Parisuhteen kiemurat

Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Sekin on puolustusreaktio, että joku manipuloisi nyt jotakin, jotta ei tarvi hyväksyä, että kyllä se ihminen mihin oli tarkoitus luottaa on tehnyt kaiken ihan itse. Parempi vaan unohtaa ne ruusuiset kuvitelmat ja kaikenlaiset puheet ja keskittyä tekoihin. Puhetta aina maailmaan mahtuu.
Juuri tuota sanoin terapeutillekin. Kuka tahansa voi milloin tahansa sanoa mitä tahansa sellaista minkä joku haluaa kuulla.
Teot puhuvat kovempaa kuin sananhälinä tai tulisi puhua, mutta jos niitä ei osaa arvostaa, niin sitten on jotain vikaa.
Ja se setämieshän ei tee mitään muuta kuin kirjoittelee pervoja tekstejä - ei mitään muuta.

Ymmärrän toki, että sanojakin tarvitaan, mutta helposti ne on hokemista tai eivät tosiasiassa tarkoita sitä, mitä kuulija luulee vaan mitä puhuja haluaa.

Enhän minä puolustele pettäjää? Hän olisi voinut tehdä mitä vain muuta, mutta valitsi tämän törkysimmän tavan.
Hän on vain siitä tyhmä, että jankkaa sitä, että on "aina tiennyt eron tulevan,"on miettinyt monta vuotta" ja sitä rataa, niin miksei keksinyt mitään sivistyneempää kaikkien vuosien aikana?
Vieläpä sen kirjannut, että olisi ollut niin helppoa, kun olisi aiemmin tullut joku ja vienyt jalat alta.
Itse pitäisin ainakin turpani kiinni tuollaisista asioista.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Enhän minä puolustele pettäjää? Hän olisi voinut tehdä mitä vain muuta, mutta valitsi tämän törkysimmän tavan.
Hän on vain siitä tyhmä, että jankkaa sitä, että on "aina tiennyt eron tulevan,"on miettinyt monta vuotta" ja sitä rataa, niin miksei keksinyt mitään sivistyneempää kaikkien vuosien aikana?
Vieläpä sen kirjannut, että olisi ollut niin helppoa, kun olisi aiemmin tullut joku ja vienyt jalat alta.
Itse pitäisin ainakin turpani kiinni tuollaisista asioista.
Kuulostaa siltä, että omassa mielessäsi puolustelet, kun ajattelet hänen tulleen manipuloiduksi tai varmaan enemmän puolustat sitä, että ihminen josta et näin uskonut teki kuitenkin. Uskoit vain väärin. Parempi sisäistää ajatus, että kyllä hän teki sen ihan itse. Toki mies voi _myös_ olla mulkku, ja toki jollain tasolla pakko ollakin, mutta noh, omalla elämänkokemuksella useimmat ihmiset on.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Mistä ihmeestä sinä tiedät, kuinka hyvin niillä synkkaa kahdestaan livenä, ja mitä muuta seksin lisäksi silloin tekevät ja puhuvat?
No kai siinä viestittelyssäkin olisi näkynyt jotain viitteitä edes etäisesti älyllisestä keskustelusta?

Kuulostaa siltä, että omassa mielessäsi puolustelet, kun ajattelet hänen tulleen manipuloiduksi tai varmaan enemmän puolustat sitä, että ihminen josta et näin uskonut teki kuitenkin. Uskoit vain väärin. Parempi sisäistää ajatus, että kyllä hän teki sen ihan itse. Toki mies voi _myös_ olla mulkku, ja toki jollain tasolla pakko ollakin, mutta noh, omalla elämänkokemuksella useimmat ihmiset on.
No voin vakuuttaa, etten puolustele vaan olen vain huolissani.
Itse olen mielestäni jo jättänyt hänet eikä hän enää edes harmita tai itketä. Muu perhe voi olla eri asia.
Sen verran rajusti hän vedätti, että kun olen muutenkin huono antamaan anteeksi saatika luottamaan, niin tämä veti kyllä uudet pohjat sen suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Mistä ihmeestä sinä tiedät, kuinka hyvin niillä synkkaa kahdestaan livenä, ja mitä muuta seksin lisäksi silloin tekevät ja puhuvat?
Ne kaksi tietävät, ja siinäkin voi olla niin että nainen on täysin ihastunut, eikä huomaa minkään olevan pielessä heidän suhteen. Tietääkö edes setämiehestä tarpeeksi? Setämiehellä taas voi olla vaan yksi asia mielessä. Olen ymmärtänyt että yhteistä aikaa heillä ei ole pahemmin ole ollut, toki sama työpaikka - mutta ei siellä voi varmaankaan kuherrella täysin vapaasti koko ajan.
Ne panotkin on varmaan jollain tavoin pikaisesti salassa järjestetty. Ja tuo viestittelykin tuli mainittua.

Eipäs nyt syyllistetä petettyä osapuolta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
No voin vakuuttaa, etten puolustele vaan olen vain huolissani.
Ja täysin 100 % varma, että tämä huoli ei johdu siitä, että sulla on vain omassa päässä täysin erilainen kuva tästä henkilöstä, kuin miksi todellisuus osoittautui ja alitajuntasi yrittää nyt keksiä selityksiä miten tässä näin kävi.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Ne kaksi tietävät, ja siinäkin voi olla niin että nainen on täysin ihastunut, eikä huomaa minkään olevan pielessä heidän suhteen. Tietääkö edes setämiehestä tarpeeksi?
Itse sanonut, ettei tunne sitä eli ihan ihastuksen piikkiin menee, joka taas on syntynyt siitä manipuloinnista ja sopivasta ajoituksestakin.
Ja kyllähän tästä huokuu hieman myös exän osalta kostohommat, kun piti näin uuden äärellä viedä kaikki...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 264
No kai siinä viestittelyssäkin olisi näkynyt jotain viitteitä edes etäisesti älyllisestä keskustelusta?
Jotkut ovat parempia ilmaisussaan kirjallisesti, toiset suullisesti tai kehollisesti. Jos toimistolla tuijottaa sitä naapuripöydän mykkää insinööriä, niin näkeekö sen hänestä päälle päin, että iltaisin hän on omasta mielestään rohkea, hauska ja intellektuelli internetfoorumikirjoittajasoturi?
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Ja täysin 100 % varma, että tämä huoli ei johdu siitä, että sulla on vain omassa päässä täysin erilainen kuva tästä henkilöstä, kuin miksi todellisuus osoittautui ja alitajuntasi yrittää nyt keksiä selityksiä miten tässä näin kävi.
No mutta tässähän nyt näet hänen viestien vaikutuksen minun kohdallani?
Minä en ole imarreltu niistä nähdäkseni hyvin pienistä ja vaatimattomista kohteliaisuuksista, joiden jatkeena on aina jotain perverssiä?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
No mutta tässähän nyt näet hänen viestien vaikutuksen minun kohdallani?
Minä en ole imarreltu niistä nähdäkseni hyvin pienistä ja vaatimattomista kohteliaisuuksista, joiden jatkeena on aina jotain perverssiä?
Mutta perverssit viestit eivät ole manipulointia vaan perverssejä viestejä. Koska, et usko, että nainen voisi syttyä perversseistä viesteistä kehittelet nyt mielessäsi kyhäelmää, että jotain manipulointia on ollut pakko tapahtua.

Todelllisuudessa suurimmalla todennäköisyydellä ne perverssit viestit vaan oli se juttu, niin ihmeelliseltä kuin se voi nyt kuulostaa.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Mutta perverssit viestit eivät ole manipulointia vaan perverssejä viestejä. Koska, et usko, että nainen voisi syttyä perversseistä viesteistä kehittelet nyt mielessäsi kyhäelmää, että jotain manipulointia on ollut pakko tapahtua.

Todelllisuudessa suurimmalla todennäköisyydellä ne perverssit viestit vaan oli se juttu, niin ihmeelliseltä kuin se voi nyt kuulostaa.
Ei vaan toisinpäin. Ne lirkuttelut oli avain sisään.
Ja nyt rellestetään sitten sillä pervoudella, joka on uskallettu tuoda esille. Tosin, olen ymmärtänyt, että pervoja juttuja siellä töissäkin viljellään yleisesti.
Ja luulisi, ettei sitä nyt jokaiseen viestiin tarvitse laittaa jotain pervoa, että olisi sielunkumppanilla muutakin asiaa?
Vaikuttaa jotenkin pakkomielteiseltä...

Mutta jos/kun nyt keskustelen vielä pettäjän kanssa, niin olen valmistellut muutamia kysymyksiä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Syyllistyit samaan kuin tämä petetyksi tullut mies: keksit skenaarioita aukkopaikkoihin ja kohtelet rakentamaasi mielikuvituskyhäelmää todellisena. Jos haluaa, niin tuolla tavoin toimimalla saa lietsottua itsensä kunnon katkeruuteen ja vihaan.
Jos haluat nähdä asian noin, niin ole hyvä vaan. Itse J45U:n kanssa vähän samoilla kokemuksilla, joten osaan samaistua. Ja otin myös asioista selvää mikä on kuvion nimi. Tottakai mielenkiinnosta, mutta myös siksi että on jotain mitä voi käyttää exää vastaan, jos alkaisi menemään jatkot ikäväksi. Ei mennyt ikäväksi, ei tarvinut käyttää.

Ja tottakai voi tunteet käydä vuoristorataa, jos nyt viikon sisällä käynyt mitä käynyt. Omasta erosta kohtapuoleen kolme vuotta aikaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Itse sanoin heipat aivan liian myöhään ensimmäisestä 10v. suhteestani. Olisi pitänyt seurata intuitiota jo alusta pitäen. Exä oli kyllä harvinaisen pervo ja vapaamielinen, mutta libido todella alhainen. Aluksi kaikki oli siedettävää. Sitten parin vuoden jälkeen (kuten yleensä) alkoi homma olla nihkeää, eikä hän tuntenut tarvetta touhulle kuin kerran kuukaudessa. Tästä noin 8 vuotta eteenpäin oli meininki jo kerran kolmessa kuukaudessa.

Siinä vaiheessa sanoin, että pihtaile keskenäsi. Asiaa tietysti auttoi se, että toisaalla odotti järjettömän kiimainen pakkaus, jonka kanssa sitten nussittiinkin sen 10v. suhteen puutteet kuntoon yhdessä kesässä.

Koskaan en aio enää sietää pihtarisuhteita. Se ei siitä koskaan paremmaksi muutu, vaikka olisi miten romanttinen ja yrittäisi vaikka mitä. Jos toista ei kiinnosta kipinää edes yrittää herättää, niin siinä ei omat toimet auta yhtään mitään.

Käytännössä ainoa syy, miksi leikki jatkui niin pitkään, oli se, että hän oli ensimmäinen suhteeni eikä minulla ollut mitään vertailukohtaa. Pitkän aikaa elättelin myös jotakin ritarillista velvollisuudentuntoa, tyhmä kun olin.
Melkeinpä olisin tuon saman kirjoituksen voinut kirjoittaa sillä erotuksella, että kuvioon liittyy myös kaksi lasta ja 10 vuotta oli avioliittoa.

Nyt on tullut tinderiä plärättyä ja tuntuu kyllä mahtavalta, kun huomaa, että on olemassa naisia jotka oikeasti haluavat seksiä ja pervoilla ja vaihdella kuvia vaikka vehkeistä sun muusta ja haluavat miehestä muutakin, kuin sen remonttireiskan ja tiskikoneen täyttäjän.
Tällä viikolla olisi 3 eri leidiä halunnut tulla käymään, mutta piti vetästä vähän käsijarrusta ja laittaa tinderi tauolle, kun sairastan syksyyn asti vaikeaa psoriaasia, eikä halua oikein näyttäytyä juuri nyt alasti kenenkään seurassa. Syksyllä sitten jos sais biologisella lääkkeellä ihon puhtaaksi ja itseluottamuksen takaisin, niin uutta matoa koukkuun. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 829
Itse sanonut, ettei tunne sitä eli ihan ihastuksen piikkiin menee, joka taas on syntynyt siitä manipuloinnista ja sopivasta ajoituksestakin.
Ja kyllähän tästä huokuu hieman myös exän osalta kostohommat, kun piti näin uuden äärellä viedä kaikki...
Älä nyt lähde tuohon kuvitteluun. Minusta tuo kirjoitustesi sävyn muutos ennen-jälkeen pettämisen selviämisen kertoo enemmän siitä, että muutos on tapahtunut sinun nupin sisällä, ei varsinaisesti naisessa. Esim. mitä se sulle nyt kostais? Sitten ymmärrän, jos panit sihteeriä töissä. Teidän riidoissakaan ei varmasti ole mitään oikeasti analysoimisen arvoista, kun tunteet käyvät puolin ja toisin kuumina. Mitä nopeammin pääset katsomaan "kauempaa" parisuhteen tilaa ja tähän johtaneita tapahtumia, niin sen nopeammin helpottaa. Ei se terapeutti huvikseen kehottanut puhumaan vielä. Ylitulkitsemalla jokaisen pikkuisen jutun ei päästä kuin täysin virheellisiin johtopäätöksiin ja pysyvästi riitoihin tulevan exän kanssa.

Ulkopuolisen silmin ja omiin kokemuksiin peilaten kuulostaa enemmän siltä, että vaimollasi ei ole ollut vain rohkeutta kertoa erohaluista aiemmin, vaikka asia on vaivannut jo pitkään. Nyt sitten tuli sopiva poka, jonka avulla lähti järki ja pystyi myös "pakottamaan" itsensä toimintaan sinun suuntaasi. Talokauppa sattui vaan paskaan hetkeen. Ei asiallista, mutta inhimillistä toimintaa. Uuden "parin" kommunikointi ei ole sinun asiasi, mutta eikö ole luonnollista, että juuri tavannut ja ihastunut pari lähettelee aikamoista paskaa toisilleen? Onneksi ei ole tallella omia viestejä vaimon ja minun alkutapaleilta, nolottaisi varmaan lukea niitä. Tässä vielä luet pettävän vaimon ja limanuljaskana pitämäsi miehen välistä viestittelyä, niin varmasti näyttää pahalta vaikka kauppalistaa toisilleen kirjottelisivat. Kysymykset sille äijälle :facepalm: Ymmärrän hyvin, että susta nyt tuntuu, että tämä äijä olisi jotenkin tärkeä tässä yhtälössä, mutta kun ei ole. Pelkkä vaimosi käyttämä instrumentti, jolla sai sen (eron) aikaiseksi, mitä aiemmin ei ole kyennyt suorittamaan. "Sielunkumppani" sanaan tunnut tarttuneen aika hanakasti, loukkasi varmaan kuulla? Mutta uskotko ihan oikeasti, että vaimosi uskoo niin? Mieli pyörittelee kaikenlaista tuossa tilanteessa... Sori, helppo tämä on (nykyään) huudella näitä juttuja. Itselle ainakin helpotti, kun tunnustin itselleni, ettei kyse ollut muusta kuin siitä, että eroa kohti oltiin jo pitkään menty ja ylpeus sai kolauksen, kun toinen jätti (rumasti).
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 409
Ei morjens, kuulostaa että selväjärkisyyden juna suistunu raiteilta muutamalla kirjoittajalla. Setämies manipuloi ja terapeutit on katkeria ja osaamattomia, naisiakin vielä. Tapahtumien kulkukin on nyt selvillä, pervo setämies on manipuloinut ja aivopessyt tyttöraukan ja nyt toteuttaa seksifantasioita WhatsApp viesteillä.

Kävikö täällä kenelläkään mielessä että ehkä yksinkertaisesti naisella oli tylsää ja turhauttavaa arjessa ja suhteen alkuhuuman loputtua kaipasi jotain piristystä monotoniseen elämään? Ihan oikeasti ihmisten motivaatiot ja syyt harvoin on mitenkään kovin monimutkaisia. Se että asiasta keskustellaan on varmasti ihan hyvä ja auttaa petettyä, mutta voisiko olla että nää salaliittoteorioiden tasolle menevät jutut johtuisi siitä että yksinkertaisesti vituttaa ja sydän on särjetty? Voisiko olla mahdollista että setämies ja exä nyt vaan käyttäytyy kuten monet ihmiset käyttäytyy? Eli ovat kiinnostuneita uusista ihastuksista ja seksistä.

Toki ymmärrän että vitutus voi olla melko ylitsevuotavaa, mutta kannattaa nyt hankalassakin tilanteessa yrittää jotenkin pitää ajattelu ja käytös aikuisten tasolla.

edit: ja siis kyllähän täällä on käynyt mielessä Kvarkilla ja FireFlyllä, halusin vaan lisätä painotusta asiaan.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 061
Ei kvarkki ja firefly ole ainoita, se nyt näkyy jo ihan tykkäysten määrästäkin.. Lähinnä ton painonapin pitäisi kait olla, "olen vähintään jokseenkin samaa mieltä nappi", mutta tykätään nyt kun ei muuta voida.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Älä nyt lähde tuohon kuvitteluun. Minusta tuo kirjoitustesi sävyn muutos ennen-jälkeen pettämisen selviämisen kertoo enemmän siitä, että muutos on tapahtunut sinun nupin sisällä, ei varsinaisesti naisessa. Esim. mitä se sulle nyt kostais? Sitten ymmärrän, jos panit sihteeriä töissä. Teidän riidoissakaan ei varmasti ole mitään oikeasti analysoimisen arvoista, kun tunteet käyvät puolin ja toisin kuumina. Mitä nopeammin pääset katsomaan "kauempaa" parisuhteen tilaa ja tähän johtaneita tapahtumia, niin sen nopeammin helpottaa. Ei se terapeutti huvikseen kehottanut puhumaan vielä. Ylitulkitsemalla jokaisen pikkuisen jutun ei päästä kuin täysin virheellisiin johtopäätöksiin ja pysyvästi riitoihin tulevan exän kanssa.

Ulkopuolisen silmin ja omiin kokemuksiin peilaten kuulostaa enemmän siltä, että vaimollasi ei ole ollut vain rohkeutta kertoa erohaluista aiemmin, vaikka asia on vaivannut jo pitkään. Nyt sitten tuli sopiva poka, jonka avulla lähti järki ja pystyi myös "pakottamaan" itsensä toimintaan sinun suuntaasi. Talokauppa sattui vaan paskaan hetkeen. Ei asiallista, mutta inhimillistä toimintaa. Uuden "parin" kommunikointi ei ole sinun asiasi, mutta eikö ole luonnollista, että juuri tavannut ja ihastunut pari lähettelee aikamoista paskaa toisilleen? Onneksi ei ole tallella omia viestejä vaimon ja minun alkutapaleilta, nolottaisi varmaan lukea niitä. Tässä vielä luet pettävän vaimon ja limanuljaskana pitämäsi miehen välistä viestittelyä, niin varmasti näyttää pahalta vaikka kauppalistaa toisilleen kirjottelisivat. Kysymykset sille äijälle :facepalm: Ymmärrän hyvin, että susta nyt tuntuu, että tämä äijä olisi jotenkin tärkeä tässä yhtälössä, mutta kun ei ole. Pelkkä vaimosi käyttämä instrumentti, jolla sai sen (eron) aikaiseksi, mitä aiemmin ei ole kyennyt suorittamaan. "Sielunkumppani" sanaan tunnut tarttuneen aika hanakasti, loukkasi varmaan kuulla? Mutta uskotko ihan oikeasti, että vaimosi uskoo niin? Mieli pyörittelee kaikenlaista tuossa tilanteessa... Sori, helppo tämä on (nykyään) huudella näitä juttuja. Itselle ainakin helpotti, kun tunnustin itselleni, ettei kyse ollut muusta kuin siitä, että eroa kohti oltiin jo pitkään menty ja ylpeus sai kolauksen, kun toinen jätti (rumasti).
No se terapeutti tarkoitti puhumisella sitä, että emme eroaisi, mikä nyt on jo väistämätöntä.

Ei mua sielunkumppanuus haittaa vaan se, että on luotu sellainen vaikutelma.
Ajattelin kysyä siis exältä enkä tietenkään setämieheltä. Esim. sellaista, että onko setämies koskaan ollut mistään eri mieltä?

Edit: terapeutti sanoi, että tuo alkuhuuma voi kestää parikin vuotta, mikä heillä on. En tiedä, että mitä yritti sillä sanoa.
 
Viimeksi muokattu:

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
No se terapeutti tarkoitti puhumisella sitä, että emme eroaisi, mikä nyt on jo väistämätöntä.

Ei mua sielunkumppanuus haittaa vaan se, että on luotu sellainen vaikutelma.
Ajattelin kysyä siis exältä enkä tietenkään setämieheltä. Esim. sellaista, että onko setämies koskaan ollut mistään eri mieltä?

Edit: terapeutti sanoi, että tuo alkuhuuma voi kestää parikin vuotta, mikä heillä on. En tiedä, että mitä yritti sillä sanoa.
Mitä silläkään väliä vaikka sellainen vaikutelma ois luotu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
868
Esim. sellaista, että onko setämies koskaan ollut mistään eri mieltä?
Jos kerran olette eroamassa, miksi? Täysin turhaa ja typerää, saat vaan aikaan turhaa kaunaa ja eripuraa kaikkien asioiden hoitoon. Älä sotkeudu mitenkään. Sinä et sitä nyt vielä itse näe, mutta viesteistäsi käy selvästi ilmi että olet katkera ja se sotkee nyt sinun ajattelua ja toimintaa. Toinen vaihtoehto on, että haluat vielä alitajuisesti saada sen vaimosi takaisin, vaikka puhut ihan muuta.

Muutenkin täysin turhaa takertua johonkin yksittäiseen termiin kun sitä alunperin käytettiin vain siksi että haluttiin peittää suhteen fyysinen luonne. Lopputulema voi olla se, että vaimosi saa pari viikkoa elämänsä parasta seksiä ja sen jälkeen homma on paketissa, mutta vaimoa ei kaduta pätkääkään että erositte. Voi myös olla että setämies saa elämänsä parasta seksiä ja hyppää vaimosi kelkkaan pysyvästi. Ei sitä voi etukäteen tietää millaiseksi suhde muodostuu, vaikka alkuperäinen yhdistävä tekijä olisikin ollut pelkkä seksi.

E: pakko nostaa esiin sekin, että nykyaikana "yhdessä hautaan" ei muutenkaan ole enää se ainoa tavoiteltava malli. Jos se vaimosi pitää yhtä setämiehen kanssa vaikka sen alkuhuuman ajan, oli se sitten puoli vuotta tai kaksi vuotta, ei se suhteen päättyminen tarkoita sitä että se oli hukattua aikaa tai vikatikki. Se voi olla paljon parempaa aikaa kun kituuttaminen huonossa parisuhteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Jos kerran olette eroamassa, miksi? Täysin turhaa ja typerää, saat vaan aikaan turhaa kaunaa ja eripuraa kaikkien asioiden hoitoon. Älä sotkeudu mitenkään. Sinä et sitä nyt vielä itse näe, mutta viesteistäsi käy selvästi ilmi että olet katkera ja se sotkee nyt sinun ajattelua ja toimintaa. Toinen vaihtoehto on, että haluat vielä alitajuisesti saada sen vaimosi takaisin, vaikka puhut ihan muuta.

Muutenkin täysin turhaa takertua johonkin yksittäiseen termiin kun sitä alunperin käytettiin vain siksi että haluttiin peittää suhteen fyysinen luonne. Lopputulema voi olla se, että vaimosi saa pari viikkoa elämänsä parasta seksiä ja sen jälkeen homma on paketissa, mutta vaimoa ei kaduta pätkääkään että erositte. Voi myös olla että setämies saa elämänsä parasta seksiä ja hyppää vaimosi kelkkaan pysyvästi. Ei sitä voi etukäteen tietää millaiseksi suhde muodostuu, vaikka alkuperäinen yhdistävä tekijä olisikin ollut pelkkä seksi.
Pyydettiin kerran puhumaan?
Ja tottakai setämies joko leikkii saalillaan aikansa tai ryhtyy naimakauppoihin pikimmiten.
Minua kiinnostaa nyt tulevaisuus ja etenkin lasten näkökulmasta. Onko heillä joku perhesuunnitelma vai ovatko lainkaan puhuneet "asioista" alapääjuttujen ohessa?

Mitä silläkään väliä vaikka sellainen vaikutelma ois luotu?
Mitä millään on väliä?
Kaikilta keneltä olen kysynyt, niin tullut sama vastaus ilman, että on tarvinnut itse kommentoida mitenkään.
Enemmistö on siis luontaisesti samalla aaltopituudella sen suhteen, että mitä on tapahtunut ja tulee tapahtumaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Oman kokemuksen mukaan eron syitä ei tarkasti saa koskaan selville. Ei vaikka miten inttäisi ja vaatisi vastauksia. Ihminen ei vaan toimi parisuhteen muodostuksessa rationaalisesti. Tai jos toimii, niin jää yksin, kuten Erämaankettu. Erotilanteessa tunteet lyövät yli ja luonnollisesti kaipaa selitystä ja vastauksia. Niitä ei vaan ole saatavilla. Asia pitää hyväksyä ja antaa ajan korjata. Kuten on miljoonaan kertaan jo sanottu, pitää ottaa etäisyyttä ja säilyttää maltti. Siihen asti, että "viralliset" asiat on hoidettu, pitää pysyä väleissä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Ja exä toimi samalla tapaa kuin isänsä aikoinaan.
Hyppäsi toisen kelkkaan, oli etäinen, kävi "työmatkoilla" toisen kanssa eikä jäänyt kotiin vaimon järkkäämille illallisille vaan piti vaimoa löyhässä hirressä tovin, kunnes anoppi otti asian puheeksi ja mies joutui myöntämään salasuhteen.
Eli ei se omena kauas puusta putoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
868
Pyydettiin kerran puhumaan?
Ja tottakai setämies joko leikkii saalillaan aikansa tai ryhtyy naimakauppoihin pikimmiten.
Minua kiinnostaa nyt tulevaisuus ja etenkin lasten näkökulmasta. Onko heillä joku perhesuunnitelma vai ovatko lainkaan puhuneet "asioista" alapääjuttujen ohessa?
Sinä nyt esität jonkinlaista ex-vaimosi edunvalvojaa, vaikka se ei ole sinun tehtäväsi. Lastesi edunvalvonta toki sitä on, mutta ex-puolison normaalit seurustelusuhteet, oli ne pitkiä tai lyhyitä, eivät lähtökohtaisesti vahingoita lapsiasi. Sillä ei ole lastesi kannalta merkitystä, harrastaako ex-vaimosi uuden siippansa kanssa makuuhuoneen ovien takana filosofista keskustelua aamutunneilla, vai raivokasta seksiä. Käytät lapsia nyt vain verukkeena päästä sotkemaan asioita ja kyseenalaistamaan vaimon valinnan, jotta saisit osoitettua "olevasi oikeassa".

Totta kai voitte osana asioiden sopimista keskustella myös siitä millaiset suunnitelmat ex-puolisollasi on asumiskuvioiden suhteen ja onko hän pohtinut uuden puolison esittelemistä lapsille. Tavoitetilana olisi sopia tämä etukäteen yhdessä ja valmistaa lapset tähän tilanteeseen. Aikuiset ihmiset pystyvät tällaisista asioista yleensä keskustelemaan, ja hyvin todennäköisesti myös ex-puolisosi haluaa edetä tämän suhteen rauhassa ja antaa tilanteen kehittyä ennen kuin tuo on ajankohtaista. Tässä tärkeää on keskustella oikeista asioista. Nyt sinä keskityt kyseenalaistamaan vaimosi valinnat, tekemiset, ja uuden puolison motiivit ja rehellisyyden, eli keskityt ihan vääriin asioihin. Tuosta toiminnasta voi olla haittaa lapsillesi, jos tilanne purkautuu hallitsemattomasti lapsiesi edessä. Silloin se olet sinä joka potentiaalisesti aiheuttaa hallaa lapsillesi.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Sinä nyt esität jonkinlaista ex-vaimosi edunvalvojaa, vaikka se ei ole sinun tehtäväsi. Lastesi edunvalvonta toki sitä on, mutta ex-puolison normaalit seurustelusuhteet, oli ne pitkiä tai lyhyitä, eivät lähtökohtaisesti vahingoita lapsiasi. Sillä ei ole lastesi kannalta merkitystä, harrastaako ex-vaimosi uuden siippansa kanssa makuuhuoneen ovien takana filosofista keskustelua aamutunneilla, vai raivokasta seksiä. Käytät lapsia nyt vain verukkeena päästä sotkemaan asioita ja kyseenalaistamaan vaimon valinnan, jotta saisit osoitettua "olevasi oikeassa".

Totta kai voitte osana asioiden sopimista keskustella myös siitä millaiset suunnitelmat ex-puolisollasi on asumiskuvioiden suhteen ja onko hän pohtinut uuden puolison esittelemistä lapsille. Tavoitetilana olisi sopia tämä etukäteen yhdessä ja valmistaa lapset tähän tilanteeseen. Aikuiset ihmiset pystyvät tällaisista asioista yleensä keskustelemaan, ja hyvin todennäköisesti myös ex-puolisosi haluaa edetä tämän suhteen rauhassa ja antaa tilanteen kehittyä ennen kuin tuo on ajankohtaista. Tässä tärkeää on keskustella oikeista asioista. Nyt sinä keskityt kyseenalaistamaan vaimosi valinnat, tekemiset, ja uuden puolison motiivit ja rehellisyyden, eli keskityt ihan vääriin asioihin. Tuosta toiminnasta voi olla haittaa lapsillesi, jos tilanne purkautuu hallitsemattomasti lapsiesi edessä. Silloin se olet sinä joka potentiaalisesti aiheuttaa hallaa lapsillesi.
Luulisi näiden pohjalta käyvän selväksi, etten ole purkautumassa lasten nähden.
Sedästä en tiedä...

Mutta hyvä olisi tosiaan tietää, että missä mennään, koska exä on valehdellut suurin piirtein kaikessa.
En tosin tiedä, että mitä voi enää uskoa ja pahoin pelkään, että asiat venyy, kun pitää hommata sosiaalipalveluista sovittelua jne...

Todella antoisa kesä tiedossa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Luulisi näiden pohjalta käyvän selväksi, etten ole purkautumassa lasten nähden.
Sedästä en tiedä...

Mutta hyvä olisi tosiaan tietää, että missä mennään, koska exä on valehdellut suurin piirtein kaikessa.
En tosin tiedä, että mitä voi enää uskoa ja pahoin pelkään, että asiat venyy, kun pitää hommata sosiaalipalveluista sovittelua jne...

Todella antoisa kesä tiedossa...
Nyt jarrua päälle @J45U. Ette tarvitse mitään sosiaalipalvelvelujen sovittelua, ellet itse sekoile.

Kesäsi on joka tapauksessa pilalla, tavalla tai toisella. Koita olla pilaamatta sitä myös lapsiltasi. Myös syksysi on pilalla, nämä asiat vaan ottavat aikaa, eikä helppoa tietä ulos ole. Mutta aika parantaa. Tärkeintä on saada "viralliset" asiat sinua tyydyttävästi kuntoon, muuten koko loppuelämäsi voi olla pilalla. Pitää katsoa eteenpäin, ei taaksepäin. Lakimieheen yhteys, sopimukset ja ero vireille. Ei mitään tivaamista vaimolta.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Nyt jarrua päälle @J45U. Ette tarvitse mitään sosiaalipalvelvelujen sovittelua, ellet itse sekoile.

Kesäsi on joka tapauksessa pilalla, tavalla tai toisella. Koita olla pilaamatta sitä myös lapsiltasi. Myös syksysi on pilalla, nämä asiat vaan ottavat aikaa, eikä helppoa tietä ulos ole. Mutta aika parantaa. Tärkeintä on saada "viralliset" asiat sinua tyydyttävästi kuntoon, muuten koko loppuelämäsi voi olla pilalla. Pitää katsoa eteenpäin, ei taaksepäin. Lakimieheen yhteys, sopimukset ja ero vireille. Ei mitään tivaamista vaimolta.
No rouva jo nyt vivuttaa lapsilla, niin ei se kovin hyvää lupaa?
Sen lisäksi, että syyttää kaikesta...

Mielestäni se on parempi kuin hyvä, että voidaan keskustella neutraalilla maaperällä ja asiantuntijoiden avustuksella.
 

Mop

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
459
Minua kiinnostaa nyt tulevaisuus ja etenkin lasten näkökulmasta. Onko heillä joku perhesuunnitelma vai ovatko lainkaan puhuneet "asioista" alapääjuttujen ohessa?
Älä sotkeennu entisen vaimon perhesuunnitelmiin. Et niihin kuitenkaan pysty vaikuttamaan. Ei entinen puoliso voi vaikuttaa sinunkaan tuleviin perhesuunnitelmiisi, sitten kun niitä tulee.

Keskity oman tulevaisuuden rakentamiseen ja lasten asioihin (huoltajuuden sopiminen). Hoida käytännön järjestelyt eron suhteen. Pyri neutraaleihin väleihin eksän kanssa, tulevaisuudessa joudut kuitenkin jollain tapaa olemaan lasten takia häneen yhteydessä. Eipä sillä sinänsä väliä vaikka vähän heikommatkin välit olisivat, mikä vaan sinulle on helpompaa. On sitä nähty kun entiset puolisot eivät ole missään väleissä ja isä hakee lapset pihatien päästä niin ettei vaan näe entistä puolisoaan.

Katkeruus ja muut tunteet laimenevat ennenpitkää.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 409
No rouva jo nyt vivuttaa lapsilla, niin ei se kovin hyvää lupaa?
Sen lisäksi, että syyttää kaikesta...

Mielestäni se on parempi kuin hyvä, että voidaan keskustella neutraalilla maaperällä ja asiantuntijoiden avustuksella.
Mitä se koittaa nyt lapsilla vivuttaa?

Ei ole mitään väliä että syyttää kaikesta.

Pyritte sopimaan huoltajuudesta niin että se sopii kummallekin, jos tämä ei onnistu niin sitten hankit sitä varten apua mutta muuten ei ole oikeasti mitään hyötyä alkaa selvittämään mitä exä keskustelee setämiehen kanssa tai mitä he tekevät. Oikeastaan asia ei edes kuulu sulle mitenkään, jos on viitteitä että lapset kärsivät niin sitten kuuluu mutta se että puhuvat alapääjutuista ei automaattisesti vahingoita lapsia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Luulisi näiden pohjalta käyvän selväksi, etten ole purkautumassa lasten nähden.
Sedästä en tiedä...

Mutta hyvä olisi tosiaan tietää, että missä mennään, koska exä on valehdellut suurin piirtein kaikessa.
En tosin tiedä, että mitä voi enää uskoa ja pahoin pelkään, että asiat venyy, kun pitää hommata sosiaalipalveluista sovittelua jne...

Todella antoisa kesä tiedossa...
Voimia! Kyllä sitä kaikenlaista varmasti käy mielessä. Kyllähän ne viestittelyt ihastuessa varmaan on juuri sellaista pervoa jne. mutta kyllä minäkin huolissaan olisin, mikäli siellä ei mitään muuta ole seassa. Siis huolissani lasten puolesta, kun tämä setämies mahdollisesti heille jossain välissä esitetään. Toisaalta setämies ei siihen suostu, jos on yhtään järkeä päässä ja motiivi on nimen omaan se seksi. Jos taas setämies suostuu tapaamaan ja onkin siinä mukana siihen asti kun alkaa seksi vähentyä, on tämä varmasti todella kova paikka lapsille. Tämän vuoksi pohtisin niitä motiiveja. Suhdetta se ei pelasta, mutta lasten henkisen kehityksen se voi turvata.

Yhteishuoltajuus 50/50, talo myyntiin tai sitten ostat itsellesi loput. Olen myös kuullut juttua noista sosiaalihuollon tyypeistä, että menisi herkästi sovittelut siihen 90/10 lapset äidillä/isällä. Mitään perusteitahan tämmöiselle ei ole, joten ottaisin juristiin yhteyden ja sen kautta hoitaisin itselleni 50/50 huoltajuuden.

Jotenkin muut ehkä näkevät että yrität selitellä miksi näin kävi. Minä kohtuu tuoreena isänä näen, että haluat suojella lapsia tältä kaikelta. Niin minäkin tekisin.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 409
Jotenkin muut ehkä näkevät että yrität selitellä miksi näin kävi. Minä kohtuu tuoreena isänä näen, että haluat suojella lapsia tältä kaikelta. Niin minäkin tekisin.
Kyllä mä ainakin yritän neuvoa että ei kannata lähteä tutkimaan asiaa liikaa tai neuvomaan toista mitä tehdä.

Totta kai lapsia pitää suojella mutta miltä niitä tässä tilanteessa suojellaan? Mieheltä joka lähettelee kikkelin kuvia naiselle? Miten se menisi sosiaalityöntekijälle selitettäessä? "Ne lähettelee pervoja viestejä toisilleen Whatsappissa! Mä katsoin luvatta exän kännykkää ja ihan pervoa menoa on. Nyt pitää tutkia että mikä mies tää oikein on ja lapsia pitää suojella! En ole varma miltä pitää suojella ettekä te pysty niitä viestejä katsomaan mutta silti lapsia pitää suojella pervolta setämieheltä".

Eli vähän nyt vetää henkeä ja katsoo miten tilanne kehittyy.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 209
Kuulostaa siltä, että tuossa tilanteessa vain aiheuttaa itselleen enempi vaikeuksia tilanteeseen sekaantumalla. Tottakai vaimo vetää puolustusreaktion päälle, jos hänen uutta "miestä" ruvetaan kyseenalaistamaan ja Suomessa kun ollaan, niin siinä jää isä aina tappiolle jos asioita lähdetään liian pitkälle viemään. Kuten yllä sanottiin, siinä käy herkästi niin että lapsia tuleekin suojella isältä, joka urkkii puhelimia ja hengittää exän niskaan. Suomessa kun ei ole kiellettyä olla tyhmä tai pervo, mutta vainoamisesta ja puhelimien urkkimisesta taitaa jokunen pykälä olla olemassa. Katso että olet tilanteessa oikealla puolella ja oikeasti lastesi etuna toimimassa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Kyllä mä ainakin yritän neuvoa että ei kannata lähteä tutkimaan asiaa liikaa tai neuvomaan toista mitä tehdä.

Totta kai lapsia pitää suojella mutta miltä niitä tässä tilanteessa suojellaan? Mieheltä joka lähettelee kikkelin kuvia naiselle? Miten se menisi sosiaalityöntekijälle selitettäessä? "Ne lähettelee pervoja viestejä toisilleen Whatsappissa! Mä katsoin luvatta exän kännykkää ja ihan pervoa menoa on. Nyt pitää tutkia että mikä mies tää oikein on ja lapsia pitää suojella! En ole varma miltä pitää suojella ettekä te pysty niitä viestejä katsomaan mutta silti lapsia pitää suojella pervolta setämieheltä".

Eli vähän nyt vetää henkeä ja katsoo miten tilanne kehittyy.
Koitin tuossa edellisessä viestissä sitä jo hieman avata. Tämä skenaario ei toki ole todennäköisyydeltään kovin suuri, mutta silti ihan mahdollinen. Setämies on seksin vuoksi mukana, hän suostuu muuttamaan tämän ex-vaimon ja lasten luokse, koska seksiä vielä riittää. Ihastus alkaa laantua ja ex-vaimoa alkaa yhteisen ajan puute, kaljaa kittaava kalju myöhäiskeski-ikäinen setämies hieman kuvottaa jopa. Tästä seuraa seksin vähentyminen, joka taas setämiehelle ei sovi, vaan hän pakkaa kamat ja häipyy. Tässä tilanteessa voisi nimimerkki J45U olla jopa hieman huvittunut ja jopa iloinen JOS tässä kuviossa ei olisi kaksi lasta, jotka siinä vaiheessa ovat koulu/esikouluikäisiä ja joutuneet kokemaan jo toisen eron, joista toinen tapahtuu juuri kun ovat tottuneet tähän uuteen setämieheen.

Siihen en osaa ottaa kantaa, miten tällainen on mahdollista estää, vaikka sen itse ennalta aavistaisi. Voihan siitä koittaa exälle sanoa, mutta hän ottaa sen todennäköisesti hyökkäyksenä ja katkeruutena. Jos setämiehellä on edes hieman moraalia ja järkeä ja tosiaan se motiivi on vain seksi, niin hän ei lapsia koskaan suostu tapaamaan.

edit: eikä tietenkään sossuille mitään puhuta tuollaisia. Se nyt on päivänselvää. Juristi on se oikea, joka hoitaa yhteishuoltajuuden ja jolta voi myös kysyä mitä kaikkea kannattaa sossulle puhua. Sen jälkeen kun huoltajuus on ok, kannattaa vain toivoa ettei yllä mainitsemani skenaario toteudu.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 993
Pakko kysyä tähän väliin, että onko tuo kolmiodraaman setämies oikeasti kalju ja kaljamahainen? Kysyy setämiehen iässä oleva sporttinen ja omat charmikkaasti harmaantuneet hiukset päässä ja muutenkin asiallisen näköinen ja onnellisesti naimisissa oleva mies. Näin keski-iässä hiukan loukkaa tuollainen yleistäminen ;) Olen meinaan fyysisesti paremmassa kunnossa kuin 20 vuotta sitten, vaikka silloinkin harrastin kaikennäköistä urheilua.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Näköjään keskustelu on aika vaikeaa, kun toinen koko ajan yrittää perustella pettämistä ja syytellä.

Hän on puheidensa mukaan haluamassa kämpän ja lähivanhemmuuden.

Pahalta näyttää...
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 209
Näköjään keskustelu on aika vaikeaa, kun toinen koko ajan yrittää perustella pettämistä ja syytellä.

Hän on puheidensa mukaan haluamassa kämpän ja lähivanhemmuuden.

Pahalta näyttää...
Sitten kannattaa pitää huoli siitä, ettet itse ainakaan pahenna tilannetta. Lapset kyllä pärjää ja asiat järjestyy, jos itse pysyt vakaana vanhempana. Ei setämies tule koskaan sinun paikkaa ottamaan lasten silmissä, ellet siihen syytä anna. Pahinta lapsille ei ole sinänsä vanhempien eroaminen, vaan se oheisriitely ja turvattomuuden tunne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
750
Kai olet nyt JASU ollut jo yhteydessä hyvään (Ei mihinkään sukulaisten tuttuun) lakimieheen? Toki se maksaa nyt mutta maksaa rahat takaisin tulevaisuudessa.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Kai olet nyt JASU ollut jo yhteydessä hyvään (Ei mihinkään sukulaisten tuttuun) lakimieheen? Toki se maksaa nyt mutta maksaa rahat takaisin tulevaisuudessa.
Onko oikeusaputoimisto sellainen, josta kannattaa kysellä?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Pakko kysyä tähän väliin, että onko tuo kolmiodraaman setämies oikeasti kalju ja kaljamahainen? Kysyy setämiehen iässä oleva sporttinen ja omat charmikkaasti harmaantuneet hiukset päässä ja muutenkin asiallisen näköinen ja onnellisesti naimisissa oleva mies. Näin keski-iässä hiukan loukkaa tuollainen yleistäminen ;) Olen meinaan fyysisesti paremmassa kunnossa kuin 20 vuotta sitten, vaikka silloinkin harrastin kaikennäköistä urheilua.
Kalju ja 50v tuli tältä J45U:lta, minä kärjistin esimerkissäni sitä kaljan kittaamisella. Toki olisin voinut käyttää mitä tahansa esimerkkiä siinä. Pointti oli lähinnä se, että ne vaaleanpunaiset lasit kun lähtee päästä, voi hyvin olla ettei se ”sielunkumppani” enää miellytä.

Tiedostan kyllä, että moni 40-50 vuotias on itseäni paremmassa kunnossa fyysisesti, vaikka ikää onkin 15-25 vuotta enemmän.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 061
Se nyt on varmaan se asia mitä Jasu tässä hakee takaa, että on helpompi olla viikkoja tai kuukausia viettelevä kirjoittelia kuin kymmeniä vuosia täydellinen puoliso. Ihastuminen tosiaan on täysin normaalia eikä se edellytä vaaleanpunaisia laseja vaan sen jonkun asian mitä elämältään haluaa ja jonkun "pakokeinon" jolla sille saa mahdollisuuden. Sitä on turha jossitella mikä se jokin on - se on myöhäistä. Se paneminen ja viestittely voi olla joko sivutuotetta tai sitten ei - yhden tekevää. Tsemppiä vain @J45U , kyllä se elämä alkaa vielä hymyilemään, jos ei muuta niin lasten kautta :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Näköjään keskustelu on aika vaikeaa, kun toinen koko ajan yrittää perustella pettämistä ja syytellä.

Hän on puheidensa mukaan haluamassa kämpän ja lähivanhemmuuden.

Pahalta näyttää...
Joopa joo. Saahan sitä pettämistä perustella (toisesta korvasta sisään ja..) syyttely on vähän outoa.

Nyt tuota se pätevä juristi, tulee loppupelissä halvemmaksi. Kun noissa on osituksia ja kaikenlaista mistä me ei tiedetä tai edes tarvi tietää. Oikeusavustaja ei ole hyvä idea. Sossu ja lastensuojelu ihan viimeinen asia mihin haluat sekaantua.

Sitä on tullut lähipiirissä nähtyä kaikenlaisia eroja, jotkut menneet hyvin, jotkut ihan penkin alle - miehen kannalta.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 080
No rouva jo nyt vivuttaa lapsilla, niin ei se kovin hyvää lupaa?
Sen lisäksi, että syyttää kaikesta...

Mielestäni se on parempi kuin hyvä, että voidaan keskustella neutraalilla maaperällä ja asiantuntijoiden avustuksella.
Etkös sinäkin "vivuta" lapsilla, jos setämiehestä pitäisi nyt saada tietää kaikki kaikessa.

Paskaa tuo on että toinen pettää, mutta ei se olo parane vaikka saisit hyväksyttää itselläsi seksiasennot joita exäsi ja setämies saavat käyttää.

Älä alennu sinne vaimosi tasolle, yritä keskittyä täällä mainittuihin asioihin eron saattamiseksi loppuun.

Äläkä mies masennu vaikka mieli tekisi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Nyt kannattaisi katsoa omia ja lasten asioita vaikka viiden vuoden päähän. Kuinka paljon vietät aikaa heidän kanssaan, missä sinä asut ja missä he nukkuvat kun ovat luonasi. Kuka maksaa elatuksia vai maksaako kukaan.

Nuo asiat ensin kuntoon jotka vaikuttavat sinun ja lasten elämään todella pitkään, sen jälkeen voit analysoida setämiehen viestejä ja niiden merkityksiä jos oikeasti enää kiinnostaa siinä vaiheessa roikkua menneessä ja kiduttaa itseään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Se vielä, että sano itsekin haluavasi lähivanhemmuus ja kämppä. Molemmat haluatte siis samaa. Siitä on sitten hyvä tehdä kompromissi yhteisvanhemmuuteen ja kämppä myyntiin. Kumpikin ”voittaa”.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Piti vielä palata aiheeseen, kun rupesin pohtimaan asiaa teoreettisesti.
Jotenkin ymmärtäisin siten, että jos vain kylmästi kiepauttaa Maslown tarvehierarkian päälaelleen, niin saa pettäjän tarvehierarkian?

Nimittäin jos vähänkään miettii, niin voi nopeasti todeta, että käytännössähän se on ensisijaisesti läheisyyttä ja turvallisuushakuisuutta.
Ja lopulta voi havaita, että kuinka hyvin se koko kaavio käy täysin pettäjän pirtaan, kun yrittää ajatella asiaa tämän näkökulmasta ja etenkin huomioiden tämän toiminnan.

Järki, moraali ym tulee siis ihan viimeisenä ja vähäisimpänä.

Luultavasti tämä oli elämäni paras käännekohta, sillä tuskin koskaan olisin voinut keskustella hänen kanssaan esim. jostain Maslowsta tai voisin, mutta hän ei, koska ei tietäisi/ymmärtäisi siitä mitään eikä luultavasti olisi kiinnostunut mistään edes etäisesti keittiöfilosofiasta.

Ja ei siitä nimittäin ole kuin pari vuotta, kun opetin, että auto kiihtyy paremmin pienemmällä vaihteella :lol:Tai jonkun karttasovelluksen avulla navigointi, niin voi ttu että se saattoikin olla joka turkasen kerta niin toivotonta, vaikka ne onkin niin yksinkertaisia sovelluksia.
Ja joo, varmaan nämä on jotain naisten tyyppivikoja, mutta sanonpahan silti, koska kyllä löytyy niitä maalaisjärjellä varustettuja, joille nämä perusasiat ei tuota ongelmia.
Tai ainakin aion löytää sellaisen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 462
Piti vielä palata aiheeseen, kun rupesin pohtimaan asiaa teoreettisesti.
Jotenkin ymmärtäisin siten, että jos vain kylmästi kiepauttaa Maslown tarvehierarkian päälaelleen, niin saa pettäjän tarvehierarkian?

Nimittäin jos vähänkään miettii, niin voi nopeasti todeta, että käytännössähän se on ensisijaisesti läheisyyttä ja turvallisuushakuisuutta.
Ja lopulta voi havaita, että kuinka hyvin se koko kaavio käy täysin pettäjän pirtaan, kun yrittää ajatella asiaa tämän näkökulmasta ja etenkin huomioiden tämän toiminnan.

Järki, moraali ym tulee siis ihan viimeisenä ja vähäisimpänä.

Luultavasti tämä oli elämäni paras käännekohta, sillä tuskin koskaan olisin voinut keskustella hänen kanssaan esim. jostain Maslowsta tai voisin, mutta hän ei, koska ei tietäisi/ymmärtäisi siitä mitään eikä luultavasti olisi kiinnostunut mistään edes etäisesti keittiöfilosofiasta.

Ja ei siitä nimittäin ole kuin pari vuotta, kun opetin, että auto kiihtyy paremmin pienemmällä vaihteella :lol:Tai jonkun karttasovelluksen avulla navigointi, niin voi ttu että se saattoikin olla joka turkasen kerta niin toivotonta, vaikka ne onkin niin yksinkertaisia sovelluksia.
Ja joo, varmaan nämä on jotain naisten tyyppivikoja, mutta sanonpahan silti, koska kyllä löytyy niitä maalaisjärjellä varustettuja, joille nämä perusasiat ei tuota ongelmia.
Tai ainakin aion löytää sellaisen...
Nykäsen sanoin: "jokainen tsänssi on mahdollisuus"

Suosittelen kyllä hoitamaan ensin oman kasetin kuntoon ja elämään sisältö jostain muualta kuin heti uudesta parisuhteesta.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Nykäsen sanoin: "jokainen tsänssi on mahdollisuus"

Suosittelen kyllä hoitamaan ensin oman kasetin kuntoon ja elämään sisältö jostain muualta kuin heti uudesta parisuhteesta.
Kuka on puhunut, että heti?
Eihän mulla ole mitään täällä, joten parempi se on aloittaa "verkostoituminen" heti eikä hetken päästä.

Ja olenkin jo löytänyt hyvää juttuseuraa vastakkaisen sukupuolen edustajasta (jos väliä).
Täytyy sanoa, että vaikka emme ole keskustelleet hirveästi yksityiskohdista, niin se hänen analyysi tapahtumista ja syy-seuraussuhteista oli kyllä niin spot on.

Emme näe mitään järkeä asioissa saati exälle kovinkaan valoisaa tulevaisuutta, mutta nyt onkin tarkoitus unohtaa se sen elämä ja sopia asiat sekä take care of the kids.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 409
Kuka on puhunut, että heti?
Eihän mulla ole mitään täällä, joten parempi se on aloittaa "verkostoituminen" heti eikä hetken päästä.

Ja olenkin jo löytänyt hyvää juttuseuraa vastakkaisen sukupuolen edustajasta (jos väliä).
Täytyy sanoa, että vaikka emme ole keskustelleet hirveästi yksityiskohdista, niin se hänen analyysi tapahtumista ja syy-seuraussuhteista oli kyllä niin spot on.

Emme näe mitään järkeä asioissa saati exälle kovinkaan valoisaa tulevaisuutta, mutta nyt onkin tarkoitus unohtaa se sen elämä ja sopia asiat sekä take care of the kids.
Kaikella kunnioituksella, mutta jutut kuulostaa siltä että ei ehkä ole aika nyt vielä edes lähteä heittelemään verkkoja vesille. Voin vielä kokemuksesta sanoa että kannattaa ainakin kokeilla yksinään olemista, oot kuitenkin vasta (muistaakseni) jossain kolmissakymmenissä ja kunhan pääsee pahimman yli niin voi huomata että kun on aikaa tehdä kaikkea mitä itse haluaa niin nainen ei ollutkaan se juttu mitä halusit elämääsi.

Sanoisin että kannattaa sitten alkaa pohtimaan haluaako parisuhteeseen, kun olet kokonaan lakannut miettimästä sitä exää, tarvehierarkioita, naisten valuvikoja sekä muita todella omituisen kuuloisia juttuja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 929
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom