Tämän jälkeen ainakin itsestä tuntuu, että välille jäi semmoinen pieni jonkin sanomattoman jännite olemaan. Todennäköisemmin kuitenkin luin tilanteen ihan väärin siinä kun muutenkin pientä tunnemyrskyä oli jo päässä sen hetkisen parisuhteen tilanteen takia...
Täälläkin nyt aidosta kokemuksesta sanon, että olet niin syvällä "friendzonessa", ettei ole tosikaan. Hän on sulle ystävällinen ja normaalia avoimempi siksi, että pitää sinua luotettavana, mukavana ja ennen kaikkea turvallisena tyyppinä MUTTA ei seksuaalisesti haluttavana. Olet vastakohta sille, mitä hänen kaltaisensa nainen pitää kiihottavana.
Nuorempana vuosikausia mietin, että mikä perkele siinä on, kun naiset melkein tungeksivat kavereiksi, eikä persettä irronnut millään. No samasta syystähän se.
Myöhemmin sitten opin, miten naisen seurassa pitää olla, että siitä tulee jotakin muuta kuin kaveripelleilyä. Ja kyllä, myöhemmällä iällä olen käynyt toimistossa läpi muutamat panosuhteet ja yhden lähes identtisen tapauksen, jossa ihastuin ihan vaan itse erääseen ystävääni. Tunne ei todellakaan ollut molemminpuolinen, vaan paljastui, että hän piti minua ennemminkin veljen kaltaisena olentona, jota ei seksuaalisesti voinut ajatella. Toisin sanoen olin ihan samankaltainen kuin sinä olet nyt tuolle henkilölle.
Ne tapaukset, joiden kanssa sitten jotain muuta tuli kuvioihin oli pientä kiusaamista ja flirttiä jo alusta pitäen. Naisten kanssa ei todellakaan pidä aloittaa miltään kaveripohjalta kuvitellen, että siitä tulee vuosisadan romanssi. Ei tule. Siellä kaveripiirissä sitten ollaan ja pysytään.
Ja kyllä, nainen näyttää kyllä huomattavan paljon selkeämmin, jos hän ajattelee sinusta "sillä lailla". Siihen sisältyy silloin seksuaalissävytteistä flirttiä ja kiusaa molemmin puolin.
Ja näitä aiempia tapauksiani jälkikäteen katsoen --> Oli vain tuuri matkassa, ettei omalle kohdalle iskenyt mitään valtavaa paskamyrskyä, mutta jonkinlainen kuitenkin. Nykyään olen toimistolla jo aktiivisesti ja tietoisesti se tyyppi, johon toimiston tytöt eivät yhdistä mitään seksuaalista. Stressitaso x10 sen jälkeen, kun alkaa jotain säpinää niiden kanssa olemaan.
Ja kyllä, aloite on männävuosina tullut tätä yhtä tapausta lukuunottamatta heidän suunnaltaan.
Pahin ja viimeisin oli läheinen kollegani - jonka vuoksi opin, ettei enää koskaan mitään flirtin tynkää - joka oli ihastunut minuun pari vuotta tuomatta sitä esiin. En tuntenut samoin häntä kohtaan. Eräissä pikkujouluissa hän päätyi paljastamaan tämän asian, ja menihän se kollegiaalinen suhde aivan vituiksi sen jälkeen. Hän ei ole enää kollegani, emmekä ole missään tekemisissä. Pari vuotta jouduimme olemaan samassa paikassa vielä hänen paljastuksensa jälkeen, ja meni kyllä työilmapiiri niin perseelleen kuin voi mennä. Ei siksi, että minä en olisi voinut jatkaa kuin ennen, mutta hän veti koko pakastehernepussin nenään.