Termien raiskauksia (bi ja demiseksuaali ei liity millään toisiinsa
Varmaan selitin aika huonosti. Tarkennetaan.
Wikipedian määritelmästä:
Demiseksuaalisuus on
seksuaalinen suuntautuminen, jossa seksuaalinen kiinnostus edellyttää kokonaisvaltaista tunnetasoa toista ihmistä kohtaan. Demiseksuaalisuus on yksi
seksuaalivähemmistöistä ja osa
aseksuaalisuuden spektriä.
[1][2]
Demiseksuaali ei tunne seksuaalista halua ihmisiä kohtaan ilman osapuolten välistä vahvaa henkistä yhteyttä ja luottamusta. Tällainen henkinen yhteys voi olla minkälainen tahansa ystävyydestä rakkauteen. *D
emiseksuaalisuus ei ole riippuvainen sukupuolesta.*
Tuosta määritelmästä poiketen minulla seksuaalisuus *
on* riippuvainen sukupuolesta.
Jos tuon tulkitsee niin että demiseksuaalisuudella ja hetero/bi statuksella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa niin sitten olet oikeassa.
(en nyt löydä uudestaan toista aiemmin lukemaani paikkaa, missä määritelmässä oli vielä sanottu vielä vähän enemmän siihen suuntaan että demiseksuaalit saattaisivat olla kiinnostuneita kummasta tahansa sukupuolesta, mutta ehkä ihan hyvä etten sitä löydäkään koska se oli ehkä vähän harhaanjohtavaa tai tulkitsin sen oudosti)
polyksi ei identifioiduta
Voi identifioitua. Kirjallisuutta aiheesta esim: "Kahta kauniimmin" ja "Polysecure".
Molemmissa puhutaan jonkun verran siitä kuinka joillain ihmisillä polyamoria on olennainen osa identiteettiä kun taas toisilla se on "vain" valinta.
Itselleni aiheeseen tutustuttaessa tuli sellainen tunne ja ahaa-elämys että joo, lopultakin tässä on jotain järkeä. Sellainen minä olen.
et onko se nainen nyt lähdössä avoimeen vai polysuhteeseen tässä.
Aika moni täällä vaikuttaisi olettavan että nainen olisi tässä se tosi aktiivinen osapuoli ollut. No ei... Aluksi ei ollut tosiaankaan lähdössä yhtään mihinkään. Ilman minun aloitetta ei varmasti olisi vieläkään. Halusi pitää suhteen monogaamisena. Ei kuitenkaan halunnut heittää mua pihalle ja erota mun polyhaaveiden takia. Myöhemmin alkoi kertoa tilanteista menneisyydessä tyyliin, että tuon henkilön kanssa oli silloin ennen kivaa ja helppoa olla ystävänä ja siitä olisi voinut tulla jotain enemmänkin mutta ei silloin ryhtynyt edistämään asiaa koska meidän suhde oli monogaaminen.
Tunnistaa nyt itsessään sellaista, että olisi kiva tutustua johonkin henkilöön jolla on samoja kiinnostuksen kohteita kuin itselläänkin siltä osin kuin ne kyseiset kiinnostuksen kohteet ei ole jaettuja minun kanssani. On sellaisia tarpeita, jotka on aiemmin sulkenut pois kun on ajatellut aina perhettä ensin ja omia tarpeita vasta sitten.
Arpoo asiaa jonkun verran. Ei vielä ole kovin aktiivisesti etsimässä seuraa: ei esim ole asentanut samoja sovelluksia kuin minä. Viestittelee kuitenkin facebookissa ja on aiheeseen liittyvissä suljetuissa facebook ryhmissä. Ei vastustele sitä, että minä olen tutustumassa toisiin, haluaa että olen onnellinen.
Sikäli saattaa ollakin että suhde avautuu aluksi vain toiselta puolelta. Toivon kuitenkin, että hänkin löytäisi jotain (jos nyt päätyy siihen että jotain haluaa löytää) enkä vaan minä.