Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yleisesti ehkä load cell jarruihin. Omalla kohtaa DD-rattiin siirtyminen g25:sta. Helpotti merkittävästi ajamista kun enää ei ole välystä raidetangonpäissäTää on varmaan paras lanka aiheeseen, niin kysytään kun kiinostaa. Minkälaisia aikoja porukka ajaa radalla/pätkällä, miten vertautuu maailmalla tämän langan postaajien taso? Mikä on ollut suurin upgrade kaluston puolesta kierros-/pätkän aikaan?
Mikä on ollut suurin upgrade kaluston puolesta kierros-/pätkän aikaan?
Polkimista puheen ollen Simagic oli kans vilauttanut active pedal prototyyppiä ADAC-messuilla eli Simucubelle on nyt tulossa suora kilpailija ainakin Mozalta ja Simagicilta. Saa tosin nähdä kauan kestää että kummatkin saa noi julkaistut prototyypit kauppaan asti ja mihin hintaan. Fanatecillakin alkaa kärkipään poljinvalikoma kyllä pölyttymään hyllyyn. Saa nähdä kauan niiltä kestää saada Clubsport V3 pedaleille joku moderni kilpailukykyisempi korvaaja ja saavatko jonkinlaisen vastineen active pedaleille kehitettyä. Fanatecin pitäisi kyllä melkein vuoden sisään saada jotain pihalle jos meinaa kilpailijoille pärjätä enkä ainakaan itse ole mitään tornareita moisesta nähnyt. Clubsportit alkoivat olemaan vanhentuneet kilpailijoihin nähden pari vuotta sitten ennen active pedaleiden julkaisua. Jännä myös nähdä mihin hintaluokkaan Moza ja Simagic noilla tähtää kun perinteisesti varsinkin Moza ollut aika aggressiivinen hinnoittelussaan. Jonkun pitäisi painaa jollain järkevillä kompromisseilla yksittäisen active pedalin hinta alle tonniin, jotta noi yleistyisi edes jollain tavalla massoille mutta en tiedä onko se mitenkään mahdollista. Ei toi Simagicin ratkaisu ainakaan ulkonäön perusteella erityisen halvalta näytä.
GamerMuscle pääsi Gamescomilla Mozan MBoosteria kokeilemaan:
Joko suoraan säätöjalkoja uramuttereilla tai sit 4-6kpl 40x40 profiilinpätkiä kiinni kulmapaloilla ja niihin vielä päihin halutessaan säätöjalat.Onko antaa vinkkejä mistä sais helposti jalat alumiinirigille? Haluisin ylös maasta, jotta ei tarvis istua niin alhaalle ja helpottais myös imurointia, jos roboimuri mahtuis alle.
Näköjään Logitech on julkaissut ihan virallisen shifter/poljin adapterin:Miettinyt päivitys tietä G29 setistä nyt kun on tullut testailtua läpi kaikki Game Pass pelit ja alennuksesta napattu Dirt Rally 2.0.
Kasailin jo Moza R9 setin ostoskoriin kunnes mietin että saisiko pelkästään ratin päivitettyä alkuun ja jatkaa G29 polkimilla ja shifterillä kunnes mieli muuttuu. Hyllystä löytyy yksi ylimääräinen STM32 "blue pill" millä tein jo aikaisemmin vastaavan HOTAS kaasukahva konversion.
Pienen kaivelun jälkeen löytyikin GitHub projekti täsmälleen siihen mitä haluan tehdä:
Pitää pistää DB9 liittimiä pari tilaukseen niin voi väsäillä adapterin.GitHub - robotsrulz/SP_Adapter at stm32f103c8t6
Logitech G25/G27 shifter/pedals adapter to use as standalone device - GitHub - robotsrulz/SP_Adapter at stm32f103c8t6github.com
EDIT: Ohjelmoinnin saa myös toteutettua samalla FreeJoy ohjelmalla kuin millä tein kaasukahvankin. Kytkin/polkimet näyttää olevan perus potikoilla toteutettu kaikki.
Laitoin maanantaina fanatecilta gt dd pro:n ja qr2:sen tilaukseen hieman pelonsekaisin tuntein kun lukenut toimitusongelmista niin äsken soitti ups:n jannu että kohta ovella eli ketkä arpoo tilaamista samasta syystä kuin itse niin murhe on näemmä aiheeton.
Perhana turhaan sitten pitkittänyt tilaamista ja miettinyt että näkeekö niitä vehkeitä koskaan.Eikai sitä pelkoo oo ollu enää moneen kuukauteen
Eikai sitä pelkoo oo ollu enää moneen kuukauteen
Mulla ollut toi Mozan käsijarru käytössä muutaman kuukauden. Sitä ennen oli Fanatecin. Muuta valittamista ei ole kuin että yhden ruuvin kanta pyörähti sileäksi, kun yritin avata ja vaihtaa jousta jäykempään. En jaksanut alkaa takuuseen laittaa vaan totuttelin tuohon jouseen, joka vakiona sisällä. Löysempi kuin Fanatecin ja mielummin ottaisin jäykemmän, mutta minkäs teet ku oon laiska. Muuten tykännyt enemmän kuin Fanatecin käsijarrusta.Käsijarruista kysymys. Juuri hajosi potentiometri Fanatecin 1.5 käsijarrusta eikä nyt ihan helpolla tunnu mistään varaosaa löytyvän.
Itse en oikein ole saanut selville edes mitkä toimivat minun CSW 2.5 kanssa. Tuskin mikään muu malli suoraan polkimiin yhdistettynä mutta toimiiko normaalisti erillisenä yhdistettynä usb porttiin?
Onko suosituksia käsijarruista alle 200 eur? Tämä MOZA HBP käsijarru - Power.fi voisi olla riittävä, jos toimii usb kytkettynä erikseen.
Käsijarruista kysymys. Juuri hajosi potentiometri Fanatecin 1.5 käsijarrusta eikä nyt ihan helpolla tunnu mistään varaosaa löytyvän.
Itse en oikein ole saanut selville edes mitkä toimivat minun CSW 2.5 kanssa. Tuskin mikään muu malli suoraan polkimiin yhdistettynä mutta toimiiko normaalisti erillisenä yhdistettynä usb porttiin?
Onko suosituksia käsijarruista alle 200 eur? Tämä MOZA HBP käsijarru - Power.fi voisi olla riittävä, jos toimii usb kytkettynä erikseen.
Typeräähän tuossa hall-sensori korjaus/päivitys setissä on että sellaisen voisi helposti tehdä itse jos 3D-malli olisi jaossa. Hall sensori kun menee usein sellaisenaan potikan tilalle kunhan saa asennettua sensorin ja magneetit paikalleen järkevästi.Joo @markov7 sellaisen ensin hommasi ja minä perässä.
Mulla vaan ilo jäi lyhytaikaiseksi kun anturi kärähti ja ihan ilmainenkaan tuo ei ole.
Omasta mielestä kyseisen känkän rakenne on niin surkea ettei sitä juuri kannata lähteä elvyttämään ainakaan tuolla 40 kanadandollarilla + rahti. Taitaa sitä paitsi olla niin ettei enää valmisteta.
Konkan saa avattua ja putsattua sen vastuspinnan IPA:lla, mutta en usko että kovin pitkäaikainen apu siitäkään.
Toki jos on taipumusta askarteluun, niin kannattaahan se kokeilla
Siirtäisin katseen sellaiseen jossa hall,- tai load cell anturi jo valmiina.
Fanaltakin tulossa uusi malli kenties jo tässä kuussa, hinnasta ei tietoa.
"ClubSport Handbrake V2: Our brand-new handbrake is incredibly robust and packed with adjustability, delivering the precise control you need for drifting or rally. Also coming soon!"
Jos tuohon Mozaan päädyt, niin löytyy varastosta Dele Nordicilta ja alennuskoodilla hinnasta pois 10%
Käsijarruista kysymys. Juuri hajosi potentiometri Fanatecin 1.5 käsijarrusta eikä nyt ihan helpolla tunnu mistään varaosaa löytyvän.
Itse en oikein ole saanut selville edes mitkä toimivat minun CSW 2.5 kanssa. Tuskin mikään muu malli suoraan polkimiin yhdistettynä mutta toimiiko normaalisti erillisenä yhdistettynä usb porttiin?
Onko suosituksia käsijarruista alle 200 eur? Tämä MOZA HBP käsijarru - Power.fi voisi olla riittävä, jos toimii usb kytkettynä erikseen.
En tiedä bongasitko mut Fanatec esitteli juuri ADAC-messuilla uuden version käsijarrusta eli Clubsport Handbrake V2:n. Hinnasta ja koska tota saa oikeasti ostettua ei vielä mitään tietoa mutta luulisi ettei nyt ihan vuotta pidä ainakaan odottaa.
Voi koira, menin juuri ostamaan v1.5 kässärin.
Minkälaista käyttöikää tuolle on odotettavissa ennen kuin potikka sanoo sopimuksensa irti?
Voi koira, menin juuri ostamaan v1.5 kässärin.
Minkälaista käyttöikää tuolle on odotettavissa ennen kuin potikka sanoo sopimuksensa irti? Ja onko olemassa mitään ennakoivaa huoltoa/luotettavuuden parannusta?
Tein siirron T300-setistä DD-maailmaan GT DD Pro:n kanssa. En tiedä oliko odotukseni liian korkealla, kun mitään ylitsepääsemättömän upeaa WOW-fiilistä ei tullut. Toki varmaan vaikutti se, että ratin vakiosäädöt eivät olleet ihan parhaasta päästä EA WRC:llä tai GT7:lla. Kokoajan kuitenkin oppii arvostamaan enemmän tuota nopeutta ja välittömyyttä. Pienet ja hienostuneet palautteet tulee läpi ihan eri lailla kuin T300:n kanssa.
Vakioratista en kyllä tykkää, onko tekkiläisillä suosikkia Fanatecin pyöreistä rateista? Rallia ajelen varmaan 70% ajasta. Silmäilin ClubSport RS-rattia ja se vaikutti aika kivalta, tosin tykkäisin enemmän mokkaisesta. ClubSport 320 Alcantara ehkäpä?
Rallia varten hankin vajaa pari vuotta sitten nahka Clubsport 320 ratin.
700h ajotuntia myöhemmin voi todeta olevan penninsä arvoinen.
Huomattavasti aidomman tuntuinen kuin edellinen rutiseva muovinen CSL Wrc-ratti.
Mielestäni myös helpompi kontrolloida autoa kun ratilla on hieman painoa.
Nahassa parempi grippi ja helpompi huolenpito kuin alcantarassa.
(kuva)
Itse varmaan ostaisin Podium Button Module Endurancen ja sen ympärille sit rakentaa mieluisensa ratin.
Jos ajaa rallin lisäksi vaikka GT:tä, niin toki siihen kelpaa hyvin se pyöreäkin rimmi, mutta Fanalta kohta tulossa tuolle PBME:lle myös GT-rimmi.
(kuva)
Ainakin viime BF:nä oli paljon tarjouksia, tosin myivät reilusti yli varastojen ja homma meni vituiksi...josko tänä vuonna sujuisi paremmin, voi toki olla että tarjonta on nyt vähän niukempaa.
Kaikki kiinan tehtaat ei vielä rahojansa ole saaneet (lähde), niin miten hyvin sitten pyörii tuotanto.
Täältä voi selailla niitä pelkkiä rimmejä.
Typerää vaan tällä hetkellä on se että jos basessa jo QR2 käytössä, niin esim Podium Hub:iin tulee "ilmaiseksi" QR1, mutta QR2:sta joutuu maksamaan täyden hinnan.