Pahoittelut foorumin sääntöjen rikkomisesta, loin tuplatilin koska oikea nimimerkkini on yhdistettävissä oikeaan nimeeni ja sitäkautta puolisooni.
Kävipä tässä ns. klassiset, joista olen monta kertaa tässäkin langassa lukenut. Tapasin vaimoni vuonna 2004, ja menimme naimisiin neljä vuotta myöhemmin. Talo rakennettiin ja jälkikasvua saatiin. Elämä oli asettunut uomiinsa ja elettiin arkea ruuhkavuosien keskellä. Jossain vaiheessa keskusteluyhteytemme vain näivettyi, eikä oikein kumpikaan tehnyt asian eteen mitään. Seksi loppui puolisen vuotta sitten, kun tuntui että olin asian suhteen ainoa aktiivinen osapuoli. Emme selkeästi lähteneet ratkomaan ongelmia, vaan ne jäivät taka-alalle. Jotenkin itse ajattelin että saamme keskusteluyhteyden ja pääsemme ongelmia avaamaan. Pariterapiaa olinkin jo joskus ehdottanut, mutta vaimoni "ei jaksanut".
Pikakelauksella tähän päivään... Kolmisen viikkoa sitten vaimo alkoi todenteolla laihduttamaan kertyneitä kiloja. Kuntoilu alkoi ja hän alkoi selvästi voimaan paremmin. Olin tyytyväinen, että hän selkeästi oli paremmalla tuulella. Viime viikolla vaimoni yllättäen ilmoitti, että häntä ahdistaa, 40 tuli mittariin hiljattain ja tuntuu että ei saa mitään aikaiseksi. Hän korosti että ongelma on yksin hänen, eikä minun tekemiseni tai tekemättä jättämiseni vaikuttaneet tähän mitenkään. Olin hieman hiljaista poikaa tässä vaiheessa, asia tuntui mahdottoman isolta - hän oli sitä pitänyt sisällään jo pidemmän aikaa. Totesin, että kuulostaa enemmänkin _meidän_ ongelmalta, kuin yksin hänen ongelmaltaan. Ehdotin jälleen terapiaa joko yksin tai yhdessä. "Ei jaksa". Kului pari päivää kireissä tunnelmissa. Vaimo oli hyvin etäinen, ja halusin vielä varmistaa, ettei varmasti meidän välillä ole nyt mitään ongelmaa mikä vaarantaisi perheen. "Ei tietenkään". Seuraavana päivänä tippui ensimmäinen pommi. "Haluan muuttaa omaan asuntoon". Mitä helvettiä, asumusero ihan puun takaa. "Olet kuitenkin yhä minun paras ystäväni". Vaimolta vielä vakuuttelut, ettei näin välttämättä tapahdu, hän tarvitsee vain omaa aikaa. "Voihan olla ettei sopivaa asuntoa edes löydy" (pienehkö paikkakunta, ei haluta että muksu vaihtaa koulua)
Pari päivää meni vähän sumussa. Mitä oikein on tapahtunut. Mitään lisätietoa ei aiheesta saanut, vaan asiat oli jo käsitelty. Ei ollut mitään puhuttavaa. Viikonloppuna oma jaksaminen alkoi olla äärirajoilla, maanantaina paluu töihin ja siihen päälle vielä parisuhdestressi ja epätietoisuus tulevasta. Piti sitten sunnuntaina avautua asiasta ja ryhtyä keskustelemaan käytännön asioista. Vastahakoisesti hän lateli miten käytännön asiat hoituu, asiat oli selkeästi mietitty hyvin pitkälle. Huoli ja ääretön pettymys oman lapsen puolesta alkoi olla omalle psykelle liikaa. Seuraavana päivänä varasin yksin psykoterapeutille ajan. Vaimo ei halunnut että kerron asiasta vielä kenellekään, koska ei ollut varmaa että muuttaisiko hän mihinkään. Käytännössä siis jäin yksin asian kanssa, kaikki ystävät olivat yhteisiä.
Tuli tiistai (eilen). Olin pari päivää kiinnittänyt huomiota lisääntyneeseen puhelimen käyttöön ja sen varjelemiseen siltä että se ei vartioimatta jäänyt mihinkään. Nyt laitoin jo merkille, että viestejä tuli aika nopealla tahdilla. Sivusilmällä huomasin että viesteihin vastaillessa nousi hymy huulille. Ehkä tämä on vain oman pään tuottamaa kuvitelmaa, hän viestittelee jonkun ystävän kanssa. Pumppu hakkasi rinnassa jo loppuillasta sen verran kovaa, että tieto piti saada, mistä tässä on kyse. Stalker-hattu päähän, ja kurkkaamaan whatsappin puolelta, onko hän siellä ollut aktiivisena. Ei pariin tuntiin. Sen jälkeen messenger, jota hän ei ikinä käytä mihinkään. Näkyi olevansa paraikaa aktiivisena. Tässä vaiheessa epäluulot aika maksimissaan.
Vaihtoehdot; kysyä suoraan mitä tapahtuu. Todennäköisin skenaario viimeaikaisen käytöksen vuoksi oli kieltolinja ja kunnon riita. Niinpä tuli tartuttua tähän lapselliseen vaihtoehtoon, ja avattua puhelin kun silmä vältti. Sisällön tässä vaiheessa varmasti kaikki arvaavat, messengeristä löytyi keskustelu entisen poikaystävän kanssa 20 vuoden takaa. Melko limaista tavaraa oli keskustelussa. Tästä välittömästi vaimon puheille, ja samalla tein lopullisen eropäätöksen. Ilmeisesti helpotus hänellekin kun sitä ei enää minulle tarvinnut itse kertoa. Kuulemma viestittely oli alkanut viikko sitten, eli samana iltana kuin ahdistuksestaan minulle kertoi. Melko nopeasti muutaman päivän viestittelyllä liitto muuttui tomuksi. Tällä viestittelyllä ei tietenkään ollut mitään tekemistä sen kanssa, että halusi asumuseron. Melkoisen katkerat fiilikset tästä jäi, 17 vuotta ja en ansainnut edes totuutta tältä "parhaalta ystävältä". Ahdistus on tietysti valtava ja itsetunto nollissa.
Kohti incel-elämää ->