Parisuhteen kiemurat

Liittynyt
17.09.2017
Viestejä
468
... Jos noiden aiempien suhteen suhteella voisi olla molempien mielestä vielä mahdollisuuksia, niin vasta tässä vaiheessa on oleellista mitä se akka tarkalleen on tehnyt ja mitä ei. Sitä tietoa et siltä saa kaivettua väkisellä jos se ei ole halukas yrittämään suhteen jatkoa, ja toisaalta et sitä siinä vaiheessa enää edes tarvi. Jos nainen voisi olla halukas jatkamaan, niin tee selväksi, että sinun täytyy saada tietää KAIKKI mitä on tapahtunut, ennenkuin pystyt tuota päätöstä alkaa työstämään. Tarkoitti se sitten kaiken tämän kolmannen osapuolen ja vaimosi välistä viestinvaihtoa tai esimerkiksi sitä montako kertaa ovat tavanneet, missä ja milloin tms. Kuinka tutustuivat yms. Tuolta pohjalta sitten kannattaa ottaa sitä omaa aikaa ja miettiä onko se ihminen tehnyt jotain mikä estää sinua / et koe naisen enää olevan riittävän kiinnostava harkitsemaan jatkoa.

... Mutta tosiaan se käsitys tapahtuneesta on oltava päivänselvä eikä salailua saa jäädä mikäli sitä jatkoa aletaan pohtimaan.
Kommentit tähän väliin? :smoke: Ketjussa kyllä korostuu egoismi kun monikin kuvittelee oman kokemuksensa olevan jotenkin ylivertaista ja muiden yläpuolella.
Varmaankin luit sen viestin kokonaan? Siinähän nimenomaan sanotaan, että pitää tietää täsmälleen mitä on tapahtunut. Se, että ei oleta summittaisesti jokaista naista horoksi, vaan selvittää ensin faktat nyt on varmaan aika oleellista?
 

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
640
....
Ei muuta kun voimia ja kaikki sovitte kirjallisena vaikka tuntuisi, että nyt on selvät sävelet. Mitä lukenut niin jälkeenpäin tapahtuvaa sekoamista voi tapahtua ja tällöin mitä ei ole kirjallisena muuttuu hyvin äkkiä sinulle epäedulliseen tilaan. Varsinkin jos se säätö vanhemman lihan kanssa epäonnsituu ja sulla uusi niin katumus voi olla kova.
....
Tämä! 100% tämä!

Isänä ikävä kyllä olet altavastaavassa asemassa liittyen lapsien huoltajuuteen, joten kaikki nyt kirjallisena mitenkä pyöritätte lapsi-arjen yms. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

Kaveri on nyt tapellut 2 vuotta lastensa näkemisestä kun exä päätti ruveta hankalaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Varmaankin luit sen viestin kokonaan? Siinähän nimenomaan sanotaan, että pitää tietää täsmälleen mitä on tapahtunut. Se, että ei oleta summittaisesti jokaista naista horoksi, vaan selvittää ensin faktat nyt on varmaan aika oleellista?
No eihän tässä jokaista vaan ihan vain yhtä. Ja rivien välissä oli luettavissa vaikka mitä. Toki vain yhdestä lähteestä, mutta se nyt tässä tapauksessa oli ihan tarpeeksi.

En usko että tässäkään ketjussa on yleisesti ottaen mitenkään misogynistinen tyyli, mutta tuo nyt oli aika hyvin tulkittavissa oleva tyypillinen keissi.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Mun mielestä vain tyhmät ja selkärangattomat kykenee tällaiseen.
Aatella, että olin itse kantamassa vastuuta ja koin, että olin muka epäonnistunut.
Kai minäkin olin hieman tyhmä ja selkärangaton.
Kommentit tähän väliin? :smoke: Ketjussa kyllä korostuu egoismi kun monikin kuvittelee oman kokemuksensa olevan jotenkin ylivertaista ja muiden yläpuolella.
On se kyllä kumma ilmiö, että luottaa niin sokeasti toiseen.
Mitä jos laiva olisikin kääntynyt ja olisimme vain jatkaneet enkä olisi koskaan saanut tietää totuutta?

Nyt sieltä selitetään, ettei mun olisi pitänyt ikinä mitään nähdä, mutta että olisi kerrottu aikanaan tilanteen rauhoituttua.
Tuossa nyt ei ole mitään järkeä, että ei olisi pitänyt nähdä, mutta niistä olisi kerrottu :lol:
Ja kerrottu sitten, kun tilanne rauhoittunut eli repiä kaikki auki siinä vaiheessa :hmm:

Kyllähän nyt yksikään horo ei kerro mitään kenellekään, varsinkaan yksityiskohtia.
Kyseessä on kyllä koko ajan häiriintyneemmän oloinen ihminen, kun rupesi vielä puolustautumaan, että tiesit kyllä tyypistä ja viesteistä (ystävä) ja viestit oli vain mielikuvituksen varassa pälä pälä.
Dickpic, strippailut ja muut wanhan sedän läähätysviestit naimapuuhien jälkipyykit ym.
Hyi hyi...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 704
Mun mielestä vain tyhmät ja selkärangattomat kykenee tällaiseen.
Aatella, että olin itse kantamassa vastuuta ja koin, että olin muka epäonnistunut.
Kai minäkin olin hieman tyhmä ja selkärangaton.

On se kyllä kumma ilmiö, että luottaa niin sokeasti toiseen.
Mitä jos laiva olisikin kääntynyt ja olisimme vain jatkaneet enkä olisi koskaan saanut tietää totuutta?

Nyt sieltä selitetään, ettei mun olisi pitänyt ikinä mitään nähdä, mutta että olisi kerrottu aikanaan tilanteen rauhoituttua.
Tuossa nyt ei ole mitään järkeä, että ei olisi pitänyt nähdä, mutta niistä olisi kerrottu :lol:
Ja kerrottu sitten, kun tilanne rauhoittunut eli repiä kaikki auki siinä vaiheessa :hmm:

Kyllähän nyt yksikään horo ei kerro mitään kenellekään, varsinkaan yksityiskohtia.
Kyseessä on kyllä koko ajan häiriintyneemmän oloinen ihminen, kun rupesi vielä puolustautumaan, että tiesit kyllä tyypistä ja viesteistä (ystävä) ja viestit oli vain mielikuvituksen varassa pälä pälä.
Dickpic, strippailut ja muut wanhan sedän läähätysviestit naimapuuhien jälkipyykit ym.
Hyi hyi...
Huhuijaa, on sitten menoa ollut. Joko muuten kerrot että ero tulee, vai pelkästään sen että ulos kämpästä heti huomenna?
Meinaan että tässä kohtaa on hyvä olla askeleen edellä ja tosiaan kirjata ylös mitä sitten olette sopinut, jos. Ja juristiin yhteys asap.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Mun mielestä vain tyhmät ja selkärangattomat kykenee tällaiseen.
Aatella, että olin itse kantamassa vastuuta ja koin, että olin muka epäonnistunut.
Kai minäkin olin hieman tyhmä ja selkärangaton.

On se kyllä kumma ilmiö, että luottaa niin sokeasti toiseen.
Mitä jos laiva olisikin kääntynyt ja olisimme vain jatkaneet enkä olisi koskaan saanut tietää totuutta?

Nyt sieltä selitetään, ettei mun olisi pitänyt ikinä mitään nähdä, mutta että olisi kerrottu aikanaan tilanteen rauhoituttua.
Tuossa nyt ei ole mitään järkeä, että ei olisi pitänyt nähdä, mutta niistä olisi kerrottu :lol:
Ja kerrottu sitten, kun tilanne rauhoittunut eli repiä kaikki auki siinä vaiheessa :hmm:

Kyllähän nyt yksikään horo ei kerro mitään kenellekään, varsinkaan yksityiskohtia.
Kyseessä on kyllä koko ajan häiriintyneemmän oloinen ihminen, kun rupesi vielä puolustautumaan, että tiesit kyllä tyypistä ja viesteistä (ystävä) ja viestit oli vain mielikuvituksen varassa pälä pälä.
Dickpic, strippailut ja muut wanhan sedän läähätysviestit naimapuuhien jälkipyykit ym.
Hyi hyi...
Niin siis mistä sait tietää sen nussineen toista? Jostain viesteistäkö?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tämä! 100% tämä!

Isänä ikävä kyllä olet altavastaavassa asemassa liittyen lapsien huoltajuuteen, joten kaikki nyt kirjallisena mitenkä pyöritätte lapsi-arjen yms. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

Kaveri on nyt tapellut 2 vuotta lastensa näkemisestä kun exä päätti ruveta hankalaksi.
Ja meillä ei ole ensimmäisen exän kanssa mitään paperilla ja koskaan ei olla mistään huoltajuusasioista tapeltu, tytär täyttää juuri 18v ja viimeiset 8v olen tytön kanssa sopinut koska tulee ym. ja exää nähnyt ehkä kerran tai kaksi vuodessa naamatusten jossain koulun juhlissa tai riparijuhlissa tms, että ei se aina mene hankalimman kautta, fiksut aikuiset osaa käsitellä vaikeitakin asioita järkevästi.

Toki siihen vaikuttaa myös se että jos mies lähtee asenteella minä en tuolle huoralle maksa mitään tai alkaa kostamaan niin varmasti on ongelmia luvassa, moni asia vaikuttaa ja surullisia tapauksia kun vanhemmat alkaa tappelemaan lapsista, ne on kumminkin syyttömiä idiootti aikuisten päähän pistoille!
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Ei ole tarkoitus potkia maassa makaavaa, mutta vaikka rouvan toiminta on mitä on, niin kuulostaa siltä, että sä olit tunnetasolla jättänyt hänet jo aiemmin. Naiselle kokemus yhteyden katkeamisesta ja puolison ihailun puutteesta rinnastuu pettämiseen. Jos puoliso päätyy miehen itsestäänselvyysosastoon niin naisen tarvitsema halutuksi/ihailluksi tulemisen tarve jää täyttymättä ja avautuu ovi muille kaksilahkeisille täyttää tämä tarve.
Useat miehen mielestä täysin äkisti ja varoittamatta tapahtuneet erot johtuvat tästä. Seurusteluvaiheessa tuo tarve tulkee usein täytettyä sen enempää ajattelematta, mutta tunnepuolen tasaantuessa sen eteen tulisi tietoisesti tehdä töitä. Ja se kukkapuska kerran vuodessa ei toimi.

Harvemmin nainen osaa sitä selittää niin, että ukkokin tajuaisi, mutta nämä "löysin sielunkumppanen" ja "meillä ihana yhteys" ovat suoraa tekstiä.

Jos vaimosi ajattelee sun pystyvän täyttämää hänen mittansa niin sauma voi vielä aueta, jos katsoo ettet koe tarvitsevasi muutosta tunnepuolen vahvistamiseksi niin hakee sen varmaan muualta, mikä tietenki yhtä syvältä kuin sun laiminlyönti.
Vaikka en vielä ehtinytkään aivan loppuun lukea tätä lankaa niin pukee miun ajatukset sanoiksi aika hyvin.

Kovin usein tuntuu että miehet ottaa aivan itsestään selvyytenä tämän että hyvinhän meillä menee kun ei olla riidelty ja tokihan se tietää että häntä rakastan kovasti. Miehen mielestä varmasti näin mutta naiset (jotkut ainakin) eivät ehkä aivan näin ajattele.

Enpä tiedä, jännä aihe kyllä.

Noh. Jos miu pitäis jotain neuvoja antaa niin miettikääpä itse kaikki (yleistys taas) insinöörimiehet täällä. Sanotteko vaimolle tarpeeksi usein että rakastan, kosketatte ja tuotte vaikka niitä pirun kukkia (tai mitä tahansa muuta mistä hän tykkää) edes kerran kuussa, millä konkreettisesti osoitatte että muistin juuri sinua? Tuo kaikki varmaankin unohtuu hirveän helposti arjen keskellä ja on kuitenkin juuri sitä mitä se "sielunkumppani" tuo elämään kun kaikki on harmaata ja lapsia ja aikatauluja.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Noh. Jos miu pitäis jotain neuvoja antaa niin miettikääpä itse kaikki (yleistys taas) insinöörimiehet täällä. Sanotteko vaimolle tarpeeksi usein että rakastan, kosketatte ja tuotte vaikka niitä pirun kukkia (tai mitä tahansa muuta mistä hän tykkää) edes kerran kuussa, millä konkreettisesti osoitatte että muistin juuri sinua? Tuo kaikki varmaankin unohtuu hirveän helposti arjen keskellä ja on kuitenkin juuri sitä mitä se "sielunkumppani" tuo elämään kun kaikki on harmaata ja lapsia ja aikatauluja.
Päteehän se myös naisiin?
Mutta itse ainakin nostan käteni kuivumaan sen merkiksi, etten ole tehnyt noita.

Ja totean kuitenkin samalla, että näyttää sekin riittävän, kun ensin kehuu lyhyesti luonnetta kivaksi ja heti perään ilmoittaa olevansa valmis nuolemaan päästä varpaisiin tämän kuumaa ja kiihottavaa vartaloa.
Ainakin tuollainen ääridynamiikka näyttää toimivan 30v naisen ja 50 v miehen välillä.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Päteehän se myös naisiin?
Mutta itse ainakin nostan käteni kuivumaan sen merkiksi, etten ole tehnyt noita.

Ja totean kuitenkin samalla, että näyttää sekin riittävän, kun ensin kehuu lyhyesti luonnetta kivaksi ja heti perään ilmoittaa olevansa valmis nuolemaan päästä varpaisiin tämän kuumaa ja kiihottavaa vartaloa.
Ainakin tuollainen ääridynamiikka näyttää toimivan 30v naisen ja 50 v miehen välillä.
Kyllähän se varmaan pätee mutta ei kai sen mikää kilpailu pidä olla? Olen pahoillani että teille kävi noin. Enkä minä mikään rakkausekspertti ole, kunhan annoin vähän ajatusten virtaa tulla :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Toinen vaihtoehto on läimästä ukkoa nassuun. Toki en suosittele koska laitonta..
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Sitä en tosin ymmärrä, että miksi vaihtoi nuoresta komeasta kollista wanhaan nobodyyn?
Olisi nyt edes varakkaaseen tai muutoin edenneeseen (kuin pelkästään iän puolesta).

En jotenkaan näe, että tuo kalju 50v istuu hyvin nuoreen spontaaniin elämään ja sitten ne lapset siihen molempien vuorotyön kylkeen.

Elämä on toki valintoja täynnä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 704
Sitä en tosin ymmärrä, että miksi vaihtoi nuoresta komeasta kollista wanhaan nobodyyn?
Olisi nyt edes varakkaaseen tai muutoin edenneeseen (kuin pelkästään iän puolesta).

En jotenkaan näe, että tuo kalju 50v istuu hyvin nuoreen spontaaniin elämään ja sitten ne lapset siihen molempien vuorotyön kylkeen.

Elämä on toki valintoja täynnä.
Kokemuksella, en itsekään näe kuviossa mitään järkeä. Ikä on vain numeroita sanotaan... Vielä jos tutkit asiaa, niin onko tuo ukko mahdollisesti naimisissa, lapset ja muut? Jos on, niin tuleva exäsi on hyvin mielenkiintoisessa tilanteessa.
 

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
640
Ja meillä ei ole ensimmäisen exän kanssa mitään paperilla ja koskaan ei olla mistään huoltajuusasioista tapeltu, tytär täyttää juuri 18v ja viimeiset 8v olen tytön kanssa sopinut koska tulee ym. ja exää nähnyt ehkä kerran tai kaksi vuodessa naamatusten jossain koulun juhlissa tai riparijuhlissa tms, että ei se aina mene hankalimman kautta, fiksut aikuiset osaa käsitellä vaikeitakin asioita järkevästi.

Toki siihen vaikuttaa myös se että jos mies lähtee asenteella minä en tuolle huoralle maksa mitään tai alkaa kostamaan niin varmasti on ongelmia luvassa, moni asia vaikuttaa ja surullisia tapauksia kun vanhemmat alkaa tappelemaan lapsista, ne on kumminkin syyttömiä idiootti aikuisten päähän pistoille!
Kyllä. Fiksut ihmiset pärjäävät aina keskenään eronkin jälkeen. Tarkoitus ei ollut yleistää, mutta kun on nähnyt sen ongelmallisimman tilanteen vierestä seuranneenna niin halu oli vaan muistuttaa, että vaikka ero saadaan taputeltua jotenkin siististi niin tilanteet voi muuttua.

Kaverinkin tilanteessa rouva lähti uuden miehen matkaan ja vuosi pari meni ihan lasten kannalta OK, mutta sitten kun ex-rouvan elämässä alkoi tulla vähän alamäkeä ja taaseen kaverilla uusi tyttöystävä ja nousujohteinen ura alkoi näkyä muuallakin kuin pankkitilillä, niin silloin alkoi niitä ongelmia ilmaantumaan. Kyse ei ollut rahasta vaan mitenkä usein lapset vietti aikaansa isänsä luona. Isävknloput väheni ja väheni ja aina ex-rouva jossain reissussa lasten kanssa yms. Sitten kun tämän saivat käytyä läpi sosiaaliatoimiston kanssa, niin sitten lapsille ilmaantui aina kuumetta ja mahatautia yms. Erityisesti juhlapyhinä jotka olisi pitänyt viettää isän luona. No onneksi lapset olivat jo sen verta vanhoja, että osasivat itse kertoa ettei mitään tautia ollutkaan.

Noh nyt viime vuoden lopussa saivat jonkun välirauhan solmittua ja homma on nyt toiminut joten kuten hyvin.

Mutta kuten totesin tämä oli vaan yksi esimerkki monesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Sopimus lasten huollosta, tapaamisesta ja elatuksesta:
- Joka ikinen juhlapyhä ja lomat pitää määritellä erikseen käyttäen ilmaisuja "parillisina viikkoina" tai "parittomina vuosina" jne. Jos sovitte vaikka yhteishuoltajuudesta, niin silti saattaa nainen vaatia elatusmaksua (ja olla oikeutettu siihen), joten ennakolta sovittu "ei makseta" voi olla hyvä juttu.
- Molempien nimmarit alle mahdollisimman nopeasti, onpahan jotain sitten sovittu kun menette lastenvaljojan luokse näistä sopimaan. Se tilaisuus oli ainakin minulle yksi elämäni rankimpia.

Sitten tietysti Omaisuudenjakosopimus pitää tehdä, käykää hommiin mahdollisimman pian.

Kirjoittakaa nämä itse mahdollisimman pian, netistä löytyy ohjeita. Koittakaa puhua näistä ja laittaa nimet alle. Vaikka nämä vaativatkin ulkopuolisen vahvistuksen, on täytetty sopimus allekirjoituksilla todella hyvä apu tulevaisuuden riitaisissa tapaamisissa..

Tässä oli sitä insinööritekstiä eroaville. Voimia.

Omasta erosta nyt noin vuosi aikaa, ja ihan hyvin menee. Eroahdistuksen aikaan kaljaa ja herkkuja meni, painoa tuli vissiin 15kg ja kyllä vitutti.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Sitä en tosin ymmärrä, että miksi vaihtoi nuoresta komeasta kollista wanhaan nobodyyn?
Olisi nyt edes varakkaaseen tai muutoin edenneeseen (kuin pelkästään iän puolesta).

En jotenkaan näe, että tuo kalju 50v istuu hyvin nuoreen spontaaniin elämään ja sitten ne lapset siihen molempien vuorotyön kylkeen.

Elämä on toki valintoja täynnä.
Jos tuo ukko on naimisissa/parisuhteesta, niin kannattanee harkita vinkkaamista hänen puolisolle, mikäli jotain kostonjanoa on. Tai voihan se olla, että nykyinen exäsi haluaa olla "kakkosvaimo", mistä näitä tietää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Jos tuo ukko on naimisissa/parisuhteesta, niin kannattanee harkita vinkkaamista hänen puolisolle, mikäli jotain kostonjanoa on. Tai voihan se olla, että nykyinen exäsi haluaa olla "kakkosvaimo", mistä näitä tietää.
Tiedä, mikä kinky kuvio sieltä taustalta paljastuu...

Älä lähde vielä kostamaan, kun on lapset ja talous selvittämättä. Viha on ok tunne, mutta sen purkaminen hallitsemattomasti ei tässä kohtaa kannata.

Tsemppiä!
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
766
Unohda ne päivittäiset kukkapaketit. Todellakin unohda ne - ei tuollaisia neuvoja saa jaella edes vitsinä. :D
Miksei? Pienempi kustannus tuo on viikon ajalta kuin pohdiskella lukemattomia tunteja asiaa ja kuolla vitutukseen. Sopii myös miehille kun pystyy tekemään jotain sen sijaan että pitäisi tunteista puhua. Yleisesti eikä tämä välttämättä sovellu j45u:lle kun homma jo eskaloitunut.

Sitten jos viikon jälkeen lopettaa tuon kukkien antamisen kuin seinään alkaa emäntä ihmettelemään että mitä nyt tapahtuu. Ei siinä tartte silti mikään tossun alla olla.

Romantiikkaa naiset haluavat. Jos eivät saa sitä kotona niin lähtevät.

Ja jos ei toimi niin jättää homman siihen.
 
Viimeksi muokattu:

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 060
Vaikka en vielä ehtinytkään aivan loppuun lukea tätä lankaa niin pukee miun ajatukset sanoiksi aika hyvin.

Kovin usein tuntuu että miehet ottaa aivan itsestään selvyytenä tämän että hyvinhän meillä menee kun ei olla riidelty ja tokihan se tietää että häntä rakastan kovasti. Miehen mielestä varmasti näin mutta naiset (jotkut ainakin) eivät ehkä aivan näin ajattele.

Enpä tiedä, jännä aihe kyllä.

Noh. Jos miu pitäis jotain neuvoja antaa niin miettikääpä itse kaikki (yleistys taas) insinöörimiehet täällä. Sanotteko vaimolle tarpeeksi usein että rakastan, kosketatte ja tuotte vaikka niitä pirun kukkia (tai mitä tahansa muuta mistä hän tykkää) edes kerran kuussa, millä konkreettisesti osoitatte että muistin juuri sinua? Tuo kaikki varmaankin unohtuu hirveän helposti arjen keskellä ja on kuitenkin juuri sitä mitä se "sielunkumppani" tuo elämään kun kaikki on harmaata ja lapsia ja aikatauluja.
Hei, kiitos kysymästä, kyllä muistin ja sitä harmittelikin "erotessa". Eräs toinen "vaikutti ja vakuutteli" olevansa parempi ja rouva päätti, että "nyt vaikuttaa niin hyvältä, että on kannattaa kokeilla", niin tiesin että pakkaan laukkuni.

Se mitä naiset haluavat on "naisesta kiinni" eikä mikään universaali totuus. Luonnollisesti suunnan ja vauhdin pitää olla riittävä, tai muuten jää jalkoihin.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Miksei? Pienempi kustannus tuo on viikon ajalta kuin pohdiskella lukemattomia tunteja asiaa ja kuolla vitutukseen. Sopii myös miehille kun pystyy tekemään jotain sen sijaan että pitäisi tunteista puhua. yleisesti eikä tämä välttämättä sovellu j45u:lle.

Sitten jos viikon jälkeen lopettaa tuon kukkien antamisen kuin seinään alkaa emäntä ihmettelemään että mitä nyt tapahtuu. Ei siinä tartte silti mikään tossun alla olla.

Romantiikkaa naiset haluavat. Jos eivät saa sitä kotona niin lähtevät.

Ja jos ei toimi niin jättää homman siihen.
Kuulemma tämä 50v äijä arvostaa, rakastaa ja jumaloi häntä, joten ei voinut muutakaan.
Hmm, kukapa 50v sinkkuäijä ei rakastaisi ja jumaloisi ketä tahansa vähänkin muodollisesti pätevää 30v naista :hmm:
Viestien perusteella arvostus on aika kaukana ja kyse on lihanhimosta, jonka päälle on vain liimattu "kiva luonne ja teen mitä vain vuoksesi"-paskaa.
...
Mutta näköjään joihinkin uppoaa täydestä...Ei tarvita kukkia, ravintoillallisia tai mitään romantiikkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
766
Naisten kommunikoinnissa pitää muistaa muutama asia:

- haluan ehkä eroa = haluan varmasti eroa, olen miettinyt tätä vuosikausia

- olen löytänyt ihastuksen kohteen ja ollaan ehkä pussattu = olen täysin rakastunut häneen ja hänen täysin käytettävissään

Jne. Älä kuuntele sanoja vaan seuraa tekoja ja muutosta entiseen.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Kuulemma tämä 50v äijä arvostaa, rakastaa ja jumaloi häntä, joten ei voinut muutakaan.
Hmm, kukapa 50v sinkkuäijä ei rakastaisi ja jumaloisi ketä tahansa vähänkin muodollisesti pätevää 30v naista :hmm:
Viestien perusteella arvostus on aika kaukana ja kyse on lihanhimosta, jonka päälle on vain liimattu "kiva luonne ja teen mitä vain vuoksesi"-paskaa.
50:"Saanko samalla maistaa sinua, kun oon ihan koukussa suhun ja tarvitse sinua", varmasti tarvitseekin
50:"Ihanaa, kun olis jo aamulla maisteltu toisiamme ja vaikka naitukin, jätetty iso kiima päälle tai jos rento aamu, niin ois voitu lauetakin kunnolla" 30:"Ihanalta kuulostaa"
Mutta näköjään joihinkin uppoaa täydestä...Ei tarvita kukkia, ravintoillallisia tai mitään romantiikkaa.
Selvästi tuleva exäsi ei tajua millään tasolla, miten ihmissuhteet oikeasti toimivat ja mistä tuossa 50v. -tyypin tapauksessa on kyse.

Tokihan sellainen kiimainen jumalointi on aluksi jännää ja imartelevaa. Samalla äijä saa helppoa ja vielä hyvässä iässä olevaa persettä ilman yrittämistä. Kyllä minäkin tuollaiseen kuvioon lähtisin. Ämmähän antaa vedättää itseään ihan kympillä.

Tuleva exäsi saa siltä äijältä kenkää sillä sekunnilla, kun hän alkaa vähänkään hankalaksi tai alkaa esittää kaikenlaisia naisille tyypillisiä vaatimuksia riittävän tiheällä tahdilla tälle vanhemmalle miehelle :rofl:. Lyön tästä vaikka ison tukun rahaa vetoa.

Edit: En tiedä miksi Humongousin viesti tuli aluksi lainauksena mukaan...
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Selvästi tuleva exäsi ei tajua millään tasolla, miten ihmissuhteet oikeasti toimivat ja mistä tuossa 50v. -tyypin tapauksessa on kyse.

Tokihan sellainen kiimainen jumalointi on aluksi jännää ja imartelevaa. Samalla äijä saa helppoa ja vielä hyvässä iässä olevaa persettä ilman yrittämistä. Kyllä minäkin tuollaiseen kuvioon lähtisin. Ämmähän antaa vedättää itseään ihan kympillä.

Tuleva exäsi saa siltä äijältä kenkää sillä sekunnilla, kun hän alkaa vähänkään hankalaksi tai alkaa esittää kaikenlaisia naisille tyypillisiä vaatimuksia riittävän tiheällä tahdilla tälle vanhemmalle miehelle :rofl:. Lyön tästä vaikka ison tukun rahaa vetoa.
Tämähän se on suurin pelko tai uhka, josta lapset ja muut läheiset sitten maksaa. Lopunelämää.
Äijästä kuoriutuu joku omistushaluinen pirttihirmu. Pahimmassa tapauksessa tilanteiden kärjistyessä aletaan fyysiseksi. Mahdollisuuksien maailma.
Ja nuo lainatut viestit oli vielä aika vaisuja ja kaikesta herää, jos ei pelko, niin vahva varautuminen, että onkohan lapset turvassa tuossa seurassa (sukupuolesta riippumatta).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Tuleva exäsi saa siltä äijältä kenkää sillä sekunnilla, kun hän alkaa vähänkään hankalaksi tai alkaa esittää kaikenlaisia naisille tyypillisiä vaatimuksia riittävän tiheällä tahdilla tälle vanhemmalle miehelle :rofl:. Lyön tästä vaikka ison tukun rahaa vetoa.
Minä veikkaan, että päinvastainen voi tapahtua myös. Kun se suurin "himokas adonis" katoaa siitä mielikuvasta tai mielikuvien toteutuksesta ja arkinen plösähtänyt 50v paljastuu, niin siinä voi tulla jopa entistä ukkoa ikävä.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Tämähän se on suurin pelko tai uhka, josta lapset ja muut läheiset sitten maksaa. Lopunelämää.
Äijästä kuoriutuu joku omistushaluinen pirttihirmu. Pahimmassa tapauksessa tilanteiden kärjistyessä aletaan fyysiseksi. Mahdollisuuksien maailma.
Ja nuo lainatut viestit oli vielä aika vaisuja ja kaikesta herää, jos ei pelko, niin vahva varautuminen, että onkohan lapset turvassa tuossa seurassa (sukupuolesta riippumatta).
Mun pointti oli lähinnä se, että tämä mies ei kovinkaa todennäköisesti pidä tätä naista vakavasti otettavana parisuhdekandidaattina, vaan panopuuna niin kauan kuin meno on riittävän helppoa.

Eli tuo tulkintasi on kyllä hyvin epätodennäköinen, koska ex-vaimosi on parin vuoden sisällä sinkku taas kerran, kun hänen päässään kaavailemansa sielunkumppanuus ja suuri rakkaus olikin ihan puhtaasti vain hänen päässään.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Minä veikkaan, että päinvastainen voi tapahtua myös. Kun se suurin "himokas adonis" katoaa siitä mielikuvasta tai mielikuvien toteutuksesta ja arkinen plösähtänyt 50v paljastuu, niin siinä voi tulla jopa entistä ukkoa ikävä.
Tai molemmat yhtä aikaa. Kumpikaan vaihtoehto ei ole toisiaan poissulkeva.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Kuulemma tämä 50v äijä arvostaa, rakastaa ja jumaloi häntä, joten ei voinut muutakaan.
Hmm, kukapa 50v sinkkuäijä ei rakastaisi ja jumaloisi ketä tahansa vähänkin muodollisesti pätevää 30v naista :hmm:
Viestien perusteella arvostus on aika kaukana ja kyse on lihanhimosta, jonka päälle on vain liimattu "kiva luonne ja teen mitä vain vuoksesi"-paskaa.
50:"Saanko samalla maistaa sinua, kun oon ihan koukussa suhun ja tarvitse sinua", varmasti tarvitseekin
50:"Ihanaa, kun olis jo aamulla maisteltu toisiamme ja vaikka naitukin, jätetty iso kiima päälle tai jos rento aamu, niin ois voitu lauetakin kunnolla" 30:"Ihanalta kuulostaa"
Mutta näköjään joihinkin uppoaa täydestä...Ei tarvita kukkia, ravintoillallisia tai mitään romantiikkaa.
Tuon ukon viestit kuulostaa niin "lääh puuh tyllerö vittu" -tier setämiehen läähätyksiltä, että se olet kyllä sinä joka tästä kävelee henkisesti ulos voittajana ajan kanssa. Toivotaan, että myös lasten kanssa menee kaikki hyvin.
 
Liittynyt
17.09.2017
Viestejä
468
Sinällään jokaisen oma asia mistä syttyy, mutta kieltämättä tuntuu kyllä absurdilta, että miten tuollaiset replat voi toimia. Varsinkaan 20v nuorempaan. Ja miten noiden jälkeen voi luulla, että kyse on yhtään mistään muusta kuin pimpin himosta:hmm:
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Kuulemma tämä 50v äijä arvostaa, rakastaa ja jumaloi häntä, joten ei voinut muutakaan.
Hmm, kukapa 50v sinkkuäijä ei rakastaisi ja jumaloisi ketä tahansa vähänkin muodollisesti pätevää 30v naista :hmm:
Viestien perusteella arvostus on aika kaukana ja kyse on lihanhimosta, jonka päälle on vain liimattu "kiva luonne ja teen mitä vain vuoksesi"-paskaa.
50:"Saanko samalla maistaa sinua, kun oon ihan koukussa suhun ja tarvitse sinua", varmasti tarvitseekin
50:"Ihanaa, kun olis jo aamulla maisteltu toisiamme ja vaikka naitukin, jätetty iso kiima päälle tai jos rento aamu, niin ois voitu lauetakin kunnolla" 30:"Ihanalta kuulostaa"
Mutta näköjään joihinkin uppoaa täydestä...Ei tarvita kukkia, ravintoillallisia tai mitään romantiikkaa.
Oon tainnut tämän aiemminkin täällä sanoa, mutta positiivista on se, että näköjään on niitä nuoria naisia, jotka himoitsee kaljuja, isomahaisia 50v äijiä.

Voi elätellä toiveita, että joskus parin kymmenen vuoden päästä 50 vuotiaana voi saada nuorta naista maksuttakin :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Tuon ukon viestit kuulostaa niin "lääh puuh tyllerö vittu" -tier setämiehen läähätyksiltä, että se olet kyllä sinä joka tästä kävelee henkisesti ulos voittajana ajan kanssa. Toivotaan, että myös lasten kanssa menee kaikki hyvin.
Sinällään jokaisen oma asia mistä syttyy, mutta kieltämättä tuntuu kyllä absurdilta, että miten tuollaiset replat voi toimia. Varsinkaan 20v nuorempaan. Ja miten noiden jälkeen voi luulla, että kyse on yhtään mistään muusta kuin pimpin himosta:hmm:
Onhan tämä koomista, kun samaan aikaan pidetään kaikenlaista meteliä jostain #MeToo:sta, mutta tosiasiahan on, että ei mitään MeToota olisi ellei se oikeasti toimisi. Siinä jää usein se hillitty, hyväkäytöksinen (tuleva) perheenisi heti kakkoseksi.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Oon tainnut tämän aiemminkin täällä sanoa, mutta positiivista on se, että näköjään on niitä nuoria naisia, jotka himoitsee kaljuja, isomahaisia 50v äijiä.

Voi elätellä toiveita, että joskus parin kymmenen vuoden päästä 50 vuotiaana voi saada nuorta naista maksuttakin :)
Tämä tuli myös Itelle mieleen :cool:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Ikävää, että oltiin täällä porukalla oikeassa, mutta eihän tämä(kään) tapaus ja sen kaava eroa mitenkään muista aiemmista. Samanlaiset sielunkumpannuudet ja muut ja ties mitä ja oikeasti siellä on pantu niin kovaa, ettei kotonakaan ole persettä raidattu yhtä komeeseen tahtiin. Tässähän on hyvä tämä setti, että nyt kun sait hänet kiinni ja monotat pihalle. Nyt vaan pidät henkisesti itsenä kokonaisena, vaikka se on helvetin vaikeaakin. Teillä on lapsia, joten kuten monet muutkin on tämän sanoneet, hoida tämä tyylikkäästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Ei kellään oo vielä käynyt mielessä että kolmenkympin kriisi..
Olihan se J45U:lla listattuna jo tyyliin ekoissa viesteissä aiheeseen. Mutta mitä väliä? Aika alkeellinen ihminen pitää olla jos siitä oikean identiteettikriisin saa aikaiseksi, ainoa varsinaisesti oleellinen ikään liittyvä kriisi on siinä kohtaa kun lapseton nainen tulee ns. liian vanhaksi.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 284
Jotenkin tuli mieleen se että kun hän on puhunut sielunkumppanuudesta silmät loistaen, niin liekö nainen halunnut jäädä kiinni pettämisestä? Niin tai näin, ei kauhean vakaalta tapaukselta kuulosta.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Jotenkin tuli mieleen se että kun hän on puhunut sielunkumppanuudesta silmät loistaen, niin liekö nainen halunnut jäädä kiinni pettämisestä?
Veikkaan, että kyseessä on enemmänkin imarteleva huomio ja itsensä halutuksi tunteminen. Pitkässä suhteessa, jossa on lapset jne. on aina se vaara, että ajaudutaan rutiininomaiseen arkeen ja kumpikaan osapuoli ei aktiivisesti tee töitä parisuhteen eteen. Yleensähän naisen on helpompi järjestää mulkkua itselleen ja tuntea itsensä "halutuksi", jolloin menokin on yleensä riettaampaa kuin kotisängyllä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Veikkaan, että kyseessä on enemmänkin imarteleva huomio ja itsensä halutuksi tunteminen. Pitkässä suhteessa, jossa on lapset jne. on aina se vaara, että ajaudutaan rutiininomaiseen arkeen ja kumpikaan osapuoli ei aktiivisesti tee töitä parisuhteen eteen. Yleensähän naisen on helpompi järjestää mulkkua itselleen ja tuntea itsensä "halutuksi", jolloin menokin on yleensä riettaampaa kuin kotisängyllä.
Juurikin näin. Ja ne viestit on tosiaan sellaisia ällöttävän likasia imarteleuviestejä, ettei kukaan selväjärkinen ja -päinen ihminen uskoisi niihin tai näkisi niiden läpi.
Mutta jos on noin huomionkipeä ollut ja muutenkin heikottanut, niin näköjään uppoaa kuin tyhjää vain...
 

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
640
Juurikin näin. Ja ne viestit on tosiaan sellaisia ällöttävän likasia imarteleuviestejä, ettei kukaan selväjärkinen ja -päinen ihminen uskoisi niihin tai näkisi niiden läpi.
Mutta jos on noin huomionkipeä ollut ja muutenkin heikottanut, niin näköjään uppoaa kuin tyhjää vain...
Ihan mielenkiinnosta, että mitenkä nyt tuleva ex-rouva suhtautui tähän asiaan kun jäi hommasta kiinni ja lusikat meni jakoon?
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Ihan mielenkiinnosta, että mitenkä nyt tuleva ex-rouva suhtautui tähän asiaan kun jäi hommasta kiinni ja lusikat meni jakoon?
Puolustelee, syyttelee, mutta on toisaalta pahoillaan ja pyytelee anteeksi.
NYT soittelee, laittaa viestiä ja haluaa keskustella, mutta vastaavasti viimeisen kk aikana on vain ollut tuota puolustelua ja syyllistämistä ja tietysti vanhuksen panemista.
 
Liittynyt
10.06.2020
Viestejä
17
Nyt pää kylmänä, veli hyvä, - kyllä sinä tästä selviät !

Ensimmäiseksi pelasta se, mikä vielä pelastettavissa on, - eli itsesi ja lapsesi. Erityisen tärkeää kannaltasi onkin se, että muistat pitää, kaiken keskelläkin, itsestäsi nyt huolta ! Huolehtimalla omasta hyvinvoinnistasi, huolehdit samalla myös siitä, että jaksat nostaa itsesi ja lapsesi vielä ylös tästä suosta. Älä ala ryyppäämään, siitä ei ole mitään apua.

Vaikka tilanne on varmasti riipivä, yritä säilyttää malttisi, ja mahdollisimman hyvät puhevälit puolisoosi, - sillä kaikki, minkä saatte sovittua nyt keskenänne puhumalla, edesauttaa sinua jatkossa. Älä sorru alatyylisyyksiin, äläkä nimittele, vaikka kuinka mieli tekisi, se vain hankaloittaa asemaasi tulevissa neuvotteluissa. Päinvastoin ole ystävällinen, kohtelias -ja huomaavainen, - tämä yllättää vastapuolen varmasti, ja autaa sinua 100% paremmin pääsemään siedettävään lopputulokseen. Voit selvitä totaalisen romahduksen sijasta pelkällä kuprulla, - siis malttia.

Koska puolisosi tuntuu nyt olevan rakkauden huuruissaan, on sinun viisainta alkaa järjestämään asioita heti, ja toimia niiden järjestämiseksi / loppuunsaattamiseksi nopealla aikataululla. Näin toimien säästät itseltäsi monta harmia, -ja tämä tulee olemaan sinulle eduksi tulevaisuudessa.

Varatkaa keskinäistä aikaa niin, että voitte häiriöttä keskustella, suoraan ja rehellisesti, miten asiat ajautuivat tähän tilanteeseen, -ja mitä seuraavaksi tehdään ? Muista, että sinulla ei ole tilanteessa mitään anteeksipyydettävää, - sinä et ole pettänyt osapuoli. Pyydä ystävällisesti vastauksia mieltäsi painaviin kysymyksiin, myöhemmin niitä tuskin koskaan saat. Jos yhteistä tulevaisuutta ei ole enää realistisesti nähtävissä, niin sopikaa nyt ensivaiheen järjestelyistä, mm. asumisjärjestelyt, lastenhoito, pankkiasiat (tilit / kortit / velat, - haetteko esim. maksuvapaata), juoksevat laskut jne. Pankkiin kannattaa varata aika mahdollisimman nopeasti, jotta saatte järjestettyä pankkiasiat kuntoon nopeasti.

Avioerossa koko elämä menee uusiksi, myös finanssipuoli, - joten pyri nyt ensisijaisesti keskustelemalla sopimaan itsellesi mahdollisimman hyvä lopputulos tahdikkaasti, kohteliaasti, -ja ennen kaikkea ilman riitaa.

Avioerohakemuksen saat Maistraatista, -tai netistä, ensimmäisen vaiheen hakemuksen jättäminen maksaa 200€, -ja lasku tulee kotiin. Hakemus kannattaa jättää mahdollisimman nopeasti, koska sen jättäminen on edellytyksenä osituksen tekoon.

Ositus tehdään parhaassa tapauksessa keskinäisen sopimuksen mukaan, jolloin päätätte keskenänne miten varat, velat -ja vastuut jaetaan. Tässä kohtaa tulee myös mukaan mahdollinen avioehto, joka rajaa ennen avioliiton solmimista hankittua henkilökohtaista omaisuutta osituksen ulkopuolelle. Osituksen voi tehdä kirjaamalla itse (kaksi todistajaa tarvitaan), antaa juristin, -tai pankin lakiosaston tehtäväksi, taikka yksityisen asikirjapalvelun kautta. Tärkeintä on, että sanamuoto on juridisesti pätevä, -ja mahdollisesti myöhemmät vaatimukset poissulkeva. Tulevassa perinnönjaossasi tarkistetaan myös, onko aikaisemmista liitoista tehty ositus, -ja tämä ratkaisee perinnönsaajien keskinäisen aseman.

Jos menee hankalaksi, eikä onnistu sopimalla, määrää käräjäoikeus sitten osituksen ulkopuolisen osittajan (tämä menee sitten 50/50, pl.avioehto) tehtäväksi jomman kumman niin vaatiessa.

Nämä kun saat tehtyä puolison vielä nauttiessa rakkauden alkuhuumastaan, ja sen mukanaan tuomasta kaikkivoipaisuuden tunteesta, voit hyvinkin saada hänet myöntymään riidattomaan, -ja itsesi kannalta mahdollisimman edulliseen lopputulokseen.

Tämä kaikki vie tietysti voimia, erityisesti henkisine pettymyksineen, -ja emotionaalinen shokki saattaa tulla myöhemmin. Älä jää yksin, puhu kavereiden / ystävien kanssa, -ja jos tekee tiukaa, muista että apua on saatavilla.
Kirkon perheasiainneuvottelukeskus tarjoaa maksutonta kriisiapua, -ja nimestään huolimatta siellä on vastassa rautaisia ammattilaisia, - kannattaa tarkistaa oman paikkakunnan tilanne. Miessakit ry. järjestää "erosta elossa" vertaistukiryhmiä, jotka myös ovat maksuttomia.

Kaikkea hyvää, kyllä sinä selviät, -ja aurinko paistaa vielä !
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 895
Nyt pää kylmänä, veli hyvä, - kyllä sinä tästä selviät !

Ensimmäiseksi pelasta se, mikä vielä pelastettavissa on, - eli itsesi ja lapsesi. Erityisen tärkeää kannaltasi onkin se, että muistat pitää, kaiken keskelläkin, itsestäsi nyt huolta ! Huolehtimalla omasta hyvinvoinnistasi, huolehdit samalla myös siitä, että jaksat nostaa itsesi ja lapsesi vielä ylös tästä suosta. Älä ala ryyppäämään, siitä ei ole mitään apua.

Vaikka tilanne on varmasti riipivä, yritä säilyttää malttisi, ja mahdollisimman hyvät puhevälit puolisoosi, - sillä kaikki, minkä saatte sovittua nyt keskenänne puhumalla, edesauttaa sinua jatkossa. Älä sorru alatyylisyyksiin, äläkä nimittele, vaikka kuinka mieli tekisi, se vain hankaloittaa asemaasi tulevissa neuvotteluissa. Päinvastoin ole ystävällinen, kohtelias -ja huomaavainen, - tämä yllättää vastapuolen varmasti, ja autaa sinua 100% paremmin pääsemään siedettävään lopputulokseen. Voit selvitä totaalisen romahduksen sijasta pelkällä kuprulla, - siis malttia.

Koska puolisosi tuntuu nyt olevan rakkauden huuruissaan, on sinun viisainta alkaa järjestämään asioita heti, ja toimia niiden järjestämiseksi / loppuunsaattamiseksi nopealla aikataululla. Näin toimien säästät itseltäsi monta harmia, -ja tämä tulee olemaan sinulle eduksi tulevaisuudessa.

Varatkaa keskinäistä aikaa niin, että voitte häiriöttä keskustella, suoraan ja rehellisesti, miten asiat ajautuivat tähän tilanteeseen, -ja mitä seuraavaksi tehdään ? Muista, että sinulla ei ole tilanteessa mitään anteeksipyydettävää, - sinä et ole pettänyt osapuoli. Pyydä ystävällisesti vastauksia mieltäsi painaviin kysymyksiin, myöhemmin niitä tuskin koskaan saat. Jos yhteistä tulevaisuutta ei ole enää realistisesti nähtävissä, niin sopikaa nyt ensivaiheen järjestelyistä, mm. asumisjärjestelyt, lastenhoito, pankkiasiat (tilit / kortit / velat, - haetteko esim. maksuvapaata), juoksevat laskut jne. Pankkiin kannattaa varata aika mahdollisimman nopeasti, jotta saatte järjestettyä pankkiasiat kuntoon nopeasti.

Avierossa koko elämä menee uusiksi, myös finanssipuoli, - joten pyri nyt ensisijaisesti keskustelemalla sopimaan itsellesi mahdollisimman hyvä lopputulos tahdikkaasti, kohteliaasti, -ja ennen kaikkea ilman riitaa.

Avioerohakemuksen saat Maistraatista, -tai netistä, ensimmäisen vaiheen hakemus maksaa 200€, -ja lasku tulee kotiin. Hakemus kannattaa jättää mahdollisimman nopeasti, koska sen jättäminen on edellytyksenä osituksen tekoon.

Ositus tehdään parhaassa tapauksessa keskinäisen sopimuksen mukaan, jolloin päätätte keskenänne miten varat, velat -ja vastuut jaetaan. Tässä kohtaa tulee myös mukaan mahdollinen avioehto, joka rajaa ennen avioliiton solmimista hankittua henkilökohtaista omaisuutta osituksen ulkopuolelle. Osituksen voi tehdä kirjaamalla itse (kaksi todistajaa tarvitaan), antaa juristin, -tai pankin lakiosaston tehtäväksi, taikka yksityisen asikirjapalvelun kautta. Tärkeintä on, että sanamuoto on juridisesti pätevä, -ja mahdollisesti myöhemmät vaatimukset poissulkeva. Tulevassa perinnönjaossasi tarkistetaan myös, onko aikaisemmista liitoista tehty ositus, -ja tämä ratkaisee perinnönsaajien keskinäisen aseman.

Jos menee hankalaksi, eikä onnistu sopimalla, määrää käräjäoikeus sitten ositukseen ulkopuolisen osittajan (tämä menee sitten 50/50, pl.avioehto) tehtäväksi jomman kumman niin vaatiessa.

Nämä kun saat tehtyä puolison vielä nauttiessa rakkauden alkuhuumastaan, ja sen mukanaan tuomasta kaikkivoipaisuuden tunteesta, voit hyvinkin saada hänet myöntymään riidattomaan, -ja itsesi kannalta mahdollisimman edulliseen lopputulokseen.

Tämä kaikki vie tietysti voimia, erityisesti henkisine pettymyksineen, -ja emotionaalinen shokki saattaa tulla myöhemmin. Älä jää yksin, puhu kavereiden / ystävien kanssa, -ja jos tekee tiukaa, muista että apua on saatavilla.
Kirkon perheasiainneuvottelukeskus tarjoaa maksutonta kriisiapua, -ja nimestään huolimatta siellä on vastassa rautaisia ammattilaisia, - kannattaa tarkistaa oman paikkakunnan tilanne. Miessakit ry. järjestää "erosta elossa" vertaistukiryhmiä, jotka myös ovat maksuttomia.

Kaikkea hyvää, kyllä sinä selviät, -ja aurinko paistaa vielä !
Ja. Kaikki. Paperille. Mustaa. Valkoiselle.
Vaikka kaikki tuntuisikin että saa sovittua suullisesti.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Puolustelee, syyttelee, mutta on toisaalta pahoillaan ja pyytelee anteeksi.
NYT soittelee, laittaa viestiä ja haluaa keskustella, mutta vastaavasti viimeisen kk aikana on vain ollut tuota puolustelua ja syyllistämistä ja tietysti vanhuksen panemista.
Keskustella kannattaa, mutta anteeksi ei ainakaan omasta mielestä kannata antaa. Tainnut alkaa nyt harmittamaan tuo kiinnijääminen...
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Puolustelee, syyttelee, mutta on toisaalta pahoillaan ja pyytelee anteeksi.
NYT soittelee, laittaa viestiä ja haluaa keskustella, mutta vastaavasti viimeisen kk aikana on vain ollut tuota puolustelua ja syyllistämistä ja tietysti vanhuksen panemista.
Tämä on täysin normaalia ja ennakoitavaa käytöstä. Voi olla, että sieltä on tullut valaistuminen, jossa yhtäkkiä huomataan mitä voidaan menettää ja nyt yritetään hakea turvaa ja halutaankin yhtäkkiä keskustella ja ties mitä. Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu sikäli, että toisaalta voihan olla tuosta jotain hyötyä, mutta koska se on sitä setämiestä siellä tyydyttänyt sellaisissa asennoissa ja sellaisilla tavoilla joita ei itsekään ole kuvitellut näkevän, niin todennäköisyys saman toistumiselle on suuri. Lähinnä nyt jos saa anteeksi, ikään kuin voi jatkossakin tarvittaessa ja oman fiiliksen mukaan käydä riettailemassa jossain. Yleensä vaan fyysisyyden jälkeen ei enää oikein ole paluuta vanhaan, mikäli se olisi ollut vielä viestitasolla ja korkeintaan nuolemista, olisi voitu keskustellakin.

Pysyt vahvana, älä anna naisen viedä ja sumentaa päätöksentekokykyä. Hän on jo valintansa tehnyt ja näyttänyt aikeensa. Pian tuo anteeksipyytäminen ja vuoropuheluun halukkuus muuttuu syyttämiseksi ja miten et huomioinut häntä tarpeeksi ja että oikeastaan se setämiehen mulkku muijan sisällä olikin sinun syy. Tähän kannattaa vaan suhtautua rauhalliseti. Edelleen: Mieti rahallinen tilanne, mieti asunto, mieti muksut. Älä mieti naisen mielihaluja ja tekemisiä.
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
5
Saako petetty yleensä tietää sen 3. osapuolen esim nimen?
Ja mistä voi aavistella, että jotain sopimatonta esim. fyysistä on tapahtunut ihastuksen kanssa?

Rouva tuossa hiljattain ilmoitti, että töistä on löytynyt ystävä, sielunkumppani.
Viikon keskusteluiden jälkeen se olikin jo ihastus ja nyt kuukautta myöhemmin ollaan jokseenkin ristiriitaisessa tilanteessa 10v yhteiselon jälkeen.

Mitään ei ole kuulemma tapahtunut (tietenkään, suojelee itseään) kuin flirttailua ja viime aikoina aktiivista viestinvaihtoa ja puheluita, mutta en tiedä varmaksi.
Enkä saa tietää, että kuka tämä tyyppi on, koska ei kuulemma liity meidän suhteeseen (ööö).

Lapset(pienet) ei tietystikään helpota asiaa lainkaan, kuten ei yhteinen asunto ja laina. Rouva on viileä (ei pillua, ei läheisyyttä pl. muutamat jutut) joskus jopa piilottelee itseään (säästele jo itseään tälle ihastukselle?)

Miten tuommoista ihastushormoonien sekoittamaa ihmistä tulisi käsitellä ja lähestyä?

Entä mitä tekisitte tilanteessa? Lähtisitte, vaikka ette haluaisi? Haistattaisitte pitkät heti?
Lisää soidinmenoja ja kosiskeluna?( Juu, myönnetään olen laiminlyönyt nämä ja pahasti)
Näin kävi meilläkin (viesti löytynee tästä ketjusta jostakin) yli 10 vuoden jälkeen. Lopultahan sinun vaihtoehdot on joko lähteä tai odotella löysässä hirressä, että a) ihastus menee ohi (olet varasijalla) tai b) nainen jättää sinut.

Itsellä oli vahva a, kunnes tajusin tilanteen ja pistettiin paperit menemään.

Terapia ei toiselle osapuolelle käynyt "enää", vaikka ei ollut sitä itse missään välissä ehdottanut. Meidän parisuhteesta ja lapsista ei myöskään saanut puhua, koska aiheet ahdisti ja tämän toinen sai manipuloitua exääni täysin (ulkopuolisen valheet otetaan totuutena ja faktoilla ei merkitystä).

EDIT: Sen nyt pystyy kaiken jälkeen toteamaan, että aisankannattajaksi ei kannata ruveta, vaan säilytä kaikesta huolimatta omanarvontuntosi ja elämänhalusi, vaikka se olisikin vaikeaa.
Ilman lapsia olisin itsekin aika varmasti ollut naama kadussa, vaikka nyt jälkeenpäin se tuntuukin uskomattoman tyhmältä ajatukselta. Muista siis myös itse hakea apua rohkeasti, jos tulee tarvetta.

EDIT2: Luin nuo loput viestisi ja oikein sydäntä kylmää, kun voisi olla melkein 1:1 omasta näppäimistöstä tuotettua tekstiä silloisesta tilanteesta. Taitaa olla aika tyypillinen tilanne nykyisin n. 30 ikävuoden paikkeilla. Voi myös olla kuvauksen perusteella, että puolisoltasi löytyy joitain diagnosoimattomia mentaalipuolen ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 452
Ja meillä ei ole ensimmäisen exän kanssa mitään paperilla ja koskaan ei olla mistään huoltajuusasioista tapeltu, tytär täyttää juuri 18v ja viimeiset 8v olen tytön kanssa sopinut koska tulee ym. ja exää nähnyt ehkä kerran tai kaksi vuodessa naamatusten jossain koulun juhlissa tai riparijuhlissa tms, että ei se aina mene hankalimman kautta, fiksut aikuiset osaa käsitellä vaikeitakin asioita järkevästi.

Toki siihen vaikuttaa myös se että jos mies lähtee asenteella minä en tuolle huoralle maksa mitään tai alkaa kostamaan niin varmasti on ongelmia luvassa, moni asia vaikuttaa ja surullisia tapauksia kun vanhemmat alkaa tappelemaan lapsista, ne on kumminkin syyttömiä idiootti aikuisten päähän pistoille!
Jep suurin osa varmaan osaa toimia ilman papereitakin, mutta aivan puhdasta huulluutta/tyhmyyttä on jättää sopimatta avioerotilanteessa asiat kirjallisesti. Tollasta ei saisi edes sivulauseessa neuvoa eroavalle.

Siinä voi ehkä luulla pääsevänsä helpolla silloin kun kyllä mä toisen tiedän ja me ollaan aikuisia. Jätetään pari paskapaperia täyttämättä... Sitten tosiaan kun tilanne muuttuu ja ihmiset muuttuu niin homma voi mennä äkkiä vaikeaksi ja kalliiksi. Vaikka rahaa ei arvostaisi niin generinen ajatelkaa lapsia toimii tässäkin.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
582
Olen edelleenkin sitä mieltä, että vain kyllin tyhmät ihmiset kykenee tällaiseen.
Muija luulee, että se äijä ymmärtää häntä jopa paremmin kuin hän itse, vaikka aina seuraavassa sivulauseessa on jotain räikeää seksuaalista vihjailua.
Ja kotona valitettiin, ettei ole läheisyyttä vaan "aina vain sitä seksiä"? Bitch please :lol:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Olen edelleenkin sitä mieltä, että vain kyllin tyhmät ihmiset kykenee tällaiseen.
Muija luulee, että se äijä ymmärtää häntä jopa paremmin kuin hän itse, vaikka aina seuraavassa sivulauseessa on jotain räikeää seksuaalista vihjailua.
Ja kotona valitettiin, ettei ole läheisyyttä vaan "aina vain sitä seksiä"? Bitch please :lol:
Enpä haluaisi olla exäsi siinä vaiheessa kun alkuhuuma menee ohi ja kylmä totuus läpsähtää päin naamaa.

Tuota tilannetta varten kannattaa muuten olla juurikin nuo muiden puhumat paperit kunnossa, ihminen voi purkaa pahaa oloaan mitä omituisemmilla keinoilla.

Odotan innolla miten tässä jutussa tulee ajan kanssa käymään, joten muista raportoida vaikka todella paska tilanne sulle itselles henkisesti onkin:tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 862
Viestejä
4 211 627
Jäsenet
70 969
Uusin jäsen
700e puhelin

Hinta.fi

Ylös Bottom