Parisuhteen kiemurat

Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Enpä haluaisi olla exäsi siinä vaiheessa kun alkuhuuma menee ohi ja kylmä totuus läpsähtää päin naamaa.

Tuota tilannetta varten kannattaa muuten olla juurikin nuo muiden puhumat paperit kunnossa, ihminen voi purkaa pahaa oloaan mitä omituisemmilla keinoilla.

Odotan innolla miten tässä jutussa tulee ajan kanssa käymään, joten muista raportoida vaikka todella paska tilanne sulle itselles henkisesti onkin:tup:
Nyt on jo jonkin verran pahoja enteitä ilmassa.
Todella äkäseen tullaan ja yritetään vivuttaa lasten välityksellä. Ei lupaa yhtään hyvää.
Muutoinkin niin herkästi rupeaa syyttelemään, että voi tulla vielä vaikeita aikoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Voimia ja malttia vaikeaan tilanteeseen.

Tuo käytännön asioiden sopiminen ja paperille saaminen lienee tärkeimpiä juttuja. Lähivanhemmuus, vuoroviikot, juhlapyhät jne. ei elatuksia, mitkä jo mainittu ketjussa aiemminkin. Raha-asiat, asunto, kumpi lunastaa toisen ulos, eropaperit vetämään, kaikki pitää saada paperille ja pysyä siihen asti rauhallisena että kaikki on sovittu niin sitten voi ottaa oluen tai kaksi ja tunteilla rauhassa.
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
356
Enpä haluaisi olla exäsi siinä vaiheessa kun alkuhuuma menee ohi ja kylmä totuus läpsähtää päin naamaa.

Tuota tilannetta varten kannattaa muuten olla juurikin nuo muiden puhumat paperit kunnossa, ihminen voi purkaa pahaa oloaan mitä omituisemmilla keinoilla.

Odotan innolla miten tässä jutussa tulee ajan kanssa käymään, joten muista raportoida vaikka todella paska tilanne sulle itselles henkisesti onkin:tup:
Tilanne on niin yksi - yhteen oman keissin kanssa ainanaan. ~30v vaimoke ~50v ukko. Samanlaisia "läähpuuh" viestejä.. Jos tapaus tampereen seudulla niin ihmettelen jossei ole sama ukko.. Pahasti vaan pääsi itsellä käymään niin että heitettyäni eukon pihalle, laittoi myös ukko liinat kiinni kun entinen vaimoke oli sinne tavaroitaan kantamassa. Kaikki paperit yms. Jäi ihan vittuilun vuoksi silloin tekemättä ja taisteluksi meni. Eli käytät nyt tämän helpon ajanjakson hyväksesi niin hyvin kuin kerkeää. Ja yleisen hyvinvointisi vuoksi yhteys hyvään juristiin, sekä korostetun asiallinen linja. Ei känniviestejä tai vittuilua, alat rakentamaan omaa uutta elämää ja nakkaat paskat ex puolison touhuista.

Voimia tuleviin koitoksiin.

Jos oiken ruopii vielä kun paperit ovat valmiita, voi tehdä pientä harmitonta jäynää perheenrikkojalle. Esim 30mottia lantaa pihaan näyttöpäivänä voisi olla paikallaan ;)
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 792
Kokemus lähipiirissä tapahtuneesta "sielunkumppanin" löytymisestä. Mies oli insinööri ihan ok hommmissa, vaimo vähän missäkin pätkätöissä, koska ei koskaan vaivautunut käymään mitään järkeviä kouluja, kaksi lasta. Molemmat noin 30v.

Vaimo vain yllättäen lähti elämäntapatyöttömän matkaan, jolla oli jo useampi lapsi kahden eri naisen kanssa, joista ei tietenkään maksanut mitään elatusapua. Omille sukulaisilleen vain hehkutti kuinka ei ole koskaan ollut näin rakastunut. (Naisen omat sukulaiset kauhisteli minulle sen touhua. Loputkin jutut olen kuullut heiltä.)

Lapset jätti miehelle ja allekirjoitti oikein lasten edunvalvojan kanssa sopimuksen, että lapset jäävät erossa kokonaan miehelle. Hätä iski siinä vaiheessa, kun selvisi, että hänellä pitäisi alkaa maksamaan miehelle elatusapua. Siinä vaiheessa rupesi vaatimaan vain toista lasta itselleen. Arvatenkin olettaen, että sitten ei pitäisi maksaa mitään. Lopulta rupesi vaatimaan palaverissa edunvalvojan kanssa molempia lapsia itselle, jotta miehen pitäisi alkaa maksamaan hänelle. Tämän tapaamisen jälkeen edunvalvoja oli todennut miehelle, että nainen on niin epävakaan oloinen tapaus, että hän pitää huolen, että lapset jää miehelle.

Jälkeen päin tilanne on rauhoittunut ja lapset ovat välillä äidillään, mutta sen jälkeen, kun mies alkoi seurustella naisen kanssa, joka oli häntä nuorempi, alkoi taas vaatia lapsia kokonaan itselleen. Oli oikein kehuskellut sukulaisilleen kuinka paljon elatusapua hän tulee samaan, koska ex-mies on nyt paremmissa hommissa...

Eli kannattaa tehdä ajoissa sopimukset kuntoon.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 061
Yhtä kaikki, toivo tulevasta on se mitä naiset sekä miehet elämältään kaipaa. Jos et suhteesta saa sitä mitä elämältäsi haluat, lähdet sitä jostsin muualta hakemaan. Näin se vain menee. Eli se ei loppujenlopuksi ole merkityksellistä miksi daamisi ei elämäänsä ollut tyytyväinen vaikka "kaikki olisikin hyvin" tai "suhteessa on mukavaa".
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Yhtä kaikki, toivo tulevasta on se mitä naiset sekä miehet elämältään kaipaa. Jos et suhteesta saa sitä mitä elämältäsi haluat, lähdet sitä jostsin muualta hakemaan. Näin se vain menee. Eli se ei loppujenlopuksi ole merkityksellistä miksi daamisi ei elämäänsä ollut tyytyväinen vaikka "kaikki olisikin hyvin" tai "suhteessa on mukavaa".
Toki, mutta tässäkin käytetään kaikenlaisia selityksiä, kuten "olen aina tiennyt, että tulemme eroamaan", "tämä oli vain ajan kysymys" tai "olen miettinyt tätä jo vuosia".
En ymmärrä, että mitä siinä on sitten toista syyttämään, jos on kerran tiennyt.

Miksi pitää näin törkysellä tavalla pilata oma maine ja elämä puhumattakaan toisten? Syyttely lienee vain omien tuntojen purkamista ja oman mokailun kieltämistä.
Ei tässä ole mitään järkeä saati aikuisten (kypsien) käytöstä/toimintaa. Eikä niistä hänen "omista arvoista" eli rehellisyydestä, arvostuksesta ja kunnioituksesta ole mitään havaintoa.
Ja ne lapset. Mihin ne unohtui?

Ja kaikesta huolimatta on silti muksut tehty, pari asuntoakin ostettu ja vähä sitä sun tätä.
Suunsa sai auki kuitenkin ensin wanhan äijän lasteille ja vasta sitten kakisteli ulos tuntojaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Toki, mutta tässäkin käytetään kaikenlaisia selityksiä, kuten "olen aina tiennyt, että tulemme eroamaan", "tämä oli vain ajan kysymys" tai "olen miettinyt tätä jo vuosia".
En ymmärrä, että mitä siinä on sitten toista syyttämään, jos on kerran tiennyt.

Miksi pitää näin törkysellä tavalla pilata oma maine ja elämä puhumattakaan toisten? Syyttely lienee vain omien tuntojen purkamista ja oman mokailun kieltämistä.
Ei tässä ole mitään järkeä saati aikuisten (kypsien) käytöstä/toimintaa. Eikä niistä hänen "omista arvoista" eli rehellisyydestä, arvostuksesta ja kunnioituksesta ole mitään havaintoa.
Ja ne lapset. Mihin ne unohtui?

Ja kaikesta huolimatta on silti muksut tehty, pari asuntoakin ostettu ja vähä sitä sun tätä.
Suunsa sai auki kuitenkin ensin wanhan äijän lasteille ja vasta sitten kakisteli ulos tuntojaan.
Selvästi jo katuu (kirjaimellista) perseilyään. Älä anna liikaa löysää. Hermot kurissa.

Tämäkin jo toistettu monta kertaa, mutta ei voi liikaa toistaa: viimeistään siinä kohtaa kun pipo kiristyy ja meinaa ahdistaa, PUHU. Ihan sama kenelle. Vaikka anonyymisti netissä. Älä jää hautomaan yksin tai paikkaa tilannetta millään päihteillä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Toki, mutta tässäkin käytetään kaikenlaisia selityksiä, kuten "olen aina tiennyt, että tulemme eroamaan", "tämä oli vain ajan kysymys" tai "olen miettinyt tätä jo vuosia".
En ymmärrä, että mitä siinä on sitten toista syyttämään, jos on kerran tiennyt.

Miksi pitää näin törkysellä tavalla pilata oma maine ja elämä puhumattakaan toisten? Syyttely lienee vain omien tuntojen purkamista ja oman mokailun kieltämistä.
Ei tässä ole mitään järkeä saati aikuisten (kypsien) käytöstä/toimintaa. Eikä niistä hänen "omista arvoista" eli rehellisyydestä, arvostuksesta ja kunnioituksesta ole mitään havaintoa.
Ja ne lapset. Mihin ne unohtui?

Ja kaikesta huolimatta on silti muksut tehty, pari asuntoakin ostettu ja vähä sitä sun tätä.
Suunsa sai auki kuitenkin ensin wanhan äijän lasteille ja vasta sitten kakisteli ulos tuntojaan.
Nimenomaan defenssireaktio. Se syy pitää vaan saada väkisin siirrettyä itsen ulkopuolelle, koska oma toiminta tiedetään vääräksi, eikä kykene itse kantamaan vastuuta siitä, mutta jostain omituisesta syystä pakko oli silti kuitenkin tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 745
@J45U Minne sait exäsi häädettyä niin nopeasti? Jos ei hotelliin, kavereilleen, vanhemmille - siinä sitä onkin selittämistä että mitä tapahtui. Sielunkumppanille tuskin pääsi.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Mitäs täällä ollaan mieltä siitä, että minkälainen uhka tuommonen läähättäjä on?
Aikuinen nainen vastaa toki teoistaan, mutta jos on hieman reppana ja toinen pelkää, että tätä viedään nyt kuin pässiä narussa, niin olisiko siitä aiheellista keskustella jonkun kanssa?
Esim. hänen isänsä olisi varmaan "kiinnostunut" tietämään tarkemmin tapahtumista ja taustoista ja mitä joku "eläin" nyt yrittää tehdä ja onnistuukin tekemään.

Vai onko vain yksinkertaisesti naisen oma asia?
Mietin tätä myös omalta kannalta, että jos aletaan puhumaan minusta paskaa perheenrikkojana tms ilman, että tiedetään mitä on oikeasti tapahtunut.
Jos anoppi tulee vaikka mesoamaan mulle, niin totean päin naamaa, että eikö hänen mielestään ollut muuta keinoa irtautua parisuhteesta kuin...

@J45U Minne sait exäsi häädettyä niin nopeasti? Jos ei hotelliin, kavereilleen, vanhemmille - siinä sitä onkin selittämistä että mitä tapahtui. Sielunkumppanille tuskin pääsi.
Lähti lomalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 745
Mitäs täällä ollaan mieltä siitä, että minkälainen uhka tuommonen läähättäjä on?
Aikuinen nainen vastaa toki teoistaan, mutta jos on hieman reppana ja toinen pelkää, että tätä viedään nyt kuin pässiä narussa, niin olisiko siitä aiheellista keskustella jonkun kanssa?
Esim. hänen isänsä olisi varmaan "kiinnostunut" tietämään tarkemmin tapahtumista ja taustoista ja mitä joku "eläin" nyt yrittää tehdä ja onnistuukin tekemään.

Vai onko vain yksinkertaisesti naisen oma asia?
Mietin tätä myös omalta kannalta, että jos aletaan puhumaan minusta paskaa perheenrikkojana tms ilman, että tiedetään mitä on oikeasti tapahtunut.
Jos anoppi tulee vaikka mesoamaan mulle, niin totean päin naamaa, että eikö hänen mielestään ollut muuta keinoa irtautua parisuhteesta kuin...


Lähti lomalle.
Mun exän vanhemmat on niin vanhanaikaisia, että suhde paljon vanhempaan ja vielä varattuun ukkoon olisi totaalinen nou nou. Siksipä tuo on pitänyt asian täysin omana tietonaan, voisi tulla huutia kotona pahemman kerran. Ilmeisesti mä olen ainoa joka tietää asian laidan. Paljastin tietoni tahallaan kun annoin jotain papereita mitä oli unohtanut, ja ukon tiedot jätin pinon päällimmäiseksi. Samalla kun haki isänsä kanssa jotain tavaroitaan. Ilme oli priceless kun tajusi. Tietää kyllä että mulla on tapana ottaa asioista selvää tavalla tai toisella.

Tämä siksi että jos tulisi jotain erimielisyyksiä lusikoiden jakamisesta. Eipä tullut. Ne tiedot pidän ominani, syystä että exän kanssa ei tarvi taistella mistään ja turhaan kostaisin mitään.

Katso nyt ensin miten asia lähtee etenemään. Exäsi tietää että sä tiedät mitä on käynyt, oma asiansa kertoa tai jättää kertomatta vanhemmilleen. Tuskin kehtaa kertoa.

Nyt kun varmaan ukon nimi on selvillä, katso somet onko naimisissa tms, fonecasta osoite, numero ja muiden samassa osoitteessa asuvat. Jos tai kun löytyy vaimo niin sitä parempi.

Niin tai näin, niin eihän vanhemmat lähtökohtaisesti pidä siitä että joku vanha pervo panee heidän siveellistä tytärtä.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Kyllä minä ainakin kertoisin, eipä jää sit epäselväksi kuka oli kodin rikkoja
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Mitäs täällä ollaan mieltä siitä, että minkälainen uhka tuommonen läähättäjä on?
Aikuinen nainen vastaa toki teoistaan, mutta jos on hieman reppana ja toinen pelkää, että tätä viedään nyt kuin pässiä narussa, niin olisiko siitä aiheellista keskustella jonkun kanssa?
Esim. hänen isänsä olisi varmaan "kiinnostunut" tietämään tarkemmin tapahtumista ja taustoista ja mitä joku "eläin" nyt yrittää tehdä ja onnistuukin tekemään.

Vai onko vain yksinkertaisesti naisen oma asia?
Mietin tätä myös omalta kannalta, että jos aletaan puhumaan minusta paskaa perheenrikkojana tms ilman, että tiedetään mitä on oikeasti tapahtunut.
Jos anoppi tulee vaikka mesoamaan mulle, niin totean päin naamaa, että eikö hänen mielestään ollut muuta keinoa irtautua parisuhteesta kuin...


Lähti lomalle.
Itse kertoisin vain jos asiasta tulee ex-appiukon kanssa puhetta tai jos jotain syytöksiä sieltä suunnalta alkaa tulla, mutta en varta vasten lähtisi asiaa heille kertomaan. Ainoa jolle asiasta lähtisin erikseen kertomaan, on papparaisen mahdollinen vaimo, koska sillä jos jollain todellakin oikeus tietää mitä tapahtuu. En tiedä tietääkö ex-vaimosikaan onko tuolla ukolla puolisoa, vaikka samalla työpaikalla ovatkin.

Nyt asianajajan kanssa paperit kuntoon ja päihteille ehdoton no-no siihen asti, että ne on kunnossa. Sitten voi ja kannattaa alkaa parannella henkisiä haavoja parhaaksi katsotulla tavalla. Päihteet ei vaan ole se paras lääke, mutta saattaa joillakin sen yhden illan edes auttaa huomaamaan, että eipä ne tilannetta paranna.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Mä kantelisin vain puolustautuakseni. Hyökkäämällä ei ole kuin hävittävää.
Ei tosiaan ole tarkoituksena hyökätä vaan tarjota tietyille tahoille totuus ja hieman ennakkotietoa, että osaavat suhtautua ja tarvittaessa myös auttaa ja tukea häntä, kun paska osuu tuulettimeen.
"Satun" tietämään, että rouvan puolelta löytyy jokseenkin konservatiivista sakkia eivätkä kyllä tällaista hyväksyisi - eivät tätä menettelyä päättää suhde tai ylipäätään perheenrikkomista puhumattakaan näiden kahden keskinäistä kanssakäymistä.
Ja senhän kaikki tietää, että mitä enemmän ja pidempään salaillaan, niin sitä enemmän ja pidemmäksi aikaa siitä koituu harmia.

Mutta tapaan tänään lääkärin, jolla on salassapitovelvollisuus, joten voin kysyä ammattilaisen mielipiteen tästä heidän kuviostaan ja mitä oikein on tapahtunut tai tulee tapahtumaan.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 082
Ei tosiaan ole tarkoituksena hyökätä vaan tarjota tietyille tahoille totuus ja hieman ennakkotietoa, että osaavat suhtautua ja tarvittaessa myös auttaa ja tukea häntä, kun paska osuu tuulettimeen.
"Satun" tietämään, että rouvan puolelta löytyy jokseenkin konservatiivista sakkia eivätkä kyllä tällaista hyväksyisi - eivät tätä menettelyä päättää suhde tai ylipäätään perheenrikkomista puhumattakaan näiden kahden keskinäistä kanssakäymistä.
Ja senhän kaikki tietää, että mitä enemmän ja pidempään salaillaan, niin sitä enemmän ja pidemmäksi aikaa siitä koituu harmia.

Mutta tapaan tänään lääkärin, jolla on salassapitovelvollisuus, joten voin kysyä ammattilaisen mielipiteen tästä heidän kuviostaan ja mitä oikein on tapahtunut tai tulee tapahtumaan.
Osaakohan lääkäri auttaa naisesi pettämisessä, ellei satu olemaan ammattipettäjä?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 895
Ei tosiaan ole tarkoituksena hyökätä vaan tarjota tietyille tahoille totuus ja hieman ennakkotietoa, että osaavat suhtautua ja tarvittaessa myös auttaa ja tukea häntä, kun paska osuu tuulettimeen.
Tämä kuulostaa nyt kostolta, jonka yrität selittää itsellesi niin, että itseasiassa olet vain auttamassa ja tukemassa? Anna olla, kosto on hölmön hommaa, elät tästä eteenpäin omaa elämääsi, ei ole enää sinun asia enää puuttua ex-vaimosi elämään.

Mutta tapaan tänään lääkärin, jolla on salassapitovelvollisuus, joten voin kysyä ammattilaisen mielipiteen tästä heidän kuviostaan ja mitä oikein on tapahtunut tai tulee tapahtumaan.
Jooei. Ei kuulu lääkärin toimenkuvaan. Eikä itseasiassa kuulu yhtään kenenkään toimenkuvaan spekuloida kolmannen paikalla olemattoman osapuolen asioilla, älä viitsi edes kiusata lääkäriä tämmöisellä. Omaa pahaa oloaan voi kyllä purkaa ja siihen varmaan saa napit jos haluaa (ei välttämättä kannata haluta, paha olo on luonnollinen tunne, kunhan ei mene överiksi).
 
Liittynyt
17.09.2017
Viestejä
469
Kyllä omasta mielestä vanhemmille voi kertoa jos itse kysyvät, että miten tilanne päätyi tähän. Ei sitä tarvi sanoa, että otti joltain ukolta poskeen, vaan sanoo diplomaattisesti, että varmaan ainahan näissä on taustalla monia syitä, mutta lopullisesti kaatui sitten kolmanteen henkilöön vaimosi puolelta. Kyllähän tuohon työterveyslääkärin tehtäviin usein kuuluu myös tällaiset keskustelut ensimmäisessä vaiheessa, ja siitä jatkolähetteen teko psykologille.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
994
Jos ex-anoppilaan vielä puhevälit, niin kerro vaan että olet huolissasi kuinka se vanha pieru saattaa hyväksikäyttää heidän tytärtään.

Jos siis on puhevälit. Oma exäni piti huolen että meillä ei ole enää yhtään yhteisiä kontakteja: hän keksi tarinat hänen vanhemmilleen ja kertoi samat aivan kaikille kavereilleen siitä kuinka minä olin paha ja tuhosin meidän liittomme, kuinka minä en arvostanut häntä, kuinka minä en rakastanut häntä, kuinka minä halusin aina jättää hänet ja mennä vieraisiin naisiin :facepalm:
Tyypillinen hyökkäysreaktio, sen minkä hän itse teki niin syytti että samat asiat oli minun vika. Aika vitun tyhmä pitää olla että kun löydän hänet sängystä toisen miehen kanssa niin "se on minun vika koska minä halusin aina pettää".:darra:
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 208
Jos ex-anoppilaan vielä puhevälit, niin kerro vaan että olet huolissasi kuinka se vanha pieru saattaa hyväksikäyttää heidän tytärtään.
Tää oli aika hyvä. Lisäisi vielä, että "Satuin näkemään viestittelyä ja minusta vaikutti aika irstaalta vanhalta mieheltä, joka ei ole kuin yhden asian perään..."
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Tämä kuulostaa nyt kostolta, jonka yrität selittää itsellesi niin, että itseasiassa olet vain auttamassa ja tukemassa? Anna olla, kosto on hölmön hommaa, elät tästä eteenpäin omaa elämääsi, ei ole enää sinun asia enää puuttua ex-vaimosi elämään.



Jooei. Ei kuulu lääkärin toimenkuvaan. Eikä itseasiassa kuulu yhtään kenenkään toimenkuvaan spekuloida kolmannen paikalla olemattoman osapuolen asioilla, älä viitsi edes kiusata lääkäriä tämmöisellä. Omaa pahaa oloaan voi kyllä purkaa ja siihen varmaan saa napit jos haluaa (ei välttämättä kannata haluta, paha olo on luonnollinen tunne, kunhan ei mene överiksi).
Ei ole kosto enkä selittele sitä parhain päin.
Sen myönnän, että minulla sellainen paha tapa, että totuus pitää tuoda esiin ja asiat käsitellä ilman vaihtoehtoisia totuuksia tai salaisuuksia.

Ja kaikesta huolimatta, niin kyllä minä ihan aidosti yritän nyt auttaa.
Joskus se ja totuus tekee kipeää, mutta nähdäkseni myöhemmin voi sattua paljon enemmän.

Jos laivan voisi hieman ohjata pois pahimman karin kurssilta, niin parempi.
Toki, onhan tässä omakin laiva ajautumassa karille, kun joku muu taitaa aikuisten oikeasti selitellä asioita itselleen parhain päin ja vieläpä muillekin.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 436
Kyllä omasta mielestä vanhemmille voi kertoa jos itse kysyvät, että miten tilanne päätyi tähän. Ei sitä tarvi sanoa, että otti joltain ukolta poskeen, vaan sanoo diplomaattisesti, että varmaan ainahan näissä on taustalla monia syitä, mutta lopullisesti kaatui sitten kolmanteen henkilöön vaimosi puolelta. Kyllähän tuohon työterveyslääkärin tehtäviin usein kuuluu myös tällaiset keskustelut ensimmäisessä vaiheessa, ja siitä jatkolähetteen teko psykologille.
Tässä oikeasti hyvä neuvo. Ihan vaan nyt järki käteen ja kertomaan asia diplomaattisesti ja niin kuten aikuiset ihmiset asioista kertovat ja keskustelevat.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 792
Minä tiedän tapauksen, jossa mies ilmoitti vaimon pettämisen jälkeen vaimon äidille mitä on tapahtunut. Äiti ilmoitti tyttärelleen, että jos eroaa tuolla tavalla, niin kotiin ei ole enää ikinä tulemista ja hän lakkaa kutsumasta lastaan enää tyttärekseen. Se oli vissiin tarvittava herätys ja pari on ollut sen jälkeen yhdessä vuosikymmeniä ilmeisesti onnellisesti. Vaimo taisi olla jotain 30v silloin ja sekin petti ilmeisesti vanhemman miehen kanssa, lapsiakin jo oli. Pattern... Mutta tuolloin oli eri ajat. Minä en pystyisi palaamaan takaisin yhteen pettäjän kanssa.

Tuoreemmassa hieman vastaavassa tapauksessa vaimon äiti oikein tuki tyttärensä uutta pettämisestä alkanutta suhdetta, ja samaan aikaan kertoi julkisesti muille, että kuinka hirveätä kun ne eroaa, ja kuinka "rakastaa vaimon ex-miestä kuin omaa poikaansa"... Eli anoppeja on hieman erilaisia.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Lienee ihan sama vaikka peilille höpöttäisi kunhan saa prosessoida tunteitaan samalla.
No tuota lekuria ei kiinnostanut mikään paskan vertaa. Joku nuori juippi - löi vain reseptit kouraan ja murahti jotain hyvästeiksi.

Mutta huomenna sitten toisen juttusille - osaa ehkä auttaakin asiassa.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Kyllä tuo vanhemman ukkelin vaimolle ja tulevan eksän vanhemmille kertominen ihan kostamista on, voi sitä itselleen selitellä miten haluaa. Kun tilanne on tuore, niin on ymmärrettävää, että tunteet on pinnassa, myöhemmin tilanteen näkee selvemmin.

Kannattaisi kuitenkin jättää tuollaiset tekemättä, seurauksia on välillä vaikea ennustaa ja voi myös käydä asioita, joita tulee kaduttua myöhemmin. Keskittyy vain omien asioiden hoitamiseen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 895
Ja kaikesta huolimatta, niin kyllä minä ihan aidosti yritän nyt auttaa.
Joskus se ja totuus tekee kipeää, mutta nähdäkseni myöhemmin voi sattua paljon enemmän.
Jooei, toi mitä suunnittelet on ihan puhdasta kostamista ja varsin creepyä, jos sitä ulkoa katsoo, vaikka itsestäsi ei siltä tunnukaan. Lisäksi sillä ei saavuta yhtään mitään muuta kuin pelkkää pahaa, missään mahdolisessa skenaariossa et "voita" kertomalla näitä asioita eteenpäin, häviät aina.


No tuota lekuria ei kiinnostanut mikään paskan vertaa. Joku nuori juippi - löi vain reseptit kouraan ja murahti jotain hyvästeiksi.
Mutta huomenna sitten toisen juttusille - osaa ehkä auttaakin asiassa.
Tavan lekuri (joka ei ole erikoistunut psykiatriaan) ei sinua juurikaan pysty auttamaan, ellei nyt satu olemaan erityisen empaattinen ja/tai harrastuneisuuttaan perehtynyt vähän aiheeseen. Pyskiatri tai psykologi on se taho, jonka tehtävä on kuunnella ja auttaa (mutta ei missään tilanteessa lähteä spekuloimaan ex-vaimosi miesseikkailuilla). En kyllä ihan ymmärrä nyt miksi olet ylipäätään lääkärillä tässä vaiheessa, nappeja ei kannata naukkailla koska paha olo on tässä tilanteessa luonnollista ja kaverit ja ystävät on se taho, joiden kanssa on tarkoitus puhua paskaa ja purkaa tuntoja?
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Tavan lekuri (joka ei ole erikoistunut psykiatriaan) ei sinua juurikaan pysty auttamaan, ellei nyt satu olemaan erityisen empaattinen ja/tai harrastuneisuuttaan perehtynyt vähän aiheeseen. Pyskiatri tai psykologi on se taho, jonka tehtävä on kuunnella ja auttaa (mutta ei missään tilanteessa lähteä spekuloimaan ex-vaimosi miesseikkailuilla). En kyllä ihan ymmärrä nyt miksi olet ylipäätään lääkärillä tässä vaiheessa, nappeja ei kannata naukkailla koska paha olo on tässä tilanteessa luonnollista ja kaverit ja ystävät on se taho, joiden kanssa on tarkoitus puhua paskaa ja purkaa tuntoja?
Tartten minäkin unta. Unet häiriintyneet viimeisen 1.5kk ajan ja nyt jostain syystä hieman pahemmin, varmaan kerrannaisvaikutuksia.
Johtuu varmaan siitäkin, että olen ollut hetken erossa lapsista.
Mutta eiköhän näillä lievillä avuilla mennä taas tovi ja saadaan käyrä laskuun sekä tasaisemmaksi...

EDIT: mutta se on aivan satavarmaa, että jos joku tulee avautumaan, niin lyön faktat tiskin - siitä ei ole epäilystäkään.
Tai jos joku haluaa keskustella asiasta, niin kerron kyllä miten meni omalta ja muiden osalta - ei siinä ole mitään kostamista vaan ihan rehellistä aikuisten keskustelua avoimesti.
Ja EN siis ole vanhemman ukkelin asioihin sekaantumassa tai kertomassa hänen vaimoilleen tms vain ainoastaan exän läheisille, jos nyt jollekin.
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Kyllä tuo vanhemman ukkelin vaimolle ja tulevan eksän vanhemmille kertominen ihan kostamista on, voi sitä itselleen selitellä miten haluaa. Kun tilanne on tuore, niin on ymmärrettävää, että tunteet on pinnassa, myöhemmin tilanteen näkee selvemmin.

Kannattaisi kuitenkin jättää tuollaiset tekemättä, seurauksia on välillä vaikea ennustaa ja voi myös käydä asioita, joita tulee kaduttua myöhemmin. Keskittyy vain omien asioiden hoitamiseen.
Haluaisitko sinä, että sinulle kerrottaisiin, jos vaimosi panisi muita miehiä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 284
Minä tiedän tapauksen, jossa mies ilmoitti vaimon pettämisen jälkeen vaimon äidille mitä on tapahtunut. Äiti ilmoitti tyttärelleen, että jos eroaa tuolla tavalla, niin kotiin ei ole enää ikinä tulemista ja hän lakkaa kutsumasta lastaan enää tyttärekseen. Se oli vissiin tarvittava herätys ja pari on ollut sen jälkeen yhdessä vuosikymmeniä ilmeisesti onnellisesti. Vaimo taisi olla jotain 30v silloin ja sekin petti ilmeisesti vanhemman miehen kanssa, lapsiakin jo oli. Pattern... Mutta tuolloin oli eri ajat. Minä en pystyisi palaamaan takaisin yhteen pettäjän kanssa.

Tuoreemmassa hieman vastaavassa tapauksessa vaimon äiti oikein tuki tyttärensä uutta pettämisestä alkanutta suhdetta, ja samaan aikaan kertoi julkisesti muille, että kuinka hirveätä kun ne eroaa, ja kuinka "rakastaa vaimon ex-miestä kuin omaa poikaansa"... Eli anoppeja on hieman erilaisia.
Niin, ja uusia kumppaneja. Joskus naisen kannattaa vaihtaa paremmin itselleen sopivaan mieheen. Vaikka olisikin vuosia aiemmin papin edessä kertonut tahtovansa rakastaa aviomiestään. Ei tässä maailmassa ihmisten tahtomiset aina toteudu.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
994
Joku on joskus sanonut, että tieto lisää tuskaa.
Aivan varmasti lisää, mutta yleensä nämä pettäjät jää kiinni ennemmin tai myöhemmin.
Ennemmin otan sen tiedon vastaan nyt aikuisena, kuin myöhemmin entistä pidemmän suhteen jälkeen, jopa joskus kahdeksankymppisenä kiikkustuolissa muija kertoo että on muuten koko liittomme ajan pannut muita miehiä selkänitakana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 263
Muistathan tämä prinsessaleikkiuhoamisesi silloinkin, jos vaikkapa parinkymmenen aviovuoden jälkeen ihastut johonkin toiseen naiseen ja sinulle tulee syrjähyppy hänen kanssaan :tup:
Ei sitä pettämistä tarvitse normalisoida ja teeskennellä että kaikki sitä tekee. Jotkut tekee ja jotkut ei, toivottavasti samanlaiset pariutuu keskenään. En nyt mitään "uhoamisia" jaksa analysoida kenenkään viesteistä, mutta sinä selvästikin koet pettämisen jonkinlaisena luonnonlakina.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 284
Ei sitä pettämistä tarvitse normalisoida ja teeskennellä että kaikki sitä tekee. Jotkut tekee ja jotkut ei, toivottavasti samanlaiset pariutuu keskenään. En nyt mitään "uhoamisia" jaksa analysoida kenenkään viesteistä, mutta sinä selvästikin koet pettämisen jonkinlaisena luonnonlakina.
No homo sapiensille pettäminen on normaalia. Ihan samalla lailla kuin valehtelu tai luottamuksen pettäminen. 100% ihmisistä on kykeneviä näihin. Se, toimiiko joku jollain hetkellä jollain näistä tavoista johtuu lukuisista tilanteeseen vaikuttavista tekijöistä.

Ei auta partiolaisten lupaukset, verivalat tai muut sirkustempaukset, "syntiä" on ihminen aina tehnyt, ja tulee aina tekemään. Vai oletko sinä löytänyt sen kirjoissa mainitun pyhän ihmisen, joka ei ole elämänsä aikana tehnyt "syntiä"?

Eri filosofiat ja uskonnot ovat kehitelleet vaihtelevia suhtautumistapoja ideaalista poikkeamiseen, esim. kristinuskosta löytyy ripittäytyminen ja anteeksianto.

Jännä, että jokainen uusi sukupolvi luulee olevansa jotenkin parempi kuin edelliset. Todellisuudessa samaa touhua kymmeniä tuhansia vuosia putkeen, ei mitään uutta auringon alla.

Ideaalit ovat ideaaleja, todellisuus on taasen totta. Suurin osa aikuisista oppii erottamaan ne toisistaan.

Nim. Ei-kristitty, ei-tähän-mennessä-koskaan-kumppaniaan-pettänyt.
 
Viimeksi muokattu:

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
@J45U menitkö salaa lukee viestejä vai miten nämä tuli ilmi? Voihan että tällä "vanhalla" äijällä on mahti mela
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
No homo sapiensille pettäminen on normaalia. Ihan samalla lailla kuin valehtelu tai luottamuksen pettäminen. 100% ihmisistä on kykeneviä näihin. Se, toimiiko joku jollain hetkellä jollain näistä tavoista johtuu lukuisista tilanteeseen vaikuttavista tekijöistä.
Sivistys perustuukin siihen, ettei olla eläimiä ja käyttäydytä vaistojen varassa vaan hallitaan niitä vaistoja järjellä ja ajatuksella. Ihan turha perustelu millekään. Kaikki eivät toki siihen pysty, eivät ole pystyneet ennen ja tuskin pystyvät tulevaisuudessakaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 284
Sivistys perustuukin siihen, ettei olla eläimiä ja käyttäydytä vaistojen varassa vaan hallitaan niitä vaistoja järjellä ja ajatuksella. Ihan turha perustelu millekään. Kaikki eivät toki siihen pysty, eivät ole pystyneet ennen ja tuskin tulevaisuudessakaan.
Nyt kun olet tarkkaillut itseäsi ja muita ihmisiä tähän astisen elämäsi ajan, niin oletko sinä ja muut ihmiset saavuttaneet sellaisen "sivistyksen" tason, että kaikki on tapahtunut moraalikoodiston mukaan ja virheitä sen suhteen ei ole sattunut?

Rohkeaa, tai ainakin isoa, puhetta :tup:
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Ei sitä pettämistä tarvitse normalisoida ja teeskennellä että kaikki sitä tekee. Jotkut tekee ja jotkut ei, toivottavasti samanlaiset pariutuu keskenään. En nyt mitään "uhoamisia" jaksa analysoida kenenkään viesteistä, mutta sinä selvästikin koet pettämisen jonkinlaisena luonnonlakina.
Itse en ainakaan ole ikinä pettänyt puolisoani. En kuitenkaan pidä sitä minään erityisenä meriittinä voihan se olla, että olen vain typerä kun en petä. Toisaalta tämä taipumukseni on säästänyt minut monelta. Ei tarvitse maksaa elatusmaksuja mihinkään suuntaan. En ole koskaan saanut mitään sukupuolitauteja. En koe, että olisin menettänyt mitään vaikka en ole pettänyt. Näen asian niin, että vaikka tekisi mieli karkkia, mutta ei kuitenkaan syö sitä niin ei varsinaisesti menetä mitään jos ei jokaisen impulssin mukaan mene. Se, että pitää järjen mukana toiminnassaan se palkitsee omalla tavallaan pitemmän päälle.

En oikeastaan koskaan edes ole ymmärtänyt kunnolla ihmisiä, jotka toimivat jokaisen impulssin mukaan. Olen aina elänyt siten, että ennemmin olen vähän ankara nyt itseäni kohtaan ja teen hommat järkeillen ja keräilen palkinnot sitten pitemmän päälle.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
@J45U menitkö salaa lukee viestejä vai miten nämä tuli ilmi? Voihan että tällä "vanhalla" äijällä on mahti mela
Sellaiselle lienisi parempaakin käyttöä?
Eksällä nyt ei juuri mitään erityisiä avuja ole, että luulisi äijälläkin olevan standardit valtikan käyttäjien valkkaamiseen...edit: toki se ikä lienee tässä se yksi merkittävä etu eksällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 844
Tuollaisten mahtimela-ajatuksien syöttäminen ei varmaan varsinaisesti auta asiaa.

Ammattilaisen ja muun sopivan henkilön kanssa puhuminen auttanee varmaan. Ainakin jäsentelee ajatuksia. Paskasti kävi, mutta kannattaa muistaa, että pettäminen ei ole sinun syysi tai asia, jota sinun täytyy erityisesti hävetä tai ottaa itseesi. Sinä et tehnyt mitään väärää. Parisuhteen ongelmat ja pettäminen eivät ole yksi ja sama asia. Jälkimmäinen on looginen seuraus ensimmäisestä. Parisuhteen ongelmiin olet varmasti osittain syyllinen, mutta pettämistä älä ota kontollesi.

Joku/jotkut täällä kommentoi, että hoida asiat niin, että olet voittajana ulos. Aivan paskapuhetta, kun parisuhteen loppumisessa on tasan 0 voittajaa ja kyseessä ei ole mikään kilpailu. Vituiksi menee varmasti, jos sen kilpailuksi päästää. Kannattaa myös muistaa, että se vastapuoli on perimmiltään se sama henkilö, jonka kanssa vietit aikaa aika pitkään. Lastesi äiti. Vaikka nyt varmasti houkuttaa puhua paskaa ja rumasti ko. henkilöstä, niin et voi kuin hävitä. Ketjun suosikki näyttää olevan, että exä on jotenkin mieleltään vikainen. Joo-o. Riidoissa ja painetilanteessa ihmiset käyttäytyy hassusti, mutta ei se hulluksi tee. Asiapohjalla vaan turhia "kantelematta" eteenpäin ja odottelet, että molemmin puolin tunteet vähän rauhoittuu. Eron syystä voi ja kannattaa kertoa rehellisesti, mutta älä nyt kostosoittoja joillekin appivanhemmille tee.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Nyt kun olet tarkkaillut itseäsi ja muita ihmisiä tähän astisen elämäsi ajan, niin oletko sinä ja muut ihmiset saavuttaneet sellaisen "sivistyksen" tason, että kaikki on tapahtunut moraalikoodiston mukaan ja virheitä sen suhteen ei ole sattunut?

Rohkeaa, tai ainakin isoa, puhetta :tup:
No nyt rakennellaan taas ihan uusia maaleja.

Riippuu täysin mikä se moraalikoodisto on. Sinun perusteluillasi se on vain ajan kysymys kun suurinpiirtein jokainen tulee jonkun tappaneeksi. Useimpien moraali ei kuitenkaan tappohommiin taivu vaikka mikä olisi.

Jos sitä syrjähyppelyä tai pettämistä ei pidä yhtään minään niin silloin sen moraalisen rajankin ylittäminen on helppoa perustella ensimmäisen houkutuksen osuessa kohdalle.

Mutta, jos tämä riittäisi tästä täysin typerästä offtopicista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 284
No nyt rakennellaan taas ihan uusia maaleja.

Riippuu täysin mikä se moraalikoodisto on. Sinun perusteluillasi se on vain ajan kysymys kun suurinpiirtein jokainen tulee jonkun tappaneeksi. Useimpien moraali ei kuitenkaan tappohommiin taivu vaikka mikä olisi.

Jos sitä syrjähyppelyä tai pettämistä ei pidä yhtään minään niin silloin sen moraalisen rajankin ylittäminen on helppoa perustella ensimmäisen houkutuksen osuessa kohdalle.
Upea vertaus, pettäminen ja ihmisen tappaminen :tup:

Minun väitteeni perustuvat ihmisen tähänastiseen historiaan, jossa on ollut lukuisia erilaisia sivilisaatioita ja sivistyksen määrä on yleisesti ottaen lisääntynyt. En oikein ymmärrä, mihin faktoihin sinun vaihtoehtoinen maailmasi perustuu, muuhun kuin haaveisiisi, toiveisiisi, fantasioihisi, sekä pelkoon siitä, että sinunkin elämässäsi tulee tapahtumaan ikäviä asioita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 479
Sellaiselle lienisi parempaakin käyttöä?
Eksällä nyt ei juuri mitään erityisiä avuja ole, että luulisi äijälläkin olevan standardit valtikan käyttäjien valkkaamiseen...edit: toki se ikä lienee tässä se yksi merkittävä etu eksällä.
Taitaa olla juuri päinvastoin. Ei taida jokapäivä setämies saada 20v nuorempaa. Siinä voi vaikka laskea laatukriteerejä. Jos tollanen löytyy mikä tekee kaikki mitä pyydetään ja vähän vielä päälle hyvin pienellä vaivanpalkalla niin onhan se vähän kuin lottovoitto.

Mutta juu ei noihin kannata tarkertua kun siitä ei ole mitään hyötyä. Kuten täällä jo kirjoitettu niin nyt asioita nopealla aikataululla eteenpäin jos eksäsi on nyt vielä hurmostilassa uudesta ja jotain katumusta mitä sulle tehnyt niin voit saada parhaat ehdot. Siinä vaiheessa kun setämies ei halunnutkaan mitään pysyvää kahdella muulla ei omalla muksulla varustettuna ja exä alkaa miettiä, että eihän tässä riitä rahat mihinkään niin pahimmassa tapauksessa max. elareita maksat vaikka muksut olisi viikko viikko + muut synttärisetit mitä näistä voi keksiä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Upea vertaus, pettäminen ja ihmisen tappaminen :tup:

Minun väitteeni perustuvat ihmisen tähänastiseen historiaan, jossa on ollut lukuisia erilaisia sivilisaatioita ja sivistyksen määrä on yleisesti ottaen lisääntynyt. En oikein ymmärrä, mihin faktoihin sinun vaihtoehtoinen maailmasi perustuu, muuhun kuin haaveisiisi, toiveisiisi ja fantasioihisi.
Sovitaan vaikka moraaliseen ylemmyyteen. Sinä voit nyt uskotella itsellesi mitä hyvänsä omasta toiminnasta, mutta älä tule niitä muihin, itsellesi täysin tuntemattomiin, ihmisiin yleistämään. :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 619
Viestejä
4 238 597
Jäsenet
71 228
Uusin jäsen
adrian80

Hinta.fi

Ylös Bottom