Ikävä tilanne. Nämä tämän ketjun eroa heti yms. mustavalkoiset neuvot kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Joko kirjoittaja purkaa omia traumojaan tai on sen verran märät korvat, että ei näe harmaan sävyjä. Itse tiedät parhaiten mitä kestät ja mikä on järkevää. Jos se vaimo oikeasti on rehellinen ja ollut luotettava, niin kyse voi olla hätähuudosta. Ainakin tuo ihmettely mikset kysele enempää kuulostaa siltä. Pitkissä suhteissa sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, kysymys on siitä haluaako kriisistä molemmat selvitä. Varsinkin pienet lapset tuo asiaan mutkia niin hyvässä kuin pahassa. Se, että uskalsi kertoa sinulle tapahtuneesta ei mun mielestä oikeuta mihinkään vitun huora - ero reaktioon. Varmasti sattuu tietysti. Jos päätät taistella hänen kanssaan suhteen puolesta, niin muista kertoa se päin näköä. Eiköhän siinä kohtaa toinen kerro, jos ero on hänestä ainoa vaihtoehto. Älä nyt ainakaan ilmoittelematta ala eroa valmistelemaan ja sit hoidat sen ilmoitusluonteisena juttuna. Voi käydä nikn, että kumpikaan ei tahdo erota, mutta selkäranka ja kulissit estää ”totuuden” valkenemisen. Tee kaikki mitä pystyt ettei tarvitse sitten 20 v. myöhemmin itkeä kännispäissä ”voi kun mä olisin silloin...”.