ylöspäin.
Miksi pitäisi "kohteliaasti" arvioida naisen jalan koko pienemmäksi? Ehkä kuitenkin voitais siirtyä jo siitäkin maailmasta pois, että naisella ois toivottavaa olla pieni jalka ja miehellä iso. Jalathan ovat kaikilla levinneet tässä vuosikymmenien aikana, lisäksi liian pienet kengät aiheuttavat jos jonkinmoista terveysvaivaa, mikä sitten estää esimerkiksi tarpeeksi liikkumisen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 634
Viestejä
4 287 973
Jäsenet
71 706
Uusin jäsen
mäkkis12

Hinta.fi

Ylös Bottom