Parisuhteen kiemurat

Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Sitten minäkin vähän ymmärtäisin, jos suhde olisi jatkunut jo vuosia, ja käytös muuttuisi toisen osapuolen toiminnan seurauksena.
Hyvinkin iso tämä. Käytös oli jo valmiiksi, sitä ei vain tajunnut alussa tai exä osasi sen piilottaa hyvin ja valvonta sekä kontrollointi laajeni pikkuhiljaa kaikkeen.

Mitä tuossa on käynyt kavereiden kanssa tuota suhdetta lävitse, on kyseessä selvästi kipeä yksilö ja epäterve suhde. Rajansa kaikella paskalla, mitä ihmisen tarvitsee kestää/sietää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Aika vahvaa on halu puolustella ja ymmärtää tuollaista sekopäätä ihan loppuun asti. Kuvaillussa tapauksessa ei ole mitään epäselvää. Silti säälipisteitä satelee. Oikeastiko pyrkisitte noin tuoreen tuttavuuden käytöksestä noin karmeita piirteitä esiin tullessa peesailemaan, keskustelemaan ja ymmärtämään? Tuossakin kiusaaminen jatkui puoli vuotta. Eikö se riitä? Ei se ole millään tavalla terveen ihmisen toimintaa.

Ei ole järjen hiventäkään jäädä noin tuoreessa suhteessa yrittämään tällaista ongelmatapauksen "parantamista". Siinä ei ota mitään muuta kuin saatanallisen taakan harteilleen. Sellainen käytös on aika läheisriippuvaisen henkilön toimintaa se (lisätäkseni vettä myllyyn keittiöpsykologisoinnissa) --> Läheisriippuvainen on koukussa toiseen | A-klinikkasäätiö.

Sitten minäkin vähän ymmärtäisin, jos suhde olisi jatkunut jo vuosia ja käytös muuttuisi toisen osapuolen toiminnan seurauksena.
Minä ainakin vain totesin, että paskasti voi käyttäytyä ihan ilman sun huutelemia mielenterveys-ongelmiakin. Jos tämä on sinusta ymmärtämistä ja puolustelua, niin *Valtaoja levittelee käsiään*. Vähän tuntuu siltä, että et oikeaa hullua ole edes tavannut, kun herkällä sormella naputtelet ”leimoja” toisten otsiin nettisivujen höpinöiden ja tapahtuman toisen osapuolen vajavaisen kertomuksen perusteella.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Minä ainakin vain totesin, että paskasti voi käyttäytyä ihan ilman sun huutelemia mielenterveys-ongelmiakin. Jos tämä on sinusta ymmärtämistä ja puolustelua, niin *Valtaoja levittelee käsiään*. Vähän tuntuu siltä, että et oikeaa hullua ole edes tavannut, kun herkällä sormella naputtelet ”leimoja” toisten otsiin nettisivujen höpinöiden ja tapahtuman toisen osapuolen vajavaisen kertomuksen perusteella.
Totta kai voi. Sehän on päivänselvää. Se on yhtä päivänselvää kuin että tuossa tapauksessa on selkeästi kyseessä jonkinlainen mielenterveyden häiriö, oli sitten kyseessä persoonallisuushäiriö (joita ei voi parantaa) tai sitten vaikkapa ahdistuhäiriö, masennus, isäongelmat tms. (kenties ammattilainen voi hyvin pitkässä juoksussa jotain voi tehdä - mutta puoliso näissä toimii lähinnä kärsijän roolissa).

Systemaattinen häiriintynyt käytös (kuten tapauksen kuvauksessa) on kuitenkin täysin eri asia kuin se, mihin sinä viittaat, eli ajoittainen mulkkuilu, johon varmaankin aivan jokainen joskus syyllistyy.

Olen tavannut hulluja ja sitten ihan vain mielenterveyshäiriöisiä muuten. Kyseessähän on liukuva skaala. Kuvailtu tapaus on omassa lajissaan tyypillinen ja kohtuullisen vakava. Ihmeellistä on se, ettei häirintä jatkunut enää suhteen päättymisen jälkeen.

Yhteistä toki kaikille edellä mainituille on se, että en sekuntiakaan itse harkitsisi suhteen jatkamista (ehkä lievää masennusta lukuunottamatta) sellaisen kanssa. Sama johtopäätös pätee "ihan vain mulkkuihin", oli henkilö sitä sitten vain minulle tai myös muille. Niin tai näin, kyseessä ei olisi millään tavoin terve suhde.

Ihmisen omasta jatkuvasta käytöksestä on ihan suotavaa tehdä pitkällekin meneviä johtopäätöksiä. Miten tämä voi nyt edes kuvauksen perusteella olla epäselvää?
 
Viimeksi muokattu:

Burner87

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.11.2021
Viestejä
14
Terve itsereflektio on aina paikallaan, oli suhteessa tai ei. Omakohtainen kokemukseni tosiaan oli sellainen, että kumppani teki hyvin samaa, mitä Boilers kuvaili. Itse pidin toimintaa aluksi myös aivan sairaana, kunnes itsellä paloi vedet pohjaan ahdistuksen ja muun toimesta. Nostin asian pöydälle ja käytiin erittäin pitkä ja hankala keskustelu. Selvisi, että kumppanilla oli oman toimintani vuoksi turvaton olo jota en ollut tajunnut lainkaan edes tekeväni. Ei ne isoja juttuja ollut, mutta lopulta tajusin itse, että ihmiset on vaan taustoiltaan erilaisia ja eletty elämä vaikuttaa siihen hurjan paljon. Kumppanillani hyvin pienet asiat mitä tein, sai ihan massiiviset mittasuhteet ja katastrofiajattelumalli ei auttanut hänen asiaansa. Piti vain osoittaa joka päivä, että en ole lähdössä mihinkään. Nykyään rauhoittunut ja erittäin tasaista.

Onnellisesti edelleen saman kumppanin kanssa, edelleen vahvalla liimalla ja kyllä se vaatii työtä ja oman toiminnan tarkastelua myös jos toisen ihmisen käytösmalli ei miellytä. Itse en vaihtaisi tätä ihmistä mihinkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Totta kai voi. Sehän on päivänselvää. Se on yhtä päivänselvää kuin että tuossa tapauksessa on selkeästi kyseessä jonkinlainen mielenterveyden häiriö,…
Ainoa päivänselvä asia on se, että yrität tehdä ”diagnoosia” kuulopuheiden perusteella.

Kuvailtu tapaus on omassa lajissaan tyypillinen ja kohtuullisen vakava. Ihmeellistä on se, ettei häirintä jatkunut enää suhteen päättymisen jälkeen.
Tyypillinen, mutta ei sit olekaan tyypillinen. Silti huutelet kovalla äänellä varmana asiasta. Sun kyökkimetodilla varmaan löytyis linkkaamiltas sivuilta sinullekin ”diagnoosi”.

Ihmisen omasta jatkuvasta käytöksestä on ihan suotavaa tehdä pitkällekin meneviä johtopääökstiä. Miten tämä voi nyt edes kuvauksen perusteella olla epäselvää?
Ihan pohdittavaksi fiktiivinen tilanne. Entäs jos naikkonen olisi ihan normaali ja tänne kirjoittanut herkästi toisen kiinnostuksesta ja yhteydenpidosta ahdistuva, joka käytti vähän värikynää. Tekstistä tulis about samanlainen kuin yllä esitetty. Lopputuloksena sä huutelisit normaalia naista mielisairaaksi. Kai sä nyt ymmärrät, että huutelet vajavaisin tiedoin rajuja asioita? Mitään muuta en kommentillani hakenut. Ootat toiminnallas vaan sitä hetkeä, kun satut vahingossa kannustamaan jotain harhoissa elävää. Tässäkin ketjussa huorageneraattori toimii joskus kovalla vauhdilla, kun katkerat kiihottaa toisiaan kierroksille.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Terve itsereflektio on aina paikallaan, oli suhteessa tai ei. Omakohtainen kokemukseni tosiaan oli sellainen, että kumppani teki hyvin samaa, mitä Boilers kuvaili. Itse pidin toimintaa aluksi myös aivan sairaana, kunnes itsellä paloi vedet pohjaan ahdistuksen ja muun toimesta. Nostin asian pöydälle ja käytiin erittäin pitkä ja hankala keskustelu. Selvisi, että kumppanilla oli oman toimintani vuoksi turvaton olo jota en ollut tajunnut lainkaan edes tekeväni. Ei ne isoja juttuja ollut, mutta lopulta tajusin itse, että ihmiset on vaan taustoiltaan erilaisia ja eletty elämä vaikuttaa siihen hurjan paljon. Kumppanillani hyvin pienet asiat mitä tein, sai ihan massiiviset mittasuhteet ja katastrofiajattelumalli ei auttanut hänen asiaansa. Piti vain osoittaa joka päivä, että en ole lähdössä mihinkään. Nykyään rauhoittunut ja erittäin tasaista.

Onnellisesti edelleen saman kumppanin kanssa, edelleen vahvalla liimalla ja kyllä se vaatii työtä ja oman toiminnan tarkastelua myös jos toisen ihmisen käytösmalli ei miellytä. Itse en vaihtaisi tätä ihmistä mihinkään.
Hienoa. Lopputulos oli positiivinen. Hän oli siis selvästi taipuvainen ahdistukseen tms., muttei uinut kovin syvällä. Tämän tapauskuvauksen olisi voinut toki antaa aiemmin, niin kommenttisi taustaa olisi ollut huomattavasti helpompi ymmärtää.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Ainoa päivänselvä asia on se, että yrität tehdä ”diagnoosia” kuulopuheiden perusteella.
Tokihan kyseinen tapauskuvaus tässä on se, mihin voimme kommentoida. Oletuksena minulla on, että kertoja puhuu totta. Lisäksi hän itse toi esimerkiksi narsisti-termin esille, en minä.

Ei liene erimielisyyttä siitä, että henkilön kontrolloiva käytös ei ollut ollenkaan terveen puitteissa = sekopäistä.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Tyypillinen, mutta ei sit olekaan tyypillinen. Silti huutelet kovalla äänellä varmana asiasta. Sun kyökkimetodilla varmaan löytyis linkkaamiltas sivuilta sinullekin ”diagnoosi”.
Miten niin ei ole tyypillinen? Tuolla linkkaamissani esimerkeissähän tuli hyvin esille, että sama käytös voi olla lopputuloksena monesta eri mielenterveysongelmasta / häiriöstä. Kyllä, tuo kuvaus oli 1:1 sairaalloisen kontrolloivan käytöksen kanssa. Muuta diagnoosia en minä ole tehnyt kuin sen, että käytös ei ollut tervettä, jota toki väritin muilla sanoilla.
 

Burner87

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.11.2021
Viestejä
14
Hienoa. Lopputulos oli positiivinen. Hän oli siis selvästi taipuvainen ahdistukseen tms., muttei uinut kovin syvällä. Tämän tapauskuvauksen olisi voinut toki antaa aiemmin, niin kommenttisi taustaa olisi ollut huomattavasti helpompi ymmärtää.
Juurikin näin ja kyllä hän melko syvällä kävi, sitä en kiellä. Siksi hieman kummeksun tapaasi oikoa niitä mutkia, kun ei olla saatu vastauksia aloittajalta tiettyihin kysymyksiin. Aloittajan erosta on viikko (jos muistan oikein), joten värikynä saattaa olla vahvasti mukana, ja tunteella reagoidaan kaikkeen joka komppaa hänen tän hetkistä tunnetilaa. Kuten tuossa yllä mainittiin, huorageneraattori on vahvasti täällä läsnä. Jäitä hattuun nyt.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Ihan pohdittavaksi fiktiivinen tilanne. Entäs jos naikkonen olisi ihan normaali ja tänne kirjoittanut herkästi toisen kiinnostuksesta ja yhteydenpidosta ahdistuva, joka käytti vähän värikynää. Tekstistä tulis about samanlainen kuin yllä esitetty. Lopputuloksena sä huutelisit normaalia naista mielisairaaksi. Kai sä nyt ymmärrät, että huutelet vajavaisin tiedoin rajuja asioita? Mitään muuta en kommentillani hakenut. Ootat toiminnallas vaan sitä hetkeä, kun satut vahingossa kannustamaan jotain harhoissa elävää. Tässäkin ketjussa huorageneraattori toimii joskus kovalla vauhdilla, kun katkerat kiihottaa toisiaan kierroksille.
Jos ahdistus on kuvailemaasi luokkaa, on silloin jo kyseessä mielenterveyshäiriö. Tuossa tapauksessa ahdistus. Mielenterveyshäiriön tunnuksena kun on se, että tila vaikeuttaa elämää ja ihmissuhteita. Kyseessä ei ole vakava asia tuossa tapauksessa, mutta ongelma kuitenkin.

Ja kyllä, todennäköisimmin hänen kanssaan asia selviää puhumalla.

Pointtihan tässä keskustelussa onkin nyt ollut se, että aiheen aloittaja kärsi ongelmasta ja selvästi jo alkuperäiskuvauksessa pyrki läpikäymään asiaa sen häirikön kanssa useaan otteeseen puoli vuotta. En tältä pohjalta käsitä, miten siinä enää jää mitään arvailun varaan.

Minulle siis "olisi hyvä keskustella" -kommentit vaikuttavat siis tuossa tapauksessa lähinnä vittuilulta.

Ja minä kommentoin puhtaasti tuota tapausta, en parisuhteita ylipäätään. Totta kai kommunikaatio on avainasemassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Tälleen ihan ihmisenä joka työkseen on työskennellyt persoonallisuushäiriösten kanssa niin otan vähän kantaa. Vähän yksinkertaistettuna ja hieman kärjistäen, mutta vain vähän.

Keskustelu ei auta. Rakkaus ei auta. Uskominen ja toivominen ei auta.

Kaikki kusipäät eivät ole persoonallisuushäiriöisiä/narsisteja, mutta edellämainitut keinot harvoin toimivat heihinkään. Se että jollain on persoonallisuushäiriö ei estä sitä että olisi samaan aikaan joku mielenterveyden häiriö. Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava epävakaa persoonallisuushäiröinen on sitten sellainen yksilö jotta onnea matkaan. Toisaalta voi hyvin ymmärtää miten joku persoonallisuushäiriöinen masentuu/ahdistuu kun kaikki ympärillä kohtelee huonosti (todellisuudessa ei) jne jne ja kun uhriutuu joka asiasta.
Sen verran noista persoonallisuushäiriöisistä että ns. terveen on todella vaikea ymmärtää sitä logiikkaa ja järjenjuoksua miten ne käsittää ja näkee asiat.
Tainnut tästä jo aiemmin tässä samassa ketjussa kommentoida.

Itse keskustelun herättäjään, pääasia että suhde jossa koki ettei ole onnellinen ja ettei kokenut että tilannetta voisi muuttaa, päättyi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Tokihan kyseinen tapauskuvaus tässä on se, mihin voimme kommentoida. Oletuksena minulla on, että kertoja puhuu totta. Lisäksi hän itse toi esimerkiksi narsisti-termin esille, en minä.

Ei liene erimielisyyttä siitä, että henkilön kontrolloiva käytös ei ollut ollenkaan terveen puitteissa = sekopäistä.
Suhtautuisin kyllä varauksella jokaiseen, joka alkaa exästä puhua narsistina, jos en ko. exää itse narsistiksi tiedä. Exän toiminta on kirjoittajan mielestä näyttänyt sekopäiseltä, muuta me emme oikeasti tiedä. Minusta on ihan ok sanoa, että hyvä kun pääsit tuollaisesta suhteesta eroon ja jättää se siihen. Jos lähtisin kirjoitusta tulkitsemaan, niin minusta tuo näyttää teinimenolta ja neito on ollut kovin epävarma itsestään, joka sitten on purkautunut varsin ei-toivottuna käytöksenä. ”Teini” voi olla vaikka 35 v. nykypäivänä, sen verran hulluksi pelailuksi tuo on tuntunut menevän.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Suhtautuisin kyllä varauksella jokaiseen, joka alkaa exästä puhua narsistina, jos en ko. exää itse narsistiksi tiedä. Exän toiminta on kirjoittajan mielestä näyttänyt sekopäiseltä, muuta me emme oikeasti tiedä. Minusta on ihan ok sanoa, että hyvä kun pääsit tuollaisesta suhteesta eroon ja jättää se siihen. Jos lähtisin kirjoitusta tulkitsemaan, niin minusta tuo näyttää teinimenolta ja neito on ollut kovin epävarma itsestään, joka sitten on purkautunut varsin ei-toivottuna käytöksenä. ”Teini” voi olla vaikka 35 v. nykypäivänä, sen verran hulluksi pelailuksi tuo on tuntunut menevän.
Älä nyt jää jumittamaan siihen narsisti-sanaan. Selvästi kuitenkin olemme samaa mieltä, että tervettä tuo touhu ei ole. Ei terve ja tasapainoinen ihminen yksinkertaisesti käyttäydy niin. Miksi on kamalaa todeta tämä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Älä nyt jää jumittamaan siihen narsisti-sanaan. Selvästi kuitenkin olemme samaa mieltä, että tervettä tuo touhu ei ole. Ei terve ja tasapainoinen ihminen yksinkertaisesti käyttäydy niin. Miksi on kamalaa todeta tämä?
Siitä, että touhu ei ole tervettä on aikalailla pitkä matka siihen keittiödiagnostiikkaan, jota asiasta viljelit alussa. Jälkimmäistä kommentoin.

Tämä ketju, kuten kaikki muutkin ketjut, kaipaavat useita eri näkökulmia.
Yksikään ketju ei kuitenkaan kaipaa sitä, että hypätään johtopäätöksiin hätäisesti. Tämänkin ketjun perusteella Suomi olisi täynnä mielisairaita, jos kaikki väitökset ja nettisivujen avulla tehdyt diagnoosit pitäisivät paikkansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 225
Yksikään ketju ei kuitenkaan kaipaa sitä, että hypätään johtopäätöksiin hätäisesti. Tämänkin ketjun perusteella Suomi olisi täynnä mielisairaita, jos kaikki väitökset ja nettisivujen avulla tehdyt diagnoosit pitäisivät paikkansa.
Suomi on täynnä mielisairaita, tai "mieleltään sairaita" jos kuulostaa kivemmalta. Valtavalla määrällä ihmisiä on traumoja (usein täysin käsittelemättömiä ja hoitamattomia) mutta näennäisesti pystyy silti teeskentelemään normaalia elämää. Tuntuu, että käsittelet asiaa jollain vanhanaikaisella tavalla jossa ihmiset jaetaan normaaleihin ja hulluihin ja hullut on mielisairaalassa ja ei niitä paljoa ole.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Siitä, että touhu ei ole tervettä on aikalailla pitkä matka siihen keittiödiagnostiikkaan, jota asiasta viljelit alussa. Jälkimmäistä kommentoin.

Yksikään ketju ei kuitenkaan kaipaa sitä, että hypätään johtopäätöksiin hätäisesti. Tämänkin ketjun perusteella Suomi olisi täynnä mielisairaita, jos kaikki väitökset ja nettisivujen avulla tehdyt diagnoosit pitäisivät paikkansa.
Noh... Suomi ON täynnä mielisairaita. Itsekin sairastuin aikoinaan keskivaikeaan masennukseen masentunutta tyttöystävää hoivaillessa. Nykyinen ex.

"Vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides sairastuu elämänsä aikana masennukseen."

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 225
"Vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides sairastuu elämänsä aikana masennukseen."
Noihin prosentteihin (erityisesti ensin mainittu) vielä päälle ne, jotka ei itse edes tiedosta asiaa (tai halua/osaa tiedostaa, ts. vastaisi tuollaiseen kyselyyn että "ei ongelmia").
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Terve itsereflektio on aina paikallaan, oli suhteessa tai ei. Omakohtainen kokemukseni tosiaan oli sellainen, että kumppani teki hyvin samaa, mitä Boilers kuvaili. Itse pidin toimintaa aluksi myös aivan sairaana, kunnes itsellä paloi vedet pohjaan ahdistuksen ja muun toimesta. Nostin asian pöydälle ja käytiin erittäin pitkä ja hankala keskustelu. Selvisi, että kumppanilla oli oman toimintani vuoksi turvaton olo jota en ollut tajunnut lainkaan edes tekeväni. Ei ne isoja juttuja ollut, mutta lopulta tajusin itse, että ihmiset on vaan taustoiltaan erilaisia ja eletty elämä vaikuttaa siihen hurjan paljon. Kumppanillani hyvin pienet asiat mitä tein, sai ihan massiiviset mittasuhteet ja katastrofiajattelumalli ei auttanut hänen asiaansa. Piti vain osoittaa joka päivä, että en ole lähdössä mihinkään. Nykyään rauhoittunut ja erittäin tasaista.

Onnellisesti edelleen saman kumppanin kanssa, edelleen vahvalla liimalla ja kyllä se vaatii työtä ja oman toiminnan tarkastelua myös jos toisen ihmisen käytösmalli ei miellytä. Itse en vaihtaisi tätä ihmistä mihinkään.
Juurikin näin ja kyllä hän melko syvällä kävi, sitä en kiellä. Siksi hieman kummeksun tapaasi oikoa niitä mutkia, kun ei olla saatu vastauksia aloittajalta tiettyihin kysymyksiin. Aloittajan erosta on viikko (jos muistan oikein), joten värikynä saattaa olla vahvasti mukana, ja tunteella reagoidaan kaikkeen joka komppaa hänen tän hetkistä tunnetilaa. Kuten tuossa yllä mainittiin, huorageneraattori on vahvasti täällä läsnä. Jäitä hattuun nyt.
Rivien välistä nyt haiskahtaa kyseisellä käyttäjällä, että nyt on aiemmin mainittu exä löytänyt tiensä tänne foorumille. Kirjoittanut ainoastaan tähän lankaan postaukseni jälkeen ja sekä kahteen osallistumaani lankaan myyntiosiossa. Lisäksi käyttäjätunnus sen verran tuore, kun tehty pari päivää sitten. Lisäksi luonut pari muutakin käyttäjätunnusta. Ei vittu näin :facepalm: :facepalm:
Burner87.JPG


Muille käyttäjille:
En laittanut itseasiassa yhtään värikynää vaan kaunistelin :poop:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Suomi on täynnä mielisairaita, tai "mieleltään sairaita" jos kuulostaa kivemmalta. Valtavalla määrällä ihmisiä on traumoja (usein täysin käsittelemättömiä ja hoitamattomia) mutta näennäisesti pystyy silti teeskentelemään normaalia elämää. Tuntuu, että käsittelet asiaa jollain vanhanaikaisella tavalla jossa ihmiset jaetaan normaaleihin ja hulluihin ja hullut on mielisairaalassa ja ei niitä paljoa ole.
Enhän mä edes käsitellyt koko asiaa. Totesin vain, että Kan Dee Dokata huutelee diagnoosiaan sen verran huterin tiedoin, että ei ehkä kannattaisi niin väkevästi ottaa kantaa. Nytkin onnistui vain vahvistamaan kysyjän omia ennakkokuvitelmia. Ehkä selkääntaputtelu tuli kysyjän tarpeeseen, mutta en sitten tiedä auttoiko se varsinaisesti asiassa eteenpäin.

e: Mistä sä Boilers ne muut käyttäjätunnukset sherlokoit?
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Enhän mä edes käsitellyt koko asiaa. Totesin vain, että Kan Dee Dokata huutelee diagnoosiaan sen verran huterin tiedoin, että ei ehkä kannattaisi niin väkevästi ottaa kantaa. Nytkin onnistui vain vahvistamaan kysyjän omia ennakkokuvitelmia. Ehkä selkääntaputtelu tuli kysyjän tarpeeseen, mutta en sitten tiedä auttoiko se varsinaisesti asiassa eteenpäin.

e: Mistä sä Boilers ne muut käyttäjätunnukset sherlokoit?
Eli sinunko myhäilysi on nyt sitten ainoa oikea tapa lähestyä näitä asioita tässä ketjussa oli kuvaus millainen tahansa? Olen pahoillani, mutta minusta taas asioista tulee puhua niin kuin ne näyttävät. Jos homma näyttää sinusta vähemmän pahalta, niin ei muuta kuin sitten kerrot sen omine perusteluinesi.

Miten muuten tuossa kuvauksessa jää epäselväksi, että aiheen aloittaja olisi jotain muuta kuin järjettömän helpottunut siitä, että henkinen helvetti on ohi?
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Käyttäjä @Red6666 on varma ja @virkki on vähintäänkin epäilyttävä.

Jätänkin kommentoinnin tähän ja palaan foorumille ehkä joskus ja jouluna.
Kannattanee luoda vain ihan uusi tunnus. Muuten tulet aina tuntemaan painetta takaraivossa, jos edes epäilet, että hän on täällä. Häiriintyneet henkilöt nimittäin jaksavat jatkaa pakkomiellettään hämmästyttävän pitkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Eli sinunko myhäilysi on nyt sitten ainoa oikea tapa lähestyä näitä asioita tässä ketjussa oli kuvaus millainen tahansa? Olen pahoillani, mutta minusta taas asioista tulee puhua niin kuin ne näyttävät. Jos homma näyttää sinusta vähemmän pahalta, niin ei muuta kuin sitten kerrot sen omine perusteluinesi.
Ethän sä mistään asioista edes puhu. Sinä väität. Kieli poskessa vaan laadit diagnoosia netistä lukemasi perusteella. "Joo, on se hullu, on se". Kuten sanoin, sinulla ei ole kuin yhden puolueellisen osapuolen näkemys tiedossasi, niin ihan turha alkaa sen perusteella toimimaan kaikukoppana toiselle. Varsinkin tilanteissa, joissa toinen on herkässä tilassa tarttumassa jokaiseen heitettyyn köyteen (tämä nyt ei suoraan tähän sovi, mutta ns. ketjussa tapahtunutta). Jos tarkoitat myhäilyllä sitä, että tunnistaa ihmissuhteissa olevan vähänlaisesti absoluuttisia totuuksia ja sen takia haastaa toisten kertomukset, niin kyllä se minusta silloin oikea lähestymistapa on.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Ethän sä mistään asioista edes puhu. Sinä väität. Kieli poskessa vaan laadit diagnoosia netistä lukemasi perusteella. "Joo, on se hullu, on se". "Joo, on se hullu, on se". Kuten sanoin, sinulla ei ole kuin yhden puolueellisen osapuolen näkemys tiedossasi, niin ihan turha alkaa sen perusteella toimimaan kaikukoppana toiselle. Varsinkin tilanteissa, joissa toinen on herkässä tilassa tarttumassa jokaiseen heitettyyn köyteen (tämä nyt ei suoraan tähän sovi, mutta ns. ketjussa tapahtunutta). Jos tarkoitat myhäilyllä sitä, että tunnistaa ihmissuhteissa olevan vähänlaisesti absoluuttisia totuuksia, niin kyllä se minusta silloin oikea lähestymistapa on.
Sinun ongelmasi tässä koko asiassa on siis puhtaasti se, että rohkenen kommentoida toisen tarinaan sen pohjalta, miltä se kuulostaa henkilön itsensä kuvailemana sen sijaan, että istuisin piippu suussa kiikkustuoliin pohtimaan mahdollisia piilomerkityksiä ja nyansseja ilman, että hän latoo koko elämäntarinansa.

Omako reaktiosi on sitten vängätä vastaan tällaisessa tapauksessa ja toimia paholaisen asianajajana kuvauksen antaneelle henkilölle sekä vähätellä hänen kokemustaan ja katkaista siivet viittauksilta siihen, että - OMG - vastapuoli ei tosiaan mieleltään terve ole.

Vai pitäisikö kenties ketju pyhittää sille, että tänne saa kyllä tulla tapauksensa kertomaan, mutta kommentoida niihin ei saa, ettei toimita "kaikupohjana" mihinkään suuntaan.

Kommentoin siihen nimenomaan ylipäätään siksi, että se herätti tuttuuden tunteen siitä, mistä tuossa on kyse. Tuollainen kontrollifriikki oli lähipiirissä, ja kyllä hän myrkytti uhrinsa elämän aika totaalisesti. Hänellä ongelmana oli se, että hänellä oli hylätyksi tulemisen trauma. Se aiheutti lähes samat oireet. Joka tapauksessa, hänen mielensä ei toiminut terveesti, eikä sille kukaan mitään voinut. Se tyyppi onneksi jäi pois kuvioista lopulta.

Itsekin sanot, että aloittaja ei missään herkässä tilassa ole. Hän on helpottunut. Ja se on nyt sitten mielestäsi suuri vääryys, kun olin sitä mieltä, että on hienoa, ettei hän astu syvemmälle paskaan.

Absoluuttisia totuuksia on ihmissuhteissa vähänlaisesti. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteivätkö asiat voi olla hyvinkin suorasukaisia joskus. Hyvin usein paskoihin suhteisiin jäädään kärsimään sillä mentaliteetilla, että "kyllä se tästä vielä paranee".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Sinun ongelmasi tässä koko asiassa on siis puhtaasti se, että rohkenen kommentoida toisen tarinaan sen pohjalta, miltä se kuulostaa henkilön itsensä kuvailemana sen sijaan, että istuisin piippu suussa kiikkustuoliin pohtimaan mahdollisia piilomerkityksiä ja nyansseja ilman, että hän latoo koko elämäntarinansa.
Ei vaan se, että sä harrastat keittiöpuoskarointia ja sitä kommentoin, get over it.
 
Liittynyt
25.11.2021
Viestejä
63
Noniiiin pakko se oli tehdä se profiili tänne ja osallistua näköjään minuun koskevaan keskusteluun. Aika paksua tekstiä. Kiitän kylläkin jokaista maltillista kommentoijaa. Muut profiilit ei ole minun, poistakaa foliohattunne

@Boilers taisi unohtaa tosiaan sen seikan, että hänen kanssaan olen koko suhteen ajan koittanut keskustella että miksi hänen toiminta tuntuu itsestä pahalta tai herättää kysymyksiä, epävarmuutta, turvattomuutta. Kerroin myös historiastani jonka johdosta traumareaktioni nostavat aina välillä päätään, pyysin häneltä siihen tukea ja turvaa, ymmärrystä. Hänen traumansa otin vahvasti huomioon, enkä todellakaan koskaan hänelle huutanut ja raivonnut, se että näkee toisen valehtelevan/jättävän kertomatta asioita, josta totta helvetissä haastan mutta asiallisesti keskustellen.

@Boilers taisi unohtaa myös sen, että alunperinkin valehteli aloituksessaan mainitsemassaan mökkiressusta, joka oli omiaan tekemään siitä mulle varsinaisen demonin.

Koko suhteen ajan jäin kakkoseksi hänen someryhmilleen missä pyörii, paitsi lokakuun aikana, kun syyskuussa otimme yhteen asiasta. Ihmettelin useasti että hän jätti vastaamatta viesteihin vaikka oli ollut aktiivisena ihan helvetin paljon. Tästä syystä hän mainitsi priorisoinnin aloituksessaan, koska mulla oli priorisointi kohdallaan. Oma napa, paras napa. Suhde päättyi siihen, kun herra jäi ihan suoraan valheesta kiinni. Pohtikaa värikynää ja näkökulmaa sitten tämän jälkeen ihan itteksenne.

Mainittakoon että itsellä melko hyväksikäytetty olo kun olen 1,5kk tehnyt kaikki vapaat hänen asunnoissaan töitä siivoten, raivaten, tehty yksi muutto hänen asuntojensa välillä yms.
Siinä teille sekopäistä ja hullua ämmää

Edelleen susta @Boilers pidän paljon ja toivon sulle kaikkea hyvää. Olisin vaan toivonut että saataisiin keskusteltua nämä asiat halki ettei kumpikin oo ihan vitun hajalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Samoin. Koita pärjäillä. En välttämättä ottaisi anonyymin foorumin keskusteluita minään muuna kuin viihteenä.
Ongelma on siinä, että sä kirjoittelet noita sepustuksia myös sellaisille, jotka eivät ole siinä mielentilassa, että ottaisivat ne viihteenä. Se tässä oli se perimmäinen syy miksi vaivauduin tyyliäsi kommentoimaan.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Noniiiin pakko se oli tehdä se profiili tänne ja osallistua näköjään minuun koskevaan keskusteluun. Aika paksua tekstiä. Kiitän kylläkin jokaista maltillista kommentoijaa. Muut profiilit ei ole minun, poistakaa foliohattunne

@Boilers taisi unohtaa tosiaan sen seikan, että hänen kanssaan olen koko suhteen ajan koittanut keskustella että miksi hänen toiminta tuntuu itsestä pahalta tai herättää kysymyksiä, epävarmuutta, turvattomuutta. Kerroin myös historiastani jonka johdosta traumareaktioni nostavat aina välillä päätään, pyysin häneltä siihen tukea ja turvaa, ymmärrystä. Hänen traumansa otin vahvasti huomioon, enkä todellakaan koskaan hänelle huutanut ja raivonnut, se että näkee toisen valehtelevan/jättävän kertomatta asioita, josta totta helvetissä haastan mutta asiallisesti keskustellen.

@Boilers taisi unohtaa myös sen, että alunperinkin valehteli aloituksessaan mainitsemassaan mökkiressusta, joka oli omiaan tekemään siitä mulle varsinaisen demonin.

Koko suhteen ajan jäin kakkoseksi hänen someryhmilleen missä pyörii, paitsi lokakuun aikana, kun syyskuussa otimme yhteen asiasta. Ihmettelin useasti että hän jätti vastaamatta viesteihin vaikka oli ollut aktiivisena ihan helvetin paljon. Tästä syystä hän mainitsi priorisoinnin aloituksessaan, koska mulla oli priorisointi kohdallaan. Oma napa, paras napa. Suhde päättyi siihen, kun herra jäi ihan suoraan valheesta kiinni. Pohtikaa värikynää ja näkökulmaa sitten tämän jälkeen ihan itteksenne.

Mainittakoon että itsellä melko hyväksikäytetty olo kun olen 1,5kk tehnyt kaikki vapaat hänen asunnoissaan töitä siivoten, raivaten, tehty yksi muutto hänen asuntojensa välillä yms.
Siinä teille sekopäistä ja hullua ämmää

Edelleen susta @Boilers pidän paljon ja toivon sulle kaikkea hyvää. Olisin vaan toivonut että saataisiin keskusteltua nämä asiat halki ettei kumpikin oo ihan vitun hajalla.
Nyt kun anonyymilla foorumilla olemme, niin millainen trauma saa aikaan kuvaillun kaltaista voimakkaan kontrolloivaa käytöstä sinun tapauksessasi? Tuossa aiemmin mainitsin jo erään toisen tuntemani tapauksen ja hänen syynsä, joka muun muassa johti sairaalloissen mustasukkaisuuteen.

Eli kerro vain. Täällä ei kukaan tunne toisiaan.
 
Liittynyt
25.11.2021
Viestejä
63
Nyt kun anonyymilla foorumilla olemme, niin millainen trauma saa aikaan kuvaillun kaltaista voimakkaan kontrolloivaa käytöstä sinun tapauksessasi? Tuossa aiemmin mainitsin jo erään toisen tuntemani tapauksen ja hänen syynsä, joka muun muassa johti sairaalloissen mustasukkaisuuteen.

Eli kerro vain. Täällä ei kukaan tunne toisiaan.
Huoh. Tästä tulee pitkä sepustus....

Väkivaltainen ja alkoholisti isä, koko perhe sai osuutensa. Muutin kotoa pois n.13vuotiaana. Seksuaalista hyväksikäyttöä ~13-16v, aikuisten miesten toimesta, siinä samalla pakenin oloa päihteisiin ja sekoilin lisää. Siinä samalla yksi abortti.

Aikuisiän suhteissa (15v aikana yhteensä 5kpl) olen tullut räikeästi petetyksi 4/5, pudonnut korkealta ja kovaa. Fyysistä väkivaltaa kokeneena myös kahdessa näistä kolmesta. Yksi ainut parisuhde ja mies elämässäni on ollut joka ei tehnyt minulle ikinä mitään pahaa, valehdellut tai kohdellut minua muutoinkaan huonosti. Olimme vaan niin erilaisia persoonia ettei se muutoin toiminut, edelleen olemme hyvissä väleissä ja tekemisissä.

Mainittakoon että olen käynyt psykakontaktit läpi ja ymmärrän miten traumareaktioni toimii, ymmärrän mistä ne tulee. Tämän kyllä selvitin Boilersille, muttei näyttänyt ymmärtävän. Lisää kysymyksiä?
 
Liittynyt
25.11.2021
Viestejä
63
Ja nyt pitää tosiaan muistaa, että tämä "kontrollointi" on Boilersin näkemys.

Itse tullut allergiseksi fuckboy-mentaliteetille ja käytökselle.
 
Liittynyt
25.11.2021
Viestejä
63
Näin sivusta seuranneena vähän ihmetyttää, että miten tämä toinen puolisko ylipäätään löysi yhtäkkiä tänne keskusteluun?
Ihan puhtaasti mielenkiinnosta sivustoa kohtaan kun tähän törmäsin suhteemme aikana. Kerennyt tässä selata kaikennäköistä jännittävää ja jopa järkevää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Ihan puhtaasti mielenkiinnosta sivustoa kohtaan kun tähän törmäsin suhteemme aikana. Kerennyt tässä selata kaikennäköistä jännittävää ja jopa järkevää.
Olitko vastuussa noista aiemmistakin tunnuksista, tai ainakin toisesta niistä? Tässä onkin nyt oiva tilaisuus kysyä mitä saavutat tuollaisella käytöksellä, tai mitkä motiivit sen takana on?

Hieman harmittaa aloittajan puolesta, kun nimenomaan yksi hiertänyt asia suhteessa oli toisen toimesta tapahtuva kyttäys somessa. Jospa keskusteluapua löytyy muualta.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Ihan puhtaasti mielenkiinnosta sivustoa kohtaan kun tähän törmäsin suhteemme aikana. Kerennyt tässä selata kaikennäköistä jännittävää ja jopa järkevää.
Yllättävästi mielenkiinto osuu samaan ajankohtaan kuin tuo alkuperäisen tapauskuvauksen postaus. Ymmärrät varmaan, että vaikuttaa kevyesti oudolta.

Eli voit ihan suoraan myöntää, että koska tiesit hänen nimimerkkinsä, millä hän täällä pyörii, tulit puhtaasti katsomaan, onko hän tänne kuvaillut asiaa.

Olet selvästi seuraillut tätä myös silmä kovana koko sen ajan, kun olette erossa olleet, koska ajoitit viestisi näin hyvin.

Stalkkaatko hänen muutakin someaan samalla tavoin? Jos suhde on ohi, mitä stalkkauksella saavuttaa?
 
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
387
Näin sivusta seuranneena vähän ihmetyttää, että miten tämä toinen puolisko ylipäätään löysi yhtäkkiä tänne keskusteluun?
Vahvistaa Boilersin kuvausta kyseisestä ihmisestä...

Syyt yhteenottoihin oli aina allekirjoittaneessa, somen käytössä (priorisoinnissa) ja viestien lähettämisessä/lähettämättömyydessä. Ihana ihminen livenä, homma toimi jne. Mutta jos en vastannut/lähettänyt 2h aikana viestiä (ei ollut mitään asiaa?) ja olin käynyt somessa (kyttäsi kaikkia alustoja ihan kokoajan), niin heti oli helvetti irti.
 
Liittynyt
25.11.2021
Viestejä
63
Yllättävästi mielenkiinto osuu samaan ajankohtaan kuin tuo alkuperäisen tapauskuvauksen postaus. Ymmärrät varmaan, että vaikuttaa kevyesti oudolta.

Eli voit ihan suoraan myöntää, että koska tiesit hänen nimimerkkinsä, millä hän täällä pyörii, tulit puhtaasti katsomaan, onko hän tänne kuvaillut asiaa.

Olet selvästi seuraillut tätä myös silmä kovana koko sen ajan, kun olette erossa olleet, koska ajoitit viestisi näin hyvin.

Stalkkaatko hänen muutakin someaan samalla tavoin? Jos suhde on ohi, mitä stalkkauksella saavuttaa?
Itseasiassa en tiennyt hänen nimimerkkiä. Myönnän että olen seurannut tätä foorumia, sekä muita minua kiinnostavia ketjuja maanantaista lähtien.
Osui silmään tässä ketjussa mun demonisointi jo eilen, ja nyt muutkin käyttäjät saa tuta sen takia että toinen on Paranoia. Siksi tähän nyt puutuin.

En stalkkaa, en jaksa. Keskityn tällä hetkellä vaan itteeni ja yritän ymmärtää miksi Boilers toimi kuten toimi. Alko kieltämättä vituttaa sinun asennoituminen asiaan.
 
Liittynyt
25.11.2021
Viestejä
63
Olitko vastuussa noista aiemmistakin tunnuksista, tai ainakin toisesta niistä? Tässä onkin nyt oiva tilaisuus kysyä mitä saavutat tuollaisella käytöksellä, tai mitkä motiivit sen takana on?

Hieman harmittaa aloittajan puolesta, kun nimenomaan yksi hiertänyt asia suhteessa oli toisen toimesta tapahtuva kyttäys somessa. Jospa keskusteluapua löytyy muualta.
Mihin tunnustuksiin?
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Itseasiassa en tiennyt hänen nimimerkkiä. Myönnän että olen seurannut tätä foorumia, sekä muita minua kiinnostavia ketjuja maanantaista lähtien.
Osui silmään tässä ketjussa mun demonisointi jo eilen, ja nyt muutkin käyttäjät saa tuta sen takia että toinen on Paranoia. Siksi tähän nyt puutuin.

En stalkkaa, en jaksa. Keskityn tällä hetkellä vaan itteeni ja yritän ymmärtää miksi Boilers toimi kuten toimi. Alko kieltämättä vituttaa sinun asennoituminen asiaan.
Miten muutoin tässä asiaan voisi asennoitua? Yksi puhuu toista ja toinen toista. Molempien kokemus on varmaan omasta mielestänne yhtä validi.

Oman taustasi kuvailu vahvistaa sen, että mielenterveys ei ole parhaalla tolalla, jos kuvaillun kaltaiset kohtaukset iskevät. Olennaista ei nyt ole, mikä saa triggeröitymään.

Enkä ollenkaan ihmettele, jos ei kaikki ole kohdallaan noin rankalla taustalla.

Mutta jos otamme alkuperäisen tapauksen kuvailun, niin mikä siinä mielestäsi ei sitten ollut totta tai näet ihan täysin toisin?

Jos kerran olet psykoterapiassa asti traumoistasi käynyt, niin kai siellä taustalla silloin diagnoosikin on. Terapiaan kun ei yleensä ilman psykiatrin puoltoa mennä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Yllättävästi mielenkiinto osuu samaan ajankohtaan kuin tuo alkuperäisen tapauskuvauksen postaus. Ymmärrät varmaan, että vaikuttaa kevyesti oudolta.

Eli voit ihan suoraan myöntää, että koska tiesit hänen nimimerkkinsä, millä hän täällä pyörii, tulit puhtaasti katsomaan, onko hän tänne kuvaillut asiaa.

Olet selvästi seuraillut tätä myös silmä kovana koko sen ajan, kun olette erossa olleet, koska ajoitit viestisi näin hyvin.

Stalkkaatko hänen muutakin someaan samalla tavoin? Jos suhde on ohi, mitä stalkkauksella saavuttaa?
Pikemminkin vaikutti viesteiltä, joilla varmistellaan nimimerkin olevan oikea.

Ps. Ehdit jo tekemään psykoanalyysisi ja sitä voimakkaasti puolustamaan. Meinaatko, että voisit nyt avoimin mielin keskustella analysoimasi henkilön kanssa ja hänen vaikuttimistaan kun se voisi johtaa siihen, että joudut pakittamaan analyysistäsi?
 
Liittynyt
25.11.2021
Viestejä
63
Miten muutoin tässä asiaan voisi asennoitua? Yksi puhuu toista ja toinen toista. Molempien kokemus on varmaan omasta mielestänne yhtä validi.

Oman taustasi kuvailu vahvistaa sen, että mielenterveys ei ole parhaalla tolalla, jos kuvaillun kaltaiset kohtaukset iskevät. Olennaista ei nyt ole, mikä saa triggeröitymään.

Enkä ollenkaan ihmettele, jos ei kaikki ole kohdallaan noin rankalla taustalla.

Mutta jos otamme alkuperäisen tapauksen kuvailun, niin mikä siinä mielestäsi ei sitten ollut totta tai näet ihan täysin toisin?

Jos kerran olet psykoterapiassa asti traumoistasi käynyt, niin kai siellä taustalla silloin diagnoosikin on. Terapiaan kun ei yleensä ilman psykiatrin puoltoa mennä.
Traumaterapian yhdistettynä psykoterapiaan olen käynyt läpi ja ihan psykahoitajan kautta psykiatrin arvio, eka psykoterapia ja sen jälkeen traumat. Unohdin mainita, että sieltä löytyy myös kaksi kuolemaa, toinen oli murha ja toinen oli onnettomuus.

Ymmärrän ihan täysin Boilersin näkökannan ja ymmärrän senkin miksi hänestä siltä tuntuu. Me hänen kanssaan tästä täysin samasta asiasta puhuttiin syyskuussa ja sanoisin hänelle että mä en kykene toiseen luottamaan samantien 100% ja huomaan aika pirun nopeasti jos toinen on vähänkään epävarma tai epäluotettava. Pyrin toki siihen löytämään syyn että miksi ihminen käyttäytyy niin. Katson peiliin, aiheuttaako oma käytökseni tän vai mikä. Päästiin yhteisymmärrykseen asiasta ja lokakuu olikin aivan täydellistä, hän ite sanoi että suhde on jopa parantunut.... Siinä sitten johtopäätöksiä.

Diagnooseja mulla ei ole, eikä tule. Pelkoja ja traumoja kylläkin.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
@Boilers taisi unohtaa tosiaan sen seikan, että hänen kanssaan olen koko suhteen ajan koittanut keskustella että miksi hänen toiminta tuntuu itsestä pahalta tai herättää kysymyksiä, epävarmuutta, turvattomuutta. Kerroin myös historiastani jonka johdosta traumareaktioni nostavat aina välillä päätään, pyysin häneltä siihen tukea ja turvaa, ymmärrystä. Hänen traumansa otin vahvasti huomioon, enkä todellakaan koskaan hänelle huutanut ja raivonnut, se että näkee toisen valehtelevan/jättävän kertomatta asioita, josta totta helvetissä haastan mutta asiallisesti keskustellen.
Halusin keskustella aiheesta anonyymisti foorumilla, jolla olit selvästi aiemmin jo vieraillut viestejäni lukemassa. En halunnut viedä sitä henkilökohtaisuuksiin/tunnistettavaksi. Nyt kun kuitenkin seurasit perässä (ihminen jolla ei ole mitään kiinnostusta tietotekniikkaan?) foorumille, niin kertooko se jotain kyttäämisen ja kontrolloinnin tarpeesta vielä eronkin jälkeen? :hmm:

@Boilers taisi unohtaa myös sen, että alunperinkin valehteli aloituksessaan mainitsemassaan mökkiressusta, joka oli omiaan tekemään siitä mulle varsinaisen demonin.
En valehdellut, sä olit vaan päättänyt sen olevan etukäteen swinger partyt ilman vaihtoehtoa muusta. Helppo tuossa kohtaa perustella jotain muuta.
Ja kyllä, jätin kertomatta parisuhteeseen mitenkään oleellista tietoja, kävin ostamassa käytetyt ddr4 kammat ihan omilla rahoilla ja ajalla. Tämän perusteella olen valehteleva paska, joka panee kaikkea mikä liikkuu. Make sense? :poop:

Mainittakoon että itsellä melko hyväksikäytetty olo kun olen 1,5kk tehnyt kaikki vapaat hänen asunnoissaan töitä siivoten, raivaten, tehty yksi muutto hänen asuntojensa välillä yms.
Siinä teille sekopäistä ja hullua ämmää
Oliko tämä sitä aiemmin mainittua uhriutumista? Kyllä, toimi omasta vapaasta tahdostaan, mikä mielestäni kuuluu parisuhteeseen, että autetaan toista erilaisissa asioissa. Siinä kun suunniteltiin yhteistä tulevaisuutta, mm. vaihdoin työpaikan 400km päähän lähemmäksi vastapuolta (johon tämä muuttokin liittyi) :hmm:

Koko suhteen ajan jäin kakkoseksi hänen someryhmilleen missä pyörii, paitsi lokakuun aikana, kun syyskuussa otimme yhteen asiasta. Ihmettelin useasti että hän jätti vastaamatta viesteihin vaikka oli ollut aktiivisena ihan helvetin paljon. Tästä syystä hän mainitsi priorisoinnin aloituksessaan, koska mulla oli priorisointi kohdallaan. Oma napa, paras napa. Suhde päättyi siihen, kun herra jäi ihan suoraan valheesta kiinni. Pohtikaa värikynää ja näkökulmaa sitten tämän jälkeen ihan itteksenne.
Valhe, joka oli kertomatta jättäminen (ylempänä). Koska ainoa mahdollinen asia sun mielestä oli käydä panemassa kaikkea mahdollista. Mutta nostan käden ylös virheen merkiksi, asian olisi voinut hoitaa paremmin.
Eriasia voisi olla se kuittien kyttääminen, jotka veit ja kävit läpi lupaa kysymättä. Priorisoinnista, joo mulla oli muutakin elämää harrastuksien ja töiden puolesta sekä halusin pitää ne myös jatkossa, kuten kirjotin alkuperäiseen viestiini. Mutta yli kaksi tuntia vastaamatta/kommentoimatta oli ikuisuus sulle asioissa joilla ei ollut todellakaan kiire (95% näin).

Edelleen susta @Boilers pidän paljon ja toivon sulle kaikkea hyvää. Olisin vaan toivonut että saataisiin keskusteltua nämä asiat halki ettei kumpikin oo ihan vitun hajalla.
Ihan pikku vinkkinä, täällä foorumilla kyttääminen (mm. osto/myynti-ilmoituksien yhteydessä) ei ainakaan paranna lähtökohtaa keskustelulle :facepalm:

Lopetan tähän kommentoinnin.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 331
Viestejä
4 157 436
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom