Jos toisella puoliskolla on Borderline personality disorder (Rajatilapersoonallisuus, epävakaa persoonallisuushäiriö), juoskaa HETI pois. Me oltiin miehiä ja rakastimme toisiamme pitkään, se oli niin ainutlaatuista, mutta kesti vain alle muutaman kuukauden. Piti pistää välit poikki 2016 lopusta, koska häntä ei voinut sietää. Ajattelin, että hän olisi BPD, kun luin nettiä kahden tunnin ajan. Vuoden päästä 2018 otin yhteyttä, saatoin jo 2017 lopussa jo jutella - ei muista. Alkoi sama vaihe, hän rakasti minua todella paljon.
Kun tätä oli noin vuosi, ajattelimme, että minähän maksan meille matkan kun hyvin meni. Käytiin ulkomailla. Koska hän oli köyhä, maksoin hänelle lennot yms. Tiesin vain, että hän oli masentunut ja ahdistunut, tästä hän näytti minulle diagnoosit. Asui jossain asuntolassa mielenterveyspotilaille. Siinä vaiheessa en vielä herännyt, koska jokaisellahan voi olla jotain sairautta. Vasta tammikuussa matkamme jälkeen huomasin että rakkaus on taas kuihtunut. Hän kuitenkin koko ajan vaati enemmän juuri kun muutti omaan kämppään.
Vuokratalossa kävin, autoin muutossa, ja ennen sitä asuntolassa. Huoneessa oli vähän tavaraa, mutta tuossa asunnossa oli kaksi huonetta ja täynnä laatikoita. En tiedä mistä haki loput, varmaan jossain varastossa oli. Alkoi paljastumaan hänen sanoessa että olikin 15000+ velkaa. En ihmetellyt sen jälkeen miksi oli niin paljon tuota tavaraa. Kirjoja, leluja, gadgeteja, dvd-levyjä, pelejä, konsoleita, kaikkea joka lähtöön. Jopa kallis järjestelmäkamera täynnä kuvia sen naamasta - narsistin merkki!
Makselin osan laskuista, koska hänellä "ei ollut varaa". Silti hän osteli salaa kirjoja, pelejä, kaalimadon tuotteita yms. Puhelinlasku €20 oli aina rästissä. Laivalla sanoi viime vuonna, että "masennuksen takia en pysty antamaan mitään". Voit vapaasti seurustella muiden kanssa. En herännyt siihenkään, vaikka oli loistava paljastus huonosta suhteesta. Kertoi myös että kun kävi toisen asteen koulua sen päivän, ihastui samana päivänä toiseen poikaan ja sanoi vieressäni kun oletin olevani suhteessa hänen kanssa?
Koulun jätti kesken masennuksen takia, myös toisella yhteishaulla, ei mennyt ollenkaan, ja jätti noin. Nyt haki kolmatta, pääsee, mutta taas varmaan ei tule kouluun ja oli 25+. Borderlinen tosiaan SALASI viimeiseen asti. Kun tämä alkoi paljastua, sanoin suoraan, että mitä salaat. Näytin hänelle lääkärin paperit, ja huom. tiesin jo 2016 että hän on epävakaa persoonallisuus. Sanoi, että älä leiki lääkäriä
Vaikka lääkärinkin lausunto oli nähtävänä. Mykkäkoulua oli tunteihin (tavallista BPD:lle) ja seuraavasta viikosta etääntyi. Koska tiesin, että kaikki ne riidat, uhkaavat päällekäymiset johtui tuosta sairaudesta. Suhde oli todella yksipuolista, nyt kun miettii en tiedä miten jaksoin.
Pelkästään kuluerä oli hän. Okei, oli huippuhetkiä, aina intiimeihin asti, mutta really? Onko sen arvoista, kerran vuodessa, tai muutaman?
Ei hän ollut mihinkään tyytyväinen, ruokakaupassakin oletti että maksan kaiken ja jätti lompakon kotiin. Meni vessaankin puhelimen ja lompakon kanssa, olikohan jotain salattavaa. Konettaan tutkaili niin että en saanut katsoa mitä surffaili. "Kuulemma maksoi laskuja", viikon päästä oli taas uusi tilaus kotona. Ei koskaan näyttänyt rahatilannettaan, korkeintaan pikaisesti saldon, mistä ei voinut tietää onko esim. säästötilejä. Puhelinta ei antanut käyttää edes hätätapauksissa esim. puhelun soittoon. Saati kannettavaa. Puhelimessa hänellä oli TINDER...
Joka välissä haukkui minua ja teki draamaa olemattomista. Saattoi suuttua rajusti kun sanoin, että nyt ei osteta mitään, kun ei ole kuin omiin menoihin. Tyhmä olin kun vielä työttömänä ollessa käytin enemmän kuin sain, oli virhe kertoa säästötilistäni. Nyt kun työllistyin alkuvuonna, OLETTI että saa enemmän rahaa käyttöönsä. Ja mun rahaa. Narsisti? Haukkui minua narsistiksi, koska sanoin, että mun raha on mun enkä voi joka välissä sille ostaa kaikkea. Sanoin myy roskaa mitä kotisi on täynnä, suuttui päiviksi.
Jos olette suhteessa rajatilahäiriöisen kanssa, kävelkää heti ulos!!!
Minä juoksin nyt ja hetkeäkään en kadu. Rahatilanne vakaa, yksin on mukavaa, ja ennen kaikkea kukaan ei hauku/kerjää rahaa joka välissä.
Kun kirjoitin jäähyväiskirjeen, ko narsisti suuttui, pelästyi mistä rahaa saa jatkossa -- ja sanoi että tekee kaikkensa että KAIKKi tietävät että olen narsisti kun jätin hänet. Vastasin vielä, että poliisilaitoksella nähdään jos noin käy. Hiljaisuus alkoi. No Contact. Tuo vielä ennen tuota sanoi että tekee lähestymiskiellon siitä, että kävin sillä joka toinen viikko siivoamassa, pesemässä astiat, ostamassa ruokaa viikonlopuksi ja tekemässä pyykit
Eli autoin hyvää hyvyyttäni, niin lähestymiskieltoa mietiskeli.
Mutta tuollaiset ne on. Onneksi lähdin menemään. En kadu.
Olkoon siellä laatikossaan neljän seinän sisällä 24/7, menkööt kaikki puhelimet kiinni. Rahaa ei ollut, silti oli 20 euron liittymä johon ei selvästi ollut varaa, kotivakuutus oli ihmeen kallis, 200 euroa vuodessa ?? Itse maksan vastaavasta 80 euroa, kuulemma "ei kata mitään". Sähkösoppari oli liian kallis, ei vaihtanut, "katson tätä kulutustani". Ei uskonut minua, joka tietää varmaksi, että yksinasuvalla ei mene YLI 1500 kWh vuodessa. Otti sen 3000 kWh paketin. Pizzaa osti kotiin kannettuna, vaikka oli köyhä, mutta kun "ei jaksa tehdä ruokaa". Nyt joku kysyy miksi veloissa ja luottotiedotkin mennyt? Itse olin vain maksajan roolissa tässä koko jutussa!!! Seuraavaa varmaan hakee!